Laadukasta asiakaspalvelua

  • 1 994 959
  • 7 119

sekolust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Lostedt, Ben-Amor
Kehutaan nyt kun sille on aihetta.

Tilailin tuossa maanantain ja tiistain välisenä yönä Finntimolta muutamaa tuotetta. Mukana oli mm. kansio kolikoille ja setelitaskuja. Tiistaina sain sähköpostilla vielä varmistuksen siitä, että tarkoituksella oli tilattu eri koon kansio ja sivut. Myöntävän vastauksen jälkeen tuli vielä pääsiäistoivotukset ja vielä saman päivän aikana postin seurantakoodin. Tänään sitten paketti oli noudettavissa Smartpostista ja sillä siisti.

Toki palautukset ovat yrittäjille kalliita ja aikaa vieviä operaatioita, mutta pakko nostaa hattua tuosta asiakaspalvelusta. Kohtuullisen harvinaista, että verkkokaupassa huolehditaan näin henkilökohtaisesti siitä, että asiakas saa mitä tarvitsee.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Mulla on yksi ei kovinkaan kallis, mutta tunnearvokas huppari, jonka vetoketju oli jo uutena susi ja rikkihän se aika nopeasti menikin. Katsoin Googlesta ekan paikan ja soitin sinne, nuori mimmi ei ollut työpaikalla vaan "asioilla", ei osannut varmaksi sanoa oikein mitään kun ei ollut paitaa silmien edessä, mutta hinta olisi vähintään 39 euroa. Kiitin ja sanoin mahdollisesti palaavani asiaan.

Ei kun Googlesta seuraavaa ja soitto Turun keskustassa Brahenkadulla sijaitsevaan kivijalkaputiikkiin. Vanhempi nainen oli heti messissä, sanoi että hoituu varmasti vaikka olisi minkälainen paita. Hintaa kolmekymppiä. Vein hupparin sinne, annoin kolmekymppiä erittäin mukavalle vanhemmalle rouvalle, joka kaikesta päätellen yksin tuota yhden huoneen vaatekorjaamoa pyöritti, valitsin uuden vetoketjun, sovin hakupäivän, kiitin kauniisti ja poistuin hyväntuulisena onnistuneesta asiakastapahtumasta.

Ymmärrän kyllä, että kolmekymppiäkin on aika paljon tuollaisesta, mutta maksan sen tässä tapauksessa mielelläni.

-edit-

Niin, tuo asiansaosaava pulju kantoi nimeä Teikun Vaatekorjaamo. Valmis tuote ei nyt ole vielä käsillä, mutta kaikesta päätellen tulos tulee asiakastapahtuman lailla olemaan hyvä.
 
Viimeksi muokattu:

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Ymmärrän kyllä, että kolmekymppiäkin on aika paljon tuollaisesta, mutta maksan sen tässä tapauksessa mielelläni.

-edit-

Niin, tuo asiansaosaava pulju kantoi nimeä Teikun Vaatekorjaamo. Valmis tuote ei nyt ole vielä käsillä, mutta kaikesta päätellen tulos tulee asiakastapahtuman lailla olemaan hyvä.
Vetoketjut itsessään ei paljoa maksa, mutta kolmekymppiä ei ole paljoa hommasta, joka on puhtaasti käsityötä. Ei ole mikään ihan pieni ja helppo homma, jos haluaa siistin lopputuloksen. Joskus yrittänyt itse tehdä, mutta jatkossa jätän varmasti ammattilaisten huoleksi.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Verkkokaupan myyjä sai ylipuhuttua minut ostamaan pari kymppiä budjettiani kalliimmat NuForcen NE-700M-nappikuulokkeet. Sanoi perään, että jos en ole tyytyväinen n. viiden tunnin kuuntelun jälkeen, hän ostaa ne minulta viisi euroa maksamaani hintaa kalliimmalla. En tiedä onko oppikirjamateriaalia hyvästä asiakaspalvelusta, mutta hymyn toi huulille.

Nyt olen kuunnellut reilut sata tuntia näillä (tälläkin hetkellä), ja jumalauta miten olen tyytyväinen että se myyjä ylipuhui mut olemaan jatkamatta Senheisereilla.
 

LannyMc

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Vetoketjut itsessään ei paljoa maksa, mutta kolmekymppiä ei ole paljoa hommasta, joka on puhtaasti käsityötä. Ei ole mikään ihan pieni ja helppo homma, jos haluaa siistin lopputuloksen. Joskus yrittänyt itse tehdä, mutta jatkossa jätän varmasti ammattilaisten huoleksi.

Itse sain taas täysin päinvastaisen mielikuvan homman vaikeudesta kun tyttöystävä korjautti takkinsa vetoketjun eräässä paikallisessa ompeluliikkeessä. Jos en väärin muista, niin tämä ompeluputiikin pitäjä veloitti hommasta vain sen uuden vetoketjun hinnan. Ja lopputuloksessa ei ollut pientäkään huomauttamista.

Takkia tosin tyttöystävä joutui odottamaan n. viikon verran sen korjattavaksi viemisestä, mutta se selittyi puhtaasti unohduksesta kun ompelija ei kiireessään muistanut ilmoittaa takin olevan valmis. Ilmeisesti itse korjaus oli ollut sellainen näppäisyhomma, että olisi ollut tyyliin seuraavana päivänä haettavissa jos olisi vain ilmoitus tullut.

En osaa itse arvioida yhtään miten vaativaa jonkun vetoketjun vaihtaminen on, ja voihan se olla, että korjaus tuli maksamaan niin vähän sen unohduksen takia.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
En osaa itse arvioida yhtään miten vaativaa jonkun vetoketjun vaihtaminen on, ja voihan se olla, että korjaus tuli maksamaan niin vähän sen unohduksen takia.

Eiköhän tuossa noin ole käynyt. Heitin juuri roskikseen puoli vuotta vanhan Niken repun, koska korjaaminen olisi tullut melkein yhtä kalliiksi kuin uusi. Vein näytille ja jamppa tuumasi siinä, että saahan tämän tietenkin vaihdettua, mutta helppoa tai halpaa se ei ole. Siinä, kun hän sitä tuplavetoketjua ihmetteli, niin alkoi todellakin tuntua, että ei se helppoa ole ilman kunnon vehkeitä ja tietoa miten se uusi sinne laitetaan.

Vituttaa vain, kun taskut ja muut olivat hyvät, mutta eipä taida viitsiä uutta samanlaista hankkia, vaikka eihän tuo mikään standardikappale voinut olla. Myyjäliikkeeseen en jaksanut mennä sanomaan mitään, vaikka olisi ehkä pitänyt.
 
Suosikkijoukkue
Paikalliset, nykyinen ja entinen
Jaahas: Pauli Hanhiniemi "kuohuttaa": jätän astiat pöytään. Pauli Hanhiniemi on tavallaan oikealla asialla vaatiessaan palvelua. Toisaalta mielestäni henkilö on tehnyt valinnan itsepalvelukulttuurin puolesta jo mennessään syömään ABC-asemalle. Parempi keino kuin kiukutella ABC-asemilla on olla menemättä niille ja syödä paikoissa joissa on palvelua. Kyllä niitäkin vielä on.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Jaahas: Pauli Hanhiniemi "kuohuttaa": jätän astiat pöytään. Pauli Hanhiniemi on tavallaan oikealla asialla vaatiessaan palvelua. Toisaalta mielestäni henkilö on tehnyt valinnan itsepalvelukulttuurin puolesta jo mennessään syömään ABC-asemalle. Parempi keino kuin kiukutella ABC-asemilla on olla menemättä niille ja syödä paikoissa joissa on palvelua. Kyllä niitäkin vielä on.

Eiköhän Pauli vaan trollaa. Ite tosin lakaisen tarjottimen kuppeineen aina pöydältä lattialle kun poistun, ihan siivoojille kiitokseksi arvokkaasta asiakaspalvelutyöstään.
 

Runtulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Jaahas: Pauli Hanhiniemi "kuohuttaa": jätän astiat pöytään. Pauli Hanhiniemi on tavallaan oikealla asialla vaatiessaan palvelua. Toisaalta mielestäni henkilö on tehnyt valinnan itsepalvelukulttuurin puolesta jo mennessään syömään ABC-asemalle. Parempi keino kuin kiukutella ABC-asemilla on olla menemättä niille ja syödä paikoissa joissa on palvelua. Kyllä niitäkin vielä on.

Naulan kantaan. Sama kuin menisi pikaruokaravintolaan vaatimaan posliinilautasia.

Ehkä Pauli hakee vain huomiota, mutta typeräähän tuo on. Miksei Pauli tosiaan mene paikkoihin, jossa sitä palvelua saa? Ja jos sellaisia paikkoja ei löydy, ehkä niille ei sitten ole kysyntää ja sellaisia paikkoja ei silloin edes pidä olla?
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Naulan kantaan. Sama kuin menisi pikaruokaravintolaan vaatimaan posliinilautasia.

Ehkä Pauli hakee vain huomiota, mutta typeräähän tuo on. Miksei Pauli tosiaan mene paikkoihin, jossa sitä palvelua saa? Ja jos sellaisia paikkoja ei löydy, ehkä niille ei sitten ole kysyntää ja sellaisia paikkoja ei silloin edes pidä olla?

Menin Mäkissä kerran tiedustelemaan missähän pikaruokani mahtaa olla, kun tässä on jo parikymmentä minuuttia odotettu. Sain asialliseen kysymykseeni erittäin tylyn vastauksen "tämä ei ole mikään pikaruokala vaan perheravintola." Sen jälkeen en Mäkissä hirveästi roskiani vienyt ja nykyään en juuri edes käy.

En kaipaa palvelua, koska tungetteleva ylipalvelu on juuri sitä, vaikka jotkut sitä kaipaavatkin ja pitävät jotenkin hyvänä.

Onhan Suomessa silti jotain vikana, kun ei henkilökuntaa voi palkata riittävästi. Miksi on länsimaita missä esimerkiksi marketin kassalla ostoksesi pakataan? Suomessa se ei ole mahdollista työvoimakulujen ja muiden takia ja siksi, kun se ei kuulu kulttuuriin. Jos työvoimakulut ja kulttuuri on vääriä, niin sitten niitä pitäisi muutta. Tarjonta loisi kysyntää, mutta suomalainen toki tekee kiltisti mitä käsketään vähän koreatyyliin.

Voin kyllä pakata ostokseni hyvin itsekin, mutta onhan se aivan naurettavaa, että muualla pystytään palkkaamaan ihmisiä töihin, mutta maailman parhaassa maassa ei.
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Pakkaajan hinta firmalle tulisi kuitenkin olemaan varmaan 15€/h (siis kaikkien kulujen kanssa). Nuo siirtyvät kuitenkin suoraan ruuan hintaan. Mieluummin pakkaan itse kuin otan taas ruuan hintaan korotuksen.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Pakkaajan hinta firmalle tulisi kuitenkin olemaan varmaan 15€/h (siis kaikkien kulujen kanssa). Nuo siirtyvät kuitenkin suoraan ruuan hintaan. Mieluummin pakkaan itse kuin otan taas ruuan hintaan korotuksen.

Niin, mutta miksi? Miksi muissa maissa, missä ihan samalla lailla käydään kouluja, on julkista terveydenhuoltoa ja muuta, se on mahdollista?
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Missä muissa maissa? Riippuu hyvin paljon siitä. Jos Jenkeissä yms on nuo käytössä, niin palkkojen ero ja tippaamiskulttuuri selittävät paljon. Jos muissakin pohjoismaissa nuo ovat käytössä niin sitten en keksi syitä. Paitsi ehkä sen että Suomen hintataso on muutenkin niin helvetin korkea että pakkaajien aiheuttamat kulut hintaan nostaisivat hintoja niin paljon että asiakkaat äänestäisivät jaloillaan.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Pakkaajan hinta firmalle tulisi kuitenkin olemaan varmaan 15€/h (siis kaikkien kulujen kanssa). Nuo siirtyvät kuitenkin suoraan ruuan hintaan. Mieluummin pakkaan itse kuin otan taas ruuan hintaan korotuksen.
Käytännössähän tämä tarkoittaa sitä että se pakkaaja pelaa pleikkaaa kotona ja sinä kustannat sen elämää maksamillasi veroilla.
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Käytännössähän tämä tarkoittaa sitä että se pakkaaja pelaa pleikkaaa kotona ja sinä kustannat sen elämää maksamillasi veroilla.

Mitään muita vaihtoehtoja ei ole? Sovitaan sitten että kyseessä on elämäänsä kyllästynyt kleptomaani joka koittaa sitten pakatessaan varastaa pieniä objekteja sekä puhkoo syödyillä kynsillään vakuumipakkaukset, jogurtit, pakastepussit ja lyttää salaatit käsillään, ennenkuin pakkaa ne alimmaisiksi. Plussana saattaa avata tölkit kun laittaa ne kassiin.

Otetaan samantien ostoskassien kantajat (kassalta autolle), tarvitaan entistä enemmän työvoimaa. Ja ostoskärryjen työntäjät voisi palkata myös. Jos aluksi tuplataan ruuan veroton hinta, nostetaan lisää jos keksitään lisää turhanpäiväisiä, turhia kuluja tuottavia töitä.

Kummallisen vihervasuri-ajatusmaailma sinulla. Kuitenkin voisi keksiä oikeasti tuottavaa työtä. Poistetaan kauppojen aukiolorajoitukset, työntekijöiden tarve lisääntyy samantien.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Jaahas: Pauli Hanhiniemi "kuohuttaa": jätän astiat pöytään. Pauli Hanhiniemi on tavallaan oikealla asialla vaatiessaan palvelua. Toisaalta mielestäni henkilö on tehnyt valinnan itsepalvelukulttuurin puolesta jo mennessään syömään ABC-asemalle. Parempi keino kuin kiukutella ABC-asemilla on olla menemättä niille ja syödä paikoissa joissa on palvelua. Kyllä niitäkin vielä on.

Hanhiniemi ei ole tämän idean isä vaan PAM:n pj. Ann Selin.

Ann Selin vastaa | yle.fi
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kummallisen vihervasuri-ajatusmaailma sinulla. Kuitenkin voisi keksiä oikeasti tuottavaa työtä. Poistetaan kauppojen aukiolorajoitukset, työntekijöiden tarve lisääntyy samantien.
Oikeesti? Vihervasurit kannattavat mielestäsi ihmisten työllistämistä ja sosiaaliturvan heikentämistä? Erikoinen näkemys.
 

J.Petke

Jäsen
Missä muissa maissa? Riippuu hyvin paljon siitä. Jos Jenkeissä yms on nuo käytössä, niin palkkojen ero ja tippaamiskulttuuri selittävät paljon. Jos muissakin pohjoismaissa nuo ovat käytössä niin sitten en keksi syitä. Paitsi ehkä sen että Suomen hintataso on muutenkin niin helvetin korkea että pakkaajien aiheuttamat kulut hintaan nostaisivat hintoja niin paljon että asiakkaat äänestäisivät jaloillaan.

Asun maassa, jossa joissain kaupoissa ostokset pakataan minun puolestani. Tämä yleensä johtaa siihen, että se kassahenkilö, joka ei ilmeisesti ole lapsena leikkinyt sillä Brion palikkalaatikolla pakkaa tuotteet päin persettä, jonka jälkeen joudun itse kuitenkin järjestelemään ostokset uudelleen.

En ylipäätään ymmärrä miksi kaupan pitäisi palkata pakkaajia. Hommat sujuu paljon nopeammin ja sujuvammin, kun ostokset pakataan itse ja ne ylimääräiset työntekijät sitten vaikka täyttävät hyllyjä ja tarkistelevat tuotteiden tuoreutta.
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Oikeesti? Vihervasurit kannattavat mielestäsi ihmisten työllistämistä ja sosiaaliturvan heikentämistä? Erikoinen näkemys.

Kyllähän he toimillaan kannattavat sosiaaliturvan heikentämistä, tosin puhuvat vain toista. Tuosta viestistäsi vain sai sen kuvan että tälläisiä tempputyöllistämisiä pitäisi tehdä, vaikka se raha sitten kaivetaan tavallisten ihmisten kukkaroista. Eikä mikään viestissäsi viitannut sosiaaliturvan heikentämiseen. Pahoittelut jos tulkitsin sanomasi väärin.
 

Perateutti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues
Oma muistoni Gigantista on n. puoli vuotta vanha ja ei nyt sinällään liity asiakaspalveluun. Mutta päätinpä kerran tilata netin kautta Gigantista television, ja sähköpostiin tuli viesti, että sitten kun tv on noudettavissa myymälästä lähetämme sinulle tekstiviestin. Kuitenkin parin päivän sisällä. Noh päivät vaihtui viikoiksi, viikot kuukausiksi, ja edelleen sitä odotellaan. No tuli tuossa n. kuukausi tilauksesta kuitenkin sähköpostiin viesti Gigantista ja ajattelin, että no nyt. Avasin sähköpostin, jossa lukee suurella fontilla:

Arvostele tilaamasi televisio

No arvioisin kyllä, mutta kun ei ole laitteesta näkynyt vilaustakaan, saatana.

Eipä siinä televisio on tarkoitus maksaa myymälässä, joten omia rahojani en toki menettänyt, mutta kyllähän tuo on aika outoa asiakaspalvelua.
Outoa on myös se, että et osaa lukea, tai asemaasi korostaen jätit kertomatta nettitilausten olevan voimassa kolme vuorokautta. Tuo tietohan lävähtää ruudulle tilausta tehtäessä. Tokihan se viesti jäi sulle tulematta, mutta ei sitä päätä siellä arseessa tartte kuukausia pitää.
 

Beagle Boy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Luomuteurastajat (RIP)
Helsingin Torpparinmäessä sijaitseva Pirilän Kukkatalo, ei mennyt nyt ihan putkeen.

Soitin kysyäkseni erästä taimea. Puhelimeen vastannut henkilö ei osannut kertoa löytyykö ko. kasvia. Totesi vain, että puutarhapuolen henkilöt ovat ulkona, soita uudestaan.

Soitin uudestaan, eri liikkeeseen.
 

Tuamas

Jäsen
Outoa on myös se, että et osaa lukea, tai asemaasi korostaen jätit kertomatta nettitilausten olevan voimassa kolme vuorokautta. Tuo tietohan lävähtää ruudulle tilausta tehtäessä. Tokihan se viesti jäi sulle tulematta, mutta ei sitä päätä siellä arseessa tartte kuukausia pitää.

Hyvin Giganttimainen vastaus.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Asun maassa, jossa joissain kaupoissa ostokset pakataan minun puolestani. Tämä yleensä johtaa siihen, että se kassahenkilö, joka ei ilmeisesti ole lapsena leikkinyt sillä Brion palikkalaatikolla pakkaa tuotteet päin persettä, jonka jälkeen joudun itse kuitenkin järjestelemään ostokset uudelleen.

Asun maassa, jossa joissain kaupoissa ostokset pakataan minun puolestani. Tämä yleensä johtaa siihen, että se kassahenkilö kysyy laitetaanko suomityyliin pieneen pussiin vai laitetaanko kaikki samaan.

Kyllä ne sinne voi laittaa kaikki samaan. Mitenköhän se pakkaajan pakkaama ei nyt sitten taas valkoihoiselle suomalaiselle kelpaa? Ainoa kerta milloin järjestelen uudelleen on se, jos sattuu olemaan reppu selässä minne mielummin laittaa painavammat tarvikkeet. Ja pakkaaja ei sitä tiedä, että haluan osan reppuun.

Olisi kiva kuulla millä tavalla tämä "päin persettä pakkaaminen" niin kovasti heikentää elämänlaatuasi. Joka kerta. Joko pakkaaminen on ihan todella tehty huonosti tai sitten on vain suomalaista valittamista. Suomi ei ole maailman paras maa missä kaikki on aina absoluuttisesti oikein. Muutkin osaavat pakata.
 

J.Petke

Jäsen
Mitenköhän se pakkaajan pakkaama ei nyt sitten taas valkoihoiselle suomalaiselle kelpaa?

Pointti oli se, että minun mielestäni tuosta pakkauksesta ei ole ollut hevonkaan hyötyä, koska jos on vähänkään enemmän ostoksia, on loogista pakata esim. ne jugurtit siihen kassin yläosaan eikä sinne alle kaikkien muiden ostosten rikottavaksi.

Olisi kiva kuulla millä tavalla tämä "päin persettä pakkaaminen" niin kovasti heikentää elämänlaatuasi. Joka kerta. Joko pakkaaminen on ihan todella tehty huonosti tai sitten on vain suomalaista valittamista. Suomi ei ole maailman paras maa missä kaikki on aina absoluuttisesti oikein. Muutkin osaavat pakata.

Ei se elämänlaatuani heikennä lainkaan, huomattavasti mieluummin vain itse katson miten ostokseni pakkaan, sillä luultavasti tiedän kassaa paremmin mitä hihnalla on vielä tulossa. Välillä on vaan hauska katsella sitä pohdiskelua, että kumpi pussiin laitetaan ensin: kolmionmuotoinen laatikko vai neliö.
 

sambersson

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Mua ainakin alkaa vituttamaan jo pelkästään se että joku vieras kakara klähmii ostoksiani tai roikkuu mun puolella siinä kassa-altaalla. Se tästä nyt puuttuisi että siinä notkuisi joku räkänokkajonne nakkailemassa ostokset miten sattuu samalla leikkien älypuhelimellaan. Siinä vaiheessa kun on ostokset maksettu, ne on mun omaisuutta ja minä ne pakkaan samaan vaivaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös