Laadukasta asiakaspalvelua

  • 1 938 006
  • 6 860

Zamboni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Tieto muuttoaikeista oli kyllä tallentunut järjestelmään, kun oli tullut tekstiviesti pitää modeemi päällä heti aamusta alkaen. Tosin tuo saattoi olla järjestelmän automaattitekstari ja asentaja ei käynyt lähelläkään jakokaappia sovittuna päivänä.
 

Juicey

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, G
Joillakin toimialoilla ja erityisesti asiakaspalveluun panostavissa kulttuureissa tällaisiin asioihin laitetaan erityistä huomiota. Suomessa asiakkaan tasokkaaseen palveleminen ja hyvään asiakaskokemukseen tähtääminen on vielä kaukana itsestäänselvyydestä.

Osittain näin, oma osuutensa on myös sillä että yleisellä tasolla arvioituna suuri osa asiakkaistakaan ei ymmärrä mitä tuo "hyvä palvelu" pitää sisällään ja kuvittelee että mustan muuttaminen valkoiseksi, asiakkaan ylitsemenevä nöyristely tai hintojen polkeminen olisi "hyvää asiakaspalvelua". Näinhän asia ei ole, vaikka moni asiakas joka kovaan ääneen peräänkuuluttaa "hyvää asiakaspalvelua" on todellisuudessa tämä vaatimassa jotain muuta kuin hyvää asiakaspalvelua; yleisimmiten tietysti omaa etua joko hinnassa, palvelujärjestyksessä, tuotteen ominaisuuksissa tai muussa vastaavassa. Hyvä asiakaspalvelu on todellisuudessa jotain ihan muuta kuin paskan muuttamista kullaksi, kalliin muuttamista halvaksi tai ei-kiireellisen asiakkaan siirtämistä korkeimmalle prioriteetille ohi mahdollisesti oikeasti kiireellisten asiakkaiden. Hyvää palvelua kuitenkin Suomessa todellakin saa, kun vain muistaa itse tiedostaa sellaista saavansa.

Palvelulla on mahdollista erottua Suomessakin. Muutamat esim. elektroniikkaketjut ovat yrittäneet lähteä kilpailemaan palvelulla, mutta todellisuudessa markkinat ovat loistavalle palvelulle liian pienet ja hinta ohjaa kuitenkin sitä merkittävää massaa asiakkaista kohti itsepalvelun tai "olemattoman palvelun" (ei siis edes hyvää eikä huonoa) liikkeitä.
 
Viimeksi muokattu:

Wicci

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Pittsburgh Penguins, Sudden Death (RIP)
Huh! Huikeeta palvelua Soneralta. Laajakaistalle luvattiin kytkemisajaksi aikaväli 8-20. Netti alko pelittää jo aamusta klo 10 aikaan. Hienoa työtä ennen kaikkea, näin pidetään asiakas tyytyväisenä. Kiitos.
 

scholl

Jäsen
Mun piti saada yksi paketti Barcelonasta. Se lähti 2.1 UPS:n standardilla. En ajatellut, että sillä on väliä, että tulee standardilla kun ei ollut kiire. Trackingissä luki, että 8.1 by end of business day olisi delivery. Ajattelin, että käy, no problem, mutta ihmettelin, kun se oli jo 3.1 ollut Frankfurtissa eli vajaa päivä sen jälkeen, kun lähetettiin Hospitalet de Llobregatin UPS:n pisteestä eteenpäin. Ajattelin, että saattaa tulla siis nopeammin. Kuitenkin sitten 4.1 se olikin Köpiksen tuntumassa Tanskassa skannattu. Tämän jälkeen se katosi muutamaksi päiväksi, mutta 8.1 skannattiin tulleeksi klo 3 yöllä ja klo 7.36 se oli skannattu lähteneeksi auton kyydissä toimitukseen. Niinpä jäin himaan venailee, että se tulee. Ei kuulunut mitään, jolloin ip katsoin sitten uudelleen trackingia ja luki klo 12: the address is in a remote area and deliveries are not made daily. Uusi toimitus ma 14.1 by end of business day. Siis mikä hemmetin haja-asutusalue, kun täältä heittää vaikka kivellä Stockmannille ja miksi menisi 6 päivää taas lisää. Otin yhteyttä UPS:iin tuohtuneena, jolloin minulle kerrottiin, että heillä oli niin paljon paketteja, joten päättivät antaa sen Itellan kuljetettavaksi. Sitä ei toki suoraan kerrottu aluksi, vaan ajateltiin, että haja-asutusalueskeida menee minulle läpi. Sain Itellan trackingnumeron ja siellä luki vain: Lähetyksestä on vastaanotettu ennakkoilmoitus sähköisesti EDI-sanomana. Eikä mitään muuta. Laitoin UPS:lle sähköpostia, että tulen ilmoittamaan lähettäjälle, etteivät käytä enää ikinä UPS:ää, koska toimitukset kestävät huomattavasti kauemmin kuin peruspostin kautta ja kaiken lisäksi se menee lopulta postiin kuitenkin. Menin nukkumaan jotain klo 2, eikä ollut mitenkään Itellalla homma edennyt, vaikka edellisaamuna se lähti jo klo 7.36 UPS:n auton kyydissä. Itella oli siis jemmannut sen paketin jonnekin lähes vuorokaudeksi ilman scannausta.

Tänä aamuna sitten heräsin siihen, että joku on ovella joskus puol ysiltä. Heräsin siis, heitin vähän juomalasista yöpöydältä vettä naamalle, jotta näen jotain, laitoin valon, pukeuduin nopeasti ja menin ovelle, eikä siellä ollut ketään. Tyyppi oli liuennut, mutta jätti lapun, että paketti on postissa 9.1 15->. No kuinkas ollakaan, ei siis treenikamoja mukaan ja aikaisemmin liikkeelle, että ehdin käydä siellä postissa ja se lappu mukaan. Kun pääsin postille niin ensinnäkin parkkipaikat olivat lähialueella kiven alla ja sitten kun pääsin postin sisään niin siellä oli varmaan 20 ihmisen jono. Kaikkea mahdollista viheltäjää, eikä riittävästi asiakaspalveluhenkilökuntaa. Venasin varmaan reilusti yli 20 minuuttia kunnes lopulta sain sen paketin. Sitten ajoin himaan ja kun tulin tänne ja avasin paketin niin huomasin, että olivat lähettäneet väärän tuotteen. Siis voiko paremmin kaikki mennä, mitä tulee asiakas ja asiakaspalveluhenkilökunta välisessä vuorovaikutuksessa.
 

mailman-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Hah, Schollin tarina kuulostaa myöskin niiiiiin tutulta. Hyvin samankaltaista perseilyä tullut havaittua myöskin UPSilla vuosien saatossa.

Niinpä jäin himaan venailee, että se tulee. Ei kuulunut mitään, jolloin ip katsoin sitten uudelleen trackingia ja luki klo 12: the address is in a remote area and deliveries are not made daily.

Miksi ihmeessä sä jäit himaan VENAILEMAAN? Mulle UPSin (ja viimeisen ~2v aikana myös Itellan jos kotiinkuskauspaketti on ollut tulossa) kuskit ovat soitelleet AINA hyvissä ajoin että milloin joku olisi kotosalla, että paketin voisi tiputtaa.
Eli eivät koskaan "varoittamatta" ole kyllä tulleet...
 

scholl

Jäsen
Miksi ihmeessä sä jäit himaan VENAILEMAAN? Mulle UPSin (ja viimeisen ~2v aikana myös Itellan jos kotiinkuskauspaketti on ollut tulossa) kuskit ovat soitelleet AINA hyvissä ajoin että milloin joku olisi kotosalla, että paketin voisi tiputtaa.
Eli eivät koskaan "varoittamatta" ole kyllä tulleet...

päätin, että pidän etäpäivän ja kökin himassa sen takia, kun se tulee kuitenkin. Ja lisäksi mulla on niin paljon kokemusta sellaisesta, ettei ole mitään soitettu. DPD oli kaiken huippu. Siinä meni pari viikkoa kunnes ekan epäonnistuneen toimituksen jälkeen saivat sen toimitettua ja silloinkin säkällä sain sen, kun mutsi oli tuomassa mulle jotain niin tulinkin himaan vähän ennen. Toimitus oli sovittu iltatoimituksena 16.30-21 niin se tulikin silti joskus klo 15 sillä verukkeella, että "olinkin aiemmin". En tajua miksei jossain mestassa voi olla smartpost tyyppistä seinää noilla UPS:lle, FedExille, DHL:lle ja DPD:lle, jonne jättäisivät ne ja voisi napata sieltä kyytiin, kun tulee himaan? Ei nyt viitsisi nyt duuniosoitteisiinkaan kaikkea mahdollista tilata, kun ei viitsi nyt selitellä, mitä kaikkea urheilukamaa ja kaikkea muuta mahdollista tulee koko ajan osteltua. Jos jollekin tulee niin paljon paketteja kuin mulle niin se herättää jo kanssaihmisissä epäilyksiä ja joudun shopholismin takia hoitoon.
 

Plae

Jäsen
Miksi ihmeessä sä jäit himaan VENAILEMAAN? Mulle UPSin (ja viimeisen ~2v aikana myös Itellan jos kotiinkuskauspaketti on ollut tulossa) kuskit ovat soitelleet AINA hyvissä ajoin että milloin joku olisi kotosalla, että paketin voisi tiputtaa.
Eli eivät koskaan "varoittamatta" ole kyllä tulleet...

Mä oon tilannut UPS:n kautta noin kymmenkunta tuotetta ja koskaan he eivät ole mulle soittaneet. Onneks posti on tossa vieressä, niin sinnehän ne sen kiikuttaa, jos en satu olemaan paikalla.
 

trap

Jäsen
Mulle on muutama paketti tullut Upsilta ja kerran soitti. Aspasta kerrottiin että kuljettajilla ei ole duunikännyköitä, joten jos haluavat soittaa niin soittelevat henk.koht kännyköistään. Paskaa palvelua ja muutenkin vähän niin ja näin toimii noi UPS:n kuljetukset.
 

müller

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kirjotetaas sitten itsekkin hieman DHL:n toiminnasta, tai oikeaasta erään DHL:llä töissä olevan mulkun toiminnasta. Tilasin nimittäin viime viikolla vaatteita eräästä saksalaisesta online outlestista. Yleensä paketit saapuvat sieltä todella nopeasti (2 päivää, kerran tuli jopa seuraavan päivän iltana, mikäli oikein muistan), paitsi silloin kun tämä kyseinen sankari sattuu olemaan työvuorossa. DHL:n trackerista katsoin maanantaiaamuna, että paketin pitäisi saapua, joten venailin siinä klo 13 asti, sillä yleensä ovat saapuneet viimeistään klo 12. No mitään ei kuulunut. Sama homma sitten tiistaina, että venailin aamupäivän, eikä mitään kuulunut. Illalla sitten kun tulin kotia, oli postiluukussa lappu, että paketti on noudettavissa lähimmästä DHL:n toimipisteestä. Tänään tyttöystävä kävi juuri ennen sulkemisaikaa DHL:n toimipisteessä, mistä sanottiin, että pakettia ei ole vielä saapunut ja että tämän kyseisen kaverin toimitukset venähtävät yleensä päivällä parilla. No, ei ollut ensimmäinen eikä viimeinen kerta. Toivottavasti saisin sen tässä kuussa, jos kaveri vaan jaksaa painaa duunia.

Täällä ei Suomen tyyliin soiteta että hei, nyt ois paketti tulossa olethan kotona.
 

Vili#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
UPS noutopalvelu toimi hyvin, kun laitoin tietokoneen sen kautta Ruotsiin huoltoon. Sen pystyi tekemään netistä, ja laitoin huomatukset kenttään tekstin: "Soita ainakin 30 min ennen kuin saavut noutamaan pakettia!" Kaveri soitti ja haki paketin sovitusti. Kysyin, että onko tapana aina soittaa. Kuten yllä todettiin, niin omalla kännykällä joutuvat soittelemaan. Eikä tämäkään jamppa olisi soittanut ellen olisi käskenyt. Ei ne muuten omaan piikkiin ala soittelemaan.

Noissa kotiin tulevissa paketeissa homma taas ei toimi. Kerran olin kotona kun lähetystä toimitettiin, mutta UPS-äijä ei edes tullut ovelle, vaan jätti suoraan postilaatikkoon sen postilapun. Varmasti joku läski, joka ei jaksanut vaan nousta sieltä autosta pois.
 

Viivelähtö

Jäsen
Suosikkijoukkue
FC Dynamo
Mä oon tilannut UPS:n kautta noin kymmenkunta tuotetta ja koskaan he eivät ole mulle soittaneet. Onneks posti on tossa vieressä, niin sinnehän ne sen kiikuttaa, jos en satu olemaan paikalla.

Minä taas tilasin golf-mailat Englannista ja UPS niitä toimitti. Mailat tulivat noin 5 arkipäivässä ja sinä päivänä kun toimitus oli, soittivat aamulla, että oletko kotona klo 13-14, että ovat silloin alueella. No, olin töissä, joten kysyin, että voiko siirtää klo 15 jälkeiseksi niin ehtisin. Vastasivat, että eivät voi kun reitti on mitä on, mutta kysyivät työpaikan osoitetta ja sanoivat, että voivat tuoda suoraan sinne tunnin päästä. No sehän sopi tietysti, ja tunnin päästä mailat olivat työhuoneen nurkassa nojailemassa. Olin erittäin tyytyväinen.
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
20.12. Tilasin Urheilulehden ja tilaajalahjaksi luvattiin HIFK - SaiPa otteluun kaksi lippua. Tilauksen tilausvahvistuksessa mainittiin että tilaus pitäisi maksaa kuukautta ennen tilaajalahjan saamista (HIFK - SaiPa pelataan 24.1.) mutta vieläkään ei ole tullut laskua Urheilulehden tilauksesta.

Kokeilin maanantaina soittaa A-lehtien asiakaspalveluun ja jaksoin jonottaa n. 30 min. Tänään jonotin A-lehtien asiakaspalveluun n. tunnin verran kunnes ei enää jaksanut. Laitoin sähköpostia A-lehdille ja saa nähdä mitä vastaavat. Itse veikkaan etten noita SaiPa-matsin lippuja tule ikinä näkemään mutta saa minut yllättää.

-Tinke
 

disco-stu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JK Mylly
Pakko hieman kehaista Soneraa, kun niin paljon paskaa - toki usein aiheesta - ovat niskaansa saaneet. Muutin pois Suomesta tuossa elokuun loppupuolella ja hoitelin siinä kaikenmaailman asioita pienessä kiireessä. Suljin puhelinliittymän Soneran omilta sivuilta, olettaen että se ei laskuta suljettuna. Näinhän asia ei toki ole.

Huomasin nyt että tuolta suomalaiselta tililtähän se puhelinlasku ~20€ kuussa on mennyt normaalisti marraskuuhun asti eli niin kauan kun tilillä on ollut katetta. Vaikka siis liittymä on ollut suljettuna. Noh, oma moka, ei siinä mitään. Laitoin eilen omien sivujen kautta irtisanomisilmoituksen, jossa selitin tilanteen ja tänään aamulla tuli vastaus. Liittymä irtisanottu heti, selitetty miksi laskuttanut vielä ja "tilanteen tarkistuksen" jälkeen kaksi avointa laskua poikkeuksellisesti hyvitetty, koska mitään liikennettä ko. liittymällä ei ole ollut.

Lähinnä hyvää asiakaspalvelua on tuo toiminnan nopeus, joka yllätti täysin. Lisäksi asiallisesti kerrottu miksi näin on käynyt ja vieläpä nähty vaivaa tilanteen tarkistamiseksi. Laskujen hyvitys sitten pelkkää plussaa, olin jo valmistautunut ne maksamaankin.

Voiko Soneralle jotenkin lähettää positiivista palautetta aspan toiminnasta?
 

peruspata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Pesäkarhut, UP-V, FT Ulvila, Karhut
Edellä annettiin kehuja, minunkin täytyy kehua kaikkien yllätykseksi DNA:ta.

Ottaen huomioon kokemukset puhelinliittymästä, jonka vaihdoin toiseen yhden päivän käytön jälkeen ihan rankan pätkimisen vuoksi (siitä päivästä tuli joku ihan naurettavan pieni lasku juuri ennen vuodenvaihdetta, jotta saavat tilit täsmäämään), DNA laajakaista on yllättänyt toiminnallaan. Erityisen ihailtavaa on suht. ripeästi päivittyvä info toimintakatkoista.

Tämän 3,5 vuoden aikana on ollut pari isompaa katkosta netissä, ja kummallakin kerralla on löytänyt infoa siitä DNA:n sivuilta. Puhelimella on tullut katsottua, onko infoa. Se vähentää ärsytystä ja tarvetta soitella rasittuneena asiakaspalveluun.
 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Kehutaan nyt kerrankin kun aihetta on..

Ostettiin Prismasta lauantaina kattila, mutta jäätiin sitten info-tiskille lottoamaan ja unohdettiin se lähtiessä, vain pelkkä ruokakassi lähti matkaan. Huomattiin sitten vasta eilen illalla että mihinkäs se uusi kattila laitettiin, kunnes tajuttiin kun sitä ei mistään löytynyt että senhän täytyi jäädä sinne Prismaan. Kävin sitten tänään kuitin kanssa kyselemässä, vaikka pidinkin sen takaisin saamista ilman että joudun rahalla ostamaan uuden aikalailla toivottomana. Vaan ei, henkilökunta oli sen löydettyään ottanut viivakoodin yhteydessä olevan sarjanumeron ylös ja palauttanut sen sitten myyntiin. Ja sieltähän se täsmälleen sama kappale sitten löytyi hyllystä, ja asia oli kunnossa..

Nämä on näitä pieniä asioita joista kuluttaja saa hyvän mielen. Kyseessä oli vain kattila, mitätön reilun 40€ sijoitus, mutta eihän tässä rahasta olekaan kyse vaan siitä että asiakaspalvelu toimii. Että toivottavasti jatkavat samaan malliin :)
 

Veijari

Jäsen
Kävin Turun Kaupungin karttapalvelussa asioimassa ja pyysin virkailijarouvalta erään ison teollisuustontin tonttikarttaa. Rouva huokaisi syvään ja sanoi; "se on niin kauheen iso tontti ja työläs että en mä sitä haluaisi tehdä".

Tässä kohtaa mulla loksahti suu auki enkä tiennyt mitä sanoa. Hetken ajatelin että olikohan toi vitsi vai oliko tuo ämmä tosissaan. Sitten tuli tämä sketsi mieleen ja aloin nauramaan. Little Britain USA - Old Guy - YouTube

Lopulta tämä Turun Kaupungin virkanainen kuitenkin suostui näpyttelemään tietokonettaan ja kertoi että tonttikartta on ensi viikolla noudettavissa. Onhan se ihan helvetin kamalaa jos työpaikalla joutuu välillä töitä tekemään mutta joku roti pitäisi olla mitä asiakkaan kuullen suusta päästetään.
 

Kayaker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Die Mannschaft
Virkarouvan palveluasennehan on oikein vanhaa kunnon neuvostotyyliä, eli asiakas on tarpeeton rasite. Joillain vaan yksinkertaisesti puuttuu asiakaspalvelutaito kokonaan, hänen kannattaisi varmaan miettiä jotain muuta tehtävää jossa ei tarvitse olla kenenkään asiakkaan kanssa tekemisissä. Mutta luulen että kunnallisella sektorilla löytyy aika paljon väärällä asenteella varustettuja tyyppejä.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Kävin Turun Kaupungin karttapalvelussa asioimassa ja pyysin virkailijarouvalta erään ison teollisuustontin tonttikarttaa. Rouva huokaisi syvään ja sanoi; "se on niin kauheen iso tontti ja työläs että en mä sitä haluaisi tehdä".
Tämmöstähän se on, mutta sen verran on nyt kehuttavakin, että ainakin Turun kaupungin johtokarttaotepalvelu Ruissalontiellä svengaa kuin Matti&Teppo, netissä voi tehdä pyynnön, ja ilmaiseksi saa hakea otteet+neuvot. Rak.valvonnan arkistossa on myös mukava asioida. Tonttikarttojen hakemisesta ei (onneksi näköjään) ole kokemusta.
 

Kayaker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Die Mannschaft
Minä työskentelin viime vuosina eräässä isossa kuljetusliikkeessä asiakasvastaavana, ja autonkuljettajien joukosta löytyi kyllä useita asiakaspalvelun ja hyvän käytöksen mestareita ;)

Sain 6 vuoden aikana varmaan satoja reklamaatioita asiakkaalle haistattelusta ynnä muusta mukavasta. Yksi ylitse muiden oli eräs kuljettaja joka vei ruokaa Helsingin kaupungin työkeskukseen, eli paikkaan jossa kuiville yrittävät alkoholistit remppaavat mm huonekaluja. Tämä kuski kailotti samalla hands-freehen että "pitää lopettaa kun hänen pitää roudata näille v**un spurguille ruokaa ". Se taisi johtaa siihen että kyseinen kaveri siirtyi muihin hommiin kun kyseessä ei ollut ihan ensimmäinen käytöshäiriö. Toinen helmi oli kuski joka muistutti erästä juutalaistaustaista asiakasta keskitysleireistä ja kaasukammioista, selvittele siinä sitten asioita. Kyllästyin sitten lopulta tähän lastentarhatouhuun, ja lopetin tuon homman noin vuosi sitten täysin leipiintyneenä.
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Tuli tätä ketjua lukiessa mieleen kun kävin pasilan alkossa pari viikkoa sitten hakemassa ruoan seuraksi punaviiniä. Nuori kaveri joka näytti siltä ettei sillä ole ikää edes myydä alkossa tuli nopeasti palvelemaan ja osasi neuvoa hemmetin hyvän punaviinin joka sopi loistavasti niiden cannelonien kanssa. Kiitos sinne.

-Tinke
 

Kayaker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Die Mannschaft
Handelista saa nykyään oikein hyvää ja asiantuntevaa palvelua, olen itse saanut apua booliresepteissä ja viinien valinnassa. Toista se oli vanhaan kunnon Tiski-Alkojen aikaan ;) Silloinhan nämä körmyniskaiset myyjät olivat kunnon virkamiehiä, ja Alkossa käynti oli vähän jännittäväkin kokemus.
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Handelista saa nykyään oikein hyvää ja asiantuntevaa palvelua, olen itse saanut apua booliresepteissä ja viinien valinnassa. Toista se oli vanhaan kunnon Tiski-Alkojen aikaan ;) Silloinhan nämä körmyniskaiset myyjät olivat kunnon virkamiehiä, ja Alkossa käynti oli vähän jännittäväkin kokemus.

Tämmöinen vanhempi valtiomies myös on välillä nykyisissä Alkoissa ihmeissään. Tänään hain valkkaripullon ja hyvä kun sisälle pääsin oli nuori kaunis mimmi vastassa ja kyseli minkälaista juomaa olin hakemassa, hän voisi opastaa. Aikani änkytettyäni hain pullon sita tavallista ja maksamaan. Ei saa vanhaa säikytellä palvelulla. Oli niin kotoista muinoin kun tiskille jonottaessa sai koko ajan pelätä että mitähän tilaisi. Liebraumilch taisi olla ainoa valkkari jonka muistin ulkoa. Mutta tilasin aina Kossun ja kuusi lonkeroa. Ei tarvinnut änkyttää.
 

Kayaker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Die Mannschaft
Tämmöinen vanhempi valtiomies myös on välillä nykyisissä Alkoissa ihmeissään. Tänään hain valkkaripullon ja hyvä kun sisälle pääsin oli nuori kaunis mimmi vastassa ja kyseli minkälaista juomaa olin hakemassa, hän voisi opastaa. Aikani änkytettyäni hain pullon sita tavallista ja maksamaan. Ei saa vanhaa säikytellä palvelulla. Oli niin kotoista muinoin kun tiskille jonottaessa sai koko ajan pelätä että mitähän tilaisi. Liebraumilch taisi olla ainoa valkkari jonka muistin ulkoa. Mutta tilasin aina Kossun ja kuusi lonkeroa. Ei tarvinnut änkyttää.

Vähän sama se taisi olla mullakin, sitä suunnitteli tarkasti etukäteen mitä tilaisi ettei kieli mene solmuun. Stadin viimeinen tiskimyymälä taisi muistaakseni olla Helsinginkadun Alko. Se oli aika mielenkiintoinen paikka, muistan kun kävin siellä joku lauantai-aamupäivä, ja olin myyjiä lukuun ottamatta ainoa ei-spurgu koko myymälässä ;)
 

Tpip

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, L'equip blaugrana, La Albiceleste, Raiders
Mutta luulen että kunnallisella sektorilla löytyy aika paljon väärällä asenteella varustettuja tyyppejä.

Fiksu, ahkera ja kunnalla töissä. Kaikkea kolmea et kerralla voi saada. Vanha viidakon sanonta.
 

müller

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kirjotetaas sitten itsekkin hieman DHL:n toiminnasta, tai oikeaasta erään DHL:llä töissä olevan mulkun toiminnasta. Tilasin nimittäin viime viikolla vaatteita eräästä saksalaisesta online outlestista. Yleensä paketit saapuvat sieltä todella nopeasti (2 päivää, kerran tuli jopa seuraavan päivän iltana, mikäli oikein muistan), paitsi silloin kun tämä kyseinen sankari sattuu olemaan työvuorossa. DHL:n trackerista katsoin maanantaiaamuna, että paketin pitäisi saapua, joten venailin siinä klo 13 asti, sillä yleensä ovat saapuneet viimeistään klo 12. No mitään ei kuulunut. Sama homma sitten tiistaina, että venailin aamupäivän, eikä mitään kuulunut. Illalla sitten kun tulin kotia, oli postiluukussa lappu, että paketti on noudettavissa lähimmästä DHL:n toimipisteestä. Tänään tyttöystävä kävi juuri ennen sulkemisaikaa DHL:n toimipisteessä, mistä sanottiin, että pakettia ei ole vielä saapunut ja että tämän kyseisen kaverin toimitukset venähtävät yleensä päivällä parilla. No, ei ollut ensimmäinen eikä viimeinen kerta. Toivottavasti saisin sen tässä kuussa, jos kaveri vaan jaksaa painaa duunia.

Täällä ei Suomen tyyliin soiteta että hei, nyt ois paketti tulossa olethan kotona.

Menin sitten parin päivän odottamisen jälkeen postiin, ja sanoivat, että heillä ei ole mun paketteja. Soitin sitten DHL:ään, josta ilmoitettiin, että etsitään kyllä. Tämä siis muutama päivä sitten. Eilen tai toissapäivänä soitin uudestaan, kun mitään ei ollut kuulunut. Sieltä sanottiin vain, että etsitään, etsitään. Otin sitten kyseiseen nettikauppaan yhteyttä, niin sieltä sanottiin, että heidän tietojen mukaan paketit ovat postissa. Postissa niitä ei ole, ainakin niin sanovat siellä. Kieltämättä menee mielenkiintoiseksi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös