Omistin Soneran Laajakaistan nopeudella 100/10 ja siihen päälle Soneran KotiTV-palvelun jossa toki Urho Total. Marraskuun lopulla sain tietää, että vuoden vaihteessa on muutto edessä. Ite tsekkasin tilanteen että uuteen osoitteeseen saa max. 8M yhteyden Soneralta. Totesin että pitää siis tehdä ilmoitus muutosta joka on edessä.
4.12.2012
Otin puhelimen käteen, soitin Soneralle ja kerroin muutosta. osoite käytiin läpi ja katottiin että 8M yhteyden saa mutta KotiTV jää pois. Jonka tiesinkin. Urho Total oli kuitenkin maksettuna kauden loppuun asti ja sain kuulla että hyvittävät ylijääneellä summalla uuden yhteyden laajakaistalaskua. Tää oli ihan ok mulle, pääasia että saa netin toimiin. Asiakasneuvoja kertoi että "mukava kun soitit näin ajoissa, saadaan kytkentä kaistalle 2.1."
Puhelun jälkeen tuli tekstiviestinä vielä vahvistus asialle.
5.12.2012
Tuli tekstiviesti että palauta KotiTV-laitteet postilla toimittajalle, kiitos. Soitin ja kysyin että voinko palauttaa ne vuoden lopussa, sinne asti kuitenkin asun entisessä osoitteessa? Sain vastauksen että toki se niin käy, no problemos hyvä asiakkaamme.
31.12.2012
Muutto loppuun ja Soneran rojut postiin. Tekstiviesti Soneralta: "Kytkethän modeemin valmiiksi verkkoon, asennuspäivä laajakaistallesi on 2.1. aikavälillä 8-20"
2.1.2013
Modeemiin virrat päälle klo 7 aikaan aamulla ja liikenteeseen, päivän aikana pohtien että ei kai siellä asunnossa tarvi asentajan sisällä käydä. "Mukava mennä himaan kun pääsee taas nettiin". Siinä sitten kotiin joskus klo 16 aikaan ja modeemissa edelleen palaa kaksi valoa. Klo 19.45 mietin että aika tiukille vetää, vartti aikaa.
Kello tuli 20:15, edelleen kaksi valoa palaa. Otin modeemista virrat pois miettien että tulisko se sitten sillä päälle? Noh, ei tullu. Mietin jotta kiirettähän niilläkin on, vuoden vaihde ja kaikki. Huomenna sitten.
3.1.2013
Aamulla soittoa Soneralle. Jonotin 20min ja juttelin sille robotille vastaillen kysymyksiin. Sen jälkeen robotti ilmoitti siirtävänsä mut asiakaspalvelijalle. Musat soimaan ja jonotusta 10min. Sen jälkeen automaatti kertoi mulle, että "kaikki asiakaspalvelijamme ovat varattuja, soita hetken kuluttua uudelleen".
Sit palo hihat, takki niskaan ja kävelin Soneran liikkeeseen selittään tilanteen. Matkalla rauhotuin ja kerroin asiani ihan maltillisesti ja kaveri tiskin toisella puolella otti asian hoitoon. Teki kaistasta vikailmoituksen ja sanoi että sulle soitetaan puolen tunnin sisällä.
Tunti myöhemmin
Ei soinu puhelin. Odottelin kuitenkin taas hetken kärsivällisenä josko siellä kiire pukkaa päälle. Soittoa Soneran robotille taas klo 15:30, jonotusta 20min ja robotille vastailua joka "siirtää" mut asiakaspalvelijalle. Tällä kertaa vartti musiikkia kuunnelle ja robotti ilmoittaa kaikkien olevan varattuja soita myöhemmin uudestaan.
Samanvituntien uus soitto vittuillen jo sille robotillekin ja jättäen soittopyyntö Soneralle. Puhelun jälkeen tekstiviesti "Kiitos soittopyynnöstä, soitamme sinulle seuraavana työpäivänä virka-aikana"
4.1.2013, työpäivä, virka-aika 8-16
Kymmeneen asti odottelin soittoa. Ei kuulunu. Soittoa Soneralle (sain robotin yhdistään mut asiakaspalvelijalle) taas rauhottuneena ja asiallisesti kysyen "tuliskohan netti tänään toimintaan, eilen tein vikailmoituksen ja jätin soittopyyntöä". "Juu, asia onkin täällä selvityksessä ja näköjään vikailmoituskin tehty. Palaamme asiaan mahdollisimman pian"
Kyllähän mä tossa vaiheessa pelkäsin, että viikonloppu tulee ja menee. Ja näinhän siinä kävi, perjantaina ei kuulunu enää yhtään mitään.
7.1.2013
Klo 8:51 saan tekstiviestin: Hei, laajakaistasi toimitus on viivästynyt. Ilmoitamme Sinulle heti kun uusi asennuspäivämäärä on varmistunut.
Anteeks mut mitä vittua? Toihan menee jo vittuilun puolelle. Mä tiedän kyllä että se on viivästynyt, täysin turha viesti ja edelleen, kukaan ei soita vaikka pyynnön jätin. Sais edes tietää jotain.
Ei muuta kun soittoa perään. Sain taas robotin ohitettua ja ihmisen langan päähän. Kysyin mistä asia oikein johtuu, ilmotin muutosta 4.12. ja kehuttiin kun oon niin ajoissa. Vastattiin viivästyksen johtuvan siitä ettei Elisa ole luovuttanut laajakaistalle jakamosta kytkentäpaikkaa.
Joo-o. Onhan se kiva että mä juoksen ympäri kaupunkia ja soittelen asiakaspalveluun monta kertaa ja nyt, viis päivää luvatun jälkeen saan tietää ettei Elisa ole luovuttanut kytkentäpaikkaa Soneralle. Se, mikä mua tässä vituttaa niin mä olen se joka kärsii. Miten vitussa Elisa ei kuukaudessa ole luovuttanu sitä kytkentäpaikkaa? Hyvityksistä ei puhuttu vittuakaan paitsi siinä vaiheessa kun kysyin, kuka tän lystin maksaa? Ehdotin asiakaspalvelijalle, josko laskun sais jo pyöriin kun te (Sonera) olette tässä tapauksessa maksamassa mullepäin Urho Totalista muutaman kuukauden. Menis tasan ja sais maksimoitua tän vitutuksen. Sit todettiin hyvitystä kyllä tulevan ja laskutus lähtee pyöriin vasta kun kaista on kytketty mutta aiheeton suunsoittaminen on turhaa.
Aiheeton? Haista vittu.
Äsken sain tekstiviestin jossa vahvistetaan laajakaistan asennuspäivämääräksi 9.1.2013.
Mut yhtä kaikki, aina, siis ihan aina kun laajakaistassa menee joku vituiks niin yks sana nousee esiin: Elisa.