Laadukasta asiakaspalvelua

  • 1 938 374
  • 6 860

Theone

Jäsen
Todennäköisesti nauhat kyllä löytyvät ihan pelkällä hetullakin, mutta helpottaa ja nopeuttaa kummasti nauhan avaamista jos asiakas tietää kuka, mistä ja milloin hänelle on soittanut.

Eli vedät aika pitkälti tuon kouluttajan opeilla. Itse purin aikanaan yli tuhat nauhaa (sekä omia, että alihankkijan) ja täytyy sanoa, että kertaakaan en tarvinnut tuohon löytämiseen muuta kuin hetun tai asiakasnumeron. Kertaakaan tallenne ei ollut hävinyt tai tallentunut väärin. Ainakin tuolloin nauhan löytämisen ajassa puhuttiin sekunneista.

Kaikki puhelut tallentuvat mutta kauppapuhelut siirtyvät omaan järjestelmään noin viikossa, oli kyseessä sitten oman tai alihankkijan myyjän hankkima uusi asiakas. Vaii meinaatko, että tuolla on satojentuhansien tai jopa miljoonien puheluiden pooli josta lähdetään etsimään yhtä puhelua?

Jos homma toimii todella nykyään noin kuin kuvasit, niin täytyy myöntää, että hommat DNA:lla ovat muuttuneet. Toki todella paljon paskempaan suuntaan.
 

Jabbbe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim Ducks, Oulun Kärpät

Jos nauhotteista jaarittelu kiinnostaa näin kovasti niin heitä asiasta yv:tä. Alkaa nimittäin paukkua ot:n puolelle tämä keissi.

Koko keskusteluhan lähti käyntiin siitä kun väitit ilman mitään faktaperusteita DNA:n olevan hankalin kumppani määräaikaissopimusten purkamisessa, vaikka nykyään pelisäännöt ovat tältä osin kaikilla operaattoreilla samat. Noh, sen jälkeen heität DNA:n suuntaan lisää lokaa tarinoimalla siitä kuinka muinoin on kohdeltu asiakkaita kaltoin muuttamalla toistaiseksi voimassa olevia sopimuksia määräaikaisiksi niin, ettei asiakkaalle olla sopimusehdoista kerrottu. Ja väität vieläpä ylemmän tahon kehoittaneen tällaiseen tietoiseen harhaanjohtamiseen. Kova väite, enkä ole itse tällaiseen törmännyt. Päinvastoin asiakkaalle tulee kertoa tarkasti kaikki ehdot mitä sopimukseen sisältyy ja näin myös on toimittu koko sen ajan kun itse olen talossa ollut. Seuraavaksi lähdet sitten jaarittelemaan näistä nauhotteista... kuten olen jo toitottanut, niin oikean tallenteen löytäminen helpottuu ja nopeutuu kun on tiedossa hetun lisäksi myös puhelun ajankohta ja myyjän nimi, sekä firma jonka kautta puhelu on soitettu mikäli asialla on ollut alihankkijayritys.

Mitäs keksit seuraavaksi? Mustamaalaustahan voi tunnetusti jatkaa loputtomiin niin kauan kuin argumentteja riittää, piittaamatta siitä olivatko ne oikeita vai vääriä. Jos tarkoituksenasi tosiaan on vain ja ainoastaan mustamaalata DNA:ta kuten aiemmissa viesteissäsi annat ymmärtää, niin minun osaltani keskustelu jääköön tähän. Rakentava keskustelu on aina tervetullutta ja suotavaa, mutta tuolla valitsemallasi linjalla ollaan kaukana sellaisesta.
 

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nauhoitteet tallennetaan pääasiakastietokantaan hetulla mutta asiakkaan kansiota voidaan hakea myös asiakasnumerolla. Myöhemmin tuohon samaan kansioon tallentuvat myös aspaan soitettujen puheluiden logit jos asiakkaan tietoja haetaan sieltä hetulla/asiakasnumerolla. Toki tuohon tietokantaan eivät nämä teidän kouluttajaspedet pääse, enkä ole varma mistä he nuo nauhoitteet lopulta saavat, kenties omalta esimieheltään. Eli asiakkaan pitää vain muistaa hetu, kaikki muu on operaattorin vastuulla.

Ja tuo ylläoleva ei siis päde kaikkiin operaattoreihin. Eräällä toisella operaattorilla ei tosiaan hetulla tallennu vaan sillä numerolla, josta asiakas on soittanut. Toinen vaihtoehto löytää tallenne on kellonaika. Eihän sitä hetua näy, kun soittaa jonnekin.
 

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Jos vaikka välillä vähän muutakin kuin keskustelua puhelinoperaattoreista ja heidän palveluistaan..

Olin ottanut tänään varta vasten vapaapäivän ja pistänyt kellon soimaan passin hakua varten klo 0700. Tällainenkin perusasia kuin passin hankkiminen on kuulemma ainakin täällä Turussa niin vitun vaikeaa ja pitää varautua vähintään neljän tunnin odotukseen. Seuraava nettiaikaki olis menny viikolle 34, mutta koska reissu on jo aikasemmin, päätin lähteä henk.koht. paikalle.

Varauduin tosiaan kahvilla ja iltapäivälehdillä pikään odotukseen ja menin laitoksen ovelle jo hyvissä ajoin, noin 7.45. Vähän ihmettelin, kun muita ihmisiä ei näkyny ja odotuksen aikanakin paikalle ilmestyi n. viisi ihmistä. Tasan klo kahdeksan sähkölukko naksahti ja ilman minkäänlaista sekasortoa pääsi rauhassa marssimaan vuoronumeromasiinalle ja siitä suoraan palvelutiskille. Ystävällinen virkanainen hoisi homman asiallisesti ja ripeästi. Koko homma sormenjälkien ottamisineen kesti n. neljä minuuttia.

Toivottavasti homma sujuu yhtä luonnikkaasti loppuun saakka. Ainakin lupasivat ilmoittaa tekstiviestillä viikon sisällä, koska passi on noudettavissa. Varsinkin ennakko-odotuksiin nähden erittäin laadukasta asiakaspalvelua Turun poliisilaitokselta.

Vai onko suomalainen yhteiskunta mennyt niin huonoks, että ennen peruspalveluina pitämiensä asioiden sujumisesta pitää nykyään olla kiitollinen?
 

peruspata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Pesäkarhut, UP-V, FT Ulvila, Karhut
Elisan yrityspalvelu toimii. Tosin vielä on arvoitus, mikä on vikailmoituksen tulos, mutta yrityspuolella a) puheluihin vastataan b) aihe kiinnostaa oikeasti sitä puhelimeen vastaajaa. Kyse oli liikkuvan laajakaistan pätkimisestä. Palvelu oli hyvää, vaikka itsekin myönsin, että vika voi olla laitteessakin, tai tietokoneen USB-väylässä.

Yksityisasiakkaiden palvelussa välillä ihan inhimillisistä syistä kuuluu se, että puhelimeen vastaaja on ollut työssään 20 vuotta liian pitkään.
 

Red Label

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bruins, Miro Heiskanen
Helsingin Energian asiakaspalvelulle on annettava kiitosta näin muutama viikko jälkikäteen.

Olin juuri muuttanut torstai-iltana uuteen asuntoon, ja maanantaina katkesi sähköt. En ollut tehnyt vielä uutta sähkösopimusta, unohtui siinä muuton yhteydessä. Tein sähkösopparin heti netissä, mutta päätin soittaa perään.

Mukava rouvashenkilö (oletettavasti) vastasi puhelimeen, ja kerroin asiani. Hän ihmetteli että sähköt katkesivat vasta nyt, olisi pitänyt katketa jo edellisviikolla. Kyseli tietoni, ja vaikka sanoin että tein äsken sähkösopparin netissä, hän varmisti vielä kaikki asiat uudelleen, kysyi minkälaista sähköä tahtoisin, ja onko joku ihan normaalisiirto ok vai tahdonko jotain muuta.

Puhelun alusta kesti varmasti n. 2 minuuttia ja sähköt oli taas päällä, daami toivotteli hyvät päivänjatkot ja sanoi että sopimus tulee tuota pikaa postissa.

Todella hyvä mieli jäi, kun on tottunut yleisestikin aspoihin soitettaessa ettei siellä nyt yleensä kauheasti asiakas kiinnosta, puhelun lopettaminen pikemminkin.
 

Reilander

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko ja sen häijyt haittalevyt
Tällainenkin perusasia kuin passin hankkiminen on kuulemma ainakin täällä Turussa niin vitun vaikeaa ja pitää varautua vähintään neljän tunnin odotukseen.
Sama homma oli meikäläisellä pari viikkoa sitten.
Koko kevään toitotettu, että passeja saattaa joutua odottamaan useamman viikon.
Mitä vielä, vuoron odotuksen ja itse toimituksen kesto oli vartin paikkeilla ja toimitusaikaa virastotädiltä (milf) kysellessä,
hän kertoi passin tulevan viikon sisällä.
Pikapassin olisi saanut parissa päivässä.
Ainakin Raumalla olivat kovasti virastossa ihmetelleet tätä median rummutusta pitkistä passijonoista.

Ps.
Passi tuli kolmessa arkipäivässä.
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Kiva jos poliisilaitoksella on ollut ystävällistä palvelua, mutta onhan tuo poliisin passi- ja muu lupapalvelu aivan tsaarinaikaista kyykytystouhua. Ei mikään laki edellyttäisi moista toimintaa. Muista viranomaisista esim. Kelan, työeläkelaitosten, tyttömyyskassojen, VR:n, Verohallituksen ja kuntien kanssa voi asioinnin hoitaa kätevästi sähköisesti. Mikä helvetti siinä on niin vaikeaa että päivähoitopaikan tai verokortin voi hankkia netin kautta mutta passia varten pitää jonottaa tuntikausia - ja esim.Espoossa pitää vieläpä varata aika päästä jonottamaan. En voi ymmärtää. Poliisin palvelut eivät todellakaan kuulu otsikon "Laadukasta asiakaspalvelua" alle
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Paineittaisiiko siihen sun passiin allekirjoituksen sijaan verkkopankkitunnukset niin kuin verohallinnonkin sivuilla tehdään? Ja penamaisesti sormenjälkitunniste faxattaisiin poliisille?
 

Reilander

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko ja sen häijyt haittalevyt
Kiva jos poliisilaitoksella on ollut ystävällistä palvelua, mutta onhan tuo poliisin passi- ja muu lupapalvelu aivan tsaarinaikaista kyykytystouhua. Ei mikään laki edellyttäisi moista toimintaa. Muista viranomaisista esim. Kelan, työeläkelaitosten, tyttömyyskassojen, VR:n, Verohallituksen ja kuntien kanssa voi asioinnin hoitaa kätevästi sähköisesti. Mikä helvetti siinä on niin vaikeaa että päivähoitopaikan tai verokortin voi hankkia netin kautta mutta passia varten pitää jonottaa tuntikausia - ja esim.Espoossa pitää vieläpä varata aika päästä jonottamaan. En voi ymmärtää. Poliisin palvelut eivät todellakaan kuulu otsikon "Laadukasta asiakaspalvelua" alle
Harvalla on kotona sormenjälkiskanneria, myös allekirjoitus voisi olla vaikea antaa lankoja pitkin.
Luettelemasi tahot eivät myöskään ole viranomaisia,
joten heidän käytännöt eivät ole niin, noh, jäykkiä.

Oikeassa olet kyllä siinä,
että tuommoiset asiat pitäisi pystyä hoitamaan joutuisasti
ilman ylimääräistä jonottelua
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Harvalla on kotona sormenjälkiskanneria, myös allekirjoitus voisi olla vaikea antaa lankoja pitkin.
Luettelemasi tahot eivät myöskään ole viranomaisia,
joten heidän käytännöt eivät ole niin, noh, jäykkiä.

Sormenjälkijuttua en tiennytkään. Sitä ei tosiaan voine ihan heti kotoa hoitaa. Allekirjoitus on vähän samanlainen vanhan kansan uskomus kuin joku leimakin.Tosiasiassa se että paperista löytyy joku harakanvarvas ei tee siitä yhtään sen luotettavampaa tai virallisempaa asiakirjaa. Se että allekirjoituksia tehdään on lähinnä tapa, rituaali. Sähköinen tunnistautuminen on eri asia. Se on moninverroin luotettavampi kuin jonkun sotkun vetäminen paperiin.

Luettelemani tahot hoitavat viranomaistehtäviä. Myös poliisin tehtäviä voisi hoitaa joku muu kuin varsinainen viranomainen. Paitsi että verottaja on viranomainen.
 

Reilander

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko ja sen häijyt haittalevyt
Allekirjoitus on vähän samanlainen vanhan kansan uskomus kuin joku leimakin.Tosiasiassa se että paperista löytyy joku harakanvarvas ei tee siitä yhtään sen luotettavampaa tai virallisempaa asiakirjaa. Se että allekirjoituksia tehdään on lähinnä tapa, rituaali.

Olen kyllä tismalleen samaa mieltä allekirjoituksista kanssasi.
Ainakin meikäläisellä, kun en ole mikään julkkis, joka harva se päivä vetelisi naikkosten tisseihin nimmareitaan,
niin se riipustus tuppaa olemaan joka kerta hiukan erilainen.
Jopa kynän tai paperin tyyppi vaikuttaa siihen epämääräiseen vänkyrään,
jonka tarvittaessa sipaisen kuittiin.

Ps.
Juu, jäi sana kaikki tuosta viranomaisia sanan edestä pois.
 

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
En voi ymmärtää. Poliisin palvelut eivät todellakaan kuulu otsikon "Laadukasta asiakaspalvelua" alle

Ai jaa? Mulla ainakin on aina niinä harvoina kertoina, kun olen joutunut poliisilaitoksen kanssa asioimaan, homma toiminut erittäin hyvin. Maailmankäsitykseni on sellainen, että on hyvä kun on olemassa sellainen instanssi, joka valvoo yhteiskunnan toimintaa. Olen kuitenkin huolissani siitä, kuinka poliisin resursseja jatkuvasti vähennetään ja samalla esim. passinsaanti yms. peruspalvelut hidastuvat.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Kiva jos poliisilaitoksella on ollut ystävällistä palvelua, mutta onhan tuo poliisin passi- ja muu lupapalvelu aivan tsaarinaikaista kyykytystouhua. Ei mikään laki edellyttäisi moista toimintaa.

Itse asiassa juuri laki sitä edellyttää. Asiakkaan ja viranomaisen henkilökohtainen tapaaminen on passilain (2 luku 6 § 1 mom) vaatimus.

Passin sisältämät turvatekijät taas on EU:n passiasetuksessa (2252/2004) määritelty.

Nythän poliisissa on kai väläytelty sitä, että tulevaisuudessa, kun henkilö on yhden kerran saanut passin kaikkien sääntöjen mukaan, sen voisi uusia "etänä".
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Se mikä poliisin asiakaspalvelusssa on uskomattominta, on se ettei siellä edelleenkään kelpaa maksutavaksi muu kuin kylmä käteinen tai ainakaan Visa electron yms. Ja selityksenä on se, että asian järjestäminen on niin vaativaa.

Hei vittu, Visa Electron toimii joka puolella muualla maailmassa, jopa kehitysmaissa mutta suomessa on joku musta aukko poliisiasemien yläpuolella ettei sitä saada toimimaan.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Se mikä poliisin asiakaspalvelusssa on uskomattominta, on se ettei siellä edelleenkään kelpaa maksutavaksi muu kuin kylmä käteinen tai ainakaan Visa electron yms. Ja selityksenä on se, että asian järjestäminen on niin vaativaa.

Hei vittu, Visa Electron toimii joka puolella muualla maailmassa, jopa kehitysmaissa mutta suomessa on joku musta aukko poliisiasemien yläpuolella ettei sitä saada toimimaan.

Kyllä ainakin kotipaikkakuntani lupapalveluissa kelpasi pankkikortti.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Itse tein kadonneesta rekisterikilvestä rikosilmoituksen verkossa. Kahden päivän kuluttua postissa saapui todistus, että rikosilmoitus vastaanotettu. Tämä kädessä katsastuskonttorille ja uusi tilaukseen. Eipä valittamista.
 

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
VisaElektron on muutenkin yhteiskunnan perseherpes, joka jumittaa rattaita aivan liikaa. Poliisilta erittäin mallikasta toimintaa, jolleivat hyväksy tota kakaroiden maksuvälinettä.

Tämän kortin käyttäjät pitäisi velvoittaa käyttämään hihamerkkiä, että normikansalainen osaisi välttää tilanteita, jossa esim. kassajonossa joutuuu odottetelemaan vartin, että joku lippispää saa sen kahden euron energiajuomansa vingutettua sillä vitun väsyneellä elektronillaan.
 

J.Petke

Jäsen
Passivirkailija selitti minulle viimeksi, että heidän systeeminsä on uudistumassa ja sen takia eivät vanhaan systeemiin enää halua Electronia sotkea. Olisi kallis investointi ja hyöty jäisi kovin lyhytaikaiseksi.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
VisaElektron on muutenkin yhteiskunnan perseherpes, joka jumittaa rattaita aivan liikaa. Poliisilta erittäin mallikasta toimintaa, jolleivat hyväksy tota kakaroiden maksuvälinettä.

Tämän kortin käyttäjät pitäisi velvoittaa käyttämään hihamerkkiä, että normikansalainen osaisi välttää tilanteita, jossa esim. kassajonossa joutuuu odottetelemaan vartin, että joku lippispää saa sen kahden euron energiajuomansa vingutettua sillä vitun väsyneellä elektronillaan.

Kiitos vaan ehdotuksesta, alan suunnitella hihamerkkin ulkoasua.

En ole omistunut vuosiin muuta kuin VisaElectronin ja erittäin harvoin olen törmännyt kuvailemaasi ongelmaan. Taksissa olen joskus joutunut odottelemaan hetken aikaa, muuten ongelmia ei ole ollut. Väittäisin, että kuvailemasi tunnemyrsky johtuu jostain muusta kuin VisaElectronin käyttäjistä, ehkä jo sinusta itsestäsi.
 

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
En ole omistunut vuosiin muuta kuin VisaElectronin ja erittäin harvoin olen törmännyt kuvailemaasi ongelmaan. Taksissa olen joskus joutunut odottelemaan hetken aikaa, muuten ongelmia ei ole ollut. Väittäisin, että kuvailemasi tunnemyrsky johtuu jostain muusta kuin VisaElectronin käyttäjistä, ehkä jo sinusta itsestäsi.
Tuskinpa tuollaiseen purkaukseen kannattaa kauheasti edes reagoida. Kyseinen henkilö on ilmeisesti joutunut joskus maksuhäiriöisen henkilön kusettamaksi tai muuten vain köyhät miestä vituttaa. Ei se esimerkiksi minua häiritse, että jotkut kanssaeläjät halveksivat mua sen vuoksi, etten ole osannut omia asioitani hoitaa asiallisesti ja sen vuoksi korttimaksuni tapahtuvat aina Electronilla.

Se tietysti vähän naurattaa, että nimimerkki ei osannut keksiä mitään parempaa tapaa tuoda vittuuntumistaan esille. Ainakin minun electronmaksaminen kestää ihan yhtä kauan kuin se paremman väen pankki-/luottokorttimaksaminenkin.

Taitaa muuten nimimerkki olla rikollinen, jos aina vain käteisellä maksaa. Kiertänee veroja ja saa palkkansa käteisellä.. Löytyisikö TF käteismaksajillekin hihamerkki?
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
... Löytyisikö TF käteismaksajillekin hihamerkki?

Eiköhän Daavidin tähdestä saada jotain muokattua... Ehkä saataisiin vielä kauppoihin eri kassat jokaiselle maksutavalle, silloin American Express asiakkaat saisivat ansaitsemansa kunnian.

En oikein ymmärrä, miksi se vittuttaa naapuria, että käyttää olemassa olevia rahojaan?
 
Viimeksi muokattu:

Jabbbe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim Ducks, Oulun Kärpät
Juu Visa Electron kertookin käyttäjästään hemmetin paljon...

Jokunen vuosi sitten tuli Electron hankittua, enkä jaksa muistaa mitään isompia ongelmia missään välissä ilmenneen. Maksuvälineenä se ei tietysti aivan kaikkialla kelpaa, kuten esimerkiksi Oulun poliisilaitoksella. Eli kertaalleen olen joutunut tämän asian takia kärsimään, kun passia hakiessani jouduin poliisilaitokselta kipaisemaan 100m matkan lähiautomaatilla. Joku saattaa tietysti tällaisestakin katkeroitua, mutta itse en viitsinyt.

Mitään syytä ei siis ainakaan vielä ole ollut hankkia erilaista pankkikorttia. Mitä todellista hyötyä jostain mastercardissa tai "normivisasta" edes saa? Voi elellä veloiksi?
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Poliisilla ei myöskään käy debit- tai credit-kortit, ainoastaan vanhat pankkikortit. Uutta maksujärjestelmää kuulemma asennetaan kokoajan, eli ongelma on poistumassa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös