Laadukasta asiakaspalvelua

  • 1 949 751
  • 6 880

Jomppa

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Kiitän Turun lentokentän henkilökuntaa. Hitto, että olivat avuliaita. Hieno tulla Puolasta ja huomata, että takarengas puhjennut. Turussa terminaali 2 on suurinpirtein kiekkojoukkue pukukopin kokoinen. Kaverit ei olleet vielä edes töissä. "Juu, kyllä me joku saadaan sinne autolle vaihtamaan se rengas." Sitten kaartaa parkkipaikalla paikallinen "Messilän Jussi" joka laittaa vararenkaan paikalleen.

Vittu, mä lähetän kiitokset sinne.

EDIT. Mähän soitin lentoaseman asiakaspalveluun ja käskin välittää kiitokset. Mistä saa noutaa mitalin?
 
Viimeksi muokattu:

kakkonen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Minkä ihmeen takia kaikkien tarvitsee jatkuvasti soittaa tai olla yhteydestä johonkin asiakaspalveluun? Onko teillä paskat vehkeet tai liittymät, vai ettekö osaa niitä käyttää? Vai soittavatko ihmiset nykyään asiakaspalveluun, jos pitäisi laittaa autossa pakki päälle?
Niin,no palvelu heikkenee nykyisin vähän joka alalla,oletetaan että "kyllä ne osaa" tai "kyllä se toimii" ja pukataan puolivalmis palvelu markkinoille. Sitten kun homma ei toimi niin asiakas ihmettelee ja säätää.. Ehkä esim ukkometsolla on aikaa ja kiinnostusta säätää jotain palvelua jos se ei toimi,mutta itse oletan että jos jostain maksan niin saan palvelua eikä mun itse tarvi miettiä missä vika.

Viimeksi kun soitin johonkin as.palveluun niin taisi olla DNA joka virheellisesti ilmoitti että meidän kämppä on heidän kaapeli-aluettaan. Palvelussa ei sinänsä mtään valittamista.
 

Jerry100

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihdoin Oranssi
Voi pojjaat mikä syy. Ja voi pojat näitä periaatteen ihmisiä.

Dnan asiakaspalvelussa töissä olleena huomasin kuinka työntekijöistä välitetään. Rentoa meininkiä.

Todellakin pitää olla periaatteita. No jos oikein rentoa oli niin varmasti siten kaikki oli hienosti ja hyvin. Jippii. Ei toki pilata mielikuvaasi enempää.
 

Baloun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, sympatiat milloin kenellekkin
Todellakin pitää olla periaatteita. No jos oikein rentoa oli niin varmasti siten kaikki oli hienosti ja hyvin. Jippii. Ei toki pilata mielikuvaasi enempää.

Ei meikäläinen ainakaan mitään paskaa kohdannut kun töissä olin. Tosin en tiedä mitä oot kokenut, mutta kuitenkin. Meikäläinen tykkäsi olla ja esimiehet oli loistavia. Vaikka pitääkin olla joskus periaatteita, ehkä niistä pienimmistä olisi hyvä luopua. Tuossa asiakaspalvelutyössä tuli hiemankin liian usein vastaan periaateihmisiä, vaikkapa vaan muutaman kymmenen sentin tähden.
 

Rocco

Jäsen
Sopimusten umpeutuessa näitä kontaktisoittoja tehdään Saunalahdella myös kuten DNA:lla. Tosin tuo systeemi ei ole Saunalahdella yhtä laajamittainen, eli heidän asiakkaistaan läheskään kaikkia ei edes yritetä tavoittaa. DNA:llahan on paljon myyjiä ympäri Suomea tätä duunia tekemässä kun taas Saunalahdella tavoitteet keskittyvät suhteessa vielä enemmän uusien asiakkaiden hankintaan.

Eli kyllä siinä oot ihan oikeassa, että DNA tällä tavalla panostaa operaattoreista eniten asiakastyytyväisyyteen. Suurimmalle osalle asiakkaista tämä on tietysti positiivinen homma, koska heille tulee tunne, että oma operaattori välittää. Hintatietoisille asiakkaille tällä "välittämisellä" ei kuitenkaan ole mitään merkitystä.
DNA:lla on jo toista vuotta ollut Suomen suurin asiakaskato, eli siellä joudutaan tosissaan tekemään töitä asiakkaiden pitämisessa talossa. Sen takia siellä hyvin herkästi lyödään "salaa" noita määräaikaisia sopimuksia päälle ja niitä automaattisesti myös uusitaan, mikä pakolla pitää asiakkaan talossa.

Kyllähän jokainen joka on matkapuhelinalalla töissä tietää sen, että DNA on alan suurin häirikkö.
 

Jabbbe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim Ducks, Oulun Kärpät
Sen takia siellä hyvin herkästi lyödään "salaa" noita määräaikaisia sopimuksia päälle ja niitä automaattisesti myös uusitaan, mikä pakolla pitää asiakkaan talossa.

Ei pidä paikkaansa. Yksikään operaattori ei nykypäivänä uusi automaattisesti määräaikaisia sopimuksia ilman asiakkaan suostumusta. Määräaikaissopimusten "ketjuttaminen" on nykyään laissa kielettyä puuhaa. Eli faktat kuntoon ennen kuin lähdetään mustamaalaan jotain tiettyä operaattoria!

Heitänpä minäkin tähän väliin. Saunalahti on operaattoreista puhuttaessa alan suurin häirikkö. Ja sen kyllä tietävät kaikki alalla työskentelevät. Voin tarvittaessa jopa perustella tätä mielipidettä (kyseessähän ei ole fakta, vaan yksittäinen mielipide), voitko sinä?
 

HJL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Katso Pallo, Vancouver Cancouver
Tuossa asiakaspalvelutyössä tuli hiemankin liian usein vastaan periaateihmisiä, vaikkapa vaan muutaman kymmenen sentin tähden.

Ymmärsinkö oikein: asiakas perää omia rahojaan takaisin ja kyse on pienestä periaatteesta?
 

Baloun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, sympatiat milloin kenellekkin
Ymmärsinkö oikein: asiakas perää omia rahojaan takaisin ja kyse on pienestä periaatteesta?

Melkein ymmärsit oikein. dnan asiakkaathan saa soitella maksutta asiakapalveluun. Jos joku soittaa ei-dnalaisesta liittymästä ja dna laskussa saattaa olla jokin muutamankymmenen sentin virhe. Kannattaako silloin soittaa vain periaatteen takia kun se soitto tuli kalliimmaksi kuin se virhe laskulla?

Enkä nyt lähtenyt yleistämään etteikö omia rahoja saisi lähteä penäämään takaisin, mutta joskus periaate menee järjen edelle mikä taasen on perseestä.
 

HJL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Katso Pallo, Vancouver Cancouver
Melkein ymmärsit oikein. dnan asiakkaathan saa soitella maksutta asiakapalveluun. Jos joku soittaa ei-dnalaisesta liittymästä ja dna laskussa saattaa olla jokin muutamankymmenen sentin virhe. Kannattaako silloin soittaa vain periaatteen takia kun se soitto tuli kalliimmaksi kuin se virhe laskulla?

Ok. Näkisin kuitenkin, että periaate on oikea. Eihän DNA:kaan jätä asiakkaiden velkoja perimättä, olkoonkin sitten senteistä kyse.

Uskoisin, muista liittymistä soittavat asiakkaat eivät välttämättä tiedä tai tajua, että puhelu on maksullinen. Se ei tietenkään ole DNA:n tai sen asiakaspalvelun ongelma.
 

Baloun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, sympatiat milloin kenellekkin
Ok. Näkisin kuitenkin, että periaate on oikea. Eihän DNA:kaan jätä asiakkaiden velkoja perimättä, olkoonkin sitten senteistä kyse.

Riippuu onko kyse senteistä vai euroista. Operaattorit tuskin lähtee perimään velkoja jos on parikytäsenttiä jäänyt vaikkapa laskusta maksamatta.
 

HJL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Katso Pallo, Vancouver Cancouver
Riippuu onko kyse senteistä vai euroista. Operaattorit tuskin lähtee perimään velkoja jos on parikytäsenttiä jäänyt vaikkapa laskusta maksamatta.

Jaa, kun olen säheltänyt ja laittanut sentit laskuun väärin, kyllä se on seuraavassa laskussa otettu huomioon.
 

Baloun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, sympatiat milloin kenellekkin
Liian vähän.

Okei, itse taas dna laskua maksaessa on parisen kertaa tullut maksettua parikyt senttiä liian vähän eikä tuota ole lähdetty perimään. Nähtävästi tuokin siten operaattorikohtainen lähtevätkö perimään vai ei.
 

Theone

Jäsen
Ei pidä paikkaansa. Yksikään operaattori ei nykypäivänä uusi automaattisesti määräaikaisia sopimuksia ilman asiakkaan suostumusta. Määräaikaissopimusten "ketjuttaminen" on nykyään laissa kielettyä puuhaa. Eli faktat kuntoon ennen kuin lähdetään mustamaalaan jotain tiettyä operaattoria!

Sen verran pitää tulla nimimerkki Roccoa puolustamaan, että ainakin silloin kun olin vielä operaattorin palveluksessa tuo DNA:n toiminta oli yleisesti ainakin meidän tiedossa. DNA joutui jossain vaiheessa tuosta aika pahasti kuluttajaviraston hampaisiin.

DNA opasti myyjiään ja asiakaspalvelijoitaan tarjoamaan asiakkaille "viikonloppuetua" tai jotain vastaavaa etua joka muuttaa sopimuksen automaattisensti määräaikaiseksi. Asiakkaallehan tuosta ei mainittu mutta tuo olisi selvinnyt heille lukemalla kotia tulevan sopimuspaperin. Näiden "salaa" tehtyjen määräaikaisuuksien purkaminen oli myös huomattavan hankalaa jälkikäteen ja usein tuo onnistui vasta kuluttaja-asiamiehen puututtua asiaan. Tästä toiminnasta DNA sai ilmeisesti myös sakkoja tai uhkasakon.
 

HJL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Katso Pallo, Vancouver Cancouver
Okei, itse taas dna laskua maksaessa on parisen kertaa tullut maksettua parikyt senttiä liian vähän eikä tuota ole lähdetty perimään. Nähtävästi tuokin siten operaattorikohtainen lähtevätkö perimään vai ei.

Tämä yllätti. Olin aivan varma, että joka ainoa yritys pitää huolen, että saavat jokaisen heille kuuluvan sentin.
 

Baloun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, sympatiat milloin kenellekkin
Sen verran pitää tulla nimimerkki Roccoa puolustamaan, että ainakin silloin kun olin vielä operaattorin palveluksessa tuo DNA:n toiminta oli yleisesti ainakin meidän tiedossa. DNA joutui jossain vaiheessa tuosta aika pahasti kuluttajaviraston hampaisiin.

DNA opasti myyjiään ja asiakaspalvelijoitaan tarjoamaan asiakkaille "viikonloppuetua" tai jotain vastaavaa etua joka muuttaa sopimuksen automaattisensti määräaikaiseksi.

Näissäkin on perseestä se, että vaikka kuinka on opastettu niin tuo palkkaus on provikkapohjainen ja myyjältä jää joskus henkilökohtaisesti sanomatta että sopimus on määräaikainen. Toki on se jännää ettei ihmiset lue kovin usein niitä sopimuspapereita. Tosin pitkään aikaan mitään määräaikaisuutta ei dna ei tarjoa nimikkeellä viikonloppuetu

Saunalahdesta sen verran, että niiden myyjillä jää hyvin usein kertomassa se oleellinen asia, että mikäli vaihdat määräaikaisen sopparin alaisena operaattoria, maksat kahdelle operaattorille. Vähän liiankin usein jää tuo sanomatta myyjiltä. Myös muidenkin operaattoreiden myyjiltä
 
Viimeksi muokattu:

steepler

Jäsen
Suosikkijoukkue
chelsea, The Ohio State Buckeyes
Tämä yllätti. Olin aivan varma, että joka ainoa yritys pitää huolen, että saavat jokaisen heille kuuluvan sentin.

Ei pidä, koska joskus senttien tai jopa parin euron periminen on kalliimpaa kuin saatava maksu, esimerkiksi jos joudutaan lähettämään erillinen lasku puhumattakaan siitä että ruvettaisiin perimistoimenpiteisiin jos maksua ei makseta.

Tietenkin jos asiakkuus jatkuu niin voi olla helppo seuraaviin laskuihin lisätä saatavat mutta jos ajatellaan että asiakkuus päättyy niin tuskin kovin monet firmat lähtevät erikseen perimään senttien saatavia.
 
Viimeksi muokattu:

Theone

Jäsen
Näissäkin on perseestä se, että vaikka kuinka on opastettu niin tuo palkkaus on provikkapohjainen ja myyjältä jää joskus henkilökohtaisesti sanomatta että sopimus on määräaikainen.

Eli jos myyjät olisivat tuntiliksalla, niin tuosta muistaisivat mainita? Vaikka palkka olisi kuinka perseestä, niin ei se oikeuta asiakkaan tietoista harhaan johtamista. Ja se on vain ja ainoastaan myyjän vastuulla selvittää asiakkaalle, että sopimus on määräaikainen. Tämän takiahan nuo puhelut nauhoitetaan, käytetään niitä sitten koulutukseen tai ei mutta sen nauhoitukset tarjoavat vain sivutuotteena, asiakkaan oikeusturvaa noilla pidetään yllä.

Tosin pitkään aikaan mitään määräaikaisuutta ei dna ei tarjoa nimikkeellä viikonloppuetu

Älä tee itsestäsi tahallaan tyhmää. DNA:lla on ollut "euronpäivää", "viikonloppuetua", "ilmainen tekstaripakettia" yms. yms. mikä muuttaa liittymän automaattisesti määräaikaiseksi. Enää ei ole tarvetta seurata operaattoreiden toimintaa, joten ei ole tietoa mikä tällä hetkellä on kierrossa mutta aivan varmasti siellä joku on.

Saunalahdesta sen verran, että niiden myyjillä jää hyvin usein kertomassa se oleellinen asia, että mikäli vaihdat määräaikaisen sopparin alaisena operaattoria, maksat kahdelle operaattorille. Vähän liiankin usein jää tuo sanomatta myyjiltä. Myös muidenkin operaattoreiden myyjiltä

Enpä ole vielä yhdenkään operaattorin myyjään törmännyt joka olisi tuosta maininnut. Ehkä siksi koska sitä ei ole pakko mainita. Toki itse tuon tiedän ja varmasti aika moni osaa tuon ihan maalaisjärjellä ajatella, että jos sopimus on määräaikainen niin siitä ei ihan noin vain pääse luistamaan.
 

Mietsuslav

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tämä yllätti. Olin aivan varma, että joka ainoa yritys pitää huolen, että saavat jokaisen heille kuuluvan sentin.

Kaikissa suuremmissa reskontraohjelmissa taitaa olla ominaisuus, jolla saa halutessaan pienet erot automaattisesti "penninpyöristystilille". Jos tietää mikä toleranssi yrityksellä on käytössä, niin joku laihialainen voi helposti säästää maksamalla aina liian vähän.
 

Rocco

Jäsen
Ei pidä paikkaansa. Yksikään operaattori ei nykypäivänä uusi automaattisesti määräaikaisia sopimuksia ilman asiakkaan suostumusta. Määräaikaissopimusten "ketjuttaminen" on nykyään laissa kielettyä puuhaa. Eli faktat kuntoon ennen kuin lähdetään mustamaalaan jotain tiettyä operaattoria!

Heitänpä minäkin tähän väliin. Saunalahti on operaattoreista puhuttaessa alan suurin häirikkö. Ja sen kyllä tietävät kaikki alalla työskentelevät. Voin tarvittaessa jopa perustella tätä mielipidettä (kyseessähän ei ole fakta, vaan yksittäinen mielipide), voitko sinä?
DNA tekee sopimuksia, mitkä jatkuvat automaattisesti 12 tai 24kk ellei niitä erikseen irtisano hyvissä ajoin. Tämä on fakta.

Sen verran pitää tulla nimimerkki Roccoa puolustamaan, että ainakin silloin kun olin vielä operaattorin palveluksessa tuo DNA:n toiminta oli yleisesti ainakin meidän tiedossa. DNA joutui jossain vaiheessa tuosta aika pahasti kuluttajaviraston hampaisiin.

DNA opasti myyjiään ja asiakaspalvelijoitaan tarjoamaan asiakkaille "viikonloppuetua" tai jotain vastaavaa etua joka muuttaa sopimuksen automaattisensti määräaikaiseksi. Asiakkaallehan tuosta ei mainittu mutta tuo olisi selvinnyt heille lukemalla kotia tulevan sopimuspaperin. Näiden "salaa" tehtyjen määräaikaisuuksien purkaminen oli myös huomattavan hankalaa jälkikäteen ja usein tuo onnistui vasta kuluttaja-asiamiehen puututtua asiaan. Tästä toiminnasta DNA sai ilmeisesti myös sakkoja tai uhkasakon.

Tässähän tämä tulikin jo esiin, firman sisältä.
 

Baloun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, sympatiat milloin kenellekkin
pälä pälä

Ei se tottakai oikeuta kusettamaan, mutta muuttaisi se tuota puhelinmyyntiä aikas paljon mikäli palkkaus muuttuisi.

Dna:lla ei ole ollut ikinä euronpäivää eikä ole ollut yli vuoteen mitään tekstaripaketteja. Ainoastaan tuo heidän etuoikeus soppari on 12kk soppari + toki puhelinkytkyt

Eipä niin, mutta myyjän on velvollisuus kertoa mitä tapahtuu mikäli asiakas kertoo että hänellä on määräaikainen toisaalla. Varsinkin kun Saunalahden myyjät kertoilevat kuinka määräaikaisen sopimuksen alaisena voi nykyään siirtyä toiselle operaattorille mutta jättää kertomatta sen kuinka joutuu silti maksamaan toiselle operaattorille.

Roccolle sen verta että dna ei ketjuttele määräaikaisuuksia koska se on laissa kiellettyä. Ne jatkuu määräaikaisen jälkeen toistaiseksi voimassa olevana. Sonerahan tässä pahempi ketjuttelija on ollut kuin dna. Nykyään niitä EI saa enää ketjuttaa.
 

tomageeni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Canadiens, Suomi, finska nhl spelarna
Roccolle sen verta että dna ei ketjuttele määräaikaisuuksia koska se on laissa kiellettyä. Ne jatkuu määräaikaisen jälkeen toistaiseksi voimassa olevana.
Nykyään voi hyvinkin näin olla, mutta ainakin aiemmin DNA on jatkanut määräaikaisuuksia määräaikaisina ilman erillistä ilmoitusta. Kyllä se varmaan jossakin sopimuspaperissa oli pienellä präntillä, mutta yllätyksenä ainakin minulle tuli.
 

Baloun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, sympatiat milloin kenellekkin
Nykyään voi hyvinkin näin olla, mutta ainakin aiemmin DNA on jatkanut määräaikaisuuksia määräaikaisina ilman erillistä ilmoitusta. Kyllä se varmaan jossakin sopimuspaperissa oli pienellä präntillä, mutta yllätyksenä ainakin minulle tuli.

Varmaan muutama vuosi sitten saattoi näin olla, muttei ainakaan pariin vuoteen tai ilman myyjän yhteydenottoa. Sonerallahan oli se, että jollet ilmoittanut että sopimus katkeaa tai ei vastaa johonkin viestiin tietyn ajan kuluessa, jatkuu se määräaikaisena taas pari vuotta eteenpäin.
 

Jabbbe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim Ducks, Oulun Kärpät
DNA tekee sopimuksia, mitkä jatkuvat automaattisesti 12 tai 24kk ellei niitä erikseen irtisano hyvissä ajoin. Tämä on fakta.

Luetunymmärtämisessä kenties jotain vikaa vai muuten vain et kykene asiaa hyväksymään? Ei pidä paikkaansa. Aivan tarkalleen en muista milloin määräaikaisten sopimusten automaattinen uusiminen kiellettiin, mutta ainakaan viimeiseen vuoteen sitä ei ole DNA:lla tehty koska asiaan puututtiin lakipykäliä muuttamalla. Ja tiedän, aiemmin näin tapahtui (kuten tapahtui myös muuten Soneralla) mutta silloinkin DNA:n kohdalla ketjuttamiset tapahtuivat kuukausi kerrallaan, ei 12kk tai 24kk kuten tässä virheellisesti väität. Toki tuo kuukausittainen ketjuttaminen myös oli asiakasta kohtaan väärin ja aiheutti ongelmia, eli mielestäni oli erinomaisen hyvä asia että tällainen sopimusten ketjuttaminen kiellettiin.

Ja tämäkin tieto tulee suoraan firman sisältä ja on julkista tietoa, joten uskallan sen ääneen täällä todeta. Yrität tässä nyt todistaa minulle haukea linnuksi, ei mene läpi. Mikäli et asiaa edelleenkään usko näin JA:n nimimerkin takaa kirjoitettuna niin suosittelen ottamaan sitten ihan omatoimisesti myös selvää asioista sen sijaan että lauot virheellistä tietoa palstalle.

Ja Theonelle sen verran terveisiä, että tuollaista harhaanjohtamista määräaikaisuuden osalta tapahtuu valitettavasti edelleen joka operaattorilla. Tiedän tapauksia käyneen niin Telefinlandilla, DNA:lla kuin Saunalahdellakin. Osassa tapauksista myyjä on kertonut sopimuksen olevan määräaikainen, mutta jotenkin silitellyt asiaa heti perään jolloin asiakkaalle on jäänyt sellainen mielikuva, ettei tässä nyt ihan naimisiin jouduta. Ja myöhemmin tulee yllätyksiä kun yrittää operaattoria muutella. Joissain tapauksissa myyjät taas toimivat röyhkeästi väärin ja jättävät kertomatta sopimusehdoista. Helvetin tympeää hommaahan tuo sekä operaattorin että asiakkaan kannalta, mutta tästäkään on täysin turha lähteä yksittäistä operaattoria mustamaalaamaan koska tällaisia myyjiä löytyy jokaisen operaattorin alaisuudesta. Nämä myyjäthän tuppaavat yleensä olemaan niitä ns. pätkätyöläisiä, jotka käyvät duunissa muutamia viikkoja tai korkeintaan muutamia kuukausia ja lähtevät livohkaan kun paska alkaa valua alaspäin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös