Laadukasta asiakaspalvelua

  • 1 937 847
  • 6 860

Ölppä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Soittelin tuossa lippupisteen asiakaspalveluun varatakseni liput talviklassikon jatkoille LeBonkiin. Langan päässä oli (äänestä päätellen) nuori tyttönen joka ei millään meinannut löytää kyseistä tapahtumaa ja vaikka kuinka sanoin että ihan on Jokereiden sivuilta poimittu numero niin ei meinannut ymmärtää. Päätyi sitten lopputulokseen että liput jatkoille myy lippupalvelu eikä sitten viitsinyt enää viidettä kertaa tarkastaa löytyykö lippuja. 4.2, LeBonk, 19.00, talviklassikko bileet. Vaikeus missä? Mielelläänhän tuollaisesta palvelusta maksan sen 6e kasvottomalle yhtiölle.

Toisella puhelulla sain sitten hoidettua asian puolessatoista minuutissa kun luurin toisessa päässä oli osaava henkilö. 2,5€ "toimituskulut" lippua kohden vielä, mikä ei tosin tullut yllätyksenä. Paskaa sanon minä.
 

Tpip

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, L'equip blaugrana, La Albiceleste, Raiders
Vähän jäi huono maku paikallisen eläinlekuriaseman toiminnasta. Joulun jälkeen jouduimme lopettamaan kissamme. Silloin ei laskua tullut sen enempää katsottua, sattuneesta syystä kävin maksamassa laskun ja poistuin paikalta mahdollisimman nopeasti. Jossain vaiheessa tuli tuo lasku silmäiltyä paremmin lävitse, koska se samalla sisältää eläinlääkärin selostuksen käynnistä (lyhyesti: kurkkaus kissan vatsaan, laajan syöpäkasvaimen toteaminen, nukutus). Selostuksen viimeinen lause on "Yksilötuhkaus sisältyy hintaan". Kuitenkin laskussa on eritelty rivi Hautauspalvelu 110e.

Vaimoni kävi asiasta kysäisemässä samalla kun haki lääkettä toiselle kissoistamme, silloin lähinnä leviteltiin käsiä ja asiasta ei tiedetty mitään. Nyt kun tuhkauurna saapui, niin kysyin asiasta uudelleen ja sain nuorelta hoitajalta ylimielisen vastauksen "kyllähän se sisältyy siihen kokonaishintaan. Kai te ymmärrätte, että tuhkaamisesta tulee kuluja.". Itseasiassa en täysin ymmärrä, koska ymmärtääkseni tuo lause on kirjoitettu ennenkuin olimme edes päättäneet mitä kissan ruumiille tehdään. Jos olisimmekin ottaneet vain kissamme ruumiin ilman tuhkausta, olisiko silloinkin tuo hautauspalvelu laskutettu "koska se kuuluu kokonaishintaan"?

Rupesi tippaa vieläkin vähän uurnan hakeminen tuottamaan silmäkulmaan, joten en jaksanut jäädä asiasta vänkäämään. Ehkäpä tähän he luottavatkin, sen verran tunnepitoisia asioita, ettei maksaja pysty/halua asiasta enempää avautua.

Harmittaa siitäkin syytä, ettei ko. paikkaan enää haluttaisi mennä. Sinänsä on vain vähän pakko kun toisen kissamme vaatima hoito on sellaista, jota vai ko. paikka tällä paikkakunnalla tarjoaa.
 

Lombardi18

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokipojat, Washington Capitals, Manchester United
Viime viikon torstaina puolenpäivän aikoihin soitti eräästä puhelinoperaattori firmasta kyseisen firman myyjä (tai saattoi olla puhelinmyyntifirmankin edustaja, ei niiden esittelystä saa ikinä mitään selvää kun se tulee suht nopeasti sieltä).

Asiaan, heti kun sain vastattua alkoi myyjä kyselemään netti- ja puhelinliittymistäni, kysymyksiin vastasin kohteliaasti, mutta sanoi että en ole kumpaakaan vaihtamassa. Myyjä kuitenkin halusi välttämättä kertoa minulle molemmista vaihtoehdoista ja koska olin juuri silloin savukkeella ajattelin aikani kuluksi kuunnella myyjän tarinoita. No ensi tuli nettiliittymä tarjous, johon sanoin kuten alussa, että en ole kiinostunut. Seuraavaksi tarjottiin puhelimeen uutta liittymää, kevyellä 4 vuoden määräaikaisella, naurahdin ja sanoin kohteliaasti "kuten jo alussa sanoin, en ole kiinostunut tästäkään liittymästä". Seuraavaksi tulikin oikea asiakaspalvelun kohokohta, myyjä oli vähän aikaa hiljaa ja tokaisi "No älä sitten vittu osta mitään, vittu" ja luuri korvaan.

Siinä osui kyllä harvinaisen oikeaan, että en tuolta puhelinoperaattorilta ole ikinä ostanut mitään, enkä tule ostamaankaan.
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Vähän jäi huono maku paikallisen eläinlekuriaseman toiminnasta. Joulun jälkeen jouduimme lopettamaan kissamme. Silloin ei laskua tullut sen enempää katsottua, sattuneesta syystä kävin maksamassa laskun ja poistuin paikalta mahdollisimman nopeasti. Jossain vaiheessa tuli tuo lasku silmäiltyä paremmin lävitse, koska se samalla sisältää eläinlääkärin selostuksen käynnistä (lyhyesti: kurkkaus kissan vatsaan, laajan syöpäkasvaimen toteaminen, nukutus). Selostuksen viimeinen lause on "Yksilötuhkaus sisältyy hintaan". Kuitenkin laskussa on eritelty rivi Hautauspalvelu 110e.

Vaimoni kävi asiasta kysäisemässä samalla kun haki lääkettä toiselle kissoistamme, silloin lähinnä leviteltiin käsiä ja asiasta ei tiedetty mitään. Nyt kun tuhkauurna saapui, niin kysyin asiasta uudelleen ja sain nuorelta hoitajalta ylimielisen vastauksen "kyllähän se sisältyy siihen kokonaishintaan. Kai te ymmärrätte, että tuhkaamisesta tulee kuluja.". Itseasiassa en täysin ymmärrä, koska ymmärtääkseni tuo lause on kirjoitettu ennenkuin olimme edes päättäneet mitä kissan ruumiille tehdään. Jos olisimmekin ottaneet vain kissamme ruumiin ilman tuhkausta, olisiko silloinkin tuo hautauspalvelu laskutettu "koska se kuuluu kokonaishintaan"?

Rupesi tippaa vieläkin vähän uurnan hakeminen tuottamaan silmäkulmaan, joten en jaksanut jäädä asiasta vänkäämään. Ehkäpä tähän he luottavatkin, sen verran tunnepitoisia asioita, ettei maksaja pysty/halua asiasta enempää avautua.

Harmittaa siitäkin syytä, ettei ko. paikkaan enää haluttaisi mennä. Sinänsä on vain vähän pakko kun toisen kissamme vaatima hoito on sellaista, jota vai ko. paikka tällä paikkakunnalla tarjoaa.
Tuhkaavat ne siellä itse? Minun piti lopettaa koira loppiaisen aikaan ja valitsin tuhkauksen, jonka hoitaa aivan toinen firma. Homma meni siten, että kysyivät mitä haluan koirani ruumille tehtävän. Halusin tuhkauksen, joka hoidettiin eläinlääkärin kautta. Firma haki koiran tuhkattavaksi ja toimittaa uurnan eläinlääkäriin. Laskutus tuhkauksesta hoitui tuhkauksen suorittavan firman kautta. Suuruusluokka tuhkauksen osalta aikalailla sama kuin teidän kissalla.

Olisihan noiden pitänyt ilman muuta kysyä teiltä, miten jälkihommat hoidetaan. Mulle tarjottiin kolmea vaihtoehtoa. Kalmo mukaan ja omatoiminen hautaus, yksilötuhkaus ja uurna itselle tai joukkotuhkaus ja tuhka johonkin, en tiedä minne. Paskamaista hommaa, että tuollaisesta muutenkin ikävästä hommasta jätetään kusetuksen maku. Ylihintaa teiltä ei ole laskutettu, mutta käytännössä palvelu pakkomyytiin kertomatta eri vaihtoehtoja.
 

Tpip

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, L'equip blaugrana, La Albiceleste, Raiders
Olisihan noiden pitänyt ilman muuta kysyä teiltä, miten jälkihommat hoidetaan. Mulle tarjottiin kolmea vaihtoehtoa. Kalmo mukaan ja omatoiminen hautaus, yksilötuhkaus ja uurna itselle tai joukkotuhkaus ja tuhka johonkin, en tiedä minne. Paskamaista hommaa, että tuollaisesta muutenkin ikävästä hommasta jätetään kusetuksen maku. Ylihintaa teiltä ei ole laskutettu, mutta käytännössä palvelu pakkomyytiin kertomatta eri vaihtoehtoja.

Lähinnä itseäni jäi korpeamaan palvelu siinä vaiheessa, kun kysyimme meidän mielestä kuitissa olevasta selkeästä ristiriidasta. Tuosta saa käsityksen, että ell on luvannut yksilötuhkauksen kuuluvan toimenpidehintaan ja kissaa noudettaessa ja siinä vaiheessa yksilötuhkauksesta sovittaessa hinta on lisätty laskuun.

Tästä kun kysyttäessä saimme tosiaan melkoisen ylimielisiä vastauksia hoitajalta joka ei asiasta tiennyt (ollut paikalla kun asioimme alunperin). Sinänsä rahallisesti aika sama, ei tuo taloutta kaada ja yksilötuhkauksen kumminkin kissallemme halusimme.

Tässä muutaman yön nukuttua en halua asiasta enempää mieltäni pahoittaa, joten enempää en ala asiaa paikasta kyselemään. Syödään paska ja jatketaan eteenpäin.
 

Janezky84

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Argentiina, AC Milan, RiKi
Lombardi18: mua kiinnostaisi oman työni puolesta, että mikä operaattori tarjoaa 4 vuoden määräaikaisuutta puhelinliittymään? Ja millainen liittymä mahtoi olla kyseessä? Varmaan ilmainen, kun noin järjettömän pituinen soppari... Valistunut veikkaukseni operaattoriksi on DNA, mutta tiedä näistä sitten.

Ja noi puhelinmyyjät kyllä saa joskus omankin sappeni kiehumaan, riippumatta siitä minkä operaattorin palveluita tarjotaan. Ne kun eivät oikeastaan koskaan ole operaattorin palveluksessa, vaan tosiaan jonkun muun firman. Ja palautekin on ollut sen mukaista...
 

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Edmonton Oilers
Varsinkin kun nuo määräaikaisuudet eivät saa tietääkseni olla yli 24kk pidempi.

Muistaakseni ainakin Saunalahdella oli joitain paketteja 36kk:n määräaikaisuudella. Täytyykin tarkistaa, mikä on nyt tilsu.

Edit: kyllä oli mutta 36kk:n osa koski vain puhelimen osamaksueriä eli liittymän määräaikaisuus oli vain tuon 24kk.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Tarvitsin teippirullan. RTV:n puoti osui kohdalle. Menin sisään ja kiertelin joitakin minuutteja ympäriinsä, kiersin käytännössä miltei koko kaupan, eikä teippiläjää vain osunut näkökenttään. Sitten marssin kassalle kysymään neuvoa. "Anteeksi, mistä löytäisin teippiä?" Keski-ikäinen nainen vastasi lakonisesti "Teippihyllystä." Jäin hetkeksi vain tuijottamaan akkaa, kunnes tiedustelin teippihyllyn sijaintia. Tulihan sekin tieto sieltä lopulta, yhtä innostuneesti kuin itsemurhakandidaatin suusta. No, pitänee skarpata ensi kerralla, ettei tarvi mennä kyselemään tyhmiä.
 

Rocco

Jäsen
Muistaakseni ainakin Saunalahdella oli joitain paketteja 36kk:n määräaikaisuudella. Täytyykin tarkistaa, mikä on nyt tilsu.

Edit: kyllä oli mutta 36kk:n osa koski vain puhelimen osamaksueriä eli liittymän määräaikaisuus oli vain tuon 24kk.
Ja kyseisen puhelintarjouksen voi ottaa vaikkei liittymää ottaisikaan Saunalahdelta, koska laitteet ei ole lukittu Saunalahden/Elisan verkkoon. Ja sen laitteen voi maksaa kokonaan pois kesken sopumiskautta. 12/24/36kk on noiden laitteiden osamaksuajat.
 

Luge H

Jäsen
Suosikkijoukkue
80
Muistaakseni ainakin Saunalahdella oli joitain paketteja 36kk:n määräaikaisuudella. Täytyykin tarkistaa, mikä on nyt tilsu.

Edit: kyllä oli mutta 36kk:n osa koski vain puhelimen osamaksueriä eli liittymän määräaikaisuus oli vain tuon 24kk.

Kyseinen sopimushan ei ole millään tavalla "määräaikainen" vaan kuluttajan tarpeita palveleva sopimus, tutummin luottokauppa. Etuna asiakas ei tarvitse minkäänlaista liittymää mukaan ja sopimus tehdään pelkästä lukitsemattomasta sopimuksesta. En usko että Elisan konsernissa on, luottokauppaa lukuunottamatta, yhtään yli 24 kk:n määräaikaista sopimusta.
Luottokaupan pituuden saa asiakas itse valita 12, 24 ja 36 kuukauden väliltä.

edit. yrityspuoli onkin sitten erikseen.
 

Skeletor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, urheilullisesti avoin sarja
En ole koko ketjua jaksanut lukea, mutta yleisesti koko asiakaspalvelussa ja sen puutteessa on yksi ongelma. Ihmiset valittavat sitä, etteivät saa hyvää asiakaspalvelua. Kaipaavat pienempiä liikkeitä ja sitä kautta parempaa palvelua. Kuitenkaan pienempiä liikkeitä ei käytetä, vaan tavara ostetaan megamarketeista ilman palvelua. Ja silti valitus jatkuu, vaikka tavara on ostettu ilman palvelua megamarketista. Eikö tässä vaiheessa jo huomata ristiriitaa? Yksikertaisesti: pienemmät, asiakaspalveluun perustavat liikkeet ovat katoava luonnonvara asiakaskunnan koko ajan vähetessä. Ihmisistä on tullut osittain todella röyhkeitä. On syntynyt asiakaskunta, joka käy hakemassa tiedon, palvelun ja kaiken ostopäätökseen liittyvän informaation pikkuliikkeestä, mutta itse tavara ostetaan kylmästi verkosta tai megamarketista. Ja vain sen takia, että säästöä tulee noin 10 euroa. Jokainen voi näin käyttäytyessään mennä itseensä ja miettiä, mistä se palvelun puuttuminen johtuu.

Olen tässä nyt noin 5-6 vuotta myynyt kameroita yms. alaan liittyviä juttuja pienemmässä liikkeessä. Nyt työnkuva on vaihtunut. Loppuaikoina alkoi välillä jopa pöyristyttämään joidenkin asiakkaiden käyttäytyminen. "Katsoin tuolta liikkeen xxx verkkokaupasta kameroita ja tilaan sen sieltä, mutta nyt haluisin nähdä sen täällä, joten esittelisitkö sen mulle". Mitähän asiakas luulee tässä vaiheessa asiakaspalvelijan tekevän? No, itse tein aika usein kaupat, mutta kaikilla välttämättä näin ei ole. Asiakaspalvelijan käyttäytymisen lisäksi myös asiakkaan käyttäytymiselle tulisi olla jotkut pelisäännöt.

No, kokonaisuudessaan asiakaskunta on mukavaa jos heitä kohtelee tilanteen mukaan asiallisesti. 5-6 vuoden aikana näiden "mulkkujen" määrä oli kuitenkin jatkuvassa kasvussa. Kaupan perussääntöhän on nykyään: netistä tilaamalla saat nettitasoista asiakaspalvelua...
 

Lawless

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No tuo on kyllä jo erityisen röyhkeää toimintaa, mistä Skeletor mainitsi. En osaa sanoa, miten moiseen asiakkaaseen myyjänä suhtautuisin. Saattaisivat kyllä käämit palaa, ainakin pääni sisällä. Vaikka itse pyrinkin ostamaan sulovilenmaisesti kaiken sieltä, mistä halvimmalla saa, en tietenkään käytä tuolla tavalla pikkuliikkeitä hyväkseni. Ja jos käyttäisinkin, mikä ehkä tietyssä mielessä järkevää olisikin, en ainakaan mainitsisi jo kättelyssä ostavani tuotteen muualta.
 

Frank McKee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, T. Arima
En ole koko ketjua jaksanut lukea, mutta yleisesti koko asiakaspalvelussa ja sen puutteessa on yksi ongelma. Ihmiset valittavat sitä, etteivät saa hyvää asiakaspalvelua. Kaipaavat pienempiä liikkeitä ja sitä kautta parempaa palvelua. Kuitenkaan pienempiä liikkeitä ei käytetä, vaan tavara ostetaan megamarketeista ilman palvelua. Ja silti valitus jatkuu, vaikka tavara on ostettu ilman palvelua megamarketista. Eikö tässä vaiheessa jo huomata ristiriitaa? Yksikertaisesti: pienemmät, asiakaspalveluun perustavat liikkeet ovat katoava luonnonvara asiakaskunnan koko ajan vähetessä. Ihmisistä on tullut osittain todella röyhkeitä. On syntynyt asiakaskunta, joka käy hakemassa tiedon, palvelun ja kaiken ostopäätökseen liittyvän informaation pikkuliikkeestä, mutta itse tavara ostetaan kylmästi verkosta tai megamarketista. Ja vain sen takia, että säästöä tulee noin 10 euroa. Jokainen voi näin käyttäytyessään mennä itseensä ja miettiä, mistä se palvelun puuttuminen johtuu.

Olen tässä nyt noin 5-6 vuotta myynyt kameroita yms. alaan liittyviä juttuja pienemmässä liikkeessä. Nyt työnkuva on vaihtunut. Loppuaikoina alkoi välillä jopa pöyristyttämään joidenkin asiakkaiden käyttäytyminen. "Katsoin tuolta liikkeen xxx verkkokaupasta kameroita ja tilaan sen sieltä, mutta nyt haluisin nähdä sen täällä, joten esittelisitkö sen mulle". Mitähän asiakas luulee tässä vaiheessa asiakaspalvelijan tekevän? No, itse tein aika usein kaupat, mutta kaikilla välttämättä näin ei ole. Asiakaspalvelijan käyttäytymisen lisäksi myös asiakkaan käyttäytymiselle tulisi olla jotkut pelisäännöt.

No, kokonaisuudessaan asiakaskunta on mukavaa jos heitä kohtelee tilanteen mukaan asiallisesti. 5-6 vuoden aikana näiden "mulkkujen" määrä oli kuitenkin jatkuvassa kasvussa. Kaupan perussääntöhän on nykyään: netistä tilaamalla saat nettitasoista asiakaspalvelua...

Komppaan täysin tätä.
Itse ei ole tullut tilattua muutakuin musiikkilevyjä ja pari hupparia verkkokaupasta kun ei niitä ole saanut kotipaikkakunnalta. Muut tarpeet haen kivijalkamyymälästä omalta paikkakunnalta, saa palvelua ja jos reklamaatioita tulee niin hoituu helposti.
Mielellään maksan sen muutaman euron/kympin enemmän.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Olen tässä nyt noin 5-6 vuotta myynyt kameroita yms. alaan liittyviä juttuja pienemmässä liikkeessä. Nyt työnkuva on vaihtunut. Loppuaikoina alkoi välillä jopa pöyristyttämään joidenkin asiakkaiden käyttäytyminen. "Katsoin tuolta liikkeen xxx verkkokaupasta kameroita ja tilaan sen sieltä, mutta nyt haluisin nähdä sen täällä, joten esittelisitkö sen mulle". Mitähän asiakas luulee tässä vaiheessa asiakaspalvelijan tekevän? No, itse tein aika usein kaupat, mutta kaikilla välttämättä näin ei ole. Asiakaspalvelijan käyttäytymisen lisäksi myös asiakkaan käyttäytymiselle tulisi olla jotkut pelisäännöt.
Itsekin olen toiminut myyjänä kivijalkamyymälässä kaukana 90-luvulla. Siihen aikaan verkkokaupoilla ei ollut kaksista merkitystä, mutta yhtä kusipäisiä asiakkaita silloinkiin riitti myymälöihin. Osa ei lainkaan hävennyt tunnustaa että aikoo ostaa releet muualta kun saa 1-2 pinnaa halvemmalla, mutta asiakaspalvelun haluaisi käydä hakemassa minulta ilmaiseksi. Minun puotipuksuaikoinani tällainen ei ollut senkään vertaa perusteltua asiakkaan puolelta kuin nykyisin, koska kunnon hintavertailun tekemisessä paloi aikaa ja usein rahaakin. Jotkut olivat kyllä valmiit ihan käsittämättömiin uhrauksiin saadakseen säästettyä nykyrahaksi muutettuna 1500 euron ostoksesta 40-50 erkkiä pois.

Pikkukauppojen on toisaalta vaikea tehdä tälle ilmiölle mitään. Pitää vaan koettaa erikoistua ja palvella asiakkaita. Tuo kamerakauppa on varmaan ihan hyvä esimerkki bisneksestä jossa asiakkaat oppivat arvostamaan asiantuntevaa myyjää. Silti jaloissa pyörii noita maanvaivoja, se on varma.

Itse ostan verkkokaupoista kaiken mikä ei tarvitse kylkeensä osaavan ihmisen kanssa jutustelua tai muutakaan asiakaspalvelua. Joissakin tuoteryhmissä hintaerot ns. asiantuntijamyymälöiden ja verkkokauppojen välillä ovat aika hulppeita. Jotain hifi-tavaraa ja sen sellaista voi ostaa ulkomaisista verkkokaupoista ihan järjestään 15-30 pinnaa halvemmalla kuin suomalaisesta myymälästä. Jos haluaa nähdä tuotteen fyysisesti ennen tilauksen tekemistä, niin kiusallista kyllä, mutkattomin tapa on painua johokin lähiseudun myymälään käpistelemään artikkelia. Voi tuon toimittaa siistimminkin kuin mitä Skeletor kertoi asiakkaidensa tekevän.

Osaavasta asiakaspalvelusta kannattaa kyllä maksaa kun hankinnan vaikeuskerroin tai kriittisyys nousee.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Tänään ei mennyt ihan kymppiin taksiresun suoritus. Matka mikä piti kulkea oli varsin lyhyt (< 5 km), mutta kiire yllätti ja toisaalta Retkiaitasta (, josta muuten saa varsin tylyä ja vittuilun rajaa lähentelevää palvelua, jos ei ole suunnilleen Antarktiksen läpi kulkevan vaelluksen kamoja hommaamassa, mutta ei siitä nyt enempää) ostetut helvetin kalliit, mutta samalla paskat, Gore-Tex-kengät olivat tuolla loskassa päässeet kastumaan. Eli ei kun takso alle.

Olin etukäteen katsonut kännykän kartasta, että matkan pitäisi mennä varsin nopeasti ja oletin myös, että taksisuhari tietää paikan ilman osoitettakin. Istuin autoon ja hieman yllätys oli, kun kuskina toiminut parikymppinen nulikka lähti kaasuttamaan eteenpäin ilman, että olisi edes kysynyt minne mennään. No kerroin paikan, ei tiennyt missä on, kerroin osoitteen, alkaa näpyttelemään sitä navigaattoriin ja koko ajan mersu liikkuu ihan päinvastaiseen suuntaan. Kysyinkin, että pitäisikö kääntyä, mutta kyl täältkin pääsee. Koko helvetin ajan navigaattorikin huutaa tekemään uukkarni. Noh, perille päästiin ja ajoissa vielä, eikä tuo rahallinen tappiokaan ollut kuin 5-10€, mutta silti kyllä pitää ihmetellä juipin toimintaa.
 

peksa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Crystal Palace, Tappara ja HIFK
Liiton päiviltä Vaasasta takaisin Tampereelle bussilla oltiin tulossa ja sitten siinä välillä poikettiin yhdelle taukopaikalle. Ajattelin että käyn ostaan muutaman oluen siitä. Siellä oli eräät 0,33l tölkit 'tarjouksessa' 8 packina 10,80€. Otin vaan 3kpl avatusta packista ja marssin kassalle. Kassaneiti ilmoittaa hinnaks reilun 6€ johon totesin että laskehan uusiks se hinta. Naapurikassan eukko(tais olla joku vastaava) että se tarjous koski vaan 8-packia jolloin alkoi hieman nyppimään.

Totesin siihen molemmille että tunteeko mahdollisesti kumpikaan alkoholilakia? Että mun pitää saada 1kpl samaan hintaan mitä siinä isommassa pakkauksessa yhden oluen hinta on, että muuten rikotte lakia ellette myy. Siihen kassan muija vaan totes että tuolla hinnalla lähtee, ota tai jätä. Ei sitten ollut aikaa jäädä tappeleen vaan bussin tavaratilasta omasta repusta kaivaan tarvittava määrä juotavaa.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Totesin siihen molemmille että tunteeko mahdollisesti kumpikaan alkoholilakia? Että mun pitää saada 1kpl samaan hintaan mitä siinä isommassa pakkauksessa yhden oluen hinta on, että muuten rikotte lakia ellette myy. Siihen kassan muija vaan totes että tuolla hinnalla lähtee, ota tai jätä. Ei sitten ollut aikaa jäädä tappeleen vaan bussin tavaratilasta omasta repusta kaivaan tarvittava määrä juotavaa.

Kassaneidit tuskin ovat ne, jotka päättävät hinnoittelusta. He myyvät sillä hinnalla, minkä ylempi taho on määrännyt - oli se sitten lainvastainen tai ei. Virhe tuossa hinnoittelussa on kyllä käynyt, ja sinuna harkitsisin raportin tekemistä joko viranomaisille tai sitten kyseisen kauppaketjun ylemmille tahoille. Jälkimmäinen voisi olla ihan hyvä ratkaisu - jo kaupankin kannalta. Parempi, jos huomaavat virheen asiakkaan palautteen perusteella kuin viranomaisten suorittaman tarkastuksen...
 

peksa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Crystal Palace, Tappara ja HIFK
Kassaneidit tuskin ovat ne, jotka päättävät hinnoittelusta. He myyvät sillä hinnalla, minkä ylempi taho on määrännyt - oli se sitten lainvastainen tai ei. Virhe tuossa hinnoittelussa on kyllä käynyt, ja sinuna harkitsisin raportin tekemistä joko viranomaisille tai sitten kyseisen kauppaketjun ylemmille tahoille. Jälkimmäinen voisi olla ihan hyvä ratkaisu - jo kaupankin kannalta. Parempi, jos huomaavat virheen asiakkaan palautteen perusteella kuin viranomaisten suorittaman tarkastuksen...

En kyseisen ketjun palvelua tule käyttämään varmaan useaan vuoteen ja asiakaspalvelu oli sellaista että sietävät saada vähän sakkoja. Hinnoiltaankin kyseinen pytinki on ryöstöpaikka joten soitin Valviraan tänään ja ilmiannoin sen puljun. Se ssitten on asia erikseen tekeekö tuo taho asialle mitään, epäilen.
 

kananlento

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins, ManU, NP Ice Hawks
En kyseisen ketjun palvelua tule käyttämään varmaan useaan vuoteen ja asiakaspalvelu oli sellaista että sietävät saada vähän sakkoja. Hinnoiltaankin kyseinen pytinki on ryöstöpaikka joten soitin Valviraan tänään ja ilmiannoin sen puljun. Se ssitten on asia erikseen tekeekö tuo taho asialle mitään, epäilen.

Mielestäni teit ihan oikein. Vaikka ne kassaneidit eivät hinnoista päätäkään, niin ei asiakaspalvelutilanteessa voi tuolla tavalla käyttäytyä. Muutenkin pitäisi tuollaiset asiat viedä eteenpäin esimiehille. Kun olet heille asiasta ilmoittanut, niin viranomaiset on ihan oikea paikka seuraavaksi. Tosin Valviran touhut tuntien ei varmaan hirveästi tule tapahtumaan.
 

J.Petke

Jäsen
Mielestäni teit ihan oikein. Vaikka ne kassaneidit eivät hinnoista päätäkään, niin ei asiakaspalvelutilanteessa voi tuolla tavalla käyttäytyä. Muutenkin pitäisi tuollaiset asiat viedä eteenpäin esimiehille. Kun olet heille asiasta ilmoittanut, niin viranomaiset on ihan oikea paikka seuraavaksi. Tosin Valviran touhut tuntien ei varmaan hirveästi tule tapahtumaan.

Minä sain tuosta Peksin kirjoittelusta taas juuri sellaisen kuvan, että sietikin saada vähän näpeilleen. "Laskehan se hinta uudelleen" ja "Ettekö te tunne alkoholilakia" kuulostaa niin ylimieliseltä käytökseltä että itselläni ainakin nousi karvat pystyy välittömästi. Asiat voi yleensäkin hoitaa niin monella tapaa eikä tuollaisella käytöksellä ikinä voita mitään. Voi toki olla, että tulkitsen tuota kirjoitusta jotenkin liian kriittisesti mutta jotenkin tulee insinööri mieleen.

Asiakas saa aina olla tyly myyjälle mutta myyjä ei ikinä saa sanoa vastaan? Näinkö se menee?
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
... itselläni ainakin nousi karvat pystyy välittömästi.
Mulla nousi karvat pystyyn jo kahdesta ensimmäisestä sanasta "Liiton päiviltä"... Siellä kuristeltiin ja kiusattiin naisia. Vitsivitsi, mutta tosiaan aika kärkkäästi oltiin ABC:llä liikkeellä puolin ja toisin, tai sellaisen kuvan ainakin sai, vaikka lainvastaista tuo paljousalennus toki onkin.
 

kananlento

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins, ManU, NP Ice Hawks
Minä sain tuosta Peksin kirjoittelusta taas juuri sellaisen kuvan, että sietikin saada vähän näpeilleen. "Laskehan se hinta uudelleen" ja "Ettekö te tunne alkoholilakia" kuulostaa niin ylimieliseltä käytökseltä että itselläni ainakin nousi karvat pystyy välittömästi. Asiat voi yleensäkin hoitaa niin monella tapaa eikä tuollaisella käytöksellä ikinä voita mitään. Voi toki olla, että tulkitsen tuota kirjoitusta jotenkin liian kriittisesti mutta jotenkin tulee insinööri mieleen.

Asiakas saa aina olla tyly myyjälle mutta myyjä ei ikinä saa sanoa vastaan? Näinkö se menee?

Ensimmäinen kohta on ihan totta, rehellisyyden nimissä kiinnitin huomiota vain noiden kassaihmisten tietämykseen. Mielestäni jokaisen kassatyöntekijän tulisi tuollaiset perusasiat tietää.

Itse olen toiminut asiakaspalvelussa niin pitkään, että olen ehdottoman samaa mieltä, että asiat voi hoitaa kahdella tapaa. Asiallisesti puhumalla yleensä saa myös asiallista kohtelua vastalahjaksi. Toisaalta, oli asiakas kuinka vihamielinen tai törkeä tahansa, niin asiakaspalvelijan pitää pystyä olemaan asiallinen. Joskus se on vaikeaa, mutta se on noiden hommien huono puoli. Yleensä se takaisin sanominen vain pahentaa asiaa.

En siis ota kantaa siihen, onko nimimerkki peksa ollut välttämättä törkeä näille työntekijälle. Puhun yleisellä tasolla.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös