Laitetaas tänne myös tuossa taannoin kokemani huono sekä hyvä asiakaspalvelu. Aloitetaan huonosta.
Olin uuden pölynimurin tarpeessa, kun vanha sanoin sopparinsa irti ja sitä varten ajattelin poiketa Malmin Citymarketissa, olinhan juuri hommannut monien vuosin pähkäilyn jälkeen S-etukortin rinnalle Plussa-kortin.
Sopiva imuri löytyikin eli eikun kantoon, mutta pari kysymystä koskien imuri olisi vielä ollut. Ensimmäinen vastaan tullut henkilökunnan jäsen vastasi kysymykseeni "Voisitko jeesata vähän, kun olisi pari kysymystä liittyen imuriin?" näin:"En mä nyt ehdi, mä oon just lähdössä". Jonka jälkeen kyseinen asiakaspalvelun ammattilainen siirtyi Cittarin infotiskille notkumaan ja puhumaan paskaa työkavereidensa kanssa. Okei, sellainen tapaus. Jäin odottamaan vuoroani infotiskille, jossa ei ollut yhtään muuta asiakasta minun lisäkseni.
Muutaman minuutin jaksoin katsella, kun akat jauhavat paskaa eivätkä kiinnitä mitään huomiota minuun, ostoksilla olevaan asiakkaaseen. Ei muuta kuin imuri takaisin ja vaeltamaan kohti radan toisella puolella olevaan Prismaan.
Josta päästäänkin sitten hyvään asiakaspalveluun. Prismastakin löytyi sopiva imuri nopeasti ja Prismasta löytyi myös sitä mitä Cittarista ei saanut, eli hyvää asiakaspalvelua vaivatta ja nopeasti.
Pari nopeaa kysymystä, niihin asiantuntevat vastaukset ja menoksi. Siihen päälle vielä ruokaostokset ja tyttöystävälle hiustenkiharrin/-suoristin vat evör.
En väitä olevani maailman tärkein asiakas, mutta kyllä se asiakas pitäisi ottaa huomioon, vaikka olisi muka miten kiire.
Tein myös epäsuomalaisen teon. Laitoin Prismaan kiitokset hyvästä palautteesta, mutta en jaksanut laittaa Cittariin palautetta paskasta palautteesta. Miksikö niin?
Ensinnäkin hyvää palautetta jaetaan niin harvoin (tiedän oman työni takia tämän asian laidan) ja Cittarin akka ei ollut mikään akka vaan noin 20-vuotias tytöntyllerö. Luultavasti joku muu laittaa palautetta ja tyttö saa siitä kuulla ja oppii, että asiakkaita on TÄRKEÄÄ palvella, vaikka kuinka olisi työaika päättynyt.
Enhän itsekään jätä meidän matkustajia ilman vastausta työaikani päättymisen jälkeen, niin kiire ei voi koskaan olla.