TEKSTIÄ
osa-aika apteekkilaisena voisin jakaa muutaman huomion:
-selvittelyn kestoon vaikuttaa aika pitkälti minkä henkilön kanssa juttelit. jos oli vaikkapa tekninen apulainen niin ei varmasti tiedä noista itse hevonvittua ja joutuu selvittämään kuka tietää ja jos ko. henkilö on asiakaspalvelussa niin sitten odotellaan...
-jos alustoja ei ole järjestelmässä saldoilla (on spesiaalituote joten riippuen järjestelmästä sitä ei ehkä ole mahdollista tai osata lisätä tuotteeksi) ja esim. labran varastosta vastaava ei ole ko. päivänä töissä ei ole välttämättä kenelläkään tietoa onko alustat omaa käyttöä (puhtauskokeet) vai myyntiä varten. itse pidän hyvin epätodennäköisenä että alustoja olisi varastossa myyntiä vaan ne nimenomaan valmistetaan tarpeen mukaan omaan käyttöön tai asiakkaalle tilauksesta.
-joulunaikaan normaalia suurempi osa työvoimasta voi olla vuokrafarmasisteja (yleensä vain asiakaspalvelussa) tai työvoimaa muuten vähän suhteessa asiakasvirtaan jos vakkariväellä on vapaita. tällöin voi olla vaikea irrotta juoksevasta asiakaspalvelusta työvoimaa valmistuksen puolelle joten ei mielellään valmisteta muuta kuin tarpeelliset lääkesekoitukset, insuliinipumppujen täytöt ym. (apteekin lakisääteinen perustehtävä on toiminta-alueensa avopuolen lääkehoidon turvaaminen)
todettakoon että nuiva asenne ja ilmeisen paska ulosanti satavarmasti antaa kärsivälliselle soittajalle vittumaisen fiiliksen. asiat pitää osata selittää selkeästi ja niin että asiakkalle jää selkeä kuva siitä _miksi_ kyseinen tilaus voitaisiin täyttää vasta myöhemmin jne.
Viimeksi muokattu: