Laadukasta asiakaspalvelua

  • 1 939 999
  • 6 860

JonKorn

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit,NUFC, Alan Shearer, John Rambo
Joensuun Amarillon tiskin tytöille pitää kyllä antaa pyyhkeitä. Eilinen ruokailu sai paskan maun siinä vaiheessa kun kävin vessasta tullessa ostamassa uuden oluen suoraan tiskiltä. Siinä kolme tyttöä naureskelee tilaamalleni isolle oluelle että meiltä ei saa kuin virvoitusjuomia hihhihhii... Ei näin.


---
I am here: Google Maps
 

kakkonen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Toivottavasti muistitte tipata häntä kunnolla hyvästä palvelusta.
Eikö Suomessa palvelumaksut ole hinnoissa? En ainakaan itse jätä ikinä tippiä.
 

Veijari

Jäsen
Jos haluatte kuluttaa kallista aikaanne tyhjänpäiväisiin puhelinsoittoihin ja yhteydenottoihin ja saada nollapalvelua niin olkaa yhteydessä Turun Lasipalveluun.

Ensimmäisenä olin tähän lafkaan yhteydessä n. vuosi sitten kun halusin kotiini terassilasit. Tarjousta pyysin mutta koskaan sitä en saanut paristakin muistutuksesta huolimatta. No, ei varmaan ollut sitten pikkutöistä pulaa tuolloin (~5000€), ajattelin.

Tällä viikolla sitten meni kotoa tuollaisesta n. 1,5m*1,5m kokoisesta ikkunasta uloin lasi särölle ja pyysin Turun Lasipalvelua sitä vaihtamaan uuteen. Lupasivat hoitaa asian. Mainostavat jopa tekevänsä 24h päivystystä mutta itse asioin ihan virka-aikana. No, eipä ole miehiä näkynyt, ei ole edes soittoa kuulunut ja lasi on edelleen uusimatta. Pitäkää tunkkinne homot.
 
Suosikkijoukkue
Spartalaiset puukäsiajokoiragladiaattorit
Eikö Suomessa palvelumaksut ole hinnoissa? En ainakaan itse jätä ikinä tippiä.
Mä ainakin jätän aina tippiä jos saan hyvää palvelua. Miten muuten voisin kannustaa ja kiittää hyvästä palvelusta? Mutta toki se tippi pitää ensin Suomessa ansaita, en toki iske 10% tippiä jos palvelusta on jäänyt huono maku.

Naurattaa ne tyypit, jotka eivät jätä ikinä tippiä, mutta haukkuvat kun Suomessa saa aina niin huonoa palvelua.
 

Isle of Man

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, TuTo
Toivottavasti muistitte tipata häntä kunnolla hyvästä palvelusta.
Tipattiin mutta ei kunnolla (about 5%). Mä vieroksun Suomessa tippaamista (siis kunnon tippaamista 10% tai enemmän) koska täällä tarjoilijat saa ihan ihmismäisen liksan verrattuna kollegoihinsa muualla.

Monissa maissa tippaaminen on silleen periaatteellista hommaa että kuinka paskaa palvelua tahansa saat, niin vähintään se 10% kuuluu tiskiin laittaa. Eipä se tippauskultuuri paljoa palvelutasoon oikeasti heijastu. Suomessa onneksi voi tipata vain oikeasti hyvästä palvelusta.

Muutenkin oikeastaan toi tippaamiskulttuuri on ihan perseestä. Sehän pitäisi ulottaa kaikkiin palveluammatteihin ja siinä sitä sitten vedetään euron kolikot taskussa kilisten ympäri kaupunkia, milloin heittäen yhden bussikuskille, milloin kaupankassalle ja pari vielä kyypparille, kun ei se edelleenkään sitä palvelutasoa havaintojen mukaan paljoa paranna.
 

Mas@

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Lassi Etelätalo
Jos haluatte kuluttaa kallista aikaanne tyhjänpäiväisiin puhelinsoittoihin ja yhteydenottoihin ja saada nollapalvelua niin olkaa yhteydessä Turun Lasipalveluun.

Tämä on muuten yllättävän yleistä rakennusalan yritysten keskuudessa. Luvataan, luvataan ja luvataan mutta mitään ei tapahdu. Jos joku sanoo että odota me kohta tullaan niin voi olla varma että asiaa ei sen koommin muisteta.

En tiedä koskeeko ko. asia erityisesti lasimarkkinoita mutta minulla on sellainen kokemus kun olen mm. sillä alalla työskennellyt. Usein ihmiset kyllästyvät tiettyjen yritysten välinpitämättömyyteen ja kääntyvät sitten isompien puoleen.
 

Karpat46

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Україна
Eikö Suomessa palvelumaksut ole hinnoissa? En ainakaan itse jätä ikinä tippiä.

Ei tiedä enää yhtään paikkaa, jossa palveluraha olisi laskulla. Tokihan suomessa ei tarvitse tipata jos siltä tuntuu.

Minulla on sellainen periaate, että hyvästä palvelusta/ruuasta ~10%. Jos jompikumpi mättää, niin 0%. Toki jos isompi porukka tekee isoa laskua, niin 10% saattaa olla jo liioittelua.
 

er_bai_wu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, LOFC, JJK, NYR, S.S. Lazio, v. Sacher-Masoch
YLEn sivuilla oli juttua tänään asiakaspalvelusta, joka on viety jo niinkin pitkälle, että ravintolat eivät tee itse enää edes omia ruokiaan; pihvit sun muut tulee siis ravintoloihin ulkoistetulta (ja en nyt tarkoita tuoretuottajaa, vaan einestuottajaa) toimittajalta, ja "kokit" vain kokoavat annokset. Tämän kehityksen kärjessä luonnollisesti S-ryhmä.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Naurattaa ne tyypit, jotka eivät jätä ikinä tippiä, mutta haukkuvat kun Suomessa saa aina niin huonoa palvelua.
Naurattaa ne asiakaspalvelutyössä työskentelevät tyypit, joita pitää kannustaa tipeillä tekemään työnsä hyvin tai normaalisti.

Olen aikoinani saanut tippiä muutamilta asiakkailta, ja toki se kivalta tuntui, mutta aika raskaaksi olisi elämä käynyt, jos olisin motivaationi perustanut joihinkin satunnaisiin tippeihin. Hinnat ovat listoissa ja asiakaspalvelija tekee oman duuninsa, that's it.
 

Luge H

Jäsen
Suosikkijoukkue
80
Hinnat ovat listoissa ja asiakaspalvelija tekee oman duuninsa, that's it.

Paras tapa tipata työntekijää on kertoa kyseessä olevan henkilön esimiehelle/ketjun johdolle hyvästä asiakaspalvelusta. Lämmittää jatkossa huomattavasti enemmän kuin satunnainen kahden euron kolikko.

Sitä ainakin itse toivon.
 

olle****

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Liverpool, Frölunda Indians, Malmö FF
Hinnat ovat listoissa ja asiakaspalvelija tekee oman duuninsa, that's it.

Kaikki tekee sen minkä tarvii ja mitä odotetaan jos on hyvä duunari. Tipeillä ostetaan sitä ylimääräistä palvelua. Jonon ohi, kalja nopeemmin jne. Eli jos joku saa parempaa palvelua niin älä ihmettele miksi. Pelkkänä asiakkaan oleminen saa juuri sen verran kuin muutkin. Jos olet tippaava asiakas niin saa palvelua joka ylittää sen normaalin asiakaspalvelun. Näin se toimii, that´s it. Raha puhuu ja "tee duunisi"-asiakkaat seisoo taksijonossa.
 

Kaulasuoja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kreikka
Tilasin Rokkikauppa.comista viisi T-paitaa keskiviikon ja torstain välisenä yönä. Torstaina sain puhelun, jossa kerrottiin yhden paidan olevan bändin kiertuemyynnin mukana ja palautuvan verkkokaupan varastoon niin pian kuin mahdollista. Puhelimessa kaveri kysyi että haittaako paitojen toimituksen viivästyminen mahdollisesti vasta maanantaille vai haluanko valita toisen tuotteen tilalle.

Kerroin jaksavani odottaa maanantaille.
Toimitusaikoja en tilatessa tarkistanut, mutta ilmeisen nopeaa toimintaa firmalla yleensä kun kilauttelevat kahden päivän toimitusajasta.

En pitäisi mahdottomana että asioin tuolla toistekin.
 

mustaseiska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tipeillä ostetaan sitä ylimääräistä palvelua.

Nimenomaan juuri näin, sillä erotuksella tosin, että "ostaminen" tapahtuu palvelutilanteen jälkeen. Kyseessä lienee kuitenkin tällöin enemmän palkitseminen, kuin ostaminen.

Olen useamman vuoden ajan työskennellyt erittäin vilkkaassa ravintolakompleksissa, ja ilokseni saanut huomata, että tippikulttuuri, sekä käteisellä maksaminen eivät ole kokonaan kadonneet Suomesta.

Tarjoilijan/baarimikon TES:n mukainen palkka ei kuitenkaan toimenkuvaan nähden ole päätä huimaavaa luokkaa, joten kyllähän se hieman ripeyttä liikkeisiin ja ylimääräisen hymyn tuo kasvoille, kun palvelurahaa saa "tehtyä". Lisäksi tippaava asiakas ei täydelläkään baaritiskillä joudu pitkään kuivin suin nojailemaan.

Itse tippaan ovimiehet, ja henkilökunnan aina asioidessani ravintolassa, poislukien grillit, sekä pikaruokapaikat.
 
Viimeksi muokattu:

Red Label

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bruins, Miro Heiskanen
YLEn sivuilla oli juttua tänään asiakaspalvelusta, joka on viety jo niinkin pitkälle, että ravintolat eivät tee itse enää edes omia ruokiaan; pihvit sun muut tulee siis ravintoloihin ulkoistetulta (ja en nyt tarkoita tuoretuottajaa, vaan einestuottajaa) toimittajalta, ja "kokit" vain kokoavat annokset. Tämän kehityksen kärjessä luonnollisesti S-ryhmä.

S-ryhmällä työskentelevänä voin sanoa, että en yhtään ihmettele mikäli asian laita on näin suuremmilla ketjuruokaloilla, esimerkkeinä Chico's, Rosso ja Olohuoneet.

Itse olen S-ryhmän ravintolassa töissä Stadissa, jossa tehdään kaikki alusta saakka itse. Tai no lähes kaikki, ennen redusoitiin punkkusoosia 3 päivää aloittaen ihan poronluista ja punkusta. Nykyään tulee valitettavasti pohja valmiina Puljongilta, ja sitä sitten muutellaan ja keitellään.
 

thego

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nashville
S-ryhmällä työskentelevänä voin sanoa, että en yhtään ihmettele mikäli asian laita on näin suuremmilla ketjuruokaloilla, esimerkkeinä Chico's, Rosso ja Olohuoneet.

Restellillä aikalailla samaa paskaa. Valmis pottumuusi, valmiit kermaperunat, valmiit kastikkeet (piti niihin usein kerma lisätä), valmiiksi leikatut lihat/kasvikset jne. Käytännössä kokin piti lämmittää vaan eri ainesosat, lyödä lautaselle ja pyytää siitä vielä ihan mukava hinta.

Toki poikkeuksia varmasti löytyy ketjujenkin sisältä joten ei voi sinänsä yleistää. Esim. Trattoria Tampereella on S-ketjun paikka, mutta kuitenkin ihan itsenäisesti saavat hoitaa ruokapuolen eli siihen ei ketju ole päässy koskemaan.
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Restellillä aikalailla samaa paskaa.
- - -

Enpä viitsi nimeltä mainita, mutta jo 80-luvulla erääseen maineikkaaseen ruokaravintolaan tehtiin iso remontti ja siinä yhteydessä keittiötilatkin rempattiin. Keittiön laajennukseen tehtiin tila jossa päivisin keittiöväki teki suurimman osan listalla olevista ruoista valmiiksi iltaa varten ja sitten ne tyhjiöpakattiin. Ennen pöytiin tarjoilua kuumennus ja rehut sekaan. Ilmeisesti varauduttiin tilattuihin seurueisiin ja/tai kokemusperäisesti niiden määrää kontrolloitiin.

Silloin se tuntui hieman haljulta, mutta tuolla sentään saman keittiön kokit ne tekivät sen ravintolan aineksista. Katsottuani myös tuon eilisen ohjelman minulle jäi kuitenkin parempi mieli tuosta tyylistä minkä kerroin.
 

thego

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nashville
Silloin se tuntui hieman haljulta, mutta tuolla sentään saman keittiön kokit ne tekivät sen ravintolan aineksista. Katsottuani myös tuon eilisen ohjelman minulle jäi kuitenkin parempi mieli tuosta tyylistä minkä kerroin.

Mieluummin mäki tota mainitsemasi kaltaista sapuskaa vetäisin ku nykyajan pussi- safkaa. Nyttenhän on pikkuhiljaa tulleet ravintoloihin sirkulaattorit ja tiedän ainakin yhden raflan missä lihat kypsennetään etukäteen tällä menetelmällä ja tilauksen tullen vaan lämmitetään. Tosin ihan maistamatta uskaltaisin väittää tämän olevan ainoastaan hyvää kehitystä ravintola-alalla. Sirkulaattorissahan siis tuote kypsennetään tyhjiöpakattuna eli toisinsanoen omassa liemessään.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Paras tapa tipata työntekijää on kertoa kyseessä olevan henkilön esimiehelle/ketjun johdolle hyvästä asiakaspalvelusta. Lämmittää jatkossa huomattavasti enemmän kuin satunnainen kahden euron kolikko.

Sitä ainakin itse toivon.
Tuo on totta. Piti itsekin mainita, että vaikka suora palaute asiakkaalta kahvirahan muodossa oli ihan kiva, niin enemmän kuitenkin lämmitti, kun pomo pyysi toisinaan sivuun tai muuten ohimennen antoi ymmärtää, että asiakkaat ovat duuniin tyytyväisiä. Jos tuo paikka olisi ollut alana mun juttuni, niin se olisi ollut kokonaisuuden kannalta paljon tärkeämpää kuin satunnaiset kahvirahat.


Kaikki tekee sen minkä tarvii ja mitä odotetaan jos on hyvä duunari. Tipeillä ostetaan sitä ylimääräistä palvelua. Jonon ohi, kalja nopeemmin jne. Eli jos joku saa parempaa palvelua niin älä ihmettele miksi. Pelkkänä asiakkaan oleminen saa juuri sen verran kuin muutkin. Jos olet tippaava asiakas niin saa palvelua joka ylittää sen normaalin asiakaspalvelun. Näin se toimii, that´s it. Raha puhuu ja "tee duunisi"-asiakkaat seisoo taksijonossa.

Nimenomaan juuri näin. Olen useamman vuoden ajan työskennellyt erittäin vilkkaassa ravintolakompleksissa, ja ilokseni saanut huomata, että tippikulttuuri, sekä käteisellä maksaminen eivät ole kokonaan kadonneet Suomesta.

Tarjoilijan/baarimikon TES:n mukainen palkka ei kuitenkaan toimenkuvaan nähden ole päätä huimaavaa luokkaa, joten kyllähän se hieman ripeyttä liikkeisiin ja ylimääräisen hymyn tuo kasvoille, kun palvelurahaa saa "tehtyä". Lisäksi tippaava asiakas ei täydelläkään baaritiskillä joudu pitkään kuivin suin nojailemaan.
Teidän toimintamallinne tunnetaan myös lahjontana. Pienimuotoisena toki, mutta voitelua se silti on, jos lähtökohtaisesti on tarkoitus vaikuttaa palveluun. Tippi annetaan jälkikäteen hyvästä palvelusta, ei sillä osteta hyvää palvelua. Lähtökohta on se, että asiakaspalvelu on ystävällistä, osaavaa ja mahdollisimman toimivaa aina, ja jos joku siitä tahtoo kiittää, hän voi tipata halutessaan. Jos asiakaspalvelija on väärässä ammatissa eikä osaa duuninsa alkeita, ei siihen pitäisi pystyä setelinipulla vaikuttamaan, eikä tippaamiseen ainakaan ole mitään perustetta. Hyvä asiakaspalvelija on aina tippinsä ansainnut, mutta hyvä asiakaspalvelija ei tee työtään laadukkaasti vain tippien toivossa. Se ei kanna pitkälle.
 

Hanhi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, AS Roma
Joo-o. Omassa palkkakuitissani ei mainita hintoihin ympätystä palvelurahasta mitään. Jos näin olisi, tienaisin perjantai-iltana enemmän kuin maanantai-iltana.
 

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Edmonton Oilers
Teidän toimintamallinne tunnetaan myös lahjontana...

Sampio oikeilla linjoilla. Tosin näinhän se silti menee, eikä tässä tietenkään tutkainta vastaan olla potkimassa.

Kirjoituksen uskottavuus hieman kärsii Mustanseiskan tyylisessä räikeässä oman alan puffaamisessa. Tosin, eivät kai esim autokauppiaatkaan suoraan myönnä olevansa kusettajia. Mun mielestä tarjoilijat myös saavat TES:nsa perusteella ihan oikeankokoista liksaa duuninsa vaativuuteen nähden.
 

J.Petke

Jäsen
Miksi juuri tarjoilijoiden kuuluu saada asiakkaalta ylimääräistä rahaa siitä, että tekee työnsä hyvin? Miksi ei sitten pidä kuitenkaan jättää rahaa myös sille parturile joka leikkasi hiukset hyvin?

En minä ainakaan jätä tippiä suomalaisissa ravintoloissa missä on muutenkin jo korkeat hinnat ja tarjoilijoilla ihan ok palkka ilman tippejäkin. Ja miksi se raha pitäisi antaa sille joka sen ruuan tuo pöytään eikä sille joka sen oikeasti tekee?
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Miksi juuri tarjoilijoiden kuuluu saada asiakkaalta ylimääräistä rahaa siitä, että tekee työnsä hyvin? Miksi ei sitten pidä kuitenkaan jättää rahaa myös sille parturile joka leikkasi hiukset hyvin?

En minä ainakaan jätä tippiä suomalaisissa ravintoloissa missä on muutenkin jo korkeat hinnat ja tarjoilijoilla ihan ok palkka ilman tippejäkin. Ja miksi se raha pitäisi antaa sille joka sen ruuan tuo pöytään eikä sille joka sen oikeasti tekee?
Eikös tuo keskiluokkaa paremman ravintolan henkilökunta kuitenkin perinteisesti jaa tippinsä aina illan päätteeksi? Varmaan jossain juottolassakin tippikassa on yhteinen. En tiedä, puhun mielikuvista, mitkä minulle ovat asiakkaan ominaisuudessa muodostuneet.

Mulla tippaamisraja menee aika paljon ketjusyöttölöiden yläpuolella. Kyse ei ole ravintolan hintatasosta, vaan yleisfiiliksestä. Jossain Amarillossa tulee syötyä harvoin ja tipattua suurinpiirtein yhtä harvoin. Jos saan tuon luokan mestoissa oikeasti hyvää ja ystävällistä palvelua, saatan tipata juuri siksi, että yllätyn positiivisesti. Mikään laki ei pakota Suomessa tippaamaan, mutta jos jätän tuon väliin ns. hienommassa ravintolassa, tunnen itseni aika juntiksi.

Jos ravintolan hinta tuntuu korkealta, kannattaa varmaan syödä halvemmissa paikoissa tai opetella kokkaamaan itse.
 

mustaseiska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tippi annetaan jälkikäteen hyvästä palvelusta, ei sillä osteta hyvää palvelua. Lähtökohta on se, että asiakaspalvelu on ystävällistä, osaavaa ja mahdollisimman toimivaa aina, ja jos joku siitä tahtoo kiittää, hän voi tipata halutessaan. Jos asiakaspalvelija on väärässä ammatissa eikä osaa duuninsa alkeita, ei siihen pitäisi pystyä setelinipulla vaikuttamaan, eikä tippaamiseen ainakaan ole mitään perustetta. Hyvä asiakaspalvelija on aina tippinsä ansainnut, mutta hyvä asiakaspalvelija ei tee työtään laadukkaasti vain tippien toivossa. Se ei kanna pitkälle.

Tämä on täysin totta. Kiistämätön fakta on kuitenkin myös se, että pelisilmää omaava tarjoilija muistaa tippaajan, ja tämä saa nopeampaa palvelua.
Em. korostuu eritoten baaritarjoilussa, jossa asiakkaan keskimääräinen juomanodotusaika saattaa olla useitakin minuutteja. Yleisimmin se tippi saadaankin onnistuneen asiakaspalvelutilanteen jälkeen, näitä tilanteita saattaa yhden asiakkaan kohdalla hyvinkin olla esim. kymmenen kappaletta illassa, jolloin ko. asiakas ensimmäisen tilanteen jälkeen tipatessaan "ostaa" myös nopeampaa palvelua niille lopuille yhdeksälle kerralle. Niin se vaan menee.

Sampio oikeilla linjoilla. Tosin näinhän se silti menee, eikä tässä tietenkään tutkainta vastaan olla potkimassa.

Kirjoituksen uskottavuus hieman kärsii Mustanseiskan tyylisessä räikeässä oman alan puffaamisessa. Tosin, eivät kai esim autokauppiaatkaan suoraan myönnä olevansa kusettajia. Mun mielestä tarjoilijat myös saavat TES:nsa perusteella ihan oikeankokoista liksaa duuninsa vaativuuteen nähden.

Tarkoitus olikin luoda hieman keskustelua, ja tästä syystä tuollainen hieman ylimitoitettu kirjoitus. Jos olet oikeasti sitä mieltä, että palkan suuruus on kohdillaan, suosittelen tutustumaan esim. sesonkipaikan tarjoilijan työn vaativuuteen. Ammatinvalintakysymys toki, itse pidän työstäni, miltei rakastan. Väitän, että muunlaisella mentaliteetillä varustettu kyyppari ei ammatissaan edes pärjäisi. Kävisi ehkä töissä, mutta ei pyrkisi eteenpäin, tekisi töitä, eikä "uhraisi" itseään ilta toisensa jälkeen humalaisten ihmisten armoille.

Miksi juuri tarjoilijoiden kuuluu saada asiakkaalta ylimääräistä rahaa siitä, että tekee työnsä hyvin? Miksi ei sitten pidä kuitenkaan jättää rahaa myös sille parturile joka leikkasi hiukset hyvin?

En minä ainakaan jätä tippiä suomalaisissa ravintoloissa missä on muutenkin jo korkeat hinnat ja tarjoilijoilla ihan ok palkka ilman tippejäkin. Ja miksi se raha pitäisi antaa sille joka sen ruuan tuo pöytään eikä sille joka sen oikeasti tekee?

Jokaisessa paikassa, jossa olen työskennellyt, on tipit jaettu koko työvuorossa olleen ravintolahenkilökunnan kesken, mukaan lukien keittiö, tiskari ja blokkarit. Ilman näitä em. tekijöitä mikään tarjoilutilanne ei onnistuisi. Poikkeuksen tekevät hovimestarit, joille tippiä ei jaeta. Ihmettelen suuresti myös sitä, ettet tippaa edes parturia.
 

J.Petke

Jäsen
Ihmettelen suuresti myös sitä, ettet tippaa edes parturia.

Mihin ammatteihin tämä tippaus sitten pitäisi rajata? Suomessa kun ei ole yleistä tippikulttuuria ja jokaisella työntekijä saa kohtuullista palkkaa niin en vaan ymmärrä miksi siitä pitäisi maksaa lisää että toinen tekee työnsä hyvin. Ulkomailla ymmärrän tämän kulttuurin paremmin (etelänmaissa) koska siellä tarjoilijan palkka riippuu noista juomarahoista. Siellä tosin ruokakin on ravintoloissa halvempaa.
 

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Edmonton Oilers
Jos olet oikeasti sitä mieltä, että palkan suuruus on kohdillaan, suosittelen tutustumaan esim. sesonkipaikan tarjoilijan työn vaativuuteen.

Eiköhän jokaisesta matalapalkkaisesta duunista voi tulla joku tänne kertomaan, miten he ovat palkkakuopassa, koska välillä on töissä kiire tms. En ole ikinä ollut Mäkkiä kummemmassa raflassa duunissa eli tietoa ei ole, mutta siis kuinka vaativaa (millä seikoilla) mainitsemasi sesonkipaikan tarjoilijan duuni on.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös