Laadukasta asiakaspalvelua

  • 1 943 370
  • 6 860

shineman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HaMu -12
...Lisäksi sovin asiakaspalvelija 2:n kanssa, että hän lopettaa Canal+ tilaukseni ilmaisjakson päättymiseen 31.9.

...Samalla paljastui, että asiakaspalvelija 2 ei ollut Canal+:aa päättänyt 31.9. kuten sovittiin...

Varmistahan, ettei tuo päivämäärä ole syy mihinkään sotkuihin. Eihän sen tietenkään pitäisi olla..
 

Zorba

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Varmistahan, ettei tuo päivämäärä ole syy mihinkään sotkuihin. Eihän sen tietenkään pitäisi olla..
Ei ole, koska tuo on minun moka, muistin tuossa kirjoittaessani väärin syyskuun päivien lukumäärän. Tarkalleen homma meni niin, että oikeasti ilmaisjakso olisi loppunut 1.10. Se oli lauantai, joten asiakaspalvelija ehdotti että laitetaan katkeamaan edellisenä päivänä niin varmasti katkeaa eikä tule maksettavaa...
 

scholl

Jäsen
Kävin eilen ostamassa kalaa Stockalta. Tarkoituksella myöhään, jotta ei olisi enää isoa ruuhkaa Hullujen Pvien takia. Sainkin numeron 103 ja sillä hetkellä palveltiin numeroa 96, joten ei pitäisi olla pitkä venausaika. Siitä tuli kuitenkin yhtä helvettiä.

Numerot 97-99 paineltiin jotenkin lonkalta ilman, että numeroiden haltijoita olisi kunnolla peräänkuulutettu. Siis oletettiin, ettei ole, jos joku ei heti huutanut kovalla äänellä TÄÄLLÄ. Se meni siis hyvinkin nopeasti 103:een. Sanoin kuuluvasti TÄÄLLÄ ja nainen tuli siihen kysymään "mitä laitetaan?" Siinä vaiheessa vieressäni joku nainen piipitti hiljaa "täällä oli 102". Siinä vaiheessa myyjä otti hänet ja sanoi mulle "teitä palvellaan hetken kuluttua". Siellä oli painettu silloin parin sekunnin sisällä sekä 103, 104 ja 105, mutta vapaita myyjiä ei näkynyt missään, eikä 104 tai 105 huutavia myyjiä. Se nainen, joka alkoi ensin palvella minua, mutta keskeytti operaation sen piipittävän muijan takia sanoi siellä tiskin takana: "älkää painako numeroita", mutta sitä pelikelloa ei kuitenkaan käännetty takaisin numeroon 102 ja minä jäin ilman palvelua. Siinä vaiheessa tajusin, että nyt homma lähtee käsistä. Sitten sieltä tulee vaaleatukkainen äijä, joka sanoo 105 ja muija toisella puolellani sanoo 105 täällä. Siinä vaiheessa alkavat hermoni kiristyä ja sanon kuuluvasti 103 ON TÄÄLLÄ! Siitäkin huolimatta se vaalea, laihajuippi alkaa ottaa 105 tilausta. JUMALAUTA! Siis pulskamyyjä jättää minut hunningolle sen 102:n takia, mutta nyt yht'äkkiä onkin sitten miesvartiointi ja 105 saa palvelua ja 103 ei. Prkl.

Lopulta tulee läskijätkä palvelemaan, joka ei kuitenkaan ole valmis selvittämään tilannetta. Hän syyttää minua siitä, ettei numeroita sanota kuuluvasti eli valehtelee. Minä olin se, joka sanoi kuuluvasti ja minulle yksi hailee, mitä sen 102:n kanssa kävi. Sanoiko muija huonosti, mitä en pidä mahdollisena, koska olin siinä koko ajan vieressä, joten todennäköisesti sitä 102:ta ei edes ilmoitettu ainakaan siinä lähellä. Sen jälkeen kun penäsin tilannetta niin se läskijätkä sanoi, että minun pitäisi tulla sinne töihin. Alkoi herjaamaan ja vittuilemaan. Siinä vaiheessa paloi käpy totaalisesti ja päätin, että jokainen sana mikä sieltä törkyisestä suusta vielä tulee, menee suoraan tavaratalon johtajalle. Yllättäen sillä tyypillä ei ollut nimeään ollenkaan Hullujen Pvien t-paidassa, vaikka monella muulla oli. Saatanan mulkku pimitti nimensä, jotta pystyi vittuilemaan ja herjaamaan asiakkaita. Jos ei olisi ollut tarve saada eilen kalaa ostettua niin olisin kieltäytynyt ottamasta vastaan sitä pakettia. Muuta en kyllä sitten siltä tiskiltä enää ostanut, koska minulle riitti se, että sen mulkun naama on muistissani, enkä juttele sille enää mitään, vaan pyrin siihen, että hän ei ole enää siellä koskaan töissä.

Ei se voi olla niin vaikeata, että jokainen, joka painaa jonkun numeron, katsoisi, missä se asiakas on ja palvelisi sitä asiakasta. Sellainen randompainaminen ilman asiakaspalvelua ei tule kuuloonkaan ja jos tilanne lähtee käsistä niin silloin pelikelloa pitää kääntää takaisin siihen numeroon, missä ollaan tai sitten kutsua paikalle joku virallinen valvoja, joka nappaa ne napit pois käytöstä ja jakaa manuaalisesti vapautuvat työntekijät numerojärjestyksessä niille numeroille, jotka on jo painettu. Vittu eihän se saa olla noin, että ensin ei pidetä numerosta kiinni, vaan henkilö palveleekin aikaisempaa numeroa 102, mutta sitten seuraava tyyppi pitääkin numerosta kiinni ja palvelee 105, vaikka 103 on palvelematta. Vaadin tästä selityksen.

Joo, toi homma pitää saatana selvittää ja jonkun täytyy joutua vastuuseen. Vituttaa, kun mullakin on varmaan lähes kaikki huonekalut, astiat ja sisustustuotteet Stockalta, samoin vanhemmillani ja olen ostanut sieltä hemmetti vaatteita koko ikäni 70 luvulta alkaen ties kuinka paljon joka helvetin vuosi, samoin ruokaakin olen ostanut paljon säännöllisesti, käyttänyt ravintola- ja baaripalveluita, ostanut satoja kirjoja Akateemisesta jne. niin sitten aletaan silti vittuilemaan. Suomeen saisi tulla tavaratalokilpailua, jotteivat voisi vittuilla. Nyt tietävät, että vaikka kuinka käyttäytyisivät huonosti niin silti asiakkaan on pakko mennä sinne ja ostaa hyvin paljon heiltä.
 

Mack

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Samalla paljastui, että asiakaspalvelija 2 ei ollut Canal+:aa päättänyt 31.9. kuten sovittiin. Tämä aspa 3 lupasi sen hoitaa, mutta minulle tulee nyt maksettavaksi Canal+ näiltä kuudelta päivältä. En jaksanut alkaa siitä enää riitelemään vaan maksan mukisematta. Olisi pitänyt jaksaa silloin 1.10. jo soittaa kun huomasin että kanavat näkyy edelleen.

Kaikki kolme puhelua aspaan ovat tuntuneet sujuvan ihan hyvin, on tullut sellainen olo että asiat on nyt järjestyksessä. Sitten kuitenkin myöhemmin on selvinnyt, ettei aspa ole pitänyt lupauksiaan.

Juuri tuo on minusta se suurin mysteeri johon itse haluaisi vastauksen. Missä kohtaa sitä ketjua se homma kusee? Unohtaako se aspa pistää sen tiedon koneelle, vai ovatko koneet niin kivikautisia etteivät ota tietoa vastaan, vai ovatko ohjelmat niin päin helvettiä etteivät ne tajua mitä sinne syöteteään, mikä hemmetti siinä aina voi olla syynä?
 

Prookie

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Juuri tuo on minusta se suurin mysteeri johon itse haluaisi vastauksen. Missä kohtaa sitä ketjua se homma kusee? Unohtaako se aspa pistää sen tiedon koneelle, vai ovatko koneet niin kivikautisia etteivät ota tietoa vastaan, vai ovatko ohjelmat niin päin helvettiä etteivät ne tajua mitä sinne syöteteään, mikä hemmetti siinä aina voi olla syynä?
Työpuhelimeeni tuli tuossa sitten jokin aika sitten outoja vastaajaviestejä. Viestit vaan tupsahtivat vastaajaani, ilman että kukaan oli yrittänyt minua tavoitella. Aivan oudoilta ihmisiltä ja sellaisista työasioista jotka eivät meidän yritystä voineet millään tavalla koskea. Soitin sitten DNA:n yritysasiakaspalveluun ja siellä kirjattiin ongelmani ylös ja luvattiin viimeistään seuraavana päivänä palata soittamalla asiaan. No, ei yllättäen soitettu. Muutamaan päivään ei kuitenkaan viestejä enää tullut, joten ajattelin että asia saatiin korjattua.

Sitten kuitenkin taas parin viikon päästä tuli kummallinen viesti vastaajaan, joten soitin uudestaan DNA:lle. Siellä asiakaspalvelija tarkisti koneelta, että järjestelmässä näkyy että olen kaksi viikkoa sitten soittanut ja ongelman selostanut. Jostain syystä ei sitten ole heille maistunut tuota ongelmaa selvittää ja korjata. Lupasivat taas selvittää asian ja palailla puhelimitse. Seuraavana päivänä sitten DNA:lta soitettiinkin ja sanottiin, että asia on korjattu.

Ainakin DNA:lla on siis järjestelmä mihin ongelmat kirjataan. Ihmetyttää kuitenkin että tuollainen asia voi jäädä hoitamatta, vaikka se on niiden järjestelmään kirjattu. Luulisi, että softasta saadaan helposti ulos tieto hoitamattomista töistä ja että näitä keskeneräisiä tehtäviä jotenkin seurataan?
 

Mack

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ainakin DNA:lla on siis järjestelmä mihin ongelmat kirjataan. Ihmetyttää kuitenkin että tuollainen asia voi jäädä hoitamatta, vaikka se on niiden järjestelmään kirjattu. Luulisi, että softasta saadaan helposti ulos tieto hoitamattomista töistä ja että näitä keskeneräisiä tehtäviä jotenkin seurataan?

Vaikka ei ihan sama asia olekaan, niin tuosta tuli mieleen tuo viimekeväinen ongelmani telkkarin kanssa ja ikuisuuden kestänyt korjaus. Sen ehdoton kohokohta oli siinä kun odotettiin jotain osaa saapuvaksi ja meni kaksi viikkoa. No meikäläinen sitten soitti, että mikä siinä mahtaa kestää ja siinä sitten kävi ilmi että oho, on se näköjään jo tullut saman tien kaksi viikkoa sitten. Kukaan ei vain ollut välittänyt huomioida asiaa. Kovalla intohimolla kaverit asiakkaiden telkkareita toki korjaavat. Koko operaatio kesti yli neljä viikkoa.
 

TAM

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers
Juuri tuo on minusta se suurin mysteeri johon itse haluaisi vastauksen. Missä kohtaa sitä ketjua se homma kusee? Unohtaako se aspa pistää sen tiedon koneelle, vai ovatko koneet niin kivikautisia etteivät ota tietoa vastaan, vai ovatko ohjelmat niin päin helvettiä etteivät ne tajua mitä sinne syöteteään, mikä hemmetti siinä aina voi olla syynä?

Ainakin vielä pari-kolme vuotta sitten Soneralla esimerkiksi juuri asiakaspalautteen käsittely perustui ihan vaan sähköpostien lähettelyyn eli mitään varsinaista järjestelmää heillä ei ollut. Tämä siis kuultuna kaverilta joka oli jollain lailla ko. systeemin kanssa tekemisissä. Tiedä sitten onko tilanne edelleen sama ja oliko totuus ihan niin karu kuin minulle annettiin ymmärtää, mutta silloin se ainakin kuulosti siltä, että homma ei voi toimia.
 

kesäesa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers, KalPa
Vähän jälkijunassa kirjoittelen tähän ketjuun, koska en jaksanut sitä noin viikko sitten nostaa. Soneralle lähtee ruusuja.

Soitin Soneran asiakaspalveluun samalla ilmoittaen, että Sonera KotiTV:n voisin tilata, jos jokin hyvä tarjous olisi voimassa. Pari ensimmäistä kuukautta ilmaiseksi ja 24kk sopimus tuli tehtyä, mutta Kuopiossa asuvana matkaan tuli yksi mutka. Tännehän ei Koti TV:tä saanut, joten Soneran puolelta tänne piti kytkeä jokin piuha(? en muista tarkalleen). Ilmoittivat sujuvasti, että tämä piuha(?) on asennettuna 25.9 mennessä. 23.9 tuli tekstiviesti Soneralta, jossa luki, että piuhan(?) asennus edistyy hyvää vauhtia. Seuraavana päivänä tuli uusi viesti, jossa luki, että Sonera laajakaistasi käynnistetään huomenna (25.9) klo 8-20 välisenä aikana. Seuraavana päivänä noin kello 13 tuli tekstiviesti, jossa luki, että Sonera Laajakaista on nyt käytettävissäsi. Asensin KotiTV:n ja kytkin laajakaistan tietokoneeseen.

Todella sujuvaa palvelua! Oli erittäin positiivinen yllätys näitä edellisiä kokemuksia luettuani.
 

Mack

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Soneraan liittyen voisi kysyä turkulaisilta palstalaisiltamme että miten eilinen Turun Kaapelin ja Soneran yhdistyminen teillä toimi? Lehdet kirjoittelivat, että telkkareita oli pimeänä ja Turun Kaapelin liikkeessä oli ihmisiä jonottamassa, jotta boxit päivitetään? Tiedottamista on myös kritisoitu.

Itse kysyin muutamalta tutulta ja he sanoivat, että asiasta tiedottaminen on ollut aivan luokatonta. Yksi kertoi, että sai jonkun kirjeen missä luvattiin että häneen otetaan yhteyttä siitä minkälainen korvaava kanavapaketti hänelle on suunniteltu, mutta ikinä ei kukaan mitään yhteyttä ottanut.

Onhan tuo varmasti vanhojen ihmisten näkökulmasta mielenkiintosta nykyaikaa, kun telkkarin katsomiseenkin pitää mennä päivittämään digiboksia jonnekin kaupunkiin.
 

Reilander

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko ja sen häijyt haittalevyt
Jos täältä ei löydy, niin sitten ei löydy mistään: Automuovi.OY.KEM
Vielä kun pyydät puhelimeen Järvisen niin homma hoituu varmasti.
Autoiluketjun viestistä tulikin mieleeni eräs asiakaspalvelutapahtuma.

Ostin taannoin uuden auton, tai siis vanha rohjohan se on.
Normitsekkailujen aikana huomasin pienen vian, joka uudella osalla olisi näppärästi korjattavissa.
Soitan merkkiliikkeeseen, sillä kyseistä osaa ei normi varaosakaupasta saa, kyselläkseni osan saatavuutta.
Latelin auton tarkat speksit, joiden avulla oikean osan saatavuuden takuulla saa selville.
Myyjä toteaa monologini jälkeen narisevalla nasaaliäänellä: Anna rekisteritunnus, tai valmistenumero, muuten emme voi auttaa.
No enhän minä mitään rekkariakaan ulkoa muistanut, kun vasta auton hommasin.
Lupasin palata asiaan, vaan enpäs palannutkaan.

Kolmen minuutin nettisurffailulla löysin Automuovin numeron ja sinne puhelua.
En ehtinyt kunnolla sanoa lausetta loppuun, kun luurin toisessa päässä ollut jannu jo tiesi mitä osaa hain.
Äijä muisti osan tilausnumeron ulkoa, tsekkasi että osaa on Ruotsissa, pisti sen tilaukseen, otti yhteystietoni ylös ja toivotti hyvää viikonloppua parissa minuutissa!
En tiedä oliko langan toisessa Colin Huntin mainitsema Järvinen, mutta hommansa ainakin osasi.
Peukkuja siis Automuovi Oy:lle.
 

Fiiu

Jäsen
Tällä kertaa positiivista palautetta niin Elisalle kuin Saunalahdellekin. Tähän kerrostalokiinteistöön tulee lokakuun alussa käyttöön kuituyhteys ja järjestelin tilauksia siihen malliin että se käyttöön saataisiin tuolloin.

...laitteet toimitetaan postitse kotiin ja tuon kaapelimodeemin voin viedä Elisa Shopitiin kun kerkiän. Lupasivat että tuota yhteyttä ei katkaista ennen uuden kytkentää.

Plussat molempiin suuntiin, toivottavasti ei tarvitse tähän ketjuun palata negatiivisissa merkeissä lokakuussa.

Yllättyneet voivat nostaa kätensä ylös. Alunperin kytkentäpäivä oli 7.10. ja se muuttui 13.10., tämä on hyvinkin ymmärrettävää vielä sillä asentajia on varmasti vain minimimäärä jolloin aikataulut voivat venyä.

Mutta: eilen selvisi että sitä vaadittavaa VDSL2-modeemia, mikä luvattiin toimittaa, ei ollut laitettu Elisalla tilaukseen/toimitukseen. Tänään tuli hetki sitten tekstiviesti jossa pyydetään kytkemään modeemi seinään ja vastaamaan viestiin kun ko. laite on kytketty. Laitetaan se kiinni kunhan se joskus vielä saapuu.

Uskomatonta että näinkin selkeä asia voidaan ryssiä Elisan taholta. Se siis siitä positiivisesta palautteesta. Pistää vituttamaan tuollainen.
 

Rocco

Jäsen
Elokuussa puhelinmyyjä soitti minulle saunalahden puolesta ja tarjosi liittymätyypin vaihtoa. No suostuin toki ku oli niin hyvä tarjous. Tarjosi vielä kaupanpäälle mokkulaa. No yllättäen laskuun tulikin 20,85€ summa mokkulaliittymästä. Soitin äsken puhelun saunikselle ja lupasivat tarkistaa nauhoitetun puhelun. Saa nähdä mitä tapahtuu. Innolla odotan saunalahden vastausta.

-Tinke-80
Nämä ovat näitä... Saunalahti ei itse asiakkailleen soita, vaan taitaa olla joku ihan oma puhelinmyyntifirma joka nuo ulossoitot tekee. Ja kun tietää millainen palkkausmalli siellä on, niin ei ihme että asiakkaat saavat aina "enemmän kuin toivoivat", tosin väärällä tavalla.
 

scholl

Jäsen
Stocka skarppasi. Kävin pe aamuna jo 8.30 jälkeen siellä aamiaisella ja sen jälkeen Herkussa ostamassa lihat viikonlopuksi ja siellä lihatiskillä oli erittäin ystävällinen ja palvelualtis nuori nainen. Nyt ei ollut mitään jonoa ja olin ainoa asiakas koko tiskillä. Osasi antaa vinkkejä, miten safka valmistetaan ja muutenkin oli iloinen koko ajan. Tuli hyvä fiilis viikonloppua varten. Samoin kenkäosastolla siellä oli yksi vanhempi nainen, joka meni ns. extra mailin asiakkaan vuoksi. En tiedä oliko hän joku virolainen, kun ei tuntunut puhuvan ihan täydellistä suomea. Joka tapauksessa hyysäsi ja juoksenteli koko ajan edestakaisin hakemassa jotakin, mitä minun kannattaisi ostaa. Joku sieni jäi sitten vielä puuttumaan, kun ne olivat loppu, mutta sanoi, että tule joku toinen kerta ostamaan. Vähän niinkuin Diilin Masku-tehtävässä eilen Sukari opasti: pitää osata myydä asiakkaalle riittävästi.
 

kyykäärme

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Yllättyneet voivat nostaa kätensä ylös. Alunperin kytkentäpäivä oli 7.10. ja se muuttui 13.10., tämä on hyvinkin ymmärrettävää vielä sillä asentajia on varmasti vain minimimäärä jolloin aikataulut voivat venyä.

Mutta: eilen selvisi että sitä vaadittavaa VDSL2-modeemia, mikä luvattiin toimittaa, ei ollut laitettu Elisalla tilaukseen/toimitukseen. Tänään tuli hetki sitten tekstiviesti jossa pyydetään kytkemään modeemi seinään ja vastaamaan viestiin kun ko. laite on kytketty. Laitetaan se kiinni kunhan se joskus vielä saapuu.

Uskomatonta että näinkin selkeä asia voidaan ryssiä Elisan taholta. Se siis siitä positiivisesta palautteesta. Pistää vituttamaan tuollainen.

Minä taas sain aikanaan Elliissalta kaksi modeemia. Toisen mukaan Shopitista ja toisen postissa.

Yhteystesti ei voinut mennä läpi, kun oli johdot jäänyt Elisalta kytkemättä talon seinustalta, mutta ei siitä minulle mitään ilmoitettu, ja itse jouduin soittamaan pitkiä puheluita, ja kokemaan pallottelua ihmiseltä toiselle. Välillä jätettiin linjalle roikkumaan ilman, että puhelu yhdistyi mihinkään.

Kolme ilmaista kuukautta sain lopulta ruinattua vastoinkäymisten takia, sekä bonuksena viisi ilmaista leffavuokrausta.
 

Ujcik#11

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Pittsburgh
Siis DNA!
Tilasin talooni laajakaistan. Ensimmäisenä päivänä tilaus käyntiin ja elettiin elokuun loppua. Kaksi viikkoa odottelin ja mitään ei tapahtunut. Soitin DNA:lle ja kyselin tarkempaa asennusaikataulua. DNA:lta sanoivat ettei taloomme voida avata laajakaistaa ennen kuin taloon tehdään tarvittavat valokuitu/kaapeloinnit. Tästä ei tietenkään minulle mitään ilmoitettu. Taloon pitää asentaa kiinteistökaapeli jonka hinta on vaatimattomat 1880 €. Ei muuta kuin tilaamaan DNA:lta jolla nyt sattui monopoli olemaan alueellamme. Luvataan asennus syyskuun puoleenväliin mennessä. Odotin, odotin ja taas odotin. Soitin Syyskuun loppupuolella ja sanoivat asiakspalvelusta että asentajat ovat "unohtaneet" tai jotain hämminkiä on. Syyskuun lopussa siis sanoivat että meidän virhe, huolehdimme että asennus sujuu nyt aivan lähipäivinä. Pyysin myös toimittamaan VDSL poksin (tai jokin sellainen modeemi) Sanoivat että koska tilaiusta ei voitu tehdä, boksia lähetetty joten korjasivat virheen ja aikoivat lähettää boksin suoraan postissa. Soitin erittäin kiukkuisen puhelun eilettäin, että onko se asennus tulossa ? Sanoi, ettei asennuksesta tai boksin lähettämisestä ole mitään merkintöjä missään, mutta selvittelevät asiaa....

Tilasin laajakaista jumalauta elokuun lopussa, eikä vieläkään lokakuun 12 päivä näy kiinteistökaapelia, laajakaistan asentajaa, boksia... Tekisi mieli peruttaa koko laajakaista ja miettiä muita ratkaisuja.
 

expertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Brodeur, Hughes bros., Dawson Mercer, NJD, HPK
DNA:lta jolla nyt sattui monopoli olemaan alueellamme.

Tämä on yllättävän yleinen harhakuva.

Ketään operaattoria ei kielletä rakentamasta omaa verkkoaan johonkin.
Muut operaattorit eivät vain ole nähneet kannattavaksi kuiduttaa asuinaluettasi. Toki sen vanhan infran ja putkituksen omistajat ovat silloin vahvimmillaan, kun kaapelin vetoa on vähemmän. Aika kaukana monopolista siis.
 

rosnäs

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ei yllätä.

Minulla DNA oli etukäteen ilmoittamatta jakanut yhdellä laskulla olleen palvelukokonaisuuden useampaan ja kaivanut arkistojensa syövereistä jo 3 vuotta sitten vanhentuneen osoitteeni, joten laskut eivät enää tulleet perille, vaikka 3 vuotta olivat tulleet ihan ok osoitteella.

Samassa yhteydessä olivat muuttaneet niin ikään etukäteen kertomatta aikaisemmin suoraveloituksella menneet laskut siten, että suoraveloitus ei enää toiminut. Näin ollen en pystynyt hoitamaan maksuja. Laskuja ei kuulunut, kunnes postissa joku oli ilmeisesti ihmetellyt osoitettani ja kantoivat sitten läjän väärällä osoitetiedolla olevia sulkemisuhkaisia maksukehotuksia nykyosoitteeseeni. Maksukehotuksista ei käynyt ilmi, mitä laskuja ne koskivat ja varsinaisia laskuja en siis koskaan saanut. Varmuuden vuoksi maksoin kaikki mahdolliset kehotukset, jotta palveluita ei katkota ja lähetin kirjallisen reklamaation ja oikaisupyynnön. Reklamaatioon ei viikkoon vastattu, joten soitin aspaan, joka kertoi, että heillä ei ole mitään tietoa mistään eivätkö näe yhteydenottoani. Sain kuitenkin selville, että osoitetietojani ei oltu oikaistu kirjallisesta reklamaatiosta huolimatta.

Lähetin uuden kirjallisen reklamaation, johon ei myöskään vastattu. Viikon kuluttua tästä soitin jälleen aspaan eivätkä siellä vieläkään tienneet asiasta mitään, mutta nyt kävin aspan henkilön kanssa kaikki tiedossani olevat sopimukseni läpi ja pyysin muuttamaan järjestelmään voimassaolevan osoitteeni jokaiseen mahdolliseen kohtaan, jota laskutuksessa tai missä tahansa postituksessa käytetään. Viimeisestä kirjallisesta reklamaatiosta on neljä viikkoa aikaa eikä siihen tietenkään ole lainkaan vastattu. Posti ei edelleenkään tuo laskuja, joten epäilen osoitetiedoissa edelleen olevan virheitä. Yritin laittaa kaikki mahdolliset asiakastunnukseni, joita siis dna oli arponut laskutuksen muuttamisen yhteydessä lisää, suoraveloitukseen, jotta laskut tulisi maksettua vaikka en itse niitä saisikaan, jotta palvelut eivät katkea. Osan laskuista tarvitsisin paperimuodossa kirjanpitoon, mutta se ongelma täytyy ratkaista myöhemmin.

Lienee sanomattakin selvää, että palveluntarjoaja olisi jo vaihtunut moneen kertaan, jos se vain olisi mahdollista.
 

Siim72

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, L.A. Kings

Postin pitää selvittää kaikki 1.lk/priority(esim. laskut) kirjeet vaikka asukas olisi muuttanutkin vuosia aiemmin pois. Yleensä toimipaikassa säilytetään jokaisen muuttaneen asukkaan tiedot kaksi vuotta (poismuuttopäivästä 2v eteenpäin). Jos uusi osoite ei selviä toimipaikan rekisteristä, niin käsittääkseni jokainen (ilmoitettu) postinsaaja löytyy nykyisen osoitteen kera tietokonejärjestelmästä. Suosittelen siis olemaan yhteydessä myös postiin, jotta vanhalla osoitteella tulevat laskut löytäisivät perille.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Pankkia vaihtamassa

Sampo sulki tilit ja kortit sovittua aikaisemmin jättäen minut ilman toimivaa maksukorttia. Onneksi sohvan tyynyjen välistä löytyi muutama kolikko...
 

scholl

Jäsen
Sampo sulki tilit ja kortit sovittua aikaisemmin jättäen minut ilman toimivaa maksukorttia. Onneksi sohvan tyynyjen välistä löytyi muutama kolikko...

Käteinen on hyvä väline. Mulla meni aikoinaan joku 15 vuotta sitten niin kauan aikaa saada Saksassa automaattikortti, etten sitten jaksanut sitä edes käyttää, kun se tuli. Huomasin aika hyväksi ratkaisuksi sen, että hakee vaikka kerran kuussa rahaa pankista ja säilyttää sitä pöytälaatikossa. Ottaa sitten aina mukaan sen verran, kun meinaa muutamana päivänä käyttää.
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
- - -
Huomasin aika hyväksi ratkaisuksi sen, että hakee vaikka kerran kuussa rahaa pankista ja säilyttää sitä pöytälaatikossa.
- - -

... ja sinun osoitteesi oli ?

Kaverini asuin Jäken keskustassa Sibeliuksenkadulla ja oli ahkera ulkomailla reissaaja sekä myös viskin ystävä, joten hän toi Suomessa kalliita viskejä halvemmalla ulkomailta. Kunnes yhtenä päivänä kotiin tultuaan huomasi että asunnossa oli käynyt varkaita ja kaikki viskitkin oli viety. Nykyään kuulema juo kaikki sitä mukaa kun hankkii.

Mutta asiaan. Onko se laadukasta asiakaspalvelua, kun usein (liian usein) törmään seuraavaan tilanteeseen: K-Marketin, Prisman tai vastaavan infopisteessä olen laittamassa päivittäistä 2€ pitkävetoani, niin edellä olevalla asiakkaalla on joku ongelma. Sitä sitten ihmetellään hetki ja pian siinä on kaikki asiakaspalvelupisteen kolme tai neljä mimmiä päivittelemässä tapahtunutta. Ja suma seisoo. Miksei tämä yksi ihminen saa työtään tehdyksi? Miksi nämä kaksi tai kolme palvelijaa jättävät oman työnsä ja jäävät ihmettelemään tuota yhtä juttua? Kertokaa, please.
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Miksi nämä kaksi tai kolme palvelijaa jättävät oman työnsä ja jäävät ihmettelemään tuota yhtä juttua? Kertokaa, please.

Tätä on myös tullut usein ihmeteltyä.
Vähän asiaa sivuava ihmettelyn aihe on "pissismyymälöiden" asiakaspalvelu eli siis tälläisten myymälöiden, jossa on nuoria naisia töissä. Lähinnä videovuokraamot, kioskit jne...
Kuinka usen tuollaisissa paikoissa palvelutiskin on valloittaneet ne työntekijän seitsemän pissiskaveria, eivätkä he tee elettäkään, että maksava asiakas pääsisi tiskille. Siinä vaan jauhavat paskaa sen kaverinsa kanssa. Ärsyttää.
 

Isle of Man

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, TuTo
Jälleen sai havaita kuinka pienestä on hyvä asiakaspalvelu kiinni. Kiitokset suuntautuvat tällä kertaa niinkin mystiseen osoitteeseen kuin Kajaaniin ja ravintola Toreroon.

Oltiin duunireissulla porukalla syömässä Torerossa ja luonnollisesti otettiin aivan sekalainen tilaus, joillekin alkupaloilla, joillekin alkudrinkeillä, joillekin viinipulloilla, jälkkäreillä jne. ja luonnollisesti maksut erikseen.

Tarjoilijana ollut nuorehko mies hoiti homman kyllä pirun hyvin. Haisteli alkuun pöytäkunnan mielenlaadun, siirtyi rennompaan, mutta edelleen asialliseen palvelutyyliin, pari pikku läppää ja kaikille ensimmäiset tuotteet nenän eteen. Safkat tulivat ajallaan ja homma rullasi muutenkin eteenpäin läpi ruokailun kuten pitikin. Maksut ilman häslinkiä ja peruskohteliaisuudet päälle.

Lopputulema pikku viiteseliäisyydellä ja hyvällä asenteella erinomainen ja koko poppoolla hyvä mieli parituntisen aterioinnin päätteeksi.
 

Bone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buccaneers, Lightning
Sonera yllätti positiivisesti

Viikko sitten kun tulin kotiin, avasin koneen ja tsekkasin sähköpostin. Soneralta laajakaistalasku, otetaas talteen. Loppusumma 696 euroa ja rapiat päälle. Mitä helvettiä??? Tutkin laskua tarkemmin, 502 euroa loppulaskua määräaikaisen laajakaistaliittymän päättämisestä. Joo-o, en ole todellakaan muuttanut mitään.

Olen vuokralla SATO:n talossa ja taloon on tullut Soneran valokuituliittymä. Joku tai jokin Soneralla on todennut, että tolla kaverilla on laajakaistaliittymä tuolla ja nyt kun talossa on Valokuitu, niin sehän alkaa käyttämään sitä. Hintaa nostaa vielä kaikki KotiTV:n määräaikaiset kanavapaketit ja muut.

Noh, kello oli yli 17 ja Ilveksen peliinkin piti lähteä. Soittoa vaan Soneralle ja alle viiden minuutin jälkeen aspan kanssa puhumaan. Jamppa vastaa ja asiaa selvittämään. Aluksi sanoi että jättää sen liittymän muutoksen maksamatta, mutta siltikin kuukauden laajakaista+kanavapaketit+sportify ei tee yli 190 euroa.
Onneksi oli fiksu kaveri puhelimessa, sanoi että ei pidä mua turhaan linjalla vaan laskee niitä summia ja ilmoittaa mulle. Pelissä ollessani tuli tekstari että soittaa maanantaina ja kertoo tarkat summat.

Näin kävikin ja kaikki meni täysin oikein. Olin yllättynyt että Soneran aspa hoitaa asiansa. Tosin, kaveri kuulosti melko fiksulta. Joku 20-vuotias pissis varmasti olisi hoitanut kaiken ns. päin vittua, kuten 1½ kk sitten kun piti kanavapakettia tilata. Ei mennyt ihan niin kuin hän väitti.

Joten osataan siellä Soneran aspassakin, ainakin joku. Odotan jo seuraavaa laskua, mitä kivaa siinä on.
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Tarjoilijana ollut nuorehko mies hoiti homman kyllä pirun hyvin. Haisteli alkuun pöytäkunnan mielenlaadun, siirtyi rennompaan, mutta edelleen asialliseen palvelutyyliin, pari pikku läppää ja kaikille ensimmäiset tuotteet nenän eteen. Safkat tulivat ajallaan ja homma rullasi muutenkin eteenpäin läpi ruokailun kuten pitikin. Maksut ilman häslinkiä ja peruskohteliaisuudet päälle.

Lopputulema pikku viiteseliäisyydellä ja hyvällä asenteella erinomainen ja koko poppoolla hyvä mieli parituntisen aterioinnin päätteeksi.
Toivottavasti muistitte tipata häntä kunnolla hyvästä palvelusta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös