Soitin numeroon 0306 2275 15, joka on Samsungin tukinumero. Tämä siksi, että Samsungin läppärini hajosi ja ostopäivänä minulle sanottiin, että tietokone tullaan hakemaan kotoa korjattavaksi ja palautetaan takaisin, mikäli koneeseen joskus jotain ongelmia tulee. Soitin aiemmin kirjoittamaani numeroon ja esitin asiani ensimmäiseksi vastanneelle henkilölle. Hän väitti, että tietokoneita ei tulla hakemaan kotoa vaan minun pitää itse viedä se joko Saloon, Vantaalle tai vaihtoehtoisesti sinne, mistä ostin tuotteen. Kerroin, että näin ei todellakaan ole, vaan että tietokone tullaan hakemaan minun kotoani korjattavaksi. Hän selvitteli asiaa hetken ja totesi, että minä olen väärässä. Jankutin asiaa noin kymmenen minuuttia, kunnes totesin, että soitan sinne mistä alunperin ostin koneen ja palaan asiaan.
Soitin sinne, mistä koneen ostin ja he olivat tyrmistyneitä saamastani vastauksesta. Käskivät minun soittaa uudestaan tukinumeroon ja pysyä kannassani.
Soitin uudestaan, puhuin eri henkilön kanssa kuin ensimmäisellä kerralla, mutta hän väitti samaa asiaa minulle. Tietokoneita ei kuulemma tulla hakemaan kotoa, koska ne ovat niin kevyitä. Jankutin uudestaan noin kymmenen minuuttia ja olin jo todella ärsyyntynyt. Lopulta pyysin saada puhua kolmannelle henkilölle.
Tässä kohtaa lienee syytä mainita, että kaksi ensimmäistä minun kanssani puhunutta olivat ilmeisesti ulkomaalaistaustaisia naishenkilöitä, sillä heidän suomen kielen taitonsa ei ollut kauhean hyvä. Oikeastaan se oli melko huono. Kolmas henkilö oli suomalainen mieshenkilö, mutta hän sanoi (suora lainaus) "en tiedä kuinka sinua on kusetettu, mutta me emme tietokoneita nouda". Sanoin, että olette väärässä ja aion soittaa vielä uudestaan.
Toinen puhelu sinne, mistä kone ostettiin ja he sanoivat, että soittavat itse tukipuhelimeen ja selvittävät asian. Hetken kuluttua he soittivatkin minulle ja käskivät soittamaan uudestaan ja pyytämään erästä herraa puhelimeen.
Kun soitin kolmannen kerran tukinumeroon, tämä mies vastasi ja hänen kanssaan asia selvisi loistavasti ja nopeasti.
En voi silti kuin ihmetellä kolmen ensiksi vastanneen ihmisen epäpätevyyttä tuollaiseen ammattiin, jossa pitäisi tietää mitä palveluita heille kuuluu.
Kokonaan tuohon puhelinrumbaan meni noin tunti, josta Samsungin kanssa varmaan jonotuksineen 55 minuuttia ja loppu aika sen paikan kanssa, josta kone ostettiin. Tai no mitä sitä kiertelemään, helvetin iso kiitos Veikon Koneelle Ideaparkkiin. En tule koskaan enää ostamaan mitään Samsungin tuotteita, niin huonoa palvelua sieltä sain.