Vihje välttää Jyväskylän Motolandia -autokorjaamoa (Jyskä)
Tästä tapauksesta on jo jonkin aikaa, mutta kerrotaanpa viimeinkin. Aiemmin olen kehunut kyseistä korjaamoa tässä samaisessa ketjussa, mutta nyt joudun moittimaan. Ilmeisesti korjaamolla menee nykyään ns. huonosti, koska perivät asiakkaalta tekemättömästä työstä.
Olin sopinut auton normaalin km-huollon etukäteen ja kysynyt siihen hinnan. Nuori rasvakoura katsoi hinnastosta ohjehinnan ja ilmoitti sen asiallisesti. Olin tyytyväinen, sillä vaikka eräs kilpailija lupasi samaisen huollon hieman halvemmalla, ratkaisi Motolandian lähempi sijainti asian.
Kun menin autoa hakemaan, hinta olikin yli 100 euroa sovittua suurempi, vaikka mitään muuta kuin hinnastossa tehtyjä toimenpiteitä ei oltu tehty. Ilmaisin tyytymättömyyteni, johon tällä kertaa paikalla ollut paikan omistaja sönkkäsi, että he sentään antavat huollolle takuun. Totesin, että takuu kuuluu normaaliin kuluttajasuojaan muutoinkin, eikä tuollainen asia ole nyt tässä ns. pointti vaan se, että minulle luvattiin huolto selkeään hintaan, eikä se nyt pidä paikkansa.
Omistaja ilmoitti, että hän ei suostu tinkimään työn hinnasta, mutta pudotti kuitenkin hintaa muutaman kympin ja kysyi, pääsemmekö yhteisymmärrykseen. Tässä vaiheessa hän oli jo moittinut poikansa (nuorempi rasvakoura), joka oli mennyt muka erehdyksessä lupaamaan halvemman hinnan. Olin laiska, enkä jaksanut alkaa enää vääntää, vaikka tietenkin olisi pitänyt. Maksoin alennetun hinnan, mutta tein sentään rasvakouralle selväksi, että hän menetti juuri uskollisen asiakkaansa.
Opetus: vaadi aina sovittu hinta kirjallisena!!! Toinen korjaamo antoi hinnan kirjallisena, mutta kuten todettua, logistisista syistä en sitä valinnut. No, seuraavalla kerralla valitsen.