Autosta meni remmeltäessä sisustuksesta yksi "kate" rikki ja sattumalta löysin varaosia tarjoavan purkaamon yhteystiedot ja päätinkin lähettää sinne sähköpostia puuttuvasta rikkinäisestä osasta. Heti seuraavana päivänä tulikin soitto, että kyseinen osa saadaan järjestettyä, samalla päätin sitten kysäistä toista vaihtoa kaipaavaa osaa, sekin löytyi, hinnastakin päästiin yhteisymmärrykseen, aivan loistavaa asiakaspalvelua. Tänään sitten hain matkahuollosta paketin, ensimmäinen ihmetyksen aihe tuli, kun hinta olikin jotain muuta, kuin puhelimessa puhuttiin, noh hintahan oli sitten alv0%. Noh, tuo ei meikäläisen maailmaa kaada, kunhan saa auton kuntoon, kun on tarkoituksena vaihtaakin se. Sitten sieltä tulikin aivan väärän vuosimallin osat, sähköpostissa nimenomaan mainitsin oikean korimallin ja vuosiluvut, joina tuota korimallia on valmistettu. Päätinpä sitten soittaa purkaamolle ja vielä vitutuksissani täysin asiallisena kysäisin, että mitäs tehdään, kun tuo rahdinkin osuus jäi tietysti mulle maksettavaksi. Vastauksena tämä rasvanäppi/rasvanäppien johtaja sitten väitti puhelussa sanoneensa, että kyseessä on eri vuosimallin osa, mutta olen aivan 100% varma, ettei siitä ollut puhetta, sillä tiesin uudemman/vanhemman sopimattomaksi autooni. Herran kanta oli siis tämä ja siitä ei tingitty. Summahan nyt ei ole kuin reilun satkun, mutta lopullisesti kuppi meni nurin siinä vaiheessa, kun tämä pelle rupesi valehtelemaan sanoneensa tuosta vuosimallista.
Ikinä en ole kuluttaja-asiamiestä harkinnutkaan, mutta onkohan hänellä tällaiseen tapaukseen mitään kantaa? Kun osilla ei kuitenkaan ole vaihto-/palautusoikeutta, mutta kun toimitetut tuotteet eivät ole sitä, mitä tilasin, sähköpostikin on vielä tallessa.