Laadukasta asiakaspalvelua

  • 1 936 886
  • 6 860

J.Petke

Jäsen
Tunteekos kukaan kuluttajansuojalakeja yms. siltä osin että onko mitään lakia, joka "pakottaa" kaupan myymään tuotteen sillä hinnalla mitä hyllyssä lukee, vaikka hyllyhinta olisi matalampi kuin yrityksen hinnoittelujärjestelmissä oleva hinta. Siis pl. "selvä" virhehinta, esim. pilkku väärässä paikassa tms.

Näin näppituntumalta sanoisin, että minkään kaupan ei ole pakko myydä mitään jos ei halua. Tuote voi olla vaikka "myyntikiellossa".
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Oletetaan että lehti-ilmoituksessa tms. on myyjä on antanut vahingossa väärän hinnan tuotteelle. Ilmiselvästi erehdyksessä annettu hinta on kuitenkin selkeä tapaus. Älyttömällä tappiolla ei ole pakko myydä vaikka tavaraa olisi varastossa. Toisin sanoen tilanne on tämä mikäli annettu hinta ei näytä "kohtuulliselta ottaen huomioon tavaran laatu ja ominaisuudet". Jos liikkeen lehti-ilmoituksessa tarjotaan muualla noin 1500 euroa maksavaa televisiota hintaan 500 euroa, niin on varmaan kohtuullista antaa myyjän olla myymättä tavaraa roimalla tappiolla. Kuluttajien normaalijärkinen enemmistö ymmärtää muutenkin että kyseessä on virhe.

Tilanne on toinen jos alaspäin tehty hinnoitteluvirhe on niin pieni, ettei hintaa voi kiistattomasti päätellä virheelliseksi. Silloinkin kauppiaan pelastaa disclaimer "tarjous on myymäläkohtainen ja voimassa pp.kk. saakka tai niin kauan kuin tavaraa riittää". Pienissä virheissä kauppias saattaa käytännössä ja ihan hyvän asiakaspalvelun hengessä olla taipuvainen ottamaan jonkin verran takkiinsa. On tietenkin ihan tapauskohtaista, kuinka suuri hinnoitteluvirheen on eri tuotteiden kohdalla oltava, jotta annettua hintaa voidaan pitää selvästi virheellisenä.

Jos kyse on virheellisesti annetusta halvemmasta hyllyhinnasta (ei lehtimainos tai vastaava), niin kauppiaana minä myisin ainakin ekalle ostajalle tuotteen hyllyhinnalla. Sitten korjaisin oikean hinnan hyllyyn välittömästi. Saatan tämänkin jälkeen myydä tuotteen halvemmalla vielä muutamalle muullekin asiakkaalle, mikäli he ovat pyörineet liikkeessä ja nähneet väärän hinnan. Kaikki tämä tietysti sillä edellytyksellä, että myös väärää hintaa on saattanut pitää jollakin tavalla mahdollisena.
 

thv294

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Tottenham Hotspur
Tunteekos kukaan kuluttajansuojalakeja yms. siltä osin että onko mitään lakia, joka "pakottaa" kaupan myymään tuotteen sillä hinnalla mitä hyllyssä lukee, vaikka hyllyhinta olisi matalampi kuin yrityksen hinnoittelujärjestelmissä oleva hinta. Siis pl. "selvä" virhehinta, esim. pilkku väärässä paikassa tms. [/b]"

Itse sain äsken Anttilasta kengät alennuksella normihinnan sijaan, koska kyseinen hintalappu oli kengissä kiinni. Normaalihinta 79,90, maksoin 49,90. Koneelta tuli normaali hinta, ja kun kysyin asiasta kassaneiti soitti osastolle, josta kerrottiin kyseisen alennuksen loppuneen, mutta että saisin kengät viidelläkympillä kun se hinta kerran oli jäänyt esiin.

Lain mukaan kaupan ei noin tarvitsisi tosiaan menetellä, mutta hyvää asiakaspalvelua tuo toiminta toki on. Ja kaupalle varmaan osin myös parempi, koska en ehkä olisi 80 e maksanut työkengistä ihan nikottelematta. Lisäksi "huijatun"oloinen asiakas (omasta mielestään) ei välttämättä heti palaa samaan liikkeeseen.
 

leivoja

Jäsen
Suosikkijoukkue
St Pauli - Non established since 1910
Silmiini ei osunut Pahaa asiakaspalvelua -ketjua, mutta tulkittakoon tämä sarkastisesti hyväksi. Kampin Guess-myymälä on vaihtanut paikkaa ja tilalle on tullut Calvin Klein -myymälä.

Yksi asia on kuitenkin säilynyt, nimittäin palvelun ala-arvoisuus. Asiakasta ei noteerata millään muotoa. Myyjät keskustelevat toistensa tai kavareidensa kanssa koko asioinnin ajan. Asiakas on ilmaa, ellei tämä satu olemaan miesmalli, puolijulkkis tai davidbeckham.

Sama pätee Turun Element-nimisessä vaatekaupassa. Jeesus kuinka arroganttia voi palvelun käänteinen toiminta liikkeessä olla.
 
Yksi asia on kuitenkin säilynyt, nimittäin palvelun ala-arvoisuus. Asiakasta ei noteerata millään muotoa. Myyjät keskustelevat toistensa tai kavareidensa kanssa koko asioinnin ajan. Asiakas on ilmaa, ellei tämä satu olemaan miesmalli, puolijulkkis tai davidbeckham.

Sama pätee Turun Element-nimisessä vaatekaupassa. Jeesus kuinka arroganttia voi palvelun käänteinen toiminta liikkeessä olla.

Tuossahan tehdään kauppareissu helpoksi - ei mene rahaa ylihinnoteltuihin merkkituotteisiin!
 

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Silmiini ei osunut Pahaa asiakaspalvelua -ketjua, mutta tulkittakoon tämä sarkastisesti hyväksi. Kampin Guess-myymälä on vaihtanut paikkaa ja tilalle on tullut Calvin Klein -myymälä.

Yksi asia on kuitenkin säilynyt, nimittäin palvelun ala-arvoisuus. Asiakasta ei noteerata millään muotoa. Myyjät keskustelevat toistensa tai kavareidensa kanssa koko asioinnin ajan. Asiakas on ilmaa, ellei tämä satu olemaan miesmalli, puolijulkkis tai davidbeckham.

Tuo on aivan totta. Suomessa on sellainen jännä ilmiö, että mitä kalliimpia tuotteita, sitä paskempaa palvelua. Kampin Vero Modassa, jossa on selvästi halvempaa kamaa kuin vaikka Guessillä, palvelu on loistavaa, Guessillä sitten taas todella heikkoa. Ainakin jenkeissä tilanne on päinvastainen. Mitä hienompi putiikki, sen loistavampaa palvelua. Tosin siellä nyt palvelu on joka puolella hyvää, mutta se loistavaa se on jossain New Yorkin Sohon ökykalliissa putiikissa.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Tuo on aivan totta. Suomessa on sellainen jännä ilmiö, että mitä kalliimpia tuotteita, sitä paskempaa palvelua. Kampin Vero Modassa, jossa on selvästi halvempaa kamaa kuin vaikka Guessillä, palvelu on loistavaa, Guessillä sitten taas todella heikkoa. Ainakin jenkeissä tilanne on päinvastainen. Mitä hienompi putiikki, sen loistavampaa palvelua. Tosin siellä nyt palvelu on joka puolella hyvää, mutta se loistavaa se on jossain New Yorkin Sohon ökykalliissa putiikissa.

Tätäkään ei voi kyllä ihan noin yksinkertaisesti yleistää. Nimittäin testattu useamman kerran työmatkalla käydä ns erittäin kalliissa liikkeissä täällä kotimaassa, kun päällä on räätälin tekemä musta liituraita ja jalassa ns paremmat kengät, palvelu on aina ollut hyvää, ellei erittäin hyvää..
Näinhän se silti ei pitäisi olla, koska massia kyllä löytyy ns tuulipukukansaltakin.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Suomessa on sellainen jännä ilmiö, että mitä kalliimpia tuotteita, sitä paskempaa palvelua.
SamSpade tuossa jo totesikin pukeutumisella olevan jotain vaikutusta. Itsekin olen valitettavasti tutustunut tähän ilmiöön. En tiedä tuotteiden kalleudesta ja palvelun suhteesta, mutta pukeutumisfaktorilla on merkitystä.

Omassa pukeutumisessani on selkeästi kaksi päälinjaa. Kategoria 1: mittapuku, silkkiskraga ja porvariskengät, tai kategoria 2: nysväinen outdoor-vaatetus, sis mm. kulahtaneet verkkarit. Yleensä en vaivaudu asioimaan kalliissa merkkitavaraliikkeissä paskaiset verkkarit jalassa, mutta asiakkaana minulla on tähänkin oikeus. Sama lompakko minulla on mukana rapalaliiviin sonnustautuneena kuin mitä mittapuvunkin povarissa kulkee.

Kun tarkemmin mietin, niin en muista 1-kategorian mukaisesesti pukeutuneena kohdanneeni Suomessa erityisen huonoa palvelua tällä vuosikymmenellä. Ainakin voidaan sanoa etteivät odotukset ole koskaaan alittuneet. Sen sijaan 2-kategorian kuteiden kanssa olen kohdannut selvää aliarvioimista asiakaspalvelijan puolelta. Tyypillisintä on palvelun antamatta jättäminen. Joissakin vahvasti provikkavetoisissa paikoissa kuten kodinkonemestoissa tuntuu olevan luonnon laki, että erityisen maksukykyisen näköinen asiakas palvellaan nopeasti ja vaikka väkisin. Jos asiakkaan kulahtanut habitus tuntuu viestivän niukoista käteisvaroista, niin palvelua annetaan tälle sitten jos aikaa jää. Toisin sanoen silloin, kun kyseinen asiakas ryhtyy kiusalliseksi ja ryhtyy varta vasten kinuamaan myyjältä palvelua.

On tietenkin selvää, että tarvitessani tietyissä paikoissa asiallista palvelua menen sinne räätälinpuku ylläni enkä perseen kohdalta kiiltävissä aleverkkareissa. Tämä johtuu pelkästään siitä, että haluan omalta osalta osalta kohentaa todennäköisyyttä saada osakseni hyvätasoista palvelua. Yleensä on vaan niin, että laadukkaan näköisesti sonnustautunut asiakas saa laadukasta kohtelua ryhtymättä polvirukoukseen. Mitäpä suotta käydä taisteluun tuulimyllyjä vastaan.
 
Viimeksi muokattu:

Setit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Washington Capitals
Tänään kävin eräällä shellillä P-Pohjanmaalla ja palvelu kassalla oli todella surkeaa. Täytin kuppini kahvilla ja menin kassalle. Toiselta kassalta vyöryy maailman vittuuntuneimman näköinen yli satakiloinen arviolta muutaman vuoden alle kaksikymppinen tyttö joka on asemalla työharjoittelussa. Katsoo minua pitkään ja huikkaan sitten että kahvi kiitos kun mitään ei ala tapahtumaan. Vastaus oli sarkastiseen sävyyn "no sitähän meillä riittää". Veloittaa minut, ojentaa vaihtorahoja ja juuri kun olen saamassa rahat hän vetää kätensä taakse ja kysyy "tarvitko kuittia?"... En tarvinnut, sain rahani ja pääsin pois tämän kauhistuttavan otuksen kynsistä.
 

Setit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Washington Capitals
Jos myyjä olisi ollut 55-kiloinen luumusilmä, tuo "palvelu" olisikin varmasti ollut Setit:in mielestä mukavaa pikku flirttiä..
Jaahas, mistäs tämän repäisit? Ensinnäkin mielestäni anorektikot ovat aivan hirveän näköisiä ja sairaita ihmisiä. Itse olen ollut asiakaspalvelijana ja tiedän, ettei työssä saa näyttää asiakkaalle jos joku asia vituttaa. Ja jos todella kuvittelet että myyjän ulkonäkö vaikuttaa mielipiteeseeni palvelun laadussa niin olet todella väärässä. Ihan sama minkä näköinen ihminen kassan takana seisoo, niin tuo palvelu on todella ala-arvoista... Todella vaikea kuvitella että edes se kuvitteellinen anorektikko flirttailee kenellekään naama norsunvitulla.
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquarta
Eiköhän Setitillä (taipuuko noin?) ole täysi oikeus olla vittuuntunut tuollaiseen palveluun. Minua ainakin vituttaisi vaikka myyjä olisi hyvännäköinen luumusilmä. Jonkinlaista asiakaspalvelun osaamista odottaisi kuitenkin tuollaisessa ammatissa. Minua vittutaisi sekin, jos minulle flirttailtaisiin, kun yritän ostaa kahvia. Ei siis pelkoa, että näin tapahtuisi, mutta jos tapahtuisi.

Kaikki 55-kiloiset eivät ole anorektikkoja, jos ihan tarkkoja ollaan.
 

Setit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Washington Capitals
Eiköhän Setitillä (taipuuko noin?)
Taipuu omasta Seteillä (Setti -> Setit), mutta ei hätää, kukaan muukaan ei ole vielä ymmärtänyt jutun juurta :D Ja onhan tuo toki monin tavoin hämärä nimimerkki jonka synnystä itsellänikään ei ole varmaa tietoa.

Grainger kirjoitti:
Kaikki 55-kiloiset eivät ole anorektikkoja, jos ihan tarkkoja ollaan.
Tiedän, mutta tuo KiVin heitto vaikutti automaattisesti siltä, että olin tuskastunut enemmän myyjän ylipainoon kuin palvelun laatuun.
 

Nebula

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Crosbyn Pingviinit ja Lindrosin Flyers
Ei nyt millään pahalla , mutta mun mielestä käsittämätöntä toimintaa poliiseilta. Ainoa oikea ratkaisu olisi ollut ottaa kortti pois helvetin pitkäksi aikaa ja kunnon sakot päälle että menee perille ettei tollasella alueella ajeta noilla vauhdeilla.

Todellakin käsittämätöntä. Itse sain kuivalla motarilla hyvällä kelillä ja pienellä liikenteellä 30km/h ylinopeudesta 100km/h alueella 500 euroa sakkoa.

Vittu raiskaajatkin saa vähemmän!
 

HemmoP

Jäsen
Suomen matkatoimisto, ostin heiltä pakettina matkan Lontooseen katsomaan Arsenal-ManU CL-matsia. Lippu oli ns klubilippu johon kuului ruokailu+juomaa stadionilla ja klubipaikka. Kaikki meni varauksineen ok ja maksoin matkan.
Parin päivän päästä tuli soitto, että eivät sitten saaneetkaan lippua ko. matsiin. Katsotaanko vaihtoehtoja ? Ok, tehkää tarjous. Uusi tarjous sisälsi edellisestä tarjouksesta huonomman hotellin ja lipun tavispaikalle määrittelemättömästi päätykatsomoon hintaan 700 euroa. Muuten paketin hinta pysyi samana, hieman alle 1.4k€. Kieltäydyin kohteliaasti kusi vitutuksesta ikenistä valuen.

Koska matka oli jo maksettu ja "varma", niin kerkesin mm uusimaan työaikataulut ja muutenkin orientoitumaan matsin näkemiseen.

Vitutuksen määrää ei voi laskea, ja suosittelenkin kaikkien urheilumatkoille lähtevien tekevän matkan omatoimisesti tai ainakin välttävän Suomen kusetustoimiston matkan "järjestelyitä".

Rahat sentään tuli muutaman päivän odottelun jälkeen takaisin jos nyt jotain positiivista tästäkin "asiakaspalvelun" nykymalliesimerkistä haluaa hakea.

Luonnollisesti mitään anteeksipyyntöä saati kompensaatiota johonkin muuhun matkaan ei tarjottu.

Eli lyhyesti, välttäkää koko lafkaa kuin sikainfluenssaa.
 

Jeffrey

Jäsen
Silmiini ei osunut Pahaa asiakaspalvelua -ketjua, mutta tulkittakoon tämä sarkastisesti hyväksi. Kampin Guess-myymälä on vaihtanut paikkaa ja tilalle on tullut Calvin Klein -myymälä.

Yksi asia on kuitenkin säilynyt, nimittäin palvelun ala-arvoisuus. Asiakasta ei noteerata millään muotoa. Myyjät keskustelevat toistensa tai kavareidensa kanssa koko asioinnin ajan. Asiakas on ilmaa, ellei tämä satu olemaan miesmalli, puolijulkkis tai davidbeckham.

Sama pätee Turun Element-nimisessä vaatekaupassa. Jeesus kuinka arroganttia voi palvelun käänteinen toiminta liikkeessä olla.

Hassujuttu. Viimeksi kun itse asioin tuolla Guessillä niin palvelu oli mahtavaa. Erittäin kaunis mimmi talutti minulle kokoajan vaatetta sovituskopille ja katto miten sopii. Ainoa ehkä valituksen aihe oli siinä, että en hirveästi mimmin kanssa saanut katsekontaktia aikaiseksi, hän kun katsoi lähes kokoaika hauistani. Ensimmäistä kertaa elämässäni sain kuvan siitä, miltä tuntuu olla isotissinen nainen.
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Silmiini ei osunut Pahaa asiakaspalvelua -ketjua, ... Sama pätee Turun Element-nimisessä vaatekaupassa.
Ai? Itse ihmettelen aina miten iloisesti Elementin naismyyjät heittävät moikat aina kun liikkeeseen astuu, vaikka mitä olisi tapahtumassa samaan aikaan.
Myös palvelualttius on tuntunut olevan joskus liiankin mallillaan, vaikka haluaisi vain itse tutkailla (suht kalliihkoja) vaatteita.
Johtuukohan kaikki tämä tosin siitä, että näytän kyllä ihan David Beckhamilta ....eikun, hetkonen.
 

leivoja

Jäsen
Suosikkijoukkue
St Pauli - Non established since 1910
stiflat ja jeffrey tässä selkeästi vahvistivat oman näkemykseni siitä, miksi en tuota palvelua saa. Olen vaan kaikessa yksinkertaisuudessaan niin vitun ruma. Kuka nyt rumaa ihmistä palvelisi.

Ehkä tuon vuoksi tilaankin lindebergini ja tigerofswedenini netistä...
 
Suosikkijoukkue
Hammer of the Gods. NHLssä suomalaiset.
Olimme bändimme kanssa keikalla Dante's Highlightissa tuossa pari viikkoa sitten.

Rumpalimme oli keikan jälkeen hieman nauttineessa tilassa ja kun alkoi nuokkumaan pöydässä niin kehottivat häntä lähtemään nukkumaan.
No, paikallinen poke osoitti asiakaspalvelua ja saattoi väsyneen rumpalimme hotellille asti. Olihan matkaa vain n 100m mutta silti!
Olimme sen verran kiitollisia että heitimme pokelle bändin sinkun tuosta hyvästä, ja jos tunnistat itsesi niin vielä kerran kiitos!

ps. rumpali kyllä tuli vielä perisuomalaiseen tyyliin takaisin baariin mutta se on taas eri tarina...
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
Ehkä tuon vuoksi tilaankin lindebergini ja tigerofswedenini netistä...

Häh, eihän rumat ihmiset tarvitse hienoja/kalliita vaatteita? Kumisaappaat ja kulahtanut tuulipuku päälle, sopeudut hyvin Porin katukuvaan. Ja Patasydän-paita vielä kaupan päälle niin hyvä on.

No joo, eipä meikäläinenkään mitenkään ihmeellisen siististi pukeudu yms. Mutta jos on jotain kalliimpaa menossa ostamaan niin kyllä sitä tulee mentyä heti myyjän luokse itse keskustelemaan, kysymään neuvoa yms. Ja ei nyt tule mieleen että olisi myyjiä tarvinnut etsiä sen ihmeemmin.

Tietysti jos jossain hienommassa vaatekaupassa lymyilee hyllyjen välissä anteeksi pyytävän näköisenä, hiplaillen ruotsalaisia kalsareita niin... niin.
 

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tätäkään ei voi kyllä ihan noin yksinkertaisesti yleistää. Nimittäin testattu useamman kerran työmatkalla käydä ns erittäin kalliissa liikkeissä täällä kotimaassa, kun päällä on räätälin tekemä musta liituraita ja jalassa ns paremmat kengät, palvelu on aina ollut hyvää, ellei erittäin hyvää..
Näinhän se silti ei pitäisi olla, koska massia kyllä löytyy ns tuulipukukansaltakin.

Ei tietenkään voi yleistää. Tuo Guess nyt vaan on loistava esimerkki myyjien tympeästä palvelusta. Eikä nuo vaatteetkaan juuri palveluun vaikuta, ainakaan omalla kohdallani. Kävin kävin Guessin putiikissa viime viikolla. Päälläni oli Guessin farkut, Calvin Kleinin paita, Dieselin kengät, kädessäni Calvin Kleinin laukku ja nenänpäällä heilui Pradan rillit. Myyjät keskittyivät patsastelemaan tiskin takana koko sen ajan kun olin liikkeessä. Minun lisäkseni liikkeessä oli toinenkin asiakas, mutta eivät myyjät häntäkään noteeranneet.
 

leivoja

Jäsen
Suosikkijoukkue
St Pauli - Non established since 1910
Häh, eihän rumat ihmiset tarvitse hienoja/kalliita vaatteita? Kumisaappaat ja kulahtanut tuulipuku päälle, sopeudut hyvin Porin katukuvaan. Ja Patasydän-paita vielä kaupan päälle niin hyvä on.

No joo, eipä meikäläinenkään mitenkään ihmeellisen siististi pukeudu yms. Mutta jos on jotain kalliimpaa menossa ostamaan niin kyllä sitä tulee mentyä heti myyjän luokse itse keskustelemaan, kysymään neuvoa yms. Ja ei nyt tule mieleen että olisi myyjiä tarvinnut etsiä sen ihmeemmin.

Tietysti jos jossain hienommassa vaatekaupassa lymyilee hyllyjen välissä anteeksi pyytävän näköisenä, hiplaillen ruotsalaisia kalsareita niin... niin.

Lienee sinulta mennyt ohi vanha viidakon sanalasku: Rumat ne vaatteilla koreilee.

Eikä tässä oikeasti ole kyse siitä, että tarvitsisin apua vaatteiden ostamisessa, koska mitä luultavammin tiedän niistä jo valmiiksi enemmän kuin nämä guessin meikkivoidelärvit. Kyse on kohtelusta, tasavertaisuudesta ja periaatteesta.

Sitä paitsi palvelu on Porin JC:ssä yhtä suolesta kuin Sellon URBissa. joten kaada sitä Karhua vaan itsellesi.
 

KiVi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nanna Karalahti
Jaahas, mistäs tämän repäisit?
Noh, noista tummentamistani kohdista minulle syntyi sellainen vaikutus, että myyjän ulkonäöllä oli jonkinnäköistä vaikutusta asiaan. Vähän virheellinen päätelmä, myönnän tarkennustesi jälkeen. Toimivathan nuo ulkonäköviittaukset tilanteen kuvauksenakin. My bad.

Tänään kävin eräällä shellillä P-Pohjanmaalla ja palvelu kassalla oli todella surkeaa. Täytin kuppini kahvilla ja menin kassalle. Toiselta kassalta vyöryy maailman vittuuntuneimman näköinen yli satakiloinen arviolta muutaman vuoden alle kaksikymppinen tyttö joka on asemalla työharjoittelussa. Katsoo minua pitkään ja huikkaan sitten että kahvi kiitos kun mitään ei ala tapahtumaan. Vastaus oli sarkastiseen sävyyn "no sitähän meillä riittää". Veloittaa minut, ojentaa vaihtorahoja ja juuri kun olen saamassa rahat hän vetää kätensä taakse ja kysyy "tarvitko kuittia?"... En tarvinnut, sain rahani ja pääsin pois tämän kauhistuttavan otuksen kynsistä.
 

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
Silja Linen asiakaspalvelu.
No ylipäätään se, että ovat täynnä virolaisia jotka kuulostavat todella tylyiltä - siitä ei jaksa enempää.

Mutta tämä äskeinen joka sanoi: "minulla loppuu nyt työvuoro.." kun olin siinä kyselemässä että jos vapautuisi parempi hytti niin ottaisin sen niin sen paremman hytin metsästys jäi nyt siihen.

Ja taidan edelleenkin antaa risteilyrahani Viking Linelle.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
No ylipäätään se, että ovat täynnä virolaisia jotka kuulostavat todella tylyiltä - siitä ei jaksa enempää.

Meikäläisellä ei todellakaan ole mitään veljeskansamme vastaan ja todennäköisesti kohtelu on lähinnä oman kansallisuuden ördäyksestä aiheutuvaa, mutta silti suhteessa erittäin harvoin, tai sanotaanko nyt kohteliaammin yllättävän harvoin, tulee kohdattua hyvää asiakaspalvelua virolaisilta. Tallinkin väistä-väistä*-asiakas"palvelu" on toki ihan oma lukunsa, mutta muutoinkin tuntuu, että parempi puhua englantia, niin palvelutaso parenee heti.. Tiedä vaikka luulevat ruotsalaiseksi.

* työntää kaljalavan varpaiden yli, kun sattuu kävelemään cash-free ohitse..
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös