Laadukasta asiakaspalvelua

  • 1 938 629
  • 6 860

Siim72

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, L.A. Kings
Olisin saanut palautettua myös, ainakin kaksi formatointikertaa sitten koneella olleet tiedostot, joten kyllä ne tiedostot sieltä saa vielä esiin vaikka levy olisi formatoitu, jos vain viitsii nähdä tarpeeksi vaivaa.

Oikeasti? Tämä onkin mukava kuulla, itse olen ollut siinä luulossa, että koneen formatointi hävittää tiedostot lopullisesti jonnekkin bittiavaruuteen. Pitääkin mutsille tuosta mainita, jotta hakee koneen nopeasti talteen ja vie johonkin toiseen paikkaan urkittavaksi. Olettaisin kuitenkin, että tuo formatoidun aseman "plärääminen" ei kovin vaivatonta hommaa ole, joten liikkeen tekemänä hintaakin voi olla?

Miten muuten voi olla edes mahdollista, että tiedostot on löydettävissä vaikka kovo olisi formatoitu pariinkin kertaan? Tai siis, konehan formatoidaan usein, vaikka viiruksen sattuessa kohdalle. Eli mikä on pointti formata kovo, jos tavara (dokumentit/viirukset) ovat silti olemassa?
 

Ruutiveijari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Olisin saanut palautettua myös, ainakin kaksi formatointikertaa sitten koneella olleet tiedostot, joten kyllä ne tiedostot sieltä saa vielä esiin vaikka levy olisi formatoitu, jos vain viitsii nähdä tarpeeksi vaivaa.
Riippuu täysin siitä onko päälle jo kirjoitettu. Formatointi ei pyyhi kovalevyä, se vain merkitsee tilan vapaaksi. Jos taas tähän päälle lähdetään asentamaan uutta käyttistä ja muita tiedostoja, niin tila allokoituu uudelleen ja näiden allejäänyttä ei enää ole pelastettavissa.
Eli mikä on pointti formata kovo, jos tavara (dokumentit/viirukset) ovat silti olemassa?
Koska vapaaksi merkityssä tilassa olevia ohjelmia ei enää ajeta tai huomioida muiden ohjelmien puolelta. Näin ne eivät voi käynnistyä tai virusten tapauksessa levitä.
 

Siim72

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, L.A. Kings
Riippuu täysin siitä onko päälle jo kirjoitettu. Formatointi ei pyyhi kovalevyä, se vain merkitsee tilan vapaaksi. Jos taas tähän päälle lähdetään asentamaan uutta käyttistä ja muita tiedostoja, niin tila allokoituu uudelleen ja näiden allejäänyttä ei enää ole pelastettavissa.

Eli, kun siellä liikkeessä ansesivat crackatun XP:n formatoidulle kovolle, niin se tarkoittaa, että tiedostot ovat lopullisesti menneet? Onko siis niin, että formatoidulta kovoltakin on mahdollista tavaraa pelastaa, kunhan "tyhjää" tilaa ei ole käytetty uudestaan?

Edit. Veijarille kiitos vielä selvennyksestä, kiitos myös kaikille muille vastanneille.
 
Viimeksi muokattu:

Ruutiveijari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Eli, kun siellä liikkeessä ansesivat crackatun XP:n formatoidulle kovolle, niin se tarkoittaa, että tiedostot ovat lopullisesti menneet?
Näiden alle jäänyttä ei enää kotikonstein ole pelastettavissa. Toki yrittää voi, hyvällä tuurilla ne halutut fiilut on yhä siellä vapaassa tilassa ja täysin luettavissa. Suurin virhe nyt kuitenkin olisi asentaa se recoveryohjelmisto siihen kovalevylle, mistä haluaa fiiluja pelastaa, koska tällöinhän jää taas uusia tiedostoja alle.
Onko siis niin, että formatoidulta kovoltakin on mahdollista tavaraa pelastaa, kunhan "tyhjää" tilaa ei ole käytetty uudestaan?
Juuri näin.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Hmm. Firman toiminta kuulostaa valitettavan tutulta. Siim72, ei kai kyseessä ole tamperelainen liike, jonka nimen voi vääntää muotoon "KolmikkoPehmeä"? Itse olen saanut tuosta koodinimellä suojatusta lafkasta ihan yhtä surkeaa palvelua aikanaan. Jos julkaisisin antamani palautteen täällä, saisin ikuisen pelikiellon palstalle sekä todennäköisesti jonkinlaisen syytteen.
 

Bone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buccaneers, Lightning
Jos julkaisisin antamani palautteen täällä, saisin ikuisen pelikiellon palstalle sekä todennäköisesti jonkinlaisen syytteen.

Todennäköisesti ehkä saisitkin. Mutta yv:llä olisin kiinnostunut kuulemaan lisää, jos kehtaat pistää.
 

grace

Jäsen
Suosikkijoukkue
CBJ
Edit. Korvauksista vielä. Ajurit nyt eivät ole oikeastaan minkäänarvoisia, ainakaan rahalla mitatessa. Kuitenkin heidän hävittämänsä xp:n levykkeet ovat jo hinnaltaankin suht kalliita. Joten uuden XP:n äitini meinaa jokatapauksessa vaatia, ei äitiäni ainakaan naurattanut, kun joku kloppi selitti ylpeänä kuinka oli ladannut netistä XP:n hävittämänsä aidon tilalle.

Ota yhteyttä BSA:lle. Loppuu kompuutteritohtorin vastaanotto melko nopeasti. Tuosta sovitusta maksusta on ehkä vaikea kiemurrella eroon, vaikka palvelu on ollut ala-arvoista. Jos summa olisi noussut yli 80 euron niin asia olisi kuulunut informoida teitä ja se olisi ollut helppo riitauttaa.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Todennäköisesti ehkä saisitkin. Mutta yv:llä olisin kiinnostunut kuulemaan lisää, jos kehtaat pistää.

Katsotaan jos tulen tuonne tamperelaisten miittiin, kertoilen asiasta sitten siellä. Suodatetun version toki, kuvaus antamastani palautteesta johtaisi poliisien paikalle saapumiseen.
 

Bone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buccaneers, Lightning
Edit. Korvauksista vielä. Ajurit nyt eivät ole oikeastaan minkäänarvoisia, ainakaan rahalla mitatessa. Kuitenkin heidän hävittämänsä xp:n levykkeet ovat jo hinnaltaankin suht kalliita. Joten uuden XP:n äitini meinaa jokatapauksessa vaatia, ei äitiäni ainakaan naurattanut, kun joku kloppi selitti ylpeänä kuinka oli ladannut netistä XP:n hävittämänsä aidon tilalle.

Täsmennäs vielä sen verran, että hävittikö se firma SEKÄ XP:n asennuslevyn ETTÄ product key:n, eli sen pienen tarranpalan, jossa on 25-merkkinen tunnus käyttöjärjestelmästä? Tuon product keyn pitäisi olla liimattuna koneeseen kiinni, juuri siitä syystä että ettei se huku. Meinaan jos product key on tallella, ja asennuslevy on napattu netistä, niin se ei ole "kovin" iso rikkomus. Mutta jos molemmat on napattu netistä, niin sitten vaan oikeasti BSA:lle viestiä, jos palvelu ärsyttää vieläkin.
 

Siim72

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, L.A. Kings
Täsmennäs vielä sen verran, että hävittikö se firma SEKÄ XP:n asennuslevyn ETTÄ product key:n, eli sen pienen tarranpalan, jossa on 25-merkkinen tunnus käyttöjärjestelmästä? Tuon product keyn pitäisi olla liimattuna koneeseen kiinni, juuri siitä syystä että ettei se huku. Meinaan jos product key on tallella, ja asennuslevy on napattu netistä, niin se ei ole "kovin" iso rikkomus. Mutta jos molemmat on napattu netistä, niin sitten vaan oikeasti BSA:lle viestiä, jos palvelu ärsyttää vieläkin.

Itseasiassa en tiedä onko product key tallella, tiedän kyllä mitä tarkoitat. Aika hankala se olisi hukata. Olen vain kuullut lähes koko tarinan äidiltäni, eli itse olen aika vähän ollut tekemisissä firman kanssa. Mutta ainakin XP:n asennuslevyt hävittivät. Ja firma ei toimi Tampereella, vaan Helsingissä. Ai, että noita sankareita löytyy useitakin.. Onneksi oman koneen huollot hoitaa kaveri, joka opiskelee alaa. Siltä saa apua jos tarvitsee ja varmasti voin luottaa.
 

Rapukäsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Itseasiassa en tiedä onko product key tallella, tiedän kyllä mitä tarkoitat. Aika hankala se olisi hukata. Olen vain kuullut lähes koko tarinan äidiltäni, eli itse olen aika vähän ollut tekemisissä firman kanssa. Mutta ainakin XP:n asennuslevyt hävittivät. Ja firma ei toimi Tampereella, vaan Helsingissä. Ai, että noita sankareita löytyy useitakin.. Onneksi oman koneen huollot hoitaa kaveri, joka opiskelee alaa. Siltä saa apua jos tarvitsee ja varmasti voin luottaa.
Onhan noita kaikennäköisiä nyrkkipajoja olemassa, mutta en mä ihan noin pahoista sekoiluista kyllä aikaisemmin ole kuullut. Tuosta "palvelusta" ei tosiaankaan kannata maksaa sentin senttiä ja vaikka eivät loppujen lopuksi mitään velottaisikaan, niin kannattaa heidän palveluitaan jatkossa välttää. Jos noin pahoja mokia ovat tehneet niin todennäköisesti sekoilevat myös jatkossa.

..toivottavasti muuten muistat kaveriasi hänen tekemistään huoltohommista ja antamastaan avusta. En nyt tarkoita rahallisesti, mutta kyllä muutaman asennuskaljan tarjoaminen helpottaa avun saamista myös jatkossa. Noihin "huoltoihin" saattaa vierähtää yllättävänkin paljon aikaa.
Nimim. V*ttuuntunut "mikrotukihenkilö"
 

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Pakko antaa positiivista palautetta poliisikaksikolle joka hoiti tänään velvollisuutensa ja kirjoitti minulle sakon, valitettavan ison tosin.

Annoin rehellisen vastauksen kun kysyttiin mihin kiire, minulla kun oikeasti oli kiire. Herrat toimivat normaalista poiketen äärimmäisen nopeasti, asiallisesti ja ystävällisesti ja saatiin homma hoidettua. Sain myös lupaamani hommat hoidettua ajallaan, tosin pirusti köyhempänä ja kettuuntuneena, mutta vain itseeni, en näihin poliiseihein.
 

Tpip

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, L'equip blaugrana, La Albiceleste, Raiders
Pakko antaa positiivista palautetta poliisikaksikolle joka hoiti tänään velvollisuutensa ja kirjoitti minulle sakon, valitettavan ison tosin.

Annoin rehellisen vastauksen kun kysyttiin mihin kiire, minulla kun oikeasti oli kiire. Herrat toimivat normaalista poiketen äärimmäisen nopeasti, asiallisesti ja ystävällisesti ja saatiin homma hoidettua. Sain myös lupaamani hommat hoidettua ajallaan, tosin pirusti köyhempänä ja kettuuntuneena, mutta vain itseeni, en näihin poliiseihein.

Sen muutaman kerran mitä olen joutunut asioimaan liikenteessä poliisien kanssa, on ollut asiakaspalvelu kyllä täyden kympin luokkaa. Molemmilla kerroilla ollaan oltu kiikunkaakun, lähteekö kortti vai ei. Silti asenne poliisin puolelta on ollut ymmärtävä, asiallinen ja joustava.

Joskus juttelin tästä enemmän poliisin kanssa ihan työkseen asioivan immeisen kanssa, kuulemma hyvin usein hyvää asiakaspalvelua tulee, kunhan itse on asiallinen.
 

tutzba

Jäsen
Sen muutaman kerran mitä olen joutunut asioimaan liikenteessä poliisien kanssa, on ollut asiakaspalvelu kyllä täyden kympin luokkaa.

Ajelin tuossa menneenä talvena moottoritietä Helsingistä kohti kotia. Kello oli jo sen verran, etten olisi jaksanut autossa enää istua. Edellä hidasteli joku ja kun lähdin ohittamaan ko. autoa, oli mittarissa 140 km/h. Jatkoin samalla nopeudella, liikennettä kun ei ollut yhtään pl. minä ja eräs mystinen valkoinen auto, joka lähti minun perääni. Siviilipoliisihan se siellä jännästi ajeli.

Noh, pysähdyttiin sitten hyvässä yhteisymmärryksessä Linnatuulen parkkipaikalle. Suoritettiin ihan perusrutiinit siihen alkuun, jonka jälkeen naispoliisi kysyi, mihin minulla on kiire. Vastasin rehellisesti, että tyttöystävä odottelee viereen.

Selvisin tapauksesta huomautuksella, en tiedä oliko tyttöystävällä vaikutusta tapahtuneeseen. En voi väittää, että seuraukset olisivat olleet reilut, mutta loppumatkan ajoin kiltisti nopeusrajoitusten mukaan.
 

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Ajelin tuossa menneenä talvena moottoritietä Helsingistä kohti kotia. Kello oli jo sen verran, etten olisi jaksanut autossa enää istua. Edellä hidasteli joku ja kun lähdin ohittamaan ko. autoa, oli mittarissa 140 km/h. Jatkoin samalla nopeudella, liikennettä kun ei ollut yhtään pl. minä ja eräs mystinen valkoinen auto, joka lähti minun perääni. Siviilipoliisihan se siellä jännästi ajeli.

Noh, pysähdyttiin sitten hyvässä yhteisymmärryksessä Linnatuulen parkkipaikalle. Suoritettiin ihan perusrutiinit siihen alkuun, jonka jälkeen naispoliisi kysyi, mihin minulla on kiire. Vastasin rehellisesti, että tyttöystävä odottelee viereen.

Selvisin tapauksesta huomautuksella, en tiedä oliko tyttöystävällä vaikutusta tapahtuneeseen. En voi väittää, että seuraukset olisivat olleet reilut, mutta loppumatkan ajoin kiltisti nopeusrajoitusten mukaan.

No tänään muistutus ei ollut mahdollinen. 18 paivasakkoa.
 

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
Sen muutaman kerran mitä olen joutunut asioimaan liikenteessä poliisien kanssa, on ollut asiakaspalvelu kyllä täyden kympin luokkaa.

Sama täällä.

Tosin oma asenne on se että jos esimerkiksi ylinopeuden takia sivuun vinkataan niin turha siinä on rutista kun paska on jo itse aiheutetusti housussa. Joskus myös työnpuolesta olin ajoittain poliiseiden kanssa tekemisissä eikä moitteen sijaa koskaan löytynyt asenteesta tai käytöksestä.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Neljästi olen asioinut poliisin kanssa ns. tositarkoituksella, ja pääasiassa inhimillistä toimintaa on tullut vastaan. Kerran oli tosin hiukan ylimielinen nuorehko konstaapeli yövuorossa, mutta kai hänen suhtautumisensa sai alkunsa omasta tyhmästä kysymyksestäni. Tosin vilpitön se oli, joten sikäli imeköön itse!
 

d00b

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Sen muutaman kerran mitä olen joutunut asioimaan liikenteessä poliisien kanssa, on ollut asiakaspalvelu kyllä täyden kympin luokkaa.

Itseltäni löytyy vähän päinvastaisia kokemuksia.. Ajelin tässä pari vuotta sitten kaverini kanssa arkiyönä noin puolen yön aikaan aivan nopeusrajoitusten mukaan taajamassa ja poliisit ajoivat vastaan. Katsoin peilistä, että kääntyivät ympäri ja pysäyttivät minut sitten hetken kuluttua.

Poliisi tuli autolle ja tervehdin siinä sitten ihan normaalisti, yllätyksellisesti poliisi ei siinä sitten vastannut hyvään iltaani vaan sanoi "ajokortti ja rekisteriote". Siinä sitten annoin ne ja sanoin ole hyvä. Kiitos jäi vastapuolelta uupumaan. Poliisi siinä niitä hetken tutkaili ja antoi takaisin johon tottakai vastasin kiitos. Seuraava poliisin repliikki oli "puhalla". Tein työtä käskettyä ja poliisi lähti takaisin autolleen. Jäin siinä sitten vähän hölmönä odottelemaan, että mitä helvettiä tässä nyt pitää tehdä.. Kysyin siinä sitten kaverilta, että uskaltaako tästä nyt lähteä vai ei. Noh lähdin ajamaan ja eivät uudelleen pysäyttäneet.

Tuo meidän pysäytyshän oli tietenkin vaan normaalitarkastus ja siitä en ole katkera, niitähän pitääkin tehdä. Mutta jos poliisi sanoo koko pysäytyksen aikana neljä sanaa, joista yksikään ei ole tervedys tai kiitos on kyllä joku hieman pielessä.

Tuo onkin sitten ainoa negatiivinen asia, normi puhallusratsioissa tervehditään aina iloisesti ja toivotetaan hyvää matkaa!
 

er_bai_wu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, LOFC, JJK, NYR, S.S. Lazio, v. Sacher-Masoch
Louhi Net

Tämä ei ole oikeastaan asiakaspalveluun liittyvä juttu niinkään, vaan enemmän outoon viestintäpolitiikkaan tai sen ihmeelliseen sävyyn liittyvä.

Yrityksen sopimuskausi tuon ylläolevan palveluntarjoajan (joka kyllä muutoin on ollut hyvä, ei kahta sanaa) kautta on menossa uusintaan, kuten nuo webhotellit aina vuosittain menevät. No, ei iso uutinen. Sen sijaan on outoa, että ko. firma lähestyi minua seuraavalla viestillä (osia poistettu, huomaa sävy ja mieti mikä on tilanne):

"Hei,

Sopimuskautenne on vaihtumassa parin viikon kuluessa ja seuraavien käytössänne olevien palveluiden sopimusjakso tällä hetkellä erääntymässä. Olemme lähettäneet palveluihin liittyen laskun postitse ilmoittamaanne
laskutusosoitteeseen noin kaksi viikkoa sitten.

Emme toistaiseksi ole saaneet suoritusta palveluihin liittyen, jolla jatkatte automaattisesti sopimuskautta. Mikäli olette maksaneet laskun viimeisen kahden vuorokauden sisällä on todennäköistä ettemme ole saaneet vielä suoritusta pankkien viiteaineistosta ja tämä automaattinen muistutus on aiheeton.

Ystävällisin terveisin,

Louhi Networks
Asiakaspalvelu"

Äkkiseltään tulisi mieleen, että nyt on er_bai_wu jättänyt laskut maksamatta, mutta tuo "pari viikkoa sitten lähetetty lasku" erääntyy 5.5., johon on melkoisesti aikaa. Ymmärrän, että on hyvää palvelua muistuttaa tuosta katkeamisajankohdasta, koska silloin voi kaikki hommat mennä seis; asia pitää kuitenkin muotoilla toisin.

No ehkä ei iso juttu, mutta minusta viestin sävy oli häiritsevä ja vastenmielinen, josta laitoinkin palautetta takaisin; laskun maksoin vittuuntuneena heti, jos vaikka on Louhella taseissa kuprua, kun pitää kahta viikkoa ennen eräpäivää jo laittaa maksumuistutuksia. Ei näin!
 
Suosikkijoukkue
HIFK ja brändin juojat. NP#35.
Pakko antaa positiivista palautetta poliisikaksikolle joka hoiti tänään velvollisuutensa ja kirjoitti minulle sakon, valitettavan ison tosin.

Tämä herätti muiston myös itselläni lähimenneisyydestä. Ajelin taajamassa tutkaan lievää ylinopeutta ja rikesakko seurauksena. Poliisi kirjoitti sakon ja oli asiallinen sekä muutenkin mukava, lisäksi lopuksi toivotti "hyvää päivän jatkoa kaikesta huolimatta". Vaikka sakko v-tutti, niin palvelu oli mielestäni kohdallaan (itse aiheutettua tuskaa) ja pisti hymyn kasvoille.

Poliisi on ystävä ;-)
 

Red Devil

Jäsen
Suosikkijoukkue
NJ Devils, TPS, HC Boners
Samanlaisia kokemuksia täälläkin polliisista. Reilu vuosi sitten olin tulossa illan treeneistä, kun siviilipoliisi sattui tulemaan vastaan muuten niin hiljaista tietä.

Ei siinä sitten muuta kuin auto pysähdyksiin ja ikkunaa auki poliisisedälle. Poliisi tokaisi vain, että "tulipa ajettua hiukan ylinopeutta, mutta pyöristelläänpä tuosta vähäsen tutkan heittoa niin saadaan sinulle pienempi sakko". Päälle vielä "hyvät illan jatkot kaikesta huolimatta".
 

Siim72

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, L.A. Kings
Tosiaan, itselläni on tällä kertaa kokemusta oikeasti hyvästä asiakaspalvelusta.

N. 2vko sitten mulle soitti puhelin-myyjä. Tarjosi urheilulehteä ilmaiseksi vain 30e. Heh. Sanoin sitten, että "kiitos, mutta nyt ei taivu tuota ottamaan". Tänään sitten oli kuitenkin tullut lehti postin mukana. Ei muutakuin soittoa toimitukseen ja selvittämään asiaa:

Siim : "Hei, sain teiltä tänään lehden, vaikka sanoin myyjälle, että lehti ei juuri nyt kiinnosta."
Asiakaspalvelija : "Mikäköhän meidän tuote mahtaa olla kyseessä?"
S: "Urheilulehti"
A: "Annatko tietosi?"
S: "Kyllä, XX"
A: "Olen pahoillani tapahtuneesta virheestä. Olisiko reilua, jos laitetaan sulle oikeasti ilmaiseksi tulemaan 6kk urheilulehteä?"
S: "Tottakai se käy, kiitoksia."

Eli myyjä teki virheen, jonka seurauksena saan nyt 6kk ilmaiseksi urheilulehteä lukea. Erittäin hyvää asiakaspalvelua, sanoisin.
 

Jeffrey

Jäsen
Isekkin sain palvelua pariviikkoa sitten joka kyllä kummasti piristi. Ehkä vähän väärin sanoa kyseistä palvelua erittäin hyväksi koska HKL:ä on varmasti toimintamallit tällaisille asioille joita kyseinen tyttö vain noudatti.

Niin, mutta tosiaan. Yksi kaunis päivä töistälähdettyäni junassa huomasin, että HKL merkkinen matkakorttini ei toimi. Luulin tätä ensin laitteisto viaksi kunnes sama homma toistui seuraavana päivänä, sekä töihin mennessä, että sieltä tullessa. Noh, asiaa en jaksanut ihan täysin hoitaa ajallaan koska tiesin, että kortilla olisi kautta jäljellä ja sen pitäisi riittää ongelma tapauksissa. Noh, niin sitä tuli viikonloppu ja asia edelleen hoitamatta. Lähdin sitten lauantaina ulkoilemaan kaupungille ja vasta dösään hypättyäni muistin, että aisnii. Noh, onneksi taskusta löytyi se tarvittava 2,20. Alkaneella viikolla sitten päätin tampsia ennen töitä steissin HKL neuvontapisteeseen. Muistelin opiskeluajoilta jolloin toimistossa tuli vierailtua, että siellä on aina ruuhka, pirun kuuma ja tympeitä virkailijoita. Tälläkertaa toimiston kaikki virkailijat oli niin ikää varattuja ja ihmisiä jonossa oli n. 6 ennen minua. Otin siis jonotuslappuni ja jäin odottelemaan. Jostain kumman syystä tuollaisestakin jonosta huolimatta odotin ehkäpä n. minuutin yhteensä jonka jälkeen menin tiskille jossa pirteän oloinen nuori nainen minua iloisesti tervehti. Selitin asiani ja tyttö pyysi nähdä korttiani. Hän sanoi, että "joo eihän tää mitään sano, ja kun ulkosia väkivallan merkkejä ei ole niin mä laitan sulle uuden kortin". Tähän olin toki tyytyväinen ja jotenkin ajatuksissani heitin tytölle, että "meni muuten mun narikka rahat dösään lauantaina kun ei lippu skulannu". Tyttöpä kysyi, että onko mulla lippu vielä tallessa ja jostain kumman syystä se vielä löytyi lompakosta jonka jälkeen tyttö kysyi, että haluatko tän takaisin rahana vai laitanko arvona. No arvoa tottakai. Ja tähän koko toimitukseen meni max. 2min.

Ennenkaikkea tästä tapauksesta teki miellyttävän se, että asia hoitui huomattavasti kivuttomammin kuin alunperin olin ajatellut. Usein kun kyseisessä lafkassa on ollut "haistvittu" meininki meitä asiakkaita kohtaan.
 

YksinLäpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mikkelin Autosompa. Renkaita, vanteita ja Citikoita yms. Siis autoliike.

Täysin tyhjä liike. Varaosamyyjä istui tiskin takana ja naputteli jotain, ilmeisesti "huvikseen", koska mitään papereita ei pöydällä ollut. Kävin kyselemässä vanteisiini soviterenkaita, jotka olin syksyllä johonkin kotona hukannut.

Minä: Terve! Olisiko teillä soviterenkaita x-vanteisiin, abc-autoon (liikkeen parkkipaikalla, noin 40m:n päässä).
Myyjä: Joo, millainen auto ja millainen vanne?
Minä: abc, tuolla pihalla ja vanne x
Myyjä: Jaa, pitäisi nähdä se vanne
Minä: Minulla on vanteet kyydissä.
Myyjä: Käy hakemassa vanne nähtäväksi, niin tutkitaan, että löytyykö meiltä.
Minä: -------------------------
Minä: -------------------------
Minä: Joo, okei...

Olen vieläkin samalla reissulla.

Asiakaspalvelua parhaimmillaan olisi ollut nostaa se perse siitä tietokoneruudusta ja lähteä kävelemään kohti autoni takaluukkua ja toteamaan tilanne. Aurinko paistoi ja liike oli aivan tyhjä. Mutta tämä mutteripäällikkö päätti, että hän ei muutaman euron takia ahteriaan siirrä. Minunkin on helppo luvata, että Mikkelin Autosommasta en käy ostamassa Citikkaa, enkä soviterenkaita autooni, vaikka niitä siellä olisikin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös