Louhi Net
Tämä ei ole oikeastaan asiakaspalveluun liittyvä juttu niinkään, vaan enemmän outoon viestintäpolitiikkaan tai sen ihmeelliseen sävyyn liittyvä.
Yrityksen sopimuskausi tuon ylläolevan palveluntarjoajan (joka kyllä muutoin on ollut hyvä, ei kahta sanaa) kautta on menossa uusintaan, kuten nuo webhotellit aina vuosittain menevät. No, ei iso uutinen. Sen sijaan on outoa, että ko. firma lähestyi minua seuraavalla viestillä (osia poistettu, huomaa sävy ja mieti mikä on tilanne):
"Hei,
Sopimuskautenne on vaihtumassa parin viikon kuluessa ja seuraavien käytössänne olevien palveluiden sopimusjakso tällä hetkellä erääntymässä. Olemme lähettäneet palveluihin liittyen laskun postitse ilmoittamaanne
laskutusosoitteeseen noin kaksi viikkoa sitten.
Emme toistaiseksi ole saaneet suoritusta palveluihin liittyen, jolla jatkatte automaattisesti sopimuskautta. Mikäli olette maksaneet laskun viimeisen kahden vuorokauden sisällä on todennäköistä ettemme ole saaneet vielä suoritusta pankkien viiteaineistosta ja tämä automaattinen muistutus on aiheeton.
Ystävällisin terveisin,
Louhi Networks
Asiakaspalvelu"
Äkkiseltään tulisi mieleen, että nyt on er_bai_wu jättänyt laskut maksamatta, mutta tuo "pari viikkoa sitten lähetetty lasku" erääntyy 5.5., johon on melkoisesti aikaa. Ymmärrän, että on hyvää palvelua muistuttaa tuosta katkeamisajankohdasta, koska silloin voi kaikki hommat mennä seis; asia pitää kuitenkin muotoilla toisin.
No ehkä ei iso juttu, mutta minusta viestin sävy oli häiritsevä ja vastenmielinen, josta laitoinkin palautetta takaisin; laskun maksoin vittuuntuneena heti, jos vaikka on Louhella taseissa kuprua, kun pitää kahta viikkoa ennen eräpäivää jo laittaa maksumuistutuksia. Ei näin!