Laadukasta asiakaspalvelua

  • 1 939 982
  • 6 860

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Eivät ole kuolleet. Kouvolasta löytyy vielä yksi viimeinen mohikaani.

Mahtaako olla sama tyyppi, joka kerran pyysi minua putsaamaan moottorin kylkeä jotta näkisi moottorin numeron. Kun ilmoitin hänelle parikymppisen nuoren täydellä itsetunnolla, että "jos se numero sua kiinnostaa niin pyyhi ite", tuli paljon kirosanoja ja uhkaus koko katsastustoimenpiteen keskeyttämisestä.

Hylkyynhän se sitten meni, syinä "eturekisterikilven tuenta puutteellinen" sekä "lisävalot 20 mm liian alhaalla".
 

Jude

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Roosters U13
Perjantaina kohtasin erittäin laadukasta asiakaspalvelua. Lähetin klo 23:n jälkeen sähköpostia Ravintola Vanhan kuppilaan kysyäkseni erästä asiaa. Odotin saavani vastauksen maanantaina, mutta se tulikin jo kymmenen minuuttia myöhemmin.
 

Crapbag

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, NY Rangers, Southampton, Fc Jazz, A's..
Tuli tuossa kesällä suostuttua taas hetkeksi sunnuntaihesarin tilaajaksi. Lähinnä siksi, koska kaikki kuulosti niin kivalta: "tämä tilaus on määräaikainen ja lehti tulee sen aikaa mitä maksat nyt tämän super -tarjouksen myötä. Sinun ei tarvi huolehtia tilauksen päättymisestä jne."

Noh, lehteä näytti tulevan luukusta vaikka arvioin tuon 4kk (?) pätkän jo menneen. Jossain vaiheessa sitten tulikin huomautuslasku ja tekstiviestiä maksamattomasta laskusta. Noh, soitin tuohon viestin perässä olleeseen maksuttomaan asiakaspalvelunumeroon, joka oli kuitenkin vaihtunut 010 -numeroon (n. 8c + 17c/min)

Noh, pitkähkön odottelun jälkeen joku janari viimein vastasi. Kerroin hänelle missä mennään, eli lehteä ja laskua laitetaan tulemaan vaikka en ole näitä ostanut/tilannut. "tässä on tapahtunut joku väärinkäsitys"
Ilmoitin melko alkuun, etten aio maksaa mitään, koska minulle myytiin lehti tietyksi aikaa ja tämän olen aikanaan maksanut.

"sinun olisi pitänyt ilmoittaa heti kun huomasit että lehti edelleen tulee, huomautusmaksu voidaan jättää pois mutta sinun tulee maksaa xxx summa 21.9 jälkeen tulleista lehdistä"

Tiedustelin miten ihmeessä voin joutua maksamaan siitä jos joku tunkee lehteä luukustani ilman että olen sitä tilannut?

"Sinun olisi pitänyt ilmoittaa heti kun huomasit että lehden tulo jatkuu"

Tällöin kerroin että miten minun velvollisuuteni on tarkkailla kalenteria ja sitä kuinka kauan tilaamani n. 4 kk hesaria tulee? Kerroin ettei ole ihan ykkösprio päivyrissä enkä oikeastaan edes muista milloin tilaus on alkanut, "kesäksi" sen kumminkin tilasin.

Noh, kaveri jatkoi samaa settiä, kysyinkin että voinko lähettää vaikkapa sinulle jotain rojua kotiin ja periä siitä maksun, vaikka jotain vartiotornia vastaavaa julkaisua? Pyysin myös että kukaan ei enää tule soittamaan minulle ja myymään HS, sillä tämän jälkeen on turha kuvitella että tulen jatkamaan satunnaisasiakkaana missään vaiheessa.

Sitä en tiedä olenko itse tässä väärässä ja taistelemassa tuulimyllyjä vastaan, mutta periaatteesta ajattelin nyt vääntää kunnolla tästä, vaikka kyseessä on miltei mitätön summa. Vituttaa muutenkin nuo lehtimyyjät ja juurikin se että nykyään myyntipuheissa huijataan monasti asiakasta.
Taidankin ilmoittaa seuraavassa yhteenotossa että olen ollut koko syksyn poissa kotoa. Tai perkele, ehdin ilmeisesti tyhjäämään lehtiroskat, palautus olisi myös ollut melko verraton vaihtoehto.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Tuli tuossa kesällä suostuttua taas hetkeksi sunnuntaihesarin tilaajaksi. Lähinnä siksi, koska kaikki kuulosti niin kivalta: "tämä tilaus on määräaikainen ja lehti tulee sen aikaa mitä maksat nyt tämän super -tarjouksen myötä. Sinun ei tarvi huolehtia tilauksen päättymisestä jne."

Oma mutu on sellainen, että tässä kohtaa myyjä on kusettanut sinua. Harvemmin nuo lehdet antavat määräaikaisia tarjouksia, jotka eivät jatkuisi ilman erillistä perumista.
 

Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Arsenal FC
Oma mutu on sellainen, että tässä kohtaa myyjä on kusettanut sinua. Harvemmin nuo lehdet antavat määräaikaisia tarjouksia, jotka eivät jatkuisi ilman erillistä perumista.

Kyllä minä olen ainakin monesti tehnyt määräaikaisia sopimuksia paikallisen sanomalehden kanssa. Hesaria ei ole tosin tullut tilattua. Ikinä minulla ei ole tullut ylimääräisiä lehtiä, mutta aina kun tilaus on menossa vanhaksi myyjä on soitellut ja ehdottanut tilauksen jatkamista.
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Kyllä minä olen ainakin monesti tehnyt määräaikaisia sopimuksia paikallisen sanomalehden kanssa. Hesaria ei ole tosin tullut tilattua. Ikinä minulla ei ole tullut ylimääräisiä lehtiä, mutta aina kun tilaus on menossa vanhaksi myyjä on soitellut ja ehdottanut tilauksen jatkamista.
Samalla tavalla on käynyt meillä Hesarin kanssa. Kun olen joskus vastannut kieltävästi tilauksen jatkamista koskevaan puheluun niin on kyllä loppunut lehden tuleminen juuri silloin kuin pitääkin.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Harvemmin nuo lehdet antavat määräaikaisia tarjouksia, jotka eivät jatkuisi ilman erillistä perumista.

Eiköhän aikakauslehdillä tilanne ole usein tämä, mutta ainakin omat kokemukset sanomalehdistä ovat samansuuntaisia kuin Foxilla, eli kun määräaika on mennyt umpeen, tulee tarjous tilauksen jatkamisesta.
Oleellista Crapbagin tilanteessa on varmaankin se, pitikö tilauksen jatkua automaattisesti vai ei. Ilmeisesti ei, joten ihan turha Hesarin kaverin itkeä, älä maksa mitään, pistä vielä vaikka lasku Hesarille paperinkeräyskuluista, jos haluat viherahoilla.
 
Viimeksi muokattu:

Crapbag

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, NY Rangers, Southampton, Fc Jazz, A's..
Oleellista Crapbagin tilanteessa on varmaankin se, pitikö tilauksen jatkua automaattisesti vai ei. Ilmeisesti ei, joten ihan turha Hesarin kaverin itkeä, älä maksa mitään, pistä vielä vaikka lasku Hesarille paperinkeräyskuluista, jos haluat viherahoilla.

Eli pointti tässä kiukuttelussani on juurikin se, että myyjä aikanaan vakuutteli että tilaus ei jatku määräajan jälkeen ja että minun ei tarvitse erikseen perua mitään, tässä tehdään nyt määräaikaistilaus. Äkkiä se ihmisen mieli vaan muuttuu, nyt ajattelin maksavani sen jämälaskun ja antaa olla, vaikka aamulla vitutti isosti (oisko tätä maanantaita vaan..). No, sen verran kumminkin otin nokkiini että kuittaan sille seuraavalle puhelinmyyjälle että pyysin pyyhimään tietoni asiakaslistalta ja ilmoitan että epäilyksen siemen on pysyvästi kylvetty.
 

steepler

Jäsen
Suosikkijoukkue
chelsea, The Ohio State Buckeyes
Crapbag, onko sinulla tallella jotain tilausvahvistusta tuosta tilauksesta, sellainen kaiketi olisi pitänyt tulla etämyynnin kautta tehdyssä tilauksessa. Siitä pitäisi nähdä tilauksen luonne.

Tietenkin voi myös pyytää selvitystä tuosta myyntitilanteesta, se voi vaan olla hieman hankalaa selvittää tarkalleen mitä on sanottu, mutta on se mahdollista että tuosta keskustelusta on nauhoitus olemassa.
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Minulle kävi samalla tavalla erään aikakauslehden kanssa. Tilasin 1 kk:n määräaikaistilauksen ja myyjä vakuutti, että tilauksen loppuessa lehdentulo lakkaa. Näin ei sitten käynytkään vaan tuli taas lehti ja lasku. Soitin kyseisen lehtitalon asiakaspalveluun ja ihmettelin asiaa. Siellä miesmyyjä sanoi heidän voivan lopettaa lehden tulon, mutta minun olisi kuitenkin pitänyt maksaa siitä yhdestä lehdestä järkyttävä summa. Kieltäydyin ehdottomasti. Myyjä herkesi sen jälkeen epäkohteliaaksi ja korotti ääntään inttäen että maksaa pitää, jolloin löin mulkvistille luurin korvaan ja soitin asiakaspalvelupäällikölle. Ei tullut enää lehteä, eikä tullut lisälaskuakaan. Oli korrekti ja pahoitteli myyjän käytöstä vielä kaupan päälle.
 

J.Petke

Jäsen
Eli pointti tässä kiukuttelussani on juurikin se, että myyjä aikanaan vakuutteli että tilaus ei jatku määräajan jälkeen ja että minun ei tarvitse erikseen perua mitään, tässä tehdään nyt määräaikaistilaus. Äkkiä se ihmisen mieli vaan muuttuu, nyt ajattelin maksavani sen jämälaskun ja antaa olla, vaikka aamulla vitutti isosti (oisko tätä maanantaita vaan..). No, sen verran kumminkin otin nokkiini että kuittaan sille seuraavalle puhelinmyyjälle että pyysin pyyhimään tietoni asiakaslistalta ja ilmoitan että epäilyksen siemen on pysyvästi kylvetty.

Niin ja helpostihan suomalaisia huijataan kun suostumme helposti maksamaan meille kuulumattomat laskut. Kyllä niillä siellä on ne tilauslaput ja voit pyytää heitä sieltä tarkistamaan ja sanot, että kun tilaus on tehty määräajaksi niin sinulla ei ole mitään velvollisuutta noita ylimääräisiä lehtiä maksaa. Jos ei muuten niin voisit tehdä reklamaation laskutuksesta ja perustella tuo juuri niin kun tuossa teit.

Mielestäni ei sinulla ole mitään velvollisuutta maksaa noita lehtiä mitä et ole tilannut.

Älä luovuta niin helposti.
 

tty_01

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Minäkin tilasin määräaikaistilauksena erään aikakauslehden ja vakuuteltiin että se on se 12 kk. Ja että ei kannata hätäillä siitä, että laskussa lukeekin kesto. Se kesto sattuu olemaan siinä, no hätä. No vuoden päästä tuli lasku seuraavasta tilausjaksosta. Olin lomalla, mutta onneksi tulin kotiin muutama päivä ennen eräpäivää ja pystyin netissä irtisanomaan ko. tilauksen. Tuntuu olevan maan tapa, että tilaus jatkuu automaattisesti, jollei sitä erikseen peruta.

Ja koska ensimmäisessä laskussa luki kesto, niin varmaankin olisin joutunut maksamaan toiset 12 kk, jos en perumista olisi ehtinyt tehdä määräajassa.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Käytän kotona TeliaSoneran Internet-yhteyspalveluja. Pääsääntöisesti valittamista ei ole ollut, jotain pientä häikkää joskus harvakseltaan. Syksyllä TS:lla oli pitkänpuoleinen katkos, josta myös uutisoitiin eri nettimedioissa. En tiedä tarkkaan kuinka pitkä downtime oli omassa tapauksessani, useita tunteja kuitenkin.

Tapaus ei minua isommin häirinnyt, ja asia unohtui melkein saman tien. En todellakaan odottanut mitään korvauksia tapahtuneesta, enkä kokenut sellaista kohdallani oikeastaan edes aiheelliseksi.

Eilen TeliaSonera kuitenkin lähestyi minua ja muita kuluttaja-asiakkaitaan sähköpostiviestillä, jonka ydinosan olen lainannut seuraavassa. Viesti on minusta hyvin mielenkiintoinen, ja erinomaisen ärsyttävä, vaikka tuon perusteella olisin "saamassa" jonkinlaisen "hyvityksen" tapahtuneesta. Operaattorin teksti puhukoon puolestaan:

TeliaSonera kirjoitti:
Internetyhteyksissämme oli katkos 15.9.2008. Pahoittelemme tapahtunutta ja lähetämme lokakuun laskun yhteydessä kaikille kuluttaja-asiakkaillemme 10 euron lahjakortin, jonka voit hyödyntää käyttäessäsi Helpson Koti- tai Puhelintukea. Lahjakortti on voimassa 31.12.2008 asti.

Helpson palvelee tietoteknisten laitteiden ja ohjelmien asennuksessa, käytössä ja ongelmatilanteissa. Palvelua saa puhelimitse puhelintukena ja paikanpäällä kotitukena. Palveluaika on ma-pe 8-21 ja la 9-17.Helpson Puhelintuki palvelee ja neuvoo teknisissä kysymyksissä sinua numerossa 0200 600 600 (puhelun hinta 1,99 €/min + pvm/mpm). Tukihenkilö voi halutessasi olla etäyhteydessä tietokoneeseesi.

Jos haluat tilata suoraan Helpsonin asiantuntijan koti- tai yrityskäynnin, voit tehdä tilauksen tilausnumerosta 0200 600 610 (pvm/mpm). Lisätietoa Helpson Kotituesta (esim. tilaus, saatavuus ja hinnat) löydät vuorokauden ympäri osoitteesta www.helpson.fi. Kotituen hinta alkaen 64 €.*

Näin täytät lahjakortin:

1. Ota talteen laajakaistalaskustasi oikeassa yläkulmassa
näkyvä asiakastunnus. Tarvitset sitä asioidessasi Helpsonin
palvelussa.

2. Soita Helpson palveluun, kerro lahjakortista ja anna
asiakastunnus.
-Puhelintuki: 0200 600 600 (1,99 €/min + pvm/mpm)
-Kotituen tilaus: 0200 600 610 (pvm/mpm)

3. Käyttämäsi Helpson Puhelintuki laskutetaan puhelinlaskulla.
Kotituesta Helpson lähettää laskun.

4. Käyttämäsi lahjakortin arvo 10 € hyvitetään laajakaistalaskullasi.

*) Kotituen saatavuus ja hinta vaihtelee alueittain. Pääkaupunkiseudulla kotikäyntimaksu 49 €, jonka lisäksi tehtävät työt esim. tietoturvan asennus 30 €, käytön opastus ja neuvonta 15 min. 15 €. Tarkista saatavuus ja hinta alueellasi osoitteesta www.helpson.fi

Toisin sanoen, TeliaSonera yrittää kääntää pikku yhteysongelmansa voitoksi promoamalla omistamansa Helpson-yhtiön palveluja. Saahan tuolla lahjakortilla muutaman minuutin verran puhelintukea, eikä palveluun tarvitse luultavasti kauaa jonottaa. Tämä tietysti edellyttää, että tarvetta Helpsonin palveluille tulee aika pikaisesti, onhan lahjakortti vain reilut 2kk tästä hetkestä lukien voimassa.

En ole ikinä tuollaisia palveluja käyttänyt. Vaikka en ole suorittanut mitään tekniikan tohtorin tutkintoa, niin aina olen omat pc- ja yhteysasiani hoitanut omin neuvoin kuntoon. Siksi ottaisin mieluummin esimerkiksi yhden euron (!) hyvityksen seuraavan kuukausilaskun yhteydessä, mutta TeliaSoneralla ymmärretään että sehän on firman pussista pois.

Voisihan tuonne Helpsoniin leikinpäin soittaa, koska lahjakortti oikeuttaa noin viiden minuutin rupattelutuokioon, pvm/mpm pois lukien. Jonkin Pekka Sauri & Yölinjalla -tyyppisen "No Klunssila terve" -soiton voisin tempaista kun kerran sponsorikin on tiedossa.
 

Veijari

Jäsen
Cramo & IF

Vituttaa kun Cramolta tulee telinevuokralaskuja useita kuukaudessa, joissa jokaisessa on laskutuslisä 4€. Äskenkin maksoin alumiinitelineen vuokralaskun ~19€ josta pelkän laskutuslisän osuus oli melkoisen monta prosenttia siis. Syyllistynköhän vakavaankin rikokseen jos seuraavassa laskussa vähennän Cramon laskusta maksatuskuluja 4€? Toiseksi, eikö niitä kaikkia kalustovuokria saa tulemaan yhdessä laskussa? Ei näköjään. Hyvä bisnes tuokin varmaan.

Sitten, eilen otin työmaalle talkoo- ja irtaimistovakuutuksen IF:stä. Vakuutuspalvelija ystävällisesti otti tilaukseni vastaan ja tyynesti ilmoitti, että tässä tulee sitten oikeusturvan vastuuvakuutus tms. samalla jolloin vuosimaksu on ~320€. Siinä kohtaa äkkäsin että mitä hittoa, tuollaiset vakuutukset minulla pitäisi jo olla kotivakuutuksen kautta, laita se pelkkä talkoo- ja irtaimisto vaan. Siinä kohtaa virkailija laski hetken ja ilmoitti että joo, nyt vakuutusmaksun määrä on ~20€. Summia en tarkkaan muista mutta tuossa haarukassa ne oli. Yritti siis kusettaa meikäläistä, perkele.

Henk.koht. en hyväksy tuollaista ilmoitusluontoista myyntiä jossa ei kysytä asiakkaalta, että haluatko myös tällaisen vakuutuksen samalla vaan ilmoitetaan että tämä nyt tulee mukana. Joku urpo varmaan tuohonkin kusetukseen olisi mennyt ellei olisi tarkaan kuunnellut virkailijan sepostusta.
 

timosusi

Jäsen
Kävin tänään hankkimassa uudet talvirenkaat. Kun on tottunut nykyiseen, likipitäen kaikkialla rehottavaan ammattitaidottomien ja kusipäisten "asiakaspalveluammattilaisten" toimintaan, niin ihan normaali hyvä palvelu osui ja upposi.
Pari puljua oli jo käyty läpi, ja eilen sitten soitto tuonne Karkkilan Auto-Kehään: "Tarvitsisin talvirenkaat kokoa sejase, millaisia mahtaisi olla tarjolla"? Myyjä kertoo tarjokkaita ominaisuuksineen ja hintoja. "Vanhat on alla nastat nypittynä, pitäis asentaa samoille vanteille. Onnistuuko"? Ja onnistui toki jo aiemmin tarjottuun hintaan (joka jo itsessään oli ihan kilpailukykyinen), aiemmat paikat oli tästä huikeasta lisäsuoritteesta vaatineet 20-30e. Hintoihin ei sivunmennen sanoen tungettu mitään paskaa tyyliin saat 47% alennusta (mahdollisesti vilauttamalla jotain helvetin korttia), vaan annettiin simppeli tarjous. No, asennusaika löytyi heti seuraavalle päivälle ja auton tiedot ja puhelinnumero otettiin valmiiksi muistiin. Tänään sitten marssin liikkeeseen aamusängessä ja tukka pörröllään. Kulahtaneesta olemuksesta huolimatta kohtelu oli todella asiallista. Valmiina odottavasta työmääräyksestä tarkistettiin että olin saamassa mitä halusin, annettiin kahvilippu autopuolen kahvioon ja luvattiin soittaa kun homma 30-45min kuluttua olisi valmis. Ryystin kahvia ja tein töitäni kahviossa kunnes sovitussa ajassa tuli puhelu ja pyydettiin noutamaan tilaus. Kuittasin laskun ja sain perään jämäkät kiitokset ja hyvät päivänjatkot.

Tuollaisenhan pitäisi olla ihan peruskauraa, mutta kun miettii montako kohtaa noistakin kusee keskimäärin asiakkaana ollessa niin aika hyvän etumatkan hankki toikin autoliike siihen tilanteeseen kun mä pistän kaksi nollaa rengashinnan perään ja hankin seuraavan auton.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
PlusTV:lle kehuja loistavasta asiakaspalvelusta.

PlusTV päätti ilmoittaa meikäläiselle äskettäin tekstiviestillä, että maksamattoman laskun takia kanavat sulkeutuvat pian. Kohteliastahan tuo on - enää ei tarvitse kauaa ihmetellä, miksi nuo kanavat eivät näy kotosalla. Pientä ihmettelyä toki herätti se, että en ole ikinä tuollaista laskua nähnyt kotosalla. Enkä myöskään muista ikinä hankkineeni tätä antennitalouksille tarkoitettua kanavapakettia itselleni - asunhan kaapelitaloudessa. Ja sekin hieman ihmetytti, että tuo tekstiviesti tuli työsuhdekännykkääni, joka ei ole edes omissa nimissäni. Mutta anyway, kohteliasta yhtä kaikki.

Noh, laitoin palautetta menemään. Taitaa olla niin, että jonkun asiakastiedot ovat päin persettä. Tuskin muuten ryhtyisivät tuollaisia viestejä minulle lähettämään.

edit: Jaaha, automaattivastaus pamahti jo sähköpostiin. Sen mukaan ovat saaneet tavallista enemmän yhteydenottoja, joten kykenevät vastaamaan minulle viikon sisällä. Asia selvä.
 

vsmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, ManU
Taitaa olla niin, että jonkun asiakastiedot ovat päin persettä.

Tässä joutuu olemaan samaa mieltä, PlusTV:ltä soitellaan säännöllisin väliajoin ja tarjotaan pakettia.
Kun sitten kerron että mulla on jo, niin hämmästellään suuresti.

Eli jollain on piuhat sekaisin..
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Tässä joutuu olemaan samaa mieltä, PlusTV:ltä soitellaan säännöllisin väliajoin ja tarjotaan pakettia.
Kun sitten kerron että mulla on jo, niin hämmästellään suuresti.

Eli jollain on piuhat sekaisin..

Eli niillä on siis sekaisin niiden asiakkaiden ja ei-asiakkaiden tiedot. Ei-asiakkaille lähetellään maksumuistutuksia ja asiakkaille kaupitellaan paketteja. Etten sanoisi, hyvinkin mielenkiintoista. Lieneekö joku kesätyö-koodari tehnyt vähän virheitä asiakastietokannan hallintaohjelmiin...
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Kyllä esim. HBL lähettää vähän väliä määräaikaisia tarjouksia ihmisille.

Todellakin. Tartuin heidän erittäin halpaan tarjoukseensa jotain pari vuotta sitten ihan kielitaidon parantaminen mielessä.

Sitten kun tuo määräaikaisuus loppui, niin he eivät todellakaan ole minua unohtaneet. Viime vai toissa viikolla viimeksi tuli taas kirje. Kai minä nyt helvetti osaan ja ymmärrän sen tilata, jos katson tarpeelliseksi. Eikö asiakastiedot vanhene koskaan?

Noin sinänsä voisin kyllä lehden tilata, mutta toisaalta tuommoinen tuputtaminen on todella rasittavaa. Jos nyt tilaisin, niin kokisin hävinneeni tämän väännön, mutta toisaalta haluaisin ehkä lehden.
 

scholl

Jäsen
Viime vai toissa viikolla viimeksi tuli taas kirje. Kai minä nyt helvetti osaan ja ymmärrän sen tilata, jos katson tarpeelliseksi. Eikö asiakastiedot vanhene koskaan?

Kirje on kuitenkin parempi kuin puhelinrumba, mitä jotkut lehtiyhtiöt harrastavat. Tarpeeksi moni varmaan kuitenkin tilaa kun niitä kirjeitä kannattaa lähetellä.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Kirje on kuitenkin parempi kuin puhelinrumba, mitä jotkut lehtiyhtiöt harrastavat. Tarpeeksi moni varmaan kuitenkin tilaa kun niitä kirjeitä kannattaa lähetellä.

Yhden kerran sieltä soitettiin ja en ihan kunnolla ymmärtänyt mitä tämä nainen sanoi, koska puhui ruotsia. Sitten vaihdettiin suomeen. En tilannut.

Ne kirjeet tosiaan näyttävät siltä, että eivät ne aivan ilmaisia voi olla, jonkun on pakko noita tilata.
 

Yuppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Україна
Tässä joutuu olemaan samaa mieltä, PlusTV:ltä soitellaan säännöllisin väliajoin ja tarjotaan pakettia.
Kun sitten kerron että mulla on jo, niin hämmästellään suuresti.

Eli jollain on piuhat sekaisin..

Sama, mutta minulle vaan tuli mainoskirje synnyinkotiini, vaikka mulla on jo PlusTV (kaksi kuukautta kympillä). Tai siis oletan, että kirje oli tarkoitettu minulle, vaikka etunimeni eivät olekaan Pertti Uolevi. Sen verran sinne päin ne kuitenkin ovat, että kai se meikäläiselle oli osoitettu.
 

Joonatan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
DNA

Loppukesästä itselleni sattui mielenkiintoinen tilanne puhelinoperaattori DNA:n kanssa. Alla on katkelma sähköpostiviestistä, jonka lähetin DNA:lle tapahtumien valjettua lähinnä reklamaatiomielessä. Mailissa kuvailen tapahtunutta tilannetta seuraavasti:

Tilanne alkoi viime viikolla kun tulin kahden viikon matkalta kotiin ja lattialla makasi perintätoimiston kirje. Kirjeessä sanottiin, että mikäli en maksa 5.8 mennessä rästiin jääneitä dna:n laskuja, perintätoimisto ryhtyy toimenpiteisiin. Tuolloin onnekseni kukaan dna:lta ei ollut (vielä) sulkenut liittymääni ja saatoin ottaa puhelimella yhteyttä perintätoimistoon ja dna:n asiakaspalveluun. Dna:lta todettiin että "oho, laskut ovat menneet vanhaan osoitteeseen, samoin maksumuistutukset". Oltiin jopa niin ystävällisiä, että minulle koitunutta 21€ perintämaksua minun ei tarvinnut maksaa.
Viikonlopun tullessa väliin luvattiin, että maanantaina hommaa selvitellään enemmän ja minulle ilmoitellaan puhelimitse, että kuinka hommassa edetään, eli maksanko sen perintätoimiston laskun ja dna hyvittää 21e minulle vai lähetetäänkö minulle uusi lasku joka sisältäisi nuo rästiin jääneet maksut. Yllätys olikin valtava kun maanantaina, ilman minkäänlaista ilmoitusta asiakkaalle, puhelimella ei päässyt mihinkään.

On hämmentävää, että dna:lla ei vasen käsi tiedä mitä oikea tekee. Koko tämän ajan dna:lta on nimittäin tullut laajakaistalaskuja oikeaan osoitteeseen. Sen lisäksi kuulostaa uskomattomalta, että perintätoimiston kirjekin osui ensimmäisellä kerralla oikeaan osoitteeseen, mutta puhelinlaskut silti menevät osoitteeseen jossa olen asunut viimeksi kesällä 2005. Toisekseen jos minulle on luvattu että asia on hoidossa, niin miten voi olla mahdollista, että liittymäni suljetaan? Tässä on tapahtunut useampia sen mittaluokan virheitä asiakasta kohtaan, että en voi olla vaatimatta edes jonkinlaista hyvitystä.



Tämän jälkeen olen kysellyt reklamaatiossa esittämieni vaatimusten (sangen kohtuullista korvausta halusin aiheutuneesta vaivasta) perään useamman kerran, mutta aina on vastattu tyyliin "valitettavasti asiaa käsittelevillä henkilöillä on kiire" tms.

Olisin vaan olettanut että kulunut 3kk olisi kohtuullinen aika DNA:lle hoitaa asia pois päiväjärjestyksestä. Operaattorin olen toki jo vaihtanut ja yleisönosastoon kirjoittamista harkinnut.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös