Tuli tuossa kesällä suostuttua taas hetkeksi sunnuntaihesarin tilaajaksi. Lähinnä siksi, koska kaikki kuulosti niin kivalta: "tämä tilaus on määräaikainen ja lehti tulee sen aikaa mitä maksat nyt tämän super -tarjouksen myötä. Sinun ei tarvi huolehtia tilauksen päättymisestä jne."
Oma mutu on sellainen, että tässä kohtaa myyjä on kusettanut sinua. Harvemmin nuo lehdet antavat määräaikaisia tarjouksia, jotka eivät jatkuisi ilman erillistä perumista.
Samalla tavalla on käynyt meillä Hesarin kanssa. Kun olen joskus vastannut kieltävästi tilauksen jatkamista koskevaan puheluun niin on kyllä loppunut lehden tuleminen juuri silloin kuin pitääkin.Kyllä minä olen ainakin monesti tehnyt määräaikaisia sopimuksia paikallisen sanomalehden kanssa. Hesaria ei ole tosin tullut tilattua. Ikinä minulla ei ole tullut ylimääräisiä lehtiä, mutta aina kun tilaus on menossa vanhaksi myyjä on soitellut ja ehdottanut tilauksen jatkamista.
Harvemmin nuo lehdet antavat määräaikaisia tarjouksia, jotka eivät jatkuisi ilman erillistä perumista.
Oleellista Crapbagin tilanteessa on varmaankin se, pitikö tilauksen jatkua automaattisesti vai ei. Ilmeisesti ei, joten ihan turha Hesarin kaverin itkeä, älä maksa mitään, pistä vielä vaikka lasku Hesarille paperinkeräyskuluista, jos haluat viherahoilla.
Eli pointti tässä kiukuttelussani on juurikin se, että myyjä aikanaan vakuutteli että tilaus ei jatku määräajan jälkeen ja että minun ei tarvitse erikseen perua mitään, tässä tehdään nyt määräaikaistilaus. Äkkiä se ihmisen mieli vaan muuttuu, nyt ajattelin maksavani sen jämälaskun ja antaa olla, vaikka aamulla vitutti isosti (oisko tätä maanantaita vaan..). No, sen verran kumminkin otin nokkiini että kuittaan sille seuraavalle puhelinmyyjälle että pyysin pyyhimään tietoni asiakaslistalta ja ilmoitan että epäilyksen siemen on pysyvästi kylvetty.
TeliaSonera kirjoitti:Internetyhteyksissämme oli katkos 15.9.2008. Pahoittelemme tapahtunutta ja lähetämme lokakuun laskun yhteydessä kaikille kuluttaja-asiakkaillemme 10 euron lahjakortin, jonka voit hyödyntää käyttäessäsi Helpson Koti- tai Puhelintukea. Lahjakortti on voimassa 31.12.2008 asti.
Helpson palvelee tietoteknisten laitteiden ja ohjelmien asennuksessa, käytössä ja ongelmatilanteissa. Palvelua saa puhelimitse puhelintukena ja paikanpäällä kotitukena. Palveluaika on ma-pe 8-21 ja la 9-17.Helpson Puhelintuki palvelee ja neuvoo teknisissä kysymyksissä sinua numerossa 0200 600 600 (puhelun hinta 1,99 €/min + pvm/mpm). Tukihenkilö voi halutessasi olla etäyhteydessä tietokoneeseesi.
Jos haluat tilata suoraan Helpsonin asiantuntijan koti- tai yrityskäynnin, voit tehdä tilauksen tilausnumerosta 0200 600 610 (pvm/mpm). Lisätietoa Helpson Kotituesta (esim. tilaus, saatavuus ja hinnat) löydät vuorokauden ympäri osoitteesta www.helpson.fi. Kotituen hinta alkaen 64 €.*
Näin täytät lahjakortin:
1. Ota talteen laajakaistalaskustasi oikeassa yläkulmassa
näkyvä asiakastunnus. Tarvitset sitä asioidessasi Helpsonin
palvelussa.
2. Soita Helpson palveluun, kerro lahjakortista ja anna
asiakastunnus.
-Puhelintuki: 0200 600 600 (1,99 €/min + pvm/mpm)
-Kotituen tilaus: 0200 600 610 (pvm/mpm)
3. Käyttämäsi Helpson Puhelintuki laskutetaan puhelinlaskulla.
Kotituesta Helpson lähettää laskun.
4. Käyttämäsi lahjakortin arvo 10 € hyvitetään laajakaistalaskullasi.
*) Kotituen saatavuus ja hinta vaihtelee alueittain. Pääkaupunkiseudulla kotikäyntimaksu 49 €, jonka lisäksi tehtävät työt esim. tietoturvan asennus 30 €, käytön opastus ja neuvonta 15 min. 15 €. Tarkista saatavuus ja hinta alueellasi osoitteesta www.helpson.fi
Oma mutu on sellainen, että tässä kohtaa myyjä on kusettanut sinua. Harvemmin nuo lehdet antavat määräaikaisia tarjouksia, jotka eivät jatkuisi ilman erillistä perumista.
Ja koska ensimmäisessä laskussa luki kesto, niin varmaankin olisin joutunut maksamaan toiset 12 kk, jos en perumista olisi ehtinyt tehdä määräajassa.
Taitaa olla niin, että jonkun asiakastiedot ovat päin persettä.
Tässä joutuu olemaan samaa mieltä, PlusTV:ltä soitellaan säännöllisin väliajoin ja tarjotaan pakettia.
Kun sitten kerron että mulla on jo, niin hämmästellään suuresti.
Eli jollain on piuhat sekaisin..
Kyllä esim. HBL lähettää vähän väliä määräaikaisia tarjouksia ihmisille.
Viime vai toissa viikolla viimeksi tuli taas kirje. Kai minä nyt helvetti osaan ja ymmärrän sen tilata, jos katson tarpeelliseksi. Eikö asiakastiedot vanhene koskaan?
Kirje on kuitenkin parempi kuin puhelinrumba, mitä jotkut lehtiyhtiöt harrastavat. Tarpeeksi moni varmaan kuitenkin tilaa kun niitä kirjeitä kannattaa lähetellä.
Tässä joutuu olemaan samaa mieltä, PlusTV:ltä soitellaan säännöllisin väliajoin ja tarjotaan pakettia.
Kun sitten kerron että mulla on jo, niin hämmästellään suuresti.
Eli jollain on piuhat sekaisin..
Olisin vaan olettanut että kulunut 3kk olisi kohtuullinen aika DNA:lle hoitaa asia pois päiväjärjestyksestä. Operaattorin olen toki jo vaihtanut ja yleisönosastoon kirjoittamista harkinnut.