Laadukasta asiakaspalvelua

  • 1 995 361
  • 7 119

Joonatan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Ota yhteyttä kuluttajaneuvojaan tai vaikkapa suoraan kuluttaja-asiamieheen. Tuossa menee jo sen verran törkeäksi tuo touhu, että voinet jopa saada hyvätkin korvaukset.

Joo, otin yhteyttä kuluttaja-asiamieheen, joka totesi että voin vaatia korvauksia taloudellisista menetyksistä mitä tilanne aiheutti. Eli siis tyyliin 5 eurolla bensaa kun jouduin ajamaan kämpiltä DNA:n palvelupisteeseen soittamaan niiden puhelimella DNA:n asiakaspalveluun oman liittymäni sulkeuduttua. Totesi myös, että yrityksen ei ole mikään pakko käsitellä reklamaatiota ja että jos kirjoitan yleisönosastoon, niin täytyy olla todella tarkkana että kaikki kirjoittamani asiat ovat totta, muutoin voivat syyttää jostain kunnianloukkauksesta tms.

Enemmän sapettaa se, että DNA on koko ajan luvannut käsitellä reklamaationi, mutta ei ole saanut aikaiseksi muuta kuin säälittäviä valheita käsittelijöiden kiireistä jne.
 

Ruutiveijari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Sen lisäksi kuulostaa uskomattomalta, että perintätoimiston kirjekin osui ensimmäisellä kerralla oikeaan osoitteeseen, mutta puhelinlaskut silti menevät osoitteeseen jossa olen asunut viimeksi kesällä 2005.
Perintätoimisto ottaa oikean osoitteen selville manuaalisesti, siitä osaltaan ne kulutkin muodostuvat.
 

Poison

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Koko tämän ajan dna:lta on nimittäin tullut laajakaistalaskuja oikeaan osoitteeseen. Sen lisäksi kuulostaa uskomattomalta, että perintätoimiston kirjekin osui ensimmäisellä kerralla oikeaan osoitteeseen, mutta puhelinlaskut silti menevät osoitteeseen jossa olen asunut viimeksi kesällä 2005. . [/I]

Ei nyt onneksi ole yhtä pahaa kokemusta kerrottavana, mutta itsekin sain viime vuoden aikana huomata, miten Elisa oli sekaisin osoitteestani. Tilanne meni niin, että muutin pariksi kuukaudeksi ulkomaille, jolloin käänsin postin osoitteesta A osoitteeseen B (Suomeen, äidilleni) ja takaisin muuttaessani tietysti sitten taas osoitteesta B uuteen osoitteeseen C. Tuossa oli siis pari kuukautta välissä ja vaikka osoitteenmuutokset olivat asianmukaisesti tehtyjä, lähetteli Elisa ensin (ulkomailla ollessani) laskut sitkeästi osoitteeseen A, josta ne oli kyllä postissa käännetty osoitteeseen B. Sitten kun osoite B alkoi mennä Elisalle jakeluun, ja olin jo palannut Suomeen, en meinannut millään saada kirjeitä osoitteeseen C. Tarkastin aluksi netistä asiakastiedot, jotka olivat oikeat, ja ajattelin, että ok, ottaa vain aikansa taas. Mutta edelleen vain laskut menivät osoitteeseen B, jolloin jo jossain vaiheessa päätin soittaa Elisalle - tuloksena asiakaspalvelija kertoo, että kyllä täällä tiedoissa on osoite C aivan oikein, ei hätää. No, sinne osoitteeseen B ne laskut silti menivät vielä muutaman kuukauden osalta... Tämä nyt oli varmaan vaan yksi osa sitä Elisan laskukaaosta, joka viime vuonna oli, mutta kyllä vähän alkoi jo pänniä, kun kaikki on muka kunnossa, muttei sitten kuitenkaan oikeasti ole.

Toinen mielenkiintoinen osoiteseikka on se, että Finder antoi vielä monta kuukautta Suomeen paluuni jälkeen osoitteekseni tuon osoitteen B. Nytkin olen muuttanut pari kuukautta sitten ja edelleen yksi työkaveri oli numeroani hakiessani saanut Finderista vanhan osoitteen (en kyllä ole varma, oliko siellä nyt osoite B vai C roikkumassa). Eivät taida kovin aktiivisesti tietojaan päivittää.

Elisan kanssa ehti kyllä välillä olla jo todella ärsyyntynyt, mutta silti olin DNA:n asiakkaana vain pari päivää, kunnes Elisa kilpailutti minut takaisin itselleen. Vaikka Elisan kanssa on saanut vääntää, on DNA osoittanut jo puhelinkauppojen kanssa sellaista osaamista, etten ko. firmalle enää asiakas halua olla.
 

Nickelback

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL yleisesti
Yö hotellissa "lahjakortti"

Tuo vitun kortti hieman ärsyttää tällä hetkellä. Pitäisi emännän kanssa mennä Flamingoon parin viikon päästä ja oltiin ajateltu käyttää tuota lahjakorttia siihen. Varasin huoneen jo kk sitten ja sitten tuli mieleen että pitäisikö tuonne nyt ilmoittaa että käytän lahjakorttia. No se ei nyt sitten onnistukaan. Ei kuulemma ole tilattu huonetta suoraan hotellista. Tämä kommentti tuli sekä sähköpostitse että suoraan hotelliin soitettuna.

Fyysisestihän ajateltuna, jos olisin osannut soittaa oikealla tavalla varatakseni tuon huoneen, olisi saanut silti saman huoneen (näin kuvainnollisesti). Tämä suoraan tilaamisen ohje olisi kuulemma selvinnyt semmoisesta läpyskästä jossa se kortti on. Arvaa vaan onko läpyskä jäljellä?

Haluaisin myös tietää, millä tavalla tuo on lahjakortti, kun sitä ei voi käyttää silloin kun itselle sopii?? Ei minun tarvitse vaatekaupoissakaan ilmoittaa ennakkoon, että "nyt tulen käyttämään teidän lahjakorttia." Lahjakortin etuhan pitäisi olla ostajalla, koska hän maksaa jo ennakkoon huoneensa, ts. antaa ketjulle rahaa, jotta voi sitten käyttää sitä korttia kun tarvitsee. Esim. jos en ehdi ajallani käyttää tuota korttia, nehän siitä hyötyy, koska ne saa maksun huoneesta jota ei käytetty. Nyt sitä voi käyttää ainoastaan silloin kun niille se sopii, ts. huoneita on varattu tuolle kortille tietty määrä. Eli jos Sokos hotelli ketju haluaisi, ne vois estää aina tuon käytön vedoten että "just nyt ei oo enää tilaa tuolle lahjakortille". Aika uskomatonta toimintaa. Ilmeisesti näitä kortteja on aivan turha ostaa, koska hätävarana näistä ei hyödy yhtään mitään!!

Kannattako vaan niellä vitutus ja maksaa huone vai ottaa yhteyttä kuluttaja-asiamieheen? Koska mun mielestä toi ei täytä lahjakortin kriteereitä.

Palautetta on menny Sokoshotellille ja niiltä odotan vastinetta.
 

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Juniorijääkiekko
Perintätoimisto ottaa oikean osoitteen selville manuaalisesti, siitä osaltaan ne kulutkin muodostuvat.

Ainakin Lindorff lähetti laskunsa samaan vanhaan osoitteeseeni, johon Fortumkin sekä netissä että puhelimitse tehdystä osoitteenmuutoksesta huolimatta. Onneksi yksi soitto sekä Fortumille että Lindorffille riitti. Ei siis lisäkuluja meikäläiselle. Laitetaan tämä nyt sitten hyvän asiakaspalvelun kategoriaan, koska alun perin oma mokanihan oli unohtaa aina mailiin tuleva sähkölasku.

Tapahtui siis noin kuukausi sitten ja osoite on vaihtunut heinäkuun alusta.
 

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
Muistakaahan että on asiakkaan velvollisuus pitää osoitetietonsa ajan tasalla, mikään yritys ei automaattisesti aja väestörekisteristä päivittäin uusia osoitetietoja.

Tottakai, ilmeisesti tässä on ilmoitettu osoitteen muutoksesta, koska GSM-laskut menivät oikeaan. Nettiliittymä eri asiakasnumerolla ja tuo on asiakaspalvelijan vika ettei ole vienyt uuden osoitteen kuin yhteen asiakasnumeroon.
 

J.Petke

Jäsen
Fyysisestihän ajateltuna, jos olisin osannut soittaa oikealla tavalla varatakseni tuon huoneen, olisi saanut silti saman huoneen (näin kuvainnollisesti). Tämä suoraan tilaamisen ohje olisi kuulemma selvinnyt semmoisesta läpyskästä jossa se kortti on. Arvaa vaan onko läpyskä jäljellä?

KLIPS

Kannattako vaan niellä vitutus ja maksaa huone vai ottaa yhteyttä kuluttaja-asiamieheen? Koska mun mielestä toi ei täytä lahjakortin kriteereitä.

Niin jos ne ohjeet todella ovat olleet siinä läpyskässä niin turha se kai on kuluttaja-asiamieheen yhteyttä ottaa. Selkeät ohjeet jotka on jäänyt huomaamatta.

Tuossa voi hotellin puolesta olla parikin teknistä mutkaa jonka takia tuota lahjakorttia ei voi käyttää näin. Itse ottaisin yhteyttä hotellin johtajaan ja kysyisin, että sopisiko tämänlainen poikkeusjärjestely kun on ollut epätietoinen tilanteesta. Ja jos tuo päällikkö ei tiedä tai suostu niin sen jälkeen ottaa yhteyttä sinne pääkallopaikalle.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Kannattako vaan niellä vitutus ja maksaa huone vai ottaa yhteyttä kuluttaja-asiamieheen? Koska mun mielestä toi ei täytä lahjakortin kriteereitä.

Palautetta on menny Sokoshotellille ja niiltä odotan vastinetta.
Jos ei palautetta kuulu kohtuullisessa ajassa, niin ota suoraan yhteyttä Sokos Hotelsin asiakaspalvelusta vastaavaan johtajaan. Esitä asiasi liioittelematta ja asiallisesti, samalla määrätietoisesti mutta rakentavasti. Kysy johtajalta, mikä on oikea menettelytapa jotta sinua palveltaisiin tarkoituksenmukaisesti ja saisit hyödyntää lahjakorttisi edun. Olennaista ei ole se, oletko sinä vai joku muu mokannut bookattaessa, vaan se että sinä saat hyvää palvelua joka johtaa tavalla tai toisella tyytyväiseen asiakkaaseen.

Uskon että tällä tavalla päädytään myös sinua tyydyttävään lopputulokseen, eikä kuluttaja-asiamiehen perään tarvitse huudella. Sekin tie on olemassa, mutta asiassa on mahdollista edetä huomattavasti nopeammin ja kivuttomammin.
 

Orman Mollis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins
Niin jos ne ohjeet todella ovat olleet siinä läpyskässä niin turha se kai on kuluttaja-asiamieheen yhteyttä ottaa. Selkeät ohjeet jotka on jäänyt huomaamatta.
Niinpä.

Jos lahjakortissa ei ole mitään rajoituksia minkään suhteen, niin silloin asia olisi eri. Mutta jos löytyy selkeät ohjeet, niin tässä tapauksessa ei kai ketju ole mitään virhettä tehnyt.

Aika usein tapauksissa jonkunlainen molempia osapuolia tyydyttävä ratkaisu saadaan, yleensä ainakin omalla kohdallani näin on käynyt kun asian on esittänyt järkevästi, eikä sillä perinteisellä vittusaatanapaskafirma aloituksella.
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Kovin usein noissa lahjakorteissa ja monissa muissa tarjouksissa / alennuksissa on järjetön määrä naurettavia ehtoja, jotka tulee käyttää. Esimerkiksi s-etukorttia pitää näyttää ruoan tilaamisen yhteydessä, että saa alennuksen. Niinku täh, miksi? Samoin esimerkiksi laivoille saa risteilylahjakortteja kun ostaa tax freesta riittävästi tuotteita, näissä on sitten milloin mitäkin rajoituksia (voimassa maanantai - torstai, ei sisällä hyttiä jnejnejne). Idea tuossa on se, että kun nyt olet jo suunnitellut matkan ja varaamassa sitä, niin et sitä enää kuitenkaan peru, kun suunnitelmat on jo tehty, yleensä usean ihmisen kanssa. Harhaanjohtavaa markkinointia toki, mutta yleensä aika aukottomasti suojauduttu kuluttaja-asiamieheltä.
 

Ziege

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Middlesbrough, Pens, Pirates, Steelers
Niinpä.

Jos lahjakortissa ei ole mitään rajoituksia minkään suhteen, niin silloin asia olisi eri. Mutta jos löytyy selkeät ohjeet, niin tässä tapauksessa ei kai ketju ole mitään virhettä tehnyt.

Aika usein tapauksissa jonkunlainen molempia osapuolia tyydyttävä ratkaisu saadaan, yleensä ainakin omalla kohdallani näin on käynyt kun asian on esittänyt järkevästi, eikä sillä perinteisellä vittusaatanapaskafirma aloituksella.

Näistä hotellilahjakorteista on kans kokemusta. Oli Cumulukselle tuommoinen kortti jolla sai 2hlön huoneen yhdeksi yöksi. Emäntä soitteli pääkaupunkiseudun Cumuluksia läpi ja kyseli huonetta tuolla kortilla. Kaikki huoneet kuulemma varattuja, joka oli hieman outoa kun muiden ketjujen hotellit olivat tyhjillään. Soitin sitten itsekkin Cumulukseen, mutta en maininnut lahjakorttia heti. No vapaita huoneita oli vaikka kuinka paljon. Puhelun lopuksi ilmoitin, että maksaisin tällä kortilla. Homma meni ihan ok, kun eivät varmaan siinä vaiheessa voineet enää sanoa että onkin täynnä. Aamulla selvisi, että hotelli oli lopulta aika tyhjillään.
 

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Esimerkiksi s-etukorttia pitää näyttää ruoan tilaamisen yhteydessä, että saa alennuksen. Niinku täh, miksi?
Väitän vastaan. Kelpaa ihan yhtä hyvin myös laskun pyytämisen yhteydessä. Tosin, jos rupeat vasta laskun saatuasi nillittämään, että escortti löytyy ja alennus sulle tässä nyt ja heti, niin olet kyllä aika tumpelo. Ihan kuin se tarjoilija tietäisi, että kuulut johonkin salaseuraan.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Näistä hotellilahjakorteista on kans kokemusta. Oli Cumulukselle tuommoinen kortti jolla sai 2hlön huoneen yhdeksi yöksi. Emäntä soitteli pääkaupunkiseudun Cumuluksia läpi ja kyseli huonetta tuolla kortilla. Kaikki huoneet kuulemma varattuja, joka oli hieman outoa kun muiden ketjujen hotellit olivat tyhjillään. Soitin sitten itsekkin Cumulukseen, mutta en maininnut lahjakorttia heti. No vapaita huoneita oli vaikka kuinka paljon. Puhelun lopuksi ilmoitin, että maksaisin tällä kortilla. Homma meni ihan ok, kun eivät varmaan siinä vaiheessa voineet enää sanoa että onkin täynnä. Aamulla selvisi, että hotelli oli lopulta aika tyhjillään.
Olen törmännyt jokunen vuosi sitten vastaavaan tilanteeseen toisen hotelliryhmittymän kanssa. Vähän tietysti riippuu varauksen tekemisen ajankohdasta, mutta hotelleilla on yleensä ajoissa ja erittäin hyvin tiedossa mahdolliset kysyntäpiikit ja -kuopat. Merkittävät yleisötapahtumat ja konferenssit tiedetään tasan tarkkaan, samoin tietysti syklisestä kausivaihtelusta johtuva kysynnän käyttäytyminen.

Hotellin kannattaa tietysti ohjata lahjakorttilaisia ja palkintoyöpyjiä niille ajankohdille joilla käyttöaste on vähäisin, eli hotellissa on keskimääräistä vähemmän normaalihinnan maksavia asiakkaita. Kuulostaa tietysti oudolta, ettei puolityhjään hotelliin voisi ottaa sisään lahjakorttilaisia. Onhan noissa tapauksissa sekin, että lahjakorttien käyttöä seurataan myös hotellikohtaisesti. Yksittäisen hotellin johdolla saattaa olla myynninohjauksesta johtuvia paineita mieluummin rajoittaa palkintoyöpymisiä, vaikka tilaakin olisi.

Hotellihuoneiden varaamisen ominaispiirre on, että eri kautta samaan hotelliin varausta tehtäessä voi saada kovin erilaista informaatiota vapaana olevista huoneista ja huonehinnoista. Syyt ovat yleisesti tunnettuja. Asiakkaan on kuitenkin hyvä muistaa, että varsinkin sesonkiaikana kannattaa saman hotellin huoneita tiedustella mm. itse hotellista, mahdollisesta ketjun keskusvaraamosta, eri matkatoimistoista sekä webin matkaportaaleista. Itse olen saanut aina hotellihuoneen missä tahansa kaupungissa eri puolilla maailmaa ja vaikka kuinka lyhyellä varoitusajalla, vaikka joskus olen joutunut kääntämään aika monta kiveä ennen kuin huone on järjestynyt.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Väitän vastaan. Kelpaa ihan yhtä hyvin myös laskun pyytämisen yhteydessä. Tosin, jos rupeat vasta laskun saatuasi nillittämään, että escortti löytyy ja alennus sulle tässä nyt ja heti, niin olet kyllä aika tumpelo. Ihan kuin se tarjoilija tietäisi, että kuulut johonkin salaseuraan.
Kyllä kortin näyttäminen kelpaa varmasti laskun pyytämisen yhteydessä kaikissa S-korttiravintoloissa. Tosin ravintolat muotoilevat asian esitteissään usein niin, että kortti pitää esittää jo tilauksen yhteydessä. Olennaista on, että korttia on näytetty ennen kuin lasku tulostetaan.

En juuri asioi noissa ketjupaikoissa. Silloin kun olen käynyt, niin erittäin usein tarjoilija on tiedustellut melkeinpä jo kättelyssä löytyykö korttia. Ihan fiksua, sillä tämä karsii turhaa työtä. Pieni prosentti asiakkaista saattaa kiukutella tuota kortin tivaamistakin, mutta on varmasti isompi harmi tehdä laskuja useampaan kertaan.
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Kovin usein noissa lahjakorteissa ja monissa muissa tarjouksissa / alennuksissa on järjetön määrä naurettavia ehtoja, jotka tulee käyttää. Esimerkiksi s-etukorttia pitää näyttää ruoan tilaamisen yhteydessä, että saa alennuksen. Niinku täh, miksi? Samoin esimerkiksi laivoille saa risteilylahjakortteja kun ostaa tax freesta riittävästi tuotteita, näissä on sitten milloin mitäkin rajoituksia (voimassa maanantai - torstai, ei sisällä hyttiä jnejnejne). Idea tuossa on se, että kun nyt olet jo suunnitellut matkan ja varaamassa sitä, niin et sitä enää kuitenkaan peru, kun suunnitelmat on jo tehty, yleensä usean ihmisen kanssa. Harhaanjohtavaa markkinointia toki, mutta yleensä aika aukottomasti suojauduttu kuluttaja-asiamieheltä.
En nyt oikein ymmärrä, mitä harhaanjohtavaa tässä on? Palvelun tarjoaja toki saa itse määrittää, millaisen edun hän antaa kuluttajalle. Jos ehdot lukevat lahjakortissa, niin ei asiassa ole mitään epäselvää. Totta kai laivayhtiöt ohjaavat lahjakorttimatkustajat hiljaisemmille päiville kun viikonloput täyttyvät muutenkin. Samoin voisi kuvitella hotellien pitävän tiettyä kiintiötä lahjakorttiyöpyjille. Miksi jostain viinaputelin ostamisesta pitäisi saada lahjakortti, joka oikeuttaa a-luokan hyttiin pe-su -risteilyllä? Kannattaa lukea ne ehdot ENNEN varaamista, eikä itkeä jälkikäteen.
 

dude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalevan Haukat
Väitän vastaan. Kelpaa ihan yhtä hyvin myös laskun pyytämisen yhteydessä. Tosin, jos rupeat vasta laskun saatuasi nillittämään, että escortti löytyy ja alennus sulle tässä nyt ja heti, niin olet kyllä aika tumpelo. Ihan kuin se tarjoilija tietäisi, että kuulut johonkin salaseuraan.

S-ryhmän ravintoloissa tulee syötyä aika harvoin, mutta kyllähän he yleensä aina kysyvät laskun yhteydessä, että oliko S-etukorttia. Minä kun en kanna kuin yhden puolueen jäsenkirjaa, niin tällaisia kepulaisten hömpötyksiä ei lompakosta löydy.
 

Nickelback

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL yleisesti
Hotellin kannattaa tietysti ohjata lahjakorttilaisia ja palkintoyöpyjiä niille ajankohdille joilla käyttöaste on vähäisin, eli hotellissa on keskimääräistä vähemmän normaalihinnan maksavia asiakkaita. Kuulostaa tietysti oudolta, ettei puolityhjään hotelliin voisi ottaa sisään lahjakorttilaisia. Onhan noissa tapauksissa sekin, että lahjakorttien käyttöä seurataan myös hotellikohtaisesti. Yksittäisen hotellin johdolla saattaa olla myynninohjauksesta johtuvia paineita mieluummin rajoittaa palkintoyöpymisiä, vaikka tilaakin olisi.

Tuo on totta ja toisaalta ymmärränkin, että tietyt kulut pitää kattaa ja varmasti paremmin saadaan rahaa niiltä jotka maksaa huoneen normaalisti. Mutta tässä tullaankin epäkohtaan, että onko kyseessä sitten lahjakortti, kun on voimassa ainoastaan viikonloppuisin ja silloinkin huonemääriä rajallinen määrä. Siksi musta olisi ihan aihetta osoittaa hieman kritiikkiä sen suhteen.

Ja ettei tule väärinkäsityksiä, niin huone mulla on varattuna, tämä maksutapa on tässä nyt ongelmana. Läpyskässä on ohjeet joo, mutta nekin aika epäselvästi :

voimassa: viikonloppuisin pe-ma ja hotellien kesäaikana päivittäin varaustilanteen salliessa. ei ole voimassa erikoistapahtumien yhteydessä, muista mainita lahjakortista varatessassi.ei voi vaihtaa rahaksi, lahjakortilla kerää bonusta lahjan saanut asiakasomistaja.

tämä lahjakortti kelpaa sellaisenaan maksuvälineenä seuraavat sokos hotellit:


Tuo on suoraan kortista. Millään tavalla tuossa ei kerrota että näitä lahjakortti varauspaikkoja on vaan tietty määrä. Ainoastaan varaustilanteesa salliessa. Mullahan on jo se huone. Ja myöskin tuo viimeinen lausehan kertoo että tämä kortti käy maksuvälineenä seuraavissa hotelleissa. Periaatteessahan voisin mennä ton kortin kanssa hotelliin ja näyttää tuota lausetta tosta läpyskästä?? Varausnumerokin on mainittu, mutta ei mitenkään suoraan että juuri siitä on tilattava huone. Ja tässä tapauksessa olen maininnut asiasta 3 viikkoa ennen tuloa, vaikkakin en suoraan varatessa (koska se ei ole netistä varatessa mahdollista)

Asiallisesti olen tottakai yrittänyt näissä asioida. Se on jo oppinut että turha vittuperkelesaatana ei auta asiaan yhtään, pahentaa. Katsotaan mitä ne vastaa tuolta.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
S-ryhmän ravintoloissa tulee syötyä aika harvoin, mutta kyllähän he yleensä aina kysyvät laskun yhteydessä, että oliko S-etukorttia. Minä kun en kanna kuin yhden puolueen jäsenkirjaa, niin tällaisia kepulaisten hömpötyksiä ei lompakosta löydy.
Nyt kun nämä pankki- ja muiden korttien sekä jäsensysteemien naittamiset ovat arkipäivää, niin saapa nähdä milloin jonkin puolueen jäsenkorttiin voi liittää visa-ominaisuuden ja vaikkapa S- tai K-ryhmän kantiskortin. Luulen että S-korttien haltijoita on Suomessa enemmän kuin minkään poliittisen puolueen äänestäjiä muutamissa viime vaaleissa, joten kortinhaltijoiden joukossa taitaa hyvinkin olla muutama kepua tunnustamaton :)

Muutenkin olisi kätevää, jos jossakin korttisorvaamossa voisi teettää oman Pääkortin, jossa on "kaikki" samassa. Teenpä inventaarion saman tien. Omassa lompakossani löytyy tällä hetkellä ainakin seuraavat luottokorttikokoiset kortit:

- Suomalainen ajokortti
- OP-ryhmän visa-pankkikortti
- OP-ryhmän pankkiautomaattikortti
- American Express Gold
- Finnairin kantiskortti
- Lufthansan kantiskortti
- Deltan kantiskortti
- Aeroflotin kantiskortti
- Starwoodsin kantiskortti
- Priority Clubin kantiskortti
- Kokoomus r.p.:n jäsenkortti
- Stockmannin exclusive-kortti
- K-ryhmän plussakortti
- S-ryhmän etukortti
- Pohjolan matkavakuutuskortti
- Kolmen eri alueen kirjastokortit, 3 kpl
- Kela-kortteja 4 kpl, oma ja kolmen lapseni
- Veikkauksen asiakaskortti
- Yleisurheilupassi
- Venäjän federaation työlupa ulkomaalaiselle, joka muuten on juuri vanhentunut, heitetään pois
- Työpaikan kulkukortti

Tuossa on 26 erilaista korttia, ja 22 jos lasten Kela-kortit ja työlupakortti jätetään pois laskuista. Kotoa löytyy muita kortteja varmaan toinen mokoma, mutta nuo kulkevat mukana. Uskon, että monella JA:n kirjoittajalla kantaa mukanaan vielä suurempaakin korttipakkaa.

Määrää voisi karsia tuntuvasti, jos noiden korttien ominaisuudet yhdistettäisiin mahdollisimman suurelta osin. Tätä minä sanoisin asiakaspalveluksi. Mihinkään tietosuoja- ja muihin vastaaviin asioihin en ota tässä kantaa.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Ja ettei tule väärinkäsityksiä, niin huone mulla on varattuna, tämä maksutapa on tässä nyt ongelmana. Läpyskässä on ohjeet joo, mutta nekin aika epäselvästi :

voimassa: viikonloppuisin pe-ma ja hotellien kesäaikana päivittäin varaustilanteen salliessa. ei ole voimassa erikoistapahtumien yhteydessä, muista mainita lahjakortista varatessassi.ei voi vaihtaa rahaksi, lahjakortilla kerää bonusta lahjan saanut asiakasomistaja.

tämä lahjakortti kelpaa sellaisenaan maksuvälineenä seuraavat sokos hotellit:


Tuo on suoraan kortista. Millään tavalla tuossa ei kerrota että näitä lahjakortti varauspaikkoja on vaan tietty määrä. Ainoastaan varaustilanteesa salliessa. Mullahan on jo se huone. Ja myöskin tuo viimeinen lausehan kertoo että tämä kortti käy maksuvälineenä seuraavissa hotelleissa.
Ihan tuttua juttua. Kun jonkin tuontapaisen lahjakortin ehtoja katsoo tarkemmin, niin usein huomaa että käyttöoikeus on lähestulkoon olemattomiin rajoitettu. Erityisen tavallista matkailun ja majoituksen yhteydessä. Vähän sama kuin saisit 100 euron lahjakortin tavarataloon, mutta sinun pitää asioida hiljaisena aikana ja silloinkin ostaa tuotteita joita muut eivät huoli, ilman vaihto- ja palautusoikeutta.

Asialle ei voi käytännössä paljoakaan. Lahjakorttia pitää vaan kiltisti yrittää käyttää kuten ehdot mahdollistavat, tai sitten luopua koko ajatuksesta. Kusetuksen makua tuossa on, varsinkin jos lahjakortti on saatu rahan asemesta vastineena jostakin.

Luepa vielä edelliseltä sivulta vuodatukseni TeliaSoneran tarjoamasta "hyvityksestä", joka annettiin "lahjakortin" muodossa. Osaavat sitä muutkin kuin hotellit ja ruotsinlaivat.
 

Harri2001

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Määrää voisi karsia tuntuvasti, jos noiden korttien ominaisuudet yhdistettäisiin mahdollisimman suurelta osin. Tätä minä sanoisin asiakaspalveluksi. Mihinkään tietosuoja- ja muihin vastaaviin asioihin en ota tässä kantaa.

Miksi sulla on kaksi OP:n korttia? Yhdistä ne? Ja tuon plussakortin saa myös liitettyä pankkikorttiin.

Nämä ohjeet ei montaa korttia vähennä, mutta hyvä alku.
 

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
S-ryhmän ravintoloissa tulee syötyä aika harvoin, mutta kyllähän he yleensä aina kysyvät laskun yhteydessä, että oliko S-etukorttia. Minä kun en kanna kuin yhden puolueen jäsenkirjaa, niin tällaisia kepulaisten hömpötyksiä ei lompakosta löydy.
No missäs te perussuomalaiset sitten syötte?

Kepulainen tai ei, ruoka pitää ostaa jostain. Täällä on kilometrin säteellä S-market, KKK ja Alepa. Eli asian voi ajatella myös niin, että riistän kepulaisilta ja räyhääviltä demareilta niiden rahat bonusten muodossa.

S-ryhmän ruokapaikat kannattaa tosin keskimäärin kiertää kaukaa. Joskus on vain puolipakko käydä niissäkin.
 

Orman Mollis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins
Asiallisesti olen tottakai yrittänyt näissä asioida. Se on jo oppinut että turha vittuperkelesaatana ei auta asiaan yhtään, pahentaa. Katsotaan mitä ne vastaa tuolta.

Tuo aiempi ei viestini ei ollut muuten suoraan kenellekkään suunnattu, sinä tämän ymmärsitkin mutta ajattelin varmistaa asian ettei muillekkaan jää väärää kuvaa teksistäni.

Itse nykyään suhtaudun näihin lahja- ja etukortteihin aika pessimisesti, harvemmin noita pystyy käyttämään kun itse haluaa. Ymmärrettävästihän noissa "ilmaiskorteissa" on tarkoitus juuri saada hiljaisina aikoina asiakkaat liikkeelle. Se on sitten eri asia onko tällaisista korteista enemmän hyötyä vai haittaa yritykselle, jotkut ihmiset tuntuvat suivaantuvan täysin jos ei ole mahdollista saada sille kiireisimmälle kesälomaviikonlopulle sitä parasta mahdollista huonetta/hyttiä.. Tämä ihan omakohtaisena kokemuksena, myyjän kuin asiakkaankin asemassa koettuna.
 

dude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalevan Haukat
No missäs te perussuomalaiset sitten syötte?

Mietinkin minkä puolueen tähän tarjoat. Perssit taitaa olla aika trendikäs sakki tällä hetkellä? Taisit itsekin äänestää?

S-ryhmän ruokapaikat kannattaa tosin keskimäärin kiertää kaukaa. Joskus on vain puolipakko käydä niissäkin.

S-ryhmän ketjuravintoloissa jotuu aina silloin tällöin syömään. Ei ole mikään elämää suurempi nautinto, mutta kyllä siitä nälkä lähtee.

Itsehän suosin Keskon kauppoja, vaikka en omista Plussa-korttia.
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
En nyt oikein ymmärrä, mitä harhaanjohtavaa tässä on? Palvelun tarjoaja toki saa itse määrittää, millaisen edun hän antaa kuluttajalle. Jos ehdot lukevat lahjakortissa, niin ei asiassa ole mitään epäselvää. Totta kai laivayhtiöt ohjaavat lahjakorttimatkustajat hiljaisemmille päiville kun viikonloput täyttyvät muutenkin. Samoin voisi kuvitella hotellien pitävän tiettyä kiintiötä lahjakorttiyöpyjille. Miksi jostain viinaputelin ostamisesta pitäisi saada lahjakortti, joka oikeuttaa a-luokan hyttiin pe-su -risteilyllä? Kannattaa lukea ne ehdot ENNEN varaamista, eikä itkeä jälkikäteen.
Ei siinä mun mielestä mitään harhaanjohtavaa olekaan, vaan otinpa nuo vain esimerkkeinä siitä, että tiettyjä etuja rajoitetaan erityisesti tällä alalla melko paljon.

Ja tuohon ruoka-asiaan sen verran, että olen aika monta kertaa yöpynyt ja syönyt S-kortti -paikoissa, kun työpaikkani sattuu sellaisia suosimaan. Aivan liian monta kertaa on tullut tylysti "ei käy, pakko esittää tilauksen yhteydessä, tää on nyt myöhäistä, no can do" -litania, että kyllä tota voi pitää ihan huoletta firman politiikkana, kun sen saman saa joka paikassa ympäri suomea. Niinku sitä kuittia ei muka vois naputella uusiks sinne.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös