Tämä on taas juuri sitä, että monille työpaikka on elämän ensimmäinen. Eivät he osaa ajatella sitä, miksi siellä pitää olla paperia tai pilli. Eivät he osaa ajatella että asiakas syö ruuat kenties jossakin aivan muualla kuin kotona. Ja kotonahan ihmisillä on takuuvarmasti paperia ja pillejä olemassa.
Sanoinkin juuri, että asia pitää harjoitella automaation tasolle, jotta minimoidaan työntekijöiden älykkyyden aiheuttamat haitat. Ei tarvitse ajatella mitään, kun asia on harjoiteltu automaatioksi.
Ei minulla ainakaan ole mitään pillejä tai papereita kotona (en toimi minään Mc Donald'sin varastona) - puhumattakaan Develeyn ketsupista. Tosin kerran ostin Saksassa ko. ketsuppia, mutta on eriasia laittaa sitä ketsuppia lasipullosta, kun annospusseista, joten ei sekään olisi ollut sama.
Turkisliike teki virheen, jonka liikkeen päällikkö olisi ollut valmis ja pystynyt paikkaamaan saman päivän kuluessa.
Jos turkki on myyty ja siihen olisi pitänyt laittaa lappu myyty tai muuten sivuun niin, jos näin ei ole ollut tapahtunut, vaan joku myyjä oli myynyt sen niin on kyse inhimillisestä erehdyksestä. Varsinkin jos samanlainen saadaan tilalle niin se on ihan hyvin silloin hoidettu. Muussa tapauksessa tietysti erittäin veemäinen asia.
Itselleni tapahtui keskiviikkona inhimillinen erehdys ja sain hyvää asiakaspalvelua siinä. Oli aamulla menoa, josta oli tarkoitus päästä lähtemään 11.30 jälkeen ja parturi oli varattu aikaan 12.30. No ei ollut sopivaa rahaa parkkimittariin, vaan maksoin sitten hieman yli, joten se ilmoitti, että parkkiaikaa on 12.32 asti. Ehkä tuo sekoitti jo mieltäni parturin kanssa. Tiesin, että 11.30 jälkeen pitää mennä tankkaamaan auto, koska ajotietokone näytti niin alhaisia kilometrejä mitä voi enää ajaa. Tein sen ja 11.55 olin kotona käymässä. Idea oli se, että piti ottaa moottoripyörä, jolla meen parturiin, koska parkki helpompaa ja aamun sade oli jo ohi. Otin jonkun juoman ja aloin selata papereita ja unohdin parturin. En ollut laittanut kyllä kännykkäherätystä. Sitten 12.45 parturi soittaa ja olen kuin puulla päähän lyöty. Hän kuitenkin sumpli jotenkin taukonsa paikkaa ja pääsin sinne sitten 13.45. Muussa tapauksessa olisi tullut katastrofi, kun vapaita aikoja ei olisi ollut varmaan pariin viikkoon. Kaikinpuolin hyvin paikattu tilanne - varsinkin kun virhe oli alunperin minun.