Laadukasta asiakaspalvelua

  • 1 938 202
  • 6 860

Bobcat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Kaksi edellistä viestiä kertovat hyvin siitä, miten paha työvoimapula meidän alalla on. Auto kun on pakko saada liikkeelle, jos ei pelkästään tienestin takia, niin ainakin ajovelvoitteen takia. Isäntä ei itse pysty ajamaan koko listaa ainakaan isoissa kaupungeissa eli joku sinne ratin taakse on saatava.

Kuljettajakurssin ja kokeen isoissa kaupungeissa suorittavat kaikki, mutta varmaankin kokeen läpäiseminen nykyään on suhteellisen helppoa, jotta väkeä yleensäkin saataisiin töihin.

Täällä Jatkoajassakin on ketju, missä palstaveljet jakelevat toisilleen työpaikkavinkkejä. Tulkaa kokeilemaan taksiin. Ei tämä ole sitä mitä kuvittelette. Helvetin mukavaa ja vapaata työtä, josta "kermat kuorimalla" eli ajamalla ne parhaat vuorot pääsee ihan hyviin ansioihin. Vittumaisista pomoista ei ole pelkoa, sillä tällä alalla on todella työntekijän markkinat ja fiksut autoilijat pitävät hyvää kuskia kuin kukkaa kämmenellä.

T: Kolmannen polven taksari kutsumusammatissaan.
 

scholl

Jäsen
Tämä on taas juuri sitä, että monille työpaikka on elämän ensimmäinen. Eivät he osaa ajatella sitä, miksi siellä pitää olla paperia tai pilli. Eivät he osaa ajatella että asiakas syö ruuat kenties jossakin aivan muualla kuin kotona. Ja kotonahan ihmisillä on takuuvarmasti paperia ja pillejä olemassa.

Sanoinkin juuri, että asia pitää harjoitella automaation tasolle, jotta minimoidaan työntekijöiden älykkyyden aiheuttamat haitat. Ei tarvitse ajatella mitään, kun asia on harjoiteltu automaatioksi.

Ei minulla ainakaan ole mitään pillejä tai papereita kotona (en toimi minään Mc Donald'sin varastona) - puhumattakaan Develeyn ketsupista. Tosin kerran ostin Saksassa ko. ketsuppia, mutta on eriasia laittaa sitä ketsuppia lasipullosta, kun annospusseista, joten ei sekään olisi ollut sama.

Turkisliike teki virheen, jonka liikkeen päällikkö olisi ollut valmis ja pystynyt paikkaamaan saman päivän kuluessa.

Jos turkki on myyty ja siihen olisi pitänyt laittaa lappu myyty tai muuten sivuun niin, jos näin ei ole ollut tapahtunut, vaan joku myyjä oli myynyt sen niin on kyse inhimillisestä erehdyksestä. Varsinkin jos samanlainen saadaan tilalle niin se on ihan hyvin silloin hoidettu. Muussa tapauksessa tietysti erittäin veemäinen asia.

Itselleni tapahtui keskiviikkona inhimillinen erehdys ja sain hyvää asiakaspalvelua siinä. Oli aamulla menoa, josta oli tarkoitus päästä lähtemään 11.30 jälkeen ja parturi oli varattu aikaan 12.30. No ei ollut sopivaa rahaa parkkimittariin, vaan maksoin sitten hieman yli, joten se ilmoitti, että parkkiaikaa on 12.32 asti. Ehkä tuo sekoitti jo mieltäni parturin kanssa. Tiesin, että 11.30 jälkeen pitää mennä tankkaamaan auto, koska ajotietokone näytti niin alhaisia kilometrejä mitä voi enää ajaa. Tein sen ja 11.55 olin kotona käymässä. Idea oli se, että piti ottaa moottoripyörä, jolla meen parturiin, koska parkki helpompaa ja aamun sade oli jo ohi. Otin jonkun juoman ja aloin selata papereita ja unohdin parturin. En ollut laittanut kyllä kännykkäherätystä. Sitten 12.45 parturi soittaa ja olen kuin puulla päähän lyöty. Hän kuitenkin sumpli jotenkin taukonsa paikkaa ja pääsin sinne sitten 13.45. Muussa tapauksessa olisi tullut katastrofi, kun vapaita aikoja ei olisi ollut varmaan pariin viikkoon. Kaikinpuolin hyvin paikattu tilanne - varsinkin kun virhe oli alunperin minun.
 

scholl

Jäsen
Eihän tuossa ole siis mitään järkeä, pitääkö minun odottaa niin kauan, että se kuva himmenee ja sen jälkeen soittaa uudestaan? Huonona puolena vaan se, että tuo 1700 tuntia on aika lähellä täyttä joten hirveästi ei ole varaa odotella.

Normaalitilanne on se, että kun 1700h tai 36kk lähestyy niin asiakas hankkii varalampun. On aika epätodennäköistä, että lampppu kestää paljon yli 1700 tuntia. Yleensä lampuille on laskettu joku tietty palamisaika ja jos takuu annetaan niin sitten se voi olla varman päälle, mutta kuitenkin varminta on ostaa se varalamppu viimeistään silloin kun varotusvalo palaa. 1700 tunnin jälkeen sitten vaihtaa lampun silloin, kun se pimahtaa. Siis jos oletetaan, että ollaan tilanteessa, missä lampun voi vaihtaa itse.
 

TykkiJutila

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalle Rovanperä, KalPa, Leijonat, ManU, KuPS
Kirjoitin Turun Kaapelitelevisiolle sähköpostin aiheesta: Miksi minun täytyy maksaa vanhana mtv3 lisäkanavien tilaajana BB 24/7:sta 29,90€, kun se uusille tilaajille on ilmainen. Kerroin s-postissa,että joillakin muilla kaapeliyhtiöillä ovat muuttaneet vanhojen mtv3 lisäkanavien tilaajien sopimuksen määräaikaiseksi, jolloin ovat saaneet kyseisen 24/7 ilmaiseksi. Tätä mahdollisuutta ei Turun kaapeliteeveellä ole. Minun täytyi lähettää sama sähköposti 3 kertaa(2 viikon aikana), jonka jälkeen sain vastauksen. Vastauksessa kerrottiin, että vähennä uusimmasta laskusta tuo kyseinen 29,90€. Eli siis kannattaa asiasta kuin asiasta "ruikuttaa". Eli loppu hyvin kaikki hyvin. Säälin vaan niitä vanhoja asiakkaita, jotka sen 29,90€ joutuu maksamaan. Ja mitä tulee BB kaksneljä seiskaan, enhän minä sitä muuten katsois, mutta kun sai ilmaiseksi ;)
 

Kiekoton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Україна
Joskus vielä paukkuu...

En oikein tiedä mihin ketjuun tämän olisi laittanut, mutta ainakin asiakaspalvelun toimimattomuudesta lienee kysymys. Siitä onkin sitten joskus lyhyt matka turvallisuuteen ja katastrofiin.
Tapaus: menin kauppakeskus Selloon ruokaostoksille tänään klo 18. Huomasin pysäköidessä autoni vieressä ison mustan matkalaukun. Edellinen auto joko aikoi mennä siihen paikkaan tai lähti siitä. Laukusta tuli mieleen tietenkin se, että mikäli siinä on pommi, ei kyseessä ole mikään pikkupaukku. Tietenkin huolestuneena aloin katsella, että missäs näkyisi vartijoita. Eipä näkynyt. No ei hätä ole tämän näköinen, menin Prisman infoon mainitsemaan asiasta. Lupasivat ilmoittaa turvallisuusmiehille. No, ostoksia tein odotellen mahdollista pamausta, kunnes sitten 18.45 menin ostosten kanssa takaisin autolle. Aika tuskanhiki pinnassa sain pakata tavarat autoon, sillä siinähän se matkalaukku nökötti.
Ei kiinnosta tietää, mitä laukussa oli (todennäköisesti se oli tyhjä). Taas kuitenkin vakuutuin siitä, ettei asiakaspalvelu aina toimi niin hienosti miltä tuntuu. Lisäksi kauppakeskusten turvallisuus on iso vitsi.
 

J.Petke

Jäsen
Ei kiinnosta tietää, mitä laukussa oli (todennäköisesti se oli tyhjä). Taas kuitenkin vakuutuin siitä, ettei asiakaspalvelu aina toimi niin hienosti miltä tuntuu. Lisäksi kauppakeskusten turvallisuus on iso vitsi.

Pelottiko myös viereiset autot, jospa nekin olivat täynnä räjähteitä?

Ota huomioon myös se, että vartijat eivät välttämättä saa ihan helposti mennä tonkimaan toisten tavaroita. Pitää kutsua poliisit paikalle jos meinaavat jotain tuollaista ruveta tutkimaan.

Ja mitä tulee kauppakeskusten turvallisuuteen niin onko ehdotuksia miten niistä saadaan niin turvallisia että olet tyytyväinen? Jos joku haluaa kauppakeskuksen räjäyttää niin hän sen kyllä tekee, oli vartijat metrin päässä tai kahvilla.
 

Kiekoton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Україна
Pelottiko myös viereiset autot, jospa nekin olivat täynnä räjähteitä?

Ota huomioon myös se, että vartijat eivät välttämättä saa ihan helposti mennä tonkimaan toisten tavaroita. Pitää kutsua poliisit paikalle jos meinaavat jotain tuollaista ruveta tutkimaan.
Siis parkkitalo on kaiketikin tarkoitettu autoille. Kaikki ylimääräinen tulee olla poissa. Tuskin he poliisia kutsuvat, jos joku on vaikka kiukaan vienyt parkkitaloon.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia

Teit oikein ilmoittaessasi asiasta, mutta vastaavasti taysin vaarin jannittaessasi siita. Ymmartanet, etta on erittain paljon todennakoisempaa joutua auto-onnettomuuteen kotimatkalla kuin jonkun unohtuneen matkalaukun olevan pommi Suomen oloissa.

Kauppakeskus teki oman riskiarvionsa ja asialla ei ollut kiire. Voi toki olla, etta asiaa ei talla eraa edes kasitelty, koska alkuperainen riskiarvio sisaltaa sen, etta tuon kaltainen ilmoitus ei ole valiton vaara.

Tulin vain katsomaan yhden sahkopostin, nyt takaisin ita-Tiranalaisen lahion kaduille. Usko pois, kaikki outo ja erikoinen ei ole vaarallista, vaikka taalla sita riittaa. Pitaisiko soittaa suurlahetyston hatapaivystykseen. Semmoinen numero muuten tosiaan on olemassa ja kieltamatta se voisi olla luurissa, mutta ei se nyt kuitenkaan ole.

Joku valinpitamaton asiakas on saattanut jopa vain jattaa siihen vanhan matkalaukkunsa mika oli tarkoitus heittaa roskiin. Syita miksi joku laukun siihen jattaisi on lukemattomia ja pommi on aivan siella listan loppupaassa.

Olisinko itse ilmoittanut asiasta? Lahes varmasti tuskin, mutta jos jossain lahettyvilla olisi ollut joku paikka, niin mahdollisesti kylla. Eika mitenkaan terroriuhan takia vaan siksi, etta eihan se laukku sinne kuulu.
 

polvipetteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Tästä tulikin mieleen eräs tilanne viime vuoden joulukuulta. Olimme puoliskon kanssa menossa syömään erääseen ravintolaan, jonka tarkka sijainti ei ollut tiedossa, mutta osoite kylläkin. Kerroin osoitteen kuskille, joka lähtikin ajamaan reippaasti. Jossain vaiheessa hän ilmoitti, että on kadulla, jonka nimen annoin, mutta minkään sortin ravintolaa ei kyllä näy.

Suhaili siinä sitten useampaan otteeseen kadun päästä päähän (mittari päällä, luonnollisesti) ja väitti sinnikkäästi, että olen antanut väärän osoitteen. Väitin vastaan. Lopulta huomasin kadunnimikyltin ja tajusin, että tämä saatanan sankari on ihan väärällä kadulla, jonka nimi on vieläpä sen verran erilainen, ettei sekoittamisen pitäisi olla mahdollista. Huomautin asiasta ja taksi sitten lopulta pääsi oikeaan osoitteeseen (mittari päällä, luonnollisesti)....

Alkuperäistä tarinaa hiukan lyhennetty

Täysin päinvastainen tapaus Tukholmasta: tarkoitus oli mennä lasten kanssa Merimaailmaan tms. ja kerroin osoitteen kuskille. Sälli paineli sinne alueelle, jossa on kaikkea muutakin aktiviteettia, mutta ei ollut alun alkaenkaan varma, mistä kyseisen osoitteen löytäisi. Kuski pysäytti taksamittarin alueelle saavuttaessa ja ajelutti meitä sitten viitisen minuuttia ympäri alueen katuja ja yhdessä haeskelimme paikkaa ja loulta sen sitten löysimmekin. Täytyy sanoa, että oli aika jäätävä suoritus kuskilta ja jäi hyvä mieli toiminnasta kokonaisuudessaan.
 

Cougar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Detroit Red Wings
Ei kiinnosta tietää, mitä laukussa oli (todennäköisesti se oli tyhjä). Taas kuitenkin vakuutuin siitä, ettei asiakaspalvelu aina toimi niin hienosti miltä tuntuu. Lisäksi kauppakeskusten turvallisuus on iso vitsi.
Mitä kaikkea asiakaspalveluun mielestäsi pitäisi kuulua. ***Poistettu lasten silmistä***

Vaara on olematon tuossa mainitsemassasi tapauksessa. Ei pommia aseteta parkkitaloon - idea kun on aiheuttaa mahdollisimman suuri määrä ruumiita. Voin tietysti olla väärässä, mutta turvallisuus pitää sijoittaa nimenomaan sinne missä ihmisiä liikkuu eniten. Vartijoiden pitää olla kauppakeskuksen sisällä katsomassa, missä joku idiootti voi saada vaaran aikaan.
 
Viimeksi muokattu:

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Ei pommia aseteta parkkitaloon - idea kun on aiheuttaa mahdollisimman suuri määrä ruumiita.

Oli pakko tulla tarkistamaan onko matkalaukkukeskustelu edennyt mihinkaan suuntaan, niin paljon se huvitti.

Tuosta taytyy kuitenkin olla eri mielta, etta ei se tarkoitus aina ole tuo. Ymmartaakseni ainakin Espanjassa ETA kayttaa myos "vaarattomia" pommeja turistialueilla nayttaakseen mita saattaisi olla tulossa.

Ja kyllahan niista ilmoitetaankin etukateen samasta syysta. En nyt rupea tassa googlaamaan, mutta eikos WTC:n pommi joskus aikoinaan ollut myos parkkihallissa vai voinko muistaa nain vaarin. Siina tosin saatettiin hakea koko tornin tuhoa perustuksissa, mika sitten toteutettiin myohemmin vahan tehokkaammin.
 

Kiekoton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Україна
Ei pommia aseteta parkkitaloon - idea kun on aiheuttaa mahdollisimman suuri määrä ruumiita.
Nimenomaan sinnehän ne jätetään. Googleta vaikka "bomb parking lot", tulee aika monta osumaa. Syynähän tähän on se mahdollisimman pieni kiinnijäämisen pelko. Ideana kun on yleensä vain saada huomiota.
 

Cougar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Detroit Red Wings
Nimenomaan sinnehän ne jätetään. Googleta vaikka "bomb parking lot", tulee aika monta osumaa. Syynähän tähän on se mahdollisimman pieni kiinnijäämisen pelko. Ideana kun on yleensä vain saada huomiota.
Ok. Olen sitten väärässä. Jos itse olisin terroristi ja haluaisin saada huomiota, niin sen huomion saisin mielestäni mahdollisimman suurella uhriluvulla. En pelkäisi kiinnijäämistä kun siinä tilanteessa tekisin myös itsemurhan.

En kuitenkaan ikinä halua vahingoittaa toista ihmistä tai eläintä, joten tämä on täysin hypoteettista.
 

VTVH

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Nimenomaan sinnehän ne jätetään. Googleta vaikka "bomb parking lot", tulee aika monta osumaa. Syynähän tähän on se mahdollisimman pieni kiinnijäämisen pelko. Ideana kun on yleensä vain saada huomiota.

No eihän jätetä. "Bomb parking lot" tuottaa Googlessa vain n. 1,5 miljoonaa osumaa kun esimerkiksi "bomb mall" tuottaa jo 4 miljoonaa osumaa. Tähän päälle vielä ne muut kauppakeskusta tarkoittavat sanat joita en googlennut.
 

Kiekoton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Україна
esimerkiksi "bomb mall" tuottaa jo 4 miljoonaa osumaa. Tähän päälle vielä ne muut kauppakeskusta tarkoittavat sanat joita en googlennut.
Niin, mutta luitkos ne kaikki? Minä luin. Suurimmassa osassa tapauksista pommi on itse asiassa ollut parkkitalossa.
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Jos sinä farmari-Passatia ajava hidasälyinen ja hienhajuinen pk-seudun taksikuski olet Jatkoajan lukija, niin kerron sinulle tässä ja nyt sen mitä en häveliäisyydestäni johtuen sinulle kertonut: vaihda äkkiä ammattia.
Saman voisi kertoa eräälle Turkulaiselle naiskuskille. Ensin ei löytänyt hakemaan meitä lentokentältä, sen jälkeen tiputettiin porukkaa niinkin vaikeille kaduille kuin Puutarhakatu, Linnankatu ja Itäinen Pitkäkatu. Yhteenkään näistä ko nainen ei osannut. Ei-Turkulaisille tiedoksi, että kyseessä on suurinpiirtein Turun pääkadut.
 

dude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalevan Haukat
Taksikuskien taso on pudonnut kuin lehmän häntä viimeisten vuosien aikana, kiitos navigaattoreiden. Kun ei tarvitse enää tietää mistään mitään, niin todella moni taksikuski kyselee neuvoja ihan naurettavan helppoihin osoitteisiin.

Itse tulin kesällä Vantaalta Helsingin keskustaan taksilla ja annoin paikan nimen ja vielä osoitteenkin, joka sijaitsee aivan rautatieaseman vieressä ja on jokaiselle pk-seudulla asuvalle varmasti tuttu. Mutta taksikuski päätti sitten vielä kysyä erikseen ajo-ohjeita siitä, mistä kautta kannattaisi ajaa. Ihan kuin minä osaisin miettiä teitä Tikkurilasta Helsingin keskustaan...

polvipetterin kaltainen positiivinen tapaus tapahtui Tshekissä viime talvena. Tultiin pikkutuiskeessa baarista taksilla hotellille ja sanoin taksikuskille hotellin nimen. No kävi ilmi, että samassa kaupungissa (ei Praha) oli kaksi samannimistä hotellia ja kuski ajoi lähimpänä olleeseen, joka oli väärä ja eri puolilla keskustaa kuin meidän hotelli. Kun kielimuurista saatiin selville, että kyse oli eri hotellista, jätkä löi mittarin kiinni ja vei meidät oikeaan hotelliin.

Samassa kaupungissa istuimme taksiin ja annoimme paikan, niin taksikuski sanoi, että 500 metriä tuohon suuntaan, hän kyllä vie, mutta pääsette nopeiten kävellen tässä ruuhkassa. Olimme ensimmäistä päivää kaupungissa ja vähän hukassa, niin tällainen yllätys oli ihan positiivista. Varsinkin kun yleensä saa tottua siihen, että yrittävät huijata.
 

Bobcat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Taksikuskien taso on pudonnut kuin lehmän häntä viimeisten vuosien aikana, kiitos navigaattoreiden. Kun ei tarvitse enää tietää mistään mitään, niin todella moni taksikuski kyselee neuvoja ihan naurettavan helppoihin osoitteisiin.

Anteeksi, nyt en ymmärtänyt.
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Taksikuskien taso on pudonnut kuin lehmän häntä viimeisten vuosien aikana, kiitos navigaattoreiden. Kun ei tarvitse enää tietää mistään mitään, niin todella moni taksikuski kyselee neuvoja ihan naurettavan helppoihin osoitteisiin.
Ärsyttävintä on se, ettei ne sitten kuitenkaan lyö osoitetta gepsiin, vaan suunnistaa aina "sinnepäin" ja hetken pyörimisen jälkeen kysyy että missäs se katu nyt olikaan?
Mutta taksikuski päätti sitten vielä kysyä erikseen ajo-ohjeita siitä, mistä kautta kannattaisi ajaa. Ihan kuin minä osaisin miettiä teitä Tikkurilasta Helsingin keskustaan...
Tällä välillä "testataan", että tietääkö ko. asiakas yhtään kaupungista, eli paljonko voidaan kierrättää sivukujia pitkin. Toinen vaihtoehto on se, että johonkin paikkaan pääsee kahta vaihtoehtoista reittiä pitkin, joista toinen saattaa olla lyhyempi ja toinen nopeampi. Ymmärtääkseni tuo turhanpäiväinen kierrättäminen ei ole taksikuskeille kannattavaa kuin hiljaisina aikoina, nopeasti kerätyt avausmaksut kompensoi pari extrakilometria helposti.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Itse ainakin odotan taksikuskilta hyvää paikallistuntemusta siinä muodossa, että ymmärtää ajaa parasta reittiä kellonaika huomioiden. Esimerkiksi maanantaina menin taksilla pohjoisen suunnasta Kalasamataan yhdeksän aikoihin, ja osaava kuski ajoi Aleksis Kiven katua Teollisuuskadun sijaan, kun tuo normaalireitti on räjäytetty täysin katutöiden johdosta. Samaten oikeiden kaistojen valinta ruuhkassa kuuluu hyvän taksin repertuaariin, esim. ei jäädä jumiin kaistalle, jossa on kääntyviäkin.

Monta kertaa olen joutunut puuttumaan ajettavaan reittiin, kun ei tunnu olevan päätä eikä häntää valinnoissa. En ole edes kovin tarkka tässä asiassa, mutta kun lähdetään ajamaan keskustasta lentokentälle Hämeenlinnanväylän ja Kehäkolmosen kautta, niin pakkohan tuosta on huomauttaa. Asia erikseen ovat sitten Espoon ja Vantaan taksit, jotka ovat aika hukassa Helsingissä - ja toisinpäin.
 

kakkonen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Jottei menisi taksikuskien mollaamiseksi niin ne kerrat kun minä muistan taksilla liikkuneeni niin palvelu on ollut ihan ok.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Jottei menisi taksikuskien mollaamiseksi niin ne kerrat kun minä muistan taksilla liikkuneeni niin palvelu on ollut ihan ok.
Näin on. Juuri eilen ajelin taksilla parin kyydin edestä pk-seudulla, ja palvelu oli joka suhteessa moitteetonta. Tämä on ollutkin viime vuosiin saakka selkeä odotustaso: on voinut luottaa siihen, että sekä kuljettaja tuntee kaupungin ja hallitsee sekä autonkäsittelyn että asiakaspalvelun, riippumatta siitä onko kuljettaja tilattu keskuksesta vai otettu tolpalta. Ongelmat, jos niitä on edes ollut, ovat liittyneet taksien saatavuuteen määrättyinä vuoden päivämäärinä ja kellonaikoina. Joskus taksikeskuksen kommunikaatio on saattanut kompastella, tai tilauksen kuitannut taksi onkin ottanut toisen asiakkaan lennosta (mikä on jyrkästi vastoin pelisääntöjä), mutta itselleni tällaisia tapauksia ei ole tullut juuri koskaan vastaan.

Kuten Bobcat taannoin mainitsi, työvoimapula taitaa olla syynä siihen että taksinkuljettajien ammattitaidolliset kysymykset nousevat nykyään esille aiempaa useammin. Uusia taksinkuljettajia tulee tietysti koko ajan sitä mukaa kun vanhemmasta päästä jäädään eläkkeelle Ilmeisesti nyt joudutaan raapimaan kuskinpukille uutta työvoimaa erityisen paljon. Olen ymmärtänyt, että tähän saakka taksikuskiksi päästäkseen on pitänyt suorittaa kuljettajakurssi, jonka läpäisy on edellytys ammattiajoluvalle, ja näinhän Bobcat tuolla edellä kertoikin.

En tiedä sitten onko läpipääsyn rimaa jouduttu laskemaan, jotta alalle saadaan riittävästi väkeä. Taannoin tosiaan kirjoitin oman kokemukseni taksimatkasta (Lähitaksista tilattu ajo), jonka perusteella oli syytä epäillä tuon suuntaista.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös