Laadukasta asiakaspalvelua

  • 1 938 778
  • 6 860

JiVe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Tottenham
HP:n takuukorjaukset. Läppäristäni pimeni näytöstä noin puolen sentin levyinen kaistale, jonka takia sitten soittelin tiistaina HP:n tukeen. Sieltä kerrottiin, että joko joku rahtifirma hakee koneen kotoota ja se käy jossain päin Keski-Eurooppaa huollossa, tai sitten vien itse koneen tuohon parin kilometrin päähän huoltoon. Ensimmäinen vaihtoehto olisi ottanut 5-9 työpäivää, kun taas jälkimmäinen oli huomattavasti nopeampi.

Vein sitten koneen itse huoltoon tiistaina juuri ennen kyseisen paikan sulkemista. Varoittelivat, että on muutaman päivän jono. No tänään soittivat, että kone on valmis. Näin sen pitääkin mennä. (lukekaapa XBOX-keskusteluista takuukorjauskokemuksiani...)
 

Juicey

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, G
Sieltä kerrottiin, että joko joku rahtifirma hakee koneen kotoota ja se käy jossain päin Keski-Eurooppaa huollossa, tai sitten vien itse koneen tuohon parin kilometrin päähän huoltoon. Ensimmäinen vaihtoehto olisi ottanut 5-9 työpäivää, kun taas jälkimmäinen oli huomattavasti nopeampi.
Manchesteriin Englantiin lähti oma HP läppäri taannoin matkalle, perjantaina lähti lentorahdilla ja tiistaina oli takaisin. Sikäli mukavaa, että laite haetaan kotiovelta ja toimitetaan kotiovelle, eikä oikeastaan tuo kestokaan ollut kovin kummoinen vaikka aluksi kyllä pelottelivat että saattaa toistakin viikkoa mennä.
 

Bone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buccaneers, Lightning
Netti poikki

Ihmettelin eilen, kun netti ei toiminut kotiin tullessani. Logista näkyi, että yhteys on mennyt aamupäivällä poikki. Ei lähtenyt yhteys toimimaan koko illan aikana. Purkki ei vaan saanut IP:tä. Soitin sitten tänään Soneralle ja kysyin, että miksei toimi?
Joku vitun kesäurpo käynyt nappaamassa yhteyden pois, syynä ollut kuulemma "järjestelmävirhe". Olen tilannut siirron uuteen osoitteeseen kuukauden päästä, mutta tilatessani sitä, puhuin että vanhassa asunnossa pitäisi netti olla sitten päällä ihan loppuun asti.

Tyttölapsi sanoi, että yrittävät saada mahdollisimman pian käydä kytkemässä sen takaisin. Jos olisi sanonut, ettei saa takaisin, olisin irtisanonut liittymän samantien. Mutta jos niitten mokasta ei mulla netti toimi, ja ilmoituksen jälkeen ei viikossa tapahdu mitään, niin saavat pitää tunkkinsa. Ei mun mielestä maksavan asiakkaan pidä kärsiä toisten mokista.
 

Sera

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ai ne pelaa taas...
Soitin erääseen virastoon, piti olla oikein asiakaspalvelunumero. Puheluun vastasi erittäin tympääntyneellä äänellä vanhempi rouva. Kysyin asiaa koskien 10.toukokuuta. Täti tokaisi: "se on mennyt jo.". Luulin, että kyseinen päivä on täynnä, joten kysyin onko siinä lähiaikoina muita vapaana. "Jaa sinä puhut ensi vuodesta!" rouva oivalsi. Kyllä, olen tietoinen, että nyt on kesäkuu. Häiritsin ilmeisesti kesken Seiska-lehden lukemisen.
 

Rocco

Jäsen
Ihmettelin eilen, kun netti ei toiminut kotiin tullessani. Logista näkyi, että yhteys on mennyt aamupäivällä poikki. Ei lähtenyt yhteys toimimaan koko illan aikana. Purkki ei vaan saanut IP:tä. Soitin sitten tänään Soneralle ja kysyin, että miksei toimi?
Joku vitun kesäurpo käynyt nappaamassa yhteyden pois, syynä ollut kuulemma "järjestelmävirhe". Olen tilannut siirron uuteen osoitteeseen kuukauden päästä, mutta tilatessani sitä, puhuin että vanhassa asunnossa pitäisi netti olla sitten päällä ihan loppuun asti.
En ole mikään suviuuno, mutta olen samassa firmassa töissä, ja viime aikojen uudistusten myötä olisin valmis viimeisenä työpäivänäni myös tekemään vastaavanlaisen "vahingon" kiitokseksi tälle firmalle.

Okei, kuuluisi vitutusketjuun mutta eipä varmasti Soneran asiakaspalvelu tule jatkossa yhtään parantumaan kenelläkään. Päinvastoin.
 

Vesku

Jäsen
Sain kerran tänä kesänä todella "hyvää" asiakaspalvelua Tampereen Rautatieaseman Siwassa. Ostin matkaevääksi vesipullon ja pari patukkaa ja odotin, että kassatyttö normaaliin tapaan vetäisi ne viivakoodilaitteen edestä, mutta vesipullon jälkeen tyttö jäätyi täysin matkapuhelimensa naputtelemiseen, mitä hän oli tehnyt koko ajan muutenkin.

Odotin valehtelematta puoli minuuttia, ja tokasin, että "hei mulla lähtee kuule juna ihan just!". Tyttö tosissaan kommentoi, että "juu mä saan tän ihan just valmiiksi". Sitten tyttö havahtui tilanteeseen muutenkin ja pyyteli anteeksi. (Ja sitten jotkut asiakaspalvelukykyisemmät eivät edes saa kassatöitä, kts. kesätyöketjun viestini...)


Toinen tapaus sattui Tampereen SpeakEasy-kanansiipiravintolassa. Odoteltiin kaverin kanssa pöydässä tarjoiluvuoroa lähes puoli tuntia, ja kaikki muut saivat palvelua. Silloin salaliittoteoriat kävivät mielessä... Kaverini mentyä pyytämään palvelua annettiin selitys: "Luulimme, että teitä jo palvellaan" (vaikka edes juomia ei ollut pöydässä).

Hassua sinänsä, että asiakaspalvelu on SpeakEasyssä keikoillani epäonnistunut, mutta ruoka on silti ihan hyvää eli kanansiivet ovat parempia kuin muualla.
 

mice

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Flames, Juventus, Parma
Espressokeitin hajosi marraskuun loppupuolella juuri vuoden takuuajan umpeutumisen jälkeen. Soitto maahantuojalle ja hänen suosituksestaan laite huoltoon erääseen huoltoliikkeeseen vielä ilmaiseksi. Kaikki siis siihen asti mainiosti. Laitteen vein huoltoon joulukuun alussa.

No, joulun välipäivinä sain huoltoliikkeestä soiton, että osa pitää tilata Ruotsista/Jenkeistä ja että menee tammikuun loppupuolelle. Ei siinä mitään, lupasin odotella.

Kun maaliskuun alkuun mennessä ei ollut kuulunut mitään, yritin soittaa putiikkiin mutta kukaan ei vastannut. Laitoin myös meiliä, johon tuli maaliskuun lopussa vastaus, että "olen ollut lomilla ja osa on tullut, yritämme saada keittimen kuntoon ensi viikoksi". No, sen jälkeen ei ole kuulunut mitään. Olen pari kertaa laittanut meiliä, viimeksi eilen, ja pari kertaa soittanut. Kukaan ei edelleenkään vastaa. Eihän tässä olekaan mennyt kuin 7kk laitteen huoltoon viemisestä.

Sinänsä pikkujuttu, eihän tuo kallis laite ole, ja takuukin oli juuri mennyt umpeen, mutta kertoisivat prkl edes, jos eivät saa korjattua. Taidan tästä poiketa ensi viikolla paikan päällä ja katsoa onko huoltopulju enää edes pystyssä.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Toinen tapaus sattui Tampereen SpeakEasy-kanansiipiravintolassa. Odoteltiin kaverin kanssa pöydässä tarjoiluvuoroa lähes puoli tuntia, ja kaikki muut saivat palvelua. Silloin salaliittoteoriat kävivät mielessä... Kaverini mentyä pyytämään palvelua annettiin selitys: "Luulimme, että teitä jo palvellaan" (vaikka edes juomia ei ollut pöydässä).
Itsekin istuin joskus Tukholmassa Denniso's Pizzerian terassilla yli puoli tuntia. Hätääntynyt tarjoilijatyttö tuli sanomaan: "Unohtaneensa laittaa tilauksemme keittiöön!". Kyseli vielä, että haluaisimmeko jotain. Pyysin ruoan jälkeen kupillisen kahvia ja kaverini ei halunnut mitään.

Ilmoituksesta noin viiden minuutin päästä saimme annoksemme. Oikein liioitellut hyvän ruokahalun toivotukset ja anteeksipyynnöt. Annokset olivat btw aivan törkeän hyvät, suosittelen. Kahvi tuli pöytään suunnilleen 5sec sen jälkeen, kun olin lopettanut syömisen. Maistuiko, saat halutessasi lisää kahvia, ottaako kaverini jotain, anteeksi vielä kerran yms. litaniat vain jatkuivat. Poistuessamme tultiin vielä terassin portille saakka toivottamaan hyvää päivänjatkoa ja tervetulleiksi uudelleen.

Tuli jotenkin vaivautunut olo koko episodista. Siis kyseessähän oli pikkujuttu (inhimmillinen erehdys), josta puoliväkisin vain tehtiin suurempikin kömmähdys. Mulle olisi ihan hyvin riittänyt se kahvi ruoan jälkeen ja selitykseksi vaikka, että kokki on krapulassa tms. (siis pilke silmäkulmassa tietysti). Kaverinihan ei halunnut mitään.

Tässä siis oli vähän vastaava tapaus. En vain osaa ottaa puolen tunnin odottelua vielä minään huonona asiakaspalveluna. Yleensä mennessäni ulos syömään minulla harvemmin on kiire minnekään. Ehkä se oikea asiakaspalvelulinja menisi jossain näiden kahden tapauksen hoidon välissä.
 

Jeda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Minäkö tyhmä, nyt en ymmärrä?

Soitin reilu viikko sitten Canal+:n asiakaspalveluun irtisanoakseni sopimuksen. Minulla oli 6kk:n määräaikainen sopimus joka oli päättynyt. Kaikesta huolimatta laskua pukkasi ja sopimus jatkuikin kuukausi kerrallaan ellen sitä erikseen irtisano. Siis taas se pieni präntti olisi pitänyt lukea.

Täti asiakaspalvelussa tiedusteli irtisanomisen syytä. Ilmoitin jääkiekon vähyyden kesän ohjelmistossa, sekä muutenkin alentuneen innostuksen television tarkkailuun näin kesällä. Täti teki vastaehdoituksen: kesä maksutta, lokakuusta lähtien 6kk puoleen hintaan ja seuraavat 6kk normaaliin hintaan. Tein kaupat koska tarjous vaikutti kohtuulliselta.

Nyt putkahti kirje jossa kerrottiin Canalin sulkeutuvan loppukesäksi. Whtf? "Maksuton kesä" oli siis kanavat säpessä-aikaa. Soitin asiakaspalveluun ja kerroin olevani toisenlaisessa käsityksessä sopimuksen sisällöstä. Ensimmäinen poikanen panikoi mutta sentään ymmärsi yhdistää esimiehelleen. Kyseinen esimies suostui heti purkamaan sopimuksen, olihan kyseessä ilmeinen väärinkäsitys suullisen sopimuksen sisällöstä. Ei tosin älynnyt tarjota niitä paria riidan kohteena olevaa kuukautta ilmaiseksi, sillä olisi saanut minut sitoutumaan vuoden sopimukseen.

Tarinan opetus? Itse pysytin hyvin rauhallisena ja asiallisena vaikka minua oli mielestäni kusetettu. Suomessa metsä vastaa niin kuin sinne huutaa. Aina ensin pitää silittää myötäkarvaan, vasta seinän tullessa vastaa pannaan kova kovaa vastaan. Se on sen pienimmän riesan tie. Eikä pidä neuvotella kenenkään sellaisen kanssa jolla ei yksinkertaisesti ole valtuuksia moiseen.
 

Rocco

Jäsen
Joo, nuo määräaikaiset sopimukset ovat sellaisia, että ne eivät katkea vaikka sopimusaika päättyy. Usein ne pitää tosiaan irtisanoa määräaikaisuudesta huolimatta.

Jos tietää että haluaa sopimuksen juuri vaikka siksi 6kk mittaiseksi, kannattaa se heti sopimusta tehdessä ilmoittaa että sopimus katkaistaan kun määräaika täyttyy, ja kannattaa tarkistaa että se teksti lukee sopimuksessa kun sen allekirjoittaa.
 

Vesku

Jäsen
En vain osaa ottaa puolen tunnin odottelua vielä minään huonona asiakaspalveluna. Yleensä mennessäni ulos syömään minulla harvemmin on kiire minnekään. Ehkä se oikea asiakaspalvelulinja menisi jossain näiden kahden tapauksen hoidon välissä.

Niin...

Noh, meillä oli kaverin kanssa aikaa rajoitetusti (kaksi tuntia koko tapaamiselle), mutta jopa viereisiin pöytiin uusille asiakkaille tultiin heti tarjoilemaan muttei meille, joten kyllä siinä alkoi vituttaa.

Me emme saaneet mitään pahoittelua, vaan lähinnä meitä pidettiin enemmänkin roistoina, kun olimme vähän happamia (ja minä nälkäinen). En toisaalta tiedä, miten kaveri oli asian baaritiskillä tarjoilijalle esittänyt, mutta tarjoilijan repla oli pöytään tullessa välinpitämätön: "No niiiiiin, aloitetaas alusta, mitkä ne teidän tilauksenne nyt olikaan?"

Täytyy muistaa, että asiakkaat viime kädessä maksavat tarjoilijoidenkin palkat, joten pieni nöyristely mokan tullessa olisi ihan paikallaan.

Tässä valossa hieman nuo Mr.Foxin mainitsemat vaivaannuttavat, pois lähtemiseen saakka jatkuvat pahoittelut ei ole huonompi vaihtoehto, joskaan siihenkään ei pitäisi tarjoilijoiden pyrkiä.
 

Veijari

Jäsen
Erehdyinpä eräs kaunis päivä syömään Foija nimiseen ravintolaan turussa. Tilaukset tehtiin normaalisti, vedettiin salaattipöydät yms pohjalle. Sapuskaa ei alkanut kohtuullisen odottelun jälkeen kuulumaan, mutta odotin edelleen.

Kului 45 min tilauksesta eikä sapuskaa kuulunut vieläkään. Menin kysymään tarjoilijalta, missä syy kohtuuttoman pitkään toimitusaikaan, sillä olinhan tullut lounaalle keskellä päivää, en viettämään aikaa koko illaksi.

Tarjoilijaheppu ei ollut kovin ystävällisellä päällä ja vastasi, että "tämä ei ole mikään pikaruokala. Meillä on myös paljon asiakkaita juuri tällä hetkellä", oli selitys.

Totesin vain, että olisit voinut tietenkin ilmoittaa tilausta tehdessä, että toimitus saattaa kestää aika kauan ja pyysin että kohtuuttoman pitkä odotus huomioitaisiin laskussa. Vastaukseksi sain olankohautuksen.

Oli viimeinen kerta siinä ravintolassa meikäläisellä.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Tarinan opetus? Itse pysytin hyvin rauhallisena ja asiallisena vaikka minua oli mielestäni kusetettu. Suomessa metsä vastaa niin kuin sinne huutaa. Aina ensin pitää silittää myötäkarvaan, vasta seinän tullessa vastaa pannaan kova kovaa vastaan. Se on sen pienimmän riesan tie. Eikä pidä neuvotella kenenkään sellaisen kanssa jolla ei yksinkertaisesti ole valtuuksia moiseen.

Itsekin jonkin verran aspa-hommia tehneenä voi sanoa, että lähinnä naurattaa ja säälittää ihmiset, jotka yrittävät räyhäämällä ja uhkailemalla selvittä asiakaspalvelutilanteista. Sitten oletetaan, että toisessa päässä herää välitön halu tehdä jotain tämän riehuvan torspon hyväksi. Itse pyrin nykyisin olemaan mahdollisimman rauhallinen ja asiallinen vaikka kuinka tuntuisi kusetetulta ja yleensä aina tämä toimii paremmin. Säälittää ihmiset, jotka purkavat pahaa oloaan ihmiseen, joka ei usein ole millään tavalla vastuussa esim. yhtiön tekemästä virheestä. Toisaalta myös oletan, että jos näen vaivan olla ystävällinen ja kärsivällinen, niin hommat myös sitten hoituvat.


Vesku kirjoitti:
Me emme saaneet mitään pahoittelua, vaan lähinnä meitä pidettiin enemmänkin roistoina, kun olimme vähän happamia (ja minä nälkäinen). En toisaalta tiedä, miten kaveri oli asian baaritiskillä tarjoilijalle esittänyt, mutta tarjoilijan repla oli pöytään tullessa välinpitämätön: "No niiiiiin, aloitetaas alusta, mitkä ne teidän tilauksenne nyt olikaan?"

Tässä valossa hieman nuo Mr.Foxin mainitsemat vaivaannuttavat, pois lähtemiseen saakka jatkuvat pahoittelut ei ole huonompi vaihtoehto, joskaan siihenkään ei pitäisi tarjoilijoiden pyrkiä.

Omien kokemusten mukaan ainakin suuremmat ketjut (Mäkki, Hesburger jne.) ja niiden työntekijät jakavat melko auliisti hyvityksiä (esim. juuri kahveja tai ilmaisia annoksia), kun taas yksityisissä ja pienemmissä paikoissa on usein paljon nihkeämpää. Esim. Mäkissä tapahtunut vastaavanlainen tilausten unohtamisepisodi johti pahoitteluihin ja ilmaiseen ateriaan seuraavalla kerralla. Yksityisessä kahvilassa pannunpohjalta kaadetusta ja siellä kauan lilluneesta pahanmakuisesta kahvista valittaminen tuotti vain mulkoilua.
 
Viimeksi muokattu:

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Ymmärrän harmistuksesi, mutta virhe oli jo siinä vaiheessa tapahtunut (tilausta ei oltu otettu) ja se korjattiin (otettiin tilaus). Tod.näk itse olisin ollut tuohon ihan tyytyväinen. Kahvihan aina maistuu ruoan päätteeksi, joten ehkä olisin asianmukaisesti vihjaissut asiasta.
Täytyy muistaa, että asiakkaat viime kädessä maksavat tarjoilijoidenkin palkat, joten pieni nöyristely mokan tullessa olisi ihan paikallaan.
Tämä on aivan uskomatonta paskaa!

Niin kauan kuin tarjoilijat (tai muutkaan palvelutyöntekijät) eivät ole koneita, niin heillä on oikeus tehdä virheitä. Enemmän minua vituttaa asiakaspalvelijoiden tietotaidon puute kuin tuo nöyristely. Nykyisin tuntuu olevan vallalla sellainen tyyli, että kaunis hymy ja asiakaspalvelualttius korvaavat ammattitaidon ja -ylpeyden.

Tästä aiheesta olen kirjoittanut tähän ketjuun aiemminkin: Mr.Fox 04.08.2006
Tässä valossa hieman nuo Mr.Foxin mainitsemat vaivaannuttavat, pois lähtemiseen saakka jatkuvat pahoittelut ei ole huonompi vaihtoehto, joskaan siihenkään ei pitäisi tarjoilijoiden pyrkiä.
Noh, mielestäni tarjoilijoiden ei pitäisi pyrkiä kumpaankaan noista vaihtoehdoista, vaan yrittää suoriutua ilman mokia. Mokan sattuessa kuitenkin hoidetaan asia mahdollisimman luonnollisesti ei ylimielisesti eikä liikaa nöyristellen.
 

Vesku

Jäsen
Niin kauan kuin tarjoilijat (tai muutkaan palvelutyöntekijät) eivät ole koneita, niin heillä on oikeus tehdä virheitä.

Toki, mutta mun asiakasmieleni vaatii tuollaisen viivytyksen jälkeen kyllä pienen kauniin eleen, jonka jälkeen voidaan paremmilla mielin jatkaa kumpikin virheestä viisastuneena asiointia.


Nyt kun viittasit omiin kokemuksiisi asiakaspalvelutyössä, niin itsekin voisin kertoa siitä, kuinka kerran tuntematon keski-ikäinen ukko tuli vittuilemalla asioimaan. Siinä meni itseltänikin pokeri, ja hoidin asian aika armeijamaiseen tapaan, vaikka muille olin ollut perin ystävällinen. Kai siinä oli kyse ammattiylpeydestä - mitä tahansa ei pidä kestää.
 

ipaz

Jäsen
Nyt kun viittasit omiin kokemuksiisi asiakaspalvelutyössä, niin itsekin voisin kertoa siitä, kuinka kerran tuntematon keski-ikäinen ukko tuli vittuilemalla asioimaan. Siinä meni itseltänikin pokeri, ja hoidin asian aika armeijamaiseen tapaan, vaikka muille olin ollut perin ystävällinen. Kai siinä oli kyse ammattiylpeydestä - mitä tahansa ei pidä kestää.

Itse asiakaspalvelijana olen sen verran helppo asiakas, etten todellakaan jaksa turhista valittaa. Vituttaa helvetisti ihmiset jotka pienen virheen jälkeen pyytävät todella kohtuuttomia korvauksia siitä että he ovat nähneet pikkaisen ylimääräistä vaivaa. Nykyihmiset eivät osaa enää olla tyytyväisiä mihinkään ja meidän alalla nuo ihmisten reklamaatioiden aiheet johtuvat monesti täysin heistä itsestään.

Tottakai asiakaspalvelijan pitää olla ymmärväinen ja osata astua asiakkaan saappaisiin, mutta todellakaan miksikään sylkykupiksi ei tarvitse alentua. Yleensä kaikki reklamaatiotkin selviävät asiat perinpohjaisesti neuvottelemalla, mutta osa asiakkaista ei ole tähän suostuvaisia. Heille on iskostettu päähän tämä "asiakas on kuningas" ideologia. Meille on taas opetettu että asiakas ei ole kuningas, mutta asiakas on asiakas.

Aina voi olla ystävällinen ja vaikkei muuten, niin tilanteen ratkettua kummalle tahansa osapuolelle pitäisi asiakaspalvelijalta aina irrota se elintärkeä hymy.
 

Seppis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Äsät
Ostin acerin läppärin heti vuoden vaihteen jälkeen ja pari viikkoa siitä kompastuin kännissä nettipiuhaan ja johto irtosi koneesta murtaen poikki sen nipsun joka lukittee sen piuhan koneeseen. No kauppaan sitten näyttämään ja, selvä, menee pari viikkoa. Odottelin sitten kuukauden päivät ja soitin koneen perään. Vielä oli kuulemma matkalla. Siinä meni sitten toinen kuukausi ja nyt oli se kone jo saatava takaisin ku tuli sille jopa käyttöä.

Nyt kaupassa taas ihmeteltiin monttu auki että ei voi olla totta että koneesi on ollut jo 2kk huollossa. Sitten ne hetken tutki taas tilannetta ja antoi mulle jonkun koodin. Kysyin että mikäs tämä on? Sitten tuli se kyseisen firman paras vittuilu: - "Se on semmoinen koodi millä sä voit netistä seurata missä vaiheessa se sun konees menee ja mitä sille nyt tehdään" Voi vittu. Lähdin menee ja jätin lapun tiskille.

Seuraavana päivänä joku tietokonevastaava vielä soitti että kuulemma koko emolevy on paskana. Jaaha. Ei mua kiinnosta ku se kone nyt takasi perkele. Menin sit taas kauppaan ja sanoin et nyt uus kone mulle mukaan. Rupesivat nauramaan että et sä uutta saa, vanha konees tule ihan pian. Soitin sit samalta seisomalta kuluttajaneuvontaan ja annoin luurin myyjälle ku ei se mua uskonut muuten. Loppu meni niin että otin uuden koneen hyllystä, "kivusta ja särystä" kaupan päälle laukun, 2 GB muisitikun ja langattoman hiiren. Anteeksipyyntö jäi hyllyyn.
 

J.Petke

Jäsen
Ostin acerin läppärin heti vuoden vaihteen jälkeen ja pari viikkoa siitä kompastuin kännissä nettipiuhaan ja johto irtosi koneesta murtaen poikki sen nipsun joka lukittee sen piuhan koneeseen. No kauppaan sitten näyttämään ja, selvä, menee pari viikkoa. Odottelin sitten kuukauden päivät ja soitin koneen perään. Vielä oli kuulemma matkalla. Siinä meni sitten toinen kuukausi ja nyt oli se kone jo saatava takaisin ku tuli sille jopa käyttöä.

Nyt kaupassa taas ihmeteltiin monttu auki että ei voi olla totta että koneesi on ollut jo 2kk huollossa. Sitten ne hetken tutki taas tilannetta ja antoi mulle jonkun koodin. Kysyin että mikäs tämä on? Sitten tuli se kyseisen firman paras vittuilu: - "Se on semmoinen koodi millä sä voit netistä seurata missä vaiheessa se sun konees menee ja mitä sille nyt tehdään" Voi vittu. Lähdin menee ja jätin lapun tiskille.

Seuraavana päivänä joku tietokonevastaava vielä soitti että kuulemma koko emolevy on paskana. Jaaha. Ei mua kiinnosta ku se kone nyt takasi perkele. Menin sit taas kauppaan ja sanoin et nyt uus kone mulle mukaan. Rupesivat nauramaan että et sä uutta saa, vanha konees tule ihan pian. Soitin sit samalta seisomalta kuluttajaneuvontaan ja annoin luurin myyjälle ku ei se mua uskonut muuten. Loppu meni niin että otin uuden koneen hyllystä, "kivusta ja särystä" kaupan päälle laukun, 2 GB muisitikun ja langattoman hiiren. Anteeksipyyntö jäi hyllyyn.

Ihan vaan mielenkiinnosta haluaisin tietää miksi sinulle kuului uusi kone? Sen takia, että kone oli ollut huollossa 2kk? Entä mitä sinulle sanottiin silloin kun sen huoltoon pistit? Ja ennen kaikkea, mitä osuutta tällä kaupalla oli sen huoltoajan venymiseen?
 

ipaz

Jäsen
Ostin acerin läppärin heti vuoden vaihteen jälkeen ja pari viikkoa siitä kompastuin kännissä nettipiuhaan ja johto irtosi koneesta murtaen poikki sen nipsun joka lukittee sen piuhan koneeseen.

Olet siis itse hölmöyttäsi rikkonut koneen tietoliikennepiuhan ja samalla ehkä myös koko kiintolevyn? Tuollaisen vian ei edes kuulu mennä takuuseen. Jos parkkeeraat autosi jalkakäytävän kiveen ja rikot samalla aluvanteet pitäisikö niidenkin mennä takuuseen, "koska eivät kestäneet normaalia käyttöä"? Ei sulla pitäis olla mitään oikeuksia tuon suhteen ellet itse maksa huoltoa.
 

Seppis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Äsät
Olet siis itse hölmöyttäsi rikkonut koneen tietoliikennepiuhan ja samalla ehkä myös koko kiintolevyn? Tuollaisen vian ei edes kuulu mennä takuuseen.

Miksei rikkoutunut kone mene takuuseen? Ja ootko sä ny ihan tosissas? Niin että ku vein sen koneen huoltoon sanoin, ni olis pitäny sanoo et kännis tuli taas palasteltuu tällane, pistäs poika takuuseen.

Jos sä ajat kännis autos puuhun mökillä, ni sanoks sä saatana vakuutusyhtiöl et ajoit sen siidereissäs koivun kylkeen?
 

J.Petke

Jäsen
Miksei rikkoutunut kone mene takuuseen? Ja ootko sä ny ihan tosissas? Niin että ku vein sen koneen huoltoon sanoin, ni olis pitäny sanoo et kännis tuli taas palasteltuu tällane, pistäs poika takuuseen.

Jos sä ajat kännis autos puuhun mökillä, ni sanoks sä saatana vakuutusyhtiöl et ajoit sen siidereissäs koivun kylkeen?

Itseäni vaan vituttaa aika suuresti kaltaisesi asiakkaat jotka itse rikkovat laitteet ja sitten uhkailevat jollain perkeleen kuluttajaneuvojalla. Raivoat myyjälle tietäen että kusetat häntä koko ajan ja yrität tehdä petosta. Ja edelleen haluaisin tietää että mitä tekemistä tällä KAUPALLA oli sen huollon pitkittymisen kanssa?

Harmi ettet sattunut minun asiakkaakseni..
 
Jos sä ajat kännis autos puuhun mökillä, ni sanoks sä saatana vakuutusyhtiöl et ajoit sen siidereissäs koivun kylkeen?

Jos sä ajat kännissä autosi puuhun, niin menetkö hetken odottelun jälkeen autokauppaan vaatimaan uutta autoa vanhan tilalle?

Niin ja siihen tietty päälle vielä kivusta ja särystä aluvanteet ja nahkaverhoilu.
 

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
Niin, eivät kiinteät osat hajoa vahingossa.
Selvästi näkee että itse pistetty paskaksi, eihän tuollaisen kuulukkaan mennä takuun piikkiin. Kotivakuutuksesta voi sitten kysellä.

Vituttaa tyhmät ihmiset.

Muutenkin on kyllä niin suurta avuttomuutta mennä itkemään kuluttajaneuvontaan tai vastaavaan jos ei itse osaa hoitaa asioitaan.
 

Seppis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Äsät
Itseäni vaan vituttaa aika suuresti kaltaisesi asiakkaat jotka itse rikkovat laitteet ja sitten uhkailevat jollain perkeleen kuluttajaneuvojalla. Raivoat myyjälle tietäen että kusetat häntä koko ajan ja yrität tehdä petosta. Ja edelleen haluaisin tietää että mitä tekemistä tällä KAUPALLA oli sen huollon pitkittymisen kanssa?

Harmi ettet sattunut minun asiakkaakseni..

Teitä on loppujen lopuksi niin helppo kusettaa, että miksi en sitä hyödyntäisi?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös