Ostin kaverilleni Ismolle (nimi muutettu) lipun IFK - HPK otteluun Lippupalvelun internetsivustolta pelipäivänä. Muita vaihtoehtoja ei tarjottu kuin E-lippu. Sehän on ihan kätevä juttu, olen sitä usein käyttänyt.
Tällä kertaa ongelmana oli vain se, että missään ei ollut printteriä. No, eihän sen pitäisi mikään ongelma olla, viivakoodin mukana tulee myös numerosarja.
Annoin numeron Ismolle ja lähdimme kohti hallia. Hallilla sitten huomasimme, että Ismo oli unohtanut muistilapun kämpille.
Minulla oli oma lippuni ja Ismo on aikuinen, joten en tuntenut tunnon tuskia mennessäni sisään. Itse hän sen lapun unohti ja minä en siinä kuitenkaan voi auttaa, mitä hyötyä siitä olisi, että kumpikaan ei näkisi peliä?
Ismo neuvokkaana miehenä meni sitten jäähallin kupeessa olevalle IFK:n toimistolle selvittämään tilannetta, E-lippu oli kuitenkin forwardoitu myös hänen sähköpostiinsa.
Tässä vaiheessa olin itse tosiaan jo katsomossa, joten en tiedä aivan tarkkaan mitä tapahtui, mutta toimistolla Ismo pääsi käyttämään internet-yhteydellä varustettua tietokonetta. Mitään ei kaiketi printattu, vaan ainoastaan etsittiin tämä samainen numerosarja.
Tässä tulee sitten se syy miksi koko tarina on kirjoitettu. En tiedä missä ja miten tämä tarkalleen ottaen selvisi, mutta lopputulema oli kuitenkin se, että Ismo ei pääse sisään, koska lippu oli tiistain otteluun.
No, sehän on täysin selvää, että tiistain lipulla ei lauantain otteluun tulla. Ystävälliset toimiston tädit antoivat kuitenkin tämän lipun Ismolle ihan fyysisesti. Eli nyt se lippu ei ollut enää mitään bittejä, vaan ihan aito lippu.
Ismo pääsi kuitenkin peliin ihan helpolla ratkaisulla, menemällä lippukassalle ja ostamalla uuden lipun. Minä sain hieman palautetta siitä, että en sitten osannut ostaa lippua oikeaan peliin. Lunastin toki Ismolta tämän tiistain ottelun lipun. Pahoittelin ja ihmettelin, että miten ihmeessä olen onnistunut tuommoisen virheen tekemään.
Peli pelattiin, Billy Tibbetts jne, toisen ketjun hommia.
Meillä kaikilla oli erittäin mukavaa ja koko tämä lippusekoilukin unohtui. Nyt kuitenkin kotiinpalattuani asia alkoi sen verran kalvamaan, että tarkastin sähköpostini.
Ihmettelin aluksi omaa huolimattomuuttani ja sähköpostini tarkastettuani ihmettelen jotan aivan muuta.
Se lippu oli todellakin aivan oikeaan peliin. Tiedän sen siitä, että tämä lippu on juuri tällä hetkellä silmieni edessä. Sillä ei ole merkitystä mitä kouluja olen tai en ole käynyt, mutta tämän verran osaan lukea. Ja tarkastan vielä moneen kertaan.
Nyt herääkin kysymys, olisiko tuon lipun tulostamalla päässyt peliin? Mikä on tämä aito lippu minkä lunastin Ismolta tiistain otteluun? Pääseekö sillä halliin?