pernaveikko
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- HIFK, Crusaders, Lechia
Pikapalaverin jälkeen tulimme tulokseen, että antaa paskan olla ja rahat takaisin. Rahat saimmekin mukisematta.
Mitä te olitte etukäteen maksaneet?
Pikapalaverin jälkeen tulimme tulokseen, että antaa paskan olla ja rahat takaisin. Rahat saimmekin mukisematta.
Sit toiseen aiheeseen, joku kehui julkista sairaanhoitoa, mutta viimeisin ensiapu-vierailu taas oli samaa p*skaa kuin yleensä monien kokemukset. Jalasta meni nivelsiteet (en toki tarkasti silloin tienny mikä siinä on, nilkka meni yli ja jalka vaan turpos nilkasta kaksinkertaiseksi) ja menin OYSiin. Siellä sanoivat että arvio aika odotella on 2,5h (klo 21). Siis arvio, jos ei tule pahasti akuutteja tapauksia. Sit vähän aikaa ihmettelin ja sanoin että jospa menen aamulla yksityiselle niin tuntui olevan helpottuneita. Hommahan olisi mennyt OYSissa niin että olisin päässyt lekurille esim 23.30 , se oli katsonut jalkaa 10min ja lähettänyt röntgeniin, siellä odotusta(?), sitten takaisin lääkärin puheille...sitten kotiin...klo 02?
On se mun mielestä kumma että kun maksaa ihan älyttömästi veroja niin sitten julkinen sairaanhoito (ainakin mun kokemukset ja lähinnä ensiapu) on sitä että jos et oo kuolemassa niin saat odottaa monta tuntia.
Joo,ehkäpä kyseessä ei ole huono asiakaspalvelu..
Mitä te olitte etukäteen maksaneet?
Siis kyseissä raflassa systeemi on sellainen, että tiskiltä tilataan ja samalla maksetaan. Ruoka sentään pitäisi tulla pöytään, mutta tällä kertaa se ei kaikilta osin ihan niin mennyt.
Itse ku joskus asuin erään kaupan takana olevassa kerrostalossa, näki usein pulsuja jotka kaapivat kaiken mahdollisen muonan mukaansa kunnes roskikset lukittiin ettei sisältöön päässyt enää käsiksi.
Jokaisen kerran jälkeen on kyselty erittäin ystävällisesti kylpylän respassa, että miten kylpyläreissu on sujunut? Koskaan ei ole ollut mitään valittamista, mutta tuo kysymys kylpyläreissun onnistumisesta jaksaa lämmittää joka kerta mieltä.
Aika harvoin tulee Suomessa palveluntarjoja kyselemään perään, että millainen fiilis jäi? Ravintoloissa ruuan perään välillä kysellään, mutta ei sekään joka paikassa toteudu. Kyselystä jää oikeasti sellainen kuva yrityksestä, että he haluavat kehittää palvelujaan ja asiakkaan hyväolo on palvelun lähtökohta.
EDIT: Ja kävin siis muissakin liikkeissä edellisinä päivinä, mutta muuallakin sain hyvää palvelua verrattuna Giganttiin. Tosin syynä huonoon palveluun Gigantissa voi olla se, että olen nuori ja he ajattelevat heti, että tuo ei ole potentiaalinen ostaja jne., mutta sekös ei minua kiinnosta, kun muissa paikoissa kuitenkin sain hyvää palvelua.
Mutta oli miten oli: paska palvelu - tai palvelun puute - ajaa kyllä meikäläisenkin muualle.
Kuvittelisin, että tuollaisissa suurissa ketjuissa voi työntekijöiden motivaatio olla välillä aika alhaalla. Työkkäristä suoraan hommiin ilman koulutusta, palkka ei ole välttämättä paras mahdollinen ja joku kyttää vielä tekemisiä. Mutta oli miten oli: paska palvelu - tai palvelun puute - ajaa kyllä meikäläisenkin.
Kuvittelisin, että tuollaisissa suurissa ketjuissa voi työntekijöiden motivaatio olla välillä aika alhaalla. Työkkäristä suoraan hommiin ilman koulutusta, palkka ei ole välttämättä paras mahdollinen ja joku kyttää vielä tekemisiä.
Tästä myyjien asenteesta nuoria henkilöitä kohtaan muutama sananen. Itsehän myös edustan vielä nuorta sukupolvea jonka lisäksi olen kasvoiltani nuoremman näköinen kuin oikeasti olen. Tämän takia olenkin sitten joutunut taistelemaan useita kertoja eri myymälöissä asioidessani, kun myyjät katsovat ilmeisesti että nyt sieltä tulee joku pentu, eihän se mitään kuitenkaan osta, ja eivät sitten jaksa palvella millään lailla.
Onneksi itselläni on jo sen verran ikää, asemaa ja fyysistä ulkomuotoa että palvelua yleensä saa ilman polvirukoukseen turvautumista.Tässä tapauksessani tuli ilmi kaikki ne asiat joihin olen törmännyt useasti eri alan liikkeissä asioidessani; toiset eivät ota lainkaan vakavasti nuorta kaveria ja haluavat päinvastoin minusta eroon nopeasti, mutta sitten onneksi löytyy näitä toisiakin tyyppejä, jotka tajuavat sen että kuka tahansa myymälään tuleva on potentiaalinen ostaja, eikä iän tai ulkonäön pidä vaikuttaa asenteeseen.