Sairaalahenkilökunta.
Täytyy myöntää, että sairaaloissa saa hyvää asiakaspalvelua. Nuorehkot lääkärit on kunnon keittojengiä ja sellaisia pelimiehen oloisia. Niiden kanssa on hauska heittää läppää diagnooseista. Sairaanhoitajat puolestaan on siinä mielessä uskomatonta jengiä, että jokainenhan tietää kuinka tehottomia organisaatioita ne sairaalat ovat ja kuinka velttoa menoa siellä on ja mikään ei oikein toimi, eikä siellä saa nukuttua, eikä voi syödä mitään, kun tarjottava moska on mitä ilmeisimmin jotain moskovalaisen vankilan ja upinniemeläisen varuskunnan keittiöiden tuotosten välimaastosta, mutta se asenne hoitajilla on ihmeellisen positiivinen. Vaikka vittuilisi ja olisi kärsimätön pääsemään himaan niin siellä saa hymyilyä, hyvää palvelua osakseen. Kysytään miten menee ja toivotaan hyviä vointeja. Siis hyvin epäsuomalaista asiakaspalvelua. Suomessahan saa yleensä tottua vittuiluun.
Vittuilusta voisi ottaa esimerkkinä jälkimmäisestä heti ensimmäinen käynti nyt ulkona eli kun eilen kävin Café Ursulassa. Auto parkkiin eteen ja tiskille. Otan teetä ja kassa kysyy, että tuleeko muuta. Sitten kysyn, että mitä suositellaan. Lopulta päädyn siihen, että yhden munkkiwienerin voisi ottaa (wienerit n. 30 cm kassakoneesta). Kassa sanoo, että lautasia saa tuolta ja osoittaa jotain mestaa yli 10metrin päässä. Sitten kun selitän, ettei oikein kävely maistu niin joku hakee jostain lautasen ja kun maksan niin kassa alkaa vittuilla kunnolla tyyliin "kyllä näköjään kirjoittaa voit". Mieli kyllä teki lyödä sitä luuskaa vastapalloon nenään, mutta hillitsin taas itseni, ettei pulssi nouse. En vain tajua, että mikä siinä on, että Suomessa asiakaspalvelu ei tarkoita sitä, että oltaisiin ystävällisiä sekä kohteliaita puolin ja toisin, vaan täällä saa päivittäin vittuilua noin ehkä 70 prosenttia niistä paikoista, missä tulee asioitua. Se on sellaista perusvittumaista meininkiä, mitä ei oikein missään muussa maassa koe.
Jos rehellisiä ollaan niin onhan suomalaisissa joku vika oikeasti, ettei tuollaisissa kahviloissa voi henkilökunta kiertää pöydissä ottamassa tilauksia. Nytkin siellä oli tiskin takana 4 muijaa, eikä juurikaan asiakkaita. Silloin on jos on kondiksessa niin olen huomannut sen, että jos olen halunnut jotakin lisää jos esim. juoma loppuu ja haluan uuden oluen vaikka ja vaikka tullessani sinne ei olisi ollut jonoa yhtään niin yht'äkkiä on saattanut tulla 10 mummoa valitsemaan leivoksia siihen jonoon, joten joudun odottamaan esim. 10 minuuttia että saan uuden juoman ja jos olen yksin liikkeellä, mitä joskus tapahtuu niin silloinhan en voisi lähteä ollenkaan hakemaan mitään lisää. Toinen vaihtoehto olisi se, että tarjoilija kun toisi juomia pöytiin niin ohimennen voisi hänen kulkiessaan siitä sanoa, että tuo toisen silloin kun kerkiää. Ei missään muussa maassa tulisi kuuloonkaan tällainen järjestelmä, että ensin jonotat, maksaessasi sinulle vittuillaan päinnäköä melko varmasti joka kerta, sitten ihmettelet, että onko enää vapaata pöytää ja tämän jälkeen jos haluat lisää jotakin niin olet taas lähtöpisteessä.
Sairaanhoitajilla on joku epäsuomalainen ominaisuus olla ystävällinen ihmisille. En pidä sairaaloista, enkä niissä halua makailla, mutta se henkilökunta on keskimäärin hyvää jengiä. Täytyy vielä korostaa se, että nyt viimeksikin niin eivät he siitä ystävällisyydestä hyötyneet mitään, vaan se oli oikeasti vilpitöntä ystävällisyyttä, mitä Suomessa ei koe koskaan. Ehkäpä pitäisikin toimia niin että koko muu palvelualan jengi eli kauppojen myyjät ja kahviloiden sekä ravintoloiden porukka pitäisi heittää kaatopaikalle ja ottaa ulkomaalaiset tilalle. Silloin palvelu pelaisi, eikä joutuisi taistelemaan koko ajan asioista ja voisi antaa tipuskaa.