Laadukasta asiakaspalvelua

  • 1 950 862
  • 6 880

Tpip

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, L'equip blaugrana, La Albiceleste, Raiders
Jos sä ajat kännissä autosi puuhun, niin menetkö hetken odottelun jälkeen autokauppaan vaatimaan uutta autoa vanhan tilalle?

Niin ja siihen tietty päälle vielä kivusta ja särystä aluvanteet ja nahkaverhoilu.

Tottakai, jos vain takuut on voimassa!

Sitten asiaan, koitin tässä juuri äsken asennella Soneran laajakaistaa. Eihän siitä tullut lasta eikä paskaa. No kello 20 yli kahdeksan ja aspa auki yhdeksään. Eikun soitto, kun asennusohjelma sitä toitotti virhekoodin kanssa.

Kuuntelin jonotusmusiikkia reilut 40min ja kun kello pamahti 21:05, robottisetä ilmoitti että aspa on sulkeutunut, kiitoksia soitosta. Vittu.
 

Juicey

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, G
Heh heh, taisi Seppiksen juttu olla vähän väritelty tai sitten poliisi tulossa perässä näpistyksestä pyytämään kuulusteluihin. Toki kuluttajaneuvonta toruu liikettä jos takuukorjaus kestää luvattoman pitkään, mutta ei siitä myöskään uutta konetta liikkeestä saa, eikä mitään laukkuja, hiiriä yms. muistitikkuja tuosta noin vain oteta "kivusta ja särystä". Lisäksi kunnallinen kuluttajaneuvoja jakelee ohjeistuksia kuinka kuluttajalainsäädäntöä tulisi tilanteessa soveltaa, eikä jakele mitään määräyksiä joita liikkeiden olisi jotenkin pakko noudattaa. Usein noudatetaan, koska kukaan ei halua tärvätä aikaansa riitelemiseenkään, mutta toisaalta liike on myös täysin vapaa pyyhkimään perseensä k.o. tahon esittämillä ehdotuksilla. Lisäksi jos asia etenee esim. ajan myötä jonkin korkeamman tahon käsittelyyn, nämä pääsääntöisesti noudattelevat kuluttajaneuvonnan alunperin antamaa ohjeistusta tilanteessa.

Sen sijaan takuuseen tuon hajonneen liittimen korjaus todennäköisesti menee juuri kinaamatta, sillä eipä tuota huoltokaan voi kovin aukottomasti osoittaa että hajoama ei olisi syntynyt normaalin käytön yhteydessä virtajohtoa liitettäessä tai irrotettaessa. Muuten toki asiakkaan itse aiheuttamat mekaaniset vauriot yleisesti ottaen kuuluvat omaan piikkiin tai sitten vaikka kotivakuutuksen piiriin. Mutta joku kysyi mitä tekemistä kaupalla on huollon pitkittymisen kanssa; ei varmaan paljoakaan, mutta laitteen myynyt liike vastaa myös takuuhuollosta ja sen toimivuudesta.

Mutta, luulen että tämä tarina taisi tosiaan olla hieman värikynäilty. Ei millään pahalla. :)
 

Seppis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Äsät
Jos sä ajat kännissä autosi puuhun, niin menetkö hetken odottelun jälkeen autokauppaan vaatimaan uutta autoa vanhan tilalle?

Niin ja siihen tietty päälle vielä kivusta ja särystä aluvanteet ja nahkaverhoilu.

Haha, hölmö, asia varmaan hoidetaan ensin vakuutusyhtiön kautta, mutta varmasti jos kauppakirjassa on sopimus että saan uuden auton mällätyn tilalle, niin varmasti myös uuden tilalle haen. Eikä sitä tarvi vaatia. Autokauppias antaa ilomielin.
 

J.Petke

Jäsen
Teitä on loppujen lopuksi niin helppo kusettaa, että miksi en sitä hyödyntäisi?

Ihan selvennykseksi sanon että vaikka asiakaspalveluammatissa toiminkin niin en kyllä tuolla alalla. Ja voin lyödä vaikka vetoa että koneen saavuttua mukana olisi saapunut myös lasku, sinun maksettavaksi.

Itse kun työskentelee samantyylisessä ammatissa siinä oppii kummasti arvostamaan muita asiakaspalvelijoita, ovat he sitten hotellin respoja, siwan kassoja tai poliiseja. Seppiksen kaltaisten asiakkaiden takia monesti vaaditaan pitkää hermoa ja nättiä käytöstä, sillä heidän mielestään on olemassa ihmisiä ja myyjiä. Jos tavara ei ole saapunut sinä päivänä kun piti on se automaattisesti myyjän syy. Jos Siwassa on vahingossa veloitettu väärä hinta on sekin aina yksin myyjän syy, hän saa ne ensimmäiset huudot.

Mutta on myös olemassa niitä asiakkaita jotka ymmärtävät senkin faktan, että me kaikki olemme ihmisiä. Ja vaikka tulee virhe niin rehellisesti sen myönnettyä voi asian korjata ja jatkaa.
 

Seppis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Äsät
Itsekin kyllä työskelen tällä hetkellä asiakaspalvelussa, ja tiedän hyvin ettei syy aina ole siinä ekana tiskin takana olevassa hepussa. Enkä mä mistään turhasta jaksa ruveta tappelemaan, tiedän kuinka vittumaista hommaa se on itsellekkin. Pointti oli heti alkuun, että jos uusi koneesi on yli kaksi kuukautta huollossa, niin ei se ihan oikein ole sekään. Acer ja elektroniikkayritys molemmat kuhnailivat. Syy miten kone meni rikki, ei kiinnosta ketään.
 
Pointti oli heti alkuun, että jos uusi koneesi on yli kaksi kuukautta huollossa, niin ei se ihan oikein ole sekään. Acer ja elektroniikkayritys molemmat kuhnailivat. Syy miten kone meni rikki, ei kiinnosta ketään.

Eli se aukottomasti ja aina oikeuttaa uuden koneen lahjoittamista? Ja kyllä se syy kiinnostaa moniakin.
 

Skeletor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, urheilullisesti avoin sarja
Elisa on tällä hetkellä todella vittumainen sekä asiakkaan että myyjän kannalta. Jono asiakaspalveluun on aina se 20-30 minuuttia. Asiakas tietenkin ajattelee, että lähimmässä Elisa-pisteessä ongelma hoituu nopeasti. Näinhän se vielä vähän aikaa sitten oli, mutta tällä hetkellä pisteiden myynnin tuki on telakalla ja asiakaspalvelijat soittavat ongelmatapauksissa samaan 20-30 minuutin jonoon kuin asiakkaat. Onneksi ei itse tarvitse olla juurikaan Elisapalvelijana. Vierestä kun seuraa touhua joka päivä, alkaa itseäkin ottamaan päähän....
 

Seppis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Äsät
Eli se aukottomasti ja aina oikeuttaa uuden koneen lahjoittamista? Ja kyllä se syy kiinnostaa moniakin.

Ei se aina oikeuta, mutta ostin sen koneen käyttööni, enkä mihinkään varastoon odottamaan huoltoa. Tarvitsin koneen, ja sain uuden koska käytettyjä koneita ei tuo firma myy.
Ja kyllä se syy kiinnostaa moniakin.

Jaaha. Sinä sen tiedät. Kaupassa ei kuitenkaan kukaan kysellyt syytä miksi osa oli rikki.
 
Ei se aina oikeuta, mutta ostin sen koneen käyttööni, enkä mihinkään varastoon odottamaan huoltoa. Tarvitsin koneen, ja sain uuden koska käytettyjä koneita ei tuo firma myy.

Itse en ole ollut firman palveluksessa, joka myy tietokoneita tai edes huoltaa, joten minua kovasti kiinnostaa tietää mitä koneellesi tapahtuu siinä vaiheessa kun se tulee huollosta korjattuna? Kun siis käytettyjä ei myydä, niin mihin sitten?

Ja muuten mikä on kohtuullinen aika kun puhutaan tietokoneen korjaamisesta? Lakiin olen sen verran tutustunut ja siellä puhutaan niin kovin usein 'kohtuullisesta' ja 'kohtuuttomasta' vähän jokaisen asian yhteydessä. Mikä on sinusta siis kohtuullinen aika tietokoneen korjaukseen ja onko se jotenkin yhteydessä siihen miten kone on hajonnut vai päteekö samat säännöt aina, on kyseessä sitten näppäimistön ä-kirjaimen jumiutuminen tai emolevyn hajoaminen?
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itse olen saanut hiljattain Vantaalla julkisen terveydenhuollon taholta aivan vitun hyvää asiakaspalvelua. Kyseessä on tyttäreni hiljattain todettuun sairauteen liittyvät tutkimukset ja hoidot. Hoitoon on päässyt nopeasti, aikaa on varattu meitä varten ruhtinaallisesti ja palvelu on ollut ystävällistä. Pääsimme jopa tutkimukseen, joita ei normaalisti tehdä kesäaikaan, kun asiallisesti osasin asiaa vaatia ja perustella. Ainoa miinus on se, että kaikki tapahtuu Peijaksessa, jonne tulee kotoa matkaa se parisenkymmentä kilsaa, mutta se on minusta pienehkö miinus.
 

ipaz

Jäsen
Itsekin kyllä työskelen tällä hetkellä asiakaspalvelussa, ja tiedän hyvin ettei syy aina ole siinä ekana tiskin takana olevassa hepussa. Enkä mä mistään turhasta jaksa ruveta tappelemaan, tiedän kuinka vittumaista hommaa se on itsellekkin. Pointti oli heti alkuun, että jos uusi koneesi on yli kaksi kuukautta huollossa, niin ei se ihan oikein ole sekään. Acer ja elektroniikkayritys molemmat kuhnailivat. Syy miten kone meni rikki, ei kiinnosta ketään.

Syy kiinnostaa kyllä siinä vaiheessa kun kone avataan ja todetaan että siinä on sellainen vika joka ei siihen itsestään tule, eikä siten kuulu takuun piiriin. Kyllä sen huoltoteknikonkin pitää palkkansa saada joten huoltofirma laskuttaa jokatapauksessa jotain tahoa, oli se sitten valmistaja, myyjäliike tai asiakas.

Kyllä ainakin itseäni jos olisin yrittäjä tai kauppias kiinnostaisi ihan helvetisti jos joutuisin antamaan uuden koneen asiakkaalle vain siksi, että huolto kestää. Sinun tapauksessasi onkin voinut olla käynyt niin, että liike josta koneen ostit on saanut neuvoteltua Acerilta omansa pois koska huolto on kestänyt liian kauan ja on siksi ollut valmis antamaan sinulle uuden koneen. Ei liike sitä omaksi tappiokseen ota. Tämä on aivan normaalia, sillä kuluttajalaki sanoo kuinka kauan huolto saa kestää ja jos se venyy liian pitkäksi niin loppujen lopuksi valmistaja vastaa - myös sen valtuuttamansa huoltoliikkeen tekemisistä. Yleensä "uusi" viallinen laite joka voidaan asiakkaalle vaihtaa heti on alle kuukauden vanha. Muuten kaikki lähetetään huoltoliikkeen tarkastettavaksi.

Kuten muutama viesti takaperin mainitsin niin monesti ihmiset eivät osaa käyttää nykyelektroniikkaa ja siten rikkovat ne tietämättömyyttään, tai sitten he luulevat että takuu kattaa kaikki viat. Lukekaapas vaikka Nokian kännykän käyttöohjeet "rajoitetusta takuusta" niin selviää miten herkkä kapine tuo nykykännykkäkin on.
 

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
1. Seppis on selvästi trollaamassa. Tulee mieleen eräs ulospotkittu jatkoajan legenda.

2. Jos Seppis oikeasti on tuon tempun onnistunut tekemään niin hän on ostanut myymälässä ylimääräisen vakuutuksen, joka kattaa myös itse-aiheutetut vahingot.

3. Jos ei 1 tai 2 ole totta, niin voin todeta, 20 vuotta palvelualalla toimineena: pysy Seppis siellä Porissa, sinua en ikinä huolisi asiakkaaksi.
 

Seppis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Äsät
1. Seppis on selvästi trollaamassa. Tulee mieleen eräs ulospotkittu jatkoajan legenda.

2. Jos Seppis oikeasti on tuon tempun onnistunut tekemään niin hän on ostanut myymälässä ylimääräisen vakuutuksen, joka kattaa myös itse-aiheutetut vahingot.

3. Jos ei 1 tai 2 ole totta, niin voin todeta, 20 vuotta palvelualalla toimineena: pysy Seppis siellä Porissa, sinua en ikinä huolisi asiakkaaksi.

1. En tietentahtoen.

2. En ottanut mitään lisävakuutuksia, vaikka ne niitä kaupittelivatkin.

3. Pysyn, pysyn.
 

Sir von Aulis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jääkiekko
Ainoa miinus on se, että kaikki tapahtuu Peijaksessa, jonne tulee kotoa matkaa se parisenkymmentä kilsaa, mutta se on minusta pienehkö miinus.

Lapissa ihmiset kulkevat aina käsivarresta ja Utsjoelta Lapin keskussairaalaan Rovaniemelle, esimerkiksi astmakontrollia varten. Kyseinen kontrolli kestää 15min, kun esmes Utsjoelta Rovaniemelle on ~450km, ja käsivarresta vaikkapa Kilpisjärveltä Rolloon on matkaa hieman v'hemmän eli n.430km.

Tosin ihmiset eivät asiasta valita, kun ovat jo tottuneet asiaan pitkien välimatkojen ja olosuhteiden pakosta. Tokihan se laittaa miettimään, että esimerkiksi Utsjoelta lähes kaikki sairaala-apua tarvitsevat laitetaan menemään Rovaniemelle Lapin keskussairaalaan, ja ilman Aslakkia (pelastushelikopteri) moni näistä tapauksista ei ehtisi nähdä Sodankylän tai edes Ivalon katuvaloja.

Eikä tämän ole tarkoitus loukata ketään, totesin vain asioiden laidan Suomen pohjoisimmissa osissa. Snaksterille onnittelut, että asiat hoituvat parhaimpaan suuntaan :)
 

härski

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ostin acerin läppärin heti vuoden vaihteen jälkeen ja pari viikkoa siitä kompastuin kännissä nettipiuhaan ja johto irtosi koneesta murtaen poikki sen nipsun joka lukittee sen piuhan koneeseen.


Siis sulta hajos pelkästään piuhan "nipsu"?
Ja veit koko koneen takas liikkeeseen?
Ite olisin antanut sulle pelkästään uuden piuhan, mut ihan kiva että sait vähän lisää kamoja siihen lisäksi.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Elisa on tällä hetkellä todella vittumainen sekä asiakkaan että myyjän kannalta. Jono asiakaspalveluun on aina se 20-30 minuuttia.

Ensimmäisen virkkeesi uskon, toista en. Vaimoni soitti eilen puhelimellani Elisan asiakaspalveluun. Asian hoitaminen kesti noin kaksi ja puoli minuuttia, siis sitten kun jonotukset oli jonoteltu. Tsekkasimme sen jälkeen, kauanko puhelu kesti. Vaatimattomat 51 minuuttia ja 25 sekuntia. Taisi olla joku ruuhkahuippu just.

Mitä tulee tuon trollin tarinaan, niin jos ostaa tietokoneen siksi, että haluaisi käyttää sitä, niin ei kannata kiukutella syyttömille, jos itse hajottaa sen kännissä.
 

kakkonen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Tosta läppäricasesta ; mun mielestä ihan ok että Seppis sai uuden koneen. Kauanko sitä korjausta olisi pitänyt odottaa? Puoli vuotta?

Jos multa hajoaa liitin tms, ja menen näyttämään liikkeeseen ja he ottavat koneen huoltoon/korjaukseen niin tottahan kone pitäisi olla käytössä suht lyhyen ajan odottelun jälkeen. Nyt meni 2kk , joka kyllä ehdottomasti kuullostaa kohtuuttoman pitkältä ajalta ainakin minun korvaan. (ja se 2kk meni eikä kone vieläkään ollut käytössä!)

Se miksi liitin (ja sitä kautta muuta koneen sisällä) on mennyt rikki on kuitenkin ehkä hieman tois-arvoista. Näin mun mielestä. Siis jos ensimmäisenä sanot että "kännissä potkaisin piuhaa ja näin sattui" niin luultavasti sitten tilanne olisi kimurantimpi mutta jos tuota puolta ei tuo esille tai sanoo vain että piuhaa irroittaessa näin kävi tai jotain muuta, niin ei tuolla ole mitään merkitystä. Toki voisin itse kuvitella että jos haluaisin ko firman asiakaspalautuksia/laatua kehittää niin kirjaisin syitä ylös miksi koneita menee hajalle mutta se lienee toinen tarina.

---

Sit toiseen aiheeseen, joku kehui julkista sairaanhoitoa, mutta viimeisin ensiapu-vierailu taas oli samaa p*skaa kuin yleensä monien kokemukset. Jalasta meni nivelsiteet (en toki tarkasti silloin tienny mikä siinä on, nilkka meni yli ja jalka vaan turpos nilkasta kaksinkertaiseksi) ja menin OYSiin. Siellä sanoivat että arvio aika odotella on 2,5h (klo 21). Siis arvio, jos ei tule pahasti akuutteja tapauksia. Sit vähän aikaa ihmettelin ja sanoin että jospa menen aamulla yksityiselle niin tuntui olevan helpottuneita. Hommahan olisi mennyt OYSissa niin että olisin päässyt lekurille esim 23.30 , se oli katsonut jalkaa 10min ja lähettänyt röntgeniin, siellä odotusta(?), sitten takaisin lääkärin puheille...sitten kotiin...klo 02?

On se mun mielestä kumma että kun maksaa ihan älyttömästi veroja niin sitten julkinen sairaanhoito (ainakin mun kokemukset ja lähinnä ensiapu) on sitä että jos et oo kuolemassa niin saat odottaa monta tuntia.
 
Viimeksi muokattu:

Seppis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Äsät
Siis sulta hajos pelkästään piuhan "nipsu"?
Ja veit koko koneen takas liikkeeseen?
Ite olisin antanut sulle pelkästään uuden piuhan, mut ihan kiva että sait vähän lisää kamoja siihen lisäksi.

Ei mulla se johdon pää hajonnut, vaan se mihin se törkätään.. sieltä meni muoviklipu poikki ja naru ei pysyny sisäs.

Tää oli kyllä mun viimeinen viesti tästä aiheesta :)
 

Bone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buccaneers, Lightning
Itse toimin noitten takuuvaihtojen ja -huoltojen kanssa päivittäin ja kyllä erot ovat jumalattomat valmistajien välillä.
Acer ilmoittaa huollon keskimääräiseksi läpimenoajaksi 7-10 työpäivää. Eli laite on siellä sen 1½-2 viikkoa ja rahtiaika päälle. Tämä aika menee normaalisti. Kun varaosia tilataan, saattaa mennä pitempään.

Lenovolla taas tapahtuu homma parin päivän viiveellä. Fujitsulla on Tampereella huoltoliike, ja huoltolaitteen saa yleensä seuraavana päivänä, jos on varaosia saatavilla. Asuksen läppärit lähtevät Hollantiin. Niissä kestää yleensä kuukausi, että tulevat takaisin.

Rahallahan saa sitten mitä vaan. Esim. Lenovon lisätakuu päälle, niin huoltojamppa pölähtää korjaamaan koneen sinne missä olet 4 h vasteajalla.
Ei se ilmaista ole, mutta joissain tapauksissa ison säästön arvoinen vastine.

Mutta silti tuo Seppiksen tarina kuulostaa aika uskomattomalta. Tai sitten siellä tietokoneliikkeessä on oikeasti vatipäitä töissä, jotka pelkäävät kuluttajaneuvontaa. Jota ei oikeasti tarvitse pelätä.
Itse olen aina saanut kaikki asiat hoidettua, huoltoliikehän on vastuussa siitä kauanko korjauksessa menee. Ja kaikki valmistajat yrittävät kiertää tavalla millä tahansa porsaanreiät, jos huollossa menee yli sopivan ajan (2 vkoa)
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Elisa on tällä hetkellä todella vittumainen sekä asiakkaan että myyjän kannalta. Jono asiakaspalveluun on aina se 20-30 minuuttia.

Såneran asiakaspalveluun tottuneena tuo 20-30 minuuttia tuntuu ihan käsittämättömän lyhyeltä ajalta!

Nimimerkillä Kerran lähes kolme tuntia jonottanut
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Lapissa ihmiset kulkevat aina käsivarresta ja Utsjoelta Lapin keskussairaalaan Rovaniemelle, esimerkiksi astmakontrollia varten. Kyseinen kontrolli kestää 15min, kun esmes Utsjoelta Rovaniemelle on ~450km, ja käsivarresta vaikkapa Kilpisjärveltä Rolloon on matkaa hieman v'hemmän eli n.430km.

Tämä asia on hyvin tiedossa, ja juuri siksi en olekaan ensimmäisenä vaatimassa täysmittaisia ympärivuorokautisia terveyspalveluita jokaiseen lähiöön.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Linda Linen asiakaspalvelu ei petä koskaan. Heidän sähköpostivaraussysteemi on aivan yliveto. Toiminta on nopeaa ja asiallista, äsken tuli pieni virhe kellonajassa ja pyysin korjausta. 36 minuutin päästä asia oli hoidettu.

Olen joskus käyttänyt myös online-varausta mikä maksetaan heti, mutta miksi ihmeessä sitä käyttäisi, kun sähköpostilla varatessa lipun voi lunastaa kolmen euron laskutuslisällä vaikka vasta tuntia ennen lähtöä. Näissä Tallinnan reissuissa tilanteet kuitenkin helposti elää sen verran. Nytkin jo kertaalleen muutin lähtöaikaa, missä sekaannus sitten syntyi. Toisaalta en tiedä miten online-varausten muuttaminen käy, tässä firmassa varmasti helposti sekin.

Linda Linen paatit nyt ei ehkä aivan parhaasta päästä ole ja satamakin on hieman syrjemmässä Tallinnan päässä, mutta siinä on lähellä huoltoasema mistä saa evästä pitkää taivallusta varten.

Ne ovat myös paljon herkempiä säälle kuin kilpailijat. Menen aina Linda Linella, mutta viime vuonna oli semmoinen tilanne, että sääennustuksen perusteella kannatti ottaa toisesta firmasta ja niinhän siinä kävi, että Lindan peruuttaessa kaikki vuoronsa minä pääsin matkaan.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Sen verran kommentoin vaan sivusta, että nykyisissä läppäreissä ei vaihdeta mitään verkkopiuhan liittimiä. Tavarat on sen verran tiukasti integroitu, että menee vaihtoon koko emolevy. Itselläni kävi näin duunikoneessa, kun tuo liitin hajosi. Eipä siinä mitään, 20min homma tuo on.
 

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Blanco, Turku

Pari - kolme viikkoa sitten olimme viettämässä perjantai - iltaa jokilaivoilla rouvan ja kaverin kanssa, kunnes yllätti nälkä. Päädyimme Blancoon, vaikka terassi näyttikin olevan melkoisen täynnä. Aiemmat hyvät kokoemukset paikan ruuasta kuitenkin houkuttelivat. Alku menikin ihan ok. Tilasimme rouvan kanssa jotain alkuruokaa ja kaveri pelkän pääruuan. Alkuruuat tulivat normaalissa ajassa ja pian tämän jälkeen kaverin kala. Sitten alkoivat vaikeudet. Kaveri siinä hissukseen veteli lohta naamaansa kahden nälkäisen tarkkaillessa suoritusta vieressä. Kaveri oli sitten jo syönyt safkansa ja meidän sapuskaa ei vaan kuulunut. Tässä vaiheessa tilauksesta oli kulunut jo yli tunti.

Lähdin sitten selvittelemään asiaa tarjoilijalta, joka hieman yllättyneen näköisenä kysäisi asiaa keittiöstä. Vastauksena tuli " Juu aloitetaan valmistelemaan". Pikapalaverin jälkeen tulimme tulokseen, että antaa paskan olla ja rahat takaisin. Rahat saimmekin mukisematta, mutta samalla tyttönen moitti meitä (!!!) siitä, että emme olleet ilmoittaneet hänelle olevamme valmiit ottamaan pääruuan vastaan. Itse en kyllä ole ikinä kuullut tällaisesta käytännöstä, vaikka jokusen kerran olen ravintoloissa syömässä käynyt.

Se, mikä vituttaa on se, että joko tarjoilijapimu taikka keittiö oli tässä tilanteessa selkeästi mokannut ja syytä yritettiin vierittää meidän niskoille. Myöskään tämä sinänsä ihan nätti tarjoilijatytsy ei millään tavoin vaivautunut pahoittelemaan tapahtunutta, kohautteli vaan kypsän oloisena olkiaan. Lähtiessämme sentään toinen tarjoilija tuli kyselemään tilannetta ja oli kovasti pahoillaan kuultuaan tapahtuneesta. No, siinä vaiheessa oli jo vähän myöhäistä.

Loppuhuipennuksena ajattelin kirjoitella hieman palautetta ko. lafkan nettisivuille. Selostin asialliseen sävyyn tapahtunutta ja pyysin jatkossa kiinnittämään vähän enemmän huomiota asiakaspalveluun ja sen laatuun. Vastausta ei ole kuulunut, vaikka näin sivuilla luvattiin, jos omalla nimellään palautteen antaa. Eipä taida kyseinen rafla enää kuulua vaihtoehtoihin, kun seuraavan kerran ruokapaikkaa mietitään.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös