Heh heh, taisi Seppiksen juttu olla vähän väritelty tai sitten poliisi tulossa perässä näpistyksestä pyytämään kuulusteluihin. Toki kuluttajaneuvonta toruu liikettä jos takuukorjaus kestää luvattoman pitkään, mutta ei siitä myöskään uutta konetta liikkeestä saa, eikä mitään laukkuja, hiiriä yms. muistitikkuja tuosta noin vain oteta "kivusta ja särystä". Lisäksi kunnallinen kuluttajaneuvoja jakelee ohjeistuksia kuinka kuluttajalainsäädäntöä tulisi tilanteessa soveltaa, eikä jakele mitään määräyksiä joita liikkeiden olisi jotenkin pakko noudattaa. Usein noudatetaan, koska kukaan ei halua tärvätä aikaansa riitelemiseenkään, mutta toisaalta liike on myös täysin vapaa pyyhkimään perseensä k.o. tahon esittämillä ehdotuksilla. Lisäksi jos asia etenee esim. ajan myötä jonkin korkeamman tahon käsittelyyn, nämä pääsääntöisesti noudattelevat kuluttajaneuvonnan alunperin antamaa ohjeistusta tilanteessa.
Sen sijaan takuuseen tuon hajonneen liittimen korjaus todennäköisesti menee juuri kinaamatta, sillä eipä tuota huoltokaan voi kovin aukottomasti osoittaa että hajoama ei olisi syntynyt normaalin käytön yhteydessä virtajohtoa liitettäessä tai irrotettaessa. Muuten toki asiakkaan itse aiheuttamat mekaaniset vauriot yleisesti ottaen kuuluvat omaan piikkiin tai sitten vaikka kotivakuutuksen piiriin. Mutta joku kysyi mitä tekemistä kaupalla on huollon pitkittymisen kanssa; ei varmaan paljoakaan, mutta laitteen myynyt liike vastaa myös takuuhuollosta ja sen toimivuudesta.
Mutta, luulen että tämä tarina taisi tosiaan olla hieman värikynäilty. Ei millään pahalla. :)
Sen sijaan takuuseen tuon hajonneen liittimen korjaus todennäköisesti menee juuri kinaamatta, sillä eipä tuota huoltokaan voi kovin aukottomasti osoittaa että hajoama ei olisi syntynyt normaalin käytön yhteydessä virtajohtoa liitettäessä tai irrotettaessa. Muuten toki asiakkaan itse aiheuttamat mekaaniset vauriot yleisesti ottaen kuuluvat omaan piikkiin tai sitten vaikka kotivakuutuksen piiriin. Mutta joku kysyi mitä tekemistä kaupalla on huollon pitkittymisen kanssa; ei varmaan paljoakaan, mutta laitteen myynyt liike vastaa myös takuuhuollosta ja sen toimivuudesta.
Mutta, luulen että tämä tarina taisi tosiaan olla hieman värikynäilty. Ei millään pahalla. :)