Näinhän se homma toimii. Tätä tulee harrastettua joka vuosi kun DNA:n määräaikainen liittymä on menossa umpeen. Pieni vaiva siitä että saa sen rajattoman liittymän taas halpaan hintaan.@Eetska @peterra
Joo, puheliittymissä halvimman hinnan saa helposti sillä kun tilaat toiselta operaattorilta vaikka netin kautta ihan minkä tahansa liittymän sen nykyisesi tilanne kun tarjouskausi on päättymässä. Tämän jälkeen se nykyinen operaattori lähettää tekstarin tai saattaa jopa soittaa suoraan niin kun sanot selvästi että halvin mahdollinen liittymä niin kyllä sieltä alkaa hinta pudota. Vaatii joo vähän kikkailua, mutta lopulta suht pieni vaiva siitä että saat oikeasti ihan selvää säästöä puheliittymästä.
Taitaa olla joku DNA:n juttu, olen kuullut niistä aiemminkin. Työkaverille kävi niin että kun hän oli joOlin muuten kirjoittanut nuo ekan myyjän luvut ylös ja kävimme ne läpi pariin kertaan, joten olen hyvin varma niistä. Tein toisen myyjän luvuilla sopimuksen, kun ei oikein vaihtoehtojakaan ole, mutta ketuttaahan se kun pitkäaikainen kk-hinta pomppasi melkein 50 % viikon odotuksen vuoksi. Laitoin nyt vielä tuonne säpoa, että mikä homma tämä nyt oli ja saataisiinko tuo aiempi tarjous sittenkin. En pidätä hengitystäni, mutta kokeillaan kepillä jäätä. Olisi kiva myös tietää, että miksi eri myyjillä on niin eri hinnat.
Puhelut oletettavasti tallennetaan, eli ei muuta kuin selvityspyyntöä eteenpäin ja alkuperäisen tarjouksen mukaiset hinnat sopimukseen.Onko ketään tilaajia DNA:n valokuitu plussaan ei-taloyhtiömuotoiseen kohteeseen (okt, paritalo tjms)? Mitä maksatte? Erityisesti 200 Mb/s kiinnostaa.
Soitin viikko sitten perjantaina DNA:n pientalopalveluun ja silloin myyjä olisi tehnyt sopimuksen (200 Mb) hinnalla 30 €/kk 1 v., sitten 35 €/kk. Jos ei nettiä ottaisi, veloitettaisiin 10 €/kk ylläpitomaksua. Tätä ei kuitenkaan tulisi nettimaksun päälle. Mun piti kuitenkin selvitellä vielä paria asiaa, joten sopimus jäi tekemättä. Myyjä ei sanonut mitenkään että nämä hinnat olisivat muuttumassa tai erityistarjous.
Sain asiat selvitettyä ja soitin viikkoa myöhemmin eli toissapäivänä uudelleen. Toinen asiakaspalvelija kertoikin, että hinnat ovat 30 €/kk eka vuosi, mutta sitten 40 €/kk. Lisäksi tuohon päälle tulee ylläpitomaksu 5 €/kk eka vuosi, sitten 10 €/kk, nettiä tai ei. Ei tiennyt mistä edellinen myyjä oli saanut hintansa.
Olin muuten kirjoittanut nuo ekan myyjän luvut ylös ja kävimme ne läpi pariin kertaan, joten olen hyvin varma niistä. Tein toisen myyjän luvuilla sopimuksen, kun ei oikein vaihtoehtojakaan ole, mutta ketuttaahan se kun pitkäaikainen kk-hinta pomppasi melkein 50 % viikon odotuksen vuoksi. Laitoin nyt vielä tuonne säpoa, että mikä homma tämä nyt oli ja saataisiinko tuo aiempi tarjous sittenkin. En pidätä hengitystäni, mutta kokeillaan kepillä jäätä. Olisi kiva myös tietää, että miksi eri myyjillä on niin eri hinnat.
Posti sentään saa paketit toimitettua toisin kuin Schenker, jonka suoraan sanottuna tyhmän asiakaspalvelijan kanssa jouduin juuri tänään yrittää selvittää missä minulle lähetetyt paketit seilaavat. Lähetysseurannan mukaan lahettäjä vei paketit Poriin viime keskiviikkona ja olivat yöllä kuskattu Tampereelle. Sinne sitten jymähti ja soittelin mikä kiikastaa kun ei toimitus noutopisteeseen etene. Muidu toisessa päässä änkytti ettei heillä ole ollenkaan tällaisia lähetyksiä ja käski olemaan yhteydessä lähettäjään. Kysyin kolmeen kertaan miksi lähetyksistä näkyy kolme tapahtumaa heidän seurannassaan jos lähetykset eivät heille koskaan saapuneet. Vastausta ei tippunut ja välillä jouduin kuuntelemaan pimputusta kun soitti välipuhelun noutopisteeseen jos siellä ei ole lähetyksiä hyllytetty. Pimputuksen päälle kyselin miksi soittelee noutopisteseen lähetyksistä jotka ei hänen mukaansa ole olleet heillä kuljetuksessa. Vastauksena pelkkää änkytystä jolloin ärähdin, että nyt pää pois perseestä ja ala etsimään sitä vikaa teidän omasta päästä eikä muista tahoista. Tunnin päästä tuli sitten viesti, että lähetykset ovat Tampereen terminaalissa ja lähtevät huomenna liikenteeseen.Posti, heittämällä paskin logistiikka tarjoava yritys. Aina välillä tulee tämä unohdettua ja palvelu tilattua, eli peilin eteen voi taas mennä.
Jaa-a ei ole vieläkään likan fillaria näkynyt. Tähän mennessä perjantaina piti tulla, sen virheen tein etten päässyt vastaamaan aamupäivästä kun soittivat sopiakseen aikataulusta. Vaimolle vastasivat chatissa että tieto mihin aikaan tahansa sopivasta toimituksesta on meille Ok, välitettiin kuljettajalle. No, mitään ei yllättäen kuulunut perjantaina. Soitin lauantaina ja pahoittelivat sekaannusta, mulle olisi pitänyt alun alkaen tulla viesti missä aikataulu sovitaan. Pahoittelivat myös sitä ettei kuljetusta saada kuin tiistaiksi, sovittiin aikaikkunaksi 12-16.Posti sentään saa paketit toimitettua toisin kuin Schenker, jonka suoraan sanottuna tyhmän asiakaspalvelijan kanssa jouduin juuri tänään yrittää selvittää missä minulle lähetetyt paketit seilaavat. Lähetysseurannan mukaan lahettäjä vei paketit Poriin viime keskiviikkona ja olivat yöllä kuskattu Tampereelle. Sinne sitten jymähti ja soittelin mikä kiikastaa kun ei toimitus noutopisteeseen etene. Muidu toisessa päässä änkytti ettei heillä ole ollenkaan tällaisia lähetyksiä ja käski olemaan yhteydessä lähettäjään. Kysyin kolmeen kertaan miksi lähetyksistä näkyy kolme tapahtumaa heidän seurannassaan jos lähetykset eivät heille koskaan saapuneet. Vastausta ei tippunut ja välillä jouduin kuuntelemaan pimputusta kun soitti välipuhelun noutopisteeseen jos siellä ei ole lähetyksiä hyllytetty. Pimputuksen päälle kyselin miksi soittelee noutopisteseen lähetyksistä jotka ei hänen mukaansa ole olleet heillä kuljetuksessa. Vastauksena pelkkää änkytystä jolloin ärähdin, että nyt pää pois perseestä ja ala etsimään sitä vikaa teidän omasta päästä eikä muista tahoista. Tunnin päästä tuli sitten viesti, että lähetykset ovat Tampereen terminaalissa ja lähtevät huomenna liikenteeseen.
Aivan luokatonta asiakaspalvelua, jossa muidu yritti kaikin keinoin löytää syytä kaikkialta muualta kuin heidän puulaakin toiminnasta. Surkea on heidän järjestelmä kun asiakaspalvelija ei löytänyt järjestelmästä mitään merkintää lähetyksistä jotka näkyivät heidän omassa lähetyksenseurannassa. Tai sitten onnettomia tumpeloita käyttämässä järjestelmää. Aivan sama, lopputuloksena tavarat olisivat pölyttyneet Tampereen terminaalissa jos en olisi pakottanut muidua alkamaan niitä etsimään.
Ei mene aina noinkaan. Kokemukseni mukaan Posti voi merkitä paketin toimitetuksi, vaikkei oikeasti olisikaan ja sitten jää täysin selvittämättä mihin se toimitus tuli tehtyä...Posti sentään saa paketit toimitettua toisin kuin Schenker
Se on kyllä erikoista kuinka se "paras tarjous" tippuu kun liittymän laittaa vaihtumaan. Useamman vuoden jo vaimon liittymän kanssa noin kikkaillut mutta pieni vaiva siitä, että saa sen 33,90/kk "normaalihintaisen" liitymän 14,90/kk.Näinhän se homma toimii. Tätä tulee harrastettua joka vuosi kun DNA:n määräaikainen liittymä on menossa umpeen. Pieni vaiva siitä että saa sen rajattoman liittymän taas halpaan hintaan.
Mutta siinähän sitten paljastaa henkilöllisyytensä, eli tuossa edelläkin ulkomaalaistaustainen yrittäjä ja hänen kolme tyyppiään saisivat tietää kuka penaz on, jos hän olisi nimennyt tuon korjaamon. Sama juttu haukuissa.Lähtökohtaisesti otan niemeämättömien firmojen haukkumiset kusetuksena, jos ei edes nimimerkin takaa uskalla paikkaa nimetä.
Mutta siinähän sitten paljastaa henkilöllisyytensä, eli tuossa edelläkin ulkomaalaistaustainen yrittäjä ja hänen kolme tyyppiään saisivat tietää kuka penaz on, jos hän olisi nimennyt tuon korjaamon. Sama juttu haukuissa.
Zalando on tullut jo muutaman kuukauden PostNordilla. Ainakin meän kylän kauppaan näkkyy Nordit tulevan aamusella, kun ennen MH vasta iltapäivällä tuli viestiä saapuneistaTarkoittaakohan tämä, että ainakin Zalandon kanssa hyvin toiminut Matkahuolto-yhteistyö korvataan jollain taatulla Postnord-laadulla eli jatkossa sitten joku muu toimitustapa?
PostNord Oy: PostNord rakentaa Suomen houkuttelevinta noutopisteverkostoa - koko verkosto omaan hallintaan
PostNord ottaa noutopisteiden pakettijakelut omaan hallintaansa tavoitteenaan Suomen paras palvelu verkkokauppaostajille. Tähän asti PostNord on toimittanut paketit noutopisteisiin kumppanin välityksellä. Oman noutopistekokonaisuuden myötä PostNord voi kehittää asiakaskokemusta ja sisäisiä...www.inderes.fi
DHL on mulla toiminut aina yhtä hyvin kuin se kuuluisa (entinen) junan vessa.Tässä kun on nyt näistä pakettien kuskaajista ollut juttuja niin minä annan plussan DHL:lle. Keskiviikkona lähti paketii Eindhovenista ja tänään se tuli tuossa puolenpäivän jälkeen perille kotiovella aivan kuten meilissänsä lupasivat.
DHL ja FedEx toimineet aina moitteetta. Ups oli jotain ihan paskaa 5-10 vuotta sitten Helsingissä asuessa. Kävivät kerrostalon ovella, mutta eivät soittaneet vaikka paketissa numero. Sain sitten paketin hakea jostain lentokentän läheltä olevalta varastolta. Annoin palautetta ja kuulemma kuskeilla ei ole puhelimia… Nykyäänhän UPS:lla taitaa olla omat pick-up pointtinsa. Lahdessa asuessa UPS toiminut myös moitteetta.DHL on mulla toiminut aina yhtä hyvin kuin se kuuluisa (entinen) junan vessa.
Pelkkää kehua sinne suuntaan. Tosin mä lähettelen ja saan lähinnä asiapapereita, enkä mitään isoa rahtia, mutta luulisi toimivan sitten senkin.