Laadukasta asiakaspalvelua

  • 1 937 173
  • 6 860

VeMa

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, NYR
Mökillä oleva Gramin jääkaappi alkoi kolmen vuoden käytön jälkeen laskemaan ruostetta sisälle jääkaappiin. Nyt kaappi on neljä vuotta vanha ja hajosi lopullisesti, kun ei enää viilene.
Googlasin tuota ruosteongelmaa ja Gramilla on ihan joku viallinen erä, jossa tuota ongelmaa esiintyy. Ja muutama vuosi sitten he vielä vaihtoivat rikkinäisen uuteen ilman mutinoita.

Kokeilin kepillä jäätä ja laitoin Gramin aspaan sähköpostia tuosta ruosteesta. Vastaus tuli pikaisesti ja pyysivät parempia kuvia ruosteesta jääkaapin sisällä sekä kuvaa tyyppikilvestä. Nämä saatuaan ilmoittivat, että jääkaappi kuuluu erään, jossa on käytetty väärää materiaalia höyrystimessä (tms) ja antavat uuden jääkaapin tilalle.

Hienoa toimintaa, koska ei niillä olisi neljän vuoden jälkeen ollut mitään velvollisuutta antaa mitään tilalle.
 

Tuamas

Jäsen
Hienoa toimintaa, koska ei niillä olisi neljän vuoden jälkeen ollut mitään velvollisuutta antaa mitään tilalle.

Todettakoon tähän, että virhevastuun piiriinhän tuo kaatuu (selvä materiaalivirhe) ja samaan lopputulemaan olisi erittäin todennäköisesti päädytty myös jos asiaa olisi selvitetty raastuvassa tai kuluttajaviranomaisen kanssa (jääkaapin käyttöikä on yli 4 vuotta+selkeä materiaalivirhe).

Takuu kun on käytännössä ainoastaan valmistajan/myyjän myöntämä lisäpalvelu, jonka aikana kuluttaja saa tuotteen pienemmällä vänkäyksellä vaihdettua/korjattua.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Valitettavasti maksumuurin takana, mutta Kiinteistömaailmalle tulee varmasti enemmän mainehaittaa tästä kuin mitä tienaavat kesken kaupankäynnin kuolleen asiakkaansa kanssa sopimusehtojen kiinnipitämisestä...


 

444

Jäsen
Valitettavasti maksumuurin takana, mutta Kiinteistömaailmalle tulee varmasti enemmän mainehaittaa tästä kuin mitä tienaavat kesken kaupankäynnin kuolleen asiakkaansa kanssa sopimusehtojen kiinnipitämisestä...


Joo se 5000€ käsirahan pitäminen tilanteessa, että ko. kämppä saatiin nopeasti myytyä uudestaan 3000€ alkuperäistä, hyväksyttyä ostotarjousta kalliimmalla, kuulostaa juuri niin hyvältä diililtä, että kannattaa ottaa mainehaitta siihen päälle. Tässä ei ole edes kyse pelkästään tuosta rahasta, vaan myös siitä, että kuolleen henkilön omaisille ei vaivauduta edes vastaamaan parin viestin jälkeen, vaan asia jätetään roikkumaan ja toivotaan, että surutyötä tekevien omaisten voimat loppuvat jatkuvaan odotteluun ja asian annetaan vain olla.
Kaikin puolin vaikuttaa siltä, että välittäjä on päättänyt toimia puolueellisesti, vastoin hyvää välitystapaa. Ottanut siis myyjän puolen asiassa ja käärii tuplaprovisiot siinä sivussa. Kätevää.
 

knttrtknkn1

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Hienoa toimintaa, koska ei niillä olisi neljän vuoden jälkeen ollut mitään velvollisuutta antaa mitään tilalle.

Paitsi jos ne tietää että kyseessä on vika joka on ollut tuotteessa jo myynti hetkellä.

Mutta hyvää palvelua silti. Joku valmistaja ei olisi ottanut tuota silti vastuulleen vaikka olisivat tietäneet asian kuuluvan heidän vastuulleen.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Valitettavasti maksumuurin takana, mutta Kiinteistömaailmalle tulee varmasti enemmän mainehaittaa tästä kuin mitä tienaavat kesken kaupankäynnin kuolleen asiakkaansa kanssa sopimusehtojen kiinnipitämisestä...



Nyt KM palauttaa tuon 5000 euroa vaikka vielä eilen oli sopimusteknisesti mahdotonta.
 

Jakke76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Boston Bruins, Man United, Darts

Nyt KM palauttaa tuon 5000 euroa vaikka vielä eilen oli sopimusteknisesti mahdotonta.
Jännä juttu. Näemmä tarpeeksi kun paskaa valahtaa tuulettimeen ja päin näköä, sopimusteknisesti ei olekaan enää mahdotonta. Hyvä, että palauttavat mutta kyllä mainehaittaa on jo sen verran tullut, että voipi vaikuttaa hieman tuleviin myyntikohteisiin ja niiden määrään.
 

Zamboni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Niin onko tässä nyt sitten asia niin, että kohteen omistaja on alkanut hankalaksi ja vaatinut tuota viittä tonnia itselleen purkaantuneista kaupoista? Mitäs tuossa välittäjä voi tehdä ja sille (ahneelle?) myyjälle voi olla yksi paskan maku, jos nyt joku tuntematon ostajaehdokas on kupsahtanut ja viis donaa ilmaista massia roikkuu käden ulottuvilla myös lain mukaan, vaikkei ehkä moraalisesti ajateltuna näin olisikaan.

Toki asiaa ei kovinkaan tyylikkäästi ja tahdikkaasti ole Kiinteistömaailman puoleltakaan hoidettu. Voihan asia mennä vielä niinkin, että maksavat nyt tuon 5000€ omistaan omaisille mainehaitan torjuntaan ja vielä toiset 5000 sille alkuperäiselle myyjälle, koska sopimus näin velvoittaa.
 

Oles

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim Ducks, Leijonat
Vähän tympeää, kun Woltin ja Foodoran kuskit jättävät tilaukset vaan oven viereen ja luikkivat karkuun. Olen huutanut kiitosta perään, kun ovat olleet vielä hississä menossa alaspäin ja saanut välillä vastauksiakin. Ero kuitenkin iso, kun Kotipizzan kaveri antoi pizzat hymyissä suin ja toivotti hyvää ruokahalua. Toki ne Foodoran ja Woltin lähetit eivät ole suoraan jonkun ravintolan alaisia, mutta voisi vähän panostaa asiakaspalveluun eikä vain jättää ruokaa lattialle asiakkaan löydettäväksi. Tylsä fiilis jää. Voisi helposti erottautua kilpailijasta, kun opettaisi asiakaspalvelutaitoja.
 

Alejandro

Jäsen
Vähän tympeää, kun Woltin ja Foodoran kuskit jättävät tilaukset vaan oven viereen ja luikkivat karkuun. Olen huutanut kiitosta perään, kun ovat olleet vielä hississä menossa alaspäin ja saanut välillä vastauksiakin. Ero kuitenkin iso, kun Kotipizzan kaveri antoi pizzat hymyissä suin ja toivotti hyvää ruokahalua. Toki ne Foodoran ja Woltin lähetit eivät ole suoraan jonkun ravintolan alaisia, mutta voisi vähän panostaa asiakaspalveluun eikä vain jättää ruokaa lattialle asiakkaan löydettäväksi. Tylsä fiilis jää. Voisi helposti erottautua kilpailijasta, kun opettaisi asiakaspalvelutaitoja.
Oletko katsonut, että onko kontaktiton toimitus -asetus päällä? Joka tapauksessa Woltin ja Foodoran kuskeilla on aina älytön kiire. Ei siinä aina ehdi jäädä odottamaan, että tilaaja tulee avaamaan oven.

Minulle parasta asiakaspalvelua on se, että oikea annos tulee perille ajoissa ja lämpimänä. Muuta en tarvitse.
 

Tuamas

Jäsen
Vähän tympeää, kun Woltin ja Foodoran kuskit jättävät tilaukset vaan oven viereen ja luikkivat karkuun.

Woltilla on oletuksena kontaktiton toimitus, eli että ruoka jätetään oven taakse ja lähdetään menemään.

Jos ei sitä ole täpännyt veke, niin silloinhan on saanut juuri sen palvelun mitä on tilannutkin.
 

Kilgore Trout

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Ylöjärven jäteasema sijaitsee jäähallin ja kauppakeskus Elon lähistöllä. Haluan kehua sen paikan asiakaspalvelua. Jäteaseman hoitaja on avulias, opastaa lajittelussa ja auttaa kuormien purkamisessa. Kantaa painaviakin tavaroita yhdessä asiakkaan kanssa. Parempaa asiakaspalvelua saa hakemalla hakea, siis muualtakin kuin jäteasemilta.
Lisäksi jäteasemalle on helppo jättää tavaraa, autolla voi ajaa ympäri eikä peräkärryä tarvitse peruutella ahtaisiin rakoihin.
 

Hauptmann

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Kävin ensimmäistä kertaa syömässä 8,90e hintaisen aamupalabuffetin Porvoon ShellHelmisimpukassa. Kassalla oli huonokuuloinen ja töykeä nainen. Sanoin, että olen ensimmäistä kertaa buffetissa ja yritin tiedustella, että mitä aamupalabuffetiin kuuluu. Kuuluuko vain yksi kahvi esim.? Tähän kassahenkilö totesi, että yksi kuuluu, ei niitä nyt nyt kymmentä voi ottaa. Siinä oli opastus. Se kävi selväksi, että vain yhden kahvin voi ottaa.

Siinä oli pitkä lista, että mitä kaikkea aamupalabuffetiin kuuluu. Osa oli yksikössä ja osa monikossa. 5 kertaa piti käydä aina lukemassa, että mitä siihen kuului. Kurkku tai tomaatti? Siellä oli pelkästään kurkkua ja paprikaa. Leipä? Montakohan palaa sitä saa ottaa? Otin yhden, kun se oli yksikössä. Mehu? Eli siis ilmeisesti yksi lasillinen mehua. Lopulta olin käynyt koko listan läpi ja minulla oli kaksi tarjotillista ruokaa. Kaiken söin ja yritin toimia ohjeiden mukaan. Ei toki olisi pitänyt ottaa niitä kaikkia ruokia, mitä listassa oli, mutta sitä ruokaa kertyi yllättävän nopeasti.

Laitoin ShellHelmisimpukalle sähköisesti palautetta kassahenkilöstä ja ohjeiden epäselvyydestä. Tietysti yksi vaihtoehto olisi, että ottaa, mitä huvittaa, mutta ei sekään taida olla oikein. Ei siellä kyllä hirveästi kytätty, että mitä minä lautasilleni mätin. Tämän jälkeen ei heti tee mieli asioida ShellHelmisimpukassa.

Raxissa on selkeä ohjeistus, syö ja juo niin paljon kuin haluat. Työpaikkani ruokaloissa lukee selkeästi, että kuinka monta palaa leipää, juustoa, kinkkua yms. kuuluu aamupalapakettiin. ShellHelmisimpukassa ei ollut niin selkeää opastusta, vaikka iso liitutaulu olikin täynnä tekstiä. Toki hinta oli vain 8,90e, joten ymmärtäähän sen, ettei siihen voi kuulua kaikki.
 
Viimeksi muokattu:

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
@Hauptmann itse usein meen sellasella ”ai, en tiennyt. Sori” periaatteella tuollaisissa. Eli otan mitä itsestä loogiselta tuntuu ja jos joku tulee möykkäämään, että teit väärin, niin pahoittelut.

Varsinkin jos on tuollainen kommunikaatio kyvytön henkilö kassalla. Jos ei osaa ohjeistaa niin sitten vaan ite santsaat kahvia kunnes ohjeistavat toisin.
 
Suosikkijoukkue
Ilves
Ylöjärven jäteasema sijaitsee jäähallin ja kauppakeskus Elon lähistöllä. Haluan kehua sen paikan asiakaspalvelua. Jäteaseman hoitaja on avulias, opastaa lajittelussa ja auttaa kuormien purkamisessa. Kantaa painaviakin tavaroita yhdessä asiakkaan kanssa. Parempaa asiakaspalvelua saa hakemalla hakea, siis muualtakin kuin jäteasemilta.
Lisäksi jäteasemalle on helppo jättää tavaraa, autolla voi ajaa ympäri eikä peräkärryä tarvitse peruutella ahtaisiin rakoihin.
Tämän olen itsekin huomannut monesti. Kerran roudattiin kaksi suht isoa kylmiön raatoa sinne. Kyseinen jäteaseman hoitaja tuli heti auttamaan peräkärryn purkamisessa.

Joka kerta kun siellä käy, tulee todella hyvä mieli.
 

Hauptmann

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Laitoin ShellHelmisimpukalle sähköisesti palautetta kassahenkilöstä ja ohjeiden epäselvyydestä.
Tosiaan omalla nimellä, osoitteella, puhelinnumerolla ja sähköpostilla laitoin palautetta. Nyt sieltä tuli pahoittelusähköposti joltain esimieheltä, joka sanoi, että asia on käyty läpi kassahenkilön kanssa ja että myös kassahenkilö esittää pahoittelun. Postitse on tulossa jonkinlainen hyvitys. Saa nähdä, että mitä lähettävät hyvitykseksi. Kannattaa lähettää palautetta, jos saa huonoa palvelua jossain. Minun mielestäni ihan hyvin Helmisimpukka hoiti tämän jutun loppujen lopuksi.
 

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
Eilen piti mennä kavereiden kanssa Pyynikin Brewhouseen syömään, ja pöytävaraus kuudeksi tehtiin hyvissä ajoin alkuviikosta. Vahvistusmailissa vielä varoiteltiin, että varaus on voimassa 15 minuuttia, tulettehan paikalle ajoissa. 18:00 asteltiin ovesta sisään ja kerrottiin että on varaus. Hölmistyneen näköinen tarjoilija lupasi selvittää asian, ja sitten palasi toteamaan, että valitettavasti varaus vähän viivästyy ruuhkan takia, ja ohjasi meidät baarin puolelle odottamaan. 20 minuutin odottelu riitti, ja siirryimme muualle aterioimaan.

Vähän jäi epäselväksi, mikä on Brewhousen nettisivuilta löytyvän pöytävaraus-napin funktio. Pöytää sillä näköjään ei ainakaan voi varata.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Hölmistyneen näköinen tarjoilija lupasi selvittää asian, ja sitten palasi toteamaan, että valitettavasti varaus vähän viivästyy ruuhkan takia, ja ohjasi meidät baarin puolelle odottamaan. 20 minuutin odottelu riitti, ja siirryimme muualle aterioimaan.
Kai odottelujuomat sentään tuli talon piikkiin?
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Ei tarjottu juotavaa, maksusta tai ilman. Tarjoilija ohjasi meidät baarin ainoille vapaille jakkaroille istumaan ja livahti vauhdilla pois tilanteesta.
No sehän meni hienosti.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Eilen piti mennä kavereiden kanssa Pyynikin Brewhouseen syömään, ja pöytävaraus kuudeksi tehtiin hyvissä ajoin alkuviikosta. Vahvistusmailissa vielä varoiteltiin, että varaus on voimassa 15 minuuttia, tulettehan paikalle ajoissa. 18:00 asteltiin ovesta sisään ja kerrottiin että on varaus. Hölmistyneen näköinen tarjoilija lupasi selvittää asian, ja sitten palasi toteamaan, että valitettavasti varaus vähän viivästyy ruuhkan takia, ja ohjasi meidät baarin puolelle odottamaan. 20 minuutin odottelu riitti, ja siirryimme muualle aterioimaan.

Vähän jäi epäselväksi, mikä on Brewhousen nettisivuilta löytyvän pöytävaraus-napin funktio. Pöytää sillä näköjään ei ainakaan voi varata.

Ilmeisesti tuo "varaus on voimassa 15 minuuttia" tarkoitti sitä, että teidän olisi pitänyt vartissa hoitaa tilaus ja ruokailla, mutta kun ette edes saaneet pöytää tuossa ajassa, ravintola tulkitsi teidät niin hitaiksi, että katsoi parhaaksi antaa pöydän eteenpäin....

Melkoista sähläystä kyllä ravintolalta.
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Ilmeisesti tuo "varaus on voimassa 15 minuuttia" tarkoitti sitä, että teidän olisi pitänyt vartissa hoitaa tilaus ja ruokailla, mutta kun ette edes saaneet pöytää tuossa ajassa, ravintola tulkitsi teidät niin hitaiksi, että katsoi parhaaksi antaa pöydän eteenpäin....

Melkoista sähläystä kyllä ravintolalta.
Ehkä nyt ei ihan noin. Ainakin minä tulkitsen tilanteen niin, että edellinen seurue ei ehtinyt alta pois ja siksi pöydän vapautumista täytyi hetki odottaa. Ei kai tuollainen loppupeleissä suositussa ravintolassa kovin ennenkuulumatonta ole. Ei sille ravintolalle ole myöskään järkevää pitää sitä kuudeksi varattua pöytää tyhjänä koko päivää tai esim. neljältä tullutta pöytäseutuetta väkisin häätää pöydästä pois ennen kuutta, jos se ateriointi on jo ihan loppupuolella. Toki esim. 20 minuuttia pitkäksi menevä on jo liikaa.

Toteutuksen odottamaan ohjauksen suhteen toki olisi voinut hoitaa paremmin.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Ehkä nyt ei ihan noin. Ainakin minä tulkitsen tilanteen niin, että edellinen seurue ei ehtinyt alta pois ja siksi pöydän vapautumista täytyi hetki odottaa. Ei kai tuollainen loppupeleissä suositussa ravintolassa kovin ennenkuulumatonta ole. Ei sille ravintolalle ole myöskään järkevää pitää sitä kuudeksi varattua pöytää tyhjänä koko päivää tai esim. neljältä tullutta pöytäseutuetta väkisin häätää pöydästä pois ennen kuutta, jos se ateriointi on jo ihan loppupuolella. Toki esim. 20 minuuttia pitkäksi menevä on jo liikaa.

Toteutuksen odottamaan ohjauksen suhteen toki olisi voinut hoitaa paremmin.

No, noin minäkin sen oikeasti tulkitsen. Kunhan tässä hämmästelyn ohessa ihmettelen sarkastisesti, että miten tuo nyt noin persiilleen hoidettiin.
 

444

Jäsen
Ehkä nyt ei ihan noin. Ainakin minä tulkitsen tilanteen niin, että edellinen seurue ei ehtinyt alta pois ja siksi pöydän vapautumista täytyi hetki odottaa. Ei kai tuollainen loppupeleissä suositussa ravintolassa kovin ennenkuulumatonta ole. Ei sille ravintolalle ole myöskään järkevää pitää sitä kuudeksi varattua pöytää tyhjänä koko päivää tai esim. neljältä tullutta pöytäseutuetta väkisin häätää pöydästä pois ennen kuutta, jos se ateriointi on jo ihan loppupuolella. Toki esim. 20 minuuttia pitkäksi menevä on jo liikaa.

Toteutuksen odottamaan ohjauksen suhteen toki olisi voinut hoitaa paremmin.
Ja kun Suomessa ollaan, niin ravintolan asiakaskapasiteetista oli tuolla hetkellä todennäköisesti käytössä max 50%, koska jos 1-2 ihmistä istuu 4 hengen pöydässä, niin pöytä on ”täysi”. Itse ottaisin ilomielin vastaan ns. ”ranskalaisen konseptin” (ainakin joissain ravintoloissa), jossa neljän hengen pöytään istutetaan neljä ihmistä riippumatta siitä, että tuntevatko he toisiaan vai ei. Eräänä uutena vuonna mentiin Pariisissa täpötäyteen ravintolaan (ilman varausta, tietenkin), ja meidät ohjattiin johonkin paikallisten sekaan, kun vähän tiivistettiin ja jostain kaivettiin pari ylimääräistä tuolia. Kaikilla oli kivaa. Kun oltiin lopettelemassa pääruokia tarjoilija tuli kysäisemään, että voisimmeko siirtyä toiseen pöytään, että saavat suuremman seurueen mahtumaan paikalle myös. Siirsimme itsemme toisen suuren pöydän nurkkaan, jota varten koko muun pöydässä jo istuneen porukan piti nousta ylös, että pääsimme sujahtamaan heidän ohitseen. Tarjoilija toi ruoat ja juomat uusille paikoillemme. Syötiin vielä jälkiruoat kahveineen sun muineen, ja edelleen kaikilla oli kivaa. Suomessa tällaisesta saisi varmaan hirvittävät lööpit aikaiseksi, kun maksavia asiakkaita on kyykytetty ihan kauhealla tavalla, ja joutuivat vielä vieraiden kanssa samaan pöytään.
Roomassa puolestaan katselimme joskus kaihoten hyvännäköiseen ravintolaan sisään, kun tarjoilija tuli kyselemään, että maistuisiko ruoka. Vastasin, että maistuisi kyllä, mutta on niin täyttä ettei sekaan mahdu. Höpsistä, eikun tyypit sisään ja taas kaivetaan pari jakkaraa jostain ja tiivistetään yhteen pöytään, jossa oli jo melkoinen sukujuhla meneillään. Ja kaikilla oli taas kivaa.

Tuntematta tätä Pyynikin tilannetta paremmin uskallan silti väittää, että tilaa olisi kyllä ollut, jos se vain soveltuisi suomalaiseen mentaliteettiin ja tapakulttuuriin. Kaikille tuollainen ei tietenkään sovi, ja siksi ravintolat, jotka tuollaiseen rienaukseen ryhtyisivät, olisi hyvä informoida asiakkaitaan, että saattavat pöyristyä vielä kesken romanttisen illallisensa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös