Näitähän riittää paljonkin, mutta laitetaan ainakin viimeisin kolmostien Myllykukon hampurilaisepisodi.
Oltiin matkalla Helsinkiin ja ilmaa sovittuun aikatauluun oli 30 min. Ja koska poika (5v) oli revitty mukaan suoraan tarhasta, ja koska rupesi olemaan ns. päivällisaika niin ei muuta kuin vilkku oikealle ja purilaiselle. Sopi pikkumiehellekin.
Emäntä ja poika pöytään, isäntä jonoon, jossa oli kaksi asiakasta edessä. Tuli mietittyä, että tässä saattaa hieman siitä huolimatta kestää, koska vain yksi kassa oli käytössä, ja muutenkin henkilökunnan määrä näytti aika vähäiseltä.
Siinä rupesi tulemaan sitten porukkaa taakse (kolme asiakasta), ja kun satuin katsomaan väärään paikkaan (kelloon ja odottavaan pöytään) niin huomasin, että viereen oltiin avattu uusi kassa, johon nämä kolme ryntäsivät. Hetken kävi mielessä, että huomautan asiasta (mielestäni epäkohteliasta, koska oltiin kuitenkin selkeästi jonottamassa samaan paikkaan, yhdessä jonossa), mutta koska edessäni oli enää vain yksi asiakas päätin olla hiljaa ja mielessäni tuomitsin asian omaksi mokakseni.
Tällä viimeisellä edessä olevallani sitten rupesi kestämään ja kun vihdoin n.15 minuutin jonotuksen jälkeen pääsin vuoroon, myyjä totesi tylysti, että tämä kassa menee nyt kiinni. Jäljelle jäi viereinen kassa, jossa oli kaksi asiakasta + takanani olevat kaksi asiakasta, jotka siirtyivät uuteen jonoon sillä aikaa kun käynnistelin keskustelua tämän lopettavan kassan kanssa.
Rupesi jo vähän vituttamaan. Kysyin kassalta, että menikö tämä nyt ihan oikein. Sen verran tajusi myyjäkin, ettei mennyt, muttei tästä huolimatta suostunut enää hoitamaan tilaustani. Onneksi nämä kaksi takanani ollutta päästivät minut eteensä siihen toiseen jonoon jossa oli jälleen kaksi edessä, siis ne samat kaksi, jotka olivat hetki sitten takanani, ja jotka eivät olleet koko puljussa, kun perheen kanssa tultiin paikalle.
Koska nuori lopettanut kassa teki vielä jotain hommia tiskin takana, jatkoin aiheesta keskustelua jonottaessani. Pyysin myös vuoropäällikköä paikalle, johon kassa totesi, että "eiks tätä voi sopia jotenkin, omenapiirakalla tai jotain". Paljon tuli sanottua, suurimmaksi osaksi asiallista, ja lopulta sain kuin sainkin ateriat matkaani. Vuoropäällikköä ei vaan näkynyt eikä ollut paljon aikaa odotellakaan, kun koko prosessiin (jonotukseen ja aterioiden saamiseen) meni aikaa 35-40 minuuttia. Ja kaksi asiakasta oli siis ennen minua jonossa.
Ei muuta kuin pöytään aterioiden kanssa. Safkat saman tien säkkiin, ja suht kypsän oloisen puolison ja pojan kanssa autoon. Ja ruokailu hoidettiin nopeusmittari punaisella Myllykosken ja Keimolan välissä. Piti asiasta reklamoidakin, mutta asia sitten jäi. Ei ole kyllä sen jälkeen tullut ko. pikaruokapaikassa käytyä.
Heti perään osoitus, että asiakas ei ole aina oikeassa. Ostettin pojalle suksipaketti, tosin monot jäivät puuttumaan, koska kaupassa ei ollut kokoja. Sovittiin, että haen monot kun tulevat kauppaan, josta ilmoitus tulikin kännykkääni noin viikon päästä. Lähdin sitten hakemaan monoja ja kävelin kaupan asiakaspalveluun, jossa pirteä nuori asiakaspalvelija (nainen) otti asian hoidettavaksi ja soitti saman tien vapaa-ajan osastolle. Hetki siinä sitten arvottiin, kun oikeita monoja eikä kokoja nimelläni löytynyt. Lopulta päätin vielä vilauttaa lähetettyä tekstiviestiä ja kuittia ennen kuin välähti. Jäin nojaamaan kyynerpääni varaan, pyörittelun päätäni ja totesin itselleni, että "voi helvetti".
Myyja siitä kysymään että mikä hätänä, ja allekirjoittanut toteamaan, että VÄÄRÄ KAUPPA. Harvemmin sitä citymarketista saa prismasta ostettuja monoja, vaikka kuinka kauniisti asian yrittää esittää. Jonkin verran nolotti, mutta sattuuhan näitä, kai.