Laadukasta asiakaspalvelua

  • 1 940 811
  • 6 860

J.Petke

Jäsen
Tuossa juuri soitti joku virolaiselta kuulostava myyntimies Alexandriasta. Tarjosi ihan "ilmaista" neuvontaa veroasioissani ja talouden hallinnassa. Sanoin etten moista tarvitse koska minulla on erittäin läheiset suhteet verotyöntekijään ja muutenkaan näillä tuloilla ei paljoa ole varaa maksaa Alexandrian palveluista. Tämän jälkeen hän rupesi inttämään perusteluita suoraan lapusta lukien. Nauratti melkein kun kuuli oikein äänestä ettei tuo teksti ihan hirveän hyvin ollut hallussa. Sanoin uudelleen kohteliaasti että "ei kiitos" ja jannu uskoi kyllä sitten ja toivotti hyvät päivänjatkot.

Ei tämä nyt välttämättä huonoa asiakaspalvelua ole mutta tuon myyntipuheen olisi voinut hoitaa paljon paremmin. En tiedä minkälaista harjoitusta nuo saavat mutta ainakin lisäharjoitus ei olisi pahitteeksi.
 

thv294

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Tottenham Hotspur
Tilasin tuossa noin pari viikkoa sitten Saunalahden adsl-laajakaistan Hämenelinnaan, ja toivoin itse asennuspäiväksi 18.2 (heidän arvio n. 3 vkoa). Sitten tuli tilausvahvistus, jossa arvioitu asennusaika oli 17.2. Viime pe oli vastaajassa viesti, jossa toivottiin yhteydenottoa 9.2. tapahtuvaa asennusta varten. Asennuspuuhissa (ei siis avaimet käteen-periaatteella) meni alle 10 min, ja siitäkin suuri meni siihen, että asentajatiimi joutui käymään jollain läheisellä boksilla (vast., paremmin tietävät voinevat valaista, jos haluavat loistaa tiedoillaan).

Olen aika monta kauhutarinaa kuullut pitkistä odotuksista eri operaattoreiden taholta, joten olin aika yllättynyt noin nopeasta toiminnasta. Muistaakseni Vantaalla aikanaan Soneran asennus meni noin viikon yli arvioidusta. Ainoa miinus (jos nyt niin voi sanoa) on, ettei modeemi vielä ole ehtinyt perille, tosin Saunalahden toimittaman lähetyksenseurantakoodin perusteella senkin tietää jo olevan matkalla.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
....
Olen aika monta kauhutarinaa kuullut pitkistä odotuksista eri operaattoreiden taholta, joten olin aika yllättynyt noin nopeasta toiminnasta. Muistaakseni Vantaalla aikanaan Soneran asennus meni noin viikon yli arvioidusta.....

Elisa toimittaa nykyään joillekin alueille ADSL:n päivässä tai jopa samana päivänä. Toisaalta Elisa ei toimita ADSL:ää soneran aluueelle lainkaan yksityisasiakkaille, koska sonera pääsee silloin hidastamaan tuota prosessia.

Tästä voisi päätellä, että operaattori ottaa tämän toimitusajan ihan tosissaan ja ovat tehneet jotain tälle toimitusajalle.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Olympus 850 vedenpitävä digikamera tuli ostettua lokakuussa. Tarkoituksena oli kuvailla sillä kk reissulla Thaimaassa ja myös snorklatessa. Yllätys oli suuri kun kamera osoittautui "ei niin vedenpitäväksi" eli rikki ekan uinti+kuvaus session jälkeen.
No reissun loputtua kiikutin myyjäliikkeeseen takuuhuoltoon ja liikkeessä sanottiin että lähtee Olympuksen maahantuojalle huoltoon ja että huolto kestää noin 2 viikkoa.
No 4 päivää lähettämisen jälkeen tuli viesti että kamera on noudettavissa. Olivat vaihtaneet suoraan Olympuksen uusimpaan ja parempaan (ja huomattavasti kalliipaan) malliin.
Eipä voinut kuin olla tyytyväinen.
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Elisa toimittaa nykyään joillekin alueille ADSL:n päivässä tai jopa samana päivänä. Toisaalta Elisa ei toimita ADSL:ää soneran aluueelle lainkaan yksityisasiakkaille, koska sonera pääsee silloin hidastamaan tuota prosessia.
Nuo päivässä toimitetut adsl:t ovat talojakamoissa olevia dslameja, jotka vain aktivoidaan etänä toimintaan. Aina kun joudutaan kytkemään linjaa keskukselta asiakkaalle, menee tilauksessa n. 3-6 viikkoa. Tuo aika riippuu sitten melko paljon tilauskäsittelyn ruuhkasta, jota tällä hetkellä ei kauheasti ole. Jos Elisan ADSL toimitetaan Soneran tai muun operaattorin verkossa (jota siis todellakin tehdään, yksityisasiakkaillekin), tulee tuohon odotusaikaan n. viikko lisää. Käytännössä keskimäärin ADSL:n toimitus vie n. 4,5 viikkoa.
 

Rocco

Jäsen
Jos Elisan ADSL toimitetaan Soneran tai muun operaattorin verkossa (jota siis todellakin tehdään, yksityisasiakkaillekin), tulee tuohon odotusaikaan n. viikko lisää. Käytännössä keskimäärin ADSL:n toimitus vie n. 4,5 viikkoa.
Ja tottakai tuo pätee myös toisinpäin, eli Soneran ADSL kestää about sen viikon pidempään Elisan alueella.
 
Paikallisen verotoimiston toiminta hivenen ihmetytti. Kyseessä oli perunkirjan toimittaminen ja näistä asioista ei itselläni minkäänlaista käryä, kuinka asiat tulee hoitaa. Maistraatista kuitenkin ohjattiin verovirastoon kaikkine perunkirjoijeni ja siellä taas virkailija mutisi hämmästyneenä ettei hän kyllä mitään näistä asioista ymmärrä, että hänpä yrittää soittaa...

Ketään ei kuitenkaan tavoitettu. Perunkirjan sain väännön jälkeen sinne jätettyä, mutta en liitteitä joita oli mukana aimo nivaska. Virkailija vain totesi ettei voi vastaanottaa niitä kun ei tiedä mitä niistä tarvitaan. Lupasi että sieltä päin ollaan yhteydessä, kunhan nyt joku asioista perillä oelva on paikalla. Mitään ei kuitenkaan ole kuulunut. Olisin mielelläni saanut hieman lisätietoja jatkomenettelyistä sun muista, mutta kun ei niin ei.

Ei vieläkään yhtä ainutta onnistunutta asiointikertaa paikallisessa virastotalossa. Pah.
 

ipaz

Jäsen
No 4 päivää lähettämisen jälkeen tuli viesti että kamera on noudettavissa. Olivat vaihtaneet suoraan Olympuksen uusimpaan ja parempaan (ja huomattavasti kalliipaan) malliin.
Eipä voinut kuin olla tyytyväinen.

Näinhän se menee tilanteessa jossa tuotteelle on luvattu vedenpitätvyys. Joka siis on täysin eri asia kuin roiskesuojattu. Ei tuota kastunutta kameraasi olisi enää luotettavaan kuntoon saanut millään. Jos piirit ovat kastuneet niin se on sillä selvä, alkaisivat kuitenkin hapettumaan jonkin ajan kuluttua. Ja tässä tapauksessa vika on ilmeisesti ollut jo valmistajan tiedossa ja vaihto uudempaan, ja todennäköisesti ainakin tuon vesitiiviyden suhteen paranneltuun versioon on tehty suosiolla. Ja sinun tapauksessasi todellakin kiitettävällä aikataululla.
 

Buddha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyhjäntoimittajan sijaisnäyttelijä Nybondas.
http://www.ess.fi/?article=225582

Yrittäjä lupaa palauttaa hinnan takaisin, jos lomailija saa ennen lomaa tiedon lomautuksesta tai irtisanotaan.
Vi**u, tälläinen on oikeanlaista yrittäjyyttä ja asiakaspalvelua. Kannustetaan lomailuun, vaikka miten. Palkitahan tuo ukkeli pitäisi.
Mää nostan hattua!
 

ervatsalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
ХПК ja Tuukka "T-73" Mäkelä
Siirtykää jonkin pienen paikallisen puhelinyhtiön mobiili asiakkaaksi, niin voitte jopa saada palvelua. Sama verkko ja sama kuuluvuus vaikkei näyttöllä luekaan mitään tv:stä tuttua. Hinnatkin jo nykyään samaa luokkaa.

Niin, Ainako se sillä lailla toimii?

Täältä tähän
 

Skeletor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, urheilullisesti avoin sarja
Olympus 850 vedenpitävä digikamera tuli ostettua lokakuussa. Tarkoituksena oli kuvailla sillä kk reissulla Thaimaassa ja myös snorklatessa. Yllätys oli suuri kun kamera osoittautui "ei niin vedenpitäväksi" eli rikki ekan uinti+kuvaus session jälkeen.

Jeps, kyseisessä mallissa on ollut tyyppivikaa. Moni on saanut tilalle laajakulmamallin 1030, joka on kamerana aivan ei luokkaa. Tässä asiassa huolto toimii mainiosti. Muuten Olympuksen huoltoajat ovat 2-4 viikkoa kameran kiertäessä ties missä Portugalissa. Ei niin hyvä asia...
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Tilasin ilmeisesti ensimmäistä kertaa amazon.co.uk:sta Suomeen. Odottelin postin lappua, mutta sen sijaan sainkin tässä parina päivänä tuntemattomasta jonkun pariskunnan numerosta puheluita. (Kenellä on kaksi nimeä samassa numerossa?)

Niin, olisin kai voinut vastakin, mutta ajattelin, että ehkä sieltä joku tekstiviesti tulee, jos on minulle asiaa. Semmoinen sitten tulikin, lähettifirma haluaa toimittaa minulle Amazonin paketin ja he ovat jo pari kertaa käyneet ovellani. Kas kummaa, että usein päiväsaikaan ei kukaan ole kotona. Voisihan senkin järjestää, mutta he pystyvät sanomaan toimitusajan jopa päivän tarkkuudella.

Royal Mail on erittäin epäluotettava, mutta johtuuko tämä siitä? Vai halutaanko tässä yrittää palvella paremmin säätämällä?

Nyt saan paketin sitten huomenna työpaikan vastaanottoon. Kiva sekoittaa työnantajakin tähän. Onneksi normaalisti saa tilata ison veden takaa, mitä sillä on merkitystä, jos kestää viikon pitempään, kestäähän tämä näköjään näinkin. Tällä kertaa tuotetta ei vain ollut sieltä saatavilla.

Vaikka olisin vastannut heti ensimmäiseen puheluun, käytännössä ainoa mahdollisuus olisi silti ollut toimitus eri osoitteeseen kuin mihin paketti on tilattu. Minä en koe tälläistä palveluksi, ehkä se joillekin sitä on. Varmaan jännittävää saada paketti oikein lähetin välityksellä.
 

Bast

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Trojans, TuTo, Miami Dolphins, FC Inter Turku
Royal Mail on erittäin epäluotettava, mutta johtuuko tämä siitä? Vai halutaanko tässä yrittää palvella paremmin säätämällä?

Veikkaan jälkimmäistä. Olen itse törmännyt vastaavaan muutaman kerran. Tällainen kuriiritoiminta saattaa toimia jenkeissä ja Englannissa, mutta täällä Suomessa siitä koituu pelkkää vaivaa. Yleensä olen pyrkinyt ilmoittamaan tilatessa, milloin se vain on mahdollista, että käyttävät ihan peruspostia eivätkä mitään kuriiripalveluja.

Olen itsekin metsästellyt omia pakettejani, kun nämä neropattikuriirit ovat käyneet kotiosoitteessa keskellä päivää ovikelloa rimputtelemassa ja toimittaneet ne sitten jonnekin muualle. Kerran minulle soitettiin ja sanottiin, että pakettini vietiin postiin, kun kerran en ollut kotona. Postissa ei tiedetty asiasta mitään, kunnes joku huomasi jossain huoneen nurkassa epämääräisen muovikassin, jossa pakettini oli. Tosi professionaalia. Näinä terrorismin aikoina en olisi hämmästynyt, jos pakettini olisi räjäytetty jossain turvabunkkerissa varmuuden vuoksi.

Toinen vaihtoehto on antaa toimitusosoitteeksi duunipaikan osoite. Silloin on mahkuja, että olet itse jossain lähistöllä, kun kuriiri tulee.
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Vaikka olisin vastannut heti ensimmäiseen puheluun, käytännössä ainoa mahdollisuus olisi silti ollut toimitus eri osoitteeseen kuin mihin paketti on tilattu. Minä en koe tälläistä palveluksi, ehkä se joillekin sitä on. Varmaan jännittävää saada paketti oikein lähetin välityksellä.
Aika uskomatonta kyllä valittaa tästä :D

Tosiaankin, postia ei käytetä tavarankuljetukseen oikein missäänpäin maailmaa muualla kuin Suomessa. Yleensä kaikki tavara kulkee näillä yksityisillä firmoilla, UPS, TNT jne. Tähän syynä mm. postien törkeä hinnoittelu, huono palvelu, hitaus ja tuollapäin maailmaa epäluotettavuus.

En nyt ihan tajua, että mikä ongelma aikuisella ihmisellä voi olla vastata puheluihin. Ja tuo tavara kuljetetaan tosiaankin yleensä suoraan vastaanottajalle, siihen kun vaaditaan kuittaus. En tiedä, miten se on jotenkin kamalaa, että paketti tuodaan ihan perille asti, vaikka nyt sitten työpaikalle.
 

jiimo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, HJK
Aika uskomatonta kyllä valittaa tästä :D

En nyt ihan tajua, että mikä ongelma aikuisella ihmisellä voi olla vastata puheluihin. Ja tuo tavara kuljetetaan tosiaankin yleensä suoraan vastaanottajalle, siihen kun vaaditaan kuittaus. En tiedä, miten se on jotenkin kamalaa, että paketti tuodaan ihan perille asti, vaikka nyt sitten työpaikalle.

Täysin samaa mieltä. Paljon mieluummin otan paketin henkilökohtaisesti vastaan kuriirilta vaikka työpaikalla kuin jonottelen sitä illalla postista. Ihmettelen ihmisiä, jotka jättävät vastaamatta puheluihin ja sitten kuitenkin näkevät vaivan selvitellä soittajan tietoja. Olisikohan helpompi vain vastata siihen puheluun?
 

Bast

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Trojans, TuTo, Miami Dolphins, FC Inter Turku
En nyt ihan tajua, että mikä ongelma aikuisella ihmisellä voi olla vastata puheluihin. Ja tuo tavara kuljetetaan tosiaankin yleensä suoraan vastaanottajalle, siihen kun vaaditaan kuittaus. En tiedä, miten se on jotenkin kamalaa, että paketti tuodaan ihan perille asti, vaikka nyt sitten työpaikalle.

Puolustan kyllä pernaveikkoa tässä, ja totean, että hommassa ei olisi mitään vikaa, jos se toimisi niin kuin pitää. Nyt ei vaan toimi.

Osa ongelmasta on toki meissä tilaajissa, mutta myös siinä, että koko kuriiritoiminta on Suomessa ihan lapsenkengissä. Monet kuriiripalvelut eivät todellakaan ole sisäistäneet, että kyseessä on PALVELU. Käytös on toisinaan hyvin töykeää, kun hämmästellään sitä, ettei ihminen ole keskellä päivää kotonaan ja pakettia odottelemassa. Ei myöskään tajuta, että asiaa ei ehkä ole tavaran tilaajalle alunperin edes kerrottu, vaan puhelu kuriirifirmasta tulee yllätyksenä ja tilaamatta kuin Annelin faksit.

Toinen ongelma, on, että mitään kunnollista järjestelmää sille, mitä tehdään toimittamatta jätetyille paketeille. Kuten ylempänä totesin, mikä tosin voi jo olla vanhentunutta tietoa, oma pakettini roudattiin postiin ja jätettiin jonnekin oven pieleen. Henkilökunta ei tiennyt asiasta mitään.

Applelta olen tilannut tuotteita paljonkin ja kun jo tilatessa tiedän, että tavara toimitetaan kuriirin avulla, olen osannut antaa duunipaikan osoitteen ja homma on toiminut kuin hirvi sateella. En siis suinkaan vastusta tai moiti tätä kuriirijärjestelyä vaan sen muutamia ongelmakohtia.
 

Orman Mollis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins
Puolustan kyllä pernaveikkoa tässä, ja totean, että hommassa ei olisi mitään vikaa, jos se toimisi niin kuin pitää. Nyt ei vaan toimi.

Osa ongelmasta on toki meissä tilaajissa, mutta myös siinä, että koko kuriiritoiminta on Suomessa ihan lapsenkengissä. Monet kuriiripalvelut eivät todellakaan ole sisäistäneet, että kyseessä on PALVELU. Käytös on toisinaan hyvin töykeää, kun hämmästellään sitä, ettei ihminen ole keskellä päivää kotonaan ja pakettia odottelemassa. Ei myöskään tajuta, että asiaa ei ehkä ole tavaran tilaajalle alunperin edes kerrottu, vaan puhelu kuriirifirmasta tulee yllätyksenä ja tilaamatta kuin Annelin faksit.

Toinen ongelma, on, että mitään kunnollista järjestelmää sille, mitä tehdään toimittamatta jätetyille paketeille. Kuten ylempänä totesin, mikä tosin voi jo olla vanhentunutta tietoa, oma pakettini roudattiin postiin ja jätettiin jonnekin oven pieleen. Henkilökunta ei tiennyt asiasta mitään.

Applelta olen tilannut tuotteita paljonkin ja kun jo tilatessa tiedän, että tavara toimitetaan kuriirin avulla, olen osannut antaa duunipaikan osoitteen ja homma on toiminut kuin hirvi sateella. En siis suinkaan vastusta tai moiti tätä kuriirijärjestelyä vaan sen muutamia ongelmakohtia.

Samanlaiset kokemukset myös itselläni, eli tuo palvelu ei aina toimi kuin junan vessa.

Jos palvelu pelaisi hyvin, niin ei mitään valittamista. Nyt puhelu tulee tyyliin;
-"Pekka lähettipalveusta moro! Oletko kotona, olen 10 min. päästä oven takana?"
- Juu en satu olemaan arkipäivänä aina klo. 12 kotona.
-"Selvä, tulen seuraavan kerran käymään X:ssä ylihuomenna, oletko silloin 12:lta kotona?"
-No enpä ole. Voitko tuoda paketin toiseen osoitteeseen?
-"En tiedä onnistuuko, ei taida sattua reitin varrelle"
-Toimitusosoitteesta on matkaa työpaikalle n.1km, autolla 5 min. '
-"No olkoot sitten, käyn ylihuomenna tuomassa paketin"

Kaveri tuo paketin, en ole itse tavattavissa juuri silloin (toimitusajasta myöhästytty 1,5h). Paketti ensimmäiselle vastaantulijalle, ei kuittauksia ja lähetti taas matkaan.

Sujuvaa palvelua..
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Puolustan kyllä pernaveikkoa tässä, ja totean, että hommassa ei olisi mitään vikaa, jos se toimisi niin kuin pitää. Nyt ei vaan toimi.

Osa ongelmasta on toki meissä tilaajissa, mutta myös siinä, että koko kuriiritoiminta on Suomessa ihan lapsenkengissä. Monet kuriiripalvelut eivät todellakaan ole sisäistäneet, että kyseessä on PALVELU. Käytös on toisinaan hyvin töykeää, kun hämmästellään sitä, ettei ihminen ole keskellä päivää kotonaan ja pakettia odottelemassa. Ei myöskään tajuta, että asiaa ei ehkä ole tavaran tilaajalle alunperin edes kerrottu, vaan puhelu kuriirifirmasta tulee yllätyksenä ja tilaamatta kuin Annelin faksit.

Toinen ongelma, on, että mitään kunnollista järjestelmää sille, mitä tehdään toimittamatta jätetyille paketeille. Kuten ylempänä totesin, mikä tosin voi jo olla vanhentunutta tietoa, oma pakettini roudattiin postiin ja jätettiin jonnekin oven pieleen. Henkilökunta ei tiennyt asiasta mitään.

Applelta olen tilannut tuotteita paljonkin ja kun jo tilatessa tiedän, että tavara toimitetaan kuriirin avulla, olen osannut antaa duunipaikan osoitteen ja homma on toiminut kuin hirvi sateella. En siis suinkaan vastusta tai moiti tätä kuriirijärjestelyä vaan sen muutamia ongelmakohtia.
Oma kokemukseni on, että joka kerta on soitettu aamulla, että mihinköhän päin pakettia voisi tuoda johonkin kellonaikaan. Jos en ole kotona (mikä on yleensä todennäköistä), olen pyytänyt tuomaan paketin työpaikalle tai tehnyt treffit johonkin muualle. Joka kerta paketti on tullut sovitun mukaisesti suurinpiirtein jopa sovittuun aikaan. Ideahan tässä on se, että nuo kuskit ajavat vain tietyllä alueella, ja paketti lähtee sen kuskin mukaan, joka toimitusalueella pyörii. Tämän takia siihen puheluun _pitäisi_ vastata, jotta paketti lähtisi oikean kuskin mukaan.

Takuuvarmasti väärä tapa toimia on se, että paketti jätetään kuittaamattomana johonkin. Kannattaa varmaan soitella näissä tapauksissa amazonille ja vaatia uutta tuotetta, koska kyseistä pakettia ei voi kukaan oikea henkilö olla kuitannut. Posti ei tee näiden firmojen kanssa mitään yhteistyötä, joten siksikin tuo kertomuksesi vaikuttaa kyllä todella erikoiselta.

Ja jos ei muuten noista nettikauppojen toimitusehdoista tajua, että millä tavara liikkuu, niin eipä voi mitään. Melko selkeästi ne toimitusehdoissa lukee.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Paljon mieluummin otan paketin henkilökohtaisesti vastaan kuriirilta vaikka työpaikalla kuin jonottelen sitä illalla postista.

Kyllä esimerkiksi Amazonin paketteja aika tasaiseen tahtiin minulle tippuu, eihän siinä ole mitään tolkkua, jos henkilökohtaisia posteja ruvetaan työpaikan postitoimiston kautta haalimaan.

Postissa minne pakettini tulevat ei ole jonoa ja monet yhden kirjan lähetykset mahtuvat postiluukusta. Tässä oli kaksi, mutta se tästä vielä puuttuisikin, että myös niitä joutuisi jahtaamaan, koska eihän kuriiri varmaankaan voi postilaatikkoon jättää.

Toinen vaihtoehto on tietenkin vaihtaa toimitusosoitetta ja odotella sitten kadunkulmassa lähettiä saapuvaksi, jos ei halua työpaikkaa vaivata. Vaihtoehtoisesti lähetti odottaa, jos olenkin vaikka syömässä. Tai lähtee kokonaan pois, jos olenkin palaverissa enkä pysty vastaamaan.

Kuten sanottu puissahan tämä olisi ollut, vaikka olisinkin vastannut ensimmäiseen puheluun tai soittanut takaisin.

Varmasti demaria käydä postissa, mutta se toimii niin kuin pitääkin.
 

.jarska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata
Olen vähän kaikkien kanssa samaa mieltä.

Olisi kovin kätevää että kuriirifirmat soittamisen lisäksi jättäisivät esim. tekstiviestillä soittopyynnön mikäli eivät saa kiinni. Nythän käy niin että helposti paketti jää hukkateille kun kuriiri on pari kertaa koittanut soittaa ja luovuttanut. Tokihan siihen puhelimeenkin kannattaa vastata jos kerran numeron on antanut...

Kyllä esimerkiksi Amazonin paketteja aika tasaiseen tahtiin minulle tippuu, eihän siinä ole mitään tolkkua, jos henkilökohtaisia posteja ruvetaan työpaikan postitoimiston kautta haalimaan.
...
Varmasti demaria käydä postissa, mutta se toimii niin kuin pitääkin.
Joo-o ... No ehkä ei kannata tilata kuriirifirmoja käyttävistä lafkoista jos kaikki on noin helvetin vaikeaa? Hanki postilokero jos et ole päivällä kotona etkä halua töihin mitään. Itse vältän postin käyttämistä missään muodossa viimeiseen asti.

Älkää nyt hyvät ihmiset tilatko kotiosoitteeseenne tavaraa minkä voi esim. työpaikalta helposti viedä kotiin. Itse tilailen duunipaikalle toimistolle aina kaikki kuriirin välityksellä tulevat matskut. Meiningillä "Jos en itse ole paikalla niin kyl siellä nyt joku on".

Eri asia toki jos ostetaan jotain sänkyä tai muuta isoa mitä ei ole helppo liikuttaa, mutta tuollaisen isomman kokoluokan hankinnassa pitäisi ostajallekin olla itsestäänselvyys että toimitettaessa joutuu sopimaan ajan kesken työpäivän.
 

Bast

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Trojans, TuTo, Miami Dolphins, FC Inter Turku
Ja jos ei muuten noista nettikauppojen toimitusehdoista tajua, että millä tavara liikkuu, niin eipä voi mitään. Melko selkeästi ne toimitusehdoissa lukee.

Älä nyt viitsi. Olen tilannut paketteja ulkomailta 30 vuoden ajan, joten ehkä tiedän mistä puhun ja ymmärrän jonkun verran toimitusehtojen päälle.

Ongelma on nimenomaan se, että se palvelu, jolla toimitusehdoissa luvataan toimittaa tavara perille ei ehkä toimi Suomessa, vaan sillä on joku toinen edustaja täällä. Kyseessä voi olla joku pieni kuriiriputiikki, jossa yksi jamppa ajelee pakulla ympäri kaupunkia. Näin on minulle käynyt.

Sitä paitsi et todellakaan voi tietää, mitä kaikissa maailman nettikaupoissa toimitusehtojen kohdalla lukee.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
UPS:ltä olen ainakin kerran saanut täysin käsittämätöntä "palvelua". Sähköpostilla ilmoitettiin, että "kukaan ei avannut ovea". Tämä oli sinänsä ihmeellistä, kun rappukäytävään ei ihan noin vaan pääse ovikelloa pimpottamaan. Meilillä ehdottelin toiseen suuntaan, että voisivat soittaa ja pistin numeroani mukaan - ei vastakaikua. Parin vastaavan ilmoituksen jälkeen kerrottiin, että paketti lähtee takaisin Saksaan. Ilmoituksissa oli mukana kellonaika, jolloin oli käyty. Yhtenä näistä olin kotona, mutta eipä kukaan ovella käynyt. Eipä muuta kuin tuli perseen alla UPS:n varastolle Vantaalle, josta kerrotaan, että ei voi mitään. Sain pienen kohtauksen ja kyllähän se paketti sieltä sen jälkeen löytyi vaivattomasti. Vittuilivat vaan ensin.

Ikinä en ole muuten nähnyt vastaavalla tavalla raiskattua pakettia. Sisällä oli yhdistelmävaunut, ja pakettia oli piiskattu sellaisella voimalla, että siinä oli n. viisi nyrkin-pään kokoista reikää. Ihmeen kaupalla mitään ei ollut pudonnut kyydistä, kun pääsin vertaamaan sisältöä vastaavan toimituksen kanssa.

Alkoi vituttamaan UPS, kun tätä muistelin. Haistakaa vieläkin *****.
 

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
Kyllä esimerkiksi Amazonin paketteja aika tasaiseen tahtiin minulle tippuu, eihän siinä ole mitään tolkkua, jos henkilökohtaisia posteja ruvetaan työpaikan postitoimiston kautta haalimaan.

Miksi ei? Itse tilaan kaikki hiukankin isommat paketit duuniosoitteeseen.
Meidän postityttö on kantanut toimistooni mm. 20 kg kissaruoka-lähetyksiä.

Siitä samaa mieltä, kulttuuri on Suomessa vielä lapsenkengissä. Vain yksittäistapauksissa soitetaan etukäteen ja kysytään että ollaanko paikalla, muuten vaan mennään klo 12:00 kotiin ja ihmetellään kun kukaan ei ole kotona.
 

Shejbal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Älkää nyt hyvät ihmiset tilatko kotiosoitteeseenne tavaraa minkä voi esim. työpaikalta helposti viedä kotiin. Itse tilailen duunipaikalle toimistolle aina kaikki kuriirin välityksellä tulevat matskut. Meiningillä "Jos en itse ole paikalla niin kyl siellä nyt joku on".

Toisilla saattaa olla töissä muutakin tekemistä, kuin pyörittää postitoimistoa, tai jättää pakettejansa muiden kontolle. Muutenkin jossain muutaman sadan henkilön konttorissa voisi olla meininki aika helvetin hyvittavaa, jos siellä harvasepäivä ramppaisi kuuriirifirman jampat tuomassa työntekijöille näiden henkilökohtaisia paketteja. Voisi myös käydä ns. vituttamaan niitä, jotka sitä työpaikan "oikeaa" postia lajittelevat ja jakavat eteenpäin.

Omalta kohdaltani on ainakin DHL:n kuriiripalvelut toimineet ihan mukavasti. Pari kertaa toimitus on ollut siinä illan suussa, joten olen kerennyt jo kotiin ottamaan pakettia vastaan. Kerran oli käyty päivällä, mutta laatikoon oli jätetty viesti jossa ohjeistettiin tekemään toimitusajan muutos heidän nettisivuiltaan. Amazonista tilatut paketit olen noutanut postista, jos eivät ole mahtuneet laatikkoon. DHL:llä on myös hyvät pakettien seurantapalvelut, joten pakettien tuloon pystyy valmistautumaan ennakolta.
 

er_bai_wu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, LOFC, JJK, NYR, S.S. Lazio, v. Sacher-Masoch
DHL:llä on myös hyvät pakettien seurantapalvelut, joten pakettien tuloon pystyy valmistautumaan ennakolta.

Allekirjoitan tämän. En muista joko tämän tänne tilitin, mutta tilasin nahkaiset saappaat itselleni Yhdysvalloista, maksoin ne torstaina (syksyllä), paketti postiin, Leipzigin kautta Helsinkiin, ja maanantaina aamulla kuriiri soitti monelta voi paketin toimittaa. Siitä ei palvelu paljoa parane.

Siinä vähän mallia myös miten homma pelaa parhaimmillaan, meinaan ei saa Suomen sisäisesti mitään tavaraa viikonlopun yli noin nopeasti.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös