Hauska episodi tänään Lahdessa Launeen Intersportissa. Olin kaverini kanssa kaupassa, ostin lätkämailaketjuunkin raportoimani CCM Vector 6.0:n, varren jäykkyys light flex. Kassoille oli melkoinen jono, ja meikäläiselle myyjiksi sattui kaksi vähän yli parikymppistä mimmiä. Tarjosin kassalle mailan sitä päätä, jossa viivakoodilaput olivat, mainiten samalla että tästä viivakoodista puuttuu puolet.
"Joo, just vielä se puoli, joka olisi tärkeämpi. Voi vitsi. Tää pitäis nyt sitten näppäillä käsin tai käydä kysymässä noilta kiekko-osaston pojilta. Äh, en mä jaksa lähteä nyt mihinkään, kai tän voi laittaa sillä muu myynti -koodilla", toinen myyjistä sitten mietti, ensin puhuen minulle ja sitten kollegalleen. Toinenkin myyjä nyökytteli.
"Mutta nyt tähän tarvii vähän jotain tarkennuksia mistä tän vois tunnistaa", mimmi jatkoi ja pyöritteli mailaa hetken. "Mä laitan ton Light Flex, se kuulostaa hyvältä!"
Tässä vaiheessa oli tulla totaalirepeäminen! Hellyyttävä tapaus. En missään nimessä valita - eihän hän voinut tietää välttämättä juuri hokivälineistä, ja tärkeintä oli se, ettei myyjä jäätynyt, kun kaikki ei mennytkään niin kuin piti, vaan jutteli mukavia ja hymyili. Onhan se pätevä perustelu, että Light Flex kuulostaa niin hyvältä... Kaverini kanssa sitten suosittelimme, että kannattaa laittaa ennemmin Vector 6.0 tai muuta, koska se kertoo niille "kiekko-osaston pojille" kuitenkin enemmän.