Laadukasta asiakaspalvelua

  • 1 937 711
  • 6 860

Myyrä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Spurs
Ihmeellistä kyllä, niin minulla on taas Elisasta vain hyviä kokemuksia. Tosin en olekaan oikeastaan koskaan joutunut asioimaan heidän kanssaan ongelmissa (kop, kop).

Se on tietenkin hieman erikoinen juttu, että kännykkälaskut (vaikka siviilipuhelimessa pieniä ovatkin) tulee miten sattuu. Viimeisin lasku taisi tulla syyskuussa, jonka jälkeen ei ole kuulunut ko. puljusta mitään. Puhelin tosin toimii, joten ei ne laskut minnekään matkallekaan ole jääneet.

Jos puhut niin vähän, että maksettavaa ei kerry. Mullekin tulee varmaan joka 3. kuukausi kännykkälasku, koska silloin maksettava summa menee vasta tietyn rajan yli. En juoruile mitään pitkiä puheluita ja joka kk vähennetään aina joku tietty ilmainen puheaika.
 

Laha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joensuun Kiekko-Pojat, TPS
Ihmeellistä kyllä, niin minulla on taas Elisasta vain hyviä kokemuksia. Tosin en olekaan oikeastaan koskaan joutunut asioimaan heidän kanssaan ongelmissa (kop, kop).

Se on tietenkin hieman erikoinen juttu, että kännykkälaskut (vaikka siviilipuhelimessa pieniä ovatkin) tulee miten sattuu. Viimeisin lasku taisi tulla syyskuussa, jonka jälkeen ei ole kuulunut ko. puljusta mitään. Puhelin tosin toimii, joten ei ne laskut minnekään matkallekaan ole jääneet.

Minimilaskutusraja on 25e, vähintään joka puol vuos pitäis lasku tulla vaikkei tuo raja ylittyis.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
IAET-kassa !

Tässä alkaa pikkaisen kyrsiin tuon puljun toiminta. Pari kuukautta on nyt tullut oltua kotosalla kun duunit loppui. Eipä ole kauheasti kuulunut rahoja takaisin päin liitosta. Kassaan kun soittaa niin saa kuunnella pilipali musiikkia minuutti tolkulla ja vastaaja aluksi ilmoittaa, että pitää välttää soittamista kun siellä on ruuhkaa. Vittu ei nyt olla missään Kommunistivaltiossa ? Kaiken huippu on se, että kassassa jaksaavat pitää puhelinta seinässä jopa klo.13-15 välisen ajan. Vittu mitä touhua. Ekan hakemuksen laitoin joulukuun puolessa välin ja toisen viikko sitten. Ei ole tullut muutakuin lappu jossa todetaan, että emme ole vielä edes aloittaneet käsittelemään asiaasi ( eli tuota joulukuun 2 ekaa viikkoa ).
 

Rapukäsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Tässä alkaa pikkaisen kyrsiin tuon puljun toiminta. Pari kuukautta on nyt tullut oltua kotosalla kun duunit loppui. Eipä ole kauheasti kuulunut rahoja takaisin päin liitosta. Kassaan kun soittaa niin saa kuunnella pilipali musiikkia minuutti tolkulla ja vastaaja aluksi ilmoittaa, että pitää välttää soittamista kun siellä on ruuhkaa. Vittu ei nyt olla missään Kommunistivaltiossa ? Kaiken huippu on se, että kassassa jaksaavat pitää puhelinta seinässä jopa klo.13-15 välisen ajan. Vittu mitä touhua. Ekan hakemuksen laitoin joulukuun puolessa välin ja toisen viikko sitten. Ei ole tullut muutakuin lappu jossa todetaan, että emme ole vielä edes aloittaneet käsittelemään asiaasi ( eli tuota joulukuun 2 ekaa viikkoa ).
Ei vittu. Mitä kuvittelit saavasi 45€ vuosimaksulla? Sillähän varmaan palkataankin ihan perkeleesti työntekijöitä odottelemaan juuri sinun soittoasi. En tiedä miten oikeat liitot tai "loimaan kassa" toimivat, mutta voisin kuvitella, että suuremmilla maksuilla voisi saada hieman parempaa palvelua, jos sitä kaipaat.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Ei vittu. Mitä kuvittelit saavasi 45€ vuosimaksulla? Sillähän varmaan palkataankin ihan perkeleesti työntekijöitä odottelemaan juuri sinun soittoasi. En tiedä miten oikeat liitot tai "loimaan kassa" toimivat, mutta voisin kuvitella, että suuremmilla maksuilla voisi saada hieman parempaa palvelua, jos sitä kaipaat.

Niin no Insinööriliiton jäsenmaksu on vuodessa 360 €. Eniten vituttaa se, että tuloja ei ole 2 kk ollut ja menoja sen sijaan on vaikka kuinka ja paljon.
Niin ja IAET kassan jäseniä on lähes 190000. Eli 190000 * 45 € = 8550000 €
 

Rapukäsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Niin no Insinööriliiton jäsenmaksu on vuodessa 360 €. Eniten vituttaa se, että tuloja ei ole 2 kk ollut ja menoja sen sijaan on vaikka kuinka ja paljon.
Itse sekoilin taas, eikö nuo liitot ja kassat erotettu toisistaan väkisin jossain vaiheessa? Mutta pointti kuitenkin et ei 45€ jäsenmaksulla hirveen korkeata palvelutasoa voi odottaakaan.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Itse sekoilin taas, eikö nuo liitot ja kassat erotettu toisistaan väkisin jossain vaiheessa? Mutta pointti kuitenkin et ei 45€ jäsenmaksulla hirveen korkeata palvelutasoa voi odottaakaan.

Niin no ei se mitään. Elä multa kysy, en mä tiedä onko noi erotettu toisistaan vai ei. Itselle ei kyllä koskaan ole tullu tuota 45 € laskua erikseen. Tammikuussa on tullut se 360 € lasku. Onneksi se kuukausi kohtainen maksu tippui nyt 30 €:sta 11.41 €:oon.
Juu eihän tuolla 45 € maksulla kovin isoa ja laadukasta palvelutasoa voi kyllä odottaa.
 

Tulppu

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Tässä alkaa pikkaisen kyrsiin tuon puljun toiminta. Pari kuukautta on nyt tullut oltua kotosalla kun duunit loppui.

Itselläni ensimmäisen hakemuksen käsittely kesti marraskuun loppupuolelta tammikuun alkuun. Ekat hillot olivat tilillä 19.1.

Varaudu sitten siihen, että rahat eivät tule kuin manulle illallinen, vaan että ensimmäisestä on vähennetty ensinnäkin 7 päivän omavastuuaika ja lomakorvausjaksotukset eli hirveästi sitä hilloa ei ekassa maksussa tule.

Onneksi tuota jatkohakemuksen käsittelyä ei tarvinne yhtä kauan odotella, hoitunee maksimissaan parissa viikossa. Sitten raha-asioiden suunnittelukin helpottuu, kun tietää että aina kilahtaa saman verran.

Tuonne on todellakin turha yrittää soittaa, sillä kuten järki sanoo ja nettisivullakin todetaan, on parempi antaa heidän keskittyä hoitamaan sumaa pois kuin että olisivat koko ajan vastailemassa kyselyihin tyyliin "missä v*tussa mun rahat on?"
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Tässä alkaa pikkaisen kyrsiin tuon puljun toiminta. Pari kuukautta on nyt tullut oltua kotosalla kun duunit loppui.
Minulla loppui työt 31.8. ja ensimmäiset rahat kassasta sain 15.12. Tosin Sonerallakin kesti 6 viikkoa toimittaa minulle työtodistus (enkä hölmönä älynnyt pistää IAET:lle hakemusta ilman sitä). Kun hakemukseni vihdoin käsiteltiin kassassa, alkoi naurettava lisäselvitysrumba (kolmesti pyydettiin palkkatodistusta ja mm. kirjallinen selvitys siitä, olinko 1.9. kokonaan työtön, kun ilmottauduin työkkäriin vasta 2.9.). Naurettavan tuosta tekee se, että miksei kassan heppu voinut soittaa suoraan Soneran palkanlaskijalle, jonka numero palkkatodistuksessa kyllä oli, vaan aina minulle kirjeitse selvityspyyntö jotta aikaa menisi mahdollisimman paljon.

Netistä vaan satuin rahoja odotellessa lukemaan jonkun kassan työntekijän tilityksen siitä, miten aikaa kuluu kun pitää soitella työnantajille ja tarkentaa tietoja. Ei ainakaan IAET:ssä soitella näköjään minnekään, eivätkä edes huolineet minua sinne töihin ruuhkaa purkamaan, kun huvikseni sinnekin hakemuksen pistin. Työkkärin tätikin muuten totesi, että kaikista kassoista eniten ongelmia ihmisillä on juuri IAET:n kanssa.
 

Tulppu

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Minulla loppui työt 31.8. ja ensimmäiset rahat kassasta sain 15.12. Tosin Sonerallakin kesti 6 viikkoa toimittaa minulle työtodistus (enkä hölmönä älynnyt pistää IAET:lle hakemusta ilman sitä). Kun hakemukseni vihdoin käsiteltiin kassassa, alkoi naurettava lisäselvitysrumba (kolmesti pyydettiin palkkatodistusta ja mm. kirjallinen selvitys siitä, olinko 1.9. kokonaan työtön, kun ilmottauduin työkkäriin vasta 2.9.). Naurettavan tuosta tekee se, että miksei kassan heppu voinut soittaa suoraan Soneran palkanlaskijalle, jonka numero palkkatodistuksessa kyllä oli, vaan aina minulle kirjeitse selvityspyyntö jotta aikaa menisi mahdollisimman paljon.

Netistä vaan satuin rahoja odotellessa lukemaan jonkun kassan työntekijän tilityksen siitä, miten aikaa kuluu kun pitää soitella työnantajille ja tarkentaa tietoja. Ei ainakaan IAET:ssä soitella näköjään minnekään, eivätkä edes huolineet minua sinne töihin ruuhkaa purkamaan, kun huvikseni sinnekin hakemuksen pistin. Työkkärin tätikin muuten totesi, että kaikista kassoista eniten ongelmia ihmisillä on juuri IAET:n kanssa.

Mielestäni ei ole todellakaan kassan vika, jos hakija ei lue ohjeita eikä toimita kaikki vaadittuja liitteitä hakemuksen mukana kerralla. Mielestäni kassan tehtävä ei ole soitella asiakkaan puolesta tämän todistusten perään, vaan jokainen aikuinen oikeustoimikelpoinen henkilö osaa mm. pyytää työ- ja palkkatodistuksen fudut saatuaan työnantajalta mukaansa.

En yhtään ihmettele, että kassat ovat jonoutuneet, kun selkeällä suomen kielellä ilmoitettuja ohjeita kieltäydytään noudattamasta.

Ketjun aiheesta sen verran, että hyvää asiakaspalvelua olen viime aikoina saanut Lappeenrannan Kekäleestä, Prismasta, työvoimatoimistosta sekä Tuen grilliltä. Huonoa taas Sokokselta, Olé:sta ja keskustan grilliltä whatever.
 

Juicey

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, G
Ketjun aiheesta sen verran, että hyvää asiakaspalvelua olen viime aikoina saanut Lappeenrannan Kekäleestä, Prismasta, työvoimatoimistosta sekä Tuen grilliltä.
Lappeenrannan Prisma muuten erottuu todella edukseen palvelun suhteen, olen ollut muutamia kertoja suorastaan ällikällä lyöty että ns. automarketti lyö laudalta nimenomana palvelulla eikä vain tavaravalikoimalla, hinnalla, parkkihallilla ja bonuskortilla. En ole osakseni oikeastaan kuin kerran tai pari saanut "mä oon vaan töissä täällä..." -palvelua, muuten erittäin ystävällistä ja henkilökohtaista. Ennenkaikkea miellyttävän asiakaskohtaamisen kulttuuri koko yrityksessä välittyy oikeastaan osastolta kuin osastolta, sellaisen kun saa puhallettua firman työntekijöihin niin pärjätään todella pitkälle kuitenkaan ylipalvelematta tai teennäisen "hyvän palvelun" kouluttamisella. Jos asenne taustalla kuitenkin on tympeä, jää kokemus väistämättä valjuksi.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Jos haluatte katsella kaikessa rauhassa keittiökalusteita ja erilaisia kodin säilytysratkaisuja, niin Keittiöjätti Tampereen Nekalassa on siihen mainio paikka. Siellä ei myyjät turhaan tule juttelemaan tai apuaan tarjoamaan. Itse asiassa eivät reagoi asiakkaan läsnäoloon sitten mitenkään, vaikka olisitte ainoat asiakkaat koko liikkeessä sillä hetkellä. Viime perjantai-iltapäivänä saatu kokemus oli jokseenkin hämmentävä. Emme mene toista kertaa.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Pyysittekö apua?

Niinpä. Meikäläinen pitää hyvänä asiakaspalveluna sitä, että ei tulla turhaan häiritsemään, kyllä mä tulen kysymään jos apua tarvitsen. Esim Gigantti toimii tässä suhteessa hyvin, toisaalta jos sieltä jotain olen ostamassa, todennäköisesti tiedän tuotteesta enemmän kuin se tiskin takana luimisteleva myyjä. Stressmann taas on päinvastainen tapaus, aina tullaan häiritsemään, vaikka toki palvelu siellä on ollut sinänsä erinomaista.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Pyysittekö apua?

Emme. Jos asiakaspalvelija ei vastaa asiakkaan tervehdykseen, lienee tällä niin kiire, ettei ehdi auttaakaan. Tämä ei tapahtunut ainoastaan kerran ko. liikkeessä ko. käynnin aikana. Ilmaa ei tarvitse palvella, ja sitähän me kyseisen liikkeen henkilökunnalle olimme. Useassa muussa saman alan liikkeessä saimme oikein hyvää palvelua.
 

Ender00

Jäsen
Emme. Jos asiakaspalvelija ei vastaa asiakkaan tervehdykseen, lienee tällä niin kiire, ettei ehdi auttaakaan. Tämä ei tapahtunut ainoastaan kerran ko. liikkeessä ko. käynnin aikana. Ilmaa ei tarvitse palvella, ja sitähän me kyseisen liikkeen henkilökunnalle olimme. Useassa muussa saman alan liikkeessä saimme oikein hyvää palvelua.

Itsekin joskus asiakaspalvelutöitä tehneenä niin asiakkaita on monenlaisia.

Osa uusavuttomia, jotka eivät osaa kysyä myyjältä apua ja jäävät sitten kyräilemään ja avautuvat kaameasta kokemuksestaan ystävilleen ja kuka ties keskustelupalstoille.

Osa sellaisia, jotka ihan oikeasti haluavat rauhassa katsella ja ihmetellä ja vain häiriintyvät jos myyjä tulee siihen kyselemään. Nämä usein osaavat sitten avata suunsa tai luoda merkitsevän katseen myyjän suuntaan kun apua tarvitaan.

Toki siinä olet oikeassa, että asiakkaan tervehdykseen tulee aina ja poikkeuksetta vastata - ikinä ei voi niin kiire työntekijälläkään olla. Joten siinä mielessä viestisi negatiiviseen sävyyn on toki syytäkin.
 

Janiz80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Jos haluatte katsella kaikessa rauhassa keittiökalusteita ja erilaisia kodin säilytysratkaisuja, niin Keittiöjätti Tampereen Nekalassa on siihen mainio paikka. Siellä ei myyjät turhaan tule juttelemaan tai apuaan tarjoamaan.

Kuulostaa pirun hyvältä. Harmi, että harvemmin tulee enää Nekalan suunnalla pyörittyä, mutta pidetään mielessä. Allekirjoittanutta kun suorastaan ahdistaa perässä juoksevat myyjät. Kyllä se aikuinen osaa varmasti kysyä silloin, kun kysyttävää tulee. Tietysti yksi fiksu tapa asiakaspalvelijoiden puolelta on kysyä jo sisään tullessa, että tarvitseeko asiakas apua.
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Osa uusavuttomia, jotka eivät osaa kysyä myyjältä apua ja jäävät sitten kyräilemään ja avautuvat kaameasta kokemuksestaan ystävilleen ja kuka ties keskustelupalstoille.

Osa sellaisia, jotka ihan oikeasti haluavat rauhassa katsella ja ihmetellä ja vain häiriintyvät jos myyjä tulee siihen kyselemään. Nämä usein osaavat sitten avata suunsa tai luoda merkitsevän katseen myyjän suuntaan kun apua tarvitaan.
Tuo tietty pätee esimerkiksi vaatekaupassa, mutta mittatilauskeittiötä on jokseenkin vaikea ostaa ilman myyjän apua. Ainakin paikallisessa keittiöjätissä oli esillä vain muutama ovimalli ja loppu info oli sitten myyjällä / esitteissä jne. Ei kyllä tullut omaa keittiötä keittiöjätistä ostettua, vaan Domuksesta, kun siellä oli huomattavasti parempi palvelu. Muutaman kaverin kertomukset Keittiöjätin toimituksista ovat myös sellaista kauhutarinaa, että suosittelen ko. firman kiertämään melko kaukaa.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Osa uusavuttomia, jotka eivät osaa kysyä myyjältä apua ja jäävät sitten kyräilemään ja avautuvat kaameasta kokemuksestaan ystävilleen ja kuka ties keskustelupalstoille.

Niinno. Jos asiakkaasta tekee uusavottoman se, ettei enää kolmatta kertaa yritä ottaa myyjään kontaktia saatuaan kahdelta ensimmäiseltä läsnäololleen täysin välinpitämättömän reaktion, niin olen jopa ylpeästi uusavuton. Onneksi uusavuttomuuteni ei ole muodostunut esteeksi missään muussa tuon alan liikkeessä.

Olisin laittanut mielelläni palautteen sähköpostilla suoraan kyseiseen myymälään, mutta henkilökunnan sähköpostiosoitteita tai yleistä palaute/yhteydenotto-osoitetta ei ainakaan liikkeen webbisivuilla ole.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Mites sen uusavuttomuuden kanssa olikaan?
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Kuten Designerkin sanoi, tuota tietoa ei ole heidän sivuillaan. En tiedä mistä on kaivettu.

Kyllä se siellä on, ihan väärässä paikassa tosin, mutta kuitenkin. Lisää ilmoittautujia?
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös