Laadukasta asiakaspalvelua

  • 1 939 116
  • 6 860

Mane

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
J.Petke kirjoitti:
Eivät nalkuta turhasta eikä kitise 50 sentin alennuksia. Tuntuu siltä että vanhemmat eivät käsitä sitä asiaa että myös firmat joutuvat maksamaan tuotteistaan eikä niissä tuotteissa ole kateprosentti 90.


"Kyllähän sä tästä 50 pinnaa voit alennusta antaa"

"Paljos tämän oikea hinta sitten on?"

"Tätä hintaahan minä en tästä maksa"


Varsinkin, kun normaaliyrityksen perusmyyjillä ei edes ole mitään oikeuksia alennuksia myöntää. Tai on, jos haluaa siitä kympin tuntipalkastaan itse sen maksaa tuntemattoman, ja oletettavasti itseään korkeapalkkaisemman, hyväksi.
 

Soolo

Jäsen
Tietokoneliike Serv-IT Mannerheimintiellä, Helsingissä.

Käväisin lounastauolla ostamassa hiiren ja pari dvd-levykettä, jonka jälkeen palasin työpaikalleni tyytyväisenä. Parin tunnin päästä kännykkä rupesi soimaan ja siellähän Serv-ITin myyjä soitteli ja ilmoitti että mahdollisesti minun ajokorttini oli unohtunut liikkeeseen. Olin maksun yhteydessä tiputtanut sen lattialle povaria tonkiessani.

Olivat netistä nimihaulla kaivaneet numeron ja soitelleet saman nimiset henkilöt läpi (useita kappaleita). Sanoisin että hienoa palvelua. Moni muu firma olisi luultavasti tyytynyt vain säilyttämään korttia ja odottanut kyselijän ilmaantuvan.
 

Näkemys

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
cottonmouth kirjoitti:
Rahanvaihdosta puheen ollen.

No, ennen on ennen. Menin Helsingin Citykäytävässä sijaitsevaan täyspottiin ja keskeytin ehkä noin 60-vuotiaan sedän ristikontäytön. Kysyin ihan ystävällisesti, että voisitko vaihtaa nämä kolikot isompaan, vaikka seteleihin? "Ei ei ei, me ei olla mikään pankki!". No, vähän hämmästyin ja kyselin, että mikäs on ongelmana? "Ei ei, ei onnistu. Ei tää oo mikään pankki!". No, sitten pyysin, että vaihda nyt edes sitten vaikka pienimmät kolikot sellaisiksi, että voin pelata ne täällä pois? "Ei ei, ei me olla pankki. Tulee sitten vaan kuluja, jos nämä vaihtaa.". Tässä vaiheessa alkoi hermot jo kiristyä ja kysyin, että miksi istut kopissa, jonka yläpuolella lukee RAHANVAIHTO, jos täällä ei kuitenkaan rahan vaihtaminen onnistu? "Ei ei, ei olla mikään pankki!". Tätä hokemaa jatkui ja jatkui ja kun tuli selväksi, että patusta ei mitään muuta irronnut ja että ei nyt vaan onnistu mikään (rahanvaihto tai edes syy miksi se ei onnistu), niin kysyin missä on lähin toinen Täyspotti? "Tuolla se on Kampin keskuksessa, mutta ei siellä ole rahanvaihtoa!". Sanoin, että älä nyt puhu ihan p*skaa, koska kai nyt jokaisessa Täyspotissa pitää rahanvaihto olla. Käpy jäi pudistelemaan päätään ja mutisemaan itsekseen.

Jokaisessa RAY:n pelipisteessä PITÄÄ vaihtaa pelaajille sekä kolikoita seteleiksi että seteleitä kolikoiksi. Varma tieto.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Tahmee kirjoitti:
Jokaisessa RAY:n pelipisteessä PITÄÄ vaihtaa pelaajille sekä kolikoita seteleiksi että seteleitä kolikoiksi. Varma tieto.
No mutta tässähän olikin kyse siitä että joku raahasi säästöpossun sisältöä sinne täyspottiin. Ymmärrän kyllä jos setä ei välttämättä keksi käyttöä viisi- ja kymmensenttisille.
 

scholl

Jäsen
Passitoimisto toimi kyllä tänään jopa junanvessaa paremmin. Soitin sinne ja vastasivat heti puhelimeen ja selvisi, että passi ja henk.kortti ovat valmiina. Sitten ajoin sinne. Prätkän sai semilähelle parkkiin, sama asukastunnus, joten ei tarvinnut edes maksaa parkkia. Menin sisään, otin vuoronumeron ja minun vuoroni tuli heti. Ei yhtään jonoa. Todella loistavaa.

Netissä sanotaan, että Punanotko on ruuhkautunut, mutta taktiikkani anoa noita matkustusasiakirjoja juuri pääsiäistä ennen ilmeisesti toimi, koska silloin ei ollut paljon jengiä anomassa, mikä tietysti heijastuu siihen, että nyt kun ne ovat valmiina niin valmiita asiakirjoja on myöskin hakemassa vähän porukkaa. Ainakin loppuiltapäivästä.

Ei se sinänsä haittaa, että passi on nykyään vain 5v. Anoo noi molemmat aina sitten kerralla. Eikä se ainakaan se vanha passi tuntunut kestävän 10v käyttöä.
 

Bast

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Trojans, TuTo, Miami Dolphins, FC Inter Turku
Footless kirjoitti:
No mutta tässähän olikin kyse siitä että joku raahasi säästöpossun sisältöä sinne täyspottiin. Ymmärrän kyllä jos setä ei välttämättä keksi käyttöä viisi- ja kymmensenttisille.

Setä voi viedä ne pankkiin aivan kuten setelitkin. Sattuvat olemaan validia Suomen valuuttaa.
Korjatkaa, jos olen väärässä, mutta minun käsitykseni mukaan pelihallin rahanvaihdossa ideana on vaihtaa pelikoneisiin sopimattomat rahat sellaisiin, jotka niihin sopivat. isot tai pienet. Esimerkiksi euron kolikon vaihtaminen toiseen euron kolikkoon ei toimenpiteenä anna perusteita moisen palvelupisteen perustamiselle.
 

Näkemys

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Footless kirjoitti:
No mutta tässähän olikin kyse siitä että joku raahasi säästöpossun sisältöä sinne täyspottiin. Ymmärrän kyllä jos setä ei välttämättä keksi käyttöä viisi- ja kymmensenttisille.

Edelleen RAY:n pelipisteiden on vaihdettava pelaajille. Piste. Onko jokin kohta, mitä et ymmärtänyt? Kyseinen henkilöhän kysyi, että vaihdatko sellaisiksi huluiksi, jotka käyvät koneisiin.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Kerrankin joutuu arvostamaan pääkaupunkiseudun paikallisliikennettä. Ensimmäistä kertaa juna pysähtyy pyynnöstä sille asemalle mille haluaa. Iso kiitos.
 
cottonmouth kirjoitti:
Kerrankin joutuu arvostamaan pääkaupunkiseudun paikallisliikennettä. Ensimmäistä kertaa juna pysähtyy pyynnöstä sille asemalle mille haluaa. Iso kiitos.
wtf?
Paikallisjunathan pysähtyy just niille asemille mitkä aikataulussa lukee. Ootko saanu pyytämällä pysähtymään ylimääräselle asemalle, esim S-junan Valimoon?
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
cottonmouth kirjoitti:
Kerrankin joutuu arvostamaan pääkaupunkiseudun paikallisliikennettä. Ensimmäistä kertaa juna pysähtyy pyynnöstä sille asemalle mille haluaa. Iso kiitos.
Siis tarkoitatko että paikallisjuna on pysähtynyt pyynnöstäsi asemalle jolle kyseinen juna ei aikataulun mukaan pysähtyisi? Näinhän henkilökunta ei todellakaan saisi toimia, siinähän vaarantuu muidenkin junien turvallinen kulku ja aikataulut vaikka automatiikka pystyy kaiketi hyvin huomioimaan erilaiset ad hoc -poikkeustilanteet. Kellonajoista päätellen olet kulkenut yön hiljaisina hetkinä, ehkä jollain radanpätkällä on sitten ollut ihan sama tuleeko pari ylimääräistä stoppia vaiko ei. Yksilöllinen ja asiakaslähtöinen palvelu on iloinen asia, myönnetään.

Tähän jatkoksi oma liikenneaiheinen asiakaspalvelukokemukseni Ruotsista vuosien takaa: Olin työmatkalla Tukholmassa ja lähdössä laitakaupungilta taksilla kohti Arlandaa. Kaveri tilasi puolestani taksin ja lähdin sitten kadun varteen odottamaan autoa kun sellainen oli luvattu alta viiden minuutin.

Taksi oli tilattu toimiston osoitteen mukaisesti numero 8:aan mutta ulko-ovi oli siten hassusti että se oli oikeastaan niukasti kuutosen puolella. Varsinainen kahdeksikon sisäänkäynti oli ehkä noin 15 metriä sivummalla.

Tilaus saapui ajallaan ja auto pysähtyi liki sentilleen kahdeksikon eteen. Itse seisoin laukkujeni kanssa suunnilleen siinä mistä olin tullut rakennuksesta ulos, ja huidon käsillä kuskia tulemaan lähemmäksi. Kuljettaja ei ollut ensin huomaavinaan, kunnes vähän päästä hän työnsi päätään lasista huutaen että "tilaus oli tähän Skitjävlagatan 8 kohdalle eikä sinne kuutosen eteen".

Pienen huutelun jälkeen luovutin ja ryhdyin kiikkaamaan laukkuja autolle päin. Ja mitä teki kuski: Kun olin saanut laukut Volvon takaluukun viereen niin mies avaa takaluukun sisäpuolelta - kuski itse jatkoi istumista ja Expressenin lukemista rattinsa takana. Odottelin siinä vähän aikaa ja katsoin tuleeko apua. Hetken perästä kuski huusi taas ikkunasta että "nosta nyt hyvä mies ne laukut kyytiin niin lähdetään".

Itse lentokenttämatka sujui nihkeissä merkeissä ja parin pikkuvittuilun säestämänä chaufföörin taholta. Arlandassa sitten sanoin ottavani yhteyttä taksitarkastajaan ja kirjoitin äijän tiedot ylös siitä kojetaulun kortista joka ruotsalaisilla taksikuskeilla on pakollisena näkyvillä. Muiden kiireiden ja laiskuuden takia valitus jäi kumminkin tekemättä. Olisi pitänyt tehdä sillä ukon käytös oli kerta kaikkiaan järkyttävää ja sopimatonta.

On vielä sanottava että tuo kuljettaja oli poikkeuksellisesti ihan ehta riikinruotsalainen. Tukholman taksikuskit ovat aika kovalla prosentilla vierasperäistä väkeä ja heiltä olen saanut lähes poikkeuksetta oikein mukavaa ja ystävällistä palvelua.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
2hero Carnival kirjoitti:
wtf?
Paikallisjunathan pysähtyy just niille asemille mitkä aikataulussa lukee. Ootko saanu pyytämällä pysähtymään ylimääräselle asemalle, esim S-junan Valimoon?

Pisin Kääpiö 186cm kirjoitti:
Siis tarkoitatko että paikallisjuna on pysähtynyt pyynnöstäsi asemalle jolle kyseinen juna ei aikataulun mukaan pysähtyisi?

Juttu meni näin, että perjantain aamuna noin viiden jälkeen menin Helsingin rautatieasemalle odottomaan junaa, jolla pääsisin Malmin asemalle. I-juna lähti muistaakseni raiteelta 4 noin puoli kuuden aikoihin. Kävelin laiturin päähän ensimmäiseen vaunuun, jossa oli ovet auki ja menin istumaan. Juna lähti hieman ilmoitettua aiemmin, joka sinällään jo herätti epäilyksiä, jotka vain vahvistuivat kun juna ajoi suoraan läpi Pasilan aseman, jolla käsittääkseni aivan kaikki paikallisjunat pysähtyvät.

Menin koputtamaan ohjaamon ovea ja kysyin, että onkos nyt varmasti kyseessä I-juna? Kuljettaja vastasi, että on, mutta tämä yksilö menee suoraan Keravalle varikolle. Ilmoitin, että junassa oli ovet auki asemalla ja kyljessä I-tunnus ja se oli myös oikealla raiteella. Kysyin miksi ovet olivat auki, jos tämä yksikkö lähteekin ennen varsinaista junaa? Kuljettaja myönsi reilusti virheen ovien lukituksessa ja hiljensi Malmin aseman kohdalla, että pääsin hyppäämään kyydistä.
 

MC61

Jäsen
Suosikkijoukkue
rystylätty
cottonmouth kirjoitti:
Kuljettaja myönsi reilusti virheen ovien lukituksessa ja hiljensi Malmin aseman kohdalla, että pääsin hyppäämään kyydistä.

Ohhoh! Yleensä näissä tapauksissa käy siten, että nukahdat, heräät kun Malmin asema vilistää ohi ja sinun lisäksesi junassa on vain neljä tarkastajaa. Jokainen heistä kirjoittaa sinulle rapsut matkalla hakkaamaan kuskin ovea. Ja jokainen vielä naljailee päälle.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
MC61 kirjoitti:
Yleensä näissä tapauksissa käy siten, että nukahdat, heräät kun Malmin asema vilistää ohi ja sinun lisäksesi junassa on vain neljä tarkastajaa. Jokainen heistä kirjoittaa sinulle rapsut matkalla hakkaamaan kuskin ovea. Ja jokainen vielä naljailee päälle.

No, tämä oli kyllä oletusarvo vielä, kun tietää seutuliikenteen normaalin palvelutason. Mutta kerran sitä näemmä yllättyy positiivisestikin.
 

scholl

Jäsen
Sairaalahenkilökunta.

Täytyy myöntää, että sairaaloissa saa hyvää asiakaspalvelua. Nuorehkot lääkärit on kunnon keittojengiä ja sellaisia pelimiehen oloisia. Niiden kanssa on hauska heittää läppää diagnooseista. Sairaanhoitajat puolestaan on siinä mielessä uskomatonta jengiä, että jokainenhan tietää kuinka tehottomia organisaatioita ne sairaalat ovat ja kuinka velttoa menoa siellä on ja mikään ei oikein toimi, eikä siellä saa nukuttua, eikä voi syödä mitään, kun tarjottava moska on mitä ilmeisimmin jotain moskovalaisen vankilan ja upinniemeläisen varuskunnan keittiöiden tuotosten välimaastosta, mutta se asenne hoitajilla on ihmeellisen positiivinen. Vaikka vittuilisi ja olisi kärsimätön pääsemään himaan niin siellä saa hymyilyä, hyvää palvelua osakseen. Kysytään miten menee ja toivotaan hyviä vointeja. Siis hyvin epäsuomalaista asiakaspalvelua. Suomessahan saa yleensä tottua vittuiluun.

Vittuilusta voisi ottaa esimerkkinä jälkimmäisestä heti ensimmäinen käynti nyt ulkona eli kun eilen kävin Café Ursulassa. Auto parkkiin eteen ja tiskille. Otan teetä ja kassa kysyy, että tuleeko muuta. Sitten kysyn, että mitä suositellaan. Lopulta päädyn siihen, että yhden munkkiwienerin voisi ottaa (wienerit n. 30 cm kassakoneesta). Kassa sanoo, että lautasia saa tuolta ja osoittaa jotain mestaa yli 10metrin päässä. Sitten kun selitän, ettei oikein kävely maistu niin joku hakee jostain lautasen ja kun maksan niin kassa alkaa vittuilla kunnolla tyyliin "kyllä näköjään kirjoittaa voit". Mieli kyllä teki lyödä sitä luuskaa vastapalloon nenään, mutta hillitsin taas itseni, ettei pulssi nouse. En vain tajua, että mikä siinä on, että Suomessa asiakaspalvelu ei tarkoita sitä, että oltaisiin ystävällisiä sekä kohteliaita puolin ja toisin, vaan täällä saa päivittäin vittuilua noin ehkä 70 prosenttia niistä paikoista, missä tulee asioitua. Se on sellaista perusvittumaista meininkiä, mitä ei oikein missään muussa maassa koe.

Jos rehellisiä ollaan niin onhan suomalaisissa joku vika oikeasti, ettei tuollaisissa kahviloissa voi henkilökunta kiertää pöydissä ottamassa tilauksia. Nytkin siellä oli tiskin takana 4 muijaa, eikä juurikaan asiakkaita. Silloin on jos on kondiksessa niin olen huomannut sen, että jos olen halunnut jotakin lisää jos esim. juoma loppuu ja haluan uuden oluen vaikka ja vaikka tullessani sinne ei olisi ollut jonoa yhtään niin yht'äkkiä on saattanut tulla 10 mummoa valitsemaan leivoksia siihen jonoon, joten joudun odottamaan esim. 10 minuuttia että saan uuden juoman ja jos olen yksin liikkeellä, mitä joskus tapahtuu niin silloinhan en voisi lähteä ollenkaan hakemaan mitään lisää. Toinen vaihtoehto olisi se, että tarjoilija kun toisi juomia pöytiin niin ohimennen voisi hänen kulkiessaan siitä sanoa, että tuo toisen silloin kun kerkiää. Ei missään muussa maassa tulisi kuuloonkaan tällainen järjestelmä, että ensin jonotat, maksaessasi sinulle vittuillaan päinnäköä melko varmasti joka kerta, sitten ihmettelet, että onko enää vapaata pöytää ja tämän jälkeen jos haluat lisää jotakin niin olet taas lähtöpisteessä.

Sairaanhoitajilla on joku epäsuomalainen ominaisuus olla ystävällinen ihmisille. En pidä sairaaloista, enkä niissä halua makailla, mutta se henkilökunta on keskimäärin hyvää jengiä. Täytyy vielä korostaa se, että nyt viimeksikin niin eivät he siitä ystävällisyydestä hyötyneet mitään, vaan se oli oikeasti vilpitöntä ystävällisyyttä, mitä Suomessa ei koe koskaan. Ehkäpä pitäisikin toimia niin että koko muu palvelualan jengi eli kauppojen myyjät ja kahviloiden sekä ravintoloiden porukka pitäisi heittää kaatopaikalle ja ottaa ulkomaalaiset tilalle. Silloin palvelu pelaisi, eikä joutuisi taistelemaan koko ajan asioista ja voisi antaa tipuskaa.
 

Rocco

Jäsen
scholl kirjoitti:
Sairaalahenkilökunta.

Täytyy myöntää, että sairaaloissa saa hyvää asiakaspalvelua.
Voi pojat... Et ilmeisesti sitten ole joutunut Vaasan Keskussairaalaan...

Vaasan sairaanhoitopiiri = Ranta-Ruotsi, mikä tarkoittaa sitä että sairaanhoitopiirin alueella on toistakymmentä umpiruotsalaista rantakuntaa + Vaasa, ja tällä alueella 51% enemmistön takia sairaalan pääkieli on ruotsi. Vaikka sairaalan sijoituspaikassa eli Vaasassa on ruotsinkielisiä alle 1/4 kaupungin väestä.

Tämä tottakai tarkoittaa sitä että henkilökunta on pääasiassa ruotsinkielistä ja auta armias jos menet sinne puhumaan suomea niin palvelua et saa. Jos käy hyvin niin paikalla on yks hoitaja joka on äidinkieleltään suomenkielinen mutta ainahan tällainen henkilö on vapaalla tms. Melkein toivon että jos pitää seuraavan kerran mennä sairaalahoitoon, vammaudun tai sairastun muualla kuin Vaasassa. Paskamaista olla pedissä kun henkilökunta puhuu keskenään ruotsia ja itse saat maata ja ihmetellä että "mikäköhän tässä meikäläistä vaivaa ja mitäköhän mulle tehdään".
 
Suosikkijoukkue
Timo Rajalan Kultainen Takki
scholl kirjoitti:
En vain tajua, että mikä siinä on, että Suomessa asiakaspalvelu ei tarkoita sitä, että oltaisiin ystävällisiä sekä kohteliaita puolin ja toisin, vaan täällä saa päivittäin vittuilua noin ehkä 70 prosenttia niistä paikoista, missä tulee asioitua.
Suomessahan on se ongelmana, että ravintoloiden/baarien, ym. salihenkilökunnasta on vain hyvin pieni osuus koulutettuja ammattilaisia. Loput onkin sitten muiden työntekijöiden kakaroita tai muita kölvejä joilla ei ole minkäänlaista käsitystä asiakaspalvelusta.

Osasyynä tähän lienee tippikulttuurin puute Suomessa. Todennäköisesti vittuilu vähenisi huomattavasti, jos yli puolet palkasta tulisi tippeinä ja olisi näin suoraan verrannollinen palvelun laatuun nähden.
 

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Erämaan kettu kirjoitti:
Osasyynä tähän lienee tippikulttuurin puute Suomessa. Todennäköisesti vittuilu vähenisi huomattavasti, jos yli puolet palkasta tulisi tippeinä ja olisi näin suoraan verrannollinen palvelun laatuun nähden.

Tuo on hyvä pointti. Muutenkin tuntuu, että normaali hyvien tapojen mukainen kunnioitus ja ulosanti muita ihmisiä (asiakkaita) kohtaan on huonoa niin tuskin se ainakaan parantaa palvelun laatua kun asenne on "penniäkään ei oo kiinni ja kuitenkin sen palkan saan". Joku motiivi pitäisi olla tuomassa ystävällisyyttä ja joka koskettaisi sitä työntekijää. Harvemmin ne ajattelee seurauksia jos firma menettää asiakkaita. Kun se palkka kuitenkin tipahtaa kouraan millä esityksillä tahansa.
 

scholl

Jäsen
Rocco kirjoitti:
Paskamaista olla pedissä kun henkilökunta puhuu keskenään ruotsia ja itse saat maata ja ihmetellä että "mikäköhän tässä meikäläistä vaivaa ja mitäköhän mulle tehdään".

No olen itsekin ollut tilanteessa, etten tiedä, mitä tapahtuu tai paremminkin niin, etten tiedä, että tapahtuuko mitään ollessani "makaa ja syö buranaa"-hoidossa, mutta kun tarpeeksi kuumottaa niin saa jossain vaiheessa lääkärin paikalle. Ja jos lääkäri käy katsomassa jotain toista potilasta ja kävelee ohi niin hihkaisee sille, että entäs minä. Eli siis sairaaloissa pitää olla oma-aloitteinen.

edit. mietin, että jos ottaisi tuon Café Ursulan vastavittuiluprojektiksi. Eli siis käyn siellä vaikka päivittäin ja vittuilen kassalla ennenkuin kassa ehtii minulle vittuilemaan.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
DNA:lta laadukasta asikaspalvelua tai ainakin heidän liittymiään kauppaavalta telemarkkinointipuljulta.

Normaalisti koetan päästä puhelinmyyjistä eroon sanomalla samantien, että olen pahassa paikassa, mutta tänään todella olin eli ratikassa jäämässä pysäkillä pois, kun puhelin soi. Vastasin liikenteen melussa ulos astuessani ja jäi vähän epäselväksi hetkeksi kuka soittaja oli. Kaiken lisäksi meinasin pudottaa kännykän ja kun sen sain takaisin kuulolle kaveri oli ehtinyt puhua ehkä 15 sekunttia ja oli jo täydessä vauhdissa.

En viitsinyt löydä luuria korvaan, kun ihmisiä nekin kai ovat, vaan kysyin, että mistähän tässä mahtaa olla kyse? Jotain DNA:sta kuulin ja sen jälkeen kovennettiin vain ääntä ja jatkettiin nopeammin. Sanoin väliin, että "kiitos, mutta ei kiitos" ja vastauksena oli simppeli "v*ttu!" ja luuri korvaan.
Olin aika hölmistynyt, kun yhteiskunnan sylkykupeilla eli puhelinmyyjillä on varaa ruveta v*ttuilemaan ja lyömään luuria mahdollisten asiakkaiden korvaan.

Tekisi mieli ottaa selvää mikä firma kauppaa DNA:n liittymiä?
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Sairaalahenkilökunta.

Täytyy myöntää, että sairaaloissa saa hyvää asiakaspalvelua.
- - -

Satavarmaksi en voi tietää, oliko tämä vittuilua vai ei kun sinusta on kysymys, mutta omat kokemukseni tältä keväältä Jorvissa ovat olleet pelkästään positiivisia.

Jouduin talvella eräänlaiseen tautikierteeseen, joka vasta nyt on hellittämässä. Siinä rytäkässä olin välillä sairaalassa ajoittain nipin napin hengissä ja sitten välillä taas paremmassa kunnossa. Aivan loistavan positiivisia, aktiivisia ja mukavia olivat ainakin sen osaston hoitajatytöt, niin nuoremmat kuin vanhemmatkin ja miksei lääkäritkin. Samaten jälkeenpäin kaikilla tarkistuskäynneillä olen saanut osakseni vain ja ainoastaan hyvää, miellyttävää ja minun asiaani arvostavaa asiakaspalvelua.

Täytyykin laittaa palautetta menemään.
 

scholl

Jäsen
Satavarmaksi en voi tietää, oliko tämä vittuilua vai ei kun sinusta on kysymys, mutta omat kokemukseni tältä keväältä Jorvissa ovat olleet pelkästään positiivisia.

Ei vaan positiivista palautetta. Tänään puolestani tuli taas negatiivista asiakaspalvelua, kun kävin Kepuburgerilla. Siis kun ei pääse lenkille niin ajattelin ajaa Paloheinästä ohi huvikseni tuossa illalla. No Tuusulantien risteyksessä näin, että Kepun huoltamo mainosti burger 24 horas. Siinä tuli millisekunnissa nälkä ja ajoin pihaan. Oli vaikea löytää niitä burgereita siitä, kun ruokalistassa ei ollut. Kun menin lähemmäksi kassaa niin näin, että siellä katonrajassa oli lista ja tilasin sitten aterian myyjältä. Ajattelin, että juoman saa siitä samasta paikasta, kun hänen takanaan oli juomahanat. Hän sanoi kuitenkin, että se pitää noutaa sieltä 10 metriä taaempaa. Ja kun minä diggaan tässä kunnossa kävelystä. Menin sinne niin ei ollut missään paikkaa, mistä jäät lasketaan mukiin. No ei kun kävely takaisin valittamaan ja sen jälkeen taas kävely mukiautomaatille, jonne nainen haki jostain jäitä. Niitä ei ole kuulemma tarjolla, kun kaikki eivät halua. Siis mitä helvettiä. Jos joku ei halua niin kukaan ei saa. Itselläni on kymmenien vuosien kokemus päivittäisestä cokiksen juomisesta ja lämmintä en ala juomaan. Seuraava ongelma oli pillit. Sellaisia naurettavan ohuita ryökäleitä, joita piti tunkea sinne aukkoon useampia. Eivät ollenkaan yhteensopivia kansien kanssa. No lopulta sain kuitenkin tavarat kasaan ja numeron kanssa odottamaan pöytään.

Sitten meni ehkä kymmenen minuuttia ennenkuin keittiöstä tuli eukko usean lautasen kanssa kyselemään mitä olen tilannut. Siis itse kun olin sellaisessa käsityksessä, että jokaisella asiakkaalla on eri numero ja heillä on tiedossa tilaukset ja toimittavat ne sen mukaan. Tuolla asiakas joutuu kiistelemään uudelleen. Saisivat hävetä ja panostaa jonkinverran siihen asiakaspalveluun. Ottaisivat oppia vaikkapa Sheraton-hotellista. Siellä puhutellaan aina nimellä ja aiempien vierailujen perusteella osataan tarjota oikeanlainen huone etc. Toki on kyse eri tuotteesta, mutta ihan perusasioissakin pienellä asiakaspalveluun panostamisella tulisi ihan eriluokan fiilis. Nyt alkoi vituttamaan niin paljon, että närkästyksestä rintakivut tulivat melkoisiksi.

Eikä lysti loppunut siihen. Heti kun olin alkanut aterioimaan niin joku lapsi alkoi jossakin huutamaan. Näin, että huoneen kulmassa oli lasten vankila. Sellainen aitaus missä oli muutama pahin "koira". Yksi huusi kuin paloauto. No joku muija kävi siellä sitten hyssyttelemässä, eikä laittanut sitä kuriin. Hetken oli hiljaa ja huuto jatkui. Välillä sitten tyyppi juoksi ja huusi. Vitutukseni oli niin pahaa luokkaa, että luulin, että taju lähtee. Yritin paheksuneesti saada niitä vanhempia kuriin, mutta olivat niin uskomatonta retaletta, ettei homma edistynyt milläänlailla. Täytyy myöntää, että jos ihan vieressäni huuto olisi jatkunut pitkään niin joku olisi lentänyt ikkunaan. Se on aivan varma. Muutenkaan en ymmärrä ko. seuruetta. Yli 10 henkilöä yhden pöydän ympärillä, eikä kukaan syö tai juo mitään, eikä ole edes aikeissa tehdä niin. Siis mikä hemmetin lepokoti se ravintola on.

Kun ajoin kotiin niin vitutus oli niin pahaa luokkaa, että huhhuh. Kunnossa voi lähteä lenkille ja juosta vitutuksen pois, mutta mitä tekee, kun ei ole kunnossa. Yritin ajatella positiiivisia ajatuksia ja saada pulssin laskemaan, muttei onnistunut. En voinut sulkea mielestäni sitä kokemusta pois. Jäi erityisesti vaivaamaan ne jäät ja se juoma-automaatin sijainti. Mikseivät ota oppia esim. Subwaysta. Jäille on oma näppäin siinä keskellä ja automaatti on kätevästi heti kassan jälkeen. Kenenkään ei tarvitse seilata edestakaisin.

HUS:in kanssa muuten koin myöskin viime viikolla negatiivisen kokemuksen. Sydänlääkärini Diacorissa ei ollut saanut Meilahdesta potilaspapereita, joten soitin sairaalaan, että lähettävät. Minut yhdistettiin osastolle, millä olin ollut ja siellä puhelimeen tuli joku sihteeri, joka alkoi kiistelemään kanssani siitä, että olenko ollut siellä vai en. Siis aivan uskomatonta. Luuli, että kuvittelin olleeni siellä pari kolme päivää.

Lottovoitto syntyä Suomeen.
 

manu 17

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Canadiens, K-Vantaa, Arsenal
Lukkotiimi

Olin illalla tulossa kotiin ja yritin avata kotiovea , ei auennut. Soitin huoltoyhtiöön josta kerrottiin remonttifirman hukanneen yhtiön yleisavaimen joten lukot jouduttiin sarjoittamaan uudelleen. Huoltoyhtiöstä tuli mies eikä saanut ovea auki. Kundi soitti Lukkotiimiin josta ei vastattu. Toisesta lukkofirmasta tuli mies ja ovi saatiin auki. Oveni lukko sarjoitettiin uudestaan. Koko tapahtuma vei aikaa noin 1 1/2 tuntia
Postiluukusta oli tiputettu lappu jossa kerrottiin lukkojen sarjoittamisesta. Naapuri oli ollut paikalla kun hommaa oli tehty ja avain oli testattu että toimii. Lukkotiimin asentajalle ei ollut tullut mieleen laittaa lappua oveeni että on käyty,soita jos ei toimi. Huomenna pieni nootin paikka firmalle vaikka varsinainen sopan aiheuttaja onkin remonttifirman työntekijä joka hukkasi yleisavaimen.
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Muutimme tuossa vapun aikoihin uuteen asuntoon. Sattuneesta syystä postia oli mennyt vielä vanhaan asuntoon, joka on vielä tyhjänä. Huoltomies oli käynyt vanhassa kämpässä ja huomannut postit. Kaveri soitti emännälle ja lupasi tuoda postin uuteen kämppään(etäisyys n. 2km).

Minusta todella hyvää palvelua. Emäntä keitti ukolle kahvit kiitokseksi.
 

polvipetteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Minusta todella hyvää palvelua. Emäntä keitti ukolle kahvit kiitokseksi.

Tekisi mieli sanoa, mutta kun en tiedä huumorintajustasi. Mutta juu, oli hyvää palvelua.
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Tekisi mieli sanoa, mutta kun en tiedä huumorintajustasi. Mutta juu, oli hyvää palvelua.

Heh, arvasin että provosoituu tästä. Selvyyden vuoksi mainitsen, että olin myös itse paikalla, eli kyseessä ei ollut "sumppi pihisemään" tapaus...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös