Itse sain viimeksi netistä Woltin toimituksella alle tunnissa ja postia halvemmalla...Itsellä ainakin tapana hakea kivijalasta tarvitsemani elektroniikka. Monesti tarve voi olla kriittinenkin eikä siihen mitään Postin vitkutteluja halua väliin.
Itse sain viimeksi netistä Woltin toimituksella alle tunnissa ja postia halvemmalla...Itsellä ainakin tapana hakea kivijalasta tarvitsemani elektroniikka. Monesti tarve voi olla kriittinenkin eikä siihen mitään Postin vitkutteluja halua väliin.
Silloin kun tavaraa on niiden omassa varastossa, lukee se sekä varastosaldo tuotetiedoissa ja lähetettävissä heti.Juu, mutta en ole varma miten näyttävät tukkurien saldot verkkokaupassa, eli onko kaikki mitä on verkkokaupan saldossa niin myös Turussa hyllyssä, ehkä jopa on. Mutta jos olisi myymälöitä muualla niin niissä ei varmasti olisi yhtä isoa varastoa, eli odotteluksi menisi kuitenkin.
Sen verran tähän, että liikkeellähän ei ole mitään pakkoa ottaa rikkinäistä laitetta takaisin ja korvata uudella, vaan sen voi vain huollattaa. Monet liikkeet ohjaavat asiakkaita hoitamaan takuuasiat suoraan valtuutettujen huoltojen kanssa, koska silloin asiat hoituvat nopeammin. Itse esim Gigantista ostettua iPhonea huollatan juuri tällä hetkellä Resetellä, koska huoltoajan arvio huomattavasti nopeampi. Gigantista olisivat lähettäneet sen postilla huoltoon, vs. nyt vein sen itse Resetelle, jossa tehtiin huolto, ja Apple lähettää osan sinne myymälään.Gigantista kun tuli puhe, niin kävin äitini kanssa ostamassa hänelle sieltä uuden puhelimen. Tämä meni hyvin, ja myyjä uskoi heti kun sanoin, ettei mikään lisäpalvelu tai -tuote ole nyt agendalla, vaan pelkästään puhelin.
Puhelin ei kuitenkaan toiminut kunnolla. Äitini kävi yksinään kahdesti selvittämässä asiaa, täysin tuloksetta. Sitten kävin minä kahdesti hänen kanssaan, ja asenne alkoi hiljalleen muuttua "sun tarttee hoitaa se ite" -> "no kai me sitten jotain tehdään". Vaan kun edes ne vastahakoisesti tehdyt korjaustoimenpiteet auttaneet, niin kolmannella kerralla ollessani mukana suostuivat ottamaan viallisen laitteen takaisin ja korvaamaan sen uudella. Tässäkin piti melko tiukasti todeta, että mikäli heillä ei ole tietoa, kenellä viallisen tuotteen virhevastuu on, niin voin sen heille selostaa ja tarvittaessa etsiä heille aihetta koskevan opintoaineiston netistä.
Tampereen Kalevan Gigantti on nykyään hyvin helppo sivuuttaa.
Resetellä tuokin laite kävi. Ilmeisesti siellä palauttivat tehdasasetukset, mutta laite oli edelleen viallinen. Myös Gigantissa joku sitten suostui tekemään asialle jotain, jonka jälkeen laite oli edelleen viallinen. Tässä vaiheessa oli selvää, että se laite on viallinen, eikä sitä kovin helposti taida ehjäksi saada, joten eipä liikkeellä enää vaihtoehtoja ollut. Tosin olisivat varmaan kehottaneet äitiäni poistumaan viallinen laite mukanaan, jos en olisi ollut paikalla.Sen verran tähän, että liikkeellähän ei ole mitään pakkoa ottaa rikkinäistä laitetta takaisin ja korvata uudella, vaan sen voi vain huollattaa.
Toki, mutta taitaa Woltin kuljetus olla riippuvainen kivijalan varaston tavarasta myös.Itse sain viimeksi netistä Woltin toimituksella alle tunnissa ja postia halvemmalla...
No tuossa oli Resetellä tapahtunut joku kämmi, olettaen että firma huoltaa kyseistä merkkiä valtuutettuna huoltona. Kyllähän valtuutetun huollon pitäisi vähintään todeta virhe laitteessa, jos eivät korjata pysty. Eihän noilla jälleenmyyjillä ole monesti omia huoltoja edes (esim. Verkkokauppa kertoo käyttämänsä huollot), joten Gigantti olisi saattanut käyttää esimerkiksi Reseteä omana huoltoliikkeenään muutenkin.Resetellä tuokin laite kävi. Ilmeisesti siellä palauttivat tehdasasetukset, mutta laite oli edelleen viallinen. Myös Gigantissa joku sitten suostui tekemään asialle jotain, jonka jälkeen laite oli edelleen viallinen. Tässä vaiheessa oli selvää, että se laite on viallinen, eikä sitä kovin helposti taida ehjäksi saada, joten eipä liikkeellä enää vaihtoehtoja ollut. Tosin olisivat varmaan kehottaneet äitiäni poistumaan viallinen laite mukanaan, jos en olisi ollut paikalla.
Vaikea sanoa, mitä siellä oli tehty tai jätetty tekemättä. Laite kuitenkin tuli viallisena takaisin, eikä Gigantti ollut vielä siinäkään tilanteessa halukas korvaamaan laitetta. Vahvasti jäi sellainen maku, että iäkäs asiakas olisi joutunut ottamaan vahingon kontolleen, ellen olisi ollut apuna.No tuossa oli Resetellä tapahtunut joku kämmi, olettaen että firma huoltaa kyseistä merkkiä valtuutettuna huoltona. Kyllähän valtuutetun huollon pitäisi vähintään todeta virhe laitteessa, jos eivät korjata pysty.
Joo, epäonnistunut tilanne. Jos ei ulkoinen huolto saanut korjattua, olisi Gigantin pitänyt käyttää omaansa tai mitälie kumppaninsa huoltoa. Lähinnä tartuin tuohon korvaamiseen, että EU on tiukentanut todella paljon kriteerejä siitä, koska laite pitää huoltaa ja koska vaihtaa vain uuteen. Eli ei haluta enää niin, että ne edulliset laitteet (yleisesti siis elektroniikasta kyse, ei puhelimista) vain romutetaan ja annetaan uusi tilalle. Muutenkin valmistajalla aina oikeus huollattaa laite ensin, ennen uuden antamista. Mutta selvä moka tuossa on ollut.Vaikea sanoa, mitä siellä oli tehty tai jätetty tekemättä. Laite kuitenkin tuli viallisena takaisin, eikä Gigantti ollut vielä siinäkään tilanteessa halukas korvaamaan laitetta. Vahvasti jäi sellainen maku, että iäkäs asiakas olisi joutunut ottamaan vahingon kontolleen, ellen olisi ollut apuna.
Ei sinun tarvitse olla Sonyyn yhteydessä kun et ole missään sopimussuhteessa heihin. Myyjälle toki sopii oikein hyvin, että teet heidän työt, mutta laki ei sitä edellytä. Takuuasiat voi aina hoitaa myyjän kanssa.Sonyn/Gigantin asiakaspalvelu. Ostin aika tarkkaan kaksi vuotta sitten Gigantista Sonyn 65" television, jonka näyttöön on ilmestynyt pystysuora "viiva", joka ei toista näytön kaikkia värejä. Elokuussa olin yhteydessä Giganttiin, josta käskivät ensimmäiseksi olla yhteydessä Sonyn asiakaspalveluun. Sonylle ei pystynyt reklamoimaan mitenkään muuten kuin sähköpostilla ja tuota sähköpostien vaihtelua on jatkunut nyt kolmatta kuukautta. Unohtivat välissä vastata ja kun kysyin asian etenemisestä, niin nyt lähti samat kysymykset tulemaan, joihin olen jo kertaalleen vastannut, eli mikä vika tv:ssä on ja miten se ilmenee. Tämän kaiken lisäksi Sonyn asiakaspalvelu toimii ilmeisesti ruotsista käsin, vastaavat sentään suomeksi mutta selvästikin jonkin Google kääntäjän avulla. Olen reklamoinut asiasta ensimmäisen kerran siis alle kaksi vuotta television hankinnasta, joten kaiken järjen mukaan korjaus tai uusi televisio pitäisi mun käsityksen mukaan tulla kyseeseen. Lisäksi otin Gigantista jonkun maksullisen lisätakuun, jolla takuuaikaa pidennettiin viiteen vuoteen - tiedä sitten mitä tuo käytännössä tarkoittaa. Ei ainakaan Gigantin osalta toistaiseksi mitään kun työnsivät takuuasian Sonyn hoidettavaksi.
Näin tein ja Gigantin huolto tarkoittaa sitä, että tv on lähetettävä postitse heidän valtuuttamaan huoltoliikkeeseen (Elcare). Kuulostaa helvetin kätevältä!Ei Gigantti voi siirtää tuota Sonyn käsiteltäväksi. Tai voi ne yrittää, mutta Gigantin homma se on. KKV:n sivuilla lisää.
Varsinkin, jos olet ostanut Gigantista jonkun vakuutuksen tuohon, niin heidän hommansa.
Suosittelen aloittamaan asian setvimisen uudelleen Gigantin kanssa.
Kyllä Gigantti hoisi asian niin päin helvettiä. Kusetti häikäilemättömästi kunnei sulla ollut tietoa miten tällaiset takuut hoidetaan.Näin tein ja Gigantin huolto tarkoittaa sitä, että tv on lähetettävä postitse heidän valtuuttamaan huoltoliikkeeseen (Elcare). Kuulostaa helvetin kätevältä!
Ehkä en lähde ainakaan ihan heti kantamaan 65 tuuman televisiota Postin tiskille, vaan odottelen vielä sitä Sonyn käsittelyä, josko se johonkin etenisi ja saisi sitä kautta korjaajan/tarkastajan käymään vaikka meillä himassa.
ps. Tätä viestiä kirjoittaessa Sonylta tulee sähköposti: "Valitettavasti näyttää siltä, että televisiossasi on paneelivika, joten tarjoamme sinulle korvaavaa mallia. Pyrimme aina tarjoamaan asiakkaillemme samaa mallia, joka sinulla on tällä hetkellä, mutta jos meillä ei ole kyseistä mallia varastossa, tarjoamme sinulle toista mallia, joka on teknisiltä ominaisuuksiltaan samanlainen tai korkeampi."
Ehkä tämä saaga sittenkin päättyy hyvin!
Ehdottomasti uudelleen yhteyttä Giganttiin. Jälleenmyyjät haluavat usein että takuutapaukset hoidetaan valmistajien tuen kautta ja osa valmistajistakin vaatii että heihin ollaan ensin yhteydessä. Kuten esim. Samsung isojen kodinkoneiden kohdalla. Mutta lain mukaan myyjä on ensijaisesti vastuussa asiakkaan suuntaan.Sonyn/Gigantin asiakaspalvelu. Ostin aika tarkkaan kaksi vuotta sitten Gigantista Sonyn 65" television, jonka näyttöön on ilmestynyt pystysuora "viiva", joka ei toista näytön kaikkia värejä. Elokuussa olin yhteydessä Giganttiin, josta käskivät ensimmäiseksi olla yhteydessä Sonyn asiakaspalveluun. Sonylle ei pystynyt reklamoimaan mitenkään muuten kuin sähköpostilla ja tuota sähköpostien vaihtelua on jatkunut nyt kolmatta kuukautta. Unohtivat välissä vastata ja kun kysyin asian etenemisestä, niin nyt lähti samat kysymykset tulemaan, joihin olen jo kertaalleen vastannut, eli mikä vika tv:ssä on ja miten se ilmenee. Tämän kaiken lisäksi Sonyn asiakaspalvelu toimii ilmeisesti ruotsista käsin, vastaavat sentään suomeksi mutta selvästikin jonkin Google kääntäjän avulla. Olen reklamoinut asiasta ensimmäisen kerran siis alle kaksi vuotta television hankinnasta, joten kaiken järjen mukaan korjaus tai uusi televisio pitäisi mun käsityksen mukaan tulla kyseeseen. Lisäksi otin Gigantista jonkun maksullisen lisätakuun, jolla takuuaikaa pidennettiin viiteen vuoteen - tiedä sitten mitä tuo käytännössä tarkoittaa. Ei ainakaan Gigantin osalta toistaiseksi mitään kun työnsivät takuuasian Sonyn hoidettavaksi.
Miksi, jos Sony on nyt tarjoamassa uutta telkkaria? Siis väärinhän tuo on mennyt, mutta onnellinen loppu on jo lähellä.Ehdottomasti uudelleen yhteyttä Giganttiin.
Kauan sitten olin G-kaupassa varasto- ja huoltopuolella. Ensin isommassa myymälässä, ja siellä mielestäni asiat hoitui ihan hienosti asiakkaan kannalta ajatellen. Myöhemmin pienemmässä myymälässä kun hoidin takuuasian niin, että asiakas oli tyytyväinen, sain pomolta haukut niskaani kun "tuhlasin" jonkun 30-40 euroa siihen keissiin.Kyllä Gigantti hoisi asian niin päin helvettiä. Kusetti häikäilemättömästi kunnei sulla ollut tietoa miten tällaiset takuut hoidetaan.
Onneks on muitakin kauppoja.
Mä olin joskus muinoin eräässä Stockmannin myymälässä töissä, kodinkonepuolella. Seurasin sivusta tilannetta, jossa kollegani sai hoitaakseen ”palautuksen”. Hiustenkuivaaja, ostettu nelisen vuotta aiemmin, aivan puhki nussitun näköinen, ei kuulemma toiminut ja pitäisi saada rahat takaisin. Kollega yritti kertoa parhaansa mukaan, että ei se vain onnistu, kun tuote on a) vanha ja b) selvästi rikkoutunut käytössä. No tämä mummeli luonnollisesti irtosi henkseleistään ja vaati saada johtajaa paikalle. Sellainen saapui, heitti kollegan bussin alle, korvasi tuotteen hankintahintaansa ja tarjosi päälle vielä muutaman kympin lahjakortin myymälään, kun oli saanut niin huonoa palvelua. En mä aidosti yhtään ihmettele sitä Stockan alamäkeä jo pidemmän aikaa, kun toiminta on ollut tuota tasoa. Nykyäänhän sieltä ei saa palvelua haluamallakaan, mutta ennen meno oli juuri tuota: palvellaan, palvellaan ja palvellaan, ja ihmiset käyttävät sitä hyväkseen. Esim. tulemalla hypistelemään jotain kapistusta, kyselemään juurta jaksaen kaikki tiedot siitä, ja lopulta totesivat menevänsä hakemaan sen halvemmalla Gigantista. Sieltä kun ei saanut vastaavaa palvelua.Kauan sitten olin G-kaupassa varasto- ja huoltopuolella. Ensin isommassa myymälässä, ja siellä mielestäni asiat hoitui ihan hienosti asiakkaan kannalta ajatellen. Myöhemmin pienemmässä myymälässä kun hoidin takuuasian niin, että asiakas oli tyytyväinen, sain pomolta haukut niskaani kun "tuhlasin" jonkun 30-40 euroa siihen keissiin.
Monta vuotta myös aikoinaan Pasgantissa on tullut töissä oltua ja samalla osastolla. Monta hyvää tarinaa olisi kerrottavanä näistä myyntitavoista, joilla asiakasta kusetettiin ja tuskin tulee mikään muuttumaan. Kamppanja-telkkareihin säädettiin kuvaa huonommaksi ja laitettiin huonompia johtoja yms...Kauan sitten olin G-kaupassa varasto- ja huoltopuolella. Ensin isommassa myymälässä, ja siellä mielestäni asiat hoitui ihan hienosti asiakkaan kannalta ajatellen. Myöhemmin pienemmässä myymälässä kun hoidin takuuasian niin, että asiakas oli tyytyväinen, sain pomolta haukut niskaani kun "tuhlasin" jonkun 30-40 euroa siihen keissiin.
Sitten kun olemme eläkeikäisiä niin todennäköisesti tilaamme kaikki nuo kytkyt samalla. Surullinen juttu.Täällä oli joku asiakaskokemusketjukin, mutta päätän avautua tähän. Mikä vittu siinä on, ettet kohta pysty ostamaan edes vessapaperia ilman asiakastyytyväisyyskyselyä?
Kahden päivän sisään sattunutta:
Tilasin netin kautta kuulokkeet ja valitsin "maksu kassalla". Toimitus oli nopeaa ja palvelu ystävällistä. Mutta maksun yhteydessä käskettiin odottamaan sen verran, että jos kuitenkin tehtäisiin sähkösopimus samalla. Saat ihan vitusti alennusta. Kiitos, mutta ei kiitos. Kotona sähköposti auki ja johan siellä oli "miten meillä meni?".
Kävin eilen myös ihan liikkeessä valkkaamassa kakkulat uusiin lasiresepteihin. Oikein kivaa palvelua ja saatiin varmaan ärtsyt linssit vastaamaan tarpeitani. Mutta koska esihenkilö käskee, viimeiseen asti tuputettiin all inclusivea, vain viiskymppiä kuussa, muistaakseni vähintään 24 kk sopimus. Jos en halua lunastaa laseja, kahden vuoden päästä lasit lähtee ja oon reilun tonnin köyhempi. Jos lunastan, olen ostanut aivan saatanan kalliit lasit. Kiitos, mutta ei kiitos. Tänään se webropol toki lähestyi "miten meillä meni?".
Haistakaa vittu noiden kyselyiden ja kytkykauppojenne kanssa!