Laadukasta asiakaspalvelua

  • 1 937 227
  • 6 860

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Mutta ilmeisesti varasto on samassa rakennuksessa, eli voit ostaa kaiken paikanpäältä mitä netistäkin?
Juu, mutta en ole varma miten näyttävät tukkurien saldot verkkokaupassa, eli onko kaikki mitä on verkkokaupan saldossa niin myös Turussa hyllyssä, ehkä jopa on. Mutta jos olisi myymälöitä muualla niin niissä ei varmasti olisi yhtä isoa varastoa, eli odotteluksi menisi kuitenkin.
 

Kiekoton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Україна
Itsellä ainakin tapana hakea kivijalasta tarvitsemani elektroniikka. Monesti tarve voi olla kriittinenkin eikä siihen mitään Postin vitkutteluja halua väliin.
Itse sain viimeksi netistä Woltin toimituksella alle tunnissa ja postia halvemmalla...
 

Metukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Juu, mutta en ole varma miten näyttävät tukkurien saldot verkkokaupassa, eli onko kaikki mitä on verkkokaupan saldossa niin myös Turussa hyllyssä, ehkä jopa on. Mutta jos olisi myymälöitä muualla niin niissä ei varmasti olisi yhtä isoa varastoa, eli odotteluksi menisi kuitenkin.
Silloin kun tavaraa on niiden omassa varastossa, lukee se sekä varastosaldo tuotetiedoissa ja lähetettävissä heti.
Kun tavaraa vain tukun varastossa, saatavuus näkyy keltaisena ja tukun saldo kyseisestä tuotteesta. Sen perässä arvio toimitusajasta x-x arkipäivää, joka voi heittää pahastikin riippuen tukusta. Osa eli käytännössä kotimaiset tukut pystyvät toimittamaan tavaraa jo seuraavaksi päiväksi jolloin liian pitkä arvio vaikuttaa negatiivisesti asiakkaan ostohaluihin.
Sitten kun tavaraa ei ole Jimmsillä eikä tukussa, saatavuus punaisella eikä arviota toimitusajasta.

Varastohan niillä on samassa Turun osoitteessa missä myymäläkin.
En työskentele Jimmsillä, mutta alalla olen :)
 

mesag

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Gigantista kun tuli puhe, niin kävin äitini kanssa ostamassa hänelle sieltä uuden puhelimen. Tämä meni hyvin, ja myyjä uskoi heti kun sanoin, ettei mikään lisäpalvelu tai -tuote ole nyt agendalla, vaan pelkästään puhelin.

Puhelin ei kuitenkaan toiminut kunnolla. Äitini kävi yksinään kahdesti selvittämässä asiaa, täysin tuloksetta. Sitten kävin minä kahdesti hänen kanssaan, ja asenne alkoi hiljalleen muuttua "sun tarttee hoitaa se ite" -> "no kai me sitten jotain tehdään". Vaan kun edes ne vastahakoisesti tehdyt korjaustoimenpiteet auttaneet, niin kolmannella kerralla ollessani mukana suostuivat ottamaan viallisen laitteen takaisin ja korvaamaan sen uudella. Tässäkin piti melko tiukasti todeta, että mikäli heillä ei ole tietoa, kenellä viallisen tuotteen virhevastuu on, niin voin sen heille selostaa ja tarvittaessa etsiä heille aihetta koskevan opintoaineiston netistä.

Tampereen Kalevan Gigantti on nykyään hyvin helppo sivuuttaa.
Sen verran tähän, että liikkeellähän ei ole mitään pakkoa ottaa rikkinäistä laitetta takaisin ja korvata uudella, vaan sen voi vain huollattaa. Monet liikkeet ohjaavat asiakkaita hoitamaan takuuasiat suoraan valtuutettujen huoltojen kanssa, koska silloin asiat hoituvat nopeammin. Itse esim Gigantista ostettua iPhonea huollatan juuri tällä hetkellä Resetellä, koska huoltoajan arvio huomattavasti nopeampi. Gigantista olisivat lähettäneet sen postilla huoltoon, vs. nyt vein sen itse Resetelle, jossa tehtiin huolto, ja Apple lähettää osan sinne myymälään.

Oma kokemus myös siis Kalevan Gigantista, ja Reseten liike Tampereen keskustassa.

E. Antoivat myös vaihtoehdon lähettää laite heidän kauttaan huoltoon, mutta tällöin huoltoaika-arvio olisi ollut muutaman viikon, Resetellä pitäisi olla alle viikossa (kunhan Applella on heti varaosia lähetettävissä).
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Sen verran tähän, että liikkeellähän ei ole mitään pakkoa ottaa rikkinäistä laitetta takaisin ja korvata uudella, vaan sen voi vain huollattaa.
Resetellä tuokin laite kävi. Ilmeisesti siellä palauttivat tehdasasetukset, mutta laite oli edelleen viallinen. Myös Gigantissa joku sitten suostui tekemään asialle jotain, jonka jälkeen laite oli edelleen viallinen. Tässä vaiheessa oli selvää, että se laite on viallinen, eikä sitä kovin helposti taida ehjäksi saada, joten eipä liikkeellä enää vaihtoehtoja ollut. Tosin olisivat varmaan kehottaneet äitiäni poistumaan viallinen laite mukanaan, jos en olisi ollut paikalla.
 

mesag

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Resetellä tuokin laite kävi. Ilmeisesti siellä palauttivat tehdasasetukset, mutta laite oli edelleen viallinen. Myös Gigantissa joku sitten suostui tekemään asialle jotain, jonka jälkeen laite oli edelleen viallinen. Tässä vaiheessa oli selvää, että se laite on viallinen, eikä sitä kovin helposti taida ehjäksi saada, joten eipä liikkeellä enää vaihtoehtoja ollut. Tosin olisivat varmaan kehottaneet äitiäni poistumaan viallinen laite mukanaan, jos en olisi ollut paikalla.
No tuossa oli Resetellä tapahtunut joku kämmi, olettaen että firma huoltaa kyseistä merkkiä valtuutettuna huoltona. Kyllähän valtuutetun huollon pitäisi vähintään todeta virhe laitteessa, jos eivät korjata pysty. Eihän noilla jälleenmyyjillä ole monesti omia huoltoja edes (esim. Verkkokauppa kertoo käyttämänsä huollot), joten Gigantti olisi saattanut käyttää esimerkiksi Reseteä omana huoltoliikkeenään muutenkin.

E. Itsellä ei ole ollut ikinä yhdenkään liikkeen tai firman kanssa ongelmia takuiden kanssa, eli sikäli pelkkiä positiivisia kokemuksia. Kokemusta Verkkokaupasta, Jimmsistä, Acerista suoraan valmistajana, Gigantista, Powerista ja taisinpa kerran Prismankin infon kanssa asioida.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
No tuossa oli Resetellä tapahtunut joku kämmi, olettaen että firma huoltaa kyseistä merkkiä valtuutettuna huoltona. Kyllähän valtuutetun huollon pitäisi vähintään todeta virhe laitteessa, jos eivät korjata pysty.
Vaikea sanoa, mitä siellä oli tehty tai jätetty tekemättä. Laite kuitenkin tuli viallisena takaisin, eikä Gigantti ollut vielä siinäkään tilanteessa halukas korvaamaan laitetta. Vahvasti jäi sellainen maku, että iäkäs asiakas olisi joutunut ottamaan vahingon kontolleen, ellen olisi ollut apuna.
 

mesag

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Vaikea sanoa, mitä siellä oli tehty tai jätetty tekemättä. Laite kuitenkin tuli viallisena takaisin, eikä Gigantti ollut vielä siinäkään tilanteessa halukas korvaamaan laitetta. Vahvasti jäi sellainen maku, että iäkäs asiakas olisi joutunut ottamaan vahingon kontolleen, ellen olisi ollut apuna.
Joo, epäonnistunut tilanne. Jos ei ulkoinen huolto saanut korjattua, olisi Gigantin pitänyt käyttää omaansa tai mitälie kumppaninsa huoltoa. Lähinnä tartuin tuohon korvaamiseen, että EU on tiukentanut todella paljon kriteerejä siitä, koska laite pitää huoltaa ja koska vaihtaa vain uuteen. Eli ei haluta enää niin, että ne edulliset laitteet (yleisesti siis elektroniikasta kyse, ei puhelimista) vain romutetaan ja annetaan uusi tilalle. Muutenkin valmistajalla aina oikeus huollattaa laite ensin, ennen uuden antamista. Mutta selvä moka tuossa on ollut.
 

Gostisbehere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia City of Brotherly Love
Mandatum
Aivan uskomattoman nopeaa/tehokasta/ystävällistä palvelua saanut koko elämäni. Pakko nostaa kyseinen firma nyt lauteille kun tuli taas heidän kanssa asioitua.
Laitetaan pikkaisen omaa historiaa heidän osalta. Itse sairastuin 2018 pahanlaatuiseen syöpään. Edessä oli leikkaus ja 6kk hoidot. Silloin tuli eteen milloin millaista laskua sairaalasta/lääkkeistä. Niin sain haettua korvaukset heidän kautta. Asiointi oli todella helppoa ja nopeaa netissä. Yleensä 24h kuluttua kun olin kotona laittanut hakemuksen sisään niin rahat olikin jo tilillä. Eikä edes aina kysytty mitään kuittia perään. Torstaina tuli viestiä heiltä että faijan henkivakuutus tulisi maksuun jos laittaisin heille pari asiakirjaa sähköpostilla tulemaan. Laitoin tämän sähköpostin torstaina klo13:00 menemään. Perjantaina aamulla juuri kun olin menossa töissä saunaan puhelin soi. Heidän asiakaspalvelusta soitettiin. Ekana esitettiin kohteliaasti osaanotot. Tämän jälkeen virkailija ilmoitti että sähköpostit oli saapunut perille ja kaikki kunnossa. Sanoi että maksu myös laitettu liikkeelle ja hyvää viikonloppua sinne. Eilen kävin OP verkkopankissa ja ilahduin suuresti kun huomasin että sieltä se maksu olikin jo tullut tilille.
Kiitos mutsi ja faija kun otitte heti kun synnyin vakuutuksen tuolta. Ikinä ei ole tarvinut pettyä kun heidän kanssa on asioinut
 

Veijari

Jäsen
Sonyn/Gigantin asiakaspalvelu. Ostin aika tarkkaan kaksi vuotta sitten Gigantista Sonyn 65" television, jonka näyttöön on ilmestynyt pystysuora "viiva", joka ei toista näytön kaikkia värejä. Elokuussa olin yhteydessä Giganttiin, josta käskivät ensimmäiseksi olla yhteydessä Sonyn asiakaspalveluun. Sonylle ei pystynyt reklamoimaan mitenkään muuten kuin sähköpostilla ja tuota sähköpostien vaihtelua on jatkunut nyt kolmatta kuukautta. Unohtivat välissä vastata ja kun kysyin asian etenemisestä, niin nyt lähti samat kysymykset tulemaan, joihin olen jo kertaalleen vastannut, eli mikä vika tv:ssä on ja miten se ilmenee. Tämän kaiken lisäksi Sonyn asiakaspalvelu toimii ilmeisesti ruotsista käsin, vastaavat sentään suomeksi mutta selvästikin jonkin Google kääntäjän avulla. Olen reklamoinut asiasta ensimmäisen kerran siis alle kaksi vuotta television hankinnasta, joten kaiken järjen mukaan korjaus tai uusi televisio pitäisi mun käsityksen mukaan tulla kyseeseen. Lisäksi otin Gigantista jonkun maksullisen lisätakuun, jolla takuuaikaa pidennettiin viiteen vuoteen - tiedä sitten mitä tuo käytännössä tarkoittaa. Ei ainakaan Gigantin osalta toistaiseksi mitään kun työnsivät takuuasian Sonyn hoidettavaksi.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Sonyn/Gigantin asiakaspalvelu. Ostin aika tarkkaan kaksi vuotta sitten Gigantista Sonyn 65" television, jonka näyttöön on ilmestynyt pystysuora "viiva", joka ei toista näytön kaikkia värejä. Elokuussa olin yhteydessä Giganttiin, josta käskivät ensimmäiseksi olla yhteydessä Sonyn asiakaspalveluun. Sonylle ei pystynyt reklamoimaan mitenkään muuten kuin sähköpostilla ja tuota sähköpostien vaihtelua on jatkunut nyt kolmatta kuukautta. Unohtivat välissä vastata ja kun kysyin asian etenemisestä, niin nyt lähti samat kysymykset tulemaan, joihin olen jo kertaalleen vastannut, eli mikä vika tv:ssä on ja miten se ilmenee. Tämän kaiken lisäksi Sonyn asiakaspalvelu toimii ilmeisesti ruotsista käsin, vastaavat sentään suomeksi mutta selvästikin jonkin Google kääntäjän avulla. Olen reklamoinut asiasta ensimmäisen kerran siis alle kaksi vuotta television hankinnasta, joten kaiken järjen mukaan korjaus tai uusi televisio pitäisi mun käsityksen mukaan tulla kyseeseen. Lisäksi otin Gigantista jonkun maksullisen lisätakuun, jolla takuuaikaa pidennettiin viiteen vuoteen - tiedä sitten mitä tuo käytännössä tarkoittaa. Ei ainakaan Gigantin osalta toistaiseksi mitään kun työnsivät takuuasian Sonyn hoidettavaksi.
Ei sinun tarvitse olla Sonyyn yhteydessä kun et ole missään sopimussuhteessa heihin. Myyjälle toki sopii oikein hyvin, että teet heidän työt, mutta laki ei sitä edellytä. Takuuasiat voi aina hoitaa myyjän kanssa.
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Ei Gigantti voi siirtää tuota Sonyn käsiteltäväksi. Tai voi ne yrittää, mutta Gigantin homma se on. KKV:n sivuilla lisää.

Varsinkin, jos olet ostanut Gigantista jonkun vakuutuksen tuohon, niin heidän hommansa.

Suosittelen aloittamaan asian setvimisen uudelleen Gigantin kanssa.
 

Backis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Carolina Hurricanes
Haglöfs osasi yllättää positiivisesti tuossa vuosia takaperin. Ostin kuoritakin heidän liikkeestään Ruotsin puolelta. Noin vuoden päästä ostosta takin sisällä oleva verkkokalvo alkoi murenemaan pikku hilseeksi ja irtoamaan pikkuhiljaa pois. Olin kuullut että heillä on 3 vuoden takuu tuotteissaan, joten laitoin siinä 2 vuoden käytön jälkeen mailia asiasta myymälään. Kuittia ei löytynyt enää, joten laitoin sähköpostiin kuvat takista ja kuvakaappaus nettipankista. Käskivät postittaa takin heidän piikkiin sinne ja piakkoin soittelivat että hyvittävät takin hinnan ja myymälässä on takin hinnan suuruinen lahjakortti minulle. Kävin sitten myöhemmin lunastamassa uuden vastaavan takin tilalle kun oli sinnepäin menoja.

Toki takuu on takuu mutta olin tottunut siihen että tällaisissa tapauksissa firmat hankaavat vastaan mm. kuitin puuttumisesta. Eli pääsivät yllättämään sillä, miten sujuvasti kaikki hoitui ja lisäksi odotin että hyvitys olisi ollut joku -20% alennus eikä kokonaista uutta takkia noin parin vuoden käytön jälkeen.
 

Veijari

Jäsen
Ei Gigantti voi siirtää tuota Sonyn käsiteltäväksi. Tai voi ne yrittää, mutta Gigantin homma se on. KKV:n sivuilla lisää.

Varsinkin, jos olet ostanut Gigantista jonkun vakuutuksen tuohon, niin heidän hommansa.

Suosittelen aloittamaan asian setvimisen uudelleen Gigantin kanssa.
Näin tein ja Gigantin huolto tarkoittaa sitä, että tv on lähetettävä postitse heidän valtuuttamaan huoltoliikkeeseen (Elcare). Kuulostaa helvetin kätevältä!
Ehkä en lähde ainakaan ihan heti kantamaan 65 tuuman televisiota Postin tiskille, vaan odottelen vielä sitä Sonyn käsittelyä, josko se johonkin etenisi ja saisi sitä kautta korjaajan/tarkastajan käymään vaikka meillä himassa.

ps. Tätä viestiä kirjoittaessa Sonylta tulee sähköposti: "Valitettavasti näyttää siltä, että televisiossasi on paneelivika, joten tarjoamme sinulle korvaavaa mallia. Pyrimme aina tarjoamaan asiakkaillemme samaa mallia, joka sinulla on tällä hetkellä, mutta jos meillä ei ole kyseistä mallia varastossa, tarjoamme sinulle toista mallia, joka on teknisiltä ominaisuuksiltaan samanlainen tai korkeampi."

Ehkä tämä saaga sittenkin päättyy hyvin!
 

Seppis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Äsät
Näin tein ja Gigantin huolto tarkoittaa sitä, että tv on lähetettävä postitse heidän valtuuttamaan huoltoliikkeeseen (Elcare). Kuulostaa helvetin kätevältä!
Ehkä en lähde ainakaan ihan heti kantamaan 65 tuuman televisiota Postin tiskille, vaan odottelen vielä sitä Sonyn käsittelyä, josko se johonkin etenisi ja saisi sitä kautta korjaajan/tarkastajan käymään vaikka meillä himassa.

ps. Tätä viestiä kirjoittaessa Sonylta tulee sähköposti: "Valitettavasti näyttää siltä, että televisiossasi on paneelivika, joten tarjoamme sinulle korvaavaa mallia. Pyrimme aina tarjoamaan asiakkaillemme samaa mallia, joka sinulla on tällä hetkellä, mutta jos meillä ei ole kyseistä mallia varastossa, tarjoamme sinulle toista mallia, joka on teknisiltä ominaisuuksiltaan samanlainen tai korkeampi."

Ehkä tämä saaga sittenkin päättyy hyvin!
Kyllä Gigantti hoisi asian niin päin helvettiä. Kusetti häikäilemättömästi kunnei sulla ollut tietoa miten tällaiset takuut hoidetaan.

Onneks on muitakin kauppoja.
 

DaHolla

Jäsen
Oli kesällä kanssa vähän ongelmia Gigantin kanssa kun läppärin näytössä oli vikaa. He sai lähetettyä koneen eteenpäin mutta sain sitten koneen 3 viikon päästä takaisin ja vielä laskun kanssa että vikaa ei havaittu. Gigantti pahoitteli ja kuittasi tuon laskun. He ei tehneet enää muuta. Olin kuitenkin sitä mieltä että ongelma on joten olin yhteydessä valmistajan tukeen ja sain yhteystiedot toiseen huoltopisteeseen. Tein itse kaikki vikailmoitukset yms ja lähetin koneen huoltoon. Tuli viikon päästä takaisin ja näyttöpaneeli oli vaihdettu. Eli hyvä että en jättänyt asiaa kesken kun Gigantti löi hanskat tiskiin :)
 

ipaz

Jäsen
Sonyn/Gigantin asiakaspalvelu. Ostin aika tarkkaan kaksi vuotta sitten Gigantista Sonyn 65" television, jonka näyttöön on ilmestynyt pystysuora "viiva", joka ei toista näytön kaikkia värejä. Elokuussa olin yhteydessä Giganttiin, josta käskivät ensimmäiseksi olla yhteydessä Sonyn asiakaspalveluun. Sonylle ei pystynyt reklamoimaan mitenkään muuten kuin sähköpostilla ja tuota sähköpostien vaihtelua on jatkunut nyt kolmatta kuukautta. Unohtivat välissä vastata ja kun kysyin asian etenemisestä, niin nyt lähti samat kysymykset tulemaan, joihin olen jo kertaalleen vastannut, eli mikä vika tv:ssä on ja miten se ilmenee. Tämän kaiken lisäksi Sonyn asiakaspalvelu toimii ilmeisesti ruotsista käsin, vastaavat sentään suomeksi mutta selvästikin jonkin Google kääntäjän avulla. Olen reklamoinut asiasta ensimmäisen kerran siis alle kaksi vuotta television hankinnasta, joten kaiken järjen mukaan korjaus tai uusi televisio pitäisi mun käsityksen mukaan tulla kyseeseen. Lisäksi otin Gigantista jonkun maksullisen lisätakuun, jolla takuuaikaa pidennettiin viiteen vuoteen - tiedä sitten mitä tuo käytännössä tarkoittaa. Ei ainakaan Gigantin osalta toistaiseksi mitään kun työnsivät takuuasian Sonyn hoidettavaksi.
Ehdottomasti uudelleen yhteyttä Giganttiin. Jälleenmyyjät haluavat usein että takuutapaukset hoidetaan valmistajien tuen kautta ja osa valmistajistakin vaatii että heihin ollaan ensin yhteydessä. Kuten esim. Samsung isojen kodinkoneiden kohdalla. Mutta lain mukaan myyjä on ensijaisesti vastuussa asiakkaan suuntaan.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Ehdottomasti uudelleen yhteyttä Giganttiin.
Miksi, jos Sony on nyt tarjoamassa uutta telkkaria? Siis väärinhän tuo on mennyt, mutta onnellinen loppu on jo lähellä.
 

KiVi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nanna Karalahti
Joskus tulee mietittyä asiakaspalvelijan pelisilmää. Olimme reilulla kymmenellä hengellä kokoustamassa eräässä suomalaisessa hotellissa. Ostimme kokoustilan päiväksi, lounaan, kahvit, pitkän illallisen viineineen ja huoneet kaikille. Helposti joku 3000-5000 € myyntiä aina vilkkaana maanantaina. Paikassa ei käynyt ihan kauhea kuhina.

Olin järjestämässä porukalle pientä pubivisaa ja kävin lähipubiin lähtiessä kysymässä respasta, voisinko saada reilut 10 kynää lainaksi ja saman verran paperilappuja, kun olen järjestämässä porukalle pientä tietokilpailua läheisessä ravitsemusliikkeessä. Näin siinä pöydällä edessäni kipossa parikymmentä kynää.
Respan nuori neito vastasi jämäkästi, että jos olette pubiin menossa, niin varmaan saatte sieltä kynät.

Klassinen teki mieli sanoa, että me tiputetaan teille maanantaina tonnikaupalla myyntiä ja et voi jumalauta antaa lainaksi reilua kymmentä muutaman kymmenen sentin mainoskuulakärkikynää.

No en tietenkään sanonut, vaan suuntasin haavoja nuolemaan pubiin. Siellä juomia laskemassa ollut niin ikään nuori neito totesi pyyntööni, että ei meillä varmaan niin montaa kynää ole, mutta hän antaa kyllä ne, jotka löytää. Vajaat kymmenen eri rotuista kynää hän onnistui tiskiltä kaivamaan ja saimme kuin saimmekin visan käyntiin.

Mainittakoon loppuun, että tippaakaan en ollut (eikä muukaan seurue) alkoholia nauttinut kyniä tiedustellessa, eli kyseessä ei ollut perus känniääliöiden kaitseminenkaan asiakaspalvelijan puolelta.

Joillakin on tatsia asiakaspalveluun, toisilla ei.
 

Glove

Jäsen
Kyllä Gigantti hoisi asian niin päin helvettiä. Kusetti häikäilemättömästi kunnei sulla ollut tietoa miten tällaiset takuut hoidetaan.

Onneks on muitakin kauppoja.
Kauan sitten olin G-kaupassa varasto- ja huoltopuolella. Ensin isommassa myymälässä, ja siellä mielestäni asiat hoitui ihan hienosti asiakkaan kannalta ajatellen. Myöhemmin pienemmässä myymälässä kun hoidin takuuasian niin, että asiakas oli tyytyväinen, sain pomolta haukut niskaani kun "tuhlasin" jonkun 30-40 euroa siihen keissiin.
 

444

Jäsen
Kauan sitten olin G-kaupassa varasto- ja huoltopuolella. Ensin isommassa myymälässä, ja siellä mielestäni asiat hoitui ihan hienosti asiakkaan kannalta ajatellen. Myöhemmin pienemmässä myymälässä kun hoidin takuuasian niin, että asiakas oli tyytyväinen, sain pomolta haukut niskaani kun "tuhlasin" jonkun 30-40 euroa siihen keissiin.
Mä olin joskus muinoin eräässä Stockmannin myymälässä töissä, kodinkonepuolella. Seurasin sivusta tilannetta, jossa kollegani sai hoitaakseen ”palautuksen”. Hiustenkuivaaja, ostettu nelisen vuotta aiemmin, aivan puhki nussitun näköinen, ei kuulemma toiminut ja pitäisi saada rahat takaisin. Kollega yritti kertoa parhaansa mukaan, että ei se vain onnistu, kun tuote on a) vanha ja b) selvästi rikkoutunut käytössä. No tämä mummeli luonnollisesti irtosi henkseleistään ja vaati saada johtajaa paikalle. Sellainen saapui, heitti kollegan bussin alle, korvasi tuotteen hankintahintaansa ja tarjosi päälle vielä muutaman kympin lahjakortin myymälään, kun oli saanut niin huonoa palvelua. En mä aidosti yhtään ihmettele sitä Stockan alamäkeä jo pidemmän aikaa, kun toiminta on ollut tuota tasoa. Nykyäänhän sieltä ei saa palvelua haluamallakaan, mutta ennen meno oli juuri tuota: palvellaan, palvellaan ja palvellaan, ja ihmiset käyttävät sitä hyväkseen. Esim. tulemalla hypistelemään jotain kapistusta, kyselemään juurta jaksaen kaikki tiedot siitä, ja lopulta totesivat menevänsä hakemaan sen halvemmalla Gigantista. Sieltä kun ei saanut vastaavaa palvelua.
 

Jakke76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Boston Bruins, Man United, Darts
Kauan sitten olin G-kaupassa varasto- ja huoltopuolella. Ensin isommassa myymälässä, ja siellä mielestäni asiat hoitui ihan hienosti asiakkaan kannalta ajatellen. Myöhemmin pienemmässä myymälässä kun hoidin takuuasian niin, että asiakas oli tyytyväinen, sain pomolta haukut niskaani kun "tuhlasin" jonkun 30-40 euroa siihen keissiin.
Monta vuotta myös aikoinaan Pasgantissa on tullut töissä oltua ja samalla osastolla. Monta hyvää tarinaa olisi kerrottavanä näistä myyntitavoista, joilla asiakasta kusetettiin ja tuskin tulee mikään muuttumaan. Kamppanja-telkkareihin säädettiin kuvaa huonommaksi ja laitettiin huonompia johtoja yms...
 

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Helsinki Outletissa Turon myymälän "timanttinen lady" palvelee aina world class tasolla. Osaa suoraan antaa oikean kokoisen vaatekappaleen rekistä, hyvin silmää tyylille ja mikä sopii kullekin asiakkaalle. Osaa kertoa paljon kankaista, vaatteen ominaisuuksista jne. Lisäksi aina iloinen ja ystävällinen. Todellinen vaatekaupan MVP. Chapeau!!!
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Täällä oli joku asiakaskokemusketjukin, mutta päätän avautua tähän. Mikä vittu siinä on, ettet kohta pysty ostamaan edes vessapaperia ilman asiakastyytyväisyyskyselyä?

Kahden päivän sisään sattunutta:

Tilasin netin kautta kuulokkeet ja valitsin "maksu kassalla". Toimitus oli nopeaa ja palvelu ystävällistä. Mutta maksun yhteydessä käskettiin odottamaan sen verran, että jos kuitenkin tehtäisiin sähkösopimus samalla. Saat ihan vitusti alennusta. Kiitos, mutta ei kiitos. Kotona sähköposti auki ja johan siellä oli "miten meillä meni?".

Kävin eilen myös ihan liikkeessä valkkaamassa kakkulat uusiin lasiresepteihin. Oikein kivaa palvelua ja saatiin varmaan ärtsyt linssit vastaamaan tarpeitani. Mutta koska esihenkilö käskee, viimeiseen asti tuputettiin all inclusivea, vain viiskymppiä kuussa, muistaakseni vähintään 24 kk sopimus. Jos en halua lunastaa laseja, kahden vuoden päästä lasit lähtee ja oon reilun tonnin köyhempi. Jos lunastan, olen ostanut aivan saatanan kalliit lasit. Kiitos, mutta ei kiitos. Tänään se webropol toki lähestyi "miten meillä meni?".

Haistakaa vittu noiden kyselyiden ja kytkykauppojenne kanssa!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös