Laadukasta asiakaspalvelua

  • 1 937 252
  • 6 860

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Täällä oli joku asiakaskokemusketjukin, mutta päätän avautua tähän. Mikä vittu siinä on, ettet kohta pysty ostamaan edes vessapaperia ilman asiakastyytyväisyyskyselyä?

Kahden päivän sisään sattunutta:

Tilasin netin kautta kuulokkeet ja valitsin "maksu kassalla". Toimitus oli nopeaa ja palvelu ystävällistä. Mutta maksun yhteydessä käskettiin odottamaan sen verran, että jos kuitenkin tehtäisiin sähkösopimus samalla. Saat ihan vitusti alennusta. Kiitos, mutta ei kiitos. Kotona sähköposti auki ja johan siellä oli "miten meillä meni?".

Kävin eilen myös ihan liikkeessä valkkaamassa kakkulat uusiin lasiresepteihin. Oikein kivaa palvelua ja saatiin varmaan ärtsyt linssit vastaamaan tarpeitani. Mutta koska esihenkilö käskee, viimeiseen asti tuputettiin all inclusivea, vain viiskymppiä kuussa, muistaakseni vähintään 24 kk sopimus. Jos en halua lunastaa laseja, kahden vuoden päästä lasit lähtee ja oon reilun tonnin köyhempi. Jos lunastan, olen ostanut aivan saatanan kalliit lasit. Kiitos, mutta ei kiitos. Tänään se webropol toki lähestyi "miten meillä meni?".

Haistakaa vittu noiden kyselyiden ja kytkykauppojenne kanssa!
Sitten kun olemme eläkeikäisiä niin todennäköisesti tilaamme kaikki nuo kytkyt samalla. Surullinen juttu.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Sitten kun olemme eläkeikäisiä niin todennäköisesti tilaamme kaikki nuo kytkyt samalla. Surullinen juttu.
No mulla ei nyt ihan niin monta vuotta enää ole eläkkeeseen, että lähtisin tolle tielle. Dementia toki voi vaikuttaa, jos sellainen iskee. Me keski-ikäiset ollaan kuitenkin oltu tässä digi-maailmassa ja muutama vuosikymmen. Ei meitä hämätä enää ihan noin helposti kuin esim. vanhempiamme.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Tadu

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
No mulla ei nyt ihan niin monta vuotta enää ole eläkkeeseen, että lähtisin tolle tielle. Dementia toki voi vaikuttaa, jos sellainen iskee. Me keski-ikäiset ollaan kuitenkin oltu tässä digi-maailmassa ja muutama vuosikymmen. Ei meitä hämätä enää ihan noin helposti kuin esim. vanhempiamme.
Hyvä pointti. Toivotaan näin!
 

paki77

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Haistakaa vittu noiden kyselyiden ja kytkykauppojenne kanssa!

Sinäkin hait tuotteesi sieltä, missä lisämyyntiä tehdään. Ne firmat jotka eivät koita tehdä lisämyyntiä, joutuvat myymään leivänpaahtimensa kalliimmalla ja asiakkaat eivät suostu kalliimpaa hintaa maksamaan, joten nämä ovat käytännössä kuolleet sukupuuttoon.
 

Veijari

Jäsen
Näin tein ja Gigantin huolto tarkoittaa sitä, että tv on lähetettävä postitse heidän valtuuttamaan huoltoliikkeeseen (Elcare). Kuulostaa helvetin kätevältä!
Ehkä en lähde ainakaan ihan heti kantamaan 65 tuuman televisiota Postin tiskille, vaan odottelen vielä sitä Sonyn käsittelyä, josko se johonkin etenisi ja saisi sitä kautta korjaajan/tarkastajan käymään vaikka meillä himassa.

ps. Tätä viestiä kirjoittaessa Sonylta tulee sähköposti: "Valitettavasti näyttää siltä, että televisiossasi on paneelivika, joten tarjoamme sinulle korvaavaa mallia. Pyrimme aina tarjoamaan asiakkaillemme samaa mallia, joka sinulla on tällä hetkellä, mutta jos meillä ei ole kyseistä mallia varastossa, tarjoamme sinulle toista mallia, joka on teknisiltä ominaisuuksiltaan samanlainen tai korkeampi."

Ehkä tämä saaga sittenkin päättyy hyvin!
Vääntö Sonyn kanssa jatkui vielä hetken, pyydettiin palauttamaan alkuperäiset asetukset, josko vika lähtisi sillä, ja muuta hömpänpömppää mutta eipä se itsestään korjaantunut. Nyt on luvattu toimittaa takuuna uusi televisio vanhan tilalle. Sony XR-65A80L tulee korvaamaan tuon vanhan (65A80J:n). Lienee jollakin tavalla päivitetty versio tuosta A80J:stä?
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Koulukadun ABC:n Hesburger, Turku. Lähdettiin iltalautalla Tukholmaan, ja poika oli kysellyt jo reissun aikana aiemmin Heseen menoa, joten luvattiin se tuohon lähtöiltaan, kun joka tapauksessa piti jotain ottaa iltapalaksi.

Porukkaa ei ihmeemmin ollut, ja tulimme reilu tunti ennen terminaalin deadlinea paikalle, mutta ei sitten tajuttu, että taululla oli tilauksia aikamoinen kasa ilmestynyt siinä meidän ähmyillessämme tilaustamme monitorin äärellä. No, eiköhän tuo tuolta tule, tuumattiin ja valittiin pöytäryhmä odotteluun.

Kello siinä juoksi, ja pikkuhiljaa alkoi tuntua siltä, että alkaa tulla kiire syödä. Vaimo kävi kysäisemässä tilauksen perään, joka olikin jäänyt Foodora-tulvan alle. Sattui vuoropäällikkö palvelemaan häntä ja sen kummemmin kyselemättä lupasi ohittaa jonon välittömästi ja palauttaa rahat. No, meille olisi riittänyt ruoat mukaan ja hytissä syöminen, mutta ihan pelisilmää hän osoitti ratkaisullaan, pahoittelujen kera tietenkin.

Vaan eipä siinä, ehdittiin latailla autoakin vähän pidempään ja saatiin ilmaiset ateriat. Lopulta hyttiinkin ehdittiin hyvissä ajoin ja kiva yllätys oli, kun pussin pohjalla oli vielä pieni lahjakortti juniorille kesää varten.

Mutta kokonaisuudessaan hyvä osoitus siitä, miten asiakas kannattaa voidella noissa tilanteissa. Kirjoittaisin varmasti hiukan erisävyistä tekstiä nyt, jos tiskillä olisi alettu selitellä jotain tuubaa ja oltaisiin pahimmillaan lähdetty sieltä maksaneena ilman safkoja kiireellä satamaan.

Elikkäs hyvä, sinä Koulukadun ABC:n Hesen nuori miespuolinen vuoropäällikkö tiistaina 2.1. joskus kasin aikoihin!
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Kokeilin ekaa kertaa ulkomaista paketinvälityspalvelua, eli saksalaista mailboxde.comia, kun tilasin vähän Saksan Decathlonista tavarrraa ja he eivät toimita Suomeen. Tuli pieni mutka matkaan, kun Decathlon oli pakannut tuotteet niin hövelisti, että paketin ulkomitat ylitti sallitun enkä ollut osannut sitä ennakoida.
Todella mutkattomasti mailboxde.comin aspan kassa sai sovittua että pakkaavat uudestaan niin että mahtuu DHL:n rajoihin, ja ottivat tästä minusta aika maltillisen 10€ korvauksen.
Ei ole paketti vielä käsissä, mutta alustavasti uskallan jo suositella.

Erikoinen Saksankolkka tuo Zittau, josta firma operoi. Ihan Tsekin ja Puolan rajalla, ja Puola tarkoittaa tässä tapauksessa valtavaa kivihiilikaivosta, jonka takia raja tekee aikamoisen koukun.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Mustekasetin asiakaspalvelun laatu ja varsinkin sen nopeus jaksavat edelleen hämmästyttää ja nimenomaan huonolla tavalla. Laitoin heille tiedustelun toissa sunnuntaina parin vuoden ikäisestä Xeroxin lasertulostimen värikasetista eikä vastausta ole kuulunut vieläkään. Lisäksi paikan päällä käydessäni tunnelma on kauniisti sanottuna välinpitämätön ja jopa italialaista lakkoa muistuttava eli kaikki tehdään mahdollisimman hitaasti.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Toisinaan vanhempien luona käydessäni olen hyödyntänyt Hämeenlinnan ja Lahden välillä kulkevia paikallisbusseja. Koska olen "turisti", olen joitain kertoja joutunut kysymään kuljettajalta, että millä vyöhykkeellä tuolla keskellä reittiä sijaitseva kohdepysäkkini on. Ilmeisesti yksi kuljettaja on pistänyt naamani mieleen, koska tänään talviloman kunniaksi tuli häneltä sen verran loistavaa asiakaspalvelua, kun erehdyin kysymään vyöhykkeistä.

Lähdin nimittäin viettämään talvipäivää Lahteen, jonne en ole aiemmin tuolla mennyt. Menomatkalla sain vaivoin tietää Lahden vyöhykkeen. Paluumatkalla yritin sitten katsoa Lahden reittioppaasta vyöhykkeitä, mutta tuo ei tälle kyseiselle reitille niitä näyttänyt. Kuitenkin kartassa Lahti oli merkitty A:ksi, vaikka toiseen suuntaan mentäessä se on G. Olin siis epätietoinen, että miten tuo kohdepysäkkini tunniste muuttuu tuohon suuntaan mentäessä, vai muuttuuko mitenkään.

Yritinpä kysyä tuota kuljettajalta, mutta vastaus oli, että "Sähän sen itse tiedät paremmin". Tuohon vastasin olevani turisti, ja kerroin, ettei reittiopaskaan niitä kertonut. Vastaus oli, että "Sun täytyy sitten pistää niille palautetta", mutta oikeaa vyöhykettä ei edelleenkään kerrottu. No, huomasin lukijassa lukevan G-vyöhykkeen, mistä sitten päättelin tällä linjalla olevan tuon saman merkintätavan käytössä kuin toiseen suuntaan tultaessa, ja Lahden reittioppaan näyttävän karttakuvassaan Lahden omien vyöhykkeiden tunnisteita.

Silti outoa käytöstä asiakaspalvelijalta. Tätä väliä kulkee paljon senioreita mm. sairaalakäynneille, ja tuskin nämä asiat ovat heillekään selviä.

Mutta niin kuin Studio Julmahuvin bussinkuljettaja sanoi: "Tyypillisin häirikkö linja-autossa on tuollainen matkalipun hinnan kyseljä".
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Yritinpä kysyä tuota kuljettajalta, mutta vastaus oli, että "Sähän sen itse tiedät paremmin". Tuohon vastasin olevani turisti, ja kerroin, ettei reittiopaskaan niitä kertonut. Vastaus oli, että "Sun täytyy sitten pistää niille palautetta", mutta oikeaa vyöhykettä ei edelleenkään kerrottu.
Palautteen antaminen tuosta kokemuksesta on oikeastaan aika hyvä idea.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Palautteen antaminen tuosta kokemuksesta on oikeastaan aika hyvä idea.

Jep. Laitan ensi viikolla. Pitäisi kulkea tuolla linjalla alkuviikosta pari kertaa, ja en halua ottaa riskiä, että jään tekaistulla syyllä pysäkille.

Meinasin itse asiassa sanoa kuljettajalle, että "Johonkin taidan kyllä laittaa palautetta", mutta pidin mölyt mahassa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös