Laadukasta asiakaspalvelua

  • 1 937 260
  • 6 860

Thombson

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Se riippuu aika paljon yksityisestä, jossain vaiheessa jotkut olivat jopa halvempia, osa hiukan kalliimpia ja jotkut taas paljon. Pikaisella googlauksella esimerkiksi juuri tuo poisto on yksityisellä noin 80€ ylöspäin (toki joku toimistomaksu saattaa päälle tulla).
Kävin yksityisellä poistamassa pari hammasta. 450€ ihanan halpaa.
 

444

Jäsen
Hampaan poisto on aikalailla edullisin toimenpide mitä (myöskin yksityis) hammaslääkärin hinnastosta löytyy eli juurikin samaa luokkaa sen yhden pinnan paikkauksen kanssa. Tietyllä tapaa vaikeusasteen mukaanhan nuo hinnoitellaan. Toki aina poisto ei ole helppo, mutta silloin se myös maksaa enemmän.

Yleensä mitä enemmän ja mitä haastavampaa hammaslääkärin työtä, sitä enemmän tulee hintaeroa yksityinen vs julkinen.
Alkaa mennä hitosti ohi aiheen, mutta kävin nyt katsomassa tuon hinnaston myös kunnalliselta puolelta. Mulla oli kyseessä siis leikkauksellinen hampaan poisto, koska itse hammas oli terve, mutta paikattu yksityisellä niin päin helvettiä, että tuo oli ainoa vaihtoehto. Hinta tuolle 55,60€. Perus paikkaus alkaen 19,20€. Yksityisellä sen 70€ kalliimpi, ja mitä useampi pinta paikattavana (tätä tuskin tietää etukäteen, joten laskuun lisätään myös suppea tarkastus), sitä suuremmaksi ero repeää. Esim. Terveystalon sivuilta hintoja:
- käyntimaksu 29,70€
- tutkimus 61,50€
- röntgen 36,50€
- yhden pinnan paikkaus 88,50€
- puudutus 30,50€

Paikkausoperaatiossa röntgen tuskin on ehdoton, joskin se saatetaan huomaamatta ”myydä” asiakkaalle.

Julkisella:
- vastaanotto 13,30€
- tutkimus 8,50€
- röntgen 8,50€
- yhden pinnan paikkaus 19,20€
- puudutus 8,50€

Koko setti yksityisellä (Terveystalo) 246,70€; julkisella 58,00€. 188,70€ edullisempaa julkisella. Yhden hampaan ja yhden pinnan paikkaus Kela-korvaus huomioituna. Tuolla rahalla ajaa Lohjan ja Tampereen väliä useammankin kerran.
 

Juteeni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avalanche ja Tappara
Koko setti yksityisellä (Terveystalo) 246,70€; julkisella 58,00€. 188,70€ edullisempaa julkisella. Yhden hampaan ja yhden pinnan paikkaus Kela-korvaus huomioituna. Tuolla rahalla ajaa Lohjan ja Tampereen väliä useammankin kerran.

Ja odottelee pari viikkoa kipeän hampaan kanssa sen sijaan, että hoitaisi sen heti alta pois?
 

kyykäärme

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Ja odottelee pari viikkoa kipeän hampaan kanssa sen sijaan, että hoitaisi sen heti alta pois?
Ainakin Vantaalla pääsee saman tien särkypäivystykseen. Soitosta tunti ja olin hammaslääkärissä. Pari viikkoa sitten oli hämmästyksen aihe, kun laittoivat hampaan kerralla kuntoon. Siitä oli paikka irronnut. Aiemmin vastaavissa sai uuden ajan ja laitettiin tilapäinen paikka, mutta nyt oli joku Mehiläisen lääkäri siellä ja hoiti kerrasta kuntoon. Lasku oli muistaakseni jotain neljä kymppiä. 10/10
 

Jeffrey

Jäsen
Ainakin Vantaalla pääsee saman tien särkypäivystykseen. Soitosta tunti ja olin hammaslääkärissä. Pari viikkoa sitten oli hämmästyksen aihe, kun laittoivat hampaan kerralla kuntoon. Siitä oli paikka irronnut. Aiemmin vastaavissa sai uuden ajan ja laitettiin tilapäinen paikka, mutta nyt oli joku Mehiläisen lääkäri siellä ja hoiti kerrasta kuntoon. Lasku oli muistaakseni jotain neljä kymppiä. 10/10

Aika paljon noissa lääkäreissä tuntuu olevan eroa. Itse poistin aikanaan haljenutta hammasta. Ensimmäinen lääkäri ähelsi ja sähelsi tuon kanssa toista tuntia. Porasi, sahasi ja ruiskutti eikä hammas lähtenyt mihinkään. Minun jälkeen olleiden ajat peruttiin ja lopulta lääkäri nosti valkoisen lipun ylös ja totesi, että kirurgi on täällä perjantaisin, varataanko häneltä aika?

Kirurgille sitte päädyin ja hän zoomaili hammasta muutamasta kulmasta. Kysyi haluaisinko puudutuksen, mutta totesi samalla että tuo lähtee ihan hyvin ja mukavampi mennä lounaalle kun ei ole suu puutunut. Nappasi tuon hampaan yhdellä nykäisyllä ja totesi sen jälkeen, että meille oli tunnin vuoro varattu ja aikaa nyt käytetty alle 10 min - otetaanko noi viisaudenhampaat nyt samalla niin ei tartte erikseen tulla. Otahan toki, sanoin ja hän taas kysyi haluaisinko puudutuksen - totesi samalla että mukavampihan se on lounaskahvit juoda jos ei valu suupielestä rinnuksille. Zoomasi taas muutamasta kulmasta, pihdeillä kiinni ja nykäisi yhdellä nykäisyllä per hammas ilman puudutuksia.

Lopulta kolme hammasta poistettiin ilman puudutuksia, kivuttomasti ja siten että oma luottamus tuohon ammattikuntaan palasi sen aikaisemman verilöylyn jälkeen. Samalla jotenkin hämmentää miten suuria eroja ammattikunnassa on, vaikka tottakai ihmiset ovat eri hyviä eri asioissa.
 

kyykäärme

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Aika paljon noissa lääkäreissä tuntuu olevan eroa. Itse poistin aikanaan haljenutta hammasta. Ensimmäinen lääkäri ähelsi ja sähelsi tuon kanssa toista tuntia. Porasi, sahasi ja ruiskutti eikä hammas lähtenyt mihinkään. Minun jälkeen olleiden ajat peruttiin ja lopulta lääkäri nosti valkoisen lipun ylös ja totesi, että kirurgi on täällä perjantaisin, varataanko häneltä aika?

Kirurgille sitte päädyin ja hän zoomaili hammasta muutamasta kulmasta. Kysyi haluaisinko puudutuksen, mutta totesi samalla että tuo lähtee ihan hyvin ja mukavampi mennä lounaalle kun ei ole suu puutunut. Nappasi tuon hampaan yhdellä nykäisyllä ja totesi sen jälkeen, että meille oli tunnin vuoro varattu ja aikaa nyt käytetty alle 10 min - otetaanko noi viisaudenhampaat nyt samalla niin ei tartte erikseen tulla. Otahan toki, sanoin ja hän taas kysyi haluaisinko puudutuksen - totesi samalla että mukavampihan se on lounaskahvit juoda jos ei valu suupielestä rinnuksille. Zoomasi taas muutamasta kulmasta, pihdeillä kiinni ja nykäisi yhdellä nykäisyllä per hammas ilman puudutuksia.

Lopulta kolme hammasta poistettiin ilman puudutuksia, kivuttomasti ja siten että oma luottamus tuohon ammattikuntaan palasi sen aikaisemman verilöylyn jälkeen. Samalla jotenkin hämmentää miten suuria eroja ammattikunnassa on, vaikka tottakai ihmiset ovat eri hyviä eri asioissa.
Vantaalla kunnallisessa kaikki hammaslääkärit eivät poista vähääkään hankalampia viisaudenhampaita, vaan annetaan ajat joillekin osaavimmille. Minulta yhden nyppäsi luottamusta herättävän kokoinen karpaasi jonkin alakoulun hammashoitolassa. Meni tosi hyvin. Oikeastaan Vantaalla on aina mennyt hammashoitoasiat hienosti, vaikka täällä kaupungissa moni muu asia on aivan persiistä.
 

Torsti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Xplora. Miten ihmeessä voi olla mahdollista, että heidän laskuissaan on yhteystietona postiosoitteen lisäksi sähköpostiosoite, johon lähetettäessä viestiä tulee paluupostissa, että "tämä sähköposti ei ole aktiivisessa käytössä"?

Lisäksi KKV:n mukaan toistaiseksi voimassaolevan liittymäsopimuksen pisin mahdollinen irtisanomisaika on 2 viikkoa. Xploralla irtisanomisaika on kuukausi, joka alkaa irtisanomispäivää seuraavan kuukauden alusta.

Että mitäköhän vittua nyt taas ja olikohan tämäkään hyvä ketju tälle vuodatukselle?

E. Jatketaan vielä sen verran, että koitin kirjautua xploran omille sivuille, niin ullatuus: "Virhe tapahtui tekstiviestikoodia lähetettäessä. Yritä uudelleen". Ja minä poika yritin kerran jos useamman. Loistopalvelu. Todennäköisesti heillä on asiakaspalvelunumerossaan robottilooppi, joka noin kymmenennen valinnan jälkeen palauttaa sinut ensimmäiseen kysymykseen.
 
Viimeksi muokattu:

peruspata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Pesäkarhut, UP-V, FT Ulvila, Karhut
Gigantti joutui aika nöyrästi pyytämään anteeksi. Veikeän tilanteesta tekee se, että käytännössä pahoittelivat omaa liikeideaansa. Silti on sanottava, että kun todennäköisesti nyt härskein tai jopa monikossa härskeimmät saavat kengää, en osaa surra ja pahoitella.

Juu, idean isillä palkanmaksu jatkuu, mutta voi myyjäkin valita, huijaako vai ei. Elämme eettisiä aikoja, ystävä hyvä, sanoisi Aku Ankka.
 

Backis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Carolina Hurricanes
Gigantti joutui aika nöyrästi pyytämään anteeksi. Veikeän tilanteesta tekee se, että käytännössä pahoittelivat omaa liikeideaansa. Silti on sanottava, että kun todennäköisesti nyt härskein tai jopa monikossa härskeimmät saavat kengää, en osaa surra ja pahoitella.

Juu, idean isillä palkanmaksu jatkuu, mutta voi myyjäkin valita, huijaako vai ei. Elämme eettisiä aikoja, ystävä hyvä, sanoisi Aku Ankka.
Ei se oma fiilis kyseisestä firmasta sitten täysin tuulesta temmattu ole. Olen asioinut viime vuosina aina verkkokauppa.comissa Gigantin sijaan vaikka sijaitseekin kauempana omasta kodista. Suomalaiseen tyyliin kun tykkään ostaa itse rauhassa katsellen ja tarvittaessa myyjän apua pyytäen. Ja verkkokauppa.comissa ei ole kyllä tullut ikinä sellaista fiilistä että minulle oltaisi väkisin myymässä toisin kun Gigantissa. Palkkausmallit lienevät erilaiset, mikä johtaa tuohon.
 

ipaz

Jäsen
Gigantti joutui aika nöyrästi pyytämään anteeksi. Veikeän tilanteesta tekee se, että käytännössä pahoittelivat omaa liikeideaansa. Silti on sanottava, että kun todennäköisesti nyt härskein tai jopa monikossa härskeimmät saavat kengää, en osaa surra ja pahoitella.

Juu, idean isillä palkanmaksu jatkuu, mutta voi myyjäkin valita, huijaako vai ei. Elämme eettisiä aikoja, ystävä hyvä, sanoisi Aku Ankka.
Kodinelektroniikkakaupassa on eurot tiukassa. Globaali nettikauppa ja yritysten välinen tiukka kilpailu on romahduttanut ns. rautakatteen. Muistelen että jossain vaiheessa ennen koronaa oli uutinen joko Gigantin tai Powerin edustajan suulla, että pelkkien fyysisten tuotteiden kate on keskimäärin jotain 5% luokkaa.
Siksi näiden on keksittävä muita tapoja hankkia rahaa, joilla maksaa työntekijöiden palkat ja omistajien osingot. Palveluiden tarjonta on lisääntynyt hurjasti 2010-luvulta lähtien.

Verkkokauppa.comilla on vain neljä myymälää, kun Gigantilla ja Powerilla molemmilla yli 40. Lisäksi kaksi jälkimmäistä ovat keskittyneet kodinelektroniikkaan, kun taas verkkis myy paljon muutakin kuten leluja, lastentarvikkeita, huonekaluja ym. ym. Yritysten katetuoton rakenteet ovat varmasti hyvinkin erilaiset.

Kärjistetysti voisi sanoa että verkkiksen netistä saat paljon enemmän ja hyvään hintaan, mutta Gigantista ja Powerista henk.koht. asiakaspalvelun lähes koko Suomessa. Suomen kolmanneksi suurin kodinelektroniikkamyyjä taitaa olla muuten Prisma.
 
Viimeksi muokattu:

Veijari

Jäsen
Verkkokauppa.comilla on vain neljä myymälää, kun Gigantilla ja Powerilla molemmilla yli 40. Lisäksi kaksi jälkimmäistä ovat keskittyneet kodinelektroniikkaan, kun taas verkkis myy paljon muutakin kuten leluja, lastentarvikkeita, huonekaluja ym. ym. Yritysten katetuoton rakenteet ovat varmasti hyvinkin erilaiset.
Tämä on tullut todettua itsekin ihan käytännössä. Verkkokaupassa on huomattavasti suppeampi valikoima kodinkoneita kuin edellä mainituilla. Valitettavasti.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Kodinelektroniikkakaupassa on eurot tiukassa. Globaali nettikauppa ja yritysten välinen tiukka kilpailu on romahduttanut ns. rautakatteen. Muistelen että jossain vaiheessa ennen koronaa oli uutinen joko Gigantin tai Powerin edustajan suulla, että pelkkien fyysisten tuotteiden kate on keskimäärin jotain 5% luokkaa.
Ja tavara myös vanhenee nopeasti. Verrattuna vaikka johonkin parempikatteiseen kaupan alaan, esim Puuiloon.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Gigantista kun tuli puhe, niin kävin äitini kanssa ostamassa hänelle sieltä uuden puhelimen. Tämä meni hyvin, ja myyjä uskoi heti kun sanoin, ettei mikään lisäpalvelu tai -tuote ole nyt agendalla, vaan pelkästään puhelin.

Puhelin ei kuitenkaan toiminut kunnolla. Äitini kävi yksinään kahdesti selvittämässä asiaa, täysin tuloksetta. Sitten kävin minä kahdesti hänen kanssaan, ja asenne alkoi hiljalleen muuttua "sun tarttee hoitaa se ite" -> "no kai me sitten jotain tehdään". Vaan kun edes ne vastahakoisesti tehdyt korjaustoimenpiteet auttaneet, niin kolmannella kerralla ollessani mukana suostuivat ottamaan viallisen laitteen takaisin ja korvaamaan sen uudella. Tässäkin piti melko tiukasti todeta, että mikäli heillä ei ole tietoa, kenellä viallisen tuotteen virhevastuu on, niin voin sen heille selostaa ja tarvittaessa etsiä heille aihetta koskevan opintoaineiston netistä.

Tampereen Kalevan Gigantti on nykyään hyvin helppo sivuuttaa.
 
Olin mieltänyt, että Gigantti ja Power ovat saman omistajan ketjuja ja siten aina jaksanut ihmetellä moista. Vaan eivätpä ne olekaan. Powerin takana on taho, joka aikanaan toi Gigantin Suomeen. Sittemmin Gigantti on myyty toiselle omistajataholle. Nämä ovat siten suoria kilpailijoita. Tuotevalikoima on monessa kategoriassa jopa identtinen ja hinnat niin ikään.

Oman kokemuksen mukaan molemmista saa ihan kelpo palvelua, mutta palvelun taso vaihtelee siitä asiansa osaavasta ”vanhan liiton” myyjästä spermatukkaan, joka lukee tuotetiedot laatikon kyljestä tai koneelta asiakkaan niistä kysyessä. Kunhan Gigantissa muistaa heti alkuun tehdä selväksi, ettei aio ostaa heidän kallista kolmen vuoden laitetakuuta tai Powerin telkkariostoksilla ettei aio maksaa heidän kalibroinnistaan mitään, niin kaupanteko sujuu kyllä hyvin.

Parhaimmillaan molemmat ko. lafkat toimii minusta silloin kun tiedät mitä etsit, käyt nettisivuilta hakemassa ja maksamassa haluamasi tuotteen, ja käyt noutamassa samantien myymälästä. Helppoa ja kivaa.
 

Kuuukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Parhaimmillaan molemmat ko. lafkat toimii minusta silloin kun tiedät mitä etsit, käyt nettisivuilta hakemassa ja maksamassa haluamasi tuotteen, ja käyt noutamassa samantien myymälästä. Helppoa ja kivaa.
Tässä se oleellisin tiivistettynä, jos vaan vähänkin tietää jotain siitä mitä on hankkimassa. Netistä vertailemalla löytää pitkälti kaiken tarpeellisen, sen jälkeen vain katsoo mistä saa halvemmalla. Maksu netistä ja nouto kun luuriin kolahtaa viesti.

Ei tarvitse kiertää isoa tavarataloa etsien sitä yhtä tuotetta ja kuunnella turhia kysymyksiä myyjiltä.
 

ipaz

Jäsen
Parhaimmillaan molemmat ko. lafkat toimii minusta silloin kun tiedät mitä etsit, käyt nettisivuilta hakemassa ja maksamassa haluamasi tuotteen, ja käyt noutamassa samantien myymälästä. Helppoa ja kivaa.
Asiakkaalle joka tietää mitä haluaa tämä on varmasti paras tapa toimia. Mutta asiakkaalle joka on kuutamolla nykytekniikan suhteen, on paras kuitenkin mennä keskustelemaan sen myyjän kanssa. Jos kaikki tilaisivat pelkästään netistä, niin ei noita myymälöitä edes tarvittaisi, vaan voisivat keskittyä pelkkään verkkokauppaan.

Luulen kuitenkin että vieläkin hyvin suuri osa ihmisistä uutta tietokonetta, älypuhelinta tai vaikka tiskikonetta ostaessa haluaa jutella sen myyjän kanssa että hankittava tuote on itselleen sopiva.
 

Jeffrey

Jäsen
Ihmiseltä ihmiselle myyntityö on, ja siihen vaikuttaa aika moni asia asiakkaasta itsestään alkaen. Olen itse huomannut, että esimerkiksi netissä tuotevertailun tekemiseen oleva mielenkiinto vähenee vuosi vuodelta, ja samaan aikaan siihen käytettävä vapaa-aika vähenee niin ikään. Tämä tarkoittaa sitä, että sen hyvän "oman" myyjän löytyminen tulee kokoajan arvokkaammaksi, oli kyseessä sitten vaikkapa vaate-, juusto- tai elektroniikkaostos.

Itse olen löytänyt kiitettävän laadukasta asiakaspalvelua Helsingin keskustan Powerin nuorehkolta miesmyyjältä. Kun edellisen kerran olin laajemmin elektroniikka hankinnoilla sain samasta paikasta eri myyjältä vastaavasti äärimmäisen huonoa asiakaspalvelua ja olen tuota paikkaa välttänyt kuin ruttoa monet vuodet. Nyt tilanne on jossain määrin muuttunut ja tämän nuorehkon miesmyyjän haen käsiini mikäli tarvitsen apua elektroniikka hankinnoissa. Teen illat mieluummin jotain muuta kuin vertailen joidenkin tv-paneelien värikirkkauksia tai käytän aikaani loppuun asti viritettyyn hintaoptimointiin.
 
Asiakkaalle joka tietää mitä haluaa tämä on varmasti paras tapa toimia. Mutta asiakkaalle joka on kuutamolla nykytekniikan suhteen, on paras kuitenkin mennä keskustelemaan sen myyjän kanssa. Jos kaikki tilaisivat pelkästään netistä, niin ei noita myymälöitä edes tarvittaisi, vaan voisivat keskittyä pelkkään verkkokauppaan.

Luulen kuitenkin että vieläkin hyvin suuri osa ihmisistä uutta tietokonetta, älypuhelinta tai vaikka tiskikonetta ostaessa haluaa jutella sen myyjän kanssa että hankittava tuote on itselleen sopiva.

Juu enkä tätä missään nimessä kiistäkään. Itsekin saatan poiketa kivijalkaliikkeessä jo ihan siksi, että näen omin silmin sen oikean fyysisen tuotteen, jota mahdollisesti olen ostamassa. Tätä ei netissä ole mahdollista tehdä. Mutta aika harvoin se keskustelu liikkeen myyjän kanssa antaa itselle kuitenkaan ostopäätökseen vaikuttavaa lisäarvoa, vaikka en todellakaan mikään tekniikan ihmelapsi ole.

Mutta joo, kyllä noille kivijalkamyymälöille on paikkansa ja ovathan Gigantit & Powerit suorastaan vakiintunut osa tämän maan ketjuja. Harmi pienille ja sympaattisille ”Reiskan TV ja radio” -tyyppisille liikkeille, mutta aika ja ostokäyttäytyminen muuttuvat.
 

ipaz

Jäsen
Mutta joo, kyllä noille kivijalkamyymälöille on paikkansa ja ovathan Gigantit & Powerit suorastaan vakiintunut osa tämän maan ketjuja. Harmi pienille ja sympaattisille ”Reiskan TV ja radio” -tyyppisille liikkeille, mutta aika ja ostokäyttäytyminen muuttuvat.
Ja ihan sama tilanne sen ”Maijan Maitokaupan” kanssa. 80% suomalaisista käy S- tai K-ryhmän kaupoissa ruokaostoksilla. Isot jyrää pienet.
 

Ruutuässä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Gigantti joutui aika nöyrästi pyytämään anteeksi. Veikeän tilanteesta tekee se, että käytännössä pahoittelivat omaa liikeideaansa. Silti on sanottava, että kun todennäköisesti nyt härskein tai jopa monikossa härskeimmät saavat kengää, en osaa surra ja pahoitella.

Juu, idean isillä palkanmaksu jatkuu, mutta voi myyjäkin valita, huijaako vai ei. Elämme eettisiä aikoja, ystävä hyvä, sanoisi Aku Ankka.
Tuskin tässä kukaan kenkää saa vaan asiaa selvitetään sisäisesti ja ohjeistetaan niin, ettei myydä ihan niin väkisin vanhuksille tuotteita, mistä eivät mitään ymmärrä. Toki edelleen jatketaan lisämyynnin tekemistä niin paljon kuin se on korrektisti mahdollista. Kriisiviestinnällisesti yhtiö reagoi kuitenkin hyvin. Ongelma myönnettiin avoimesti ja siihen halutaan puuttua. Yritysten on kuitenkin ajateltava jatkuvasti omaa mainettaan, jotta asiakas palaa kauppaan yhä uudelleen ja uudelleen. Pelkkä halpa hinta ei riitä, kun saman hinnan löytää usein muualtakin.
 

Kiekoton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Україна
Juu enkä tätä missään nimessä kiistäkään. Itsekin saatan poiketa kivijalkaliikkeessä jo ihan siksi, että näen omin silmin sen oikean fyysisen tuotteen, jota mahdollisesti olen ostamassa. Tätä ei netissä ole mahdollista tehdä. Mutta aika harvoin se keskustelu liikkeen myyjän kanssa antaa itselle kuitenkaan ostopäätökseen vaikuttavaa lisäarvoa, vaikka en todellakaan mikään tekniikan ihmelapsi ole.
Hieman ärsyttää noissakin liikkeissä, että juuri se tuote joka kiinnostaa ei olekaan sitten siellä lähimmässä liikkessä edes nähtävillä. Tämä korostuu ehkä vielä enemmän huonekaluliikkeiden osalta.
Toinen ärsyttävä seikka varsinkin Gigantissa ovat omat "erikoisversiot" elektroniikasta. Kun alkaa ominaisuuksia tonkia jonkin mallinumeron takaa, niin sieltä paljastuukin "litet sämre", joka selittää alemman hinnan.
 

HokiJone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Luleå HF
Verkkokauppa.comilla on vain neljä myymälää, kun Gigantilla ja Powerilla molemmilla yli 40. Lisäksi kaksi jälkimmäistä ovat keskittyneet kodinelektroniikkaan, kun taas verkkis myy paljon muutakin kuten leluja, lastentarvikkeita, huonekaluja ym. ym. Yritysten katetuoton rakenteet ovat varmasti hyvinkin erilaiset.
Verkkokaupassa tosin paljon parempi tarjonta sitten itse IT-laitteiston osalta. Gigantti ja Power ihan "pölynimurikauppoja" verrattuna Verkkokaupan tarjontaan. Harmi, että mitään oikeaa kilpailijaa ei edes periaattessa ole Verkkokaupalle kivijalkaliikkeissä. Harmi myös, että esim Jimm's ei perusta lisää liikkeitä.

Nämä on näitä pienen maan kirouksia, kun kunnon kilpailu puuttuu monellakin alalla.
 
Viimeksi muokattu:

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Verkkokaupassa tosin paljon parempi tarjonta sitten itse IT-laitteiston osalta. Gigantti ja Power ihan "pölynimurikauppoja" verrattuna Verkkokaupan tarjontaan. Harmi, että mitään oikeaa kilpailijaa ei edes periaattessa ole Verkkokaupalle kivijalkaliikkeissä. Harmi myös, että esim Jimm's ei perusta lisää liikkeitä.

Nämä on näitä pienen maan kirouksia, kun kunnon kilpailu puuttuu monellakin alalla.
Toisaalta ne IT-laitteet on käytännössä pelkkää speksiä, ei asiakkaat kaivanne kivijalkaa näihin. Ja asiakaskunta toki paljon valveutuneempaakin kuin kodinkoneiden ostajat. Aika vaatimaton se on Jimm'sin Turun "myymäläkin" tai siis se käytännössä näkyy tässä kuvassa.
 

HokiJone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Luleå HF
Toisaalta ne IT-laitteet on käytännössä pelkkää speksiä, ei asiakkaat kaivanne kivijalkaa näihin.
Itsellä ainakin tapana hakea kivijalasta tarvitsemani elektroniikka. Monesti tarve voi olla kriittinenkin eikä siihen mitään Postin vitkutteluja halua väliin.
Turun "myymäläkin" tai siis se käytännössä näkyy tässä kuvassa.
Mutta ilmeisesti varasto on samassa rakennuksessa, eli voit ostaa kaiken paikanpäältä mitä netistäkin?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös