Gigantista kun tuli puhe, niin kävin äitini kanssa ostamassa hänelle sieltä uuden puhelimen. Tämä meni hyvin, ja myyjä uskoi heti kun sanoin, ettei mikään lisäpalvelu tai -tuote ole nyt agendalla, vaan pelkästään puhelin.
Puhelin ei kuitenkaan toiminut kunnolla. Äitini kävi yksinään kahdesti selvittämässä asiaa, täysin tuloksetta. Sitten kävin minä kahdesti hänen kanssaan, ja asenne alkoi hiljalleen muuttua "sun tarttee hoitaa se ite" -> "no kai me sitten jotain tehdään". Vaan kun edes ne vastahakoisesti tehdyt korjaustoimenpiteet auttaneet, niin kolmannella kerralla ollessani mukana suostuivat ottamaan viallisen laitteen takaisin ja korvaamaan sen uudella. Tässäkin piti melko tiukasti todeta, että mikäli heillä ei ole tietoa, kenellä viallisen tuotteen virhevastuu on, niin voin sen heille selostaa ja tarvittaessa etsiä heille aihetta koskevan opintoaineiston netistä.
Tampereen Kalevan Gigantti on nykyään hyvin helppo sivuuttaa.