Laadukasta asiakaspalvelua

  • 1 994 901
  • 7 119

Veijari

Jäsen
Tosiaan, riippuu vakuutusyhtiöstä ja vakuutuksen tasosta. Meillä on kotivakuutukset Pohjolassa.

Viisi vuotta vanha astianpesukone lopetti äskettäin toimimasta. Boschin takuu ei tietenkään ollut enää voimassa mutta kotivakuutuksesta sain ~270 € korvauksena vanhasta koneesta.

Laskukaava oli jotenkin näin; uushankintahinta (700 €) -10 %/vuosi, (hankintavuosi ja kuluvaa vuotta ei oteta huomioon) = -40 %, -150 € omavastuu.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Sain tänään Gigantista hyvää asiakaspalvelua. Kyllä, luit oikein. Tarvitsin uuden antennijohdon, jonka pituus olisi vähintään kymmenen metriä. Biltemassa olivat loppu, mutta Gigantin nettisivulta löytyi hintaan 9,90 e. Kauppaan päästyäni ei sieltä tietenkään niitä johtoja löytynyt, tuplasti kalliimpia kyllä oli vaikka millä mitalla. Kysyin myyjättäreltä, että löytyykö noita netissä mainostettuja täältä liikkeestä. Mimmi tarkisti tilanteen, totesi ettei löydy ja että antamillani spekseillä ainoa vaihtoehto heidän kaupassaan oli tuo tuplasti kalliimpi (no vissiin laadukkaampikin) johto. En ehtinyt kommentoimaan mitään, kun myyjätär lisäsi, että tottahan hän myy sen kalliimman johdon tuolla halvemman johdon nettihinnalla, mikäli vaan kelpaa ja kelpasihan se. Pisteet Gigantille varmaan ensimmäistä kertaa ikinä. Yleensä sieltä ei ole toivoakaan saada senttiäkään rabattia, mutta nyt en ehtinyt edes yrittämään tinkaamista, kun myyjä jo lupasi ottaa hinnasta puolet pois.

Sanotaan nyt vielä, että ymmärrän Gigantin valikoiman vaihtelevan liikkeiden ja varsinkin liikkeiden ja nettikaupan valikoimia vertaillessa ja olisin luultavasti sen parikymppiä tosta johdosta kiltisti maksanut. Nyt ei kuitenkaan tarvinnut.
 

Eikka86

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Tampereen Puhelin on meilläkin uusi palveluntarjoaja. Kyllähän nuo muut operaattorit pystyisivät mielestäni joka tapauksessa toimittamaan dataa samalla tapaa kuin tähänkin asti, mutta silloin tuota Tampereen Puhelimen vetämää valokuitua ei vain kytkettäisi kyseessä olevan asunnon pistokkeeseen. Meille tästä tuli juuri Tampereen Puhelimen tiedote, jossa pyysivät ilmoittamaan, mikäli omaa asuntoa ei haluta kytkeä tähän verkkoon esim. työnantajan toimittaman nettiyhteyden takia.

Pahoittelut pitkästä vastausajasta.

Taisi muuten olla jostain tämmöisestä puhetta meilläkin mutta hivenen hatarat on muistikuvat. Ostovaiheessa otettiin muistaakseni isompi 40/20 paketti nimenomaan näitä firmaliittymiä ajatellen.

Meille tulee myös saman firman toimittamana näköradioon kuva ja ainakaan tähän ei saa muuta pakettia kuin Lumotv:n aneemisia paketteja. Ei tarvitse miettiä katsooko liigan pelejä televisiosta vai netistä.

Meillä on ollut tämän television kuvanlaadun kanssa melkoista taistelua mutta Tampereen Puhelin on vaihtanut jotain toimittajayhteistyökumppania (tai jotain) niin on alkanut näkymään kuulemma ihan kohtuullisesti. Jostain syystä meillä on toiminut kokoajan kohtuullisen hyvin netti ja televisio yhteydet.
*kop kop *

Hinnaltaan on ihan ok, netti ja kaapelitelevisio 15,00 kk / talous ja netin langattoman sisäverkon nopeudet on pyörinyt siinä 30mbs nurkilla.
 

J.Petke

Jäsen
Pistin Saunalahden asiakaspalveluun viestiä, koska halusin maksaa luurini loppulaskun kerralla enkä odotella enää 4kk sen päättymistä. Loppulasku on tietenkin mahdollista saada mutta tästä hyvästä Saunalahti haluaa veloittaa minulta 10€ laskutustavan muutoksesta. Eli jos haluan maksaa Saunalahdelle isomman summan kerralla minulta veloitetaan enemmän.. Joku tässä nyt hieman ihmetyttää. Toki Saunalahden asiakaspalvelulla meni tuohon viestiin vastaamiseen aikaa n. viikko.

Täytyy käydä paikan päällä neuvottelemassa uudesta luurista ja ehkä tällä kaverilla on sen verran pelisilmää, että ei veloita tuota 10€ maksua.
 

Beagle Boy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Luomuteurastajat (RIP)
Pistin Saunalahden asiakaspalveluun viestiä, koska halusin maksaa luurini loppulaskun kerralla enkä odotella enää 4kk sen päättymistä. Loppulasku on tietenkin mahdollista saada mutta tästä hyvästä Saunalahti haluaa veloittaa minulta 10€ laskutustavan muutoksesta. Eli jos haluan maksaa Saunalahdelle isomman summan kerralla minulta veloitetaan enemmän.. Joku tässä nyt hieman ihmetyttää. Toki Saunalahden asiakaspalvelulla meni tuohon viestiin vastaamiseen aikaa n. viikko.

Kumma juttu.

Itse maksoin oman puhelimeni lopun pois keväällä Saunalahdelle ja onnistui ilman mitään lisäkustannuksia liittyen laskutustavan muutokseen.

Aspa väitti, että loppulaskun maksaminen onnistuu vain ja ainoastaan paperilaskulla ja sitä ei ole mahdollista saada sähköisenä. Loppulasku saapui sitten aikanaan ja yrittivät paskiaiset veloittaa minulta vielä maksua paperilaskusta.

Soitin sitten laskutuksen esimiehille haista vittu-puhelun asiasta ja kävi ilmi, että mitään estettä loppulaskun toimittamiselle verkkopankkiin ei ole, eli aspa ei tiennyt mitä neuvoo. Hyvittivät sitten vaimon puhelinlaskulle 20 euroa tästä urpoilustaan ja en maksanut myöskään paperilaskusta mitään.

Kiveksissäni on muutenkin sellainen tunne, että loppulaskun maksamisesta veloitettava 10 euron maksu laskutustavan muutoksesta ei ole kuluttajansuojalain mukainen. Varmaksi en kuitenkaan tältä istumalta uskalla sanoa.
 

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Ensin moitteita Turun kaupungille huonosta katujen kunnossapidosta. Oltiin eilen kaverin kanssa fillarilenkillä Nummenpakan hoodeilla ja yhtäkkiä keskellä tietä ämpärinkokoinen monttu, johon Reverent tietenkin kohtalaisella vauhdilla osui. Siitä sitten aikamoiset nupit, onneks selvisin kohtuullisen pienin vaurioin itse (nyt aamulla paikat ovat toki hieman kipeät), mutta Nakamuran etuvanne kärsi huomattavasti enemmän mennen tuhannen solmuun.

Sitten niihin kiitoksiin. Irrotin päreiksi menneen etupyörän ja poljin kaverin pyörällä n. parin kilsan päässä sijaitsevaan Nummen Pyörään. Hyväksi onneksi törmäsin siellä vanhaan puolituttuun, joka nappasi hyllystä uuden vanteen kumeineen kaikkineen ja lähti vielä omalla autollaan laittamaan renkaan paikoilleen. Tämä kaikki maksoi 45€ ja aikaa kului kolaroinnista matkan jatkumiseen n. 40 minuuttia. Todella loistavaa asiakaspalvelua ja ajattelinkin viedä herralle viinipullon kiitokseksi erinomaisesta toiminnasta.

Kiitokset vielä sille nuorelle mamulle, joka pysähtyi heti kohdalle, kun myöhemmin illalla otin uudet, huomattavasti pienemmät nupit. Tää oli täysin oma moka ja promillejakin siinä vaiheessa oli kevyesti yli törkeän ratin. Kaaduin siis käytännössä paikaltani enkä loukannut mitenkään, mutta silti tämä nuori herrasmies pysäytti autonsa ja tuli tarkistamaan tilanteen.
 

Karhunkulta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Skellefteå AIK
Ensin moitteita Turun kaupungille huonosta katujen kunnossapidosta. Oltiin eilen kaverin kanssa fillarilenkillä Nummenpakan hoodeilla ja yhtäkkiä keskellä tietä ämpärinkokoinen monttu, johon Reverent tietenkin kohtalaisella vauhdilla osui. Siitä sitten aikamoiset nupit, onneks selvisin kohtuullisen pienin vaurioin itse (nyt aamulla paikat ovat toki hieman kipeät), mutta Nakamuran etuvanne kärsi huomattavasti enemmän mennen tuhannen solmuun.

Tuo tien kunnossapito on kyllä täällä Porin suunnallakin heikoissa kantimissa. En tiedä onko aiemmin mainittu, mutta näin se täällä toimii:

Mikäli tehdään jotain kunnostustyötä, joka vaatii asvaltin poistamista se poistetaan alkuviikosta. Viikkoon ei tapahdu mitään. Sitten tulee kaverit hoitamaan työt. Taas viikko huilia. Sitten tulee Lemminkäinen heittämään kasan tuoretta mustaa kuoppaan (tasoittamista ei vaadita, eikä suuremmin tehdäkään, jotta saat kokea sen ilon, kun auto pomppii kuin hullu 10km/h vauhdissa / pohja ottaa kiinni mikäli on madalluksia).

Tästä kuluu noin kuukausi ja Lemminkäinen tulee vetämään uudet mustat samaan paikkaa, nyt tasoittaen tien. Tätä sirkusta olen asuinalueellani ja sen läheisyydessä nyt seurannut pari vuotta.

Sama on tosin ihan normaalin pinnoituksen uusimisen kanssa. Ensin revitään auki. Annetaan tuulettua viikko ja sitten tullaan iskemään pinnoite päälle.
 

Kaiuni Alen

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, kaikki menestyksekkäät jalkapallojoukkueet
Ensin moitteita Turun kaupungille huonosta katujen kunnossapidosta. Oltiin eilen kaverin kanssa fillarilenkillä Nummenpakan hoodeilla ja yhtäkkiä keskellä tietä ämpärinkokoinen monttu, johon Reverent tietenkin kohtalaisella vauhdilla osui. Siitä sitten aikamoiset nupit, onneks selvisin kohtuullisen pienin vaurioin itse (nyt aamulla paikat ovat toki hieman kipeät), mutta Nakamuran etuvanne kärsi huomattavasti enemmän mennen tuhannen solmuun.
Tuosta kannattaa tehdä ilmoitus Turun liikenne- tai rakennusvirastoon tms. tien kunnossapidosta ja vaatia korvaukset sattuneista vahingoista. Jos tiellä ei ollut mitään ilmoitusta kuopasta, on kyseessä selkeä virhe.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Tuosta kannattaa tehdä ilmoitus Turun liikenne- tai rakennusvirastoon tms. tien kunnossapidosta ja vaatia korvaukset sattuneista vahingoista. Jos tiellä ei ollut mitään ilmoitusta kuopasta, on kyseessä selkeä virhe.

Ehdottomasti kannattaa vaivautua. Rahat ovat tilillä jo heti ensi viikolla.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Tuosta kannattaa tehdä ilmoitus Turun liikenne- tai rakennusvirastoon tms. tien kunnossapidosta ja vaatia korvaukset sattuneista vahingoista. Jos tiellä ei ollut mitään ilmoitusta kuopasta, on kyseessä selkeä virhe.

Tiedän parinkin eri kaupungin virkaatekevien kanssa tästä jutelleena että ei kannata pidättää hengitystä rahoja odotellessa. Eivät maksa, painostat, eivät maksa, oikeuteen asti pitää vetää ja maksavat vasta sitten jos häviävät (tietysti valituskierron vielä korkeammalle tasolle laskettava mukaan).
Syyksi sanoivat tämän "näitä nyt tulee niin paljon että saisimme olla jatkuvasti makselemassa..."
 

Falling Star

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tässä on kyllä aikamoiset pohjat vedetty, jos siis on totta.

Ravintola Lumi Saariselkä - Reklamaatio sääskestä poronkäristyksessä

Linkki reklamaation ja johdon vastaukseen kyseisessä tapauksessa

Lähtökohtaisesti asiakas valehtelee aina. Nykyään somen myötä yritysten maineiden tahraaminen on käynyt aivan liian helpoksi. Kyseiseen tapahtumaan en ota kantaa, mutta kuluttajan on helppoa uhkailla somella ja pienempi paha yritykselle on usein antaa kuluttajan vaatimia hyvityksiä, kuin saada somelaisten yhteinen viha niskaansa. Väittäisin, että rahvas asettuu useammin kuluttajan puolelle tietämättä asioiden oikeaa kulkua. Erittäin ikävä tapa on somen vuoksi päässyt yleistymään, jossa yrittäjä joutuu puun ja kuoren väliin.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
No, en kyllä ihmettele sitäkään, että toimitusjohtaja ei ole enää viitsinyt vastata millään lailla kyseiselle valittajalle. Toki tarjoilijat olisivat varmasti voineet hoitaa tilanteen niinkin, että asiakas ei olisi pahoittanut mieltään, ja kaikilla olisi ollut kivaa.
 

Myyrä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Spurs

EEspoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko & Leijonat
Tarkoitat varmaan, että asiakkaan puolelta. Aika säälittävää käytöstä ja aika äkkiä tuosta viestittelystä ja blogistelusta pystyy päättelemään, että asialla on ollut jokin pikkusieluinen ammattivalittaja.

Juuri sitä tarkoitin, että ovatkohan asiat menneet juuri niin kuin asiakas antaa ymmärtää. Tosin mielenkiintoisia asiakas/asiakaspalvelija kohtaamisia olen kokenut, joten aina välillä osa tarinoista on kuin onkin totta.
 

Beagle Boy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Luomuteurastajat (RIP)
Itse olen joutunut duunissa käsittelemään jonkin verran asiakaspalautteita ja kyllä siellä on nähty kaiken maailman valittajaa ja valitusta.

Se on ollut silmiinpistävää, että todella monessa reklamaatiossa, jotka minun pöydälleni asti ovat tulleet uhkaillaan suoraan tai epäsuoraan SoMe:lla tai tiedotusvälineillä. Parhaimmassa tapauksessa valitussähköpostit on lähetetty samalla erinäisiin tiedotusvälineisiin yhdessä meidän asiakaspalvelun kanssa.

En tiedä onko se yleinen tendenssi, mutta usein asiakaspalautteet, tai ainakin ne jotka tulevat minun käsittelyyn ovat sellaisia, että ne sisältävät suoranaista vittuilua. Vittuilemalla varmistaa vain sen, että mahdolliset löysät putoavat aivan varmasti pois ja mitään aiheetonta hyvitystä ei tule (mielipaha yms.). Toinen asia minkä olen kuullut yleistyneen on uhkailu. Kuuntelimme kollegan kanssa kuluneella viikolla aspa-puhelun, jossa palveluun tyytymätön asiakas (virhe oma) haistatteli aspalle ja lopuksi uhkasi tappaa tämän ja firmamme toisen työntekijän seuraavan kerran kun tämän näkee. Lopputulos rikosilmoitus, toivottavasti oppii olemaan.
 

Pausima

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Wild
Toisaalta, olisikohan tässä sääskigatessa kuitenkin ollut TJ:n puolelta fiksuinta edes pahoitella tilannetta? Asiakas voi olla vaikka kuinka kusipää tahansa, mutta huonoa julkisuutta tämmöinen silti ravintolalle on. Pelkästään sanomalla, että olemme äärimmäisen pahoillamme kokemastanne mielipahasta, ja jättämällä asiakkaan syytteleminen pois olisi tämäkin viestittely saattanut jäädä julkaisematta.

Nyt joku kuitenkin kaivaa, että sanottiinhan tuossa viestissä niin, ja sitten häpeän, mutta nyt en millään jaksa tarkistaa niin luotetaan ensimmäiseen lukukertaan.
 

Jari66

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Ukraina
Oli sitten asiakas väärässä tai ei asiakaslähtöistä järkevää toimintaa toimitusjohtajalta olisi ollut pahoitella tapahtunutta ja tarjota mahdollisesti hyvitystäkin kun yleensäkin asiaan aikaansa tuhlasi.

Mikäs se olikaan se sanonta. Pahat kellot kumajavat kauimmaksi.
 

kaspeerk

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Pittsburgh
TJ toimi ehkä typerästi, mutta onhan tuo nyt aivan naurettavaa nostaa tuollainen haloo yhdestä sääskestä. Ehkä tämä herra on nyt saanut oman viisiminuuttisensa huomion keskipisteenä.

Ylipäätään SoMella uhkailijat ovat kaikista typerimpiä. Muistuu oma kokemus vuosi sitten mieleen kun myin makkaraperunat asiakkaalle. Annoskoko oli täysin ohjeiden mukainen, mutta asiakkaan mielestä ne olivat pienet. Heti alkoi uhkailu "Laitan tästä kuvan SoMeen". Esimiehen olisin voinut soittaa paikalle, mutta sehän ei tietenkään kelvannut. Eikä kuvaa muuten ikinä ilmestynyt minnekään.
 

oliwa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Supercell
Sarjassa ei voi vain ymmärtää.

Tuttavat teettivät kylppärin ja saunan remontin tänä kesänä, hintaa projektille piti tulla hieman yli 10.000€. Remontti tilattiin avaimet käteen periaatteella Bauhausista.

Lopputulos on hyvä, mutta remontti kesti luvatun 6 viikon sijaan yli 10 viikkoa. Syy tähän viivästykseen oli:

a.) Bauhausin käyttämät paikalliset aliurakoitsijat tekivät virheen toisensa jälkeen. Esim. paneloitu katto maalattiin väärällä sävyllä, kiuas asennettiin väärin, WC:n asennettiin lavuaari jossa oli särö eikä WC:n valaistusta saatu toimimaan etc.

b.) Bauhausin työnjohto oli olematonta, sillä työtä valvova pomo sattui olemaan lomalla tämän remontin ajan. Tuttavani lähetti useita huolestuneita sähköposteja työn laadusta ja selkeistä virheistä. Bauhaus ei reagoinut asiaan mitenkään.

Noh, sähköposti ko tavaratalon johtajalle auttoi lopuksi. Nyt on uusi katto, uusi lavuaari, kiuas tukevasti kiviseinässä, listat ilman ryssän jiirejä etc.

Se mitä en ymmärrä, on Bauhausin tapa toimia. Remontin viivästymisestä koituneet sopimussakot, sekä rikkoutuneiden kalusteiden ja valaisimien hinta, ja 1. lopputarkastuksen jälkeen tehtyjen työtuntien hinta on taatusti yli 2000€.

Eikö olisi kannattanut hankkia kunnon aliurakoitsija heti, eikä vasta sitten kun oli ihan pakko.
 

Jari66

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Ukraina
TJ toimi ehkä typerästi, mutta onhan tuo nyt aivan naurettavaa nostaa tuollainen haloo yhdestä sääskestä. Ehkä tämä herra on nyt saanut oman viisiminuuttisensa huomion keskipisteenä.

Itse olen kohtuullisen kauan toiminut työssä johon sisältyy kohtaamisia asiakaspalvelutehtävien muodossa.

Se nyt on vain niin, että näitä haloohakuisia (joita riittää) on järkevää palvella erityisin silkkihansikkain olivat he sitten väärässä tai eivät. Kyllähän meitä palvelua haluavia riittää moneen junaan. Pitää ymmärtää että juuri tämä asia on hänelle/heille tärkeä.

Jos asiakas ei koe saaneensa maksamastaan 25 euron tuotteesta vastinetta en kyllä itse lähtisi vastineessani mitään porovertauksia tekemään.

Mutta jokainenhan toki itse saa päättää millaista asiakaspalvelustrategiaa haluaa noudattaa.
 

Karpat46

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Україна

J.Petke

Jäsen
Siis eihän tuo kaveri siitä sääskestä tuota haloota nosta, vaan tuosta tavasta miten se koko homma hoidettiin. Jos ravintola ei ole halukas antamaan uutta annosta asiakkaalle, joka on edelliseen tyytymätön, on perusasenne pahasti hukassa. Nyt ei puhuta kuitenkaan mistään tyypistä, joka on valittanut ruoasta sen viisi kertaa.

Paljon pistän yleensä asiakkaiden tyhmyyden piikkiin mutta kyllähän tässä ravintolalta on pelisilmä puuttunut ja pahasti.
 

Mack

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Siis mitä ihmettä? Väittääkö tuo asiakas ihan oikeasti tuossa, että hänen annokseensa on laitettu sääski siellä keittiössä? Ei hyvää päivää...

Aika vaikea tosin on uskoa, että kaveri itse olisi sääsken safkansa vierelle tappanut ja lautaselle laittanut.

Suht kiusallinen vänkäämisepisodi, eikä tuo toimarikaan mistään fiksuimmasta päästä ole.
 

Karpat46

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Україна
Siis eihän tuo kaveri siitä sääskestä tuota haloota nosta, vaan tuosta tavasta miten se koko homma hoidettiin.



Nostipas sääskistä haloon ja sen jälkeen kaikesta muustakin.

Mies(?) tuossa kirjoittaakin, että kyse ei ole sääskestä, mutta kaikki lähti siitä kun löysin sääsken annoksestani, joka oli laitettu sinne keittiössä. Nostin siitä haloon ja sitten jouduin odottamaan, että saan mitä minä haluan. Sitten jouduin maksamaan annoksesta, johon oli laitettu sääski. Minulle olisi pitänyt tarjota kaikki ilmaiseksi ja vielä jotain päälle, koska annokseeni oli laitettu sääski keittiössä.

Jos ravintola ei ole halukas antamaan uutta annosta asiakkaalle, joka on edelliseen tyytymätön, on perusasenne pahasti hukassa.

Eiköhän tässä ole kyse ravintolan kannalta siitä, että jos Lapissa ulkoilmassa syövät saavat uuden annoksen aina kun hyönteinen lentää annokseen, niin ravintolat ovat vararikossa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös