Siis eihän tuo kaveri siitä sääskestä tuota haloota nosta, vaan tuosta tavasta miten se koko homma hoidettiin...
Mun mielestä suurin kysymys tässä on, että mitä helvettiä tuo muussi oikein on sisältänyt, jos sääski on saman tien siihen kuollut kun on siihen terassilla laskeutunut?
Jokainen lapissa vaeltanut tai kalastanut, joka on valmistanut ruokaa siellä sääskien keskellä, tietää miten niille sääskille käy ja miltä se ruoka näyttää kun kuuma houkuttaa sääskiä.
Pakko myöntää että en harrasta kumpaakaan. Onko sääski niin heiveröinen, että lämmin ruoka saa sen noin niitatuksi?
Mun mielestä suurin kysymys tässä on, että mitä helvettiä tuo muussi oikein on sisältänyt, jos sääski on saman tien siihen kuollut kun on siihen terassilla laskeutunut?
Itse mietin, että kuinka huonot välineet ravintolalla on ollut käytössä, jos muhennoksen seasta löytynyt hyönteinen ei ole mennyt tuhannen päreiksi muusin teko vaiheessa.
Nostipas sääskistä haloon ja sen jälkeen kaikesta muustakin.
Harvinaista herkkua - Posti yllättää positiivisesti ja vieläpä kahdesti samana päivänä!
Ehkä se tieto nimenmuutoksesta antaa potkua tähän perustoimintaankin?
(..)paketti Sveitsistä Turkuun alle kuudessa vuorokaudessa. Erityisesti Sveitsin paketti on vielä erillisen hatunnoston arvoinen suoritus sillä välissä oli jopa viikonloppu. Lähettäjän ja Schweizer Postin mukaan lähetyksen piti kestää 8-10 TYÖpäivää.
Ajokorttia en ihan heti odottele, Trafi kun on kyseessä.
Olin ostanut noin kuukausi sitten kaksi pussia Lidlin ruisleipää. Kummassakin pussissa oli yksi leipä mitä ei oltu lainkaan halkaistu. Ajattelin laittaa palautetta ja postitin nuo kaksi leipää Lidlille.
Meni pari viikkoa ja postilaatikosta löytyi pahoittelukirje ja 20€ arvoinen ostoseteli. Yllätyin aika isosti kun odotin korkeintaan 5€:n lappua jos sitäkään.
Olin ostanut noin kuukausi sitten kaksi pussia Lidlin ruisleipää. Kummassakin pussissa oli yksi leipä mitä ei oltu lainkaan halkaistu. Ajattelin laittaa palautetta ja postitin nuo kaksi leipää Lidlille.
Joillain on selvästi aivan liikaa aikaa.
Ei kai tämä nyt ihan näinkään voi mennä!
EDIT1: tähän kun vielä lisättäisiin tekstiviesti-ilmoitus lähetystunnuksella samalla kellonlyömällä, kun lähetykset ovat noudettavissa Postista, niin voitaisiin puhua jo lähes täydellisestä palvelusta. Ulkomaisiin paketteihin tuota ilmoitusta ei saa (miksi näin?), ja kotimaisiinkin tuo pitää käsittääkseni jotenkin erikseen aktivoida eikä luotettavuus ole siltikään lähellekään 100%.
EDIT2: jaa, juuri kun sain kirjoitettua tuon ensimmäisen muokkaukseni (12:44), niin puhelimeeni tulikin ilmoitukset (12:45) noudettavasta paketista. Nyt hieman ihmetyttää, että mihin tuossa on kadonnut se noin tunti?
Oulun paketti rekisteröitiin Turkuun 11:52.
Saapumisilmoitus tuli puhelimeeni 12:45.
Eihän tuolla ajalla nyt tietysti mitään väliä ole, mutta ihan mielenkiinnosta haluaisin tietää, että mihin se on "kadonnut". Paketti on kuitenkin koneellisesti luettu 11:52 - eikö siitä voisi lähettää saapumisilmoitusta saman tien sähköisesti eteenpäin? Vai tapahtuuko tuo siten, että siellä puretaan ja luetaan koko kuorma - mun pakettini on luettu 11:52:40, mutta koko kuorma on saatu purettua ja luettua vasta joskus 12:40 aikoihin? Vasta tämän jälkeen kaikille lähetetään keskitetysti saapumisilmoitukset, jolloin se selittäisi hyvin pitkälti tuon vajaan tunnin aikaviiveen.
Itse asiassa näin teinkin kolmannella yrittämällä. Kahdella ensimmäisellä en kirjoittanut yhtään mitään. Toisin sanoen maalasin yhteystiedoista tuon Hämeentie XX, *right click*, Google-haku: "Hämeentie XX", *left click* ja auenneesta välilehdestä Maps-välilehti auki, jolloin totesin kartan olevan Turussa osoitteessa "HämeenKATU XX". Suljin auenneen välilehden ja toistin nuo aiemmat välivaiheet samalla lopputuloksella. Kolmannella kerralla kirjoitin sitten sen paikkakunnankin siihen osoitteen perään.Olisiko se ollut ihan kamalan iso homma kirjoittaa se paikkakuntakin sinne osoitteen perään, eli Hämeentie XX Helsinki?
Itse asiassa yhdeksän merkkiä, kun se välilyöntikin pitää siihen napauttaa. Nuo 1.227 merkkiä tuli muuten naputeltua yhden kahvikupillisen aikana enkä mä nyt pidä tuota omana töhelyytenäni. Kyllä mun olettamukseni ainakin on se, että jos mä teen Google-haun jollain tietyllä sanalla/tietyillä sanoilla, niin se haku myös tapahtuu sillä sanalla/niillä sanoilla. Eli jos mulla on hakusanana "HämeenTIE", niin Google tosiaan hakee "HämeenTIEtä" eikä mitään "HämeenKATUa"!Noilla maagisilla 8 merkillä ei olisi tarttenut naputtaa 1227 merkkiä epämääräistä nillitystä oman töhelyyden johdosta. Ja lisäksi olisit saanut heti oikean kartan eteesi
Mulla on matkaa lähimmän HämeenTIEn alkuun ehkä 4-5 kilometriä. Se sijaitsee myös Turussa ja on tuon hakutuloksena tulleen HämeenKADUN jatke. Hämeenkadulle tästä on matkaa ehkä reilut pari kilometriä.Testasin ja minullekin GoogleMaps tarjosi automaattisesti lähintä Hämeentietä Kausalasta, mutta paikkakunta auttoi kummasti.
En mä nyt mielestäni edelleenkään saanut vastausta miksi Google antoi hakutulokset hakusanalla "HämeenKATU", kun tein haun alunperin sanalla "HämeenTIE".Ei kai tämä nyt ihan näin vaikeata voi olla!
Samankaltaisen olettamuksenhan mä tein jo samana päivänä. Data varmasti siirtyy päätelaitteille samalla sekunnin kymmenyksellä, kun paketin viivakoodi luetaan. Päätelaitteelta sitten lähtee iso tekstiviestisuma kun kaikki viivakoodit on luettu. Mitään haittaahan tuollaisesta kolmen vartin tai jopa parin tunnin viiveestähän ei kenellekään (oletettavasti) tule. Kunhan vain ihmettelin ääneen, että miksi tuota tekstiviestiä ei lähetetä saman tien kun yksittäisen paketin viivakoodi on luettu. Kyse on siis toiminnan optimoinnista.Dataa käsitellään eräajoina, tekstiviestejä lähteen niin maan pirusti että jokaisen syöttäminen putkeen omana tiedostonaan ei ole järkevää. Raportit takaisiin tulevat myös massana.
Eli toiminnan optimointiahan tuo on. Ja perus postipaketissa tuo 45 minuuttia ei ole kenellekkään ratkaiseva joten näin voidaan helposti tehdä, aikataulutetut palvelut sitten erikseen.
Uskaltaako kysyä firman nimeä?Tilasin saksalaisesta verkkoputiikista mm. viiniä ja olutta. Myyjä lähetti 150 euron arvoisen lähetyksen kolmessa paketissa, joista kaksi päätyi perille asti. DHL/Posti töhöili kolmannen kanssa, eikä se koskaan saapunut perille. Ehti jo vituttaa etukäteen koko asian selvittäminen. Äsken tuli kuitenkin sähköpostia, että palauttavat luottokortilleni koko tilauksen arvon, koska en saanut kolmatta pakettia. Sain siis käytännössä kymmenen pulloa viiniä ja kymmeniä yksikköjä hyvää olutta ilmaiseksi. Sanomattakin on selvää, mistä tilaan myös jatkossa vastaavat tuotteet.