Mainos

Lätkävaimot

• 88 591
  • 400

Håkanhead

Jäsen
Suosikkijoukkue
Altavastaajat
En osoittelisi tässä ketään sukupuolen takia. Sukupuolesta riipumatta on kamalaa, kun jotkut ihmiset jaksavat vuosikausia katkerana riippua menneessä, tapella asioista ja kiusata entistä puolisoaan ja hänen läheisiään. Luulisi tuon käyvän raskaaksi itsellekin.

Totta tämäkin. Pitää kuitenki muistaa, että vain toinen sukupuoli pystyy valjastamaan oikeuslaitoksen kostonsa välineeksi.

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Kyllähän tämä juttu kertoo aika karua kieltä miesten oikeuksista avioeron yhteydessä. Suurin sovittelutarjous oli 5milj euroa, vaikka avioehdossa nämä asiat oli määritelty jo aika selvästi. Tästäkin siis kieltäydyttiin, koska puolet koko omaisuudesta oli se mitä haluttiin tjms.

Onneksi Mikko Koivu selvisi suhteellisen kuivin jaloin, mutta monella ei ole yhtä hyvä onni.
No en mä kovin kuivin jaloin selviämiseksi sanoisi kun lukee mitä sontaa on joutunut käymään läpi.

Kun mikään ei ilmeisesti Helenalle riitä.

Exäni kanssa onneksi saatiin ns lusikat jakoon ihan sovussa, toki rahamääräkin oli ihan eri; mutta jotkut tosiaan tappelee niistä lusikoistakin.

Hauntti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, TPS, Varjomodet
Seiskan toimituksessa revitään hiuksia kun Mikko nyt sitten päätti pistää faktoja tiskiin. Noh, eiköhän sieltä ensi viikolla seuraava Helena-juttu tule kuitenkin, jossa kaikki asiakirjat sun muut Helenan suulla todetaan ihan humpuukiksi.

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Jutussa Mikko myöntää, että Cindyn kanssa oli suhde. Eli eipä ollut tuulesta temmattu juttu. Toki siinä kohti Cindy on muistanut väärin tai valehdellut, että Helena olisi ollut jo mukana kuvioissa.

Hyvä artikkeli kaikkineen tuo Iltalehden juttu. Toivottavasti Mikko saa tällä nyt rauhaa aikaan.

Edit: Tai no tartutaan nyt vielä tuohon Cindy-juttuun. En nyt muista sanatarkkaan mitä Cindyn kirjassa sanottiin, mutta ei sielläkään välttämättä pettämistä väitetty. Cindy kertoi harrastaneensa seksiä Mikon kanssa, mikä piti paikkansa. Vuosi heitti toki yhdellä. Mutta siitäkään huolimatta Koivut eivät olleet naimississa, joten vaimoa siellä ei ainakaan petetty. Ja Cindyn tarinasta sai sen kuvan, että Helena tiesi tasan tarkkaan mikä on homman meininki, joten sekään ei puhu pettämisen puolesta.

Mikko pysyy kannassaan, vaikka julkisuudessa kerrottiin vuosina 2015 ja 2017, että Mikko olisi pettänyt vaimoaan aikuisviihdetähti Cindy Sunin kanssa. Cindy on kertonut tästä myös omassa kirjassaan.

Jutuissa on Mikon mukaan osa totuutta.

– Tapasin Cindyn yökerhossa vuonna 2012, kesäkuun ensimmäisellä viikolla. Jatkoimme yhdessä asunnolleni ja vietimme yön yhdessä. Se oli hyvin perinteinen yhden illan juttu. Tapasin lasteni äidin vasta elokuussa 2012, Mikko kertoo.

Viimeksi muokattu:

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Oon melko varma, että tämän jutun helkkarin erikoiset koukerot parhaiten tässä valtiossa tuntee:

1. Mikko Koivu
2. @BOL
3. Käräjäoikeuden tuomari

4. Helena

Kiitos. Palkintopallilla oleminen tuntuu hyvältä, eikä hopea ole häpeä :).

Mulla ei ollu aavistustakaan, tietenkään, että Mikko tulisi asian kanssa a) tänään b) ikinä julkisuuteen. Mutta erinomaisen hyvä, että tuli. Ja oli todella mielenkiintoista lukea noista Mikon tekemistä tarjouksista, koska niistä ei ole ollut mitään muuta "tietoa" kuin Helenan lipsautukset, että Mikko on tarjonnut hänelle rahallisestikin hyviä tarjouksia. Mutta nyt saimme selville nekin. Oikeuden asiakirjoista niitä ei löydy, koska edes tuomari ei saa tarjouksia tietää. Tai saa, mutta vasta sitten, jos osapuolet ovat päässeet sopimukseen. Täytyy sanoa, että tarjoukset ovat rahallisesti suurempia kuin olisin koskaan osannut odottaa. Tai mitä olisin itse koskaan Helenalle tarjonnut.

Mikon haastattelu oli juuri sellainen kuin oikeuden pöytäkirjojen ja tapahtumien kulun suhteen olin kuvitellutkin. Monessa mielessä aivan liian kiltti ja ymmärtäväinen mies. En ole koskaan pitänyt Mikkoa minään pyhimyksenä, mutta ei tarvitse ollakaan. Helenan rinnalla kuka tahansa tavallinen ja oikeat elämänarvot omaava ihminen on pyhimys. En ole koskaan päässyt näin läheltä seuraamaan noin sairaan, vihamielisen, vittumaisen, vaikean ja manipuloivan ihmisen toimintaa. Helenalle kiitos vain siitä, että paljasti monen narsistin pelikirjan aivan vapaaehtoisesti. Veikkaan, että moni tietynlainen ihminen kihisee nyt Helenalle raivosta.

Helena on tuottanut tänään varmaankin n. 50 instastorya. Aamu alkoi lumen luomisella, mutta lapio oli piilotettu. Hetken päästä kysyi videollaan, josko joku haluaisi tulla tekemään hänen lumityönsä. Talkkari ei varmaan auta, kun Helena on hakenut hänelle lähestymiskieltoa. Sen jälkeen on tullut Team Helena-huppareiden markkinointia ja IL:n artikkelin jälkeen lähti sokka irti kahdella kielellä. En pystynyt katsomaan edes kaikkia videoita, sen verran oikeasti sairaita videot ovat. Ivallista ja vittumaista hymyilyä, muiden tuskan väheksymistä ja tuomareiden ja oikeuden määräämään relocation asioihin perehtyneen psykiatrin haukkumista. Tässä kohtaa totesin, että en vain pysty enää katsomaan.

Helena on itse todennut moneen kertaan, että tässä ei ole kysymys rahasta. Hän haluaa oikeutta ja "vain sen, mikä hänelle kuuluu". Ystäväni mukaan Helena olisi sanonut tänään, että se on 2,5M ja tämä loppuu, tosin NDA:ta hän ei kai vieläkään suostu allekirjoittamaan. Itse en päässyt sinne asti, joten en ole omin korvin kuullut. Mutta se on käynyt viimeisen vuoden aikana selväksi, että tässä on ihan oikeasti kyse paljon muustakin kuin rahasta. Tässä on kyse sairaalloisesta kontrolloinnista, omistushalusta ja siitä, että Helenalle ei sanota "ei". Häntä ei jätetä, eikä hän taivu muiden tahtoon tai määräyksiin. Tämä on niin sairasta kiusaamista ja omilla lapsilla kiristämistä, että mua hävettää, että Suomessa ei ilmeisesti ole lainsäädäntöä puuttua tällaiseen? Järkyttävää.

Mä toivon, että Mikko ei anna senttiäkään Helenalle enää. Maito on kaatunut jo eikä terroristein kanssa neuvotella. Mikko on uuden avioliittonsa myötä saanut uudenlaista rohkeutta ja hyvä niin. Kiitos siitä, koska hän ei ole ainoa, joka kärsii vainoavasta exästä. Vaikka Helena allekirjoittaisi NDA:n, hän ei tule sitä kunnioittamaan. Eikä siitä seuraisi juuri mitään jälkiseurauksiakaan. Ei Helenaa sellaiset kiinnostakaan. Hänen maailmansa toimii vain hänen omilla ehdoillaan.

Ja totean vielä, että mä en olisi ottanut näin vahvasti kantaa, ellen olisi oikeasti todella perehtynyt asiaan. Mutta tämä on monella tavalla ahdistava keissi myös täysin ulkopuolisille. Ja koska mä kykenen tuntemaan empatiaa, olen voinut kuvitella, miltä Mikosta läheisineen tuntuu. Koska olen koko ajan tiennyt, että se, mitä olen nähnyt ja voinut Helenan instasta päätellä, on vain aivan pikkiriikkinen jäävuoren huippu siitä, millaista elämä todellisuudessa on. Mä pääsen tästä eroon ajattelemalla muita asioita ja elämällä omaa elämääni. Mikko ja lapset eivät pääse. Ja se on todella surullista.

Knutsen

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Kings
että en vain pysty enää katsomaan
Älä nyt ylpisty kuitenkaan! Itselleni sinun viestit ovat tuoneet valtavasti informaatioarvoa.
Kävin katsomassa Helenan instagramin ja siellä on tosiaan aivan valtava määrä storyja ja 1s per story näppäilemällä ehdin kuulla, että hän käy tämän IL artikkelin nyt nopeasti vielä läpi. Valtava työ sinulla, mutta odotan kuitenkin tiivistelmääsi ja johtopäätöksiä.

yt,

Tincat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Carolina Hurricanes
Sen verran kidutin itseäni et katsoin ne suomeksi olevat story pätkät. Helena vaa mielipuolisesti nauraa sille et tämä on raskasta Mikolle ja varsinkin Natalielle. Hän ei halunnut muuttaa Mikon omistamaan asuntoon, koska pelkäsi että voi saada sieltä häädön millon vaan. Halusi oman vuokra-asunnon mielummin. Mutta hänhän silti edelleen asuu siellä vierasmökissä eikä ole hankkinu omaa asuntoa? Heh.
Mitä enemmän sen juttuja kuuntelee ni tulee kyl hyvin sairaat fiilikset Helenasta. Kaikki ne oikeuden asiakirjatki on rahalla saatu myönteiseksi Mikolle jne. Huhhuh.

Oon ny jostain syystä uponnu tähän kanin koloon. Send help :D

Loorz15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit | Huuhkajat | Teuvo Teräväinen
Suosittelen kaikille ilmiantamaan tuon Hellun ig-tilin. Syynä kiusaaminen ja häirintä. Tekisi rouvallekin varmasti ihan hyvää jos ei hetkeen pääsisi someen. Tosin tuskin se isoa kuvaa mihinkään muuttaa ja sekin on varmaan vaan Mikon yritys hiljentää Hellu.

asyouwere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
En pystynyt katsomaan edes kaikkia videoita, sen verran oikeasti sairaita videot ovat. Ivallista ja vittumaista hymyilyä, muiden tuskan väheksymistä ja tuomareiden ja oikeuden määräämään relocation asioihin perehtyneen psykiatrin haukkumista. Tässä kohtaa totesin, että en vain pysty enää katsomaan.
Heh, katsoin eilen uteliaisuuttani nämä instastoorit ja samalla mietin että miten helvetissä se BOL jaksaa nämä aina katsoa, mutta näköjään et sinäkään aina jaksa :)

Kahlasin tosiaan eilen nuo Helenan stoorit läpi. Meni jumalauta yli puoli tuntia(!!), ja skippailin niitä vielä aika rankalla kädellä. Milloin tuo nainen ehtii päivän aikana tekemään mitään muuta kuin ränttäämään somessa? Toki kun ei ihan hirveästi noita työkiireitä ole, niin ehtiihän sitä.

Olihan tuossa tietynlaista tunteiden vuoristorataa noita stooreja seuratessa, välillä nauratti ja välillä vitutti. Ei ehkä niinkään Mikon ja vaimonsa puolesta, mutta lapsille on kyllä aivan kamala tilanne. Äiti on aivan sekaisin.

Ehkä huvittavia antia oli, kun Heluna milloin mistäkin asiasta sanoi, että häneltä löytyy kyllä todisteet. No, voisiko niitä siinä tapauksessa esittää katsojille, sehän olisi selvä peli sen jälkeen.

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Heh, katsoin eilen uteliaisuuttani nämä instastoorit ja samalla mietin että miten helvetissä se BOL jaksaa nämä aina katsoa, mutta näköjään et sinäkään aina jaksa :)

Kahlasin tosiaan eilen nuo Helenan stoorit läpi. Meni jumalauta yli puoli tuntia(!!), ja skippailin niitä vielä aika rankalla kädellä. Milloin tuo nainen ehtii päivän aikana tekemään mitään muuta kuin ränttäämään somessa? Toki kun ei ihan hirveästi noita työkiireitä ole, niin ehtiihän sitä.

Olihan tuossa tietynlaista tunteiden vuoristorataa noita stooreja seuratessa, välillä nauratti ja välillä vitutti. Ei ehkä niinkään Mikon ja vaimonsa puolesta, mutta lapsille on kyllä aivan kamala tilanne. Äiti on aivan sekaisin.

Ehkä huvittavia antia oli, kun Heluna milloin mistäkin asiasta sanoi, että häneltä löytyy kyllä todisteet. No, voisiko niitä siinä tapauksessa esittää katsojille, sehän olisi selvä peli sen jälkeen.
En uskalla puhua varsinaisista todisteista, mutta sen Helena on ainakin minulle toiminnallaan osoittanut, miksi Mikko häipyi.

Jos ihminen on noin täynnä vihaa, kostonhimoa ja katkeruutta vielä vuosien jälkeen niin minkälaista elämä olisi tuon ihmisen kanssa.

Suosikkijoukkue
Paikalliset
Kävin tämän keskustelun ja erityisesti @BOL:n innoittamana vilkaisemassa Helenan instapäivitysten kommenttikenttiä. Näin sosiologitaustaiselle ihan kiinnostavaa oli kommentoijien varsin runsas viestien uskonnollinen sävy, siunausta toivoteltiin jatkuvasti. Tuo olisi ihan tavallista Amerikoissa mutta Suomessa harvinaisempaa, paitsi tietyissä lahkolaispiireissä. Kiinnostava ilmiö, jos nämä herätysliikeaktiivit ovat ottaneet Helenan asian omakseen. Mitähän siinä on taustalla? Helenan katsotaan edustavan perinteisiä perhearvoja ja Mikon pettämisineen ja avionrikkojineen turmelusta?

sloke

Jäsen
Siis onko se Helena nyt kirjoittamassa jotain kirjaakin? ”Mä tuun avaamaan tätä enemmän kirjassani ja voitte sitten itse päätellä…”

Mr. Tasuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Palloseura, Avalanche
Aivan sekaisin tuntuu Helena olevan. Onko tiedossa mitä hän haluaa? Siis jotain mikä tuon sekoilun lopettaisi. Tosi, tosi, tosi paljon rahaa? Onneksi Mikko ei nyt anna mitään tuolle ilmaiseksi, sillä siinäkin tapauksessa todennäköisesti vain jatkaisi ja jatkaisi ja lypsäisi kaiken mikä irtoaa.

Kuten täälläkin mainittu, niin melkoista viihdettähän tämä on. Sääli lapsia, sillä Helena on niin sokea omia tekemisiään kohtaan. Joku missio hänellä on, enkä ole niin perillä mikä se on, mutta siinä jää lapsetkin 100-0 jalkoihin. Kaiken sekoilun kehtaa vielä pukea "taistelen lasteni tähden, he ansaitsevat parempaa".

Arvostan @BOL kun tuot faktoja esiin ja myös analysoit niitä.

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Helenan kirja ilmestyy samaan aikaan, kun se v. 2021 tulossa ollut keittokirjakin. Ja oma podcast The Truth Chronicles with Helena Koivu on tulossa myös. Todennäköisesti tulevat marraskuussa. Kuten muillakin doereilla...
Paljon melua tyhjästä.

Eiliseltä siis mitä, n. 80 videota? Tämä taisi olla ennätys. Yli 50:n on menty aiemmin. Nämäkin videot olisi saanut supistettua 10:een, jos omaisi puhujanlahjoja. Sisällön kannalta oikea määrä olisi ollut 0.

Mä olen alusta saakka sanonut, että Helena Koivu ei ole terve. Pystyn hänet diagnosoimaankin, vaikka en ole häntä edes tavannut. Ainoa kysymys liittyy siihen, onko synnynnäistä vai ei. Pitäisi tietää hänen taustansa. Epäilen, että ei hän tule koskaan mitään virallista diagnoosia saamaankaan, koska on täysin sairaudentunnoton. Pakkohoidossa voisi saadakin, mutta kynnys sellaisen määräämiseen Suomessa on liian korkea. Ja miksi meidän ylipäätään pitäisi sietää Viron kansalaisen harjoittamaa kiusaamista, kun ei ole v. 2012 jälkeen Suomessa edes asunut. Ja sen varjolla sai avioero-oikeudenkäynnin Minnesotaan ylipäätään. Silloin ei ollut merkitystä, että oli viettänyt 20/28v. elämästään Suomessa. Joten miksi olisi nytkään? Miksi tätä työtöntä ja asunnotonta USA:sta ikkunan rikkomalla toisen kesämökille muuttanut naista suojellaan täällä?

Eiliset videot oli mulle monella tavalla liikaa. En kestä sitä vittumaista virnettä ja se ILn jutun lukeminen sarkastisesti vittuillen ja Mikon ja Natalien haasteiden väheksyminen on jotain niin sairasta. Eikä tämä ole ensimmäinen kerta. Jo aiemmin hän jakoi yleisölleen, miten oli (tyttäreltään) kuullut Natalien oksentelevan ja käyneen lääkärissä. Ja silloinkin vain vittuili ja naureskeli.

Mä olen ajat sitten lakannut ihmettelemästä mitään, mitä Helena tekee tai miksi. En ihmettele, miksei suostunut tarjouksiin, vaikka olivat todella hyviä. Nyt Helena suoltaa narratiiviaan, että tarjoukset sisälsivät ehtoja. No shit! Melkeinpä kaikki asia elämässä ovat tavalla tai toisella jotenkin ehdollisia. Helenan aivot eivät toimi niin kuin muiden. Hän ei ole koskaan joutunut kohtaamaan rajoja aiemmin ja nyt niin on tapahtunut. Ja hän on ihan oikeasti järkyttynyt. Se ottaa koville. Nyt Helena on jotenkin paniikissa, tosin ei tämä ole eka kerta. Näitä tulee aina välillä, mutta jotenkin hän saa aina rivinsä kuntoon. Pahinta on menettää kasvot ja nyt ollaan aika lähellä sitä tilannetta.

Ja tuolle ihmiselle, joka on tuollaisessa mielentilassa juuri nyt, pitäisi antaa lapset tänään viideksi päiväksi. Näillä on siis jenkkityyliin 5-2-2-5-järjestelmä käytössä. Tässä kohtaa pitäisi lastensuojeluviranomaisten toimia ja todeta, että näissä olosuhteissa lapsia ei voi päästää äidilleen. Ja Helenan yksi ystävä ja siskot sekä vanhemmat voisivat nyt oikeasti vihdoin tehdä jonkin sortin intervention. On pahasti myöhässä jo, mutta vieläkin ehtii. Sinne vaan Viroon vanhempien majataloon lepäilemään. Sieltä voisi löytyä suojatyöpaikkakin näin alkuun. Mutta ei tule tämäkään tapahtumaan. Eivät halua Kipperit tunkea käsiään tähän paskakasaan, koska eivät halua itse joutua Helenan silmätikuiksi.

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Aivan sekaisin tuntuu Helena olevan. Onko tiedossa mitä hän haluaa? Siis jotain mikä tuon sekoilun lopettaisi. Tosi, tosi, tosi paljon rahaa? Onneksi Mikko ei nyt anna mitään tuolle ilmaiseksi, sillä siinäkin tapauksessa todennäköisesti vain jatkaisi ja jatkaisi ja lypsäisi kaiken mikä irtoaa.

Kuten täälläkin mainittu, niin melkoista viihdettähän tämä on. Sääli lapsia, sillä Helena on niin sokea omia tekemisiään kohtaan. Joku missio hänellä on, enkä ole niin perillä mikä se on, mutta siinä jää lapsetkin 100-0 jalkoihin. Kaiken sekoilun kehtaa vielä pukea "taistelen lasteni tähden, he ansaitsevat parempaa".

Arvostan @BOL kun tuot faktoja esiin ja myös analysoit niitä.

Virallisesti Helena haluaa sen, mikä hänelle kuuluu. Eilen ilmoitti hinnaksi 2,5M$. Ilman ehtoja. Mikon pitäisi siis maksaa hänelle siitä, että saa haukkua ja maalittaa jatkossakin täysin estoitta.

Musta toi Mikon haastattelu oli osoitus siitä, että nyt riittää. Helena laski sen varaan, että Mikko ei ikinä tule avaamaan asioita. Ja Mikkohan jätti todella paljon asioita kertomatta. Ei puhuttu Helenan piilottamista passeista ja siitä, miten Helena ei päästänyt lapsia Mikon ja Natalien häihin Minnesotassa. Hyvin edullinen haastattelu Helenalle, vaikka tietenkään Helena ei sitä niin itse koe. Helena on itse kertonut itsestään paljon raskauttavampia asioita kuin Mikko eilen, joten eipä tuossa mulle ollut muuta uutta kuin Helenalle tarjotut summat.

Persoonallisuushäiriöisten elämässä on vain yksi merkittävä tekijä ja se on henkilö itse. Siinä ei lapsilla ole mitään merkitystä ja ovat vain väline tavoitteeseen ja vallankäytönväline muutenkin. Ei tämä ole ensimmäinen tällainen keissi, mutta aika lailla ensimmäisiä Suomessa, joka tapahtuu täysin avoimesti. Eikä toinen pääosan esittäjä peittele mitään. Jos unohdetaan henkilöt ja varallisuus, muuten tämä on aika lailla oppikirjaesimerkki.

Schadowan

Jäsen
Ymmärrän, että Jenkkilä-> Suomi muuttokuvio on ollut se keskeinen asia tässä koko jupakassa. Se, että Mikko on tarjonnut heinäkuussa 2024 sen 1,5miltsiä+Jenkkilään muuton olisi näin ulkopuolisin silmin pitänyt riittää. Haluaisin kovasti nähdä, mitä nämä ehdot exact olivat, jotka olivat Helenalle liikaa.

Tosiaan, Helena sanoo hymy naamalla ja jopa ylpeänä, että 2,5miltsiä kehiin, muutto jenkkeihin niin laitetaan kättä päälle. Ilman niitä Mikon vaatimuksia toki. Sanoo, että Mikko haluaa pitää hänet jotenkin kontrollissa. Ei, Mikko haluaa, että lopetat IG:ssä henkkoht asioista jauhamisen. En vaan usko, että se koskaan loppuu ellei tehdä hyvin tarkkaa sopparia, missä kielletään Helenaa puhumasta erodraamasta, Mikon/Natalien asioista, tai muista henkilöistä. Ja tähän Helena ei suostu, vaikka laitettaisiin 20miltsiä tiskiin.

Että näin.

Ann Arbor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Siis onko se Helena nyt kirjoittamassa jotain kirjaakin? ”Mä tuun avaamaan tätä enemmän kirjassani ja voitte sitten itse päätellä…”
Aika moni saattaa muistaa vielä vuoden 2007 eduskuntavaalien alla julkaistun Susan Ruususen (silloinen Kuronen) julkaiseman hänen ja pääministeri Matti Vanhasen suhdetta käsitelleen paljastuskirjan Pääministerin morsian.

Ehkä jotain samantyylistä sisältöä siis luvassa, joskin oletan Helenan käyttävän aika vapaalla kädellä, poliittista termiä käyttäen muunneltua totuutta.

Sikäli pitää ihmetellä, että todellako Helenalla tuhansittain jotain "faneja" ihan oikeasti on. Merkittävä osa seuraajistaan kun taitaa seurata Helenan outoa performanssia uteliaisuuttaan, kenties jopa huumorimielessä.

Ann Arbor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Virallisesti Helena haluaa sen, mikä hänelle kuuluu. Eilen ilmoitti hinnaksi 2,5M$. Ilman ehtoja. Mikon pitäisi siis maksaa hänelle siitä, että saa haukkua ja maalittaa jatkossakin täysin estoitta.
Luulisi tämän täyttävän jo kiristyksen määritelmät. Todellakin vaikea uskoa, että Helena yhtäkkiä rahallakaan muuttuisi miksikään yhteistyökykyiseksi ex-puolisoksi.

Pakkohan näiden käsittämättömien yksinhuoltajuusvaateiden ja lähestymiskieltohakemusten on kerrottava jotain nimenomaan Helenasta, ei Mikosta (ja Nataliesta).

Luulisi Helenankin arvostavan ns. tavallista rauhallista elämää iloineen ja suruineen. Hänen vuosia jatkunut performanssinsa ei sitä ollenkaan edistä.

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Olisi kyllä aika timanttista, jos Heluna ja Aleksi Valavuori löytäisivät toisensa. Taitaa jälkimmäinen olla vain Helunalle liian köyhä.
Vaikka Valavuori olisi vielä poikamies ja hän toimii välillä, miten toimii, niin en usko, että hänkään näkisi naisen jonakin Troijan Helenana, jota kannattaisi alkaa kosiskella.

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Luulisi tämän täyttävän jo kiristyksen määritelmät. Todellakin vaikea uskoa, että Helena yhtäkkiä rahallakaan muuttuisi miksikään yhteistyökykyiseksi ex-puolisoksi.

Pakkohan näiden käsittämättömien yksinhuoltajuusvaateiden ja lähestymiskieltohakemusten on kerrottava jotain nimenomaan Helenasta, ei Mikosta (ja Nataliesta).

Luulisi Helenankin arvostavan ns. tavallista rauhallista elämää iloineen ja suruineen. Hänen vuosia jatkunut performanssinsa ei sitä ollenkaan edistä.

Niinhän sitä luulisi, että kiristyksen määritelmä täyttyisi, mutta tämäkin vaatisi varmaan sen, että Mikko lähtisi ajamaan asiaa? En usko, että Suomessa viranomaiset koskevat vapaaehtoisesti tähän paskaan, ellei ole aivan pakko, koska työtä on muutenkin liikaa. Ja olen saanut sellaisen käsityksen, että Mikko ei ihan oikeasti halua Helenalle ongelmia, mutta asiat pitää vain saada hoidettua loppuun asti.

Helena ei ole terve. Helena ja kaltaisensa ihmiset eivät todellakaan arvosta rauhaa tai muitakaan samoja asioita kuin terveet ihmiset. He saavat voimaa ja virtaa taisteluista. Tuntevat olevansa elossa. He saavat muiden huomion ja se on heille tärkeintä. Mitä enemmän muut kärsii, sitä parempi heille.

Kuten tässäkin huomataan, Helenalle kelpaa mikä tahansa huomio. Olen itse asiassa varma, että Helena itse ihan oikeasti halveksii noita omia fanejaan, koska ovat niin tyhmiä, että kaikki menee läpi. He ovat Helenalle hyödyllisiä idiootteja, manipuloitavissa olevaa karjaa ja sellainen kelpaa kyllä. Tyyppejä, jotka tekevät Helenan likaisen työn. Sillähän on se yksi fani, joka on ihan tosissaan maalittanut Mikkoa omassa instassaan. Hänkin on joku naisasia-nainen, sorrettujen asialla. Ja omalla nimellään ja kuvallaan maalittaa Mikkoa. Miksi kukaan täyspäinen ihminen toimisi noin? Helenaa ei myöskään kiinnosta, että kun hän julkaisee faniensa yksityisviestejä, vastuu siirtyy Helenalle itselleen.

Helenaa ei yksinkertaisesti kiinnosta mitkään seuraukset. Hän tuntee olevansa voittamaton, ylivertainen. Terve yksilö olisi alusta saakka toiminut toisin ihan joka sektorilla. Mutta eniten mua ihmetyttää se, että kun hänen haaveensa nyt on se American Dream, miten hän on ollut niin daiju, että on täysin sivuuttanut USA:n päässä asetetut uhkat? Kun sinne USA:han nyt ei edelleenkään pääse rikolliset eikä edes ankkurilapset auta.

Todellisuudessa Helenan American Dream oli ja meni. Hänen oma seurakuntansa katkoi välit Helenaan, kun kävi ilmi, että Helena oli valehdellut heille päin naamaa. Että ei ollutkaan mitään tyhjän päälle jäämisiä, vaan oli avioehto, jota Helena ei suostunut noudattamaan. Muut ystävät olivat joko lasten kavereiden vanhempia tai maksettuja, eli lastenhoitaja ja baby sitter, jne. Ja sitten oli tietenkin se miesystävä ja hänen frendinsä. Näiden kanssa vietettiin kolmen päivän 4th of July veneillen. Kaikilla muilla elämä menee eteenpäin, paitsi Helenalla. Poltettuja siltoja alkaa olla sielläkin liikaa.

Ja jos joku ihmettelee, miksi Mikko oli laittanut ehdoksi Helenan mahdollisen miesystävän vuokranmaksun, jos Helena muuttaisi Mikon nyt myynnissä olevaan entiseen poikamiesboksiinsa, se johtuu vain ja ainoastaan siitä, että Helena on jo kerran tuonut Mikon omistamaan taloon miehen ja viulut maksoi Mikko. Tämä mies oli se, joka jätti kokkeilipöllyssään ykköstyypin diabetesta sairastavalle pienelle tyttärelleen lääkkeet antamatta ja lapsi taisi joutua jopa sairaalaan. Seurauksena valvotut tapaamiset. Tämäkin julkisista oikeuden pöytäkirjoista kaivettu tieto. Itse en pidä lainkaan ihmeellisenä sitä, että Helenan luokse Mikon omistamaan asuntoon ei muuta yhtään lokkia tai hyväksikäyttäjää. Sen voi toki nähdä kontrollointina, kuten Helena näkee, tai sitten sen voi joku muu nähdä lasten suojeluna ja itse asiassa jopa Helenan omien etujen ajamisena. Sillä Helenan harkintakykyyn ei voi tosiaan luottaa.

Ja ainahan voi itse hankkia oman asunnon, jos ei toisen ehdot kelpaa. Mutta kyllä mä vakavasti harkitsisin sitäkin, jos saisin asua kaupungin parhailla pelipaikoilla yhtiövastikkeen ja käyttömaksujen hinnalla, vaikka ex-mies asunnon omistaisikin. Ne normaalisti vuokraan menevät rahat voisi sitten vaikka sijoittaa. Mutta eihän Helena näin ajattele, kun ei kykene.

Helenan päässä asiat vain ovat kääntyneet niin, että Mikko ei halua päästää hänestä irti ja Mikko haluaa kontrolloida Helenan elämää. Ja samaan aikaan hän istuu yksin keskellä metsää ja valittaa ja valehtelee, että häntä kiusataan käymällä hoitamassa tonttia eikä ole lämmintä vettäkään. Vaikka moni tajusi jo ajat sitten, että se ukkosmyrsky katkoi sähköt ja lämminvesivaraaja hajosi varmaan samalla siinä. Tai, että kesähuvilan vierastalon lämminvesivaraajaa ei ole tarkoitettu neljän hengen rajattomaan lotraamiseen. Ja että niiden, jotka tulee sovittuja duuneja tekemään pihamaalla, pitäisi aina ilmoittaa omistajalle, eli Helenalle, joka tosin ei omista yhtään mitään yhtään mistään Kakskerrassa. Siis henkilölle, joka pisti ikkunan ja ajoportin paskaksi ja vielä julkisesti ylpeili sillä?

Nämä kaikki ongelmat ratkeaisivat sillä, että Helena hankkisi oman asunnon. Sinne ei tulisi kukaan "häiriköimään". Toki huoltoyhtiö ei kerrostalossakaan kysele Helenalta, onko nyt hyvä hetki tehdä duuneja, joten ongelmia voisi olla sielläkin luvassa. Mutta se on varmaa, että Mikko ei ainakaan tulisi. Ja se on iso ongelma Helenalle. Jos Helena toimisi näin, hänellä ei olisi julkaisukelpoista materiaalia. Koska hänen elämänsä on ilman "Mikon järjestämää kiusaamista" täysin sisällötöntä. Ei ole duunia, koska ei ehdi, kun pitää tehdä rikosilmoituksia ja hakea lähestymiskieltoja talkkarille ja tehdä satoja monologeja viikossa. Hänen ainoat sosiaaliset kontaktinsa ovat lapset ja instagram-yleisö. Ja lapsetkin kasvaa. Vauvat ja taaperot on kivoja, kun ne vain palvoo äitiä. Mutta ne ajat alkavat olla takana päin. Ei kai se mikään ihme ole, jos pää pehmenee. Mutta nämä kaikki asiat olisivat todellakin ihan helposti ratkaistavissa.

Ps. Kuka tunnustaa kopioineensa viestini täältä Vauva-lehden av-palstalle? Olen melkein immarreltu :).

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy