Lätkävaimot

• 45 015
  • 226

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tässä lähestymiskieltoasiassakin pitää ymmärtää aikajana. Ja totean uudelleen, että olen tippunut aivan liian syvälle tähän kaninkoloon ja olen seurannut tätä liiankin tiiviisti. Helenan instastoryja on pakko seurata, koska hän tiputtelee sivulauseissa kokonaisuuden kannalta tärkeitä asioita. Vahingossa. Mutta jokainen video tuhoaa ihmisen aivosoluja, koska jokainen video on käytännössä vanhan toistoa. This and that, like, niinku ja ympäri ämpäri. Ja tässä toteutuu aina sama kaava: kun Helena saa jonkun itselleen epämieluisan päätöksen tai tiedon, insta laulaa kunnolla.

Kesäkuussa Helena sai tiedon, että hän ei saa yksinhuoltajuutta. Seurasi kuuluista juhannusvideot, jotka ovat törkeydessään oikeasti huippuluokkaa. Helena lähti kesäkuun lopussa Minnesotaan ja postasi 3.7. bilevideoita 4th of Julyn juhlinnastaan kavereiden kanssa veneellä. Helena oli 7 viikkoa putkeen Minnesotassa, omien sanojensa mukaan tarvitsi lomaa. Olihan hän on ollut omien lastensa kanssa samalla mantereella tuolloin n. 1,5 kk.

Elokuun puolivälissä tytär kertoi Mikon menneen kihloihin. Helena paasasi, miten on törkeää, että kosinta tapahtui nyt, kun hän ei ole ollut paikalla tukemassa lapsia, lapset ovat järkyttyneitä ja eikö olisi voitu myöhemmin mennä kihloihin, kun tässä on erokin vielä kesken. Todellisuudessa avioero on myönnettu 28.7.23 ja virallinen sertifikaatti annettiin tammikuussa -24. Omaisuudenjakoon liittyvät asiat olivat toki kesken, mutta nyt nekin on ratkaistu. Ja jokainen, joka asiaa oli seurannut ymmärsi, että päätös ei tule olennaisesti muuttumaan, sen verran tarkasti kaikki mahdolliset asiat oli perheoikeudessa selvitetty.

Yhtäkkiä Helenalle tulikin kova kiire Suomeen ja hän lähtikin Minnesotasta matkaan 20.8.24. Yksi syy oli se, että hän matkustaa USA:han ESTA:lla ja päästäkseen häiden aikaan USA:han, hänellä pitää olla riittävästi päiviä Suomessa. Lopulta Helena sai estettyä lasten lähdön häihin eikä voinut itse matkustaa, koska Helena oli tämä vankilauhka päällä. Lähestymiskieltohakemus on jätetty 22.8.24, eli noin seuraavana päivänä siitä, kun Helena saapui Suomeen viimeisimmältä Minnesotan matkaltaan.

Tänään Minnesotan oikeuden sivuilta löytyi lisätietoa ja päätös Helenan vankeuteen liittyvästä asiasta. Siinä käytiin kohta kohdalta läpi koko Kakskertaan liittyvä tarina ja Seiskakin mainittiin oikein erikseen. Päätöksestä kävi ilmi, että Helenalla ei ole mitään lakimiestä Suomessa tai ainakaan hän ei ole suostunut sellaista nimeämään. Lisäksi hän on itse lähetellyt sähköposteja tuomarille ja kertonut syyt, miksi hän ei ole allekirjoittanut Kakskerran siirtoon liityviä papereita. Helena kertoi tuomarille, että Minnesotan oikeudella ei ole toimivaltaa asiassa ja että Suomen lain mukaan asiat menee niin ja näin. Ja edelleen, Helena on itse taistellut Suomessa 2 v. siitä, että suomalaisella oikeudella ei ole toimivaltaa asiassa, koska he eivät ole perheenä koskaan asuneet Suomessa. Hovioikeus päätyi Helenan kannalle ja asia käsiteltiin Minnesotassa. Avioehdossa oli sovittu, että siinä sovelletaan Suomen lakia ja niin tehtiin. Ja nyt yhtäkkiä Suomen lain mukaan tällaisia päätöksiä ei olisi koskaan tehty. Yleensä lakimiehet asioivat asiakkaansa puolesta oikeuden kanssa, joten nämä Helenan pissistason sähköpostit vain vahvistavat uskomuksia, että Helenalla ei ole tällä hetkellä lakimiestä. Kukaan juridiikan ammattilainen ei myöskään kannusta asiakastaan toimimaan omavaltaisesti oikeuden päätösten vastaisesti.

Lähestymiskieltohakemus on vain yksi tapa tehdä kiusaa. Mikko uusine vaimoineen ei varmasti pidä Helenaan mitään yhteyttä, ellei lasten takia ole pakko. Lähestymiskieltohakemuksen voi tehdä ihan ilman lakimiestä ja niin tässäkin on toimittu. Ei Helenalla mitään lakimiestä Suomessakaan ole. Koska kun Helena on maalittanut Mikon käyttämästä talkkarista lähtien kaikki, hän olisi aivan varmasti vahingossa lipsauttanut suomalaisen lakimiehensä nimen, sen verran päin helvettiä kaikki hänen suunnitelmansa ovat menneet. Muutamalla satasella saa asiat hoidettua, jos edustaa itse itseään. Ja Helenahan edustaa. Osaamista on ja on sitä tarjonnut jo seuraajilleenkin.

Helena väittää edelleen, ettei ole saanut avioehtorahojaan, mutta samalla hän ei ole kohta viiteen vuoteen tehnyt duunia. Se hänen oma firmansa teki myyntiä 3,5 v:ssä n. 3000-4000 taalaa, että silläkään on turha perustella mitään. Jollain hän on kuitenkin ostellut USA:ssa oman $20+k arvoisen auton, asunut huoneistohotellissa, lennellyt useita kertoja Atlantin yli ja käynyt 20€ lounailla Mikon ja Natalien suosikkipaikassa Turun kauppahallissa. Rahaa siis on, mutta ei nekään tietysti loputtomasti riitä, kun mistään ei tule lisää.

Tämä ei lopu koskaan. Helena on sen verran uhmainen, harhainen, röyhkeä ja rajaton, eikä hänellä enää ole mitään hävittävää, että kun tästä oikeuskäsittelystä on päästy, onkin taas aika hakea uudestaan lasten yksinhuoltajuutta. Ei hän sitä saa, tuskin edes haluaa, mutta siitä aiheutuu Mikolle vaivaa ja Mikko joutuu suuntamaan ajatuksiaan Helenaan.

Mikko muutti yhteisestä kodista 5v. sitten pois. Avioliitto oli silloin kestänyt muutaman kuukauden yli 5 v. Alle 6kk päästä avioliiton jälkipelit ovat kestäneet pidempään kuin itse avioliitto. Eikä loppua näy.

Tämä on aivan mielenvikaista ja vain yhden ihmisen aikaansaannosta.

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Millä rahalla Helena maksaa kaikki nuo oikeudenkäynnit ja miksi hän ylipäätään hakee lähestymiskieltoa?

Mikko maksoi Minnesotassa $800k edestä Helenan lakimieskuluja. Ja Helenalla oli tunnetut ja hyvämaineiset lakimiehet. Helena joutui maksamaan vain niitä omia lakimieskulujaan, jotka olivat seurausta hänen omista pelleilyistään tai eivät liittyneet eroon, vaan omaan E2-viisumiin ja yritykseensä. Näitäkin yritti maksattaa Mikolla.

Että, kun Helena ulvoo, että rahalla saa tuomiot ja hän on tässä se varaton osapuoli, niin sehän ei pidä paikkaansa, koska Mikko velvoitettiin varakkaana osapuolena maksamaan Helenan välttämättömät lakimieskulut. ja $800k:lla sai sitten tällaista.

Helenalla on ollut tähän mennessä 6 eri juristitiimiä, joista 4 siihen mennessä, kun lasten Suomeen muutosta päätettiin. 5. tuli kuvioihin, kun lasten Suomeen muutoksestä piti valittaa. Tämäkin lakimies erosi muutaman kuukauden päästä itse, kun Helena ei suostunut Kakskerran papereita allekirjoittamaan. Sitten kerjättiin netissä kirkkokavereiden avustuksella rahaa uuteen lakimieheen, jotta lapset voitaisiin palauttaa USA:han. Se kerjäys tuotti pari tonnia. Viime vuodenvaihteessa Helena ilmoitti saaneensa uuden asianajajan ja tämä hoiti sitten valitusoikeusasian loppuun. Tämän viimeisimmän Helena joutui maksamaan itse, koska hän oli itse valittanut ja hakenut muutosta. Lopultahan Helena luopui myös lasten kotipaikan muutoksen hakemisesta, koska hänen oma viisuminsa oli jo mennyt umpeen eikä sitä uusittu, kun firma ei saavuttanut sille asetettuja tavoitteita. Tämäkään ei toki estänyt Helenaa huutamasta somessa, että lapset kuuluvat Minnesotaan.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy