Mainos

Lätkävaimot

• 55 334
  • 306
Nyt saatiin tänne hyvää keskustelua.

Tämä Cindy Sun-juttu on sinänsä mielenkiintoinen, että Helena on tämän itse myöhemmin kiistänyt. Joko storyissaan tai Hörkön ja Enbusken podissa, jota en siis ole kuunnellut. Helena myönsi kuitenkin itse, ettei tämä pidä paikkaansa ja että eivät olleet Mikon kanssa yhdessä tuolloin, jos Mikko on tämän naisen kanssa jotain puuhaillut. Mikkohan ei ole koskaan tätäkään asiaa kommentoinut ja se onkin fiksua. Ei näitä kannata edes kiistää, koska sillä saa vain huomiota asialle. Ja sitä paitsi, silloin, kun tämä mahdollinen, potentiaalinen seksuaalinen kanssakäyminen on tapahtunut, Cindykin oli vielä Sini, parikymppinen opiskelija eikä aikuisviihdetähti. Olen kuullut väitteen, että Sinillä olisi tässä ollut haasteita vähän vuosien kanssa ja kun Helena on kiistänyt väitteen, ei se ainakaan ole vuonna 2013 tapahtunut kuten on väitetty.

Yleensä aina huhuja liikkuu kyllä, jos joku on petturisika. Ja nämä huhut ylittävät kyllä maakuntarajat, kun on iso stara kyseessä. Mäkin tiedän aika monta urheilutähteä, joista liikkuu huhuja, mutta koskaan en ole Mikosta kuullut muuta kuin nämä asumuseron jälkeen tulleet väitteet.

Itsekin olen samaa mieltä, että Mikon tutkintapyynnöt ovat laimeita. Mutta epäilen, että hänen tarkoituksenaan ei ole halu rangaista Helenaa, vaan saada vain hänet lopettamaan valheiden levittelemisen. Mä näen, että Mikko ajattelee tässäkin lapsiaan. Ja hän on puun ja kuoren välissä, koska Helena ei keinoja kaihda ja aivan varmasti puhuu näistäkin asioista lapsille. Kyse ei tässä Mikon keississä ole nähdäkseni lainkaan kyse näistä pettämisasioista muutenkaan, vaan suuremmasta kokonaisuudesta. Helenahan esim. syyttää Mikkoa edelleen taloudellisesta väkivallasta. Ja pitkään syytti Mikon kaapanneen lapset Suomeen. Edelleen jaksaa viikottain jauhaa siitä, että Minnesotan yksityistuomari oli lahjottu, Turun poliisi ja lastensuojeluviranomaiset on lahjottu, jne. Lisäksi Helena on haukkunut Mikon vaimon kodinrikkojaksi, "joka vain halusi maata kaikkien joukkueen jätkien kanssa", vaikka tämä suhde alkoi vasta 2022 ja Helenan oli tuolloin jo asunut toista vuotta Helenan ja lasten kanssa.

Kaikki muut asiat on ratkaistu jo, paitsi Kakskerran rekisteröintiasia on kesken. Helena on toki hakenut Minnesotan KKO:sta valituslupaa avioehdon kumoamiseksi, mutta kuten aiemmin totesin, en pidä todennäköisenä, että ottavat käsittelyyn, kun Minnesota Courts of Appealskin on sen päteväksi todennut. Lisäksi, kumpikaan osapuoli ei enää asu Minnesotassa, en usko, että Helenan perusteet siitä, että hän oli "less sophisticated party" menee läpi, kun hän on paperilla korkeakoulutettu ja Mikko ei.

Niin, jos on pettänyt. Ja jotta tällaiseen menetelmään, missä Mikko Koivun $20M omaisuudesta annettaisiin 25-75% ex-vaimolle, vaikka heillä oli voimassa oleva avioehto, joka takasi Helenalle 1M€+indeksit, Helenan pitäisi varmaan toimittaa jotain todisteita näistä pettämisistä. Jos Mikko sanoo, ettei ole pettänyt, niin sehän on sana sanaa vasten. Ja jos luotettavat väitteet Helenan omasta avioliiton ulkopuolisesta suhteesta pitävät paikkaansa, olisiko myös Helena velvollinen palauttamaan osan Mikon hänelle avioehdon mukaan maksamista korvauksista? Vai onko se jotenkin parempaa pettämistä? Totean myös sen, että Helena on toistuvasti todennut, että olisi vielä v. 2022 halunnut jatkaa itse suhdetta Mikon kanssa, mutta Mikko ei. Eli, ei ne pettämiset Helenaa kuitenkaan sitten niiiin paljon vaivanneet kuitenkaan. Ja jos suhteessa oli pettämistä alusta asti, miksi Helena jäi siihen? Hänellä oli yksi lapsi ja olisi saanut millinsä, vaikka olisi eronnut 6 kk häiden jälkeen. Miksi suhteeseen hankittiin vielä 2 lasta lisää? Ja Helenallahan tässä se kaikki valta on lisääntymisen suhteen ollut.

Helenan bruttopalkka oli 1300€/kk, kun hän tapasi Mikon. He olivat tunteneet n. 2 v., kun menivät naimisiin. Mikko oli jo tehnyt ennen Helenan tapaamista uransa pisimmän ja arvokkaimman diilin ja ostanut perheen kotina olleen talon. Helena on väittänyt, että hän sai avioehdon vasta 2 pv ennen häitä nähtäväkseen ja hänet painostettiin allekirjoittamaan se eikä hänellä ollut lakiapua. Alkuperäisessä avioehdossa ei ollut indeksikorotusta, mutta sellainen sinne Helenan pyynnöstä on kuitenkin lisätty. Uskooko joku, että Helena olisi tämän itse keksinyt 2 pv ennen häitä? Oikeuden päätöksissä lukee, että itse oikeudenkäynnissä Helena oli itse lopulta myöntänyt Mikon lakimiesten "ristikuulustelussa", että kukaan ei ollut painostanut eikä kukaan huutanut hänelle. Kyllä mä nyt enemmän uskon oikeuden pöytäkirjoihin ja päätöksiin kuin Helenaan. Ja jos niissä dokumenteissa olisi oikeasti virheitä, eli ne olisi litteroitu väärin, aivan varmasti Helenan omat lakimiehet olisivat vaatineet oikaisua, koska nauhat kuuntelemalla se olisi helppo todentaa. Tällaista ei ole tapahtunut. Ja Helenan lakimiehet, kaikki 7 tiimiä, ovat hyvämaineisia lakitoimistoja Minnesotassa. Ja näistä 7:stä Mikko Koivu on maksanut 6, 7. oli Helenan valitusoikeutta varten palkkaama lakimies ja maksaa itse viulut.

Tämä on hankala keissi, jos ei ole seurannut aktiivisesti. Helenan jutut voivat kuulostaa ihan uskottavilta, jos lukee tai kuulee niistä silloin tällöin. Mutta silloin, kun on aktiivisesti seurannut ja lukenut oikeuden päätökset, näkee kaikki epäjohdonmukaisuudet, ristiriitaisuudet ja valheet aivan selvästi.

Helena saa nyt somessa tasan sen, minkä on tilannutkin. Ikävä sanoa, mutta niin se on. Valtaosalle ihmisistä ei valheet mene enää läpi, kun on riittävästi häntä kuunnellut. Ja yllättävän moni on ne oikeuden pöytäkirjat lukenut, kun ne kaikkien luettavissa on. Helena ei ole ymmärtänyt, että mediaa ei voi hallita. Seiska on tässä asiassa ollut aivan todella moraaliton, koska tekevät juttunsa pitkälti Helenan instan pohjalta tai sitten Ylimutka on hyvä-toimittajaroolissa. Ovat jo toista vuotta antaneet Helenan kertoa juttujaan ja muokata narratiivia Helenan toivomaksi, vaikka niistä oikeuden pöytäkirjoista käy selväksi, että Helenan väitteet eivät yksinkertaisesti ole totta. Seiskassa vain totuudella ei ole väliä, jos saa hyvät otsikot.

Mutta kuten aina, myös Seiska tulee kääntämään kelkkansa tässäkin asiassa. Teki sen Nykäsen, Tuksun ja Maisa Torpan kanssa ja sama kohtalo tulee olemaan Helenallakin. Seiskan uskottavuus tämän asian tiimoilta on lähellä nollaa, tosin se on sanottava, että Seiska on viime aikoina tehnyt myös Helena-kriittisiä juttuja. Mutta ne ovatkin niiden "pahojen" toimittajien kirjoituksia, ei luottotoimittaja Ylimutkan. Mitä nopeammin Helena tajuaa, että Seiska ei ole hänen puolellaan, sitä parempi se on hänelle itselleen.

Miljoona on iso raha. 500k€ oli varattu asuntoonkin ja loput olisi saanut verottomana handuun. Aika moni hyppisi tasajalkaa, jos saisi millin nettona lapaseen. Siihen päälle vielä elarit 2 vkolta, niin kyllähän noilla rahoilla olisi voinut rauhassa sopeutua lasten kanssa Suomeen ja miettiä, että mitä sitä itse haluaisikaan tehdä. Sen sijaan piffasi frendinsä Super Bowliin, kun luuli tuhlaavansa Mikon rahoja eikä ollut ihan halpa reissu tuo.

Tämä on niin monella tasolla surullinen keissi. Ja täysin turha.

EDIT: Ja näiden avioliitto kesti 5,5 v. ja koko suhde 7,5 v. Ja erotkin laitettiin vireille molempien toimesta kohta 5 v. sitten. Ja se oli muuten Helena USA:ssa, joka laittoi asiat ensin tulille. Mikko vain ehti toimittaa paperit Suomessa ensin. Tämäkin käy ilmi niistä oikeuden papereista. Ja tämäkin sotii tätä Helenan "minut jätettiin"-narratiivia vastaan. Helenan lakimies nimittäin lähestyi Mikon lakimiehiä jo tammikuussa -20, erohakemukset jätettiin parin päivän välein helmikuun alussa, Mikko ennen Helenaa.
Nähtävästi homma menee noin kuin kirjoitit joten poistin kokonaan tuon aiemman viestini.

Håkanhead

Jäsen
Suosikkijoukkue
Altavastaajat
Kyllähän tämä juttu kertoo aika karua kieltä miesten oikeuksista avioeron yhteydessä. Suurin sovittelutarjous oli 5milj euroa, vaikka avioehdossa nämä asiat oli määritelty jo aika selvästi. Tästäkin siis kieltäydyttiin, koska puolet koko omaisuudesta oli se mitä haluttiin tjms.

Onneksi Mikko Koivu selvisi suhteellisen kuivin jaloin, mutta monella ei ole yhtä hyvä onni.

Tincat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Carolina Hurricanes
Luin ton Mikon ja Natalien iltalehden haastattelun. Täytyy kyl ihmetellä mite Helenalle ei mikää kelpaa. On tarjottu rahaa ja hienoa asuntoa ja mitä vielä. Moni ois ollu onnensa kukkuloilla et voi jatkaa elämää hyvin.

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kyllähän tämä juttu kertoo aika karua kieltä miesten oikeuksista avioeron yhteydessä. Suurin sovittelutarjous oli 5milj euroa, vaikka avioehdossa nämä asiat oli määritelty jo aika selvästi. Tästäkin siis kieltäydyttiin, koska puolet koko omaisuudesta oli se mitä haluttiin tjms.

Onneksi Mikko Koivu selvisi suhteellisen kuivin jaloin, mutta monella ei ole yhtä hyvä onni.
En osoittelisi tässä ketään sukupuolen takia. Sukupuolesta riipumatta on kamalaa, kun jotkut ihmiset jaksavat vuosikausia katkerana riippua menneessä, tapella asioista ja kiusata entistä puolisoaan ja hänen läheisiään. Luulisi tuon käyvän raskaaksi itsellekin.

Håkanhead

Jäsen
Suosikkijoukkue
Altavastaajat
En osoittelisi tässä ketään sukupuolen takia. Sukupuolesta riipumatta on kamalaa, kun jotkut ihmiset jaksavat vuosikausia katkerana riippua menneessä, tapella asioista ja kiusata entistä puolisoaan ja hänen läheisiään. Luulisi tuon käyvän raskaaksi itsellekin.

Totta tämäkin. Pitää kuitenki muistaa, että vain toinen sukupuoli pystyy valjastamaan oikeuslaitoksen kostonsa välineeksi.

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)

No en mä kovin kuivin jaloin selviämiseksi sanoisi kun lukee mitä sontaa on joutunut käymään läpi.

Kun mikään ei ilmeisesti Helenalle riitä.

Exäni kanssa onneksi saatiin ns lusikat jakoon ihan sovussa, toki rahamääräkin oli ihan eri; mutta jotkut tosiaan tappelee niistä lusikoistakin.

Hauntti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, TPS, Varjomodet
Seiskan toimituksessa revitään hiuksia kun Mikko nyt sitten päätti pistää faktoja tiskiin. Noh, eiköhän sieltä ensi viikolla seuraava Helena-juttu tule kuitenkin, jossa kaikki asiakirjat sun muut Helenan suulla todetaan ihan humpuukiksi.

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Jutussa Mikko myöntää, että Cindyn kanssa oli suhde. Eli eipä ollut tuulesta temmattu juttu. Toki siinä kohti Cindy on muistanut väärin tai valehdellut, että Helena olisi ollut jo mukana kuvioissa.

Hyvä artikkeli kaikkineen tuo Iltalehden juttu. Toivottavasti Mikko saa tällä nyt rauhaa aikaan.

Edit: Tai no tartutaan nyt vielä tuohon Cindy-juttuun. En nyt muista sanatarkkaan mitä Cindyn kirjassa sanottiin, mutta ei sielläkään välttämättä pettämistä väitetty. Cindy kertoi harrastaneensa seksiä Mikon kanssa, mikä piti paikkansa. Vuosi heitti toki yhdellä. Mutta siitäkään huolimatta Koivut eivät olleet naimississa, joten vaimoa siellä ei ainakaan petetty. Ja Cindyn tarinasta sai sen kuvan, että Helena tiesi tasan tarkkaan mikä on homman meininki, joten sekään ei puhu pettämisen puolesta.

Mikko pysyy kannassaan, vaikka julkisuudessa kerrottiin vuosina 2015 ja 2017, että Mikko olisi pettänyt vaimoaan aikuisviihdetähti Cindy Sunin kanssa. Cindy on kertonut tästä myös omassa kirjassaan.

Jutuissa on Mikon mukaan osa totuutta.

– Tapasin Cindyn yökerhossa vuonna 2012, kesäkuun ensimmäisellä viikolla. Jatkoimme yhdessä asunnolleni ja vietimme yön yhdessä. Se oli hyvin perinteinen yhden illan juttu. Tapasin lasteni äidin vasta elokuussa 2012, Mikko kertoo.

Viimeksi muokattu:

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Oon melko varma, että tämän jutun helkkarin erikoiset koukerot parhaiten tässä valtiossa tuntee:

1. Mikko Koivu
2. @BOL
3. Käräjäoikeuden tuomari

4. Helena

Kiitos. Palkintopallilla oleminen tuntuu hyvältä, eikä hopea ole häpeä :).

Mulla ei ollu aavistustakaan, tietenkään, että Mikko tulisi asian kanssa a) tänään b) ikinä julkisuuteen. Mutta erinomaisen hyvä, että tuli. Ja oli todella mielenkiintoista lukea noista Mikon tekemistä tarjouksista, koska niistä ei ole ollut mitään muuta "tietoa" kuin Helenan lipsautukset, että Mikko on tarjonnut hänelle rahallisestikin hyviä tarjouksia. Mutta nyt saimme selville nekin. Oikeuden asiakirjoista niitä ei löydy, koska edes tuomari ei saa tarjouksia tietää. Tai saa, mutta vasta sitten, jos osapuolet ovat päässeet sopimukseen. Täytyy sanoa, että tarjoukset ovat rahallisesti suurempia kuin olisin koskaan osannut odottaa. Tai mitä olisin itse koskaan Helenalle tarjonnut.

Mikon haastattelu oli juuri sellainen kuin oikeuden pöytäkirjojen ja tapahtumien kulun suhteen olin kuvitellutkin. Monessa mielessä aivan liian kiltti ja ymmärtäväinen mies. En ole koskaan pitänyt Mikkoa minään pyhimyksenä, mutta ei tarvitse ollakaan. Helenan rinnalla kuka tahansa tavallinen ja oikeat elämänarvot omaava ihminen on pyhimys. En ole koskaan päässyt näin läheltä seuraamaan noin sairaan, vihamielisen, vittumaisen, vaikean ja manipuloivan ihmisen toimintaa. Helenalle kiitos vain siitä, että paljasti monen narsistin pelikirjan aivan vapaaehtoisesti. Veikkaan, että moni tietynlainen ihminen kihisee nyt Helenalle raivosta.

Helena on tuottanut tänään varmaankin n. 50 instastorya. Aamu alkoi lumen luomisella, mutta lapio oli piilotettu. Hetken päästä kysyi videollaan, josko joku haluaisi tulla tekemään hänen lumityönsä. Talkkari ei varmaan auta, kun Helena on hakenut hänelle lähestymiskieltoa. Sen jälkeen on tullut Team Helena-huppareiden markkinointia ja IL:n artikkelin jälkeen lähti sokka irti kahdella kielellä. En pystynyt katsomaan edes kaikkia videoita, sen verran oikeasti sairaita videot ovat. Ivallista ja vittumaista hymyilyä, muiden tuskan väheksymistä ja tuomareiden ja oikeuden määräämään relocation asioihin perehtyneen psykiatrin haukkumista. Tässä kohtaa totesin, että en vain pysty enää katsomaan.

Helena on itse todennut moneen kertaan, että tässä ei ole kysymys rahasta. Hän haluaa oikeutta ja "vain sen, mikä hänelle kuuluu". Ystäväni mukaan Helena olisi sanonut tänään, että se on 2,5M ja tämä loppuu, tosin NDA:ta hän ei kai vieläkään suostu allekirjoittamaan. Itse en päässyt sinne asti, joten en ole omin korvin kuullut. Mutta se on käynyt viimeisen vuoden aikana selväksi, että tässä on ihan oikeasti kyse paljon muustakin kuin rahasta. Tässä on kyse sairaalloisesta kontrolloinnista, omistushalusta ja siitä, että Helenalle ei sanota "ei". Häntä ei jätetä, eikä hän taivu muiden tahtoon tai määräyksiin. Tämä on niin sairasta kiusaamista ja omilla lapsilla kiristämistä, että mua hävettää, että Suomessa ei ilmeisesti ole lainsäädäntöä puuttua tällaiseen? Järkyttävää.

Mä toivon, että Mikko ei anna senttiäkään Helenalle enää. Maito on kaatunut jo eikä terroristein kanssa neuvotella. Mikko on uuden avioliittonsa myötä saanut uudenlaista rohkeutta ja hyvä niin. Kiitos siitä, koska hän ei ole ainoa, joka kärsii vainoavasta exästä. Vaikka Helena allekirjoittaisi NDA:n, hän ei tule sitä kunnioittamaan. Eikä siitä seuraisi juuri mitään jälkiseurauksiakaan. Ei Helenaa sellaiset kiinnostakaan. Hänen maailmansa toimii vain hänen omilla ehdoillaan.

Ja totean vielä, että mä en olisi ottanut näin vahvasti kantaa, ellen olisi oikeasti todella perehtynyt asiaan. Mutta tämä on monella tavalla ahdistava keissi myös täysin ulkopuolisille. Ja koska mä kykenen tuntemaan empatiaa, olen voinut kuvitella, miltä Mikosta läheisineen tuntuu. Koska olen koko ajan tiennyt, että se, mitä olen nähnyt ja voinut Helenan instasta päätellä, on vain aivan pikkiriikkinen jäävuoren huippu siitä, millaista elämä todellisuudessa on. Mä pääsen tästä eroon ajattelemalla muita asioita ja elämällä omaa elämääni. Mikko ja lapset eivät pääse. Ja se on todella surullista.

Knutsen

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Kings
että en vain pysty enää katsomaan
Älä nyt ylpisty kuitenkaan! Itselleni sinun viestit ovat tuoneet valtavasti informaatioarvoa.
Kävin katsomassa Helenan instagramin ja siellä on tosiaan aivan valtava määrä storyja ja 1s per story näppäilemällä ehdin kuulla, että hän käy tämän IL artikkelin nyt nopeasti vielä läpi. Valtava työ sinulla, mutta odotan kuitenkin tiivistelmääsi ja johtopäätöksiä.

yt,

Tincat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Carolina Hurricanes
Sen verran kidutin itseäni et katsoin ne suomeksi olevat story pätkät. Helena vaa mielipuolisesti nauraa sille et tämä on raskasta Mikolle ja varsinkin Natalielle. Hän ei halunnut muuttaa Mikon omistamaan asuntoon, koska pelkäsi että voi saada sieltä häädön millon vaan. Halusi oman vuokra-asunnon mielummin. Mutta hänhän silti edelleen asuu siellä vierasmökissä eikä ole hankkinu omaa asuntoa? Heh.
Mitä enemmän sen juttuja kuuntelee ni tulee kyl hyvin sairaat fiilikset Helenasta. Kaikki ne oikeuden asiakirjatki on rahalla saatu myönteiseksi Mikolle jne. Huhhuh.

Oon ny jostain syystä uponnu tähän kanin koloon. Send help :D

Loorz15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit | Huuhkajat | Teuvo Teräväinen
Suosittelen kaikille ilmiantamaan tuon Hellun ig-tilin. Syynä kiusaaminen ja häirintä. Tekisi rouvallekin varmasti ihan hyvää jos ei hetkeen pääsisi someen. Tosin tuskin se isoa kuvaa mihinkään muuttaa ja sekin on varmaan vaan Mikon yritys hiljentää Hellu.

asyouwere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
En pystynyt katsomaan edes kaikkia videoita, sen verran oikeasti sairaita videot ovat. Ivallista ja vittumaista hymyilyä, muiden tuskan väheksymistä ja tuomareiden ja oikeuden määräämään relocation asioihin perehtyneen psykiatrin haukkumista. Tässä kohtaa totesin, että en vain pysty enää katsomaan.
Heh, katsoin eilen uteliaisuuttani nämä instastoorit ja samalla mietin että miten helvetissä se BOL jaksaa nämä aina katsoa, mutta näköjään et sinäkään aina jaksa :)

Kahlasin tosiaan eilen nuo Helenan stoorit läpi. Meni jumalauta yli puoli tuntia(!!), ja skippailin niitä vielä aika rankalla kädellä. Milloin tuo nainen ehtii päivän aikana tekemään mitään muuta kuin ränttäämään somessa? Toki kun ei ihan hirveästi noita työkiireitä ole, niin ehtiihän sitä.

Olihan tuossa tietynlaista tunteiden vuoristorataa noita stooreja seuratessa, välillä nauratti ja välillä vitutti. Ei ehkä niinkään Mikon ja vaimonsa puolesta, mutta lapsille on kyllä aivan kamala tilanne. Äiti on aivan sekaisin.

Ehkä huvittavia antia oli, kun Heluna milloin mistäkin asiasta sanoi, että häneltä löytyy kyllä todisteet. No, voisiko niitä siinä tapauksessa esittää katsojille, sehän olisi selvä peli sen jälkeen.

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Heh, katsoin eilen uteliaisuuttani nämä instastoorit ja samalla mietin että miten helvetissä se BOL jaksaa nämä aina katsoa, mutta näköjään et sinäkään aina jaksa :)

Kahlasin tosiaan eilen nuo Helenan stoorit läpi. Meni jumalauta yli puoli tuntia(!!), ja skippailin niitä vielä aika rankalla kädellä. Milloin tuo nainen ehtii päivän aikana tekemään mitään muuta kuin ränttäämään somessa? Toki kun ei ihan hirveästi noita työkiireitä ole, niin ehtiihän sitä.

Olihan tuossa tietynlaista tunteiden vuoristorataa noita stooreja seuratessa, välillä nauratti ja välillä vitutti. Ei ehkä niinkään Mikon ja vaimonsa puolesta, mutta lapsille on kyllä aivan kamala tilanne. Äiti on aivan sekaisin.

Ehkä huvittavia antia oli, kun Heluna milloin mistäkin asiasta sanoi, että häneltä löytyy kyllä todisteet. No, voisiko niitä siinä tapauksessa esittää katsojille, sehän olisi selvä peli sen jälkeen.
En uskalla puhua varsinaisista todisteista, mutta sen Helena on ainakin minulle toiminnallaan osoittanut, miksi Mikko häipyi.

Jos ihminen on noin täynnä vihaa, kostonhimoa ja katkeruutta vielä vuosien jälkeen niin minkälaista elämä olisi tuon ihmisen kanssa.

Suosikkijoukkue
Paikalliset
Kävin tämän keskustelun ja erityisesti @BOL:n innoittamana vilkaisemassa Helenan instapäivitysten kommenttikenttiä. Näin sosiologitaustaiselle ihan kiinnostavaa oli kommentoijien varsin runsas viestien uskonnollinen sävy, siunausta toivoteltiin jatkuvasti. Tuo olisi ihan tavallista Amerikoissa mutta Suomessa harvinaisempaa, paitsi tietyissä lahkolaispiireissä. Kiinnostava ilmiö, jos nämä herätysliikeaktiivit ovat ottaneet Helenan asian omakseen. Mitähän siinä on taustalla? Helenan katsotaan edustavan perinteisiä perhearvoja ja Mikon pettämisineen ja avionrikkojineen turmelusta?

sloke

Jäsen
Siis onko se Helena nyt kirjoittamassa jotain kirjaakin? ”Mä tuun avaamaan tätä enemmän kirjassani ja voitte sitten itse päätellä…”

Mr. Tasuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Palloseura, Avalanche
Aivan sekaisin tuntuu Helena olevan. Onko tiedossa mitä hän haluaa? Siis jotain mikä tuon sekoilun lopettaisi. Tosi, tosi, tosi paljon rahaa? Onneksi Mikko ei nyt anna mitään tuolle ilmaiseksi, sillä siinäkin tapauksessa todennäköisesti vain jatkaisi ja jatkaisi ja lypsäisi kaiken mikä irtoaa.

Kuten täälläkin mainittu, niin melkoista viihdettähän tämä on. Sääli lapsia, sillä Helena on niin sokea omia tekemisiään kohtaan. Joku missio hänellä on, enkä ole niin perillä mikä se on, mutta siinä jää lapsetkin 100-0 jalkoihin. Kaiken sekoilun kehtaa vielä pukea "taistelen lasteni tähden, he ansaitsevat parempaa".

Arvostan @BOL kun tuot faktoja esiin ja myös analysoit niitä.

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Helenan kirja ilmestyy samaan aikaan, kun se v. 2021 tulossa ollut keittokirjakin. Ja oma podcast The Truth Chronicles with Helena Koivu on tulossa myös. Todennäköisesti tulevat marraskuussa. Kuten muillakin doereilla...
Paljon melua tyhjästä.

Eiliseltä siis mitä, n. 80 videota? Tämä taisi olla ennätys. Yli 50:n on menty aiemmin. Nämäkin videot olisi saanut supistettua 10:een, jos omaisi puhujanlahjoja. Sisällön kannalta oikea määrä olisi ollut 0.

Mä olen alusta saakka sanonut, että Helena Koivu ei ole terve. Pystyn hänet diagnosoimaankin, vaikka en ole häntä edes tavannut. Ainoa kysymys liittyy siihen, onko synnynnäistä vai ei. Pitäisi tietää hänen taustansa. Epäilen, että ei hän tule koskaan mitään virallista diagnoosia saamaankaan, koska on täysin sairaudentunnoton. Pakkohoidossa voisi saadakin, mutta kynnys sellaisen määräämiseen Suomessa on liian korkea. Ja miksi meidän ylipäätään pitäisi sietää Viron kansalaisen harjoittamaa kiusaamista, kun ei ole v. 2012 jälkeen Suomessa edes asunut. Ja sen varjolla sai avioero-oikeudenkäynnin Minnesotaan ylipäätään. Silloin ei ollut merkitystä, että oli viettänyt 20/28v. elämästään Suomessa. Joten miksi olisi nytkään? Miksi tätä työtöntä ja asunnotonta USA:sta ikkunan rikkomalla toisen kesämökille muuttanut naista suojellaan täällä?

Eiliset videot oli mulle monella tavalla liikaa. En kestä sitä vittumaista virnettä ja se ILn jutun lukeminen sarkastisesti vittuillen ja Mikon ja Natalien haasteiden väheksyminen on jotain niin sairasta. Eikä tämä ole ensimmäinen kerta. Jo aiemmin hän jakoi yleisölleen, miten oli (tyttäreltään) kuullut Natalien oksentelevan ja käyneen lääkärissä. Ja silloinkin vain vittuili ja naureskeli.

Mä olen ajat sitten lakannut ihmettelemästä mitään, mitä Helena tekee tai miksi. En ihmettele, miksei suostunut tarjouksiin, vaikka olivat todella hyviä. Nyt Helena suoltaa narratiiviaan, että tarjoukset sisälsivät ehtoja. No shit! Melkeinpä kaikki asia elämässä ovat tavalla tai toisella jotenkin ehdollisia. Helenan aivot eivät toimi niin kuin muiden. Hän ei ole koskaan joutunut kohtaamaan rajoja aiemmin ja nyt niin on tapahtunut. Ja hän on ihan oikeasti järkyttynyt. Se ottaa koville. Nyt Helena on jotenkin paniikissa, tosin ei tämä ole eka kerta. Näitä tulee aina välillä, mutta jotenkin hän saa aina rivinsä kuntoon. Pahinta on menettää kasvot ja nyt ollaan aika lähellä sitä tilannetta.

Ja tuolle ihmiselle, joka on tuollaisessa mielentilassa juuri nyt, pitäisi antaa lapset tänään viideksi päiväksi. Näillä on siis jenkkityyliin 5-2-2-5-järjestelmä käytössä. Tässä kohtaa pitäisi lastensuojeluviranomaisten toimia ja todeta, että näissä olosuhteissa lapsia ei voi päästää äidilleen. Ja Helenan yksi ystävä ja siskot sekä vanhemmat voisivat nyt oikeasti vihdoin tehdä jonkin sortin intervention. On pahasti myöhässä jo, mutta vieläkin ehtii. Sinne vaan Viroon vanhempien majataloon lepäilemään. Sieltä voisi löytyä suojatyöpaikkakin näin alkuun. Mutta ei tule tämäkään tapahtumaan. Eivät halua Kipperit tunkea käsiään tähän paskakasaan, koska eivät halua itse joutua Helenan silmätikuiksi.

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Aivan sekaisin tuntuu Helena olevan. Onko tiedossa mitä hän haluaa? Siis jotain mikä tuon sekoilun lopettaisi. Tosi, tosi, tosi paljon rahaa? Onneksi Mikko ei nyt anna mitään tuolle ilmaiseksi, sillä siinäkin tapauksessa todennäköisesti vain jatkaisi ja jatkaisi ja lypsäisi kaiken mikä irtoaa.

Kuten täälläkin mainittu, niin melkoista viihdettähän tämä on. Sääli lapsia, sillä Helena on niin sokea omia tekemisiään kohtaan. Joku missio hänellä on, enkä ole niin perillä mikä se on, mutta siinä jää lapsetkin 100-0 jalkoihin. Kaiken sekoilun kehtaa vielä pukea "taistelen lasteni tähden, he ansaitsevat parempaa".

Arvostan @BOL kun tuot faktoja esiin ja myös analysoit niitä.

Virallisesti Helena haluaa sen, mikä hänelle kuuluu. Eilen ilmoitti hinnaksi 2,5M$. Ilman ehtoja. Mikon pitäisi siis maksaa hänelle siitä, että saa haukkua ja maalittaa jatkossakin täysin estoitta.

Musta toi Mikon haastattelu oli osoitus siitä, että nyt riittää. Helena laski sen varaan, että Mikko ei ikinä tule avaamaan asioita. Ja Mikkohan jätti todella paljon asioita kertomatta. Ei puhuttu Helenan piilottamista passeista ja siitä, miten Helena ei päästänyt lapsia Mikon ja Natalien häihin Minnesotassa. Hyvin edullinen haastattelu Helenalle, vaikka tietenkään Helena ei sitä niin itse koe. Helena on itse kertonut itsestään paljon raskauttavampia asioita kuin Mikko eilen, joten eipä tuossa mulle ollut muuta uutta kuin Helenalle tarjotut summat.

Persoonallisuushäiriöisten elämässä on vain yksi merkittävä tekijä ja se on henkilö itse. Siinä ei lapsilla ole mitään merkitystä ja ovat vain väline tavoitteeseen ja vallankäytönväline muutenkin. Ei tämä ole ensimmäinen tällainen keissi, mutta aika lailla ensimmäisiä Suomessa, joka tapahtuu täysin avoimesti. Eikä toinen pääosan esittäjä peittele mitään. Jos unohdetaan henkilöt ja varallisuus, muuten tämä on aika lailla oppikirjaesimerkki.

Schadowan

Jäsen
Ymmärrän, että Jenkkilä-> Suomi muuttokuvio on ollut se keskeinen asia tässä koko jupakassa. Se, että Mikko on tarjonnut heinäkuussa 2024 sen 1,5miltsiä+Jenkkilään muuton olisi näin ulkopuolisin silmin pitänyt riittää. Haluaisin kovasti nähdä, mitä nämä ehdot exact olivat, jotka olivat Helenalle liikaa.

Tosiaan, Helena sanoo hymy naamalla ja jopa ylpeänä, että 2,5miltsiä kehiin, muutto jenkkeihin niin laitetaan kättä päälle. Ilman niitä Mikon vaatimuksia toki. Sanoo, että Mikko haluaa pitää hänet jotenkin kontrollissa. Ei, Mikko haluaa, että lopetat IG:ssä henkkoht asioista jauhamisen. En vaan usko, että se koskaan loppuu ellei tehdä hyvin tarkkaa sopparia, missä kielletään Helenaa puhumasta erodraamasta, Mikon/Natalien asioista, tai muista henkilöistä. Ja tähän Helena ei suostu, vaikka laitettaisiin 20miltsiä tiskiin.

Että näin.

MustaHaukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, #24
Mielipuolista menoa, toivottavasti ei vain sattuisi kenellekään mitään...

Ann Arbor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Siis onko se Helena nyt kirjoittamassa jotain kirjaakin? ”Mä tuun avaamaan tätä enemmän kirjassani ja voitte sitten itse päätellä…”
Aika moni saattaa muistaa vielä vuoden 2007 eduskuntavaalien alla julkaistun Susan Ruususen (silloinen Kuronen) julkaiseman hänen ja pääministeri Matti Vanhasen suhdetta käsitelleen paljastuskirjan Pääministerin morsian.

Ehkä jotain samantyylistä sisältöä siis luvassa, joskin oletan Helenan käyttävän aika vapaalla kädellä, poliittista termiä käyttäen muunneltua totuutta.

Sikäli pitää ihmetellä, että todellako Helenalla tuhansittain jotain "faneja" ihan oikeasti on. Merkittävä osa seuraajistaan kun taitaa seurata Helenan outoa performanssia uteliaisuuttaan, kenties jopa huumorimielessä.

Ann Arbor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Virallisesti Helena haluaa sen, mikä hänelle kuuluu. Eilen ilmoitti hinnaksi 2,5M$. Ilman ehtoja. Mikon pitäisi siis maksaa hänelle siitä, että saa haukkua ja maalittaa jatkossakin täysin estoitta.
Luulisi tämän täyttävän jo kiristyksen määritelmät. Todellakin vaikea uskoa, että Helena yhtäkkiä rahallakaan muuttuisi miksikään yhteistyökykyiseksi ex-puolisoksi.

Pakkohan näiden käsittämättömien yksinhuoltajuusvaateiden ja lähestymiskieltohakemusten on kerrottava jotain nimenomaan Helenasta, ei Mikosta (ja Nataliesta).

Luulisi Helenankin arvostavan ns. tavallista rauhallista elämää iloineen ja suruineen. Hänen vuosia jatkunut performanssinsa ei sitä ollenkaan edistä.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy