Lätkävaimot

• 159 625
  • 713

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ja taas mennään. Storya pukkaa ja ihan harhaisia juttuja taas. Häntä salakatsellaan ja valvontakameroista seurataan hänen jokaista liikettään. Ja talkkarikin ajoi häntä juuri vastaan. Sellaista ylinopeutta, että huh huh.

Kertoo vihaavansa epäoikeudenmukaisuutta ja rahalla saa manipuloitua kaikki häntä vastaan. En ole loppuun asti ehtinyt vielä kuunnella, mutta sama levy pyörii ainakin alun perusteella.
Minä vihaan tyhmiä, itsekkäitä ja ahneita ihmisiä. Mihin saan valittaa näistä elämän kohtuuttomuuksista?

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Miten tämä tilanne voisi ratketa? Siis muuten kuin ihan äärimmäisillä tapahtumilla? Onko pienintäkään toivoa että Helenalla lamppu syttyisi ja jos niin mitä se vaatisi? Jos ei syty, niin miten tilanne tulee ratkeamaan? Siis jotenkin lasten eduksi? He kasvavat aikuisiksi?

Ei ole mitään toivoa, että Helena vain yhtenä päivänä heräisi ja ymmärtäisi, että hän on toiminut väärin jo vuosia. Sellaista tilannetta ei synny, ellei hänellä ole joku diagnoosi, johon on olemassa lääkitys, jonka avulla hänellä se lamppu syttyisi ja Helena itse olisi halukas tämän sisäistämään ja hakisi ammattiapua. Mikään ei nyt viittaa siihen.

Tilanne tulee ratkeamaan aikanaan, kun lapset ovat aikuisia, mutta kukaan ei vielä tiedä, että miten. Ymmärtävätkö kaikki lapset, mistä oikeasti on ollut kysymys vai onko tämä tilanne ehtinyt vaurioittaa lapsia niin pahasti, että Helenan harjoittama manipulaatio on aiheuttanut lapsillekin todellisuuden vääristymiä? Ja vaikka lapset ymmärtäisivätkin totuuden, heillä on silti edessään aivan valtavan raskas tie ja tarvitsevat laadukasta ammattiapua. Ja siltikin tästä jää isot arvet. Ja aina on olemassa sekin mahdollisuus, että jostain lapsesta tulee samanlainen kuin Helenasta. Ja se taas voi aiheuttaa suuria ristiriitoja myös seuraavan sukupolven kesken. Ja Mikko joutuu sitten kipuilemaan myös sitä.

Rahaa on tarjottu, jotta tilanne ratkeaisi. Ei kelvannut Helenalle. Nyt voisi kelvatakin, mutta tuskin täysin ehdoitta vieläkään, koska taisteleminen näyttää nyt olevan jotenkin Helenan identiteettiä. Olisi myös erittäin epäoikeudenmukaista, että tuollaisesta käytöksestä palkitaan. Ja tässä pitäisi mun mielestäni nyt myös miettiä sitä, minkälaista esimerkkiä lapsille näytetään. Plus, että Helenahan itse mesoaa koko ajan, että raha ratkaisee ja se on väärin. Toisaalta, kaikki Helenan sanomiset pitää aina ajatella juuri päinvastoin.

Lähimpänä nykytilanteen jonkinlaista ratkeamista käytännössä lienee se, että Helena pakkaa kamansa ja muuttaa Suomesta pois. Löytää uuden miehen ja jos ehtii vielä lapsiakin saada, niin siirtää sitten kaiken tarmonsa heihin. Mutta kiire tulee jälkimmäiselle vaihtoehdolle. Tämä tarkoittaisi sitä, että lasten arki olisi tasaisempaa ja Helena pommittaisi kaikkia jostain kaukaa vain puhelimella. Ja kun mitään oikeasti tärkeää asiaa hänellä ei voisi olla, viestit voisi jättää omaan arvoonsa. Ja kenties myös ottaa toisen puhelinnumeron käyttöön, jolloin niitä Helenan viestejä voisi katsella, kun huvittaa.

Hellutiimiläiset hokevat, että Mikko voisi tämän tilanteen ratkaista, helpostikin. En tiedä, onko heillä Helenalta sisäpiiritietoa, miten tämä voisi ratketa, mutta jos Helena ei ole halukas pitämään lasten ja Mikon asioista päätään kiinni, ei Mikolla ole oikein syytä tarjota enää mitään. Voi myös olla, että Helena odottaa jotain julkista anteeksipyyntöä häneltä, niin irrallaan todellisuudesta hän nyt näyttää olevan.

Yksinhuoltajuuden hakeminen lienee nyt lähempänä kuin koskaan Mikon toimesta ja sitä ennen ehkä valvotut tapaamiset. Tässäkin ollaan myöhässä ja Mikko on ollut liian lempeä ja ajatellut lapsiaan. Mutta en edelleenkään syytä häntä, onhan tämä nyt niin next level shittiä, että tuskin ihan tällaiseen on kukaan osannut valmistautua. Tai ehkä jotkut, mutta Mikko ei ole siltikään uskonut.

Andromeda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tps
Minä vihaan tyhmiä, itsekkäitä ja ahneita ihmisiä. Mihin saan valittaa näistä elämän kohtuuttomuuksista?
Ainakin tänne. Nuo kolme asiaa samassa ihmisessä on todellakin puistattava kombo. Siksi tämä ketjun päähenkilö ei saa sympatioita täältäkään. Viha on kyllä raju ilmaisu, mutta ehkä se on tässä paikallaan, koska vetää lapsensakin mukaan tähän arvottomaan näytelmään omaa etua ajaakseen.

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

Tänne voit valittaa. Ja instassa voit myös kertoa, mikä harmittaa. Voin alkaa seurata sua. Mä voisin perustaa #Teampatarouvan ja voisin jakaa tätä ilosanomaa ja rahoittaa sun ristiretkeäsi myymällä tuotteita? Uskon, että täältä Jatkiksesta lähtee kyllä moni mukaan.

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kävin uteliaisuuttani kurkkaamassa noita kosmetiikkapuolen sivuja. Kyllä nyt tuli niin levollinen olo!

Nehän ajettiin alas joskus viime syystalvella. Silloin ilmeistyi noi kuvat ja yhteystiedot muuttuivat. Aikaisemmin ne olivat tavallaan ihan ok. Tosin eihän jollain 7:llä ylihinnoitella kosmetiikkatuotteella kovin kattavaa liiketoimintaa voi kukaan kuvitella harjoittavansa. Siis Helenan lisäksi.

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Nehän ajettiin alas joskus viime syystalvella. Silloin ilmeistyi noi kuvat ja yhteystiedot muuttuivat. Aikaisemmin ne olivat tavallaan ihan ok. Tosin eihän jollain 7:llä ylihinnoitella kosmetiikkatuotteella kovin kattavaa liiketoimintaa voi kukaan kuvitella harjoittavansa. Siis Helenan lisäksi.
Jep. Ja kuten tuolla aikaisemminkin kirjoitit niin ainakin naisen pitäisi ymmärtää, kuinka kilpailtu ala kosmetiikka on ja miten merkkejä tulee ja menee.

Ei ollut Koivun Helenasta uudeksi Helena Rubinsteiniksi.

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Helena ei muuten maininnut suomenkielisissä storyissaan sanallakaan Minnesotan KKO:n eilistä päätöstä. Perus. Kiinnitetään huomio taas johonkin muuhun, niin jää nämä faktahommelit vähemmälle huomiolle.

Nyt jauhaa englanniksi eilisistä tapahtumista ja siitä, miten Mikon kanssa ei voi kommunikoida ja yhteishuoltajuutta on mahdotonta hoitaa. Ja blaa blaa blaa. Vittu, ketään ei kiinnosta!

Mikko todistetusti kommunikoi, mutta ei niin kuin Helena haluaisi. Paha Mikko.

Se on muuten todettava myös, että eilinen oli selkeä lavastus yrittää hankkia lisätodisteita siitä, että Mikko häiriköi. Helena oli hankkinut todistajankin oikein paikalle. Ja jos kuuntelee ne eiliset videot, jotka vielä ovat kuunneltavissa, Helena kertoo kahta tarinaa. Ensin Helena ehti jo lähteä ja lapsi jäi hoitajan kanssa paikalle ja toisessa tarinassa Helena olikin paikalla ja Mikko koputti liian kovaa oveen, marssi sisälle ja vaati saada tietää, kuka tämä henkilö on. Oikein sukunimeäkin Mikko kysyi. Siinä yhdessä videossa, mikä on pääosin tummaa, Helena kuitenkin itse kuvasi Mikkoa, joka seisoi pipo päässä ja kädet taskussa ulkona. Juuri hetkeä aiemmin Mikko näkyi etuovella, joka on lasiovi. Mikko näki kameran ja kiersi kävellen takaterasille. Ei siis astunut taloon ollenkaan. Ainakaan siinä vaiheessa. Ja jos Mikko olisi astunut sisään, kuka uskoo, että Helena ei olisi sitä kuvannut?

Ja jos Helena oli kuitenkin ehtinyt lähteä, niin kuin yhdellä videolla kertoi, kuka kuvasi Mikkoa terassilla? Miksi? Mikko on Kakskerran omistaja, yksin. Miksi Helenan ääni kuuluu videolla?

Helena voisi nyt itse kertoa, että mitä tässä nyt on ihan oikeasti tapahtunut, koska nyt hän on keksinyt kaksi eri versiota. Samasta asiasta. Järjetöntä.

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
Jotenkin tuntuu oudolta, kun täälläkin revitellään noita alaikäisten lasten tekemisiä hyvinkin tarkkaan, milloin joku on koulusta poissa ja miksi, harrastuksistaan tai mistä muusta tahansa. Kovasti syytellään tätä ex-rouva Koivua asioiden julkituomisesta ja silti tehdään itse sitä ihan samaa. Kun lasten äiti kertoo kaiken, näköjään se kaikki sitten täytyy jakaa myös eteenpäin yhä useamman tietoon. Käydään yksityiskohtaisesti läpi Helenan instat, Mikon jokainen askel ja joku talonmieskin näyttää olevan mukana.

Tuskin nämä lapsetkaan ovat kovinkaan innoissaan tekemistensä perkaamisesta kaiken maailman Seiskoissa, Vauva-palstoilla tai Jatkoajoissa. Noita kahta ensin mainittuahan on ainakin aiemmin pidetty täälläkin maineeltaan vähän niin ja näin, mutta samaan suuntaan tämäkin palsta on näköjään kovaa vauhtia menossa. Näin nettiaikana nämä jutut varmasti kantautuvat näiden lastenkin korviin ja nähtäviksi hyvinkin nopeasti. Tämä entinen turkulainen kiekkoilijakin taitaa olla hyvin pitkälti sitä mieltä, ettei haluaisi yksityisasioitaan ihan joka paikassa tongittavan.

Viranomaiset ja oikeuslaitos varmasti tekevät työtään Suomen lakien mukaan, ei kai siihen tarvitse ainakaan näin julkisesti jokaisen keittiöpsykologin kuitenkaan osallistua. On ilmeisesti jotain Hellutiimiä ja vastapuolella sitten Jatkoajan kaltaisia tirkistelytiimejä, aikalailla samaan kategoriaan nuo voi laittaa. "Mutku me halutaan kertoa...".

Viimeksi muokattu:

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eipä. Siitä todisteena muun muassa tämä ketju.

Mua ei ainakaan kiinnosta nämä samat löpinät uudelleen ja uudelleen ja vieläpä kahdella kielellä. Mutta muuta sieltä ei ole tarjolla kuin korkeintaan Helenan lipsauttaessa jotain.

Kuten nyt viimeisimmässä videossaan, joka loppuu kohtaan "they are threatening me that they are getting full..." Ja siihen loppui. Ei muuta. Jokainen voi arvata, että se seuraava sana olisi ollut custody. Mutta jostain syystä Helena ei sitä sano. Miksi?

Sitä ennen Helena on jankuttanut, miten yhteishuoltajuus ei sovi , koska Mikko ei kommunikoi ja miten Mikko ei pidä kiinni sovituista asioista, eikä aikatauluista ja saapuu viime tingassa paikalla ja miten Mikko rikkoo sopimuksia eikä oikeasti välitä lapsistaan. Mikä on paitsi todella törkeä väite, myös valetta. Koska kuka uskoo, että Helena olisi jättänyt tällaiset raportoimatta? Ja jos on sovittu, että Mikko hakee lapset vaikka klo 15, niin riittää, että Mikko on paikalla klo 15.00. On sitä paitsi epätervettäkin mennä Helenan kaltaisen ihmisen läheisyyteen yhtään pidemmäksi aikaa kuin on paikka, koska se näkeminen ei auta kumpaakaan.

Helena kokee, että häntä rangaistaan. Ja lapsia rangaistaan. Ja kun tämän taas kääntää normaalille ihmiselle, voidaan helposti huomata, että Helena syyttää Mikkoa kaikesta siitä, mitä ja miten itse tekee ja toimii. Viime hetken aikataulumuutokset ovat Helenan heiniä. Ihan viime ja tällä viikolta löytyy Helenan omia höpinöitä, miten Mikon piti muuttaa omia suunnitelmiaan, koska Helena ei voinut kuskata lapsia. Koska lapsi oli kipeä. Sama lapsi. Joka on toistuvasti Helenan vuorolla kipeä. Psykosomaattista? Kenties. Mistä tiedän? Siitä, että Helena julkaisee näitä asioita itse jatkuvasti. Mikko ei ole koskaan julkaissut lapsistaan mitään ja Natalien instassa on näkynyt vain, mitä lasten kanssa on touhuttu. Kuten pulkkia, rattikelkkoja ja eiliseltä Afrikan Tähti ja Arvaa kuka?-peli. Mutta ei lasten kuvia eikä tarkkoja tietoja. Ja koskaan Natalien instassa lapset eivät ole mitenkään pääasiassa. Afrikan Tähdestäkin kertoi, että Suomessa suosittu peli ja Arvaa Kuka?-pelistä, että yllättävän samoja nimi on suomalaisessakin versiossa. Eli, kertoo seuraajilleen suomalaisista jutuista.

Helena sanoo, että Mikko ei kommunikoi. Kyllä kommunikoi, eilenkin lähetti tekstarin, että on tulossa. Tekstarin, jota Helena ei vain heti huomannut. MIKKO EI VAIN KOMMUNIKOI NIIN KUIN HELENA HALUAISI. Ja se on se ongelma. JA SIKSI HELENA RANKAISEE MIKKOA JA LAPSIA. Ei toisinpäin.

Helena joko nyt itse alustaa taas seuraavaa yh-hakemustaan tai sitten painostaa näin Mikkoa etenemään asiassa, jotta pääsee irti tästä tilanteesta, jossa ei selkeästikään halua olla. Helenasta ei ole yksinhuoltajaksi, koska ei nytkään selviydy viidestä päivästä ilman apuja.

Helmikki

Jäsen
Huomenna käräjillä saattaa olla haastemies vastassa Helenaa, ihan pari allekirjoitusta tiedoksiantoihin… surullista kun ei tajua käräjöityjen asioiden vaikutusta, pelikortit loppu ny.

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jotenkin tuntuu oudolta, kun täälläkin revitellään noita alaikäisten lasten tekemisiä hyvinkin tarkkaan, milloin joku on koulusta poissa ja miksi, harrastuksistaan tai mistä muusta tahansa. Kovasti syytellään tätä ex-rouva Koivua asioiden julkituomisesta ja silti tehdään itse sitä ihan samaa. Kun lasten äiti kertoo kaiken, näköjään se kaikki sitten täytyy jakaa myös eteenpäin yhä useamman tietoon. Käydään yksityiskohtaisesti läpi Helenan instat, Mikon jokainen askel ja joku talonmieskin näyttää olevan mukana.

Tuskin nämä lapsetkaan ovat kovinkaan innoissaan tekemistensä perkaamisesta kaiken maailman Seiskoissa, Vauva-palstoilla tai Jatkoajoissa. Noita kahta ensin mainittuahan on ainakin aiemmin pidetty täälläkin maineeltaan vähän niin ja näin, mutta samaan suuntaan tämäkin palsta on näköjään kovaa vauhtia menossa. Tämä entinen turkulainen kiekkoilijakin taitaa olla hyvin pitkälti sitä mieltä, ettei haluaisi yksityisasioitaan ihan joka paikassa tongittavan.

Viranomaiset ja oikeuslaitos varmasti tekevät työtään Suomen lakien mukaan, ei kai siihen tarvitse ainakaan näin julkisesti jokaisen keittiöpsykologin kuitenkaan osallistua. On ilmeisesti jotain Hellutiimiä ja vastapuolella sitten Jatkoajan kaltaisia tirkistelytiimejä, aikalailla samaan kategoriaan nuo voi laittaa. "Mutku me halutaan kertoa...".

Ymmärrän pointin ja olen samaa mieltä. Mutta kuten olen aiemminkin kirjoittanut, lapset ovat hyvin olennainen osa tätä kokonaisuutta. Ikävä kyllä. Helena käyttää lapsiaan kilpenään ja itse tuo kaikki mahdolliset asiat esille. Ja se on väärin. Tämä on niin erikoinen keissi ja tässä on niin paljon eri nyannseja, että mitään ei oikein voi sivuuttakaan. Ja jos tätä tarinaa ei ole seurannut oikeasti, ne eivät aukea.

Vauvan av-palstasta samaa mieltä, mutta kuten olen aikaisemminkin kertonut, sieltä löytyy tämän keissin pioneerit. Ne, jotka paljastivat Helenan pelikirjan ja toivat esille näitä epäloogisuuksia ja valheita. Toki siellä on ihan sekopäitäkin todella paljon, mutta myös todella fiksua porukkaa, jotka keskustelevat järkevästi ja ovat selvittäneet kaikenlaisia asioita.

Mua on turha edes yrittää syyllistää siitä, että tuon kokonaisuuteen olennaisesti liittyviä asioita esille, koska ne ovat kaikki Helenan omasta somesta. Asiasta keskustellaan kuitenkin kahvipöydissä ja ties millä alustoilla ja siksi on tärkeää, että tarjolla on myös todennettavaa faktaa. Helenalla on 20,2k instaseuraajaa. 95% on siellä vain tirkistelemässä ja katsomassa hänen romahdustaan.

Ajatelkaa edes lapsia!-jeesustelu on tässä keississä turhaa ja jopa noloa. Kun tässä nimenomaan valtaosa ihmisistä peräänkuuluttaa sitä, että niitä lapsia ajateltaisiin myös viranomaisten toimesta. Mutta näköjään äidin oikeudet menevät lasten oikeuksien edelle. Halutaan keskustelulla myös saada painetta, joskos joku jossain tajuaisi, että meillä saattaa myös lainsäädännössä olla puutteita.

Helenalla on oma organisoitu tukiryhmänsä, Mikolla ei. Mikon puolesta puhuvat ne ihmiset, joilla on ymmärrystä siitä, miten vakavasta asiasta on kysymys ja että tämä olisi pitänyt saada loppumaan jo ajat sitten. Ihmetellään, miten on mahdollista, että Helena vain saa jatkaa tätä toimintaansa.

Helenan etu toki ajaisi se, että vain hän saisi puhua. Kaikki muut ajattelisivat lapsia ja antaisivat Helenan pitää oman totuutensa. Voisi onnistua, jos Helena ei maanisesti toisi asioita esille. Viimeisen vuorokauden aikana hän on julkaissut yli 25 storya, missä julistaa asiaansa. Ja asiasta puhuvat ovat tässä nyt ongelma?

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy