morningstar
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- HPK, Buffalo Bills
Lisäksi korrrostan, että jos jotain ruskeata nestettä tässä yhteydessä liikkuu johonkin suuntaan, se voi hyvin olla Liptonin sinettiteetä finnishninjan koiralle.Hyvä, ettet veli #6 ei lähtenyt rahapeleihin. Jos joutuisit maksamaan, mistä sitä tietäisi mihin Sivuverkko rahansa käyttäisi?
Mielenkiintoista on keskustelu, hyviä pointteja kummaltakin puolen aitaa, höystettynä sopivalla annoksella provoja ja puusilmäisyyttä.
Itse olen, monien muiden lailla, yhä ja aina vaan sitä mieltä, että koko homma kulminoituu siihen, pitääkö käräjäoikeus selitystä velkasuhteesta uskottavana. Jos pitää, ei minun oikeustajuni anna mitenkään myöden, että velallinen olisi ollut oikeutettu, jopa velvoitettu, jättämään sitoumuksensa hoitamatta. Ja tämä siis täysin riippumatta siitä, mitä Jere tiesi veljien Viron bisneksistä. Ero johonkin tyttöystävään glukoosikaupoilla on kuin yöllä ja päivällä.
Ajatellaanpa hetki, että tästä jutusta saataisiin ennakkotapaus, jossa velkojen takaisinmaksu katsottaisiin tietyissä oloissa rikollisen toiminnan rahoittamiseksi. Tuollainen päätös mahdollistaisi jatkossa aivan poskettomia tilanteita.
Oletetaan, että tunnen henkilön, jonka tiedän lusineen joskus vuosia sitten. Voisinko lainata häneltä rahaa, ja sitten kieltäytyä maksamasta sillä verukkeella, että en voi tietää hänen nykyisistä kuvioistaan ja tuttavapiiristään. Aiemmasta rikollistaustasta kuitenkin on näyttöä.
Tai vielä parempi esimerkki. Minulla on huomattavan suuruinen laina jostain pankista tai rahoituslaitoksesta. Yhtenä aamuna luen lehdestä, että kyseinen laitos on yhdistetty vaikkapa johonkin rahanpesuvyyhteen. Siihen loppui lainojen lyhennykset?
Okei, palataan tähän päivään. Kuten totesin, avainkysymys on mielestäni se, katsooko käräjäoikeus, että velkasuhteesta on uskottavaa näyttöä. Aiemmin olin varovasti sitä mieltä, että näin voisi olla, mutta nimimerkki valas toi mielestäni hyvän pointin tähän keskusteluun. Kieltämättä itsekin olin jo vähän ehtinyt pohtia, miten tuo Jeren velkaantuminen on voinut tapahtua puolustuksen kuvaamalla tavalla. Rahaton mies tarjoaa illan isolle porukalle, velkaantuen näin heille?! Vaikka Jeren rahankäytön holtittomuudesta on paljon tarinaa liikkeellä, niin tuossa on kyllä jo aika paljon nieltävää. Tosin, onhan se voinut ajatella kuittaavansa ne tulevilla tuloillaan. Ja mitä ne tulevat tulot sitten olisivat olleet, tämä paljon puhuttu NHL-sekki, vai kenties oma osuus huumebisnesten voitoista?
Siitä vain olen onnellinen, ettei minun tarvitse olla ratkomassa tällaisia juttuja. Niin perkeleen monta jos-sanaa tuohon sotkuun liittyy. Näin sivustakatsojallehan tämä on silti aivan huikeaa viihdettä, mulla on nyt jo viinaakin pelissä. Tulis nyt jo maaliskuu ja päätös.