Lähikuvassa-Jere Karalahti

  • 1 518 987
  • 4 353

Salama15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lankisen Lukupiiri - Zervuska Haidis
Itse asiassa tuota kuvaa käytettiin tässä oikeudenkäynnissä todisteena.

Niin eikös syyttäjä ajatellut käyttävänsä tuota "perunajauho"-kuvaa todisteena => män reisille niin eiku Seiskaan yhteyttä;-)
 

Beagle Boy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Luomuteurastajat (RIP)
Onko syyttäjä muuten tuonut mitään konkreettista tai edes vähemmän konkreettista esille joka osottaisi Karalahden syyllistyneen nimenomaan ensisijaisena syytteenä olevaan törkeään huumausainerikokseen?
 
Aivan silkasta uteliaisuudesta kysyn, että mihin perustat olettamasi Karalahden huumeiden käytöstä viime kesänä?

Perustan olettamukseni siihen, että Jere vietti kesän rikollisjärjestön jäsenien kanssa, jotka toimivat osana huumeliigaa. Jere todistettavasti vietti aikaansa runsaasti jengin tiloissa, oli yhteydessä heihin päivittäin ja kuva jossa Jere istuu nojatuolissa kokaviivat vieressään (ei siis vain "samassa huoneessa tai tiloissa"), seteli rullattuna kertoo omaa kieltään.

Samaa mieltä silti syyttäjän kanssa, että juridisesti olisi äärimmäisen vaikeaa todistaa käyttörikos ja ihan oikea ratkaisu jättää asia sikseen.

Sinä tietysti vastaat, että tämä kaikki on vain minun olettamustani, tai että olen vain "mennyt syyttäjän mediapeliin mukaan". Sinulla on oikeis näin ajatella. Samoin minulla on oikeus ajatella, että on puusilmäistä vain uskoa kaikesta Jereen liittyvästä, että se on aina muiden vika. Jereä vain jahdataan.
 
Mistä? Siitä, että Jere oli kuvan määrittämässä paikassa kuvassa näkyvään aikaan, joka oli marraskuussa 2006?

Se oli yhtenä todisteena muiden joukossa, todistamassa sitä, että Jere tiesi mitä kysein organisaatio puuhasi ja minkä aineiden parissa. Senhän se kuva osaltaan (muiden todisteiden joukossa) kyllä todistaa, vaikka ei käyttörikosta 100% varmaksi todista.
 

Jani82

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, Detroit Red Wings, Arsenal FC
Se oli yhtenä todisteena muiden joukossa, todistamassa sitä, että Jere tiesi mitä kysein organisaatio puuhasi ja minkä aineiden parissa. Senhän se kuva kyllä todistaa, vaikka ei käyttörikosta 100% varmaksi todista.
Todistaa sen, että Karalahti on ollut tiloissa ei yhtään mitään muuta.
Ei tuolla todellakaan kerrota, eikä näytetä kaikkea vierailijoille.
Tuota kuvaa ei ole käytetty todisteena, sillä Karalahtihan myönti olleensa tiloissa ja tuota kuvaa yritettiin nimenomaan käyttää siihen käyttörikokseen todisteena ei mihinkään muuhun.

Se, että on ollut tuolla tiloissa ei tee kenestäkään yhtään enempää tietoisempaa siitä mitä muuta kaverit tekevät Virossa tai muualla matkoillaan.
 
1. Siis on kiistaton fakta, että Jere todennäköisesti käytti kesällä aineita. Tämä siis sillä perusteella, että on kuvattu samassa tilassa jossa on vedetty kokkelia.

No niin, Jermu tuli sitten taas suoltamaan sitä itseänsä ja vääristelemään toisten kirjoituksia.

Kiistaton fakta on, että Jere tiesi tarkalleen mitä noissa piireissä tehdään. Se oli mitä kirjoitin. Ja lisäksi kirjoitin "ja todennäköisesti käytti itsekin kesällä aineita."

Kuvaa ei sitäpaitsi otettu vain "samassa tilassa jossa on vedetty kokkelia", vaan tilassa jossa Jere istui kokkelit muutaman kymmenen sentin päässä itsestään, valmiina viivoina ja seteli rullalle käärittynä.

Ota siis sormi perseestä ja lue ennen kuin kommentoit.



2. Mistä tiedät Jeren tienneen antaneen rahat kuriireille? Jos jollakin on puusilmäistä "ajattelua" tässä ketjussa, niin nimenomaan sinulla.

No eihän siitä ole kun puhelinkuuntelutodisteet ja kuvatodisteet. Se että ne eivät sinulle riitä todisteeksi, kertoo enemmän sinusta ja ymmärryskyvystäsi, kun kenenkään puusilmäisyydestä.
 

Beagle Boy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Luomuteurastajat (RIP)

Eli Huhtala yrittää tieten tahtoen antaa itsestänsä epäpätevän kuvan. Kummeksun.

Syytetään nyt huvikseen törkeästä huumausainerikoksesta ilman mitään konkreettista näyttöä, olisi nyt vain keskittynyt avunannon tahallisuuden osoittamiseen tai huumausainerikoksen edistämiseen.
 
S

solo

Perustan olettamukseni siihen, että Jere vietti kesän rikollisjärjestön jäsenien kanssa, jotka toimivat osana huumeliigaa. Jere todistettavasti vietti aikaansa runsaasti jengin tiloissa, oli yhteydessä heihin päivittäin ja kuva jossa Jere istuu nojatuolissa kokaviivat vieressään (ei siis vain "samassa huoneessa tai tiloissa"), seteli rullattuna kertoo omaa kieltään.

Itse olen tuntenut ja pyörinyt "samankaltaisissa" porukoissa jo vähän pidemmän aikaa, kuin yhden kesän. Olen ollut samassa valokuvassa kokaiinin kanssa ja jopa videolla. En ole ikinä käyttänyt huumeita, enkä edes rahoittanut huumekauppaa. Olen ollut myös oikeudenkäynnissä ja ne vasta on pelottavia. Suomessakin yllättävän moni julkisuudessa oleva henkilö(ei nimiä, mutta tunnettuja ovat kyllä) käyttää huumeita. Ei se nenät valkoisena pyöriminen nyt niin harvinaista noilla "vähän paremman" väestön jatkoilla ole. Onneksi tämä on vain elämää. Itse olen koko ajan kuuluttanut Jeren syyttömyyttä ja en kyllä näiden syyttäjän näyttöjen perusteella lähtisi kantaani muuttamaan.
 
Itse olen tuntenut ja pyörinyt "samankaltaisissa" porukoissa jo vähän pidemmän aikaa, kuin yhden kesän. Olen ollut samassa valokuvassa kokaiinin kanssa ja jopa videolla. En ole ikinä käyttänyt huumeita, enkä edes rahoittanut huumekauppaa.

Ja varmasti sen kesän jälkeen (jos kerran huumeitakin sinun läsnäollessasi käyttivät) tiesit ihan jo yleisen elämänkokemuksen perusteella, että ihan laillisia ei näiden "kavereidesi" touhut olleet?

Et varmaankaan olisi siis ihan heti lähtenyt pankista nostamaan 15000 euroa käteistä ja antamaan sitä Viroon lähteville reppumiehille?

Ehkä siinä on syy, ettet ole huumekauppaa koskaan rahoittanut?
 
S

solo

Et varmaankaan olisi siis ihan heti lähtenyt pankista nostamaan 15000 euroa käteistä ja antamaan sitä Viroon lähteville reppumiehille?

Ehkä siinä on syy, ettet ole huumekauppaa koskaan rahoittanut?

Jos olisin ollut reppumiehelle 15 000€ velkaa, niin olisin kyllä sen maksanut. Tässäkin jutussa taisi rahahommat mennä niin, että Jere oli "Nikelle" velkaa ja "Nikke" antoi rahat reppumiehelle. Nyt alkaa taas mennä niin pahasti aiheen ohi, ni jos joku jaksaa vielä jankata näitä juttuja, niin YV.
 
Suosikkijoukkue
Semo tutti parrucchieri.
Sivuverkko: Missä on mainittu, että tältä Viron reissulta on tuotu huumeita? Minä kun olen käsittänyt, että ko. henkilöitä ei ole tämän Viron reissun jälkeen edes ratsattu. Tämä metsästä löytynyt huumekätkö on löydetty ennen tätä Viron reissua ja syyttäjän mukaan pääsyytetyllä on tullut kiire saada lisää kamaa (En toki tätä kielläkkään). Vesuri asiaa korjasikin tuossa myöhemmin.

Sivuverkko, vastaatko tuohon JPL:n kohtuullisen aiheelliseen kysymykseen.
 
Jos olisin ollut reppumiehelle 15 000€ velkaa, niin olisin kyllä sen maksanut. Tässäkin jutussa taisi rahahommat mennä niin, että Jere oli "Nikelle" velkaa ja "Nikke" antoi rahat reppumiehelle. Nyt alkaa taas mennä niin pahasti aiheen ohi, ni jos joku jaksaa vielä jankata näitä juttuja, niin YV.

Niin, eli kun puolustus vain väittää että Jere oli velkaa ja "todisteena" käytetään paria ravintolakuittia ja sitä että Jere joutui "lainaamaan" Nikeltä rahaa aitioviinatarjoiluiden maksuun, niin nyt on aukottomasti todistettu, että Jeren reppumiehille käteisenä antamat 15000 euroa olivat vain viatonta velan maksua?

Noista aitiotarjoiluistakin sen verran (on jo täällä todettukin), että jokainen voi miettiä onko uskottavaa, että Jere ensin ilmaiseksi tarjoaa kavereilleen käyttöön aition jäähallista ja sen jälkeen kaikki ryyppäävät aition laskuun ja lopputulema on, että Jere "maksaa" vielä koko illan ryyppäämisetkin lainaamalla tonnin tältä Nikeltä? Eli Nikkekin oli koko illan Jeren ilmaiseksi hommaamassa aitiossa ja ryyppäsi ja lopulta oli niin "reilu" että lainasi Jerelle kaikkien viinanjuonnista syntyneen laskun?
 

ahtikullervo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim Ducks
Ihan kiva juttu. Viroon rahojen kanssa meno = huumerahoitus.

Polisille vinkki: ottaka satamassa jokainen jolla on yli 1000 euro mukana kuin totisteettu huumerikollinen kiinni. Jos tehtäis vaikka tänä iltana ratsia satamaan ssatais aika paljon "rikollisia" kiinni!!!

Miksi Jere on erikoistapaus? Jokainen joka vie rahoja Viroon on syyllinen törkeäseen huumausainerikokseen ja kuulu linnan!!!
 

Jermu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No eihän siitä ole kun puhelinkuuntelutodisteet ja kuvatodisteet. Se että ne eivät sinulle riitä todisteeksi, kertoo enemmän sinusta ja ymmärryskyvystäsi, kun kenenkään puusilmäisyydestä.

Puhelinkuuntelutodisteet: sanoiko "Nikke" tosiaan, että annat rahat näille kavereille, ne ovat kuriireja.

Kuvatodisteet: ai näitäkin on olemassa. Lukiko kavereilla paidassa kuriiri cai miten tämä asia meni? Minulta mennyt valitettavasti täysin ohi.
 

ahtikullervo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim Ducks
Henkilökohtainen kokemus: Suomen poliisia ei kiinosta rikoksien selvittely yhtä paljon kuin...

Olin syytettynä ja tuomittuna Suomessa v. 2003. Jutun päätekijöitä ei ikina jutussa vankiittu. Vaikka yksi (virolainen) oli Suomen poliisin käsisssä kuulusteltavana. Häneltä ei ikinä kysytty koko jutusta yhtää mitään.

Tässä (Jeren) jutussa myös Eestiläinen kiekkomies (TV3 mukaan). Miten hänen case on mennyt?
 

Tombe76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Puhelinkuuntelutodisteet: sanoiko "Nikke" tosiaan, että annat rahat näille kavereille, ne ovat kuriireja.

Kuvatodisteet: ai näitäkin on olemassa. Lukiko kavereilla paidassa kuriiri cai miten tämä asia meni? Minulta mennyt valitettavasti täysin ohi.

Kertoisitko, Ilmeisesti asiantuntijana, mitä huumetuomioon yleensä vaatii. Vaaditaanko se "kuriiri"-paita?

Edelleen olisi myös mukava tietää mistä vedät näitä yleistyksiä. ("Tombe76 tuo jatkuvasti esille Jeren passin haun..." yms. muuta paskaa). Tuohan oli sinun heittosi eilen vaikka sanan passi olen maininnut Jatkoaika historiassani tasan kaksi kertaa. Tosin nyt taisi tulla muutama kerta lisää.
 
Sivuverkko, vastaatko tuohon JPL:n kohtuullisen aiheelliseen kysymykseen.

Kaivan sen kunhan ehdin tässä vastailla muutamiin suoriin kysymyksiin. Lyhyesti - kavereita ei ratsattu, mutta kuuntelu- ym. tietojen perusteella poliisi ja syyttäjä saivat selville mitä sieltä haettiin. Kuriireja ei sitäpaitsi missään nimessä olisi kannattanutkaan suoraan ottaa kiinni, sillä poliisi halusi jatkaa telekuuntelua ja kerätä lisää todisteita ja saada näin isompiakin hemmoja kiinni kuin kuriirit.
 

Tombe76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Miksi Jere on erikoistapaus? Jokainen joka vie rahoja Viroon on syyllinen törkeäseen huumausainerikokseen ja kuulu linnan!!!

Ja tällä logiikalla, jokainen joka antaa rahaa huumeostoon (vaikka siitä olisi mustaa valkoisella), vapautuu, kun eurot muutetaan rahanvaihdossa kruunuiksi. "Ei ne olleet enää minun rahoja"... just.
 
Ihan kiva juttu. Viroon rahojen kanssa meno = huumerahoitus.

No niin, tässä taas sitä itseään...

Kannattaisiko kuitenkin selvittää myös vähän taustoja eikä tulla laukomaan tänne haisevia aivopieruja, joissa ei ole päätä eikä häntää.

Kerrotaan nyt sinullekin lyhyesti, että poliisilla nyt vain sattui olemaan jo kohtuullisen tarkat tiedot suunnitelmista ja tekijöiden rooleista, ihan vain seurannan ja telekuuntelun perusteella.

Polisille vinkki: ottaka satamassa jokainen jolla on yli 1000 euro mukana kuin totisteettu huumerikollinen kiinni. Jos tehtäis vaikka tänä iltana ratsia satamaan ssatais aika paljon "rikollisia" kiinni!!!

Yrittäisit edes...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös