Kysymyksiä keskustelupalstan moderaattoreille ja ylläpidolle II

  • 1 070 601
  • 6 246

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
@Ylläpito Tässä kesän ja syksyn mittaan on havaittu, että tykkäysten ”kerääminen” on aiheuttanut ongelmia joillekin kirjoittajille. Yhdeksi keinoksi palstan rauhoittamiseksi on muutamankin kirjoittajan toimesta ehdotettu tykkäys-mahdollisuuden poistamista ja/tai tykkäystilastojen piilottamista. Tuli yhtenä tähän liittyvänä ajatuksena, voisiko sen tykkää-napin vaihtaa Samaa mieltä -napiksi?
Mielestäni huono idea, koska tykkääminen ei ole synonyymi samaa mieltä olemiselle. Viesti voi usein olla tykkäämisen arvoinen, vaikka ei täysin samaa mieltä olisikaan.
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
tykkääminen ei ole synonyymi samaa mieltä olemiselle. Viesti voi usein olla tykkäämisen arvoinen, vaikka ei täysin samaa mieltä olisikaan.
Olen samaa mieltä ja tykkään viestistäsi.

Joo, ei se kaikkeen toimisi. Usein vaan tulee tykättyä, vaikka tykkäys on väärä termi. Joskus se tarkoittaa tykkäystä, joskus samaa mieltä, joskus kuitti ja joskus jotain muuta. Ihan kuten Leon totesikin.

Eli tarvitsemme lisää reaktionappeja. Tai sitten yhdessä täytyy olla vaihdettavissa oleva sisältöteksti.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
@Ylläpito Tässä kesän ja syksyn mittaan on havaittu, että tykkäysten ”kerääminen” on aiheuttanut ongelmia joillekin kirjoittajille. Yhdeksi keinoksi palstan rauhoittamiseksi on muutamankin kirjoittajan toimesta ehdotettu tykkäys-mahdollisuuden poistamista ja/tai tykkäystilastojen piilottamista. Tuli yhtenä tähän liittyvänä ajatuksena, voisiko sen tykkää-napin vaihtaa Samaa mieltä -napiksi?

Eli kun 18 000 käyttäjän joukossa on muutama ongelmainen, ja 17 9xx joille asia ei tuota minkäänlaista ongelmaa, on systeemi muutettava niiden muutaman mukaan?
 

444

Jäsen
Eli kun 18 000 käyttäjän joukossa on muutama ongelmainen, ja 17 9xx joille asia ei tuota minkäänlaista ongelmaa, on systeemi muutettava niiden muutaman mukaan?
Kuulostaa vähän @Moderaattorit selitykseltä sille, että kaikki seksiä sivuavat ketjut suljetaan sitä mukaa, kun niitä nousee pinnalle. Koska joukossa saattaa olla joku alaikäinen (jotka eivät tietenkään ole seksistä koskaan kuulleetkaan), niin ketjut lyödään lukkoon. Viinan imemistä ja housuihin paskomista sen sijaan saa glorifioida, koska alaikäisten silmät on suojattu tällaisilta asioilta jo syntymässään. He eivät tule kuulemaankaan alkoholista tai nuuskasta ennen täysi-ikäisyyttään.
 

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
Eki on tainnut siirtyä ajasta ikuisuuteen jo joitain vuosia sitten. Ehkä roolin voisi ottaa Jatkoaika ry:n hallitus hoitaakseen. ”Ette nyt saatana mitään seksiä mene harrastamaan ja pippeleitänne mittailemaan. Paitsi jos jälkimmäinen tapahtuu raumalaisten ja porilaisten välillä virtuaalisesti, se on suorastaan suotavaa. Haukkukaa mieluummin muita ihmisiä ja kannustakaa ripuloimaan kännissä housuun, se on täysin normaalia toimintaa iästä riippumatta.”

Löysin Ekistä kertovan haastattelun, joka on peräisin viime vuodelta. Toivottavasti mies on yhä hengissä, ikää olisi sentään edelleen alle 80.
 

444

Jäsen
Löysin Ekistä kertovan haastattelun, joka on peräisin viime vuodelta. Toivottavasti mies on yhä hengissä, ikää olisi sentään edelleen alle 80.
Muistin siis väärin. Pahoitteluni, ei ollut tarkoitus levittää väärää tietoa.
Mistähän tuollainen mielikuva onkin tullut...
 

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
Muistin siis väärin. Pahoitteluni, ei ollut tarkoitus levittää väärää tietoa.
Mistähän tuollainen mielikuva onkin tullut...

Ei tarvitse pahoitella. Ei itsellänikään ollut mitään tietoa miehen nykykunnosta, googlettamalla löytyi muutama tuoreehko artikkeli. Todennäköisesti kuolemasta olisikin ollut jossain juttua.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: 444

redpecka

Jäsen
Peukku ylös, peukku alas ja peukku perseeseen.
Niinno kuka tykkää mistäkin. Käyttäjän profiilissa pitäisi lukea onko se ok, toivottavaa vai @Sämppäri -mäistä että ei enää ikinä.

Löysin Ekistä kertovan haastattelun, joka on peräisin viime vuodelta. Toivottavasti mies on yhä hengissä, ikää olisi sentään edelleen alle 80.
Muistelen vuoden kahden sisällä Ylen Perjantai-talkshowssa olleen tämän Ekin ja se vastasi nostalgisesti joihinkin katsojien kysymyksiin livenä.

Mutta mutta. Jatkoaika on tehnyt linjauksensa, joten turha tässä on itkeä lentänyttä... -kaatunutta maitoa. Adelante!
 

theZ

Jäsen
Sen sijaan esille nousevat mielestämme mauttomat tai asiattomat ketjut laitetaan jatkossakin säppiin.

Boldaus oma. Ihan sitä ketjua lukemalla olisi teillekin selvinnyt mitä virheitä on tehty jos tarvetta on käyttää termiä "mauton". Asioista pitää pystyä puhumaan. Tällainen sensurointi ja asioista puhumisen kieltäminen ei tee hyvää. Ei tällä palstalla eikä makuuhuoneessa. Eikä edes keittiön pöydän päällä.
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Ilmeisesti Jatkoaika ry:ä ja sen kumppaneita laittoman huumeen käytön promoaminen Jatkoajan keskustelupalstalla ei haittaa, mutta täysin laillisiin sukupuoliasioihin liittyvä keskustelu on järkyttävyydessään liikaa.
Ei mikään ihme kun ry:n puheenjohtaja ihan omien sanojensa mukaan harras myssypää. Panohommista ei ole pahemmin puhunut. Foorumin keskustelun taso ei sitten huoleta pätkääkään kun provoaa täällä minkä ehtii ja kehuskelee sillä vielä toisella kiekkoaiheisella foorumilla. Surullista.
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Eli kun 18 000 käyttäjän joukossa on muutama ongelmainen, ja 17 9xx joille asia ei tuota minkäänlaista ongelmaa, on systeemi muutettava niiden muutaman mukaan?
Jos niitä muutamaa ei muilla keinoilla saa suojeltua itseltään, niin sitten tätäkin kannattaa harkita. Tai jos ne muutamat haittaavat 17 9xx:n käyttökokemusta tykkäyksien keräämisen toivossa, niin... sanon saman kuin edellisessä virkkeessäni.

Mutta kuten jo eilen tuli todettua, samaa mieltä -painike ei lopulta olisi hyvä vaihtoehto. Kunhan tuli nopeasti ja enempiä ajattelematta moinen kommentti kirjoitettua.
 
Suosikkijoukkue
Manchester United, Bruceola
Jos niitä muutamaa ei muilla keinoilla saa suojeltua itseltään, niin sitten tätäkin kannattaa harkita. Tai jos ne muutamat haittaavat 17 9xx:n käyttökokemusta
Tämä se vähän ongelma kun jatkuvalla tykityksellä muutamakin saa aika paljon aikaan.

Itse olen jättäytynyt somesta pois juuri sen takia, että en jaksa lukea sisällötöntä hölinää jota jatkuvasti tulee ihan saatananmoisella volyymilla.

Jatkoaikaan olen aikanaan tykästynyt sen takia, että tämä on keskustelupalsta ja nyt tämä some-maailmasta tuttu tyhjänpäiväinen puhe tuntuu olevan nykyään palstan arkipäivää. Lisäksi tuohon tuntuu enemmän ja enemmän yhdistyvän oman henkilöllisyyden esiin tuominen, mikä ei sovi itselle siihen anonyymin keskustelupalstan luonteeseen.

Jatkoajan linjaukset esimerkiksi rasismiin puuttumisen osalta on olleet viime aikoina sellaisia asioita mistä olen aidosti ilahtunut mutta sitten tulee joku takapakki ja tulee taas se ajatus että tämä ei ehkä ole enää minulle oikea paikka...

Minä en ole ikävä kyllä jatkoaika ja kunnioitan sitä, että ylläpito, hallitus ym. päättävät ja he saavat viedä palstaa juuri siihen suuntaan kuin haluavat.

Ajatuksena se että palstaa halutaan siistiä on hyvä, mauttomuuden rajanveto on kuitenkin aika hankala tehdä ja ylipäätään keskustelun rajoittaminen on aika vaarallinen tie.

Näen ongelmallisena että tuo virallinen kanta tuotiin jälkikäteen esiin, että tällainen puhe ei enää ole sallittua eikä siitä ole kai tehty selkeää linjavetoa mistä saa puhua ja mistä ei? Jatkossa jos näitä linjauksia tehdään toivoisin käyttäjänä, että tuotaisiin sitä avoimemmin esiin jo ennakkoon ja avattaisiin tarkemmin mitä sillä haetaan. Isoäidin korville sopivat keskustelut on sama käydä jatkossa oman isoäidin kanssa, kun mummo siitä enemmän ilahtuu kuin keskiverto jatkoajan käyttäjä.

Minulla on onneksi käyttäjänä oikeus tukea tai olla tukematta nykyistä linjaa ja enemmän ne ajatukset on viime päivinä kääntyneet siihen suuntaan, että jatkoaikaan kirjoittaminen tulee vähenemään.

Asioita mitä jatkossa toivosin palstalta olisi linjaus siihen onko järkevää, että palstalla tuodaan jatkuvasti enemmän omaa henkilöllisyyttä esiin? Näiden käyttäjien ympärillä taitaa aika paljon olla tätä negatiivista kirjoittelua. Mikä on linja päiväkirjamaiseen oman elämän selostamiseen. Minkä asioiden osalta keskustelua halutaan rajoittaa ja millä perusteilla?
 
Viimeksi muokattu:

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Asioita mitä jatkossa toivosin palstalta olisi linjaus siihen onko järkevää, että palstalla tuodaan jatkuvasti enemmän omaa henkilöllisyyttä esiin? Näiden käyttäjien ympärillä taitaa aika paljon olla tätä negatiivista kirjoittelua. Mikä on linja päiväkirjamaiseen oman elämän selostamiseen. Minkä asioiden osalta keskustelua halutaan rajoittaa ja millä perusteilla?
Tämähän se on palstan ongelma, tai haaste nykyään. Ei tissi-, tai pyllyketjut, ei nuuskaketjut, tai hasaketjut. Tästä koko mestasta tuli sangen outo, kun alkoi tarve miitteihin, niiden raportoimiseen, selfieisiin, oikeisiin nimiin, riitelemiseen palstan ulkopuolella ja niiden tappeluiden tuomiseen tänne ruodittavaksi. Olen itse tätä mieltä, joku ehkä jotain toista.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Tämähän se on palstan ongelma, tai haaste nykyään. Ei tissi-, tai pyllyketjut, ei nuuskaketjut, tai hasaketjut. Tästä koko mestasta tuli sangen outo, kun alkoi tarve miitteihin, niiden raportoimiseen, selfieisiin, oikeisiin nimiin, riitelemiseen palstan ulkopuolella ja niiden tappeluiden tuomiseen tänne ruodittavaksi. Olen itse tätä mieltä, joku ehkä jotain toista.
Olen kanssasi täsmälleen samaa mieltä. Muotoilen saman vielä siten, että ongelma ei mielestäni ole vääränlaisiin teemoihin liittyvissä keskustelunavauksissa, vaan palstalle pesiytyneessä alakulttuurissa. Tälle alakulttuurille on ominaista monenkirjava tyly käytös kanssapalstalaisia kohtaan, sekä ketjujen täyttäminen tyhjänpäiväisellä sisällöllä, josta kerroit muutamia esimerkkejä. Jossakin määrin touhu on ollut vaihteeksi rauhoittumaan päin, liekö sitten tyynempää uuden myrskyn edellä.

Katsantokannasta riippuen, tyhjänpäiväisen sisällön kirjoittamiseen on syyllistynyt toisinaan itse kukin. En millään muotoa väitä olevani tässä asiassa esimerkillisin palstalainen. Parhaat ovat kaiketi niitä, jotka korrektisti käyttäytyen ja asiantuntevasti kirjoittaen osallistuvat täällä ainoastaan jääkiekkoaiheiseen keskusteluun, ja sivuuttavat kokonaan ”maailmalliset” aiheet ja varsinkin vapaammat ja viihteellisemmät teemat. Toki muuannen paljon siteeratun henkilön kerrotaan ammoin lausuneen, että ”ihminen ei elä pelkästään leivästä”. Tulkitsen tätä niin, että myös meetvurstia on välillä hyvä olla.
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Oli ennenkin jatkoaikalaisten miittejä.

Esmes Jatkoaika-risteily. Itse olin ensimmäisellä mukana, vielä oltiin kukin ujoa ja virkamiesmäistä paikoitellen. Käsittääkseni laivalle mentiin vielä pari kertaa tämän jälkeen, kunnes kuihtui kasaan.

Salibandyturnaus liigajoukkueiden fanien välillä. Kerran sielläkin pyörähdin. Ei taida enää ollut vuosiin tätäkään?

Ässäfanien kesken oli kesärientoja monena kesänä. Pieni porukka, samanhenkisiä, tuttu seutu. Legendaarista!

Eroavaisuus nykyaikaan on kasvanut SoMe. En välttämättä enää lähtisi. Nykyään kaikki jää talteen jollekin.
 

Steril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kivikovat liiganousijat
Näen ongelmallisena että tuo virallinen kanta tuotiin jälkikäteen esiin, että tällainen puhe ei enää ole sallittua eikä siitä ole kai tehty selkeää linjavetoa mistä saa puhua ja mistä ei? Jatkossa jos näitä linjauksia tehdään toivoisin käyttäjänä, että tuotaisiin sitä avoimemmin esiin jo ennakkoon ja avattaisiin tarkemmin mitä sillä haetaan. Isoäidin korville sopivat keskustelut on sama käydä jatkossa oman isoäidin kanssa, kun mummo siitä enemmän ilahtuu kuin keskiverto jatkoajan käyttäjä.

Minulla on onneksi käyttäjänä oikeus tukea tai olla tukematta nykyistä linjaa ja enemmän ne ajatukset on viime päivinä kääntyneet siihen suuntaan, että jatkoaikaan kirjoittaminen tulee vähenemään.

Asioita mitä jatkossa toivosin palstalta olisi linjaus siihen onko järkevää, että palstalla tuodaan jatkuvasti enemmän omaa henkilöllisyyttä esiin? Näiden käyttäjien ympärillä taitaa aika paljon olla tätä negatiivista kirjoittelua. Mikä on linja päiväkirjamaiseen oman elämän selostamiseen. Minkä asioiden osalta keskustelua halutaan rajoittaa ja millä perusteilla?
Hyvin sanottu. Näin uutena kirjoittajana myös halusin palstalle juuri siksi, että täällä voi olla ikään kuin oma nettipersoona. Miksi pitäisi kirjoittaa niin, miten puhuisi mummolleen? Kun puhut mummollesi, puhut omana itsenäsi, yksityishenkilönä. Et anonyymillä nimimerkillä. @redpecka jo sanoi eilen hyvin, sehän sen nimimerkin tarkoitus juuri on, että voit kirjoittaa ja ottaa kantaa aiheisiin, joihin et välttämättä omalla naamallasi/henkilöllisyydelläsi kehtaisi ottaa kantaa. Eikö tällä logiikalla voitaisi suoraan siirtyä käyttämään omaa etu- ja sukunimeä? Tosin sittenhän tämä olisi uusi Facebook.

Ja myös tuo, että jos pari käyttäjää täällä on vapaaehtoisesti tuonut oman henkilöllisyytensä esiin, kaikkien tietoon niin ei sen takia voida viedä vapaata keskusteluoikeutta muilta, jotka haluavat pysyä anonyyminä. Se on ihan jokaisen OMA päätös, paljastaako täällä nimensä vaiko ei. Ja silloin on valmis ottamaan tietyn riskin, niin se verkossa aina menee. Tämä on kuitenkin lähtökohtaisesti anonyymi palsta, jossa ihmiset eivät kirjoita omalla nimellään.
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tämähän se on palstan ongelma, tai haaste nykyään. Ei tissi-, tai pyllyketjut, ei nuuskaketjut, tai hasaketjut. Tästä koko mestasta tuli sangen outo, kun alkoi tarve miitteihin, niiden raportoimiseen, selfieisiin, oikeisiin nimiin, riitelemiseen palstan ulkopuolella ja niiden tappeluiden tuomiseen tänne ruodittavaksi. Olen itse tätä mieltä, joku ehkä jotain toista.
Ensi lukemalla olin täysin samaa mieltä ja nyt 95% ja kommentoin tuota viiden prosentin osuutta. Noi tapaamiset, selffiet, yms. eivät toki yksinään olisi saaneet tästä mestasta sangen outoa. Kyllä siihen vaadittiin myös vastapuolelta aggressiivista reagointia ja siitä se lumipallo lähti pyörimään.

Noin muuten tuntuu, että jopa meiltä asiallisilta palstalaisilta on hieman suhteellisuudentaju karannut. Täällä on 5000 nimimerkkiä, joista noin kymmenen kevään ja kesän aikana riiteli keskenään. Eikä kyllä ollut edes kymmentä. Silti on vouhotettu, miten palsta on sekaisin. Ei ole. Edelleen on hyvin tilaa hyville kirjoituksille ja kirjoittajille.
 

kamik

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
@Ylläpito Onko käyttäjien salasanoja vuotanut? Kun kirjauduin, niin tuli ilmoitus vuodosta ja pyydettiin vaihtamaan salasana. Vai onko joku salasanojen kalasteluyritys kyseessä?
 

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
@Ylläpito Onko käyttäjien salasanoja vuotanut? Kun kirjauduin, niin tuli ilmoitus vuodosta ja pyydettiin vaihtamaan salasana. Vai onko joku salasanojen kalasteluyritys kyseessä?
Sama juttu täällä aamulla. Kun avasin koneen olin uloskirjautuneena (vaikka on "muista minut" päällä) ja tuli sama ilmoitus.
 

Ylläpito

Administrator
@Ylläpito Onko käyttäjien salasanoja vuotanut? Kun kirjauduin, niin tuli ilmoitus vuodosta ja pyydettiin vaihtamaan salasana. Vai onko joku salasanojen kalasteluyritys kyseessä?
Sama juttu täällä aamulla. Kun avasin koneen olin uloskirjautuneena (vaikka on "muista minut" päällä) ja tuli sama ilmoitus.

Oliko kyseessä Chromen ilmoitus? Desktopilla on ollut jo pitkään ominaisuus Chromessa, joka ilmoittelee jos tallennettu salasana on esim. vaarantunut jossain muualla isossa vuodossa. Tämä ominaisuus on nyt tullut muistaakseni myös mobiili-chromeen.
 

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
Oliko kyseessä Chromen ilmoitus? Desktopilla on ollut jo pitkään ominaisuus Chromessa, joka ilmoittelee jos tallennettu salasana on esim. vaarantunut jossain muualla isossa vuodossa. Tämä ominaisuus on nyt tullut muistaakseni myös mobiili-chromeen.
Kyllä, kyseessä on Chromen desktop. Samaa salasanaa en ole käyttänyt missään muualla...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös