Kysymyksiä keskustelupalstan moderaattoreille ja ylläpidolle II

  • 1 077 345
  • 6 272

LOFIN

Jäsen
Suosikkijoukkue
1922
Palstan softa sen käsittääkseni mahdollistaisi, niin onkohan missä vaiheessa tulossa tuo livetoiminto käyttöön otteluseurantoihin, onko sellaista edes suunniteltu?
 

redpecka

Jäsen
Tuossa kun oli vähän aikaa sitä perusteellista selontekoa Moderaattoreilta että Ylläpidolta...

Jotkut toivoivat enemmän näkyvyyttä Modesediltä että-tädeiltä.

Minä ehdotin eräältä toiselta palstalta tunnettua kikkaa värjätä Mode-sanomat vaikka punaisella, mutta se katsottiin kai hassutteluksi, enkä itsekään tykkäisi jos en saisi kerran vuodessa käyttää väriä punainen fontissani.

MUTTA! Törmäsin tässä erääseen viestiin tällä palstalla eilen joka oli hämmentävä: tyyppi kirjoittaa jotain skeidaa ja toiselle riville kursiivilla jotain että joojoohehheh... Mietin, että monikerroksisistako ironiaa tämä oikein on kunnes huomasin, että viestin on muokannut YLLÄPITO!

Ei rakas Ylläpito tuollainen kursiivi auta mitään. Jos haluatte selkeästi tehdä modiedifointia käyttäjien viesteihin niin tehkää se siten, ettei lukijalle jää siitä epäselvyyttä. Vaikka se punainen väri.

Mulla ainakin oli lähellä etten vastannut kaverin ristiriitaiseen postaukseen.
 

iibor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Jokerit
Tämä palsta on mennyt ihan ihmeelliseksi. Täällä tehdään testamenttejä, mennään ja tullaan ja keskustellaan jostakin nimimerkistä tuhannen viestin voimalla. Mitä jos jääkiekkoaiheisella keskustelufoorumilla keskusteltais jääkiekosta? Laitetaan noi vapaanpuolen osiot kokonaan pois? Juu tiedän, niitä ei ole pakko lukea, mutta ei niitä ole pakko olla olemassakaan. En ole koskaan ketään ingronat, enkä haluaisi siihen mennäkkään. Alkaa ärsyttämään. Enkä vastaa kenenkään vittuiluun, ettäs tiedätte. Nih!

Tuli tästä mieleen kysymys @Ylläpito ja @Moderaattorit , että onkohan ketjuja mahdollista piilottaa itseltä eli laittaa ikään kuin ketju ignoreen?
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
Voitaisiinko arvon @Moderaattorit pitää kiinni tuosta äänestyssäännöstä, eli kaikki jääkiekkoon liittyvät äänestykset omaan osioon mihin kuuluvat? Minua ei kiinnosta pätkääkään veikkaustulokset siitä kuinka monta ottelua ottelukierroksella päättyy kotivoittoon, mitä nyt tänään kysytään otteluseurantaketjussa. Se on todella rasittavaa että tuo kysely tulee esiin heti ensimmäisenä joka kerta kun vaihtuu uusi sivu, joka tapahtuu todella usein nimenomaan otteluseurantaketjussa. Jos kyselyn saisi edes piilotettua niin ei haittaisi, mutta se ei ole valitettavasti edes mahdollista.
 
Viimeksi muokattu:

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Ja miksi joku kivikautinen liigakierrosseuranta on auki. Kiinnosta hevon vittua, mitä muissa peleissä tapahtuu. Siksi se seuranta sallittiin matsiketjuissa.
 

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
Ja miksi joku kivikautinen liigakierrosseuranta on auki. Kiinnosta hevon vittua, mitä muissa peleissä tapahtuu. Siksi se seuranta sallittiin matsiketjuissa.
Jos sinua ei kiinnosta muut ottelut, niin pysy omassa matsiketjussa. Minua taas kiinnostaa kierroksen kaikki ottelut, siksi seuraan otteluseuranrtaketjua, ettei tarvi pomppia eri ketjujen välillä. Ja sen ketjun olemassaolo ei ole sinulta mitenkään pois.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Jos sinua ei kiinnosta muut ottelut, niin pysy omassa matsiketjussa. Minua taas kiinnostaa kierroksen kaikki ottelut, siksi seuraan otteluseuranrtaketjua, ettei tarvi pomppia eri ketjujen välillä. Ja sen ketjun olemassaolo ei ole sinulta mitenkään pois.
Kiinnosta edelleen hevon vittua tuon ketjun puolesta puhuminen.
 

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Silti kävit kyseisessä ketjussa antamassa palautetta ketjusta. Miksi (vaikka ketju ei kiinnosta pätkääkään)?
Siksi, että tässä tilanteessa minua ei kiinnosta määräaikaisen kanavapaketin tilaaminen. Ja mua kiinnostaa pelkästään Kerhon pelit. Jos se keskustelu pitää viime kauden tapaan hajauttaa kolmeen eri ketjuun, se ei palvele ketään. Tämä ei kehitä palstaa parempaan, vaan huonompaan suuntaan. Ketju lukkoon!
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Siksi, että tässä tilanteessa minua ei kiinnosta määräaikaisen kanavapaketin tilaaminen. Ja mua kiinnostaa pelkästään Kerhon pelit. Jos se keskustelu pitää viime kauden tapaan hajauttaa kolmeen eri ketjuun, se ei palvele ketään. Tämä ei kehitä palstaa parempaan, vaan huonompaan suuntaan. Ketju lukkoon!
Hanki. Elämä.
 

DonTirri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Stadilaiset jengit sarjasta ja lajista riippumatta
Ja miksi joku kivikautinen liigakierrosseuranta on auki. Kiinnosta hevon vittua, mitä muissa peleissä tapahtuu. Siksi se seuranta sallittiin matsiketjuissa.
siellähän se seurantaketju on. Mene sinne seuraamaan. Ei sitä kierrosseurantaa lukea tarvitse.
 

RexHex

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
Eli oliko nyt siis kyseessä tilanne, että otteluketjufoorumissa oli sekä "seuraa kaikkia pelejä" että "seuraa valitsemaasi peliä". Ja Leon herra pahoitti tästä mielensä? Noh jokainen omalla tavallaan. Omasta mielestä tuollainen yleinen seuraan kaikkia on erittäin tervetullut homma vaikken tänään tuonne osioon ole eksynytkään. Jos ja kun itse Liigan liveseurantaan eksyn, niin seuraan nimenomaan koko kierroksen ketjua versus jonkun tietyn ottelun. Mutta se olen vain minä.
 

444

Jäsen
Eli oliko nyt siis kyseessä tilanne, että otteluketjufoorumissa oli sekä "seuraa kaikkia pelejä" että "seuraa valitsemaasi peliä". Ja Leon herra pahoitti tästä mielensä? Noh jokainen omalla tavallaan. Omasta mielestä tuollainen yleinen seuraan kaikkia on erittäin tervetullut homma vaikken tänään tuonne osioon ole eksynytkään. Jos ja kun itse Liigan liveseurantaan eksyn, niin seuraan nimenomaan koko kierroksen ketjua versus jonkun tietyn ottelun. Mutta se olen vain minä.
Jokaiselle ottelulle voi luoda oman ketjunsa, joiden lisäksi yleensä on myös se kierroskohtainen seuranta. Ottelukohtaisissa harvoin tapahtuu liveseurantaa eikä sellaista aina jaksa kukaan edes perustaa. Useimmiten se seuranta tapahtuu kierrokohtaisessa topicissa ja noissa otteluketjuissa käydään tyyliin ketjukoostumukset ja sitten onnitellaan voittajaa. Viime kaudella oli sitten näiden lisäksi vielä joukkuekohtaiset seurantaketjut joukkueiden omissa osioissa. Tämä siirsi liveseurannan enemmän niihin tämän kierroskohtaisen lisäksi. Edelleenkään sitä ei käyty ottelukohtaisissa. Ja viime kaudella niitä perustettiinkin todella harvoin.

Muut ilmeisesti käyttäytyvät Leonin mielestä väärin keskustellessaan tuolla kierroskohtaisessa, ja näin ollen se kierroskohtainen pitäisi lopettaa, koska juuri häntä ei kiinnosta. Se että se kiinnostaa monia muita on täysin yhdentekevää, ja keskustelu tulisi siirtää sellaiseen paikkaan, joka häntä miellyttää. Näin siis ainakin itse tulkitsin asian. Saa korjata, mikäli meni pieleen.
 

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
Ellei ole kielletty erikseen, en näe miksi pitäisi olla kiellettyä. @Moderaattorit saavat luonnollisesti kertoa kannanottonsa, jotta tiedän vältänkö harvoja hupiäänestyksiä jatkossa vai voinko jatkaa valitsemallani linjalla.
AInakin ennen oli tiukka linja että jääkiekkoaiheiset äänestykset omaan foorumiin ja kaikki muut äänestykset kierrätyskesukseen. Pointtini tässä tapauksessa on se että tuo äänestyksen jatkuva silmille pomppiminen kun vaihtuu uusi sivu, tai saapuu uudelleen ketjuun jostain muusta osiosta, käy ärsyttäväksi jo puolessa tunnissa. Eilinenkin otteluketju oli 31 sivua , joka tarkoittaa että käytännössä äänestys pomppasi silmille lähes 50 kertaa eilisen aikana.

Jos tämä linja on muuttunut, niin minäkin myös toivon että @Moderaattorit tulee kertomaan onko linjaus edelleen sama vai onko se muuttunut ilman eri ilmoitusta. Tuohon ei voi olla vaikea vastata.
 

Liitteet

  • jatkis.PNG
    jatkis.PNG
    24,6 KB · kertaa luettu: 164
  • jatkis2.PNG
    jatkis2.PNG
    18,9 KB · kertaa luettu: 119
Viimeksi muokattu:

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
Tämä nyt ei enää ole kysymys modeille, vaan palaute (eikö tämän ketju nimi ollut joskus vuonna kivi ja miekka "Kysymyksiä ja palutetta keskustelupalstan moderaattoreille", tjsp?):
Ei ole mikään yllätys että suuri osa palstan käyttäjistä kutsuu teitä "porukaksi norsunluutornissa" kun ette edes vaivaudu vastaamaan hyvin yksinkertaiseen kysymykseen. Nyt on mennyt kaksi vuorakautta minun kysymyksestä ja tuohon yksinkertaiseen kysymykseen ei olla reagoitu millään. Antaa todella ylimielisen kuvan.

Pitääköhän tässä ruveta avamaan ketjuja ympäri palstaa ja lisätä jokaiseen galluppi, niin ehkä otatte vihdoinkin kantaa.

Ps. Ei ole mikään elämää isompi asia minulle, mutta suoraan sanoen vituttaa kun tässä ketjussa (jonka nimi on nimenomaan "Kysymyksiä keskustelupalstan moderaattoreille") esittää kysymyksen, mutta teitä ei näköjään kiinnosta pätkääkään vastata, vaikka kyseessä on kysymys joka koskee teidän omaa tekemäänne sääntöä tälle palstalle.

Kysyn nyt vielä kerran: Onko tuo sääntö voimassa edelleen, vai saako galuppeja nykyään lisätä mihinkä tahansa ketjunavaukseen? Olisi ihan kiva tietää omia mahdollisia ketjunavauksia ajatellen. Kiitos etukäteen.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Pakko muuten todeta, että oli ihan "hieman" ärsyttävä kun se äänestys seurasi joka sivulle. Ihan jees olisi jos se olisi vain siellä ensimmäisellä. @Ylläpito ehkä osaa paremmin sellaisiin vastata.
 

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
Pakko muuten todeta, että oli ihan "hieman" ärsyttävä kun se äänestys seurasi joka sivulle. Ihan jees olisi jos se olisi vain siellä ensimmäisellä. @Ylläpito ehkä osaa paremmin sellaisiin vastata.
No tuohan oli ainoa syy miksi otin asian esiin, alkoi vituttamaan jo puolen tunnin päästä parjantai-illan otteluiden alettua, mutta nyt tästä tuli turhan iso asia kun "norsunluutornista" ei edes vastata.

Joko näkyisi vain sivulla yksi tai sitten äänestyksiä pitäisi pystyä piilottamaan, jos niitä sallitaan joka ketjuun. Tai sitten viimeiseksi annettuja sääntöjä noudettaissin, eli kaikki äänestykset niille määrättyihin osioihin.
 
Viimeksi muokattu:

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
No tuohan oli ainoa syy miksi otin asian esiin, alkoi vituttamaan jo puolen tunnin päästä parjantai-illan otteluiden alettua, mutta nyt tästä tuli turhan iso asia kun "norsunluutornista" ei edes vastata.

Joko näkyisi vain sivulla yksi tai sitten äänestyksiä pitäisi pystyä piilottamaan, jos niitä sallitaan joka ketjuun. Tai sitten viimeiseksi annettuja sääntöjä noudettaissin, eli kaikki äänestykset määrttyihin osioihin.
Juu ymmärsin tasan miksi tuon kysymyksen esitit. Minä editoin tuon @Ylläpito tuohon edelliseen viestiin, niin ei ne saa täältä edes tägiä niin tägätään nyt niin, että niillekkin näkyy.
 
AInakin ennen oli tiukka linja että jääkiekkoaiheiset äänestykset omaan foorumiin ja kaikki muut äänestykset kierrätyskesukseen. Pointtini tässä tapauksessa on se että tuo äänestyksen jatkuva silmille pomppiminen kun vaihtuu uusi sivu, tai saapuu uudelleen ketjuun jostain muusta osiosta, käy ärsyttäväksi jo puolessa tunnissa. Eilinenkin otteluketju oli 31 sivua , joka tarkoittaa että käytännössä äänestys pomppasi silmille lähes 50 kertaa eilisen aikana.

Jos tämä linja on muuttunut, niin minäkin myös toivon että @Moderaattorit tulee kertomaan onko linjaus edelleen sama vai onko se muuttunut ilman eri ilmoitusta. Tuohon ei voi olla vaikea vastata.

Sääntöjä päivitettiin viimeksi muutama vuosi sitten ja siinä yhteydessä poistettiin myös aikoinaan käytössä olleet rajoitukset ja ohjeet sen suhteen mihin osioihin äänestyksiä saa laittaa. Äänestysten lisääminen keskusteluketjuihin ei siis ole kiellettyä. Sen sijaan puhtaat äänestysketjut, eli sellaiset, missä itse äänestys on pääosassa kuuluvat edelleen tuonne omaan äänestysfoorumiinsa.

Äänestyksistä ei ole ainakaan toistaiseksi ollut tietääksemme suurempaa haittaa tai harmia palstalle. Jos kuitenkin alkaa olla haitaksi, niin puutumme joko tapauskohtaisesti tai mietimme sääntöjä uudestaan. Pitkän äänestysluettelon näkyminen jokaisen sivun alussa on ehkä turhaa. @Ylläpito tietänee, josko tähän löytyisi joku helppo ratkaisu.


T: Modet
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös