Minäkin teen ehdotuksen. Entä jos virhepisteitä saisi siitäkin, että levittää jatkuvasti ja toistuvasti vääriä tietoja? Jääkiekkopuolella on sääntö, että huhujen levittäminen on kielletty, mutta entä jos se koskisi muutakin palstaa?
No, ilmeisten trollien bannaamiseen lienee kaikilla suomalaisilla merkittävillä keskustelupalstoilla tietty velvollisuus tässä kriisitilanteessa. En tosin jää pidättämään henkeäni JA:n suhteen.
@Zeta03 ja @penaz sekä @Ylläpito
Huomasin pari päivää sitten palstan softan todennäköisesti suhteellisen harvinaisen bugin. Lainasin kirjoitusta, mutta huomasin että lainaukseen tuli väärän nimimerkin nimi. Nyt en jälkikäteen pysty varmaksi sanomaan, että oliko nimimerkki edellisen tai seuraavan viestin kirjoittajalta, mutta keskusteluun hän osallistui eli olisiko joku viestin poistaminen tms voinut sotkea indeksin juuri kriittisellä millisekunnilla tms. No tuskinpa tuota selvitettyä tai toistettua helposti sai, mutta ilmeisesti tagatuille herroille kävi samoin.
Muiden puolesta en voi puhua, mutta se ikkuna johon minun lainaamani teksti tuli lainatuksi oli sitä ennen tyhjä eli en pyyhinyt tai kopoinut mitään. Huomasin tuon nimittäin ja ensimmäinen ajatukseni oli että henkilöllä on käytössään useampi nimimerkki ja hän olisi vahingossa laittanut sen aluksi väärällä nickillä ja sitten korjannut nopeasti erehdyksensä, mutta ei asia näin varmasti ollutkaan.Tai sitten @penaz ei osannut pyyhkiä tekstiä ja nyt vain esittää tietämätöntä.
Käyttäjä lainaa joko tarkoituksella tai tahattomasti ensimmäisen viestin -> lainatessaan toista ja mihin hän haluaa oikeasti vastata, hän pyyhkiikin lainatusta viestistä vain osan, jolloin viesti hautautuu kokonaan väärän vahinkoquoten ja sen myötä nimimerkin alle. Esimerkiksi ylimääräiset quotetagit lopusta softa hävittää näppärästi, vaikka niihin ei koskisikaan. Kuitenkin samalla tavalla kuin tässä omassa kokeilussani jossa danan viesti on obi-wanin nimissä, nuoli vie alkuperäisen kirjoittajan viestin luo, eikä alkuperäisen viestin luo, aivan kuten koronaketjussakin. Käyttäjävirheeltä siis haiskahtaa, ja tuotahan voi testiosiossakin kokeilla.
Väärin siis pyyhitty, ja sinne on jääneet vanhat quotet todennäköisesti kummittelemaan.
Lähetetyt viesteissäni näkyy, että olen lainannut Zeta03:n viestiä. Nyt en löydä tuota alkuperäistä lainattua viestiä mistään. En hänen kirjoittamanaan enkä kenenkään muun kirjoittamana.Muiden puolesta en voi puhua, mutta se ikkuna johon minun lainaamani teksti tuli lainatuksi oli sitä ennen tyhjä eli en pyyhinyt tai kopoinut mitään. Huomasin tuon nimittäin ja ensimmäinen ajatukseni oli että henkilöllä on käytössään useampi nimimerkki ja hän olisi vahingossa laittanut sen aluksi väärällä nickillä ja sitten korjannut nopeasti erehdyksensä, mutta ei asia näin varmasti ollutkaan.
Näinä haastavina aikoina koko Jatkoajan puolesta toivomme ihmisten pitävän pään kylmänä ja ajatukset lämpiminä muita kiekkoyhteisön jäseniä kohtaan.
Moderaattorimme valvovat keskustelupalstaa täysin vapaaehtoisvoimin. Kiekkoviestejä lukiessa se käy ihan hauskasta harrastuksesta mukavan porukan kesken. Kun mennään politiikkaöyhötykseen, muuttuu se luonteeltaan hyvin toisenlaiseksi. Monella moderaattorilla on myös näinä aikoina muut asiat päällimmäisenä mielessä kuin Jatkoajan keskustelun moderointi, mikä on täysin ymmärrettävää.
Toivomme siis kaikilta malttia ja ymmärrystä niin moderaattoreita kuin kanssakeskustelijoita kohtaan. Parhaiten konkreettisesti voit auttaa raportoimalla viesteistä moderaattoreille sekä jättämällä sellaiset viestit omaan arvoonsa.
Tämä haastava tilanne koskettaa luonnollisesti myös Jatkoaikaa kuten koko kiekkoyhteisöä. Taloudelliset tappiot ovat meilläkin kokoluokkaamme nähden erittäin merkittävät, mutta olemme pitkäjänteisen työn myötä sen verran onnellisessa asemassa, että pystymme hyvin kestämään tätä tilannetta pidempäänkin.
Uutisoimme myös pian toimenpiteistämme Mestis-seurojen avuksi. Olemme luovuttaneet n. reilun kolmanneksen mainosnäytöistämme tällä hetkellä kaikille halukkaille Mestis-seuroille, jotka tarvitsevat kannattajiltaan tukea tässä hetkessä.
Mikäli haluat auttaa Jatkoaikaa, teet sen parhaiten vinkkaamalla kahdelle ystävällesi tulevan lukemaan Jatkoaikaan toimituksemme sisältöjä, palstan keskustelua sekä osallistumalla siihen mukaan - luonnollisesti asiallisesti ja sääntöjen mukaisesti, jotta moderoinnin työkuorma ei entisestään kasva.
Jatkoajan puolesta kiittäen,
Matti Liljaniemi
Lähetetyt viesteissäni näkyy, että olen lainannut Zeta03:n viestiä. Nyt en löydä tuota alkuperäistä lainattua viestiä mistään. En hänen kirjoittamanaan enkä kenenkään muun kirjoittamana.
Alle viikko sitten:Joskus olen tätä miettinyt, mutta edelleen kiinnostaisi tietää onko muita nimimerkkejä muistuttavan nimimerkin laittaminen itselle sallittua. Mitä jos uusi käyttäjä rekisteröityy nimellä Giroux1 tai Lätkä-Bongari Iso-C. Pääseekö sillä läpi?
On kielletty. Pyrimme hylkäämään myös muut sellaiset nimimerkit, mitkä voisivat aiheuttaa sekaannuksia. Eli tarkoitus olisi, että kukaan uusi kirjoittaja ei voisi tulla palstalle esimerkiksi nimimerkillä Hande-75.
Siitä puheenollen, onko toimituspuoli innokas ottamaan uusia tekijöitä? Itse olisin erittäinkin kiinnostunut, viimeisin koulutukseni kun antaa osviittaa asiasta.Mikäli haluat auttaa Jatkoaikaa, teet sen parhaiten vinkkaamalla kahdelle ystävällesi tulevan lukemaan Jatkoaikaan toimituksemme sisältöjä, palstan keskustelua sekä osallistumalla siihen mukaan
Tässä kun nyt itse kukin on enemmän tai vähemmän linnoittautunut kotioloihin (toivottavasti ainakin - jos luet tätä kylillä niin kotio siitä mars!), niin varmasti Jatkoajankin käyttömäärät ovat lisääntyneet, ainakin keskustelupalstan osalta. Vaikka yksittäisiä käyttäjämääriä tms. tuskin julkaisette, niin olisi mielenkiintoista tietää yleisiä trendiviivoja. Ihan yleisestä mielenkiinnosta, miten nykytilanne on vaikuttanut ihmisten käyttäytymiseen.
Mulla on sama nyt muun urheilun kanssa, mutta en ole syytä itse keksinyt.Mulla lukee nyt tuolla etusivulla Mestiksen kohdalla "Huomioimatta jätetty ketju". Ei sillä, että koskaan siellä kävisin, mutta mistäköhän tuo johtuu? E. siis samassa kohtaa, missä muissa osioissa näkyy uusin viesti.
E2. Heurekekkasin syyn sille, ei enää mitään.
Mulla on sama nyt muun urheilun kanssa, mutta en ole syytä itse keksinyt.
Ei ollut tämä syynä, mutta sainkin jo vastauksen muualta.Olet piilottanut ketjun jonne on kirjoitettu viimeksi.