Moderaattorit kirjoitti:Nimimerkki Driver#66 huilaa viikon metrisestä lainauksestaan, joka löytyy Ben-Amorille syyte pahoinpitelystä-ketjusta.
Olen jo pitkään ollut sillä kannalla, että "palstan luettavuus" on vain yksi niistä keppihevosista, minkä avulla pelikieltoja langetetaan. Kuvat kiellettiin, kun "linjat ja serverit menee ihan tukkoon". Pitkät lainaukset kiellettiin, kun "tällä mun GT-2000 puhelimella selaaminen on muutenkin kankeaa". Siis oikeasti, nyt eletään 2012 loppuhetkiä ja kaikki surffaavat joko kosketusnäytöllä, rullahiirellä ja vähintään 10 mb/s laajakaistalla. Luettavuus ei todellakaan kärsi yhtään sen enempää, vaikka sivuuttaa sen metrisen lainauksen. Se on aika helppo erottaa, kun se on omassa laatikossaan. Mikä siinä lainauksen pituudessa on erityisen rangaistavaa, jos oma kontribuutio on jotain muuta kuin "samaa mieltä"? Jos sääntö on rikki, sen saa korjata.Eihän tuo palvele ketään, että täällä heitellään pelikieltoja mutta palstan luettavuus, esimerkiksi puhelimella kärsii edelleen pelikiellosta huolimatta.
Olen jo pitkään ollut sillä kannalla, että "palstan luettavuus" on vain yksi niistä keppihevosista, minkä avulla pelikieltoja langetetaan.
Käsittääkseni mainokset kaikessa inhottavuudessaan mahdollistavat tämänkin foorumin olemassaolon nykyisessä laajuudessaan.PS. ennen kuin ensimmäinen mikro-mikolla ja modeemilla surffaaja ilmoittautuu, pyydän huomauttaa, että eniten sivujen latautumista tällä saitilla hidastavat mainokset.
Ei, Ei ja Ei. Ei lähelläkään totuutta. Rullahiiren toki voisi hommata himaan, mutten varmasti ole ainoa...Siis oikeasti, nyt eletään 2012 loppuhetkiä ja kaikki surffaavat joko kosketusnäytöllä, rullahiirellä ja vähintään 10 mb/s laajakaistalla.
AdBlock on kiva kaveri. :)PS. ennen kuin ensimmäinen mikro-mikolla ja modeemilla surffaaja ilmoittautuu, pyydän huomauttaa, että eniten sivujen latautumista tällä saitilla hidastavat mainokset.
Miten allekirjoituksessa voi vaihtaa fonttia ja väriä? BB-koodi on kielletty, samoin luonnollisesti html.
Vai näkyykö jollain muulla jostain syystä rich -tekstieditori?
Onko tähän kysymykseen olemassa moderaattoreilla tai palstan ylläpidolla mitään vastausta?
Onko mitään mahdollisuutta saada vastausta tähän kysymykseen?Onko mitään mahdollisuutta saada vastausta tähän kysymykseen?
Onko mitään mahdollisuutta saada vastausta tähän kysymykseen?
Jep, joillakin toimii mutta joillakin (tai ainakaan mulla) ei. Mulla nuo koodit tulevat sellaisenaan allekirjoitukseen.Kyllä mulla ainakin näkyy muutamat tekstinmuokkaus nappulat siinä "muokkaa allekirjoitusta" kohassa. Jos sulla ei lue niin ihan perus [color="red'']tekstiä[/color] ja [FONT="Comic Sans MS'']tekstiä[/FONT] koodit pitäisi toimia käsin kirjoitettunakin.
Jep, joillakin toimii mutta joillakin (tai ainakaan mulla) ei.
Ehkä tätä on kysytty, mutta en jaksanut kahlata 34 sivua läpi ja nopea googletus ei tuottanut tulosta.
Onko mahdollista saada tykkää-nappi kirjoittajien kommentteihin? Negatiivinen peukku voidaan suosiolla jättää pois. Mikäli kysymykseen on vastattu monesti, poistakaa viestini kiitos.
Saako täällä viljellä valheellisia sitaatteja? Mietin nimim. Renegaden allekirjoitusta, jossa kiistanalainen huuto on laitettu Valtosen suuhun.
Haluaisin kirjoittaa törkeyksiä Ville Peltosen nimissä.
Tämä minuakin kiinnostaa ja kiinnosti jo silloin kuukausia sitten kun asiasta kysyin. Et nimittäin ole ainoa, joka haluaisi Ville nimissä valheellisia sitaatteja esittää. Ohessa nimimerkki sivuverkon näytteet:Saako täällä viljellä valheellisia sitaatteja? Mietin nimim. Renegaden allekirjoitusta, jossa kiistanalainen huuto on laitettu Valtosen suuhun.
Haluaisin kirjoittaa törkeyksiä Ville Peltosen nimissä.
Miksi ihmeessä tuollaista vastaan pitää olla sääntö? Eikö niitä sääntöjä ole jo ihan tarpeeksi muutenkin? Paitsi että modet taitavat käyttää niistä vain kolmea, koska ne kattavat kaikki tilanteet. Mutta siis asiaan. Jos teidän mielestänne joku vääristelee jonkun sanomisia, miksette yksinkertaisesti huomaut siitä ao. ketjuun? Tällöin kirjoittaja a) korjaa sitaatin b) ei korjaa.Minun mielestäni jos esittää suoran lainauksen, niin sen vääristelyn pitäisi olla sääntöjen vastaista ihan samalla tavalla kuin toisten kirjoittajienkin sanomisien vääristely on.
Ei ole ja älykkäät ihmiset pystyvät niin hyvin useammankin sisäistämään.Miksi ihmeessä tuollaista vastaan pitää olla sääntö? Eikö niitä sääntöjä ole jo ihan tarpeeksi muutenkin?
Surkeaa argumentoitia. Samalla tavalla voitaisiin vain todeta, ettei henkilökohtaisuuksiin tarvita sääntöjä, koska kirjoittavat voivat asiasta vain toisiaan huomauttaa. Moderointi parantaa keskustelun tasoa, koska he voivat puuttua siihen, että jotkut kirjoittajat eivät halua sääntöjen mukaan toimia.Jos teidän mielestänne joku vääristelee jonkun sanomisia, miksette yksinkertaisesti huomaut siitä ao. ketjuun? Tällöin kirjoittaja a) korjaa sitaatin b) ei korjaa.
Keskustelupalstan säännöt ovat juuri ne mitkä niiden päätetään olevan. Jos koetaan että tämä nyt pitää sääntöihin erikseen lisätään, niin sitten se lisättäköön. Sen jälkeen se on selkeästi sääntö ja loppuisi se itku niiltä, joilla on vaikeuksia asiaa ilman rautalankaa hahmottaa.Taas menee netiketti ja keskustelupalstan säännöt sekaisin. Mutta ei se mitään, niin menee aika usein modeiltakin.
Seuraavaksi varmaan kiellettäisiin sitten valehtelu? Tai jopa vastoin parempaa tietoa puhuminen? Ja lopuksi väärät mielipiteet? Missä menee raja? Sitäpaitsi täällä moderointi ei ole parantanut keskustelun tasoa. Se on rankonut puusilmiä ja paria trollia siinä ohessa. Mutta lillukanvarsiin puuttuminen on sen sijaan oikeasti heikentänyt keskustelun tasoa, päinvastoin kuin väitit. On siis karsittu heikkoa ainesta, mutta sitäkin jyrkemmin myös sitä peräänkuulutettua tasoa. Saatko nyt pelikieltoa, kun vääristelit totuutta?Surkeaa argumentoitia. Samalla tavalla voitaisiin vain todeta, ettei henkilökohtaisuuksiin tarvita sääntöjä, koska kirjoittavat voivat asiasta vain toisiaan huomauttaa. Moderointi parantaa keskustelun tasoa, koska he voivat puuttua siihen, että jotkut kirjoittajat eivät halua sääntöjen mukaan toimia.
Olet toiminut siis esimerkillisesti. Jos minä jaksaisin puuttua tuollaisiin, kohauttaisin seuraavaksi olkapäitäni ja antaisin asian olla, jos kaino pyyntö ei tehoa. Natseilulla ei saavuteta oikeita lopputuloksia, tämä palsta on elävä esimerkki siitä.Ja tottakai olen asiasta silloin huomauttanut, kun olen nähnyt että siihen on tarvetta ollut. Kuitenkin jos/kun kyse on tahallisesti toiminnasta, niin silloin lopputulos on ollut b. Minun mielestäni toisten sanomisten tahallinen vääristely on aina trollaamista, mutta selvyyden vuoksi oli hyvä todeta eksplittisesti, että se on kiellettyä.
Olen vain eri mieltä. Nykyiset säännötkin kaipaisivat karsimista. Lisää ei enää tarvita. Maailma on väärällään keskustelupalstoja, vilkkaitakin, joilla on vain osa tämän palstan säännöistä. Ja hyvin menee.Keskustelupalstan säännöt ovat juuri ne mitkä niiden päätetään olevan. Jos koetaan että tämä nyt pitää sääntöihin erikseen lisätään, niin sitten se lisättäköön. Sen jälkeen se on selkeästi sääntö ja loppuisi se itku niiltä, joilla on vaikeuksia asiaa ilman rautalankaa hahmottaa.
Periaatteessahan tarkoituksellinen valehtelu on jo kiellettyä kohdan 7 perusteella, mutta käytännössä tahallisuuden toteaminen on vaikeaa. Väärien mielipiteiden ei pitäisi kuitenkaan kiellettyä olla. Minun mielestäni fiksut ihmiset osaavat 7 ja 8 kohtien perusteella jo toimia (ja typeryksiä varten on sitten pykälä 18).Seuraavaksi varmaan kiellettäisiin sitten valehtelu? Tai jopa vastoin parempaa tietoa puhuminen? Ja lopuksi väärät mielipiteet? Missä menee raja?
En saa pelikieltoa, koska en ole totuutta vääristellyt. En tiedä mikä tarkastelun lähtötilanne on, mutta minun mielestäni keskustelun taso ei ole laskenut millään tarkastelujaksolla. En itseasiassa tiedä parempaa jääkiekkoaiheista palstaa. Kaikenmaailman Suomi24:t ja Iltapäivälehtien kommenttipalstat ovat tasoltaan surkeita. Niinpä minun mielestäni "natsimoderointi" on toiminut loistavasti.Sitäpaitsi täällä moderointi ei ole parantanut keskustelun tasoa. Se on rankonut puusilmiä ja paria trollia siinä ohessa. Mutta lillukanvarsiin puuttuminen on sen sijaan oikeasti heikentänyt keskustelun tasoa, päinvastoin kuin väitit. On siis karsittu heikkoa ainesta, mutta sitäkin jyrkemmin myös sitä peräänkuulutettua tasoa. Saatko nyt pelikieltoa, kun vääristelit totuutta?
Maailma on väärällään keskustelupalstoja, vilkkaitakin, joilla on vain osa tämän palstan säännöistä. Ja hyvin menee.
Sen vielä ymmärrän, että tungetaan mainoksia viestien väliin, mutta että ihan sisälle. Luulin että mainostaminen on säännöissä kielettyä, mutta ei näköjään sittenkään. On todella heikkoa ja kirjoittajia kohtaan epäkunnioittavaa sijoittaa mainoslinkkejä nimimerkkien kirjoituksiin. Hyvin te vedätte.
Anteeksi mitä vittua?
Komento takaisin, ja pistän sittenkin tähän ketjuun.
Sen vielä ymmärrän, että tungetaan mainoksia viestien väliin, mutta että ihan sisälle. Luulin että mainostaminen on säännöissä kielettyä, mutta ei näköjään sittenkään. On todella heikkoa ja kirjoittajia kohtaan epäkunnioittavaa sijoittaa mainoslinkkejä nimimerkkien kirjoituksiin. Hyvin te vedätte.
Kenen idea?
Minulla ainakin on linkki nettipeleihin peli-sanoissa. Siis sanoissa, jotka esiintyvät kirjoittajien omissa viesteissä.