Kiitos vastauksestanne. Tämäkin asia on sellainen, jossa teidän pitäisi toimia johdonmukaisemmin.Tämä on sellainen asia, mikä voidaan nostaa esille ja miettiä pitäisikö meidän jatkossa olla tämän suhteen johdonmukaisempia.
T: Moderaattorit
Kiitos vastauksestanne. Tämäkin asia on sellainen, jossa teidän pitäisi toimia johdonmukaisemmin.Tämä on sellainen asia, mikä voidaan nostaa esille ja miettiä pitäisikö meidän jatkossa olla tämän suhteen johdonmukaisempia.
T: Moderaattorit
En ole moderaattori mutta eikös tuo sääntö ole aika selvä, eli henkilöllisyydellä vihjailu tai paljastaminen ilman että toinen henkilö on sitä itse tuonut täällä palstalla esille on säännöissä selvästi kielletty.@Moderaattorit vois vastata yllä olevaan aiheeseen liittyen että onko oikean tai kutsumanimen käyttö rangaistavaa jos sitä käyttää ns tuntemansa henkilön kanssa. Esimerkkinä jos kertoisin olleeni bilettämässä vaikka henkilön Janin kanssa ja muutama saattais tietää kuka tämä Jani on? Tai vastaavasti saako toinen kakkua siitä jos kutsuu mua lempi/oikealla nimellä nimimerkin sijaan?
En ole moderaattori mutta eikös tuo sääntö ole aika selvä, eli henkilöllisyydellä vihjailu tai paljastaminen ilman että toinen henkilö on sitä itse tuonut täällä palstalla esille on säännöissä selvästi kielletty.
Olisi varmaan yksinkertaisinta kutsua jokaista tänne rekisteröidyllä nimimerkillä niin ei tarvitse moisia pähkäillä ja syyllistyä sääntörikkomuksiin. Ei tule ihan heti mieleen perusteltua syytä kutsua ketään muuten kuin nimimerkillä. Tuttua tai tuntematonta.No täytyy siis kysellä sit henkilöiltä onko ne joskus paljastanu nimensä täällä. Ja sen lisäks mä varmasti oon nimeni kertonu täällä jossain viestissäni niin sikäli silloin jännä että toinen istuis kuukauden siitä sillä syyllä että on kutsunut mua muuksi kun peksaks.
Tämä on toki selvää, mutta jos puhuu etunimellä jostain henkilöstä, eikä yhdistä sitä millään tavoin mihinkään nimimerkkiin, niin silloinhan tuo sääntö ei vaikuta asiaan.En ole moderaattori mutta eikös tuo sääntö ole aika selvä, eli henkilöllisyydellä vihjailu tai paljastaminen ilman että toinen henkilö on sitä itse tuonut täällä palstalla esille on säännöissä selvästi kielletty.
Yleisen keskustelun kannalta lienee mielekästä että jokainen keskusteluun osallistuva tietää mistä ja kenestä puhutaan, joten luontevinta on puhua henkilöstä tämän foorumin nimimerkillä. Vai osaatko kertoa tilanteen, jossa jostain henkilöstä olisi tarve puhua ennemmin hänen etunimellään.Tämä on toki selvää, mutta jos puhuu etunimellä jostain henkilöstä, eikä yhdistä sitä millään tavoin mihinkään nimimerkkiin, niin silloinhan tuo sääntö ei vaikuta asiaan.
"Kari on lupsakka ja vekkuli velikulta, jolla on aina pahat mielessä ja pilke silmäkulmassa. Kaiken lisäksi hän on kovin komea, erittäin rikas ja siunattu todella suurella alakerralla"Yleisen keskustelun kannalta lienee mielekästä että jokainen keskusteluun osallistuva tietää mistä ja kenestä puhutaan, joten luontevinta on puhua henkilöstä tämän foorumin nimimerkillä. Vai osaatko kertoa tilanteen, jossa jostain henkilöstä olisi tarve puhua ennemmin hänen etunimellään.
"Kari on lupsakka ja vekkuli velikulta, jolla on aina pahat mielessä ja pilke silmäkulmassa. Kaiken lisäksi hän on kovin komea, erittäin rikas ja siunattu todella suurella alakerralla"
Saa kai sitä kertoa että olin vaikka pirjon kanssa liikenteessä. Mutta jos haluaa, että muutkin tajuaa keskustelupalstalla että mistä kyse niin itte käyttäisin ainakin palstan nimimerkkiä siihen tarkoitukseen: Olin perjantaina palstasisarus äxäxäxän:n kanssa bilettämässä. (Perhana kun oli joku xXx-merkki oikeasti olemassa ja tägäsin vahingossa, sori.)@Moderaattorit vois vastata yllä olevaan aiheeseen liittyen että onko oikean tai kutsumanimen käyttö rangaistavaa jos sitä käyttää ns tuntemansa henkilön kanssa. Esimerkkinä jos kertoisin olleeni bilettämässä vaikka henkilön Janin kanssa ja muutama saattais tietää kuka tämä Jani on? Tai vastaavasti saako toinen kakkua siitä jos kutsuu mua lempi/oikealla nimellä nimimerkin sijaan?
Mikähän on kun viime aikoina on alkanut media-upotukset, siis YouTube, automaattisesti käynnistymään kun selaa palstaa. Ennen ei tätä ongelmaa ollut.
Ei mulla ala. Chromella käytän.
Ei tuossa ketjussa ole ainakaan mitään löylyhuoneeseen viittaavaa menoa. Kierrätyskeskus on myös mielestäni väärä paikka.Miksei tuota Tamin ketjua siirretä Kierrätyskeskukseen tai Löylyhuoneeseen? Käsittämätöntä onelinereiden rölöttämistä vanhan höppänän kustannuksella.
Tämä tietysti sallittakoon heille joille Facebook-päivitysten puiminen tuottaa sisältöä elämään, mutta eikö Vapaan keskustelun pääsivua ole koitettu pitää hieman, miten sen sanoisi… tasokkaampana?
Ehkä modet uskovat, että näistä tulee vielä täysin yhteiskuntakelpoisia palstalaisia, jopa heistä, jotka saavat 6 kk bannit vapaaseen. :) Eli pyritään viimeiseen asti välttämään laitoskierteeseen (1vk, 2vk, 1kk, 3kk, 6kk, ikibannit, takaisin palstalle, ikibannit) joutumista. Voihan se olla niinkin, että käyttäjä X ei suoranaisesti riko mitään pykälää vastaan, mutta yleisen järjestyksen säilyttämisen takia täten rauhoitetaan suurimmat palopesäkkeet.Viime aikoina on jaettu taas pelikieltoja esim. vapaan osioon tai tiettyyn ketjuun.
Mikähän tässä on ideana, että osa käyttäjistä saa suoran pelikiellon koko palstalle ja osalle jaetaan näitä kevyempiä erikoispenalteja?
§ 10 Nimimerkkien henkilöllisyyksien paljastaminen, arvailu ja kaikenlainen käyttäjän anonymiteettiä vaarantava toiminta on jyrkästi kiellettyä.
§ 10.1 Tämä koskee myös Jatkoajan toimittajien ja moderaattorien nimimerkkejä ja henkilöllisyyksiä.
§ 10.2 Luokattomasta osumatarkkuudestaan huolimatta “Moi X!”-viestit ja muut vastaavat huumoriheitot käsitetään tämän sääntöpykälän rikkomisena.
§ 10.3 Sääntöä ei sovelleta, mikäli nimimerkki on tietoisesti paljastanut henkilöllisyytensä.
@Moderaattorit Siksi lähinnä kysyin että jos on tuttu. Esim veli @Czescku julkaisi mun kuvan itsensä kanssa palstalla reilu vuosi sitten ja tagasi siihen mun nimimerkin. Samalla periaatteella vaikka sanoi että siihen on mun lupa viestin yhteydessä niin onko teillä kristallipallo että asia totta? Yhtä lailla mennään anonyymiteettijutun puolelle.
No tässä tapauksessa oli mun lupa ja sen puolesta hyvä ettei asiasta tullut seuraamuksia. Olisiko @Czescku :lle napsahtanut kuukausi jos olisi Peksa nimen sijaan käyttänyt Jamo sanaa tuossa yhteydessä?
Onko keskustelupalstalle suunnitteilla ominaisuutta, jolla kykenisi piilottamaan haluamansa keskustelut?
Toki kys. toiminnossa on se vika että alue näyttää lukemattomia viestejä vaikka ignorettu ketju on ainoa jossa niitä on.No niinpä näkyy olevan. Etsin kyseistä painiketta sivuilta jonne keskustelut on listattu, ilmanko ei sattunut silmään. Kiitos!