Mainos
  • Joulurauhan julistus
    Huomenna, jos Moderaattorit suovat, on meidän Jatkoajan armorikas joulupäivä; ja julistetaan siis täten yleinen joulurauha, kehottamalla kaikkia tätä palstaa asiaankuuluvalla kirjoittelulla täyttämään sekä muutoin hiljaisesti ja rauhallisesti käyttäytymään sillä se, joka tämän rauhan rikkoo ja joulurauhaa jollakin laittomalla taikka sopimattomalla kirjoituksella häiritsee, on raskauttavien asianhaarain vallitessa syypää siihen rangaistukseen, jonka Moderaattorit ja säännöt kustakin rikoksesta ja rikkomuksesta erikseen säätävät.

Toivotamme kaikille Jatkoajan kirjoittajille sekä lukijoille Hyvää Joulua ja Onnellista Uutta Vuotta 2025.

Kysymyksiä ja kommentteja Jatkoajan toimitukselle ja moderaattoreille

• 202 756
  • 1 488
Tila
Viestiketju on suljettu.

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
kausi kirjoitti:
Sääntöjen perusteella ketään ei voi asettaa pelikieltoon edellä nähdyistä "rikkeistä". Missään kohdissa ei näet ole kiellettyä näin toimia, enemmän kuin selväksi on jo kuitenkin tullut ns oikeuskäytännössä ettei nimimerkkiä voi yhdistää sanktiotta moderaattoriksi. Tasapuolisen kohtelun laiminlyönnistä malliesimerkkinä toimii tämän viestin yläpuolella oleva puhdas provo, varsinainen mallisuoritus, joka on ilmeisesti täysin hyväksyttävää sääntöjen ja ratkaisukäytännön perusteella. Aina saa tulla paukuttamaan naamaansa, oli asiaa tai ei.

Niin palstalla on ollut omat säännöt alusta lähtien tietyille kirjoittajille. Valitettavasti vielä tietyn seuran kannattajille(tietyille henkilöille). Niin oli 2001, niin on edelleen. Eihän tämä ketään muuta palvele kuin kyseistä porukkaa, mutta minkäs teet. Asiat eivät ole muuttuneet tähän mennessä, eivätkä tule muuttumaan varmasti tulevaisuudessakaan.

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Niin liigassa on ollut omat säännöt alusta lähtien tietyille joukkueille. Valitettavasti vielä tietyn seuran pelaajille(tietylle valmentajalle). Niin oli 2001, niin on edelleen. Eihän tämä ketään muuta palvele kuin kyseistä porukkaa, mutta minkäs teet. Asiat eivät ole muuttuneet tähän mennessä, eivätkä tule muuttumaan varmasti tulevaisuudessakaan.

Miten minulla on sellainen olo, että jälleen samat koirat räksyttää ihan vain räksyttämisen ilosta. Ilman faktan häiventäkään. Tervettä järkeäkään ei ole jaettu ihan kaikille. Minusta KS kaivoi verta nenästään ihan tietoisesti. ssmt.

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Ossi kirjoitti:
Niin liigassa on ollut omat säännöt alusta lähtien tietyille joukkueille. Valitettavasti vielä tietyn seuran pelaajille(tietylle valmentajalle). Niin oli 2001, niin on edelleen. Eihän tämä ketään muuta palvele kuin kyseistä porukkaa, mutta minkäs teet. Asiat eivät ole muuttuneet tähän mennessä, eivätkä tule muuttumaan varmasti tulevaisuudessakaan.

Miten minulla on sellainen olo, että jälleen samat koirat räksyttää ihan vain räksyttämisen ilosta. Ilman faktan häiventäkään. Tervettä järkeäkään ei ole jaettu ihan kaikille. Minusta KS kaivoi verta nenästään ihan tietoisesti. ssmt.

Voivoi, sattuiko varpaille noin pahasti? Kyllä se siitä, ota tikkari ja vedä syvään henkeä. Ehkä ensi kerralla keksit jotain hauskaakin.

En puhunut kai edellisessä viestissäni(tai aiemmassakaan) kenestäkään tietystä henkilöstä jota ei olisi pitänyt ulostaa palstalta tai olisi pitänyt ulostaa. Kunhan totesin että jo alusta saakka säännöt on olleet selvästi erilaiset eri kirjoittajille. Tietyiltä sallitaan kaikki ja toisille sitten säännöt ovat ne mitkä ne pitääkin. Ja sitten jos taas astuu tietyille varpaille niin viikate heilahtaa heti(hyvänä esimerkkinä nyt vaikka Master Chief-tapaus tästä).

kausi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Westendin työväenpalloilijat
eagle kirjoitti:
Niin palstalla on ollut omat säännöt alusta lähtien tietyille kirjoittajille. Valitettavasti vielä tietyn seuran kannattajille(tietyille henkilöille). Niin oli 2001, niin on edelleen. Eihän tämä ketään muuta palvele kuin kyseistä porukkaa, mutta minkäs teet. Asiat eivät ole muuttuneet tähän mennessä, eivätkä tule muuttumaan varmasti tulevaisuudessakaan.

En ymmärrä miksi pelkän paskan jauhaminen ja viestistä toiseen provoaminen on hyväksyttävää. En silti jaksa uskoa mihinkään salaliittoteorioihin, niin saatanan sekaisin en ole.

Rontti, löin vetoa siitä milloin ilmestyt tuulettamaan tälle asialle. Voitin vedon. Kuivaa nyt muumipöksysi. En jaksa tämän enempää lähteä kanssasi vääntämään, se on niin turhaa että sitä voisi kuvailla sanoilla turhista turhinta.

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
kausi kirjoitti:
En ymmärrä miksi pelkän paskan jauhaminen ja viestistä toiseen provoaminen on hyväksyttävää. En silti jaksa uskoa mihinkään salaliittoteorioihin, niin saatanan sekaisin en ole.

Rontti, löin vetoa siitä milloin ilmestyt tuulettamaan tälle asialle. Voitin vedon. Kuivaa nyt muumipöksysi. En jaksa tämän enempää lähteä kanssasi vääntämään, se on niin turhaa että sitä voisi kuvailla sanoilla turhista turhinta.

Ei kyse ole salaliitoista, vaan puhtaasti siitä että toiset tunnetaan henkilökohtaisesti ja toiset ei. Vähän sama asia kuin yleisesti kaikkialla ihmisten joukossa. Oma lauma ja siihen kuuluminen.

Tobias

Jäsen
Kauhea poru täällä kirjoitusoikeuksien poistosta.
Eihän tämä kovin monimutkaista ole; palstalla on selvät säännöt, joita tulee noudattaa. Noudattamatta jättämisestä tulee rangaistus.
Helppoa mun mielestä ja pitäisi olla kaikkien muidenkin normaalin ajantuksenjuoksun omaavien mielestä. Sääntöjä rikkova väki vähenee, pidot paranee, näinhän sen pitääkin mennä.

Terveisin nimimerkki "ei koskaan yhtään huomautusta"

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Tobias kirjoitti:
Eihän tämä kovin monimutkaista ole; palstalla on selvät säännöt, joita tulee noudattaa. Noudattamatta jättämisestä tulee rangaistus.
Helppoa mun mielestä ja pitäisi olla kaikkien muidenkin normaalin ajantuksenjuoksun omaavien mielestä. Sääntöjä rikkova väki vähenee, pidot paranee, näinhän sen pitääkin mennä.

Terveisin nimimerkki "ei koskaan yhtään huomautusta"

Niin no ei kyse ole mielestäni ollenkaan siitä etteikö suurin osa(jos ei kaikki) poistetuista olisi ns. ansainnut poistoa, mutta siitä että palstalla on paljon porukkaa jotka rikkovat sääntöjä säännöllisesti, mutta siihen ei koskaan puututa.

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquinta
Tobias kirjoitti:
Eihän tämä kovin monimutkaista ole; palstalla on selvät säännöt, joita tulee noudattaa.

Sikäli mikäli oikein olen ymmärtänyt, niin tässä on lähinnä kyse tasapuolisesta kohtelusta eikä niinkään palstan säännöistä. Aika helpohkon oloisesti Kaiserin oikeudet lähti, jos syynä olivat nuo AnaMasan listaamat. K:lla oli kuitenkin yli pari tuhatta viestiä kasassa eli ei ihan rivikirjoittaja.

Noo, säännöt on sääntöjä, vaikka ne välillä olisikin syvältä.

Edit: eagle oli nopeampi.

Miguel

Jäsen
Vanhojen kaivelijoille:

Eräs keskustelupalstan jäsen on aikoinaan kertonut palstalla työpaikkansa (joka sattuu olemaan kohtalaisen julkinen) ja hänen profiilissaan oli taannoin myös linkki kotisivuille, josta miehen henkilöllisyys kävi hyvin selväksi. Muutama kuukausi sitten eräs kirjoittaja sai pelikieltoa vihjailtuaan tämän nimimerkin ja reaalimaailman henkilön yhteydestä.

Moni ehkä arvaa, mistä tapauksesta on kyse. Melkeinpä voisin lyödä vetoa, että tuo työpaikan paljastava viesti on vielä jossakin tallessa palstan syövereissä.

Ei se mitään, vaikka yhtä miestä on jo tästä rangaistu. Huutakaamme rivissä, että käyttäjä nönnönnöö on oikeassa elämässä herra X! Anarkismi on kivaa! Moderaattorit on perseestä!

Kaipa ne tämän jälkeen luulevat mua moderaattoriksi. Ihan sama, siinähän luulevat.

Tobias

Jäsen
Miguel kirjoitti:
Vanhojen kaivelijoille:

Eräs keskustelupalstan jäsen on aikoinaan kertonut palstalla työpaikkansa (joka sattuu olemaan kohtalaisen julkinen) ja hänen profiilissaan oli taannoin myös linkki kotisivuille, josta miehen henkilöllisyys kävi hyvin selväksi. Muutama kuukausi sitten eräs kirjoittaja sai pelikieltoa vihjailtuaan tämän nimimerkin ja reaalimaailman henkilön yhteydestä.

Moni ehkä arvaa, mistä tapauksesta on kyse. Melkeinpä voisin lyödä vetoa, että tuo työpaikan paljastava viesti on vielä jossakin tallessa palstan syövereissä.

Ei se mitään, vaikka yhtä miestä on jo tästä rangaistu. Huutakaamme rivissä, että käyttäjä nönnönnöö on oikeassa elämässä herra X! Anarkismi on kivaa! Moderaattorit on perseestä!

Kaipa ne tämän jälkeen luulevat mua moderaattoriksi. Ihan sama, siinähän luulevat.

Moderaattorit ovat toimineet täysin oikein. Ja en, itse en kuulu heihin.
Siis säännöissä lukee selvästi, että nimimerkin ja todellisen henkilöllisyyden yhteyttä ei saa viesteissä mainita. Jos nimimerkki itse on aiemmin paljastanut oikean minänsä, niin miten se muuttaa tämän pykälän sääntöä?

Usko pois, nämä jutut sujuu kaikkein parhaiten, kun vaan noudatat sääntöjä. Voit säästää aikasi jonkin järkevämään tekstin kirjoittamiseen.

oukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mikko Kaukokari
Tobias kirjoitti:
Siis säännöissä lukee selvästi, että nimimerkin ja todellisen henkilöllisyyden yhteyttä ei saa viesteissä mainita. Jos nimimerkki itse on aiemmin paljastanut oikean minänsä, niin miten se muuttaa tämän pykälän sääntöä?

Jos paljastan oman henkilöllisyyteni, saanko penaltia? Vai kannatanko väärää seuraa?

Kaivanto

Jäsen
Tobias kirjoitti:

Et voi kysyä tosissasi, vai voitko?

Säännöissä ei puhuta "mainitsemisesta", vaan käytetään ilmauksia "yhdistäminen", "vihjailu" ja "arvuuttelu", mistä ei ole erityisen vaikea päätellä, että säännön tarkoitus on suojella salaisuutta. Salaisuuden suojelemiseksi on oltava olemassa salaisuus. Julkinen tieto ei ole salaisuus.

Tobias

Jäsen
Kaivanto kirjoitti:
Et voi kysyä tosissasi, vai voitko?

Säännöissä ei puhuta "mainitsemisesta", vaan käytetään ilmauksia "yhdistäminen", "vihjailu" ja "arvuuttelu", mistä ei ole erityisen vaikea päätellä, että säännön tarkoitus on suojella salaisuutta. Salaisuuden suojelemiseksi on oltava olemassa salaisuus. Julkinen tieto ei ole salaisuus.

Itse asiassa, pykälä numero 10 antaa tulkinnanvaraa: saako nimimerkki ITSE kertoa oman, oikean nimensä näin halutessaan?
Siis:
10 § Nimimerkin ja hänen oikean nimensä yhdistäminen tai aiheeseen liittyvä vihjailu sekä arvuuttelu ovat poikkeuksetta äärimmäisen rangaistavia.

JOS nimimerkki saa vaikkapa linkittää oman oikean nimensä kaikkien näkyville täällä Jatkoajan keskustelupalstalla, niin tällaisen linkityksen jälkeen kenelläkään muulla kirjoittajalla ei ole oikeutta ottaa tätä oikeaa nimeä esille (yhdistää tai vihjata) ko. nimimerkkiin. Tämähän on ihan selvä juttu. Säännöt eivät ota kantaa julkisiin tietoihin tai salaisuuksiin. Ne ovat sääntöjä, joiden mukaan pitää vaan toimia. Helppoa kun vaan ottaa asiakseen. Toinen vaihtoehto on kapinoida ja ottaa rangaistus.

Jos taas nimimerkki ei saa itse kertoa oikeaa nimeään täällä, niin sitten tällainen linkitys esimerkkinä voidaan katsoa sääntöjen rikkomiseksi jo tämän oikean nimensä paljastaneen kirjoittajan osalta. Tämäkään ei tietenkään oikeuta muita kirjoittajia yhdistämään tai vihjailemaan nimimerkkiä oikeaan nimeen.

No joo, aika säätämistähän tämä on, mutta niin sitä vaan täytyy lakiakin noudattaa, jos tällainen vertaus tässä sallitaan.

Viimeksi muokattu:

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
kausi kirjoitti:
Niin, eihän tässä mitään vääntämistä edes ole. Turhaa tosiaan länkytät aina toveriesi kohtaloa. Olen muuten kanssasi eri mieltä vetosi suhteen, että mikäli olet lyönyt vetoa minun "tuuletuksistani", niin siinä tapauksessa olet hävinnyt etkä päinvastoin. Minä en nimittäin ole tuuletellut täällä mitään, eikä ole siis pöksyissäkään kuivattavaa (mallia Nalle Puh).

Ja kunpa tietäisit kuinka monta eurokossua sinä olet minulle viesteilläsi voittanut.

Mutta juu, eiköhän minun kantani ole tullut jo selväksi. Jatkakaa.

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Tobias kirjoitti:
Jos taas nimimerkki ei saa itse kertoa oikeaa nimeään täällä, niin sitten tällainen linkitys esimerkkinä voidaan katsoa sääntöjen rikkomiseksi jo tämän oikean nimensä paljastaneen kirjoittajan osalta. Tämäkään ei tietenkään oikeuta muita kirjoittajia yhdistämään tai vihjailemaan nimimerkkiä oikeaan nimeen.

Entisen käytännön (ja varmaan myös nykyisenkin) mukaan nimimerkki saa halutessaan kertoa oman nimensä, ts. sen kertominen ei ole rangaistava teko.

Siihen en sitten ota kantaa mikä olisi moderaattoreiden kannalta oikeutettua toimintaa jos joku nimimerkki "x" yhdistäisi täällä nimimerkin vlad ja hänen itsensä kertoman nimensä toisiinsa. Minua se ei haittaisi mutta moderaattorit olettaen tulkitsevat sääntöjä kuten ne on laadittu ja siitä seuraisi sääntöjen mukainen rangaistus.

vlad.

Rööri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Pannaan pilkku paksuksi

Ei mutta, tämähän tosiaan on vallan järkyttävää huomata, kuinka täällä poljetaan kirjoittajien oikeusturvaa. Avasitte pojat minunkin puoliummessa lurpattaneet luomeni märinöillänne. Kaikin puolin mukavia veijareita potkitaan aivan mielivaltaisesti palstalta pois, taikka vähintään jäähylle, kaksin käsin ja aivan suotta. Eihän tälläistä rasismia kukaan kestä.

Mikäli minä olisin näiden sorrettujen yksilöitten ystävä, niin muodostaisin mieluusti kurjista ketjun, jonka johtajana ripottelisin tuhkaa harteillenne ja suistaisin koko poppoon siihen Turun läpi virtaavaan avoviemäriin – tai ainakin perustaisin palstan, jossa oikeus toteutuisi. En minä ainakaan alkaisi tälläisen mielivallan alla rimpuilemaan. Vähintään hakisin seurapoliittista turvapaikkaa joltain uskottavammalta foorumilta.

Oikeasti, minä en ymmärrä miten te viitsitte marista ja valittaa, jos joku jamppa pannaan jäähylle. Täällä on mielestäni varsin hyvin toimivat moderaattorit, jotka viitsivät vapaa-ajallaan seurata teidän kaikkien suoltamaa massiivista paskavyöryä, josta noin 2% on asiaa (aivan oikein, omani kuuluu siihen 98:aan rosenttiin). Se kuka moisen saastan siivilöintiin viitsii talkoilla ryhtyä, niin ansaitsee mielestäni sen verran kunnioitusta, ettei nyt kukaan ihan tosissaan viitsisi alkaa täällä syyttelemään mistään salaliitoista, taikka suosimisista.

Totta kai virheitä aina tuomaroinnissa sattuu, kuten kaukalossakin. Ei tänään T. Salmelaista polvella taklattu, eikä Masteri välttämättä olisi kuukautta ansainnut, mutta ei täältä toisaalta kukaan ikuista pelikieltoa saa mutulla taikka syyttään - sopii uskoa, kun sanotaan. Täällä taapaillaan talon laatimilla säännöillä, ja jos ne ahdistaa, niin sitten pitää poistua. Painua vittuun marisemasta joutavia!

Juohtuipa vaan mieleeni…

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Minulla on pieni pyyntö moderaattoreille. Nyt, kun on jälleen tämä marttyyrinrakentamisvaihe menossa, niin voisitteko kertoa koko palstaa lukevalle kansalle, miten se rangaistuskäytäntö oikeasti menee? Teillä olisi nyt hyvä paikka ampua alas esim. tuo sitkeä mafia-huhu. Siis se HPK-mafia, johon yllättävän moni yhä uskoo. Tai sitten ammutte alas oman käsitykseni, jonka olen moderoinnista saanut. Siis sen, että moderaattorit koostuvat tasaisesti kaikkien liigaporukoiden "edustajista" ja että "oman joukkueen" palstalaisen käsittelyssä heidät jäävätään käsittelyn ajaksi.

Siis, miten normaali pelikielto/kirjoitusoikeuksien poisto etenee moderaattoreiden prosessissa ja millaisella kokoonpanolla asiaa käsitellään? Jos tuollaisen tietopaketin jaksatte vääntää, niin sen voisi vielä tuupata jonnekin sääntöjen yhteyteen, jolloin seuraavan kalabaliikin aikaan voi ohjata kitisijät lukemaan mustat valkoiselta helposti löydettävästä paikasta

Onko muuten oikeasti niin, että jos on jo kärsinyt kuukauden jäähyn, seuraava penaltti on automaattisesti oikeuksien poisto? Vaikka tuosta olisi pari vuotta? Vai vanheneeko osa vanhoista rikoksista ajan myötä?

kausi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Westendin työväenpalloilijat
Rontti kirjoitti:
Niin, eihän tässä mitään vääntämistä edes ole. Turhaa tosiaan länkytät aina toveriesi kohtaloa. Olen muuten kanssasi eri mieltä vetosi suhteen, että mikäli olet lyönyt vetoa minun "tuuletuksistani", niin siinä tapauksessa olet hävinnyt etkä päinvastoin. Minä en nimittäin ole tuuletellut täällä mitään, eikä ole siis pöksyissäkään kuivattavaa (mallia Nalle Puh).

Aika vähissä on ollut länkytys, yhdellä viestillä kyseenalaistin sinunkaltaistesi tarkoitushakuisten kirjoittajien viestien arvon suhteessa yhteen pysyvästi poispotkitun viesteihin, sen jlk en ole näitä tapauksia nimenomaisesti kommentoinut.

Vai ettet "tuuleta". Ei ole montaa tps-taustaisen nimimerkin pelikiellon kiittelyä jäänyt sinulta väliin, ahkera ja johdonmukainen mies. Muistat yhdeksän kertaa kymmenestä kirjoittaa turkulaiset fontilla 8. Sinun ja KS:n lämmin nettikumppanuus lienee selvä kaikille palstaa pidempään seuranneille. Sattumalta ilmestyit paikalle onnellisuutesi ilmaisemaan. Kiitokset lempijuomani, ilmaisen alkoholin kotiuttamisesta tännepäin. Juon sinut asiakirjoittajaksi sen avulla tulevana lauantaina.

Ossi kirjoitti:
Minulla on pieni pyyntö moderaattoreille. Nyt, kun on jälleen tämä marttyyrinrakentamisvaihe menossa, niin voisitteko kertoa koko palstaa lukevalle kansalle, miten se rangaistuskäytäntö oikeasti menee?

Asiallinen kysymys ja pyyntö. Selventäisi tilannetta.

Rosoh

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Leijonat, Mikko Rantanen, Colorado
Minullakin on pyyntö Moderaattoreille.

Jos joku Moderaattori kirjoittaa tähän tai muihin ketjuihin moderointiin liittyvistä asioista (ei siis otteluista, pelaajista, rasismista, Kummolasta, kuvitteellisesta kolmannesta maailmansodasta...) niin hän kirjoittaisi Moderaattorina tai Ylläpitona, mutta EI MISSÄÄN tapauksessa omalla nimimerkillään peesaten tai toistaen Moderaattoreiden sanomaa.

Tämä olisi mielestäni oikeudenmukaista ja suoraselkäistä toimintaa ja vähentäisi myöskin keskustelua sekä epäilyjä kaikenmaailman mafioista+ wanna-be/ex-moderaattoreista.

Iceberg

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC ja FC TPS
PeZu kirjoitti:
Tähän olisi kyllä kiva kuulla ne moderaattoreilta perustelut? En ole ainakaan bongannut että modet olisivat perustelleetä tätä jotenkin?!

Sanos muuta. Nyt yksityisviestien välityksellä liikkuu jos jonkinlaista salaliittoteoriaa nykyisten ja entisten kirjoittajien moderaattorioikeuksista ja suhteista TPS:ään.

Heppoisesti lähti Keisari. Jos tämä olisi yleinen linja palstalla, täällä ei kovin montaa kirjoittajaa olisi.

L-Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Muutaman kerran viikossa jaksan viestejä lukea. Ei ole syytä näemmä olla yhtään aktiivisempi. Alaspäin ollaan edelleen menossa.

Ei ole sen arvoinen palsta enää.

Sääliksi käy myös muutamia kirjoittajia. Samoilla leluilla pitää leikkiä vuodesta toiseen, vaikka maalitkin on kulut jo pois. Riittävän pienissä piireissä nekin näyttää uusilta.

Tarkennus moderaattoreille: Tämä oli kommentti - ei kysymys. Teidän ei tarvitse tällä(kään) kertaa ottaa stressiä vastauksen kirjoittamisesta.

L

Viimeksi muokattu:

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
HABS #11 kirjoitti:
No muistaakseni jatkoajasta on saanut potkun kun on verranut erään ry muotoisen jääkiekkoseuran toimintaa italialaisesta perheyrityksestä käytettyyn yleisnimitykseen.
Eihän HPK:n jääkiekkoseuran toiminta liity mitenkään siihen HPK-mafiaan. HPK-mafia olemme (siis salaliittoteorioihin uskovien piiriissä) me kannattajat jotka pyöritämme tätä keskustelupalstaa ja annamme potkuja kelle huvittaa koska huvittaa miksi huvittaa.

Tai sitten olen väärässä jälleen kerran.

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Rööri kirjoitti:
Se kuka moisen saastan siivilöintiin viitsii talkoilla ryhtyä, niin ansaitsee mielestäni sen verran kunnioitusta, ettei nyt kukaan ihan tosissaan viitsisi alkaa täällä syyttelemään mistään salaliitoista, taikka suosimisista.

Epäilenpä, että loppujen lopuksi pieni osa on näitä jotka epäilevät salaliittoa tai suosimista näiden moderointi tapausten yhteydessä, suurin osa taitaa olla heitä joidenka mielestä linjauksessa olisi muuten parantamisen varaa.

Mutta mitä tulee arvon moderaattoreiden vapaaehtoiseen työntekoon, tottahan se on kannustettavaa ja arvokasta toimintaa josta on välillä hyvä jakaa kiitosta mutta toisinaan on kuitenkin hyvä esittää pientä kritiikkiäkin jotta arvon moderaattorit voivat tarkistaa mahdollisia linjauksiaan ja miettiä onko toiminnassa korjattavaa vai onko edelleen syytä jaksaa samaisella linjalla jolle ollaan siirrytty. Mielestäni moderoinnissakin on hyvä ottaa huomioon myös esitetty asiallinen kritiikki (jota tässäkin ketjussa on esitetty) ja pohtia tiiminä antaako se aihetta oman linjan tarkistukseen vai onko edelleenkin syytä jatkaa samaisella linjalla jolla ollaan oltukin. Kyse on vuorovaikutuksesta, ilman monipuolista keskustelupalstaa Jatkoaika olisi huomattavasti köyhempi, liian kireäksi ja käyttäjien tuntemuksen mukaan epävarmaksi vedetty moderointi voi vain köyhdyttää palstan kirjallista antia eli välillä on hyvä ottaa vastaan kriittistäkin palautetta ja istua pohtimaan onko siinä mahdollisesti perää.

vlad.

HABS #11

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Pelicans, Antikale Lahko
Twite kirjoitti:
Eihän HPK:n jääkiekkoseuran toiminta liity mitenkään siihen HPK-mafiaan. HPK-mafia olemme (siis salaliittoteorioihin uskovien piiriissä) me kannattajat jotka pyöritämme tätä keskustelupalstaa ja annamme potkuja kelle huvittaa koska huvittaa miksi huvittaa.

Tai sitten olen väärässä jälleen kerran.

Niin kaikkihan tiedämme tämän hpk-kannattajien mafian. Se on julkinen salaisuus ja sen mainitsemisesta ei saa pelikieltoa.

Sen sijaan jos tarkoittaa pelkästään jääkiekkoseura HPK:ta ja vertaa sen toimintaa mafiaan saa pelikieltoa. Kirjoittamalla esim "HPK on mafia" saa pelikieltoa tai menettää kirjoitusoikeudet. Näin ainakin muistelen. Otetaan asiasta selvää.
Kysymys moderaattoreille. Onko jatkoajan historiassa rangaistu kirjoittajaa joka on kirjoittanut hpk on mafia? Jos on rangaistu mikä oli rangaistuksen suuruus?

Itse en usko salaliitto teoriohin enkä stasista mallia ottaneihin moderaattoreihin. Säännöt pitää olla mutta niiden pitää olla samat kaikille.

Täältä sinne

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.