Kysymyksiä ja kommentteja Jatkoajan toimitukselle ja moderaattoreille

  • 201 087
  • 1 499
Tila
Viestiketju on suljettu.

Bandana

Jäsen
Kysymyksiä ja kommentteja JA:n toimitukselle

Ensinnäkin haluaisin kysyä näiden kahden Juuso Niemisen kirjoittaman kolumnin tarkoitusperiä. Molemmissa kolumneissa oli osittain ihan hyvääkin juttua, mutta toisaalta taas aika paljon itsestäänselvyyksiä ja outoja kommentteja. Etenkin tuossa ensimmäisessä kolumnissa ihmetytti varsin "erikoinen" lopetus. Mikä idea näissä oikein on ja ketä nämä palvelevat? Mikäli olen oikein ymmärtänyt, niin herra Nieminen on suht uusi kirjoittaja Jatkoajassa, joten varmasti vielä oppii kirjoittamaan kunhan saa lisää kokemusta. Tsemppiä vaan sinne.

Sitten, miksi Jatkoajassa ei näy edelliskausien otteluraportteja? Tätä olen ihmetellyt aika pitkään, kun olisi ihan mielenkiintoista käydä joskus lukemassa muistinvirkistämiseksi jotain edelliskausien raportteja ja kommentteja.

Ja vähän ruusuja vielä loppuun. Kiitokset Axa Fahlerille erittäin mielenkiintoisesta USHL-kolumnista. Näitä lisää. Kiitokset myös Blues-toimittajille Salmiselle ja Airaksiselle hyvistä Steve Kariyan ja Neil Littlen haastatteluista. Niitäkin lisää.
 

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
Valitettavasti edelleenkään ei Jatkoajan kansilehdellä olevissa ottelutuloksessa ole (ja) tai (rl) merkintää.
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Twite kirjoitti:
Valitettavasti edelleenkään ei Jatkoajan kansilehdellä olevissa ottelutuloksessa ole (ja) tai (rl) merkintää.
Tämän minäkin haluaisin. Kun maalin voitoissa/tappioissa saa aina vielä jännittää erikseen että miten se oikeasti päättyi.
 

-BR-

Jäsen
Suosikkijoukkue
HELSINGIN IFK, DEFC #1
Miksiköhän minulle ei tule minkäänlaista ilmoitusta yksityisviesteistä? Ei äänimerkkiä eikä pop-up ikkunaa... Olen kyllä "ruksannut" asetuksistani pop-up-ikkuna kohdan. Onko koneeni asetuksissa jotain vikaa vai olenko unohtanut jonkin olennaisen jutun...
 

koo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Minä taas en saa värejä allekirjoitukseeni enkä mihinkään muuhunkaan tekstiin tällä palstalla,vaikka olen mielestäni kaikki mahdolliset ja mahdottomat toimenpiteet tuon asian hyväksi tehnyt ?
Tämäkin kirjoitin Limen värisellä mutta mustanapa näkyy.

Terveisin koo
 

Vteich

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Miksi hiljattain pelatun Jokerit - Kalpa (4-3 rl.) -ottelun tilastoista löytyy tällainen, vaikkei muista rankkukisoista vastaavia enää löydykään:
65.00 JOK 4-3 Tony Virta

Eli Virta merkattu ottelun ratkaisseen rankkarin tekijänä maalintekijätilastoihin, ja tästä syystä Virran pistetilasto Jatkoajassa on 2+1. Tällä kaudellahan ei enää rankkukisojen maaleista saa merkintöjä pistepörssiin, joten Virran oikeat tehot ovat 1+1.
 

Rööri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Rautalanka suoraksi

Power kirjoitti:
En tiedä, tuleeko tämä yllätyksenä, mutta tämän viestiketjun otsikko on "Kysymyksiä ja kommentteja Jatkoajan toimitukselle ja moderaattoreille". Mikäli tämä ei kerro riittävästi, ketjun ensimmäisessä viestissä on tehty pelin henki selväksi: ketju on tarkoitettu palautteen antamiseen Jatkoajan moderaattoreille ja toimitukselle. Siinä siis talon laatimat säännöt.

.

No kyllähän tämä kieltämättä melkoisena yllätyksenä tuli, mutta nyt kun oikein asiakseni kävin tuon tarkistamassa, niin näinhän siellä seisoi. Kyllä täällä tosiaan tarkkana saa olla - hyvä kun edes Sinä hoksasit.

Ja kyllähän sitä perusteltua ja rakentavaa kritiikkiä on hyvä antaa, ei siinä mitään. Siellä saattaa joku ottaa hyvänä päivänään jopa opikseen, mutta näitä iänikuisia suosimis/ajojahti/salaliitto/hpk-mafia/täydennä itse… juttuja ei millään jaksaisi enää erkkikään, saati sitten Power.
 

Rööri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kieli pitkäksi

Sv veinikretski kirjoitti:
En muuten ota kantaa asiaan, olen ainoastaan sitä mieltä etten itsekkään ole elämässäni kauheasti pitänyt "perseennuolijoista" on asia sitten liittinyt mihin hyvänsä.

Älä nyt veini viitsi. Sinähän suorastaan rakastat "perseennuolijoita" sikäli mikäli he lupsuttavat omaa persettäsi. Järjestät heille jopa "perseennuolenta" matkoja tarvittaessa, jotta pysyy pyppy puhtaana.

Oliko muita pylly paljaana?
 
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko. /HC Tallinna !
Rööri kirjoitti:
Älä nyt veini viitsi. Sinähän suorastaan rakastat "perseennuolijoita" sikäli mikäli he lupsuttavat omaa persettäsi. Järjestät heille jopa "perseennuolenta" matkoja tarvittaessa, jotta pysyy pyppy puhtaana.

Oliko muita pylly paljaana?

Mitäs sitä nyt sillä tavalla kommentoidaan, mites se sinuun liittyy ? :)
 

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Rööri kirjoitti:
Älä nyt veini viitsi. Sinähän suorastaan rakastat "perseennuolijoita" sikäli mikäli he lupsuttavat omaa persettäsi. Järjestät heille jopa "perseennuolenta" matkoja tarvittaessa, jotta pysyy pyppy puhtaana.

Oliko muita pylly paljaana?

Heh. Ei oikein aukea pointtisi, tuossa kirjoituksessa. Mitä tulee matkanjärjästämiseen, käsittääkseni jokainen on järjästänyt matkansa itse ja tulee järjästämäänkin. Asia johon viittaat on täysin vapaaehtoista kokoontumista, sekä hauskanpitoa. Itse olen ilmeisesti, sinun kriteereillä, tuleva perseennuolija, koska koitan järjästää seuraavaa tapaamistamme. Ei, en järjästä matkoja kokoontumis paikalle.

Anteeksi. Ei kuulunut tähän ketjuun. Halusin kuitenkin vastata Röörille.
 

Ylläpito

Administrator
Twite kirjoitti:
Valitettavasti edelleenkään ei Jatkoajan kansilehdellä olevissa ottelutuloksessa ole (ja) tai (rl) merkintää.

Tämä toiminto on nyt palautettu taas toimintaan.

Vteich kirjoitti:
....

Eli Virta merkattu ottelun ratkaisseen rankkarin tekijänä maalintekijätilastoihin, ja tästä syystä Virran pistetilasto Jatkoajassa on 2+1. Tällä kaudellahan ei enää rankkukisojen maaleista saa merkintöjä pistepörssiin, joten Virran oikeat tehot ovat 1+1.

Tämä johtuu täysin SM-liigan omien tilastojen paikkaansapitämättömyydestä. Tuossa Sinun mainitsemassasi pelissä rangaistuslaukausmaali oli tilastoitu ottelupöytäkirjaan, samoin KalPa - Tappara matsissa oli Tomas Kurkalle tilastoitu rankkarimaali pöytäkirjaan. Nyt nämä virheet on kuitenkin korjattu. Kiitos huomautuksesta.

Jatkoajan tilastointijärjestelmä käyttää hyväksi SM-liigan ottelupöytäkirjoja ja mikäli niihin eksyy virheitä eksyvät ne myös meidän sivuillemme. Tässä kehoitankin ja suorastaan pyydän ihmisiä heittämään heti palautetta jos ja kun tällaisia tilanteita tulevaisuudessa syntyy. Nopeiten asiat hoituvat lähettämällä sähköpostia suoraan osoitteeseen webmaster@jatkoaika.com

Automaattista valvontajärjestelmää on hankala tehdä, koska SM-liigan tilastot eivät ole edes virheissään millään tavalla loogisia.

Pyritään pitämään porukalla SM-liigan tilastot kunnossa, olisihan se nyt kivaa jos edes yhdessä paikassa olisivat nuokin oikein. Mestiksen tilastoja meillä ei edelleenkään valitettavasti ole, mutta työ niidenkin suhteen on koko ajan käynnissä.

faneilta faneille,
tekninen ylläpito
 

Metsästäjä

Jäsen
Suosikkijoukkue
JVDT
Rööri kirjoitti
Älä nyt veini viitsi. Sinähän suorastaan rakastat "perseennuolijoita" sikäli mikäli he lupsuttavat omaa persettäsi. Järjestät heille jopa "perseennuolenta" matkoja tarvittaessa, jotta pysyy pyppy puhtaana.

Oliko muita pylly paljaana?
Jatkoajan säännöissähän sanotaan, että muita kanssakirjoittajia pitäisi kohdella samalla tavoin kuin itseään toivoisi kohdeltavan. Missä muuten mahtaa mennä se hyvän maun ja huonon maun välinen raja kirjoittamisessa? Toisaalta, Mitä se Röörille kuuluu, että mitä vapaa-ajallaan isot ihmiset tekee?

Olen tosin ollut Olkun ja Veinin kanssa joitakin kertoja saunassa ja typeräähän sinne olisi vaatteet päällä mennä. Tosin kaverukset olivat kyllä herrasmiesmäisiä, eikä pyrkineet kummatkaan lähentelemään ainakaan allekirjoittanutta, liekö syy ollut sitten siinä, että olen perin ruman näköinen ihminen. Taidan olla myös tässä Röörin kertomassa vaaravyöhykkeessä. Istuin jopa Veinin ja Olkun välissä.
 

Cougar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Detroit Red Wings
Sääntöihin pitäisi kirjata myös pakollinen huumori-, sarkasmi-, ironiakurssi, jottei pääsisi asia unohtumaan.

Pyytää nöyrimmin,

Cougar.
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Cougar kirjoitti:
Sääntöihin pitäisi kirjata myös pakollinen huumori-, sarkasmi-, ironiakurssi, jottei pääsisi asia unohtumaan.

Pyytää nöyrimmin,

Cougar.

Sä tarkoitat sen sisälukutaito- ja luetunymmärtämiskurssin lisäksi ;)
 
F

Flonaldo

Master Chief kirjoitti:
Niin ja HPK-mafiasta puheenollen, aiemmassa viestissäni viittasin leikilläni siihen ja äffällä alkavan nimimerkin kaikkien tiedossa olevaan modestatukseen, niin viesti on nyt muokattu moderaattoreiden toimesta. *syvä huokaus*
Kaikkien tiedossa olevaan? Joskus aikoina ammoisina toimin tosiaankin moderaattorina. Ehkä toimin nykyisin, ehkä en. Mutta tiedätkös mitä, se ei kuulu perskelettäkään sinulle, eikä kenellekään muulle. Modeksi olisi vielä nykyistäkin vähemmän kiinnostusta, jos siinä samalla "menettäisi" oman nikkinsä pysyvästi. Miksi ihmeessä sinun tai kenen tahansa muun pitäisi saada keskustella täällä minun yksityisasioistani ja harrastuksistani?
 
Nimimerkki Master Chiefin pelikielto on peruttu. Kyseisessä tapauksessa syyllistyimme hätiköintiin ja tulkitsimme viestejä väärin.

Samassa yhteydessä haluaisimme kuitenkin korostaa sitä, että yksityisten asioiden on syytä pysyä yksityisinä. Nimimerkkien takana olevien henkilöiden paljastaminen, moderaattoreina toimivat henkilöt yms. ovat sellaisia asioita, jotka eivät kuulu julkisesti palstalle - elleivät niitä henkilöt ole itse tuoneet esille.

Yksityisyyden suojaa palstalla tulemme jatkossakin valvomaan erittäin tiukasti.

t. Moderaattorit
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Moderaattorit kirjoitti:
Nimimerkki Master Chiefin pelikielto on peruttu. Kyseisessä tapauksessa syyllistyimme hätiköintiin, ja tulkitsimme viestejä väärin.

Reilu ja rehellinen teko Moderaattoreilta, on suurta viisautta kyetä tunnustamaan omat virheensä ja vielä suurempaa on kyetä ottamaan niistä opiksi - asia mikä meidän kaikkien on hyvä muistaa.

vlad.
 

Kaivanto

Jäsen
Vaikka nimimerkkimoderoinnin jäänteiden ongelmallisuus suhteessa nykykäytäntöön on jossain mielessä ymmärrettävä asia, tapaus Master Chief ei istunut oikeustajuun lainkaan. Ratkaisu muuttaa ratkaisua hyvä, siispä tällä kertaa kehut epäbyrokraattisesta joustavuudesta.
 

AnaMasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahko
AnaMasa kirjoitti:
Kaiserin rikkeet ulkomuistista (korjatkaa ihmeessä, jos muistan väärin).

1. Kaiser lähetti "Päivän härski"-ketjuun linkin eräällä toisella foorumilla olevaan viestiin, jossa oli aika rankkaa eroottista tekstiä.

2. Kummolan eroadressiketjussa joku alkoi spämmäämään lähettämällä kymmeniä "allekirjoitan"-viestejä peräjälkeen yrittäen kait sabotoida ketjua. Kaiser älähti tuolle spämmääjälle ja muistaakseni kyseenalaisti tyypin älykkyden tms. Ketju meni hetkeksi lukkoon ja Kaiser sai raippaa, koska "meni henkilökohtaisuuksiin".

3. Yhdisti aikoja sitten kirjoittamisen lopettaneen nimimerkin "Moderaattorit"-nimimerkkiin. Ei siis nimimerkkiä ja todellista henkilöä, kuten se jolle napsahti viimeksi 1kk.

Tämän enempää en muista, enkä tiedä, mutta näillä tiedoilla kyseessä on ajojahti.
Tämä tulee myöhässä, koska en päässyt sähköposteihin muuton takia. Minulle on saatettu tietoon, että viimeinen kohta ei pidä paikkaansa. Kaiser ei yhdistänyt nimimerkkejä toisiinsa. Ei edes maininnut sanaa moderaattorit minkään nimimerkin yhteydessä. Itseasiassa koko viestissä ei mainittu ainoatakaan nimimerkkiä. Kaiser siis kysyi tässä ketjussa syytä varoitukseen, jonka oli mielestään saanut aiheettomasti. Sanamuoto meni lyhennettynä jotensakin "Miksi sain varoituksen? Häärääkö siellä taustalla vielä entinen *****-kirjoittaja?". Viimeinen rike oli siis jopa Masterin vastaavaa lievempi. Toinen mainituista on nyt "vapaa mies."

Pyydän nyt ihan vilpittömästi jotakuta selvittämään minulle tyhmälle, että miksi noinkin laadukasta kynäilijää kohdeltiin näin rankalla kädellä? Mikäli vastauksena tulee, että "TÄMÄN KÄSITTELY LOPPUU NYT", niin epäilyt ajojahdista vahvistuvat entisestään. Korostan vielä, että minulla ei ole mitään siteitä puolustamaani nimimerkkiin, enkä tiedä kaverista mitään muuta kuin mitä on tänne kirjoittanut. Vähän silti jänskättää, että päädyn tätä menoa itse silmätikuksi.
 

Master Chief

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Denny Crane
Flonaldo kirjoitti:
Kaikkien tiedossa olevaan? Joskus aikoina ammoisina toimin tosiaankin moderaattorina. Ehkä toimin nykyisin, ehkä en. Mutta tiedätkös mitä, se ei kuulu perskelettäkään sinulle, eikä kenellekään muulle. Modeksi olisi vielä nykyistäkin vähemmän kiinnostusta, jos siinä samalla "menettäisi" oman nikkinsä pysyvästi. Miksi ihmeessä sinun tai kenen tahansa muun pitäisi saada keskustella täällä minun yksityisasioistani ja harrastuksistani?

Vau.

Sitä vaan että jos mä olisin mode, niin mä ainakin olisin ekana kertomassa siitä julkisesti täällä. Aivan kuten HFBoardsilla jotkut ovat tehneet, "Yeah, I'm a Mod now!"-tyylisiä ketjuja on nähty pariinkiin otteeseen. Näissä ketjuissa on sitten heitetty onnitteluja ja pikkuvittuiluja suuntaan tai toiseen. Mutta joillekin maistuu tytär, jolllekin äiti (ja joillekin molemmat yhtä aikaa.).
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Nyt jotain ruusujakin modeille. Nimittäin tämä uusien ketjujen avaamiseen kannustaminen. Hieno homma. Itse tulee aika harvoin katseltua palstaa kovin tarkasti, mutta joskus ajoittain kun katselee joukkuepalstoja. Se on yhtä helvettiä jos etsii tiettyä aihetta ja nykyisellään varsinkin tiettyjen seurojen palstoilla on sellaisia valtaisia mammuttiketjuja, että luovuttaa heti sen etsimisen. Hyvällä asialla olette.
 

Lawless

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
eagle kirjoitti:
Nyt jotain ruusujakin modeille. Nimittäin tämä uusien ketjujen avaamiseen kannustaminen. Hieno homma. Itse tulee aika harvoin katseltua palstaa kovin tarkasti, mutta joskus ajoittain kun katselee joukkuepalstoja. Se on yhtä helvettiä jos etsii tiettyä aihetta ja nykyisellään varsinkin tiettyjen seurojen palstoilla on sellaisia valtaisia mammuttiketjuja, että luovuttaa heti sen etsimisen. Hyvällä asialla olette.
Varsinkin kun ottaa huomioon, että me jotkut (allekirjoittanut mukaan lukien) olemme varsinaisia nynnyjä ketjujen avaamisen suhteen. Itsellänikin 766 viestiä, eikä yhtään ketjunavausta koko sivustolla. Edelleenkään tosin ei ole aina helppoa hahmottaa, milloin jokin asia olisi uuden ketjun arvoinen. Pääasia, ettei "turhien" ketjujen aloittajia rangaista, jos yritystä on, vaikka ketju ei herättäisikään yhtään mielenkiintoa.
 

JanJ

Jäsen
Master Chief kirjoitti:
Sitä vaan että jos mä olisin mode, niin mä ainakin olisin ekana kertomassa siitä julkisesti täällä.
Ei taitais istua suomalaiseen mielenlaatuun.
Jatkiksen alussa palstan yläreunassa oli modelista, eli modet olivat omilla nimimerkeillään. Se meni siihen että vähänkin tiukemmassa keskustelussa tuli satavarmasti jossain modekortti esiin. "Hyvä sun on väitellä kun olet mode, voit antaa penalttia jos ei keskustelu miellytä" ja muuta sontaa. Tai kuuman matsin jälkeen aina jotain "mitäs sä tollasta kirjoitat, uskottavuus menee kun olet mode" jne.
Ei ihme ettei modet halua nimimerkkejään esiin.
 

Jippo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
NHL:ään otteluketjufoorumi?

Olisikohan tuonne NHL-osastolle mahdollista avata samanlainen "otteluketjufoorumi" kuin mikä SM-liigassa on. Nyt tuossa on sellainen vaara, että keskustelu yksittäisistä peleistä hajoaa eri joukkueiden ketjuihin tai yleiskeskusteluketjuun tai canal+-ketjuun jne.

Uskoisin, että esimerkiksi juuri noista Canalilla näytettävistä peleistä moni haluaisi lukea sekä ennakkotunnelmia että jälkiruotimisia ja jos peliketjut olisivat erikseen oman kattofooruminsa alla, niin tämähän kävisi helposti.
 

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille
JanJ kirjoitti:
Tai kuuman matsin jälkeen aina jotain "mitäs sä tollasta kirjoitat, uskottavuus menee kun olet mode" jne.
Ei ihme ettei modet halua nimimerkkejään esiin.

Kyllä minusta moderaattoreiksi haluavien ja suostuvien täytyisikin pystyä nousemaan tavallisen keskustelun yläpuolelle, eikä olla eturivissä naama punaisena huutamassa tuomaria nuijaksi, yms.

Useimmilla muilla foorumeilla moderaattorin status on siinä mielessä julkinen virka, että kirjoittajat tietävät kenellä tuo status on. Siten myös moderaattorien julkinen valvonta pelaa, kun päätökset ja niiden tekijät ovat kaikien tiedossa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös