Uusi aihe - uusi ketju
Kysymys liittyen tähän uuteen suositukseen/määräykseen avata aina uusi ketju uudelle aiheelle. Tällaista JA-narkomaania pelottaa, aivan jumalattoman usein tulee ketjuissa lähdettyä mukaan rönsyilemään eli kirjoittelemaan hieman ketjun aiheen vierestä. Minun mielestäni tämä on jollakin tapaa ollut koko kirjoittelun suola, on annettu keskustelun elää ja kaikkien kukkien kukkia.
Tavallisestihan tilanne on se, että jossakin aktiivisessa ketjussa keskustellaan esim. jostakin tietystä pelaajasta ja sitä kautta sitten ajaudutaan puhumaan tämän pelaajan hinnasta, sitten seuran taloudellisesta tilanteesta ja sen jälkeen liigan yleisestä palkkatasosta ja kenties jopa palkkakatosta. Nämä kaikki siis tapahtuvat yhdessä ketjussa, sillä yksi asia johtaa toiseen ja sitä rataa. Yleensä se kolmaskin yhteys löytyy, kun tarpeeksi haetaan.
Jos tuo ketju nyt jaetaan uudelleen siten, että yhdessä ketjussa keskustellaan pelaajasta, toisessa pelaajien hinnasta, seuraavassa joukkueen taloudellisesta tilanteesta jne, niin tämä automaattisesti johtaa siihen, että keskustelu kuihtuu.
Ymmärrän hyvin uudistuksen tavoitteet ja sen, että myös harvemmin palstalla vierailevien on pystyttävä seuraamaan keskustelua. Silti pelkoni on, että tällä loppujen lopuksi tullaan tukahduttamaan aktiivinen keskustelu.
Ai niin - se kysymys. Onko tämä kokeilu vai kiveen hakattu toimintasuunnitelma pitkälle tulevaisuuteen ?
EDIT:
Mielestäni sen verran tärkeä asia, että poistan muka-hauskan ps-osuuden ja lisään asiaa. Moderaattorit ja muutkin, katsokaa Tommi Santala Jokereihin -ketjua. Viimeisimmät viestit ovat jo aika kaukana siitä, että Santala saatiin Jokereihin. Keskustellaan itse asiassa ihan muusta, kuin mitä otsikko sanoo. Silti tuo keskustelu on ainakin minun näkökulmastani todella mielenkiintoinen ja kaikin puolin hyvätasoinen. Jos modet nyt tässä tilanteessa menisivät puuttumaan tuohon asiaan ja erottaisivat keskustelun pelaajapalkkioista ja Santalasta toisistaan niin olen varma, että siihen loppuu se/molemmat keskustelut.
Minä toivon, että tämä on modeilta vain kokeilu. Ihan stadilaisjärjellä ajatellen, en voi ymmärtää kuinka keskustelun tasoa voitaisiin nostaa sillä, että joku "ulkopuolelta=mode" tulee palauttamaan keskustelun oikeille urille tai avaamaan uuden uran.